Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Whiskytråden

4731 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 June 2014 - 06:18

bonka_rules
  • bonka_rules
  • Användare

• 199 inlägg
  • 0
Blev en beställning på en Auriverdes igår. Vågade bara beställa en då jag inte alls tyckte om Ardbogen från ifjol... Galileo, Coryvreckan och Supernova är dock ena riktiga favoriter. Hoppas att även denna kommer in på listan:)

Postad 03 June 2014 - 07:59

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

Säkert gjort tidigare i denna tråd, men jag måste ändå promota två japanska single som tyvärr tog slut alldeles för fort här hemma..
Yamazaki 12
Hakushu 12(tror det var den jag hade, den tog slut så fort att jag knappt hann se kartongen..)

Iaf, gillar ni mild whiskey åt Oban-hållet så kommer ni älska dessa.
Om någon testat de dyrare varianterna av dessa så meddela gärna vad ni tyckte..

Dom gör mycket bra whisky... tyvärr hoppar man upp en rejäl summa i pris om man vill upp ett steg som jag ibland är lite tveksam till, men ibland är det absolut värt det! :)

Några riktigt prisvärda är Nikka From the Barrel, Nikka Black, Red & White samt en Kariuzawa jag plockade upp i England för runt 5-600,- :)
Den sistnämnda är dock ingen lätt och enkel whisky på något sätt. Extremt tung och komplex.

Postad 03 June 2014 - 08:43

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Dom gör mycket bra whisky... tyvärr hoppar man upp en rejäl summa i pris om man vill upp ett steg som jag ibland är lite tveksam till, men ibland är det absolut värt det! :)

Några riktigt prisvärda är Nikka From the Barrel, Nikka Black, Red & White samt en Kariuzawa jag plockade upp i England för runt 5-600,- :)
Den sistnämnda är dock ingen lätt och enkel whisky på något sätt. Extremt tung och komplex.

Har en Karuizawa 17, men den är faktiskt relatvt lätt i kroppen trots att den smakar cherrylagrad. Tyngta Japanen jag haft nöjet att smaka är Hanyu, men tyvärr kostar ju dessa fasansfulla pengar idag.
Nikka Black är lätt men lätt också en av de allra bästa. :)

Postad 03 June 2014 - 16:04

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Köpte en Nikka Taketsuru 12-årig på Silja häromdan. Det var min första japanska whisky (jag är normalt en bourbon man och ganska okunnig om maltwhisky).

Klart angenäm upplevelse. Vad är er uppfattning om denna? Tydligen en mix av 2 olika single malts.

Redigerat av Unregistered33aea5f7, 03 June 2014 - 16:08.

Postad 03 June 2014 - 16:32

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Köpte en Nikka Taketsuru 12-årig på Silja häromdan. Det var min första japanska whisky (jag är normalt en bourbon man och ganska okunnig om maltwhisky).

Klart angenäm upplevelse. Vad är er uppfattning om denna? Tydligen en mix av 2 olika single malts.

Va bra att du påminde mig om 12an!Verkar vara en perfekt sommarwhisky som jag saknar förtillfället.
Har provat 17åringen och 21an som var väldigt bra speciellt 21an med mycket mandel som jag gillar! Tack o lov en i hyllan.

Postad 03 June 2014 - 18:57

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Jag vet inte så värst mycket om olika släpp men är det bara på torsdag man kan köpa den eller? 5000 flaskor kommer gå fort. Blir inte denna i sortimentet framöver?

Någon som kanske vet mer info om Box Pioner. De släppet som sker på torsdag kl 10. Kommer det senar finnas Box Pioneer i deras sortiment eller är det ett begränsat parti? Är detta en One And Only möjligt så vill man försöka få en flaska, men om Pioneer kommer att finnas som standard i deras sortiment framöver så är det ju ingen brådska.

Någon som vet?

Redigerat av RobNB, 03 June 2014 - 19:00.

Postad 03 June 2014 - 20:06

Renhorn
  • Renhorn
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Toppen, tack för tipsen på japansk whiskey! Blir att beställa den där Nikka Black tror jag bestämt!

Postad 03 June 2014 - 21:03

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Någon som kanske vet mer info om Box Pioner. De släppet som sker på torsdag kl 10. Kommer det senar finnas Box Pioneer i deras sortiment eller är det ett begränsat parti? Är detta en One And Only möjligt så vill man försöka få en flaska, men om Pioneer kommer att finnas som standard i deras sortiment framöver så är det ju ingen brådska.

Någon som vet?

Har ingen direkt koll på den ,men släpps den i som du säger 5000 flaskor så är det dom det blir, möjligtvis kan det komma en ny batch(sats)vid annat tillfälle men det blir ju något helt annat.
Det finns säkert någon annan här som är mer insatt men det jag vet säkert är att det är deras premiärsläpp så vill du ha så får du sitta säkert och vara snabb i tryckfingret på torsdag :)

Postad 04 June 2014 - 05:20

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Har ingen direkt koll på den ,men släpps den i som du säger 5000 flaskor så är det dom det blir, möjligtvis kan det komma en ny batch(sats)vid annat tillfälle men det blir ju något helt annat.
Det finns säkert någon annan här som är mer insatt men det jag vet säkert är att det är deras premiärsläpp så vill du ha så får du sitta säkert och vara snabb i tryckfingret på torsdag :)

Tack för svaret.
Då gör jag ett försök imorgon :)

Redigerat av RobNB, 04 June 2014 - 05:21.

Postad 04 June 2014 - 08:48

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Pioneer är (som jag uppfattat det hela) ett "one and only"!
Då dom har en relativt låg volym som strömmar ur pannorna så ville Roger Melander ha fria händer med att blanda ihop batcher som passar det som är moget att buteljeras för tillfället. Och som det lät senast så kommer vi aldrig få se en standardutgåva från BOX.

BOX har ändå en ganska distinkt karaktär, så vill man avvakta och köpa nästa utgåva så är det nog inte hela världen. Du kommer få ganska bra whisky hur som helst.

Postad 04 June 2014 - 09:38

professorB
  • professorB
  • Beroende

• 1297 inlägg
  • 0

Tror att vi i Sverige fick en andel på runt 6000 flaskor, så det borde komma minst ett till lass om inte allt såldes slut på webben!?

Det finns 441 flaskor på webb-systembolaget nu. De har alltså fyllt på ordentligt.

Postad 05 June 2014 - 09:08

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Ingen krasch idag som jag hade förväntat mig... men på 6 minuter så har över 3000 flaskor försvunnit. Första sekunden så försvann 2000 flaskor! :)

Postad 05 June 2014 - 09:15

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0
Jag fick 1st jag med.
Men när den blev 3000 kvar efter några sekunder så fick man panik :D
Nu efter 15min är det bara 1500st kvar.

Postad 05 June 2014 - 09:40

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Nu återstår det bara att se hur mycket SB klantar till sig med utskicken! :)
Beställde Jura Tastival i måndags och den har dom inte ens börjat behandla... alla andra beställningar har blivit behandlade samma dag som man lagt in dom. Såå... jag är väll ganska säker på att jag inte kommer få någon Jura iaf. Hoppas på att minst en BOX når mig innan sommaren är slut.

Postad 05 June 2014 - 16:01

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Kommer hem efter jobbet, loggar in på SBs hemsida i lugn o ro hmmm BOX pioneer går tydligen fortfarande att boka!? Tja man kan väl alltid prova.
Får jag den e det bra får jag den inte så går livet vidare ändå! Gött!!! :)

Postad 05 June 2014 - 16:14

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0

Kommer hem efter jobbet, loggar in på SBs hemsida i lugn o ro hmmm BOX pioneer går tydligen fortfarande att boka!? Tja man kan väl alltid prova.
Får jag den e det bra får jag den inte så går livet vidare ändå! Gött!!! :)

Bokningsbar men saldot är 0, även Ardbeg verkar vara slut.

Postad 05 June 2014 - 17:40

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Tog tydligen slut på Box före 17 idag....
Av det jag smakat tidigare från Box så har jag relativt höga förväntningar på detta släpp. På tre år så kan man ju inte förvänta sig någon rungandes komplexitet, men grunden har alltid suttit som en smäck i det jag testat. Det enda som varit lite tvivelaktigt har varit ett av deras sherry-försmak. Den hade för mycket svavel/gummi för mina smaklökar. Förhoppningsvis så har dom bättre sherryfat i lager.

Postad 05 June 2014 - 17:49

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Bokningsbar men saldot är 0, även Ardbeg verkar vara slut.

Då får det bli nåt annat gott :P

Postad 06 June 2014 - 06:45

professorB
  • professorB
  • Beroende

• 1297 inlägg
  • 0
Har nu provat Ardbeg Auriverdes, årets specialare från dem. En mycket annorlunda Ardbeg med betydligt mindre "häftighet" men mycket god. Röksmaken är inte så framträdande, i alla fall inte till att börja med. Eftersmaken är dämpad men mycket lång, kanske till och med längre än de tidigare specialerna. Jag hade inte gissat på Ardbeg om jag inte öppnat flaskan själv och hällt upp den.

Postad 07 June 2014 - 10:16

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0
Någon som vill sälja ett prov utav Box Pioneer :rolleyes:
Fick tag på 2 flaskor, den ena ska sparas till en grabb som present när han fyller 20 år (han är 5månader)
Den andra är min men jag vill inte öppna den och sen låta den stå <_<

Redigerat av RobNB, 12 June 2014 - 20:47.

Postad 10 June 2014 - 16:18

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Leverans i värmen. Tackar! T o m fått ett beställningsnr på BOXen (behöver iof inte betyda något men hoppet steg en smula!) :)

Bifogad fil(er)

Postad 11 June 2014 - 14:27

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0
Fick mina ex av Ardbegen och BOX igår och idag

Postad 11 June 2014 - 14:32

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0
Min BOX är klar för att hämta ut :)
Fick mess nyss.

Postad 11 June 2014 - 14:59

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0
Var ett tag sedan jag hade en Uigeadail senast. Men måste nog säga att denna fotfarande regerar. Vet inte om jag tappat stinget men jag har faktiskt börjat vattna den lite försiktigt och vete tusan om den inte vinner en del ytterligare på det. Tidigare har jag betraktat vatten i denna juvel som helgerån. :)

Postad 12 June 2014 - 16:31

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jaha, då blev man med BOX trots allt! :)

Redigerat av Unregistered0d487954, 12 June 2014 - 16:34.

Postad 12 June 2014 - 19:09

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Jaha, då blev man med BOX trots allt! :)

Trevligt :)
Kul med övernattningar, då kanske vi kan göra en liten deal du och jag ;) (smakprov)

För den delen.
Någon som är intresserad utav ett byte?
Har en Highland Park "Einar" som jag inte är så förtjust i.
Ett byte mot något intressant kanske...

Postad 12 June 2014 - 20:12

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Tänkte göra ett nytt försök att lära mig dricka whiskey nu. Förra gången jag försökte köpte jag en flaska old pultney. Jag njöt inte den gången :)

En polare bjöd mig på lite för ett tag sen. Tror den hette dundee eller nåt. En billig blended sa han att det var. Den gick faktiskt ner.

Vill dock ha en singel malt då det är coolare att ha på hyllan hrmma :P

Har ni några tips om lättdruckna sådana som inte är så dyra som jag borde testa?

Hittade förresten en skvätt George dickel no12 här hemma som jag sippar på nu. Tycker den är stark och spritig

Redigerat av andreassofus, 12 June 2014 - 20:14.

Postad 12 June 2014 - 20:44

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Trevligt :)
Kul med övernattningar, då kanske vi kan göra en liten deal du och jag ;) (smakprov)

För den delen.
Någon som är intresserad utav ett byte?
Har en Highland Park "Einar" som jag inte är så förtjust i.
Ett byte mot något intressant kanske...

Tyvärr har jag inte tänkt öppna den än på ett tag så kan ej hjälpa dig.
HP inte riktigt mitt märke så det skiter sig där med. Men om du inte får någon respons här i tråden kan jag bara som jag brukar, hänvisa till whiskyforum både vad gäller sample som byte.
Lycka till!

Postad 12 June 2014 - 20:49

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Tänkte göra ett nytt försök att lära mig dricka whiskey nu. Förra gången jag försökte köpte jag en flaska old pultney. Jag njöt inte den gången :)

En polare bjöd mig på lite för ett tag sen. Tror den hette dundee eller nåt. En billig blended sa han att det var. Den gick faktiskt ner.

Har ni några tips om lättdruckna sådana som inte är så dyra som jag borde testa?

Hittade förresten en skvätt George dickel no12 här hemma som jag sippar på nu. Tycker den är stark och spritig

Det jag kommer på nu på stört:

Ej rökigt:
Macallan 10 fine oak
Aberlour 10.
Monkey shoulder
Pris ligger på ca 350-400:- om jag inte minns fel

rökig:
Talisker 10.
Typ samma pris.

Redigerat av Unregistered0d487954, 12 June 2014 - 20:56.

Postad 12 June 2014 - 20:53

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Tyvärr har jag inte tänkt öppna den än på ett tag så kan ej hjälpa dig.
HP inte riktigt mitt märke så det skiter sig där med. Men om du inte får någon respons här i tråden kan jag bara som jag brukar, hänvisa till whiskyforum både vad gäller sample som byte.
Lycka till!

Tack för tipset ;)
Ska även prova på FB.

Lite sugen på att prova några Japanska, du råkar inte ha npgon/några?

@andreassofus
Yamazaki 12. 590kr tror jag.
Trevlig enligt mig.

Redigerat av RobNB, 12 June 2014 - 20:55.

Postad 12 June 2014 - 23:02

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Mackmyra Bruks är både lättdrucken och oerhört bra.
Ballantines 17, Redbreast 12, Dalwhinnie 15 är andra i samma stil. Samtliga absolut toppklass men samtidigt lättdruckna och till mycket rimliga pengar. :)

Postad 13 June 2014 - 04:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Tack ska ni ha för era tips. Ska se om jag hittar någon av dessa på mitt lilla bolag :)

Hur är famous gouse? Den är ju väldigt populär. Men den kanske inte är så lättdrucken?

Postad 13 June 2014 - 06:00

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Tack ska ni ha för era tips. Ska se om jag hittar någon av dessa på mitt lilla bolag :)

Hur är famous gouse? Den är ju väldigt populär. Men den kanske inte är så lättdrucken?

Den är faktiskt bland de bättre billiga (det finns blended som är bättre än typ allt annat) blendwhiskyna. Inte för inte Skottarnas favorit. Jo mycket lättdrucken. Men är det bara det du är ute efter vill du ha Irländskt, Tullamore Dew tex. :)

Redigerat av laddie15, 13 June 2014 - 06:03.

Postad 13 June 2014 - 06:07

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Ok. Irländskt ska jag komma ihåg. Känns som att det är lättare att lära sig om det är lättdrucket istället för att köpa en som är väldigt rökig. Dock har jag aldrig smakat det. Kanske jag gillar det :)

Postad 13 June 2014 - 08:33

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Ok. Irländskt ska jag komma ihåg. Känns som att det är lättare att lära sig om det är lättdrucket istället för att köpa en som är väldigt rökig. Dock har jag aldrig smakat det. Kanske jag gillar det :)

Fast lättdrucket menar i alla fall jag nog mest handlar om att det skall vara milt och lent. Rökwhisky kan absolut också vara det. Lagavulin 16 skulle jag nog kalla mild, trots en alldeles uppenbar rök, tjära och allt det ljuvliga som hör en riktig rökare till. :)
Mitt bästa tips av dem som finns på Bolaget är nog Ballantines 17. Helt orökt blend som är så len och fin men ändå komplex och full med smakintryck att sitta och njuta av länge. Kanske ännu bättre, men samma andas barn, är Redbreast 12. Beställningsvara men väl värd besväret. Tillverkas av Irländska Jameson, du vet den man ska ha i Irish Coffee. Detta är ingen blend utan tillverkas precis som singelmalt i "Kittelpanna", fast med både mältat och helt korn. Tveklöst en av världens bästa Whiskys och kostar inte mer än 400Kr. :)

Postad 13 June 2014 - 09:04

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Det jag vill ha är en som inte är så spritig. Det är vad hag menar med lättdrucket. Snaps och sånt klarar jag inte pga spritigheten. Det vänder sig i halsen då.

Tack för bra tips :)

Postad 13 June 2014 - 09:11

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Det jag vill ha är en som inte är så spritig. Det är vad hag menar med lättdrucket. Snaps och sånt klarar jag inte pga spritigheten. Det vänder sig i halsen då.

Postad 13 June 2014 - 15:37

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0
Famous Grouse är så långt ifrån lättdrucken i min mun... den är rent av lite äcklig.

Alkoholstyrkan behöver absolut inte ha så mycket med om en whisky känns spritig eller inte. Jag har druckit flertalet whiskys som varit på fatstyrka och man har knappt känt av att den skulle vara starkare än 40-46%.

Men mycket beror också på hur du dricker whiskyn. Ta bara några droppar i munnen och låt den rulla runt lite. Då späds den ut automatiskt och du lär inte känna så mycket smak av alkoholen.

Postad 13 June 2014 - 16:03

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 2
Det blev denna efter mycket om och men. 400kr kändes lagom till att börja med. Om den är god eller inte återstår att se ikväll :)

Min whiskeysamling är inte direkt storslagen och imponerande så mina två "minhembiogubbar" får fylla ut så länge :)

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  image.jpg   1.12MB   5 Antal nerladdningar

Redigerat av andreassofus, 13 June 2014 - 16:08.

Postad 13 June 2014 - 16:07

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Prova att ta i några droppar vatten och låt glaset stå en stund 5-10 min! Brukar dämpa "spritigheten". Den som väntar på något gott kan gott vänta en stund ;)

Det blev denna efter mycket om och men. 400kr kändes lagom till att börja med. Om den är god eller inte återstår att se ikväll :)

Min whiskeysamling är inte direkt storslagen och imponerande så mina två "minhembiogubbar" får fylla ut så länge :)

Bra val! B)

Postad 13 June 2014 - 16:27

Unregistered0d487954
  • Unregistered0d487954
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Tack för tipset ;)
Ska även prova på FB.

Lite sugen på att prova några Japanska, du råkar inte ha npgon/några

Du har inget flyt! De jag har släpper jag inte för allt guld i världen :ph34r:

Postad 13 June 2014 - 16:27

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0
Va? Spär ni ut skiten....nej, det ska man inte göra hehe :P

Ett tips från mig även om det inte gäller Whiskey är att stoppa en kvist malört i Brännvinsflaskan och vänta en stund. Sen kommer det att hända saker :D

Här är receptet :)

http://receptfavorit...ed-maloert.html

Postad 13 June 2014 - 16:50

RobNB
  • RobNB
  • Beroende

• 1403 inlägg
  • 0

Du har inget flyt! De jag har släpper jag inte för allt guld i världen :ph34r:

hahah :D Den dagen kanske kommer ;)

Redigerat av RobNB, 13 June 2014 - 19:53.

Postad 13 June 2014 - 18:35

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

• 6963 inlägg
  • 0

Många av de rökiga smakar så mycket att du inte känner mycket alls av spritsmak. Jag har också svårt för när det smakar för mycket sprit, men rökiga whisky är inga problem.

Exempelvis Laphroaig Quarter Cask. Visst, den är lite starkare (48%), men smakar inte sprit.

Postad 13 June 2014 - 18:44

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Många av de rökiga smakar så mycket att du inte känner mycket alls av spritsmak. Jag har också svårt för när det smakar för mycket sprit, men rökiga whisky är inga problem.

Exempelvis Laphroaig Quarter Cask. Visst, den är lite starkare (48%), men smakar inte sprit.

QC är mycket fin och smakar inte alls sprit. En del sherrylagrat gör det däremot. Undras just om TS kommer gilla Macallan som just drar åt det hållet.

Postad 13 June 2014 - 18:51

laddie15
  • laddie15
  • Guru

• 4190 inlägg
  • 0

Famous Grouse är så långt ifrån lättdrucken i min mun... den är rent av lite äcklig.

Alkoholstyrkan behöver absolut inte ha så mycket med om en whisky känns spritig eller inte. Jag har druckit flertalet whiskys som varit på fatstyrka och man har knappt känt av att den skulle vara starkare än 40-46%.

Men mycket beror också på hur du dricker whiskyn. Ta bara några droppar i munnen och låt den rulla runt lite. Då späds den ut automatiskt och du lär inte känna så mycket smak av alkoholen.

Själv tycker jag ju Grousen är rätt ok, en av få billiga blends som funkar. Men inget jag personligen skulle lägga pengar på när bara en liten peng extra köper så oerhört mycket bättre dricka. :)

Postad 13 June 2014 - 19:18

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
Så nu har jag smakat min nya och jag tyckte den var riktigt god. Len och fin. Det stod att sen var lätt rökig men det känner inte jag.
Är nöjd med köpet. Jag och polaren sitter nu och dricker och det blir nog ett par slurpar till ikväll :)

Finns det andra som är ännu mildare och lenare utan att bli blaskiga så tipsa mig gärna .
Dock kommer jag köpa fler i lite olika karaktär för att se vad jag gillar mest

Postad 13 June 2014 - 20:24

lobo
  • lobo
  • Mästare

• 2842 inlägg
  • 0

Så nu har jag smakat min nya och jag tyckte den var riktigt god. Len och fin. Det stod att sen var lätt rökig men det känner inte jag.
Är nöjd med köpet. Jag och polaren sitter nu och dricker och det blir nog ett par slurpar till ikväll :)

Finns det andra som är ännu mildare och lenare utan att bli blaskiga så tipsa mig gärna .
Dock kommer jag köpa fler i lite olika karaktär för att se vad jag gillar mest

Slår ett slag för Glenfiddich Rich Oak, fruktig och len. Säljs på 200ml flaska på bolaget för 169kr (artnr. 596) så inte hela världen om man inte uppskattar den.

Postad 13 June 2014 - 20:30

Unregistered2294
  • Unregistered2294
  • Mästare

• 2941 inlägg
  • 0
Drack en för ett antal år sedan som smakade som saft. Var svårt att tro att det faktiskt handlade om Whiskey. Whiskey smaken fanns där men den var så mild att den nästan inte kunde förknippas med vanlig Whiskey man hittar på systemet. Flaskan var köpt utomlands för 1.000:- och den var på 2 eller 3 liter :) Minns tyvärr inte namnet på den :( Vi var ca: 10 pers som delade på den :D :P

Postad 13 June 2014 - 23:00

_Lucifer_
  • _Lucifer_
  • Forumräv

• 857 inlägg
  • 0

Slår ett slag för Glenfiddich Rich Oak, fruktig och len. Säljs på 200ml flaska på bolaget för 169kr (artnr. 596) så inte hela världen om man inte uppskattar den.

Glenfiddich tycker jag är ganska underskattad hos "finsmakare". Jag har nog aldrig smakat en Glenfiddich som jag tyckt varit sämre än bra.
Visst... inte många av dom har heller varit något exceptionellt bra heller, men det kan nog bero på att det inte finns mycket fat som figurerar utanför destilleriets egna lager. Men jag tror att det säkert skulle gå att hitta väldigt många snuskigt bra fat i deras lagerhus! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.