Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Logitech Harmony *

4565 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Harmony 688 (Fjärrkontroller) 1 7.749998 (3) Inga priser
Logitech Harmony 655 (Fjärrkontroller) 1 8.333332 (2) Inga priser
Logitech Harmony 880 (Fjärrkontroller) 1 7.666666 (2) Inga priser
Logitech Harmony 680 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 885 (Fjärrkontroller) 1 9.06923 (129) Inga priser
Logitech Harmony 675 (Fjärrkontroller) 1 7.5 (1) Inga priser
Logitech Harmony 525 (Fjärrkontroller) 1 8.271476 (290) Inga priser
Logitech Harmony 895 (Fjärrkontroller) 1 8.51923 (51) Inga priser
Harman Kardon TC-30 (Fjärrkontroller) 1 9.166666 (5) Inga priser
Logitech Harmony 555 (Fjärrkontroller) 1 9.15625 (95) Inga priser
Logitech Harmony 890 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 785 (Fjärrkontroller) 1 9.054054 (36) Inga priser
Logitech Harmony 1000 (Fjärrkontroller) 4 8.306818 (87) Inga priser
Logitech Harmony One (Fjärrkontroller) 9 9.096272 (321) Inga priser
Logitech Harmony 1100 (Fjärrkontroller) 7 8.411764 (50) Inga priser
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (Övriga speltillbehör) 6 9.218748 (31) Inga priser
Logitech Harmony 900 (Fjärrkontroller) 9 8.464284 (27) Inga priser
Logitech Harmony 700 (Fjärrkontroller) 6 8.388888 (17) Inga priser
Logitech Harmony 600 (Fjärrkontroller) 6 8.225806 (30) Inga priser
Logitech Harmony 650 (Fjärrkontroller) 6 8.674998 (39) Inga priser
Logitech Harmony 300i (Fjärrkontroller) 2 7.968748 (31) 265:-
Logitech Harmony One+ (Fjärrkontroller) 6 8.849998 (19) Inga priser
Logitech Harmony Touch (Fjärrkontroller) 7 7.224998 (39) Inga priser
Logitech Harmony Smart Control (Fjärrkontroller) 4 8.435896 (38) Inga priser
Logitech Harmony Ultimate (Fjärrkontroller) 8 8.659574 (46) Inga priser
Logitech Harmony 950 (Fjärrkontroller) 5 7.899998 (9) Inga priser
Logitech Harmony Elite (Fjärrkontroller) 5 7.541666 (23) Inga priser
Logitech Harmony Companion (Fjärrkontroller) 5 8.406248 (31) Inga priser
47 relaterade trådar
Logitech Harmony Touch (42 inlägg) 5 år sedan
Multifjärr för att ersätta iRule (26 inlägg) 7 år sedan
Hjälp med nytt mediacenter-upplägg (0 inlägg) 9 år sedan
Val av projektor (och duk) (20 inlägg) 10 år sedan
Andersson LED65510FHD + Logitech Harmony = Funkar inte (5 inlägg) 10 år sedan
Styr dina Nexa fjärrströmbrytare med Harmony 525 (168 inlägg) 11 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 11 år sedan
Streama ljud trådlöst - Marantz AV8003/Apple tv (3 inlägg) 11 år sedan
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg) 12 år sedan
RF extender till Logitech Harmony 1100 (6 inlägg) 12 år sedan
Styra NEXA med Harmony 1000 (187 inlägg) 13 år sedan
Kanalloggor för Harmony 1000 (45 inlägg) 14 år sedan
Harmonys knapptryck-respons väldigt långsam, finns något bättre? (9 inlägg) 14 år sedan
Söker en supermultifjärr (5 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 1100, fakta eller rykte (82 inlägg) 14 år sedan
Förläng IR signalen i ett stängt skåp (8 inlägg) 15 år sedan
Tv på datorn! (1 inlägg) 15 år sedan
Digitalbox till Mac/HTPC? (1 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony 1000 (602 inlägg) 15 år sedan
Harmony One, 900 eller 1100? (19 inlägg) 15 år sedan
köpa multifjärr (5 inlägg) 15 år sedan
RF Modning av Harmony 880 (10 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (66 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 300i (16 inlägg) 16 år sedan
Min Harmony 555 är seeeeeeg! (0 inlägg) 16 år sedan
Lyckas inte starta datorn med fjärren (8 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 till HTPC (3 inlägg) 16 år sedan
Alla dessa mutli fjärrkontroller (2 inlägg) 16 år sedan
Letar efter den perfekta fjärrkontrollen (23 inlägg) 16 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 16 år sedan
Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785 (31 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony One + Pioneer RCS-515H (0 inlägg) 16 år sedan
Utan Fjärr. (2 inlägg) 16 år sedan
Styra Nikon D60 med Harmony One? (1 inlägg) 17 år sedan
Styr din Kinpgpin-duk med Harmony-fjärren. (16 inlägg) 17 år sedan
Komplicerat problem, hjälp önskas (4 inlägg) 17 år sedan
Enkel multifjärr för tre apparater? (5 inlägg) 17 år sedan
Logitech Harmony 525 II (5 inlägg) 17 år sedan
Harman Kardon TC-30 (8 inlägg) 17 år sedan
Logitech Harmony 525 och Vista Media Center (7 inlägg) 17 år sedan
Logitech Harmony One vs. Philips SRU-8015 (15 inlägg) 17 år sedan
Pioneer VSX-817 (2 inlägg) 18 år sedan
Vilken fjärr är hetast nu (25 inlägg) 18 år sedan
HD HTPC för ca: 10.000 SEK (11 inlägg) 18 år sedan
Kameleon 6-in-1 vs Logitech Harmony 525 (18 inlägg) 19 år sedan
Multifunktionell HTPC, VISTA (7 inlägg) 19 år sedan
Fjärrkontroller (9 inlägg) 19 år sedan

Postad 10 October 2010 - 18:14

Coistrel
  • Coistrel
  • Forumräv

• 804 inlägg
  • 0
Jag behöver lite hjälp. Har lagt in alla enheter och aktiviteter jag vill ha, men de har av någon anledning hamnat i den ordningen jag inte vill ha dem. Bland mina aktiviteter ligger till exempel "Spela Xbox 360" framför "Titta på tv". Finns det något sätt att ändra denna ordningen? (Samma sak gäller mina enheter, då min Xbox 360 hamnat framför både min TV och min förstärkare)

Postad 10 October 2010 - 20:31

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0

Jag behöver lite hjälp. Har lagt in alla enheter och aktiviteter jag vill ha, men de har av någon anledning hamnat i den ordningen jag inte vill ha dem. Bland mina aktiviteter ligger till exempel "Spela Xbox 360" framför "Titta på tv". Finns det något sätt att ändra denna ordningen? (Samma sak gäller mina enheter, då min Xbox 360 hamnat framför både min TV och min förstärkare)

Aktiviteter går att bestämma ordningen på, men mina enheter hoppar runt av sig själva
Kolla i programmet, ordna om aktiviteter eller nåt liknande

Postad 11 October 2010 - 09:25

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Hej, jag har sökt men ej funnit så jag provar min lycka nu.

Jag har lagt upp en vanligt "titta på tv" aktivitet på min harmony one, och min LG-50pk950 plasma. Fjärren sätter på tvn som vanligt, men växlar sedan över till digitalradio (antar att den skall sätta på tv-input men växlar därför över till digitalradio, som man med orginalfjärren gör med TV/Radio-knappen.

Jag har försökt att gå in i programmet och ändra men hittar bara inställningarna för källingångsväxlingarna. Det verkar således som att logitech blandar ihop "input" kommandot med "TV/Radio" kommandot - är det någon som har nåt tips?

edit:utdrag ur programmet:

När aktiviteten startas kommer systemet att konfigureras så här:

Enhet Status/Åtgårder
LG Tv LG Tv är på
Onkyo Onkyo - Reciever Onkyo Onkyo - Reciever är på
Cambridge Audio Förstärkare Cambridge Audio Förstärkare är på
LG Tv LG Tv är inställd på TV <----------- detta blir växlat till radio
Onkyo Onkyo - Reciever Onkyo Onkyo - Reciever är inställd på Game/TV
Cambridge Audio Förstärkare Cambridge Audio Förstärkare är inställd på Input2

Hur kan jag få bort denna kommandorad?

Edit2, programmet hämtade fel ingångsnamn för min tv, tror det var det i samband med hur man väljer ingångar (en knapp för att i följd ändra ingångar som hoppas över vid "ej inkopplade"...

Edit 3, metoden med att ändra ingång med en knapp fungerade sådär, metoden med en knapp för varje ingång fungerar bättre, förutom att jag efter ha satt på tvn, vill den byta till radio igen, hur kan jag få bort det kommandot?

Postad 11 October 2010 - 10:07

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Edit 3, metoden med att ändra ingång med en knapp fungerade sådär, metoden med en knapp för varje ingång fungerar bättre, förutom att jag efter ha satt på tvn, vill den byta till radio igen, hur kan jag få bort det kommandot?

Hur funkar det med orginalfjärren? Det ska inte bli någon skillnad om allt är uppsat rätt.

Postad 11 October 2010 - 11:16

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Hur funkar det med orginalfjärren? Det ska inte bli någon skillnad om allt är uppsat rätt.

Jag rensade hela fjärren och gjorde om alla enheter och aktiviteter, nu funkar det som det ska, troligtvis var det ingångstilldelningen som skilde från orginalfjärren...

Nu till en annan fråga :)

Efter att aktiviteten "titta på tv" är färdig (fungerar nu helt felfritt) så vill jag nu ha upp kanallistan med ikoner på min harmony, nu går den till en sida med mina orginalfjärr-knappar med knappar som "röd", "gul", "blå", "grön", "text", samt "list"

Hur får jag dit kanalikonerna utan att behöva ändra till "enheter" och sedan välja "tv"?

MVH

Postad 11 October 2010 - 13:34

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Jag rensade hela fjärren och gjorde om alla enheter och aktiviteter, nu funkar det som det ska, troligtvis var det ingångstilldelningen som skilde från orginalfjärren...

Nu till en annan fråga :)

Efter att aktiviteten "titta på tv" är färdig (fungerar nu helt felfritt) så vill jag nu ha upp kanallistan med ikoner på min harmony, nu går den till en sida med mina orginalfjärr-knappar med knappar som "röd", "gul", "blå", "grön", "text", samt "list"

Hur får jag dit kanalikonerna utan att behöva ändra till "enheter" och sedan välja "tv"?

MVH

Du lägger till kanalikoner under inställningarna för aktiviteten "Titta på TV".

Postad 11 October 2010 - 15:44

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Du lägger till kanalikoner under inställningarna för aktiviteten "Titta på TV".

Kom på det lite senare :)

Börjar trivas bra med fjärren nu, bara lite mer tryckande på denna när man skall byta från att lyssna på musik och mute'a tvn, byta ingång på min 2-kanalstärkare och spela upp cd'n och sedan vice versa när reklamen på tvn är slut... går väl troligtvis att göra ett makro för det med.

Postad 13 October 2010 - 09:30

cimarron
  • cimarron
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Skulle behöva lite vägledning här. Har en Harmony One och använder en HTPC i ett Antec Fusion chassi, dvs använder senaste Imon. Kör XBMC på Windows 7. Har ställt in enhet MCE Remote och fjärren fungerar att starta XBMC och styra basic-funktionera.

Till problemet. Jag vill kunna använda ESC och lite andra tangenbordstryckningar på fjärren då just ESC betyder backa ur i XBMC så man kommer tillbaka till huvudmenyn. Där finns en bra knapp för detta på fjärren, men när jag trycker på den reagerar inte ens Imon. Varför gör den inte det? Hur kan jag "aktivera" den knappen och sätta den till vilken tangentbordstryckning som jag vill?

Någon som vet hur det funkar?
/Mathias

Postad 13 October 2010 - 22:13

Unregisteredbcf42efe
  • Unregisteredbcf42efe
  • Forumräv

• 878 inlägg
  • 0

Nån som vet om det finns nåt ir-öga att köpa som man kan koppla in i sin media-pc via USB och sedan styra med Logitech Harmony One?

Har letat efter just IR-öga men hittar inga alls.

Vill kunna styra lite spotify via fjärren.

/Henrik

Köp en MCE-fjärr med tillhörande öga. Jag har en sådan och använder bara mottagaren. Funkar perfekt tillsammans med Harmonyn.

Typ en sån här för runt 300 spänn.

Postad 15 October 2010 - 07:44

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Har själv lagt upp min PK350 nu. Som jag också märkte så funkade inte InputNext kommandot. Dock funkar det perfekt med direktkommando, tex InputHDMI1. Det lustiga är att det inte finns direktkommandon på orginalfjärren!
sedan fick jag problem med att om jag stängde av >Tvn på en ingång och sedan satte på en annan aktivitet, med en annan ingång, så bytte tvn inte ingång. Jag löste det med att öka tvns uppstartsfördröjning från 8000 ms till 12000 ms. Funkar klockrent nu! Dock är 12 s länge att vänta och jag gissar att några i familjen kommer att hinna lägga ifrån sig fjärren innan allt är uppstartat.

Postad 16 October 2010 - 13:16

omas
  • omas
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Till Carl Henning,dra en scart mellan tvn och boxen för att använda tvns texttv

Postad 16 October 2010 - 17:40

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Har kört fjärren en vecka, fungerar överlag bra och den ligger riktigt bra i näven (harmony one)
Nu har jag börjat finjustera den men går bet på att justera in en grej, nämligen volymkontrollen av min Cambridge Azur 840A, varje gång när jag trycker på orginalfjärren så ökar volymen ett hack, när jag använder min One så ökar volymen tre hack, precis som att den skulle skicka ut en för lång signal så att förstärkaren hinner höja volymen flera snäpp. Hur ställer jag in detta?

Postad 17 October 2010 - 21:32

Polobyxa
  • Polobyxa
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Tjoho

Ett problem har uppstått för mig. Äger en Harmony 1000 sedan cirka ett år, och har varit helnöjd med den.
Nu har jag bytt digitalbox och behöver konfigurera om fjärren.

Nu till problemet. Sist jag konfigurerade fjärren för ungefär 4månader sedan så gjorde jag det på min laptop med en XP-installation (32-bitars). Sedan dess har jag formaterat laptopen och kört in Win 7 (32-bitars) och nu kan jag för mitt liv inte installera drivrutinen få kontakt med fjärrkontrollen.
Har installerat Logitechs mjukvara ver. 7.7.0 och när jag pluggar i fjärren så börjar den installera drivrutin, men efter ett tag kommer det upp att drivrutinen saknas och att den inte kunde installeras. Har försökt allt jag kan tänka mig, avinstallera och installera igen, letat drivare på nätet i 10-timmar, t.o.m försökt exportera drivrutinen från en XP-maskin och installera på min laptop, men INGENTING fungerar. Har även testat alla versioner av mjukvara sedan 7.1.0.

Det enda som händer är att fjärren dyker upp som Belcarra Generic MDLM-BLAN i enhetshanteraren, och att datorn säger att drivrutin saknas.

Är det någon som har några förslag?
För snart blir jag tokig på det här. Jag äger heller ingen annan dator som jag kan konfigurera på så därför blir problemet ännu större.

Bumpar min fråga från ett par månader tillbaka. Ingen som har någon idé om vad jag ska försöka mig på?

Postad 21 October 2010 - 21:38

jaQoB
  • jaQoB
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0
Finns det några rykten om en uppföljare till one? Behöver en multifjärrkontroll (eller en fjärrkontroll som klarar min thuleförstärkare :rolleyes:) och tar lite emot att köpa en teknikpryl som kostat lika mycket i snart tre år...

Postad 24 October 2010 - 12:22

hlafk
  • hlafk
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag har letat efter bra multifjärr att ersätta mina kontroller med.
Det ända jag inte riktigt hittar på någon fjärr är subtitles-knapp, som egentligen är nog den enda stora anledningen till att jag vill ha en ny...
Onkyo-reciever-fjärren klarar ju o hantera det jag har här hemma väldigt bra, förutom att det varken finns någon subtitles eller audioknapp till dvd:n, visst går det att gå in på setup i dvd-menyn men det tar ju hundra år att behöva sitta o klicka igeom oftast svinfula menyer, och vad gör man dom gångerna man fått tag på en film utan menyer?

Låt säga att jag skaffar mig en Harmony 700, kan jag då på nått sätt assigna en knapp till denna funktion, typ i displayen eller finns det någon annan fjärr som jag kanske ska kika på som redan har en liten knapp för detta?

Postad 24 October 2010 - 12:25

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Du kan tilldela en knapp med den funktionen under förutsättning att det finns en sådan genväg på din DVD spelare.

Postad 25 October 2010 - 19:23

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Är det någon här som vet hur man fixar så att inte alla enheter stänger av sig när jag trycker på den fysiska "stäng-av-knappen" högst upp till vänster på min One när jag bara skall stänga av alla enheter under aktiviteten "lyssna på musik" (cd+2kanalsstärkare) Den vill nämligen slå av tvn också :/

Postad 26 October 2010 - 10:17

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Är det någon här som vet hur man fixar så att inte alla enheter stänger av sig när jag trycker på den fysiska "stäng-av-knappen" högst upp till vänster på min One när jag bara skall stänga av alla enheter under aktiviteten "lyssna på musik" (cd+2kanalsstärkare) Den vill nämligen slå av tvn också :/

Men om en aktivietet fortfarande ska vara igång så förstår jag inte varför du ska trycka på "off". Låt TVn ingå i aktiviteten så kommer den att vara på.

Postad 26 October 2010 - 18:44

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Men om en aktivietet fortfarande ska vara igång så förstår jag inte varför du ska trycka på "off". Låt TVn ingå i aktiviteten så kommer den att vara på.

Problemet är väl att jag vill stänga av aktiviteten "lyssna på musik" -som jag gjort medans tvn har varit påslagen, då slår den av allt... Jag vill alltså kunna slå av enbart de enheter som är med i en viss aktivitet och lämna de andra utanför den aktiviteten på...

Postad 27 October 2010 - 14:23

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Problemet är väl att jag vill stänga av aktiviteten "lyssna på musik" -som jag gjort medans tvn har varit påslagen, då slår den av allt... Jag vill alltså kunna slå av enbart de enheter som är med i en viss aktivitet och lämna de andra utanför den aktiviteten på...

Då får du öppna "Enheter" och välja kommandot för att stänga av just den apparaten.

Postad 27 October 2010 - 18:19

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Då får du öppna "Enheter" och välja kommandot för att stänga av just den apparaten.

Ja det är ju alternativet... men idag när jag provade stängde den endast av de enheter som ingår i just den aktiviteten, förstår mig inte på denna fullt ut än :/ har ganska många enheter som alla är specialanpassade i varje aktivitet... kanske är lite konfliter också :/

Postad 27 October 2010 - 18:24

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Det fungerar inte med den vanliga powerknappen i Enheter men i de extra knapparna finns ett powerkommando

Postad 27 October 2010 - 21:49

hoogey
  • hoogey
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Fy fan, har aldrig varit med om sämre support än den från Logitech Harmony. Min TV väljer extern ingång/input för det som faktiskt är externa enheter, men inte någon "input" när man ser på TV - då väljer man bara TV-kanal helt enkelt. Väljer man aktiviteten "titta på TV" tvingas man välja en ingång, även om det inte behövs i mitt fall. Onödigt.

Satt ju knappast och rullade tummarna i väntan på support och löste själv problemet genom att göra en "custom"-aktivitet. Då tvingades jag inte välja input för TVn, utan hade alternativet "behöver inte välja ingång för TV". Äntligen, trodde jag.

Strax därefter dyker supporten upp från ingenstans och säger att de har löst mitt problem. Nu är alltså mitt problem löst "dubbelt", men knappast dubbelt så bra. I själva verket har de bara förvärrat det hela och gjort en otroligt omständlig "lösning" som är så slö att den inte går att använda.

Skriver tillbaka till supporten och förklarar att de inte åstadkommit något, utan bara förvärrat. Nu har det gått snart tre veckor och klåparna på supporten har hittills lyckats backa delvis, men inte helt, så nu innehåller min Harmony en massa skräpkod och skumma inställningar som jag ännu inte blivit av med.

Blir tokig!!!!

Rådet till er alla är alltså att var medvetna om att de inte verkar göra någon backup av sina ändringar och att det tar förbannat lång tid att få ordning på fjärren om supporten ska in och trixa.

Postad 28 October 2010 - 05:00

järker
  • järker
  • Lärjunge

• 325 inlägg
  • 0

Fy fan, har aldrig varit med om sämre support än den från Logitech Harmony. Min TV väljer extern ingång/input för det som faktiskt är externa enheter, men inte någon "input" när man ser på TV - då väljer man bara TV-kanal helt enkelt. Väljer man aktiviteten "titta på TV" tvingas man välja en ingång, även om det inte behövs i mitt fall. Onödigt.

Satt ju knappast och rullade tummarna i väntan på support och löste själv problemet genom att göra en "custom"-aktivitet. Då tvingades jag inte välja input för TVn, utan hade alternativet "behöver inte välja ingång för TV". Äntligen, trodde jag.

Strax därefter dyker supporten upp från ingenstans och säger att de har löst mitt problem. Nu är alltså mitt problem löst "dubbelt", men knappast dubbelt så bra. I själva verket har de bara förvärrat det hela och gjort en otroligt omständlig "lösning" som är så slö att den inte går att använda.

Skriver tillbaka till supporten och förklarar att de inte åstadkommit något, utan bara förvärrat. Nu har det gått snart tre veckor och klåparna på supporten har hittills lyckats backa delvis, men inte helt, så nu innehåller min Harmony en massa skräpkod och skumma inställningar som jag ännu inte blivit av med.

Blir tokig!!!!

Rådet till er alla är alltså att var medvetna om att de inte verkar göra någon backup av sina ändringar och att det tar förbannat lång tid att få ordning på fjärren om supporten ska in och trixa.

Men då har du ju lyckats få supporten att göra nånting iaf, jag har väntat i 1 år nu utan att de gjort nåt alls, men det kanske är bättre än att resultatet blir som för dig, det låter inget vidare.

Lycka till !

Postad 28 October 2010 - 18:09

Unregistered151cc3bd
  • Unregistered151cc3bd
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har problem med att få till rätt ingångar i tv:n när jag skapar aktiviteter.
I programvaran är allt rätt men när den ska växla till rätt HDMI ingång när aktiviteten startas så väljer den aldrig rätt.
Jag har en Sharp LC-46LE600. Någon som har liknande strul och kan berätta hur man löser dom. Fjärren är med detta helt oanvändbar för mig.

Postad 28 October 2010 - 18:12

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Teelx: Byter den ingångar korrekt när den väl är startad eller blir det rätt om du trycker på "Help"?

Postad 28 October 2010 - 18:29

Unregistered151cc3bd
  • Unregistered151cc3bd
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Teelx: Byter den ingångar korrekt när den väl är startad eller blir det rätt om du trycker på "Help"?

Jag kan stega mig fram till rätt via "Help".

Nu har jag dock kommit så långt så att den av någon anledning alltid hittar min digitalbox som ligger på HDMI 1. Dock väljer den inte rätt ingång till Bluray (inställt på HDMI 2 men väljer HDMI 3) Samt min Xtreamer (Inställt på HDMI 3 men väljer EXT 1) När jag ska till digitalboxen så hoppar den flera gånger så att den alltid hittar rätt men till Xtreamern och Blurayspelaren hoppar den en för mycket. Ska se om jag kan göra en fullösning och välja fel ingång för att se om den då kan hitta rätt.

Postad 28 October 2010 - 18:32

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Jag kan stega mig fram till rätt via "Help".
...

Är du säker på att ingångarna ligger rätt (och stämmer till antalet) i programvaran?
Annars kan problemet vara att du har aktiva hdmi-ingångar på tv:n och att den byter ingång när du startar en enhet. Vet inte hur det är på din tv.

Postad 28 October 2010 - 18:48

Unregistered151cc3bd
  • Unregistered151cc3bd
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Är du säker på att ingångarna ligger rätt (och stämmer till antalet) i programvaran?
Annars kan problemet vara att du har aktiva hdmi-ingångar på tv:n och att den byter ingång när du startar en enhet. Vet inte hur det är på din tv.

Ah, det kan stämma men går det att fixa detta? Jag kan ej hitta någon inställning som gör att det inte väljs en ingång...

Postad 28 October 2010 - 18:52

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Ah, det kan stämma men går det att fixa detta? Jag kan ej hitta någon inställning som gör att det inte väljs en ingång...

Du ska kunna välja detta under din aktuella aktivitet. Har inte programvaran tillgänglig just nu, men kan kolla upp det.

Postad 28 October 2010 - 18:57

Unregistered151cc3bd
  • Unregistered151cc3bd
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Du ska kunna välja detta under din aktuella aktivitet. Har inte programvaran tillgänglig just nu, men kan kolla upp det.

Jag måste välja en ingång som tv:n ska hoppa till, det går inte att inte göra ett val, då får jag felmeddelande.

EDIT: Lyckades lösa det med att koppla bort "AQUOS LINK" samt att avaktivera ingångar som inte används i teven :P
Tack för er tid!

Redigerat av Unregistered151cc3bd, 28 October 2010 - 20:12.

Postad 28 October 2010 - 20:14

johnbull_1975
  • johnbull_1975
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har precis köpt en Harmony One som jag tänkte ge mig på i helgen.
Tänkte försöka få svar på några funderingar innan jag börjar så att jag slipper riva mitt hår, börja om och krångla. Det är ju fegt att göra om andras misstag....bättre att hitta på egna!

Jag har läst att man ska tänka till när man lägger in...om det var aktiviteter eller enheter...eller båda delarna...för att få de man använder oftast överst i listan...

Bygger den då på ovanpå eller neråt...dvs ska man lägga in de man tänkt använda oftast först eller sist?

Det här med att välja ingångar...till hur stor del sköts det av sig självt i mjukvaran hur man ska ställa in det?

Jag har en gammal surround-receiver (Denon AVR-1800) som jag tänker hänga fast vid. Den är ju ganska mycket äldre än HDMI, så det blir ju bild direkt till TVn och så ljud direkt till stärkaren (ev genom TVn).
Men bilden måste ju gå direkt till TVn från alla enheter då.

BlueRay-spelaren har ju HDMI-sync, CEC eller vad det heter, så när den startar brukar ju TVn fatta att den ska växla till HDMI-1
Men när kabelboxen, Humax HDPVR 1000C, som saknar CEC startar fattar ju inte TVn att det hände nåt.
Är det något särskillt man bör tänka på vid programmering då?

Vad ska man tänka på beträffande avstängning av enheter? Ska man lägga in funktionalitet för att stänga av alla inblandade enheter, eller använder man den "riktiga" powerknappen som stänger av allt när det ska stängas av?
Eller lägger mjukvaran in avstängning av bara det som inte behövs när man väljer en annan aktivitet?

(Jag antar att en del av mina frågor kanske besvaras av sig själva när man får igång programmeringesmjukvaran. Tänkte testa det igår, men det krävde ju en inkopplad fjärr för att få titta på....men det är oftast bekvämast att ställa vissa frågor innan man börjar för att inte gå på de stora minorna.)

Med hopp om glada tillrop och tips från trevliga entusiaster!
/JohnBull

Kan man köra Logitechs programmeringsmjukvara med Wine i linux?

Jag läste en gammal tråd/inlägg om att det gick att köra med Windows OS i Virtual Box. Men är det någon som testat under Wine?
Man kan installera, men fungerar det sen?
(Kör Ubuntu 10.04 Lts)

/JohanBull

Postad 28 October 2010 - 20:37

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Aktiviteter går att flytta sedan, enheter tycks flytta sig själva

Välja ingångar fungerar bäst om det finns direkt stegandet är lite knepigare

Hdmi-styrningen skulle jag slå av

Använder du aktiviteter stängs allt av när du stänger och byter du aktivitet stängs det som inte behövs
På enheter behövs ett powerkommando

Ett bra tips är att lägga till alla enheter och hur programmet själv konfigurerar aktiviteter och testar och ändrar vartefter det som irriterar mest. Att tro allt går med en gång leder bara till besvikelse

Postad 29 October 2010 - 08:05

Unregistered151cc3bd
  • Unregistered151cc3bd
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hmm, jag har fortfarande inte lyckats lösa mitt problem med att min harmony väljer fel ingång. Jag har kopplat bort aktiv hdmi så när jag startar en maskin byter tvn inte automatiskt ingång. Jag har identisk lista i programvaran som jag har i tvn

TV
HDMI1
HDMI2
HDMI3

Jag använder metod 3 för att växla ingång (inputNext, directionDown, OK) Denna metod hoppar mellan källorna, men det verkar vara mer tur när den väl verkar hoppa till rätt. Känns som den hoppar rundor lite som den själv vill.

Någon som vet en lösning?

Postad 29 October 2010 - 17:38

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Trevligt att höra att du kommit en bit på vägen. Ang. att den inte väljer rätt ingång: Är det möjligen så att fjärrkontrollen skickar ut signalerna med för täta intervall för att din tv ska snappa upp det? Svarstiden går att ställa in under berörd enhet, dvs. tv:n i ditt fall.

Pröva att se om det hjälper. Har själv haft det som problem...

Postad 30 October 2010 - 10:17

hoogey
  • hoogey
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

Hmm, jag har fortfarande inte lyckats lösa mitt problem med att min harmony väljer fel ingång. Jag har kopplat bort aktiv hdmi så när jag startar en maskin byter tvn inte automatiskt ingång. Jag har identisk lista i programvaran som jag har i tvn

TV
HDMI1
HDMI2
HDMI3

Jag använder metod 3 för att växla ingång (inputNext, directionDown, OK) Denna metod hoppar mellan källorna, men det verkar vara mer tur när den väl verkar hoppa till rätt. Känns som den hoppar rundor lite som den själv vill.

Har också en Sharp-TV men annan modell. Hade 2 problem som supporten bara strulat till, så nu får jag snart göra om allt själv igen... Suck. Mina erfarenheter:

1) Min TV valde ingångar för externa prylar, men inte för TVn (använder inbyggd digitalmottagare). Var därför bara möjligt att göra en TV-aktivitet UTAN att välja alternativet "Titta på TV". Gör istället en anpassad aktivitet (välj lägg till aktiviete - egna inställningar - verktyg - och lägg till de enheter du själv vill ska vara med och hur de ska agera). Funkar bra som workaround för andra problem också eftersom det ger dig fler inställningsmöjligheter.

2) Hade också strul med val av ingång till min Sharp-TV. Den enda metod som verkade funka var metod 3 (också det logiska eftersom det är så originalfjärren funkar), men lite långsammare än en direkt knapp. Har dock märkt att fjärren nollställer sitt minne efter varje uppdatering. Den tror helt enkelt att den är på den första ingången efter varje uppdatering. Löste det med att starta en aktivitet. Sedan väljer fjärren fel ingång. Justerar det med originalfjärren. Sen fungerar det. TVn och fjärren har kommit i fas helt enkelt. Kanske kan hjälpa?

Postad 31 October 2010 - 11:42

bran
  • bran
  • Beroende

• 1033 inlägg
  • 0
Jag har ett bryderi med min Harmony One. Jag har en HTPC, en reciever, en digitalbox samt en LG PS3000 TV.

Både dator och Digitalbox är kopplad till receivern via HDMI. Receivern är i sin tur kopplad med HDMI ut 1 till TVn på HDMI in 1.

Grundproblemet är att TVn inte har Power On och Off som den svarar på, utan svarar endast på PwrToggle samt PwrOff (eller har jag fel här, nån annan med motsvarande TV)?

Jag har gjort en aktivitet för DigitalTVn som går ut på att fjärren slår på TVn, Receivern samt boxen, ändrar ingång på receivern till Game/TV och sätter HDMI1 på TVn. Funkar skitbra när man "startar från noll". Problemet kommer när jag ex har HTPCn igång på "DVD"-ingången på receivern och trycker på "Watch TV" aktiviteten. Då skickar fjärren en pwrtoggle till TVn samtidigt som den gör allt annat. Dvs TVn slås av, receivern byter till den ingång boxen är kopplad och slår på boxen.

Nån som vet hur man löser det här med att det INTE ska skicka PwrToggle när TVn redan är på? Vill helst inte ha flera aktiviteter.

Samma sak blir det ju om jag har Digitalboxen igång och vill slå över till HTPCn, då switchas ingång men TVn stängs av.

Postad 31 October 2010 - 16:34

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Ta helt bort power-kommandot i alla aktiviteter, tvn stängs ändå av när du vill stänga allt

Postad 31 October 2010 - 16:38

bran
  • bran
  • Beroende

• 1033 inlägg
  • 0

Ta helt bort power-kommandot i alla aktiviteter, tvn stängs ändå av när du vill stänga allt

När jag vill slå på allt från början då?

Postad 31 October 2010 - 16:42

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7289 inlägg
  • 0
Man behöver inget skilt powerkommando att slå av eller på, det ingår sas i aktiviteten.
Man ställer ju in vilka apparater som ska vara med och dom sätts av/på automatiskt med bara det att dom finns med

Postad 01 November 2010 - 16:19

johnbull_1975
  • johnbull_1975
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Aktiviteter går att flytta sedan, enheter tycks flytta sig själva

Välja ingångar fungerar bäst om det finns direkt stegandet är lite knepigare

Hdmi-styrningen skulle jag slå av

Använder du aktiviteter stängs allt av när du stänger och byter du aktivitet stängs det som inte behövs
På enheter behövs ett powerkommando

Ett bra tips är att lägga till alla enheter och hur programmet själv konfigurerar aktiviteter och testar och ändrar vartefter det som irriterar mest. Att tro allt går med en gång leder bara till besvikelse

Det gick över förväntan att få ordning på det efter att jag stängt av CEC/HDMI-styrningen. Tackar för tipset Benkke! Det hade jag missat annars.
Grundprogrammeringen gjorde precis som den skulle, sen var det bara att sortera en massa knappar som jag ville ha dom.
För Humax-boxen fanns t ex inte knappen "Media" (för att komma åt inpelat material) som default utlaggd, men den fanns i alla fall färdig att välja till.

Det var ju lite meckigt med att lägga ut alla "extra-knappar" som kommer på pekskärmen eftersom man bara ser ca 1,5 "sida" (6 knappar per sida = 9 knappar) i taget i mjukvaran oavsett skärmstorlek. För att sedan flytta en knapp från sida 4 till sida ett så får man ju "jaga" den över tre sidor. Det borde Logitech kunna göra smidigare....

För övrigt så var det lättare än jag vågat hoppas på att få allt som jag vill. Nu har jag lagt undan de fem originalfjärrisarna och har inte saknat dom! (Hoppas nu bara inte allt börjar strula när jag lixom "ropat hej"...)

/JohnBull

Postad 03 November 2010 - 11:15

Releaser
  • Releaser
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Jag har sökt runt på forumet men hittar inte riktigt lösningen på mitt problem.

Jag får inte min digitalbox Motorola VIP1910-9 att fungera ordentligt, får bara meddelandet att det inte finns någon exakt "match" ifrån harmony programmet?
Tycker ändå att modellen borde finnas i databasen eller?

Någon som varit med om liknande för just modell VIP1910-9?

mvh
Thomas

Postad 03 November 2010 - 12:59

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Jag har sökt runt på forumet men hittar inte riktigt lösningen på mitt problem.

Jag får inte min digitalbox Motorola VIP1910-9 att fungera ordentligt, får bara meddelandet att det inte finns någon exakt "match" ifrån harmony programmet?
Tycker ändå att modellen borde finnas i databasen eller?

Någon som varit med om liknande för just modell VIP1910-9?

mvh
Thomas

Testa med någon liknande benämning. Ofta funkar det. Annars får du kolla med supporten.

Min One är några år nu och batteriet är kasst. Håller max en dag.
Var kan man få tag på ett passande batteri?

Postad 03 November 2010 - 13:29

Releaser
  • Releaser
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Testa med någon liknande benämning. Ofta funkar det. Annars får du kolla med supporten.

Min One är några år nu och batteriet är kasst. Håller max en dag.
Var kan man få tag på ett passande batteri?

Ja jag får väl testa igen se om jag hittar någon liknande apparat som fungerar! ;)

Ang batterier hittade jag denna sida vet inte om den är pålitlig eller inte får någon annan svara på. :D
Hittade ej heller batteri för just One men det kanske passar ändå?

http://www.batteryup...roupId/17854458

Postad 03 November 2010 - 15:01

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7926 inlägg
  • 0

Ja jag får väl testa igen se om jag hittar någon liknande apparat som fungerar! ;)

Ang batterier hittade jag denna sida vet inte om den är pålitlig eller inte får någon annan svara på. :D
Hittade ej heller batteri för just One men det kanske passar ändå?

http://www.batteryup...roupId/17854458

Jag får pilla ut batteriet och kolla vad det är för sort. Det sitter ju så illa att det inte går att få ut med fingrarna...

Postad 04 November 2010 - 15:17

Releaser
  • Releaser
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Jag löser inte detta problem!

Jag trycker på "Titta TV" då startar hdmiswitch,tv,förstärkare, & digital box upp sålänge allt bra.
Sedan trycker jag på standby knappen på harmonyn uppe till vänster, allt stängs av utom hdmiswitchen.

Nu till problemet då nästa gång jag sätter mig vid tv'n och trycker på "Titta TV" då sätts ju tv,förstärkare och digitalbox på medans hdmiswitchen stängs av = ingen bild. :)

Visst jag kan ha den på alltid på (hdmiswitchen) men då startar inte hdmiswitchen upp i aktiviteten "Titta TV" när hdmiswitchen väl har varit avstängd p.g.a att jag har en eldosa jag bryter till tvbänken varje natt?!!?

Är det någon som kan hjälpa mig med detta?

mvh
Thomas

Postad 04 November 2010 - 15:21

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Som jag ser det har du två val:

1. Sluta slå av din grendosa!
2. När du skapar en aktivitet så ser du till att din hdmi switch alltid är på.

Postad 04 November 2010 - 16:40

Releaser
  • Releaser
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Som jag ser det har du två val:

1. Sluta slå av din grendosa!
2. När du skapar en aktivitet så ser du till att din hdmi switch alltid är på.

Är så svårt att förklara sådant här hehe
Men det skumma är ju att varför stängs inte hdmiswitchen av samtidigt som de andra apparaterna när man trycker på harmonyns standby knapp, det fungerar ju att gå in på enhet->hdmiswitch->ström och stänga av hdmiswitchen manuellt.

Postad 04 November 2010 - 16:43

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Har du prövat att tilldela "off kommandot" manuellt?

Postad 04 November 2010 - 16:46

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Igår satte sig min dotter på min älskade Harmony 555 så att displayen sprack. Min första tanke var att beställa en ny men den verkar ju ha utgått. Om jag skall klara att styra mina 7 enheter behöver jag gå upp på en One men den känns omotiverat dyr för mina behov. Tror att jag betalade ca 500:- för min 555 för dryga året sedan.
Har lite frågor som jag hoppas kunna få hjälp med.

En av mina enheter använder jag så sällan att det kan kvitta så jag skulle kunna klara mig på en Harmony 700 men hur många aktiviteter kan jag lägga upp med den?

Undrar även om jag kan använda min nyvarande konfiguration och ladda ner i den nya fjärren eller är det olika program för olika Harmony fjärrar?

Har kollat på bilder av Harmony One och jag kan inte se de fyra färgade knapparna (röd, gul, grön och blå). Måste jag lägga dessa som touchknappar? De används ganska flitigt till min digitalbox.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.