Grattis Velo
En del köper nytt, en annan köper gammalt :-)
Grattis Fara. Fint skick på den. "Super Spectra Coating" var väl någon extra bra behandling av glaselementen på den tiden.
Redigerat av Velodynamic, 03 March 2016 - 20:13.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 03 March 2016 - 16:28
Grattis Fara. Fint skick på den. "Super Spectra Coating" var väl någon extra bra behandling av glaselementen på den tiden. Redigerat av Velodynamic, 03 March 2016 - 20:13. Postad 04 March 2016 - 09:46
Fint Velo!
Snygg dubbel! Postad 06 March 2016 - 19:43 Nu har jag inte riktigt hunnit med senaste tiden, händer mycket här hela tiden.
Håller helt med xray skulle göra sig riktigt fin som tavla. Bra fotat Ronny! Jättebra multiexponering av Ronny på föregående sida också.
Väldigt fin bild av Andreas här före också, riktigt skarpa linjer och gillar färgkontrasten mellan cyklarna och husen. Jättebra!
Kul med ny kamera Velo, nu förväntar vi oss mycket nya foton också, bra vatten/snöbild btw. Postad 08 March 2016 - 07:42 Tusen tack ☺ Tack så mycket ☺ Postad 09 March 2016 - 19:54
På någon sekund så har nog vårsäsongen förstörts, i min dumhet kollade jag inte att hakarna i min ledade stege hade klickst i, det var på mindre än 1m höjd och det räckte tyvärr. Så man får väl se vad man kan lasta rullatorn med
image.jpeg 95.78K
0 Antal nerladdningar
Postad 09 March 2016 - 20:23 Tack Micke. Aj då, Peter. Lite svårt att uppfatta vad det är för kroppsdel, men någonting har uppebarligen tagit stryk. Hoppas att avtryckarfingret klarade sig.
Lite löjligt att fota ute nu. Snöade ännu mer idag. Allt blir vitt, vitare och ännu mera vitt. 6D har tydligen ändå förmåga att visa en del nyanser bara man gräver fram lite extra i tonkurvan.
09032016-IMG_0150 by P-O Andersson, on Flickr Redigerat av Velodynamic, 09 March 2016 - 20:26. Postad 09 March 2016 - 21:00
Hej, den ska vridas 90 grader, det är under knät ett antal brott. Avtryckarfingret fungerar dock kanske kan man få objekten att komma till mig
Postad 10 March 2016 - 19:17 Ush fy s*tan que, lider med dig Redigerat av mstoltz, 10 March 2016 - 19:20. Postad 10 March 2016 - 19:41
Tack alla, ja man får hoppas att de kommande månaderna går fort så man blir normal igen. Under tiden får jag väl fotografera det jag kommer åt, för tid borde jag ha nu
Postad 10 March 2016 - 20:19
s*tan, hoppas det inte tar allt för lång tid att komma igång igen. Och du hade iaf lite tur att knät det klarade sig.
Upp med röntgenbilder, det är ju en fotråd Postad 10 March 2016 - 21:11 Om du inte har ett fönster att se ut genom que (eller dålig utsikt) så måste vi andra bidra med lite bilder Såhär såg Orion ut för några minuter sen ute hos oss!
Postad 10 March 2016 - 21:27
Nej denna är nog på fast stativ. Med mitt 50mm 1,4G ISO 2500 f1,6 på 5 sekunder. Väldigt bra förutsättningar ikväll, skall pröva "trackern" med mitt kitobjektiv på 18mm bara gatubelysningen släcks för det suger till sig alldeles för mycke ljus i långa exponeringar med gatubelysning på nära håll. Postad 10 March 2016 - 21:50
Såg att det varierade mellan stjärnorna några var som streck och andra mer runda, men det kanske är så? Alla kanske inte rör sig åt samma håll? Jag har nog bara använt 12mm för stjärnor men det var ju intressant att välja ut olika stjärnbilder också, men längre brännvidd och kortare tider
Postad 10 March 2016 - 22:52
Det är mycket som spelar in då man fotar stjärnor så även om själva "stjärnorna" inte rör sig nämnvärt ur vår synvinkel då det är vi som snurrar runt så kan det bero på mycket annat till exempel luftlager speciellt när man fotar ner mot horisonten så kan man till och med se med blotta ögat att de ibland hoppar eller dallrar runt lite, det är egentligen samma fenomen som när varm luft ångar på en asfalt väg på sommaren, då kan du se objekt som nästan hoppar till på avstånd. Eller så beror det på andra faktorer, man kan ju fånga upp satelliter och stjärnfall osv. som gör bilden konstig. Eller också en planet, som inte håller takten så att säga med övriga objekt, vid långtidsexponeringar.
Med viss risk för dubbelpost då vi inte bytt dag riktigt ännu så klämmer jag in ett foto till för att visa en lite extremare bild.
Kör ingen i denna tråd imorgon så går det jämnt upp. Postad 11 March 2016 - 17:26 fan va surt Peter. ser ont ut. ryser i hela kroppen när jag ser sånna bilder. krya för fan.
fina bilder hörni. kul med lite astrofoto David
bjuder på lite månklart Moon Light by andreas, on Flickr Postad 11 March 2016 - 19:12 Surt Peter ! Krya på dig Finfint David, Morgan och P-O Otroligt bra bild Ante.. En av dina bästa tycker jag
Sony A7 + Carl Zeiss Distagon T* 2.8/21 ZF 2 by Ronny Olsson, on Flickr Postad 11 March 2016 - 20:05 Håller helt med Ronny, det här är en av de absolut bästa bilder jag sett av dig Andreas! Jättefin och hur cool som helst!
En bra bild av dig också Ronny, men det förutsätter jag nästan Postad 11 March 2016 - 22:15 Jättefina bilder här grabbar!
Idag va jag ut och testade min nya kompis, Tamron 150-600.
Ajaj, krya på dig que ! Bifogad fil(er)Redigerat av fredrik11, 11 March 2016 - 22:17. Postad 12 March 2016 - 17:34
Tack vänner, det är surt.... Läste just sjukintyget, det löper till den 19 Juni
Otroligt härlig bild Andreas, är det i en exponering? Riktigt häftig! Ni andra, fint som alltid Postad 12 March 2016 - 18:12 Shit vad ni levererar Andreas och Ronny, grymt bra grabbar !! Postad 12 March 2016 - 19:25 Tråkigt med benet que, krya på dig - du får göra lite shopping under tiden så du är klar till sommaren
Velo - jäkligt bra bild på kyrkan - härlig vinterbild.
Ronny - som vanligt kalasbilder - du verkar ha ett förråd på hur många bra bilder som helst
Andreas - superfin bild på månen, den verkar sjukt nära här.
David - fina stjärnbilder - det är något som alltid är roligt att fota.
Fredrik - bra bild på svanen - vad gillar du din Tamron 150-600 då, är du nöjd? Postad 12 March 2016 - 20:15 Fin svan Fredrik.
jag tar väl ock kör en till bild på samma tema, månen från igår.
Postad 12 March 2016 - 20:57 Krya på dig Que. Det såg inte allt för kul ut. Läckert Andreas. Snyggt som vanligt Ronny. Fint ni andra med. Såhär går det när autofokusen inte hänger med... 2016_03_outoffocus by Pingo2002, on Flickr Postad 12 March 2016 - 22:47
Jag shoppade loss på förra helgens Tamronrea hos Cyberphoto. Jag älskar den så här långt men behöver öva en hel del känner jag. På 600 mm svajar det en del även om VC:n är grymt bra. Riktigt kul att fota fåglar!! Postad 13 March 2016 - 02:40
Snyggt
Förbaskat bra bild Ronny
Grattis till det nya objektivet, underlättar lite med en 600mm så man kommer närmare fåglarna
Snyggt, ibland fungerar en bild ur fokus också
Aj då, hoppas på en snabb återhämtning
Fotade lite Tornfalkar i Uppsala idag. Tyckte det var krångligt att hålla fokus på en flygande fågel med min 5D och 600mm, men med min 7D mark II och 600mm +cropfaktor på det gjorde det ju inte lättare men jag lyckades få några keepers ändå, kommer bli hårdträning på att bli mer stadig på händerna under våren
Kestrel by Fredrik Norling, on Flickr Postad 13 March 2016 - 04:13
Härlig bild Fredrik, ja ibland sätts ju fokus i bakgrunden istället, särskilt om det är långt bort. Den du har visat är den med 7D? Den verkar ju minst lika bra i skärpa som 5D
Postad 13 March 2016 - 12:53
Tack Que Speciellt med en liten fågel så är det ju väldigt svårt att hålla fågeln i fokus nu var fågeln nära så det var lättare, det svåraste var att hänga med när Falken lyfte Ja det är 7D Mark II, jag tycker den ger bra skärpa men tittar man riktigt noga så blir nog bilderna skarpare med 5D´n. Många säger ju att för att få riktigt skarpa bilder med 7D´n så måste man ha ett riktigt bra objektiv, jag tycker den ger ett bra resultat med mitt Sigma men inte toppklass men ska man ha det så kostar det Postad 13 March 2016 - 17:17 Tackar Grym bild Fredik och David
Sony A7 + Carl Zeiss Distagon T* 2.8/21 ZF 2 by Ronny Olsson, on Flickr Postad 13 March 2016 - 22:01
Men fy! Krya på dig gubben!!!
Snyggt Morgan!
Vackert!
Grymma bilder Ronny ! Postad 14 March 2016 - 00:08 tack för kommentarerna på min bild
Ronny - sinnessjuka bilder från island. maffigt vattenfall. fin svinbild fredrik. skulle va nice om huvuds fanns med i reflektionen också David - Tjusig nymåne där. fina detaljer. pingo - sådär ser alla mina fågelbilder ut mrNorth - grym bild på tornfalken. fint ljus Pingo igen. Den senaste fågelbilden var ju riktigt läcker. Snyggt.
Jag bjuder på lite från havet Light House by andreas, on Flickr Redigerat av andreassofus, 14 March 2016 - 00:08. Postad 14 March 2016 - 08:39
Tackar!
Fin fina bilder! Andreas: Ja det va det första som slog mig när jag bomba in bilden i datorn, får tänka på det nästa gång. :-) Postad 14 March 2016 - 19:40 Fina bilder allihopa.
Under helgen lyckades jag för fösta gången fånga Orionnebulosan på bild. Den är inte stor för ögat när man ser den på natthimlen, mitt i en stjärnansamling under Orions bälte. 300mm fast tele med 2x extender på fullformat. Det blev lite darrigt på karbonstativ med kulled.
Orion Nebula by P-O Andersson, on Flickr
Orion - Taurus by P-O Andersson, on Flickr Redigerat av Velodynamic, 14 March 2016 - 21:32. Postad 15 March 2016 - 12:18 coolt P-O har du prövat fota andra objekt såsom Andromeda på 600mm nån gång?
tänkte själv jag skulle försöka mig på plejaderna med mitt nya 300mm nästa gång vi har stjärnklart....dock suger nattvädret något brutalt hos oss för tillfället, direkt det mörknar till så kommer tunna moln in Redigerat av Unregistered37710561, 15 March 2016 - 12:22. Postad 16 March 2016 - 16:48 Coola bilder Velo & David - det är nått speciellt med astrofoto, önskar ibland att strömmen hade gått en kväll i veckan
när det e stjärnklart
Då fick man äntligen fota en Häger idag, tycker det är en cool fågel - men denna lilla rackaren gick och haltade på sitt
vänsta ben - hoppas det inte är nått allvarligt.
Bifogad fil(er)Postad 17 March 2016 - 14:05 Häftig solnedgång Johan.
Den här togs ungefär kl 12 idag, då jag hörde ett fasligt liv ovanför lägenheten och gick ut på balkongen. De kom för att hämta ett yngre grannpar och deras lille bäbis. Passade på att testa jpeg ifrån 6D. I princip nedladdad direkt till Flickr där jag croppat ytterkanten lite samt ökat mättnaden något.
IMG_0318 by P-O Andersson, on Flickr 2 användare läser detta ämne0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |