* Officiell Tråd - Telia Digital-TV *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 17 april 2023 - 14:54
Postad 17 april 2023 - 15:12
Postad 18 april 2023 - 10:27
Postad 18 april 2023 - 19:32
Tråkigt att BBC Brit försvunnit. Ersättaren BBC Nordic verkar inte ha samma tablå, t ex sänds favoriten Live at the Apollo, brittisk stand-up, inte längre kl 21.15 var kväll.
Nu sänds den antingen tidig morgon, eller natt. Finns väl förhoppningsvis på Play?
Postad 20 april 2023 - 13:24
Tråkigt att BBC Brit försvunnit. Ersättaren BBC Nordic verkar inte ha samma tablå, t ex sänds favoriten Live at the Apollo, brittisk stand-up, inte längre kl 21.15 var kväll.
Nu sänds den antingen tidig morgon, eller natt. Finns väl förhoppningsvis på Play?
Oj. Har inte sett den tablån. Det viktiga är att det överlägset bästa och enda riktigt sevärda programmet på BBC Brit, Pointless, finns kvar.
Postad 20 april 2023 - 16:02
Ajdå ☹️Min favorit på BBC Britt är topgear så jag hoppas verkligen att det kommer sändas på Nordic
Postad 23 april 2023 - 19:03
Samma problem fortfarande - bryr sig Telia inte alls om ett så grundläggande problem?@Telia:
Det har nu länge varit ett problem med programbiblioteket som Telia inte avhjälpt trots felanmälan. När ett program är ”uppdelat”, vanligtvis med en mellanliggande nyhetssändning, och därför har exakt samma namn två gånger i tablån går endast den första delen av programmet att återstarta och att återfinna i programbiblioteket. Ta gårdagens sändning av Bingolotto som exempel. Om man trycker sig tillbaka med piltangenterna och försöker starta om andra segmentet av programmet (delen efter nyheterna) startar istället första segmentet om. Det blir m.a.o. inte någon skillnad om man försöker starta om första eller andra segmentet - det blir alltid det första som börjar spelas upp. Andra segmentet återfinns överhuvudtaget inte i programbiblioteket om man trycker sig fram till TV4 och söker upp Bingolotto den vägen. Detta problem var jobbigt under fotbolls-VM då många matcher inte gick att se om i efterhand - det är därför förvånande att problemet inte uppmärksammats här tidigare. Allra mest frekvent förekommande är problemet när SVT Forum sänds på SVT med riksdagsdebatter och liknande. Försöker man i efterhand starta om segmentet efter Rapport-sändningen vid lunch hamnar man på förmiddagens segment och tvingas gå in på SVT Play för att försöka hitta hela sändningen. Så här har det varit ett bra tag nu. Vänligen fixa detta.
Dagens ”Efter fem” på TV4 är uppdelat i tre delar pga två pauser för Keno och därefter en nyhetssändning. Försökte nu starta om ”tredje delen” men möts då istället av uppspelning av ”första delen” av programmet. Utfallet blir detsamma om man försöker starta om ”andra delen”. Vid tredelade program spelas alltså bara första partiet in i programbiblioteket. Ska det vara så svårt att lösa detta?
Redigerat av pallepaf, 23 april 2023 - 19:08.
Postad 23 april 2023 - 22:05
Samma problem fortfarande - bryr sig Telia inte alls om ett så grundläggande problem?
Dagens ”Efter fem” på TV4 är uppdelat i tre delar pga två pauser för Keno och därefter en nyhetssändning. Försökte nu starta om ”tredje delen” men möts då istället av uppspelning av ”första delen” av programmet. Utfallet blir detsamma om man försöker starta om ”andra delen”. Vid tredelade program spelas alltså bara första partiet in i programbiblioteket. Ska det vara så svårt att lösa detta?
Riktigt dåligt... förr kunde man åtminstone starta om de andra delarna med piltangenten uppåt (har jag för mig...), men sedan några månader går inte ens det.
Postad 24 april 2023 - 21:21
Vet inte om det gjorts någon uppdatering för idag var alla mina extrakanaler borta ur kanallistan, både CMore och Discovery+. Fick lägga in de på nytt igen.
Postad 25 april 2023 - 18:07
Någon mer som har problem att starta om fotbollsmatcher på Discovery+ extra kanaler? (Felkod 732)
Programbiblioteket Discovery+ länkar matcherna till "Titta i C More " men dit kommer man inte, blir bara lila
Postad 26 april 2023 - 17:24
Vet inte om det gjorts någon uppdatering för idag var alla mina extrakanaler borta ur kanallistan, både CMore och Discovery+. Fick lägga in de på nytt igen.
Har du läst det jag skrev i inlägg #33949?
Rörande ni som har egna kanallistor där ni har valt kanalen som heter HD i listan så kan det vara som så att dessa kanaler försvinner från den kanallistan nu när vi håller på att ta bort de kanaler som heter hd från alla kanalpaket. Vi har ju tidigare ändrat så vanliga kanalplatsen är i HD med ca 9 mbit/s i de fall vi har tillgång till en version i HD format. (720p eller 1080i). Där det finns en HD version av en kanal erbjuder vi inte den i SD format längre. Använder man SCART istället för HDMI kan man då uppleva att bilden i vissa fall blir sämre nu när boxen behöver skalas ner från HD till 576i för att skickas ut via SCART.
Markus Johansson
Telia kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 26 april 2023 - 17:25.
Postad 27 april 2023 - 14:34
Någon mer som har problem att starta om fotbollsmatcher på Discovery+ extra kanaler? (Felkod 732)
Programbiblioteket Discovery+ länkar matcherna till "Titta i C More " men dit kommer man inte, blir bara lila
Precis samma sak för mig och så ska det ju inte vara.
Postad 29 april 2023 - 12:16
Redigerat av alle1985, 29 april 2023 - 12:20.
Postad 30 april 2023 - 10:33
Har Marcus eller någon annan info om något kring kanalerna?
Redigerat av Berraboy, 30 april 2023 - 10:34.
Postad 02 maj 2023 - 11:37
Idag på förmiddagen var det inget ljud i multicast. Fick gå över till min AppleTV och köra unicast med TeliaTV-appen. Detta har hänt flera gånger, bara på förmiddagen. 9:30 fungerade ljudet igen. Sitter inte i telefonkö 32 minuter för att klaga! Telia gör något åt dessa ljudbortfall! Arris VIP-4302.
Postad 02 maj 2023 - 13:23
SF-Kanalen,TV4 Fakta,TV4 Guld och TV4 Film har gått över till HD Äntligen
Blir inget mer tittat för min del på dom kanalerna bara för att det är HD. Skulle behövas annat utbud
Postad 02 maj 2023 - 14:15
SF-Kanalen,TV4 Fakta,TV4 Guld och TV4 Film har gått över till HD Äntligen
Ingen större skillnad på alla förutom TV4 Fakta. I SF-kanalen, TV4 Guld och TV4 Film sänds ändå programmen mest av SD-kvalitet, då de flesta filmer och serier gjordes innan HD lanserades.
Postad 02 maj 2023 - 18:26
Någon som har varit med om nåt liknande?
Postad 03 maj 2023 - 00:21
Postad 03 maj 2023 - 17:27
Ingen större skillnad på alla förutom TV4 Fakta. I SF-kanalen, TV4 Guld och TV4 Film sänds ändå programmen mest av SD-kvalitet, då de flesta filmer och serier gjordes innan HD lanserades.
Mja, de flesta filmer finns väl ändå i HD oavsett när de producerades..
Postad 03 maj 2023 - 17:33
HBO Max finns nu som app i TV-boxen
Tack för tipset, den dök upp efter en omstart.
Som vanligt står det inget under Om tjänsten - Nyheter. Den senaste nyheten är från 2021...
Postad 04 maj 2023 - 11:28
Mja, de flesta filmer finns väl ändå i HD oavsett när de producerades..
Det är extremt få filmer som inte finns i "HD" format nu för tiden, filmerna är ju från bio format i de flesta fall och då är det bättre än SD format.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 04 maj 2023 - 11:37
Grabben har problem med sin box (tror han har 4302), han kan inte få bort menyraden som ligger till vänster på kanten.
Någon som har varit med om nåt liknande?
Har du någon aning om vad han gjorde innan det hände? Vi vet om att vissa har detta problem och att det antagligen alltid löses vid omstart. Vi vet dock inte vad kunderna gjort innan detta för att den ska hamna i detta läget så svårt att komma fram till vad som egentligen går fel för att detta ska ske då.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 04 maj 2023 - 11:42
Har inte riktigt koll på vad han gjort men vet att han trodde boxen gått sönder men att det var batterierna i fjärren som var slut...Har du någon aning om vad han gjorde innan det hände? Vi vet om att vissa har detta problem och att det antagligen alltid löses vid omstart. Vi vet dock inte vad kunderna gjort innan detta för att den ska hamna i detta läget så svårt att komma fram till vad som egentligen går fel för att detta ska ske då.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 04 maj 2023 - 11:46
HBO Max finns nu som app i TV-boxen
Stämmer bra den kom i med releasen som kom i tisdags vid 10 tiden. Då lansering officiellt sett inte är planerad innan juni så får ni gärna testa appen om den funkar som den ska så länge.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Postad 04 maj 2023 - 12:37
Stämmer bra den kom i med releasen som kom i tisdags vid 10 tiden. Då lansering officiellt sett inte är planerad innan juni så får ni gärna testa appen om den funkar som den ska så länge.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Jag upplever lagg vid uppspelning faktiskt,kjudet och bilden är kanonbra då den spelar upp HDR och Dolby Atmos på det materialet som finns.
Postad 04 maj 2023 - 20:36
Markus Johansson
Telia Kundservice
Precis som med övriga fyra appar (Netflix, Youtube, SVT och CMore) blir det svartruta för oss som bara har boxen via fiber men utan separat internetuppkoppling inkopplad till boxen. Inväntar fortfarande, fem-sex år år efter att jag och några till hörde av oss om det första gången en fix på det problemet,
Postad 05 maj 2023 - 07:19
Precis som med övriga fyra appar (Netflix, Youtube, SVT och CMore) blir det svartruta för oss som bara har boxen via fiber men utan separat internetuppkoppling inkopplad till boxen. Inväntar fortfarande, fem-sex år år efter att jag och några till hörde av oss om det första gången en fix på det problemet,
Fiber direkt in i boxen?
Har du internet från annan leverantör än Telia?
Postad 05 maj 2023 - 09:15
Vet att detta lyftes fram tidigare i tråden. Men vissa stadsnät släpper igenom trafiken ändå. Själv tillhör jag ett sådant att jag kan få tillgång till Netflix, youtube m.m via utgången för tv signalen. Även min granne på 70+ som enbart brukar 1,2 och TV4 kanalerna har tillgång till detta, perfekt då hans barnbarn är på besök och vill se youtube. Han har alltså inget internet abonnemang överhuvudtaget.
Postad 05 maj 2023 - 15:59
Nya kanalpaket från Telia
Lagom och Stor verkar ersättas med namnen Mellan och Max
Nytt i Mellan: V Sport Extra
Streaming och Play: SF Kids och Fotbolls lördag
Nytt i max: V Sport Vinter, V Film Action, V Series
Streaming och Play: SF Kids, Viaplay Medium, Fotbolls Lördag och World Padel Tour
Postad 05 maj 2023 - 20:39
Streaming och Play: SF Kids, Viaplay Medium, Fotbolls Lördag och World Padel Tour
Passar på att höja Mellan (Lagom) med 50 kr/månad också?
Stor blir Max och höjs med 100 kr tror jag?
Postad 07 maj 2023 - 17:37
Eftersom att kravet för att använda appar i TV boxen är att man ska koppla boxen till Telias trådlösa router och att routern ska ha tillgång till Telias internet tjänst är det ju så det ska fungera. Den infon borde du ha fått när do kontaktade oss rörande det. Det finns inga som helst planer på att få det att fungera i framtiden heller eftersom att det är tjänster som går över internet.
Vet att detta lyftes fram tidigare i tråden. Men vissa stadsnät släpper igenom trafiken ändå. Själv tillhör jag ett sådant att jag kan få tillgång till Netflix, youtube m.m via utgången för tv signalen. Även min granne på 70+ som enbart brukar 1,2 och TV4 kanalerna har tillgång till detta, perfekt då hans barnbarn är på besök och vill se youtube. Han har alltså inget internet abonnemang överhuvudtaget.
Det stämmer att vissa stadsnät använder tekniska lösningar som medför att det fungerar i vissa fall men då vi inte har någon info från dem hur det ska vara så har vi satt kravet att man ska ha Telias router och Telias internet tjänst för alla kunder. Även kunder som har telias fibertjänst behöver i de flesta fall även koppla på detta sätt för att det ska fa fungera bra.
Markus Johansson
Telia Kundservice
Redigerat av TeliaKundservice, 07 maj 2023 - 17:38.
Postad 08 maj 2023 - 00:52
Fiber direkt in i boxen?
Har du internet från annan leverantör än Telia?
Nej. Jag har Telia. När jag fick Telias fiber installerat 2013 till min lägenhet kunde jag välja på TV, Internet eller TV&Internet. Då jag körde mobilt bredband från Telia till min bärbara dator och inte ansåg mig vara i behov av fast bredband så valde jag endast TV-tjänsten och har haft kvar den sedan dess. Det var dessutom billigare att bara köra TV och mobilt bredband (vilket täckte mitt behov då och än idag).
Jag upptäckte redan då att SVT Play och CMore-apparna (som var de två som fanns i boxen då) i boxen inte fungerade och ringde till Telia och påpekade det och då sade den jag pratade med från Telia att det skulle komma en fix som det jobbades på som skulle göra att jag skulle se på de. Då det inte kom någon sådan på ett par år hörde jag av mig på nytt och fick samma svar igen att det jobbades på en lösning som skulle lanseras "inom kort". Detta "inom kort" har ännu inte inträffat.
Postad 08 maj 2023 - 00:58
Det står ingenting om vad som händer med oss som har lagom om vi får Mellan automatiskt eller om vi behåller "Lagom" tills bindningstiden är slut...
Postad 09 maj 2023 - 10:05
När skall Telia höja priset på Max?
När kommer de nya "V" kanalerna?
Postad 09 maj 2023 - 14:21
Postad 10 maj 2023 - 13:09
Priset borde gälla så länge bindningstiden och sen byts det till mellan/Max beroende på paket och då höjs priset samt nya kanalerna läggs till men jag kan ha fel…
Undrar bara vilka nya kanaler vi pratar om,jag betalar redan stor för 329kr och all sport 749kr,så ska jag betala 499kr för alla dem kanaler jag har redan?
Redigerat av alle1985, 10 maj 2023 - 13:14.
Postad 10 maj 2023 - 14:05
Postad 15 maj 2023 - 17:55
Har ett knepigt problem. Jag har Telia boxen kopplad till men receiver och titt som tätt så tappar den signal dvs bilden blir bara svart. Det händer oftast vid byte av kanal och vissa kanaler är värre än andra tex TV 6.
Jag trodde först att det var fel på receivern men tyckte det var märkligt då det endast är Telia boxen som tappar signal och ingen annan enhet som är kopplad till receivern.
Det jag har testat är att koppla den till olika HDMI uttag på receivern men det är likadant på samtliga, testat koppla den direkt till TVn och då funkar det utan problem, har även testat med en annan box och även den har samma problem.
Jag misstänker att något blir knas med formaten men om det är ljud eller bild formatet vet jag ej.
Trodde först att det var receivern som var kass och planerat köpa ny men sen snubblade jag över en tråd på annat forum där de hade exakt likadant problem fast med annan receiver från annat märke.
Postad 15 maj 2023 - 18:08
Hej,
Har ett knepigt problem. Jag har Telia boxen kopplad till men receiver och titt som tätt så tappar den signal dvs bilden blir bara svart. Det händer oftast vid byte av kanal och vissa kanaler är värre än andra tex TV 6.
Jag trodde först att det var fel på receivern men tyckte det var märkligt då det endast är Telia boxen som tappar signal och ingen annan enhet som är kopplad till receivern.
Det jag har testat är att koppla den till olika HDMI uttag på receivern men det är likadant på samtliga, testat koppla den direkt till TVn och då funkar det utan problem, har även testat med en annan box och även den har samma problem.
Jag misstänker att något blir knas med formaten men om det är ljud eller bild formatet vet jag ej.
Trodde först att det var receivern som var kass och planerat köpa ny men sen snubblade jag över en tråd på annat forum där de hade exakt likadant problem fast med annan receiver från annat märke.
Blev så efter en uppdatering, Kanalbyte, spola m.m. kan ge svart bild. Har varit uppe i tråden tidigare.
Men som du märkt verkar det bara vara via reciever som problemet uppstår.
Postad 15 maj 2023 - 18:18
Blev så efter en uppdatering, Kanalbyte, spola m.m. kan ge svart bild. Har varit uppe i tråden tidigare.
Men som du märkt verkar det bara vara via reciever som problemet uppstår.
Ok, då var det som jag misstänkte för var nästan säker på att det inte varit så alltid. Då lär väl den enda lösningen vara att koppla till TV istället och ta ljudet genom ARC eller optisk kabel. Tack för det snabba svaret.
Jag hade en aning om att det fanns någonstans i tråden men kunde inte hitta något från mobilen så la ett inlägg istället, sorry.
Postad 15 maj 2023 - 18:20
Jag hade en aning om att det fanns någonstans i tråden men kunde inte hitta något från mobilen så la ett inlägg istället, sorry.
680 sidor, inte så lätt att hitta.
Postad 16 maj 2023 - 10:16
Postad 16 maj 2023 - 10:58
Redigerat av Igro, 16 maj 2023 - 10:58.
Postad 16 maj 2023 - 13:22
4 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 4 gäster, 0 anonyma medlemmar