Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *

3968 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 21 oktober 2008 - 02:29

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Har du köpt den med Telenor abonnemang och bindningstid så är den nog låst.

Inte alla som säljs via deras Internet butik iallafall, långt ifrån.
Det står även så i deras FAQ på hemsidan. Om telefonen är låst så ska det framgå på infon om telefonen.

Saxat från hemsidan:
Vad betyder det att telefonen är operatörslåst?
En del av våra telefoner är operatörslåsta till Telenor Sverige AB. Detta betyder att du endast kan använda telefonen med ett simkort från Telenor Sverige AB.
Först efter 12 månader kan du låsa upp telefonen till en kostnad av fn 350 kr.
Detta gör du via Kundservice på 020-222 222.

Är telefonen operatörslåst, även om jag köper den utan abonnemang?
Ja, om telefonen är operatörslåst, vilket i sådana fall står under "läs mer" på respektive telefon, så är telefonen låst oavsett om du köper den med ett abonnemang/kontantkort eller ej.

Så det är bara att kolla på hemsidan eller fråga i butiken.

Hittade ett Simpsons Tema för telefoner med TouchFlo 3D som jag lade in i min Touch Diamond:

https://www.minhembi...c_id=257982.jpg

Fanns även Mario och annat skoj som jag hämtade hem.
:)

Lite smakprov på de teman som jag hittade:
Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Postad bild

Det är vanliga Cab filer som ni ska installera på era Diamond/Pro telefoner.
Där det finns en länk till en bakgrund: tanka ned den också.
För över alla filerna till telefonen så du har dem liggandes där.
För att byta tema: Avinstallera cab filen: Start/Inställningar/System/Ta bort program.
Starta sedan om telefonen!
När det är gjort kan du installera den fil du vill använda istället.

Teman för TouchFlo 3D
Ha så kul!
:(

Redigerat av crest, 21 oktober 2008 - 03:07.

Postad 21 oktober 2008 - 08:14

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Det är vanliga Cab filer som ni ska installera på era Diamond/Pro telefoner.
Där det finns en länk till en bakgrund: tanka ned den också.
För över alla filerna till telefonen så du har dem liggandes där.
För att byta tema: Avinstallera cab filen: Start/Inställningar/System/Ta bort program.
Starta sedan om telefonen!
När det är gjort kan du installera den fil du vill använda istället.

Teman för TouchFlo 3D
Ha så kul!

Tackar! Äntligen lite vettiga tips. Bra jobbat.

Ser att du (om det nu är din diamond på förstabilden) har moddat menyen där du använder coreplayer m.m som länkar. Hur har du löst detta? Är det via cocked ROM eller kan man lösa det för originalet?

/W

Postad 21 oktober 2008 - 08:17

toftstade
  • toftstade
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Någon som vet i fall telenors telefoner är låsat?

eas 76

Jag har en Diamond från Telenor och den är olåst, har ringt med Telia-sim på den när jag hade glömt betaa telenor-räkningen :(

Postad 21 oktober 2008 - 11:26

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Måste man ladda hem GPS programet eller finns det i mobilen? Ingen som vet hur jag ställer in inställningarna till MMS med Halebop?

Postad 21 oktober 2008 - 13:55

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Tackar! Äntligen lite vettiga tips. Bra jobbat.

Ser att du (om det nu är din diamond på förstabilden) har moddat menyen där du använder coreplayer m.m som länkar. Hur har du löst detta? Är det via cocked ROM eller kan man lösa det för originalet?

/W

Jag har moddat soft meny knapparna med SoftKey Manager och lagt in Coreplayer och RSS hubben på valbar plats.
Du hittar programmet HÄR!
Installera Cab filen i telefonen och klicka i rutan att du ska ändra på en Diamond.
Enkelt och smidigt.

Postad 21 oktober 2008 - 15:58

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Måste man ladda hem GPS programet eller finns det i mobilen? Ingen som vet hur jag ställer in inställningarna till MMS med Halebop?

Det följer inte med något GPS program utan du måste tanka ned program och kartor själv.
Större valfrihet tycker jag... :)

Tyvärr vet jag inget om inställningar för Halebop.

Postad 21 oktober 2008 - 16:49

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Finns det något gratis program? vad förslår ni? Vart laddar jag hem det?

Postad 21 oktober 2008 - 17:09

yuion
  • yuion
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

menar du ROM då eller ?

PLING!

Postad 21 oktober 2008 - 18:03

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Finns det något gratis program? vad förslår ni? Vart laddar jag hem det?

TomTom, iGO och andra GPS program och kartor kostar pengar.
Var man hittar dom "gratis" är inte tillåtet att posta här på forumet, därför är det nog ingen som kan ge dig direkta länkar...

Redigerat av crest, 21 oktober 2008 - 18:05.

Postad 21 oktober 2008 - 18:19

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Okej! men dom finns att tanka gratis? :)
Vad använder ni för program till filmer?

Redigerat av nixxz, 21 oktober 2008 - 18:19.

Postad 21 oktober 2008 - 18:19

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Okej! men dom finns att tanka gratis? :(

:)

Jag använder DivXPlayer som ÄR gratis och har konverterat dom till .divx formatet, för att spela upp på en del av mina telefoner.
Jag har också köpt Coreplayer som jag har i min Diamond och Xperia X1.
Filer som man kör i Coreplayer behöver man inte konvertera om: t.ex .avi och .Xvid.

Kolla i Windows Mobile tråden. Där hittar du länkar till olika program i det första inlägget.

Redigerat av crest, 21 oktober 2008 - 18:28.

Postad 21 oktober 2008 - 20:20

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Okej tack. Jag har nu fixat TomTom men kostar det inte pengar när den kopplar upp mot sateliterna? Kan man stänga av så det inte kostar pengar?

Postad 21 oktober 2008 - 20:50

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
GPS kostar inga pengar att använda då alla kartor ligger lokalt på din telefon/GPSenhet.
Signalerna från satelliterna ligger ju som radiovågor så det kostar inte heller något att ta emot. Radio kostar ju inte att ta emot eller hur?

Postad 22 oktober 2008 - 02:23

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Men det beror också på om man använder Wayfinder och tankar ner kartor och positioner "Live" . Då kostar det pengar och kan bli mycket dyrt... speciellt utomlands.

Men....:

Har man alla kartor på minneskortet och navigerar efter dessa så är det gratis... så länge du inte startar "SnabbGPS" som söker efter satelliter via mobil nätet, men den jätte lilla kostnaden är oftast försumbar, beroende på hur mycket kb som operatören debiterar, men om du gör det utomlands kan det kostar ett x antal kronor.

Enkelt:
Har du kartor på kortet?
GRATIS
Ska kartor och instruktioner tankas ned i realtid: Kan kosta pengar pga data trafik!
Vill du använda "Snabb GPS"?
Kostar nästan ingenting då väldigt lite data förbrukas..MEN det förbrukas och kan medföra kostnader... huvudsaken är att DU är medveten om det ;-)

Redigerat av crest, 22 oktober 2008 - 02:29.

Postad 22 oktober 2008 - 06:00

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Jo jag har kartorna på telefonen, men vad använder man snabbGPS till?

Postad 22 oktober 2008 - 12:24

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
hej

kan man lyssna på web radio i htcn ? från internet menar jag tex fr StreamAudio punkt COM.

Live Radio California USA

Redigerat av dealerovski, 22 oktober 2008 - 12:29.

Postad 22 oktober 2008 - 14:44

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Finns det någon blåtands hedset för musik, stereo. Gärna med display någon som vet?

Sedan har jag laddat hem den nyaste ROM en men hur installerar jag den? Skulle gärna vilja ha en bra guide så allt blir rätt.

Programen jag nu insallerat tappar jag då va?

Redigerat av nixxz, 22 oktober 2008 - 14:47.

Postad 22 oktober 2008 - 15:57

longjohn
  • longjohn
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Någon som sett om det finns program till gps'en så att man får in körsträckor i en körjournal? Vore ju grymt att bara knappa in start och mål, och sedan få alla sträckor rakt in i typ ett excel-ark. Fatta vilket lyft för oss som ligger ute på vägarna hela dagarna.

Postad 22 oktober 2008 - 18:03

sudden76
  • sudden76
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Kan någon förklara skillnaderna mellan Diamond och Pro. Förrutom att Pro har ett Tangetbord.
Vilket skulle ni rekomendera.

Postad 22 oktober 2008 - 18:04

joje20
  • joje20
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Någon som sett om det finns program till gps'en så att man får in körsträckor i en körjournal? Vore ju grymt att bara knappa in start och mål, och sedan få alla sträckor rakt in i typ ett excel-ark. Fatta vilket lyft för oss som ligger ute på vägarna hela dagarna.

I-Go 2008 har en funktion som skulle kunna hjälpa dig.. Har inte använt den själv men det kan vara värt att kolla på.

/jocke

Postad 22 oktober 2008 - 18:42

Unregistered4f471b27
  • Unregistered4f471b27
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0

hej

kan man lyssna på web radio i htcn ? från internet menar jag tex fr StreamAudio punkt COM.

Live Radio California USA

Sir yes sir!

Jag brukar lyssna i Coreplayer, fungerar klockrent.. Var orolig till en början att den skulle buffra ständigt, men det har fungerat väldigt bra.

// Anders

Postad 23 oktober 2008 - 00:10

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

.....Någon som hört något om någon ny firmware/mjukvara är på G?....

nej, de kommer antagligen inte släppa någon nyare ROM än den de släppte för ett litet tag sen, såvida det inte är en säkerhetspatch eller något liknande akut.
I andra fall kan du byta till en hemkokt ROM ;)

Postad 23 oktober 2008 - 12:46

J_Diamond
  • J_Diamond
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej!
Efter att ha läst igenom ca 50 sidor (tog några timmar) för att kunna uppdatera till senaste ROMen från tre upptäckte jag att jag redan hade senaste... D'oh!
Därför orkar jag inte leta mer utan postar min fråga istället: Finns det något sätt att göra om den här "trycka på olika kryss på skärmen för att ställa in touchen" som man gjorde i början? Gjorde det lite slarvigt nämligen...

Tack på förhand!

Edit: Eller är det så att antingen så gör man "rätt" och bra eller så funkar det inte alls?

Redigerat av J_Diamond, 23 oktober 2008 - 12:55.

Postad 23 oktober 2008 - 14:44

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

• 428 inlägg
  • 0
Start/inställningar/system/skärm

justera ...

Postad 23 oktober 2008 - 19:36

Unregistered5cab8372
  • Unregistered5cab8372
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Går det att ändra WMP "skin" till liggande? Jag kan nämligen inte ändra det i inställningarna.

Redigerat av Unregistered5cab8372, 23 oktober 2008 - 21:47.

Postad 24 oktober 2008 - 01:55

johanhej
  • johanhej
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej!

Det är såhär att jag är väldigt sugen på en HTC touch diamond. Har nu hittat en som säljer en men tyvärr saknas kvitto. Allt annat finns. Detta betyder att jag inte har någon garanti om den skulle gå sönder. Priset är 2200 kr och den är olåst (som ny endast 1 månad gammal).

Ska man chansa på att den funkar och slå till? Vore piss om den började krångla när man inte har garanti.

Postad 24 oktober 2008 - 08:28

Unregistered657b6d5a
  • Unregistered657b6d5a
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Hej!

Det är såhär att jag är väldigt sugen på en HTC touch diamond. Har nu hittat en som säljer en men tyvärr saknas kvitto. Allt annat finns. Detta betyder att jag inte har någon garanti om den skulle gå sönder. Priset är 2200 kr och den är olåst (som ny endast 1 månad gammal).

Ska man chansa på att den funkar och slå till? Vore piss om den började krångla när man inte har garanti.

Kolla runt lite mer.Hittade min begagnad för 2500:- med kvitto och 2 års garanti och då hade jag fler med liknande priser att välja mellan.

Postad 24 oktober 2008 - 09:58

amuzic
  • amuzic
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Kolla runt lite mer.Hittade min begagnad för 2500:- med kvitto och 2 års garanti och då hade jag fler med liknande priser att välja mellan.

Men garanti är ett avtal mellan ursprunglig köpare och företaget som sålde varan!
Har säljaren inga namnuppgifter på vem den ursprungliga köparen var, så kan man klara sig på originalkvittot. Men har säljaren sparat kundens namn, eller har det utskrivet på kvittot så är det fritt fram för dem att säga att garantin inte gäller längre.
...och köper man dyra prylar så hamnar ju ofta ens namn på kvittot!

Dock gäller ju konsumenköplagen i tre år - men då måste man själv visa att orsaken till felet funnits i varan från det att den såldes.

Redigerat av amuzic, 24 oktober 2008 - 10:00.

Postad 24 oktober 2008 - 11:31

johanhej
  • johanhej
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Men garanti är ett avtal mellan ursprunglig köpare och företaget som sålde varan!
Har säljaren inga namnuppgifter på vem den ursprungliga köparen var, så kan man klara sig på originalkvittot. Men har säljaren sparat kundens namn, eller har det utskrivet på kvittot så är det fritt fram för dem att säga att garantin inte gäller längre.

Dock gäller ju konsumenköplagen i tre år - men då måste man själv visa att orsaken till felet funnits i varan från det att den såldes.

Så du menar att jag lika gärna kan köpa den utan kvitto? Kanske kan pruta ner priset lite.

Är så ******** rädd att den ska paja. Har det hänt många?

Redigerat av johanhej, 24 oktober 2008 - 11:33.

Postad 24 oktober 2008 - 14:48

KonradA
  • KonradA
  • Användare

• 187 inlägg
  • 0
Har en HTC Touch Diamond som fungerat utmärkt tidigare med min dator. Någon vecka sedan uppgraderade jag programvaran till den senaste och den gick ännu smidigare än förr. Igår försökte jag mig på överklockning för första gången och det har hittils gått rätt bra. Problemet är bara att min telefon inte får någon respons av datorn längre. Först trodde jag att jag hade gjort något fel i BIOS, men hittade inget. Sedan kollade jag USB-portarna, den är död på alla, och andra enheter funkar utan problem. Vad kan vara fel? Jag kör Windows Vista 64-bit. Tack på förhand!

Postad 24 oktober 2008 - 16:45

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

Så du menar att jag lika gärna kan köpa den utan kvitto? Kanske kan pruta ner priset lite.

Är så ******** rädd att den ska paja. Har det hänt många?

Menar du om det är många som gått sönder ???
Vet bara av egen erfarenhet att ja jag är inne på min 4 nu och den är kass den med .

Postad 24 oktober 2008 - 22:40

johanhej
  • johanhej
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Om man klockar sin Diamond, gäller garantin fortfarande då?

Postad 25 oktober 2008 - 11:28

Unregisteredb1292473
  • Unregisteredb1292473
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0

Om man klockar sin Diamond, gäller garantin fortfarande då?

Det skall finnas ett program för att överklocka diamond men det avråds på olika ställen på n ätet då telefonen redan blir varm vid användning samt att batteriet tar slut fortare om man överklockar. Jag skulle ej riskera att göra det i dagsläget då det ej finns så mycke skrivet om det ännu.

Postad 25 oktober 2008 - 12:54

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Menar du om det är många som gått sönder ???
Vet bara av egen erfarenhet att ja jag är inne på min 4 nu och den är kass den med .

konstigt då, för jag har haft min enda nu i samma skick i flera månader fast jag tappat den tre (3) gånger också.. jag har moddat, trixat, hackat och donat med telefonen och ändå funkar den som den ska

antar bara att du har en väldans otur med HTC.. kanske en iphone passar dig bättre? :huh:
för att ha en mobil som är en pina är inte kul, man spenderar ju trots allt mycket tid med den

Postad 25 oktober 2008 - 14:20

Unregistered9d8a0d93
  • Unregistered9d8a0d93
  • Mästare

• 2 585 inlägg
  • 0

konstigt då, för jag har haft min enda nu i samma skick i flera månader fast jag tappat den tre (3) gånger också.. jag har moddat, trixat, hackat och donat med telefonen och ändå funkar den som den ska

antar bara att du har en väldans otur med HTC.. kanske en iphone passar dig bättre? :huh:
för att ha en mobil som är en pina är inte kul, man spenderar ju trots allt mycket tid med den

Tack men nej tack vill inte binda mig hos telia eller någon annan .
Nä blir nog en LG igen ..

Postad 25 oktober 2008 - 19:17

Unregistered1580
  • Unregistered1580
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Jag mailade Katshing ang detta eftersom jag är sugen att köpa en Diamond (hade sett en på blocket som var köpt från just Katshing).

Svaret jag fick var att garantin gällde telefonen. Bara man såg till att få garantipappret så spelade det ingen roll att ngn annan stod på pappret.
Jag har aldrig visat leg när jag lämnat in sake rpå reparation men det du skriver är ju det som eg gäller. Men hur det sen fungerar i praktiken är olika.

Tyvärr hann den på blocket bli såld så jag får fortsätta leta Diamond eller touch pro

Postad 26 oktober 2008 - 09:05

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man ställer vintertid på smidigt sätt?
Varför känner den inte av det?
Inte ens vid syncning...

/W

Postad 26 oktober 2008 - 10:05

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
Min bytte automatiskt.
Vet dock inte om jag har satt någon bock någonstans, isåfall gjorde jag det när telefonen var ny

Postad 26 oktober 2008 - 11:30

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
min bytte också automatiskt, har inte något minne av att jag ställt in mer än klockan(/datumet) i början..fick en fin liten ruta som talade om för mig att den ställt om klockan

Postad 26 oktober 2008 - 21:09

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
ja samma här!

Kan någon skriva en lätt guide hur man updaterar sin ROM? har laddat ner den nyaste från HTC nu. Även hur kan man se vilken version man har nu?

Postad 26 oktober 2008 - 21:35

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0
ROM version ser du under Inställningar --> System --> Enhetsinformation

Hur man uppdaterar är väl beskrivet ett antal ggr tidigare but here we go again

1 Backa upp det du vill spara
2 Se till att telefonen är fullladdad
3 Anslut med Active Sync
4 Kör Programmet från PCn
5 Följ instruktionerna som ges
6 Klart

Postad 26 oktober 2008 - 21:45

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Okej,

Har dessa versioner nu. Radio: 1.00.25.03
Rom:1.37.413.3

Är dessa gammla?

Kör vista skall jag då ha active sync?

Postad 26 oktober 2008 - 22:12

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Okej,

Har dessa versioner nu. Radio: 1.00.25.03
Rom:1.37.413.3

Är dessa gammla?

Kör vista skall jag då ha active sync?

ja de är gamla, och nej vista ska inte ha active sync, utan mobile device center tror jag det heter.. gå till microsoft.com och sök på activesynk, bland de översta länkarna ska det stå om att vista har fått nytt sync-center istället för activesync, sen är det bara och ladda ner det :)

Postad 26 oktober 2008 - 22:15

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Okej, skall testa sedan då, tack så mycket. Kommer menyerna gå snabbare?

Postad 27 oktober 2008 - 00:10

br3nt
  • br3nt
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
oja, mycket mycket snabbare! :)

Postad 27 oktober 2008 - 07:12

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Fan vad skönt då, skall göra det senare idag när jag slutat jobba.
Tack så mycket.

Någon som vet ett bra blåtandshedset för musik, gärna med dispaly som passar bra till Diamond?

Postad 27 oktober 2008 - 08:58

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Tack så mycket.

Någon som vet ett bra blåtandshedset för musik, gärna med dispaly som passar bra till Diamond?

I "Windows Mobile" tråden har du direktlänk till Device Center samt till andra roliga program.
Ladda även ner .Net Compact Framework 3.5. Den hittar du också i tråden.

Postad 27 oktober 2008 - 13:40

Gonil
  • Gonil
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Tack så mycket.

Letade också efter ett sådant till men Touch Pro.
Hittade ingen med display så det blev en Jabra BT3030. Hade även ett krav att det skulle vara utbytbara hörlurar.
SE har några med display men de är så små att det kvittar, var mest ute efter nummerpresentationen då.
Har även hört de som har haft problem med SE blåtand och HTC.

Postad 27 oktober 2008 - 14:20

CrachMan
  • CrachMan
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
PROBLEM! Jag har fått nån missfärgning på displayen. Ser ut som utspilld olja i vatten... ca 1,5cm brett 2,5cm långt mitt på skärmen. Någon som råkat ut för detta tidigare? Garanti?

Postad 27 oktober 2008 - 18:08

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

• 583 inlägg
  • 0

PROBLEM! Jag har fått nån missfärgning på displayen. Ser ut som utspilld olja i vatten... ca 1,5cm brett 2,5cm långt mitt på skärmen. Någon som råkat ut för detta tidigare? Garanti?

Låter som att skärmen kommit i kläm eller fått en smäll ;)
Om så är fallet så är det inte säkert att det går på garantin

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.