LG OLED55B6V / 65B6V
6349 svar till detta ämne
Postad 31 December 2016 - 13:26
Dagobah
-
Dagobah
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag läste att ljusstyrkan sjunker från ca 610 nits till 150 nits då hela skärmen är täckt av vitt, som vid skidåkning, snowboard och liknande enligt test. Detta säger mig inte så mycket som amatör. Med andra ord, ser det ok ut vid väldigt ljusa bilder? (jag ser väldigt mycket på vintersport)
Jag tycker att det inte är samma tryck i det vita som en vanlig led tv.
Men det går väl inte få samma ljusstyrka som led.
Det jag saknar lite ifrån min gamla Samsung är nämligen att det vita är riktigt vitt , men nu får jag riktigt av det svarta istället 
Har upplevt att vitt är lite gulaktigt också ?
Så nu kör jag på standard: 100 oledljus + kontrast 100, colortemp c20 , brightness 45 sharpness 25 .
dynamisk färg av färgområde normal. alla filter av utom trumotion som jag kör användare anti judder 5 och blur 0
Vilket ger ett bra vit färg även vid vintersport och kontrasten blir fenomenal .
Visst inställningarna är kanske helt galna men jag gillar bilden och har den som allround till alla källor.
Inställningar är väldigt individuellt men jag vill ha bra kontrast och skärpa + att vitt ska vara vitt och då passar detta mig.
Ni har säkert en annan uppfattning men detta är bara ett tips om man vill ha VIT färg och inte gul beigeaktig.
Postad 31 December 2016 - 13:42
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1055 inlägg
En korkad fråga gällande HDR.
Köpte en PS4 PRO precis som är kopplad via en Marantz sr7010. Hur vet man att LGn har aktiverat HDR? Inställningarna i konsollen ser rätt ut.
När jag kör ubd-spelaren så står det hdr uppe i hörnet ett ögonblick.
Och så finns det bara hdr val på Picture mode.
Redigerat av Nizz_e, 31 December 2016 - 13:47.
Postad 31 December 2016 - 14:00
Unregistered98d503b8
-
Unregistered98d503b8
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Hmm, skumt. Då verkar inte HDR lira trots allt. Förstärkaren säger dock att signalen är RGB.
Frågan är om kabeln är tillräcklig, köpte en HDMI high speed mellan stärkare och TV (som kan visa 4K)?
Postad 31 December 2016 - 14:05
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1055 inlägg
Hmm, skumt. Då verkar inte HDR lira trots allt. Förstärkaren säger dock att signalen är RGB.
Frågan är om kabeln är tillräcklig, köpte en HDMI high speed mellan stärkare och TV (som kan visa 4K)?
Har du ställt in ingången på lg till ultra hd color?
Postad 31 December 2016 - 14:06
sohe
-
sohe
-
Användare
-
-
175 inlägg
Har du aktiverat 'HDM Deep Colour' på Tvs HDMI ingång?
Postad 31 December 2016 - 14:07
alienrebel
-
alienrebel
-
Veteran
-
-
1556 inlägg
Antar att du har aktiverat Ultra hd Deep color på HDMI ingången på tvn?
Sen vilket spel är det? Alla har väl inte HDR?
Postad 31 December 2016 - 14:21
Unregistered98d503b8
-
Unregistered98d503b8
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Javisst, det är aktiverat. Testade Fifa17 men också Netflix där inte Dolby Vision finns.
Postad 31 December 2016 - 14:25
Nizz_e
-
Nizz_e
-
Beroende
-
-
1055 inlägg
Javisst, det är aktiverat. Testade Fifa17 men också Netflix där inte Dolby Vision finns.
Koppla direkt till tv o testa, förstärkaren kanske inte klarar hdr?
Postad 31 December 2016 - 14:33
mikee
-
mikee
-
Veteran
-
-
1638 inlägg
Dum fråga kankse.. Men varför kör du inte Netflix via den inbyggda appen i LG:n och med säkerhet kan få Dolby Vision ?
/mikee
Postad 31 December 2016 - 14:35
Unregistered98d503b8
-
Unregistered98d503b8
-
Lärjunge
-
-
326 inlägg
Får testa det. Stärkaren ska vara specad för HDR och 4K. Lite därför jag valde denna.
Dum fråga kankse.. Men varför kör du inte Netflix via den inbyggda appen i LG:n och med säkerhet kan få Dolby Vision ?
/mikee
Det var mer av felsökningssyfte. I den inbyggda appen fungerar det bra
Postad 31 December 2016 - 14:36
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3370 inlägg
En orsak är den sämre bildkvaliteten, särskilt renderingen av lågdagrar/skuggtoner, jämfört med en extern Netflix-spelare som fungerar bra. Har själv bara jämfört med Nvidia Shield TV, men troligt är att det gäller även för andra spelare.
Redigerat av Ringblixt, 31 December 2016 - 14:36.
Postad 31 December 2016 - 17:09
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
Jag har ingen antenn inkopplad just för att det är dålig tv i dålig kvalité. Det med sämst bildkvalité jag tittar på är Netflix/HBO 1080p.
Det stämmer som du säger om Netflix. Denna tv är inte gjort för Netflix och det var därför gick jag över till Amazon Prime.
Redigerat av Enator, 31 December 2016 - 17:09.
Postad 31 December 2016 - 23:43
Stefan Bäckman
-
Stefan Bäckman
-
Forumräv
-
-
976 inlägg
Släpp era tv apparater för en stund och fira nu in det nya året.
GOTT NYTT ÅR ALLIHOP!!!
Postad 01 January 2017 - 00:35
Unregistered9dec5957
-
Unregistered9dec5957
-
Forumräv
-
-
599 inlägg
Släpp era tv apparater för en stund och fira nu in det nya året.
GOTT NYTT ÅR ALLIHOP!!!
Full nu igen...
Postad 01 January 2017 - 03:40
alexander_e_b
-
alexander_e_b
-
Beroende
-
-
1006 inlägg
Det stämmer som du säger om Netflix. Denna tv är inte gjort för Netflix och det var därför gick jag över till Amazon Prime.
Men kan ju inte jämföra Amazon Prime med Netflix, Amazon har ju inte alls lika stort utbud.
Postad 01 January 2017 - 09:09
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1892 inlägg
Jag har tidigare lämnat några inlägg om mina problem med min 65B6 som sporadiskt gör egna omstarter ca 15-30 min efter påslag. LG ville ha 1 750 kr för teknikerbesök om teknikerna inte finner något fel.
Min inställning från början var att försöka ändra lite med elsladden o dra ur hårddisk bl.a. men igår bestämde jag mig för att lämna tillbaka TV:n. Jag tyckte att det var för mycket osäkerhet i frågan om var felet låg, risken fanns ju att det var i TV:n felet fanns. Det var inga problem med återlämningen hos Elgiganten, de var mycket förstående. Jag fraktade hem en annan 65B6 som det blir lite spännande att följa utvecklingen på.
Ett klokt beslut tror jag 
Postad 01 January 2017 - 09:24
Relur
-
Relur
-
Wannabe
-
-
39 inlägg
Har Netflix, Amazon Prime och HBO så man kan säga att jag har fullt kanalpaket.
Har även en NVIDIA shield med kodi tvmc.
Postad 01 January 2017 - 09:55
Unregistered8addaf2c
-
Unregistered8addaf2c
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Tackar, då är den man väljer nåt man ska använda vid större problem?
Ang Daredevil så såg jag mycket myrornas krig och lite blockighet i bakgrunden. Hjälpte inte med renscykeln.
Kanske är ett medvetet stilval? Eller är inte Netflix bättre på 4k?
Imo. så förtjänar inte Dare Devil sin 4k märkning, som jag ser det usel kvalitet.
Och förstår man inte vad jag menar så ta gratis prov veckan på Amazon Prime och titta på några avsnitt av The Grand Tour och fundera på skillnaden, men först förstås ladda ned Amazon Prime appen i tv'n som inte finns installerad från början.
Tråkigt bara att det är denna utbuds mobbning för oss som så många tjänster lider av, men vem vet kanske blir bättre i framtiden.
De ofta början av serier upplägget är väl för att man ska bli så pass intresserad/sugen så att man köper en box av de sista säsongerna.
Personligen gillar jag transaktionen som sker där de traditionella film bolagen får konkurrens av de som stått för distributionen med de numera som de märkt högbudget original serierna och efterfrågan på dessa, för vem vill se spindelmannen 1, 2, 3 i nyutgåva igen och igen?
Finns mängder med nya fräscha serie/film underlag i otaliga böcker att få.
Samt,
Någon tidigare undrade om vintersport och jag kör med comhem och ci+ modul i tv'n och det ser grymt bra ut och har tittat på en hel del.
-ld99
Postad 01 January 2017 - 11:40
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
Men kan ju inte jämföra Amazon Prime med Netflix, Amazon har ju inte alls lika stort utbud.
Det var USA som jag menade. Antalet tv-serier som jag har samlat på mig är över 100 
Redigerat av Enator, 01 January 2017 - 11:41.
Postad 02 January 2017 - 02:23
Unregistered0b884712
-
Unregistered0b884712
-
Veteran
-
-
1690 inlägg
Jag tycker att det inte är samma tryck i det vita som en vanlig led tv.
Men det går väl inte få samma ljusstyrka som led.
Det jag saknar lite ifrån min gamla Samsung är nämligen att det vita är riktigt vitt , men nu får jag riktigt av det svarta istället 
Har upplevt att vitt är lite gulaktigt också ?
Så nu kör jag på standard: 100 oledljus + kontrast 100, colortemp c20 , brightness 45 sharpness 25 .
dynamisk färg av färgområde normal. alla filter av utom trumotion som jag kör användare anti judder 5 och blur 0
Vilket ger ett bra vit färg även vid vintersport och kontrasten blir fenomenal .
Visst inställningarna är kanske helt galna men jag gillar bilden och har den som allround till alla källor.
Inställningar är väldigt individuellt men jag vill ha bra kontrast och skärpa + att vitt ska vara vitt och då passar detta mig.
Ni har säkert en annan uppfattning men detta är bara ett tips om man vill ha VIT färg och inte gul beigeaktig.
Tycker själv att ljusstyrkan är mer än tillräcklig men då har jag ett ett mörkt biorum.
Gulaktiktiga i bilden är lätt att ändra via vitbalansen
Körde trial på amazon prime och blev lite chokad av det dåliga utbudet i jämförelse. Suverän kvalitet på grand tour. Men små missar som att jag inte lyckas ändra subtitles när jag skulle ha mattine med Mumien. Den är låst på franska vilket gör det svårt att veta vad de säger när de talar egyptiska.
Hämtade tv.n på elgiganten i umeå i fredags och är skitnöjd med den. Gick från en pioneer Kuro 5090h så det är inte lika stor skillnad i svärta som för de som går från en dassig lcd. Men för att citera min fru "vilken brutal svärta det är".
Nu ska man bara göra sig av med pioneern så är allt i ordning hemma igen.
Redigerat av Unregistered0b884712, 02 January 2017 - 02:27.
Postad 02 January 2017 - 10:54
Unregistered8f76c99a
-
Unregistered8f76c99a
-
Användare
-
-
147 inlägg
Hej!
Två frågor gällande inbyggda Netflix-appen i b6:
- Efter det att jag uppdaterade till 4k versionen (119 kr per månad) så startar filmen / serien automatiskt så fort man går in på den i appen, dvs den startar i bakgrunden där man väljer avsnitt, spela från början etc - går det att ändra på? Förekom inte i 99 krs verisonen.
- Vid Dolby Vision, typ Marco polo, så blir undertexterna bländande ljusa, går det på något sätt att dimma dessa? Bilden i sig är bra men blir väldigt jobbigt att använda undertexter, speciellt i ett mörkt rum. Har använt avsforums inställningar för dark room.
Tack på förhand.
/Philip
Redigerat av Unregistered8f76c99a, 02 January 2017 - 10:55.
Postad 02 January 2017 - 11:01
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4026 inlägg
Hej!
- Vid Dolby Vision, typ Marco polo, så blir undertexterna bländande ljusa, går det på något sätt att dimma dessa? Bilden i sig är bra men blir väldigt jobbigt att använda undertexter, speciellt i ett mörkt rum. Har använt avsforums inställningar för dark room.
Tack på förhand.
/Philip
Nej det går inte. Men du kan ändra färgen som är bättre än vitt.
Redigerat av Enator, 02 January 2017 - 11:02.
Postad 02 January 2017 - 12:52
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Nej det går inte. Men du kan ändra färgen som är bättre än vitt.
Det går ju att få texten transparent, vilket blir lite samma effekt som att dimma.
Jag upplevde också vit text som bländande och jobbigt att kolla på i mörklagt rum. Transparent funkar mkt bättre! Endast när den hamnar över ljust material som det kan vara svårt att läsa den.
Logga in på Netflix-kontot på dator så kan man ändra textens utseende.
Postad 02 January 2017 - 13:23
Unregistered8f76c99a
-
Unregistered8f76c99a
-
Användare
-
-
147 inlägg
Det går ju att få texten transparent, vilket blir lite samma effekt som att dimma.
Jag upplevde också vit text som bländande och jobbigt att kolla på i mörklagt rum. Transparent funkar mkt bättre! Endast när den hamnar över ljust material som det kan vara svårt att läsa den.
Skumma är att Netflix-kontot per default verkar vara inställd på gul text, men i mitt fall är den defakto vit oavsett om jag använder appen på Apple TV eller den inbyggda i tvn. På Apple tv kan jag förstå att det blir så eftersom den har egna inställningar för undertexter, som uppenbarligen har företräde, vet dock inte om så är fallet på LG:n? Om så måste ju inställningarna göras i tvn och inte i Netflix-kontot.
Postad 02 January 2017 - 14:00
aljons
-
aljons
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Genom att välja svart under Bakgrund så blir det lättläst även över ljust material. Det funkar bra för mig. Jag har även valt Bakgrundskugga.
Postad 02 January 2017 - 16:49
Unregistered8addaf2c
-
Unregistered8addaf2c
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Extern kontroller till tv'n, har ni någon och i så fall vad och hur fungerar det?
Jag har nu plöjt igenom vad jag haft liggandes och ingen större lycka med att få något att fungera, ett par olika BT tangentbord och typ tre (två var det) olika på 2,4.
Efter lite googlade så verkar lg'n kräsen på urval så jag föll till föga och köpte något jag hittade som borde funka?
Ett k400 men detta har ersatts av k400 plus och till efter jul priset just nu på siba för 199:- fraktfritt så chansar jag att lg'n känner igen en släkting med + på 
http://www.lg.com/se...36016471-others
https://www.youtube.com/watch?v=QLv04mARKRM
-ld99
Edit in,
Mer text, rättat.
Redigerat av Unregistered8addaf2c, 02 January 2017 - 16:56.
Postad 02 January 2017 - 17:44
Namtrac
-
Namtrac
-
Användare
-
-
182 inlägg
En korkad fråga gällande HDR.
Köpte en PS4 PRO precis som är kopplad via en Marantz sr7010. Hur vet man att LGn har aktiverat HDR? Inställningarna i konsollen ser rätt ut.
Jag har exakt samma problem fast med min Xbox One S och film. Får felmeddelande "Din TV-anläggning stöder inte video i HDR10". Det står dock i bildinställningarna på Xbox:et att den stöder 10-bitars 4K i 24, 50 och 60 Hz. Men inte HDR10 alltså. Kör också kopplad genom en Marantz-stärkare (NR1605) som ska funka med 4K. Har också rätt HDMI-kablar.
Testade tipset på den här sidan med att slå på och av HDMI Ultra HD Deep Color:
http://gtrusted.com/...-the-xbox-one-s
Fungerade ändå inte. Sjukt irriterande. Någon som har tips eller en länk till en lösning?
Postad 02 January 2017 - 18:13
Unregisteredf7bba9d7
-
Unregisteredf7bba9d7
-
Beroende
-
-
1113 inlägg
Har inga problem med att köra HDR när jag kör en Xbox One S genom en Denon receiver till min OLED65B6.
Man får en ikon på tv:n som talar om när HDR är aktiverat och sedan så ser man under bildinställningar att bildläget har ändrats.
Tror felet ligger hos era receivers eller HDMI-kablar.
Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 02 January 2017 - 18:14.
Postad 02 January 2017 - 18:23
Unregistered8f76c99a
-
Unregistered8f76c99a
-
Användare
-
-
147 inlägg
Jag har exakt samma problem fast med min Xbox One S och film. Får felmeddelande "Din TV-anläggning stöder inte video i HDR10". Det står dock i bildinställningarna på Xbox:et att den stöder 10-bitars 4K i 24, 50 och 60 Hz. Men inte HDR10 alltså. Kör också kopplad genom en Marantz-stärkare (NR1605) som ska funka med 4K. Har också rätt HDMI-kablar.
Testade tipset på den här sidan med att slå på och av HDMI Ultra HD Deep Color: http://gtrusted.com/...-the-xbox-one-s
Fungerade ändå inte. Sjukt irriterande. Någon som har tips eller en länk till en lösning?
Receivern har ingen Hdmi port med hdcp 2.2 stöd, sannolikt det som är felet.
Postad 02 January 2017 - 19:33
Namtrac
-
Namtrac
-
Användare
-
-
182 inlägg
Receivern har ingen Hdmi port med hdcp 2.2 stöd, sannolikt det som är felet.
Du har helt rätt, tack. Testade att koppla direkt utan receiver och då fungerade det på en gång. En kabel till in i TV:n, men må så vara, det kan jag leva med. Stort tack för hjälpen. 
Postad 02 January 2017 - 20:30
Azper
-
Azper
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Har precis införskaffat mig denna skönhet, är supernöjd förutom en sak, när jag kollar på Hockey just nu så "hackar/studsar" liksom reklamen på sargen (själva texten/loggan) , kollar JVM på Svt 2 HD just nu, allt annat hänger med bra, pucken och spelarna är det inget problem med. Har snurrat lite med bildinställningarna, men inte hittat något botemedel ännu på detta problem.
Men det märkliga är att när jag kollar hockey på viaplay via appletvn (visserligen en annan ingång) då är bilden perfekt, inga problem med sargen alls.
edit: Ännu märkligare nu när jag satte på Cmore Hockey HD, lika bra bild där... och det är ju samma källa som SVT 2 HD, måste vara SVTs j*vla kameror eller någonting då.
Redigerat av Azper, 02 January 2017 - 21:34.
Postad 02 January 2017 - 20:40
Unregistered8f76c99a
-
Unregistered8f76c99a
-
Användare
-
-
147 inlägg
Någon som har koll på varför black level är fast i auto när man använder de inbyggda apparna, typ Netflix och youtube? Eller är det bara hos mig?
Redigerat av Unregistered8f76c99a, 02 January 2017 - 22:39.
Postad 02 January 2017 - 22:26
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Har precis införskaffat mig denna skönhet, är supernöjd förutom en sak, när jag kollar på Hockey just nu så "hackar/studsar" liksom reklamen på sargen (själva texten/loggan) , kollar JVM på Svt 2 HD just nu, allt annat hänger med bra, pucken och spelarna är det inget problem med. Har snurrat lite med bildinställningarna, men inte hittat något botemedel ännu på detta problem.
Men det märkliga är att när jag kollar hockey på viaplay via appletvn (visserligen en annan ingång) då är bilden perfekt, inga problem med sargen alls.
edit: Ännu märkligare nu när jag satte på Cmore Hockey HD, lika bra bild där... och det är ju samma källa som SVT 2 HD, måste vara SVTs j*vla kameror eller någonting då.
Svt borde inte få kalla kanalerna HD. Usel kvalité.
Postad 03 January 2017 - 07:44
axion84
-
axion84
-
Forumräv
-
-
748 inlägg
Tackar, då är den man väljer nåt man ska använda vid större problem?
Ang Daredevil så såg jag mycket myrornas krig och lite blockighet i bakgrunden. Hjälpte inte med renscykeln.
Kanske är ett medvetet stilval? Eller är inte Netflix bättre på 4k?
Det är ett medvetet stillval
Postad 03 January 2017 - 14:29
hkan_json
-
hkan_json
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag har sett precis samma som dig. Provat alla bildlägen utan att få bort det. Bara SVT som har problemet. (Har inte ändrat mina inställningar då de fungerar bra annars) Det är bara att låta bli att kolla på sargen/reklamen och följa spelet istället... 
Postad 03 January 2017 - 16:54
Azper
-
Azper
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Jag har sett precis samma som dig. Provat alla bildlägen utan att få bort det. Bara SVT som har problemet. (Har inte ändrat mina inställningar då de fungerar bra annars) Det är bara att låta bli att kolla på sargen/reklamen och följa spelet istället... 
Okej, ja det är jävligt märkligt att det bara är SVT som har det problemet. Visst följer man spelet så märker man det ju inte, men det är ändå så ******** irriterande 
Postad 03 January 2017 - 20:11
Unregistered222df659
-
Unregistered222df659
-
Beroende
-
-
1236 inlägg
Det är bara att låta bli att kolla på sargen/reklamen och följa spelet istället... 
Eller "Kolla på filmen/handlingen". Yeah. Right. Säga så på bild(nörds)fora.... ;-) ;-)
Postad 04 January 2017 - 13:03
Unregistered5b498a2a
-
Unregistered5b498a2a
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Hej,
Testar att fråga i denna tråd...
Kopplade igår kväll upp min nya OPPO UHD spelare till min 55B6V och fick bild men inget ljud.
Efter lite meckande så fick jag ljud då jag tog ur HDMI sladden från min Samsung UHD satelitmottagare, det verkar som att de två ingångarna "konkurrerar" med varandra, är det ngn som upplevt detta eller liknande och hur har ni isf löst det.
Väldigt kort beskrivning men det är typ så det ser ut.
Kopplar bildsignalen direkt från Oppon till skärmen och ljudet går ut från Oppon till min reciever av lite äldre modell, en Onkyo TX-NR905.
Är det ngn som har den idé?!
Tack på förhand!
//DaBear
Postad 04 January 2017 - 13:18
Unregistered8f76c99a
-
Unregistered8f76c99a
-
Användare
-
-
147 inlägg
Hej,
Testar att fråga i denna tråd...
Kopplade igår kväll upp min nya OPPO UHD spelare till min 55B6V och fick bild men inget ljud.
Efter lite meckande så fick jag ljud då jag tog ur HDMI sladden från min Samsung UHD satelitmottagare, det verkar som att de två ingångarna "konkurrerar" med varandra, är det ngn som upplevt detta eller liknande och hur har ni isf löst det.
Väldigt kort beskrivning men det är typ så det ser ut.
Kopplar bildsignalen direkt från Oppon till skärmen och ljudet går ut från Oppon till min reciever av lite äldre modell, en Onkyo TX-NR905.
Är det ngn som har den idé?!
Tack på förhand!
//DaBear
Hej!
Säkerställt att Oppon är inställd till att fördela ljudet i den HDMI-kanal som är avsedd för detta (HDMI out audio only)? Den som går till receivern dvs. Ställ in tvn på HDMI Arc / optical förutsatt att receivern är kapabel till det.
/Philip
Redigerat av Unregistered8f76c99a, 04 January 2017 - 13:20.
Postad 04 January 2017 - 15:18
kleinis
-
kleinis
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
En liten fundering gällande kalibrering...
Har bokat en IFS-kalibrering av min LG Oled B6. En del av det material jag tittar på är i HDR (UHD Blurays och Netflix-material, samt en del spel på Xbox One).
Kan jag på något sätt anamma de inställningar jag får i min kalibrering även i HDR-lägena. Eller måste jag välja om kalibrering ska utföras för ex. ifs Dark Room-läget eller HDR-läget?
Än så länge är ju det mesta material utan HDR, men samtidigt är det ju för möjligheten att se UHD i HDR som man lagt ganska mkt pengar på en dyr TV, och då vill man ju ha optimal bild även i HDR.
Ska kalibreras av personal på MM förövrigt.
Postad 04 January 2017 - 18:05
Lajo
-
Lajo
-
Användare
-
-
160 inlägg
Postad 04 January 2017 - 18:28
Newman87
-
Newman87
-
Användare
-
-
185 inlägg
Postad 04 January 2017 - 19:23
Acid
-
Acid
-
Lärjunge
-
-
352 inlägg
Läste på avforums att när man kör HDR så ska color gamut stå på normal och inte på wide. Tydligen känner tvn av rätt med color gamut på normal och står den på wide så blir färgerna överdrivna och ej korrekta. https://www.avforums...3#post-24336487
Hittade också detta angående vad jag skrev om ovan. https://youtu.be/hGtBfcokfto
Postad 04 January 2017 - 21:13
Ironse
-
Ironse
-
Mästare
-
-
2953 inlägg
Vad ska de hitta på härnäst? Går väl inte få plattare rent tekniskt och designmässigt?
Postad 04 January 2017 - 21:31
Svärta
-
Svärta
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
En liten väggmonterad box utan högtalare 2018 och 2019 kan den gärna levereras helt trådlös! 
Tredubbel ljusstyrka hade inte heller skadat. Däremot kan denna tråd kanske hållas ren från 2017 och fortsätta med gamla B6.
Postad 04 January 2017 - 22:19
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Undrar om B6:an får nya web os 3.5 sen?
Postad 04 January 2017 - 22:20
Ringblixt
-
Ringblixt
-
Mästare
-
-
3370 inlägg
Kan jag på något sätt anamma de inställningar jag får i min kalibrering även i HDR-lägena. Eller måste jag välja om kalibrering ska utföras för ex. ifs Dark Room-läget eller HDR-läget?
Det krävs också signalgenerator som kan alstra HDR för att kunna ge sig in på de här reglagen. Men det är lite sak samma. Det går ändå inte att kalibrera HDR-läget. Reglage finns, men de är knepiga och har inte rätt effekt så man tillför fler fel till bilden. Istället för gråskala får man en regnbåge.
Postad 05 January 2017 - 09:37
nimrod23
-
nimrod23
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
HDR Game Mode Update har äntligen kommit till B6. Ny firmware finns att ladda ner på LG:s hemsida. Dock är den bara släppt i USA än så länge, men det dröjer inte så länge förrän den kommer till Europa.
http://www.forbes.co...s/#7e649bcb2211
Postad 05 January 2017 - 09:42
FettAnka
-
FettAnka
-
Forumräv
-
-
803 inlägg
Blir de problem med undertext till film via USB till tvn? Går inte lägga srt. i en mapp tillsammans med filmen?
Provat båda varianter, lägga till filen så. Sen film med text "inbränt" och subtitle ikonen när filmen spelas upp är grå och går inte välja undertext.
Postad 05 January 2017 - 09:46
Unregistered5f2b428b
-
Unregistered5f2b428b
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Blir de problem med undertext till film via USB till tvn? Går inte lägga srt. i en mapp tillsammans med filmen?
Provat båda varianter, lägga till filen så. Sen film med text "inbränt" och subtitle ikonen när filmen spelas upp är grå och går inte välja undertext.
Är filerna (filmen och texten) döpta exakt likadant?
Det funkar för mig med srt. Även mkv med upp till 8 olika undertextspår.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|