![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
9 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 25 oktober 2008 - 19:41
Tips: PlugPlayer i AppStore (22 SEK)
Programmet kan:
- Streama från en UPnP-server till telefonen
- Streama från en UPnP-server till en mediarenderer på nätverket
Det senare innebär till exempel att man kan använda iPhone/iPod Touch för att styra vilken musik som ska spelas på en Popcorn Hour.
Ber om ursäkt om någon redan tipsat om detta.
Kan man se iPhonen på mediaserver listan där? Jag undrar nämligen om min PS3:a kan se bilder och videos på min iPhone.
Postad 26 oktober 2008 - 02:55
Kan man se iPhonen på mediaserver listan där? Jag undrar nämligen om min PS3:a kan se bilder och videos på min iPhone.
Nej, programmet gör ingen mediaserver av iPhonen. Programmet gör så att en iPhone kan läsa och streama från en UPnP-server, dvs samma sak som en PS3 klarar av. Till skillnad från PS3 så klarar dessutom detta program av att kontrollera en UPnP-renderer*.
Det borde dock gå att få ett PS3 att spela upp till exempel videos och bilder från en iPhone genom att göra såhär:
1. Ha en jailbreakad iPhone och en dator med en UPnP-server som PS3 stöder.
2. Mounta iPhonen som en hårddisk över nätverket på datorn där servern är.
3. Dela ut valfria mappar på den mountade iPhone-hårddisken i inställningarna på UPnP-servern.
4. Kör igång PS3 och bläddra fram UPnP-sharen under Videos/Pictures/Music i XMB.
Personligen känns det dock som lite för omständigt för att vara värt det.
* t ex Popcorn Hour eller XBMC. Även en iPhone/iPod Touch kan agera renderer med programmet IntelligentShare som finns i Cydia. PS3 kan normalt inte göra det, men kan antagligen det om man kör med Linux som operativsystem.
Redigerat av zbrannigan1, 26 oktober 2008 - 02:59.
Postad 26 oktober 2008 - 13:02
mvh benteboy
Postad 26 oktober 2008 - 13:25
Redan nu hittar du den hos Premium Apple Resalers, och i storstad även hos PC City, Elgiganten och Media Markt. Kan tänka mig att ännu fler återförsäljare är på g, det tar dock tid då det skall genomföras utbildningar och prov från apples sida.hej.. någon som vet/hört något om när telia kommer släppa på denna skönhet? alltså att även telia återförsäljare kan sälja den ? å inte bara telia butikerna.
mvh benteboy
Postad 27 oktober 2008 - 13:57
Postad 27 oktober 2008 - 13:59
Synd bara att man inte kan scana in streck-koden direkt med kameran (som i Delicious Library), det hade varit snyggtPrisjakt-appen är underbar. Saknar bara att kunna läsa omdömen och kanske en länk till forumtråd som öppnas i webbläsaren.

Postad 27 oktober 2008 - 14:43
Nej, programmet gör ingen mediaserver av iPhonen. Programmet gör så att en iPhone kan läsa och streama från en UPnP-server, dvs samma sak som en PS3 klarar av. Till skillnad från PS3 så klarar dessutom detta program av att kontrollera en UPnP-renderer*.
Jag känner mig helt blåst här faktiskt

Jag är inte alls med på vad som denna applikation ska möjliggöra. Vad har man för nytta av den? Blir följden att man i iPhone ska kunna spela upp musik som t ex ligger på en PC i samma nätverk eller vad är egentligen nyttan med detta? Vad är sedan en UPnP-renderer och vad är bra med att kunna kontrollera en sådan?
Redigerat av zinned78, 27 oktober 2008 - 14:44.
Postad 27 oktober 2008 - 16:13
Jag känner mig helt blåst här faktiskt
![]()
Jag är inte alls med på vad som denna applikation ska möjliggöra. Vad har man för nytta av den? Blir följden att man i iPhone ska kunna spela upp musik som t ex ligger på en PC i samma nätverk eller vad är egentligen nyttan med detta? Vad är sedan en UPnP-renderer och vad är bra med att kunna kontrollera en sådan?
Precis, likadant som en PS3 kan läsa och streama från en dator med en UPnP-server så kan även en iPhone göra det med det programmet installerat.
Om du tänker dig det såhär:
UPnP-server: t ex Mediatomb, TVersity(? aldrig använt)
UPnP-klient: t ex PS3 / XBMC / Popcorn Hour / iPhone med PlugPlayer
UPnP-controller: t ex Cidero / iPhone med PlugPlayer
UPnP-renderer: t ex XBMC / Popcorn Hour / iPhone med IntelligentShare
Sedan kan man spela upp material från ens UPnP-server på följande sätt:
Från: UPnP-server Till: UPnP-klient
T ex Mediatomb till PS3 eller Mediatomb till iPhone med PlugPlayer
Från: UPnP-server Till: UPnP-renderer genom en UPnP-controller
T ex Mediatomb till Popcorn Hour genom en iPhone med PlugPlayer
Det som är bra med detta är alltså att man först och främst kan spela upp ens musikarkiv över det lokala nätverket direkt i iPhonen men också att man kan styra vilken musik som spelas upp på till exempel en Popcorn Hour utan att ha TV:n igång.
Postad 27 oktober 2008 - 22:54
Arla köket 5/5
Google Earth 4/5
Itranslate 3/5
Mina betyg på mina senaste apps!
Arla köket är helt fantastisk tycker jag!
Postad 28 oktober 2008 - 08:14
Prisjakt 4/5
Arla köket 5/5
Google Earth 4/5
Itranslate 3/5
Mina betyg på mina senaste apps!
Arla köket är helt fantastisk tycker jag!
Haha ja arla köket är grym, smidig app när man ska laga mat och fantasin som vanligt tryter.
Prisjakt är snabb och snygg men jag saknar att kunna läsa omdömen
Postad 29 oktober 2008 - 16:03
Här är en lista på mina favorit program/hemsidor:
*Remote (såklart)
*Shazam (lyssna på en låt å få upp vilken det är)
*IM+ (msn)
*LockBox (spara koder å annat viktigt)
*Wikipanion (wikipedia)
*Zenbe (matlista som du kan dela med dig med andra, typ om tjejen har nått att tillägga går det att göra live)
*FStream (bästa radio appen, sr, mix megapol å alla svenska radiokanaler funkar (utom typ rix fm)
*Locly (leta restauranger å annat í närheten fort)
*Tunic guitarr (stäm guran)
*Meetbubble (mäta vinklar eller sätta tavlor rakt)
*stanza (läsa böcker på mobilen)
*Kokbok (arlas kokbok, guld värd)
*google Earth (ja ni vet)
*iTalk (recorda ljud å synka till datorn)
*Prisjakt (självklart!)
*iTranslate (ordbok)
*Cooliris (foton från olika hemsidor)
*Morocco (spelet jag glömt bort namnet på)
*SB2 Lite (tennis (vägg versionen)
*21 pro (black jack)
*labyrinth (ja samma som namnet)
*ipint (kul partytrick)
*solitaire city (harpan)
*sudoku (samma)
*FS5 Hockey (airhockey mot andra i samma nät)
*lux tuouch (risk)
*pac-man
*Lightsaber (starwars)
Jellycar (motorcykelspelet men me bil)
Minipiano (kul att spela nya låtar me)
fourfree (fyra i rad)
Redigerat av Wiberg_D, 29 oktober 2008 - 16:03.
Postad 30 oktober 2008 - 11:29
- Hold'Em (Pokerspel)
- Lux Touch (Strategispel likt RISK)
- CannonGame (Spel)
- Brain Tuner (Matematikspel)
- AstroTilt (Spel)
- JirboMatch (Spel)
- Sudoku (Spel)
- Tris (Spel)
- iBowl (Spel)
- MarbleMash (Spel)
- Par 72 Golf (Spel)
- reMovem Free (Spel)
- Sol Free (Spel)
- Lightsaber (StarWars-ljussvärd)
- Morocco (Spel)
- NES (Nintendoemulator)
- Enigmo (Spel)
- TapTap (Spel)
- 21 Pro (Spel)
- Cro-Mag (Spel)
- Bomberman (Spel)
- Dice (Tärningar för allehanda spel)
- Buzzer (Spel)
- Hanoi (Spel)
- FourFree (Spel)
- VegasPool (Spel)
- Labyrinth (Spel)
- PocketGuitar (Spela gitarr på iPhone)
- TunicGuitar (Stämma gitarren)
- VoiceNotes (Spela in röstmemos)
- fring (IM-app + VOIP)
- WinterBoard (Hantera teman för iPhone)
- WbApp (Extra-app för WinterBoard, mer funktionalitet som previews t ex)
- Cycorder (Spela in video)
- Bossprefs (Göra massvis av ytterligare iPhone-inställningar)
- Remote (Fjärrstyra iTunes över WiFi)
- AirSharing (Spara filer på iPhone via nätverket)
- Simplify (Streama från PC till iPhone över nätet)
- midomi (Nynna en låt och den hittar titeln)
- iNetworkTest (Testa bandbredden)
- RDP (Fjärrstyra PC'n från iPhone)
- Modem (Använda iPhone som modem till datorn)
- AptBackup (Göra backup på allt installerat från Cydia)
- Tagga (Tagg-app)
- Google (Gör sökningar på google, wikipedia, telefonboken etc)
- hitta.se (Söker på hitta.se)
- tv.nu (Visar tv-tablån)
- FStream (Strömma internetradio)
- Virgin Radio (Strömma internetradio)
- 105 Classics (Strömma internetradio)
- Radio 105 (Strömma internetradio)
- Vecka (Kolla veckonumret)
- UniCon (Växla cm till inch, feet till meter, kg till pounds etc)
- iPint (Diverse)
- Seismometer (Som appnamnet säger)
- My football (Ha koll på alla ligor och lag i världen)
- Kokbok (Arlas kokbok)
- Phone Aid (Hjälp vid nödsituationer som olyckor etc)
- StatusNotifier (Ändra visning i lockscreen när man får SMS, MMS, mail, missade samtal etc)
- Google Earth (Som appnamnet säger)
- Prisjakt (Som appnamnet säger)
- StumblerPlus (Scanna närliggande WiFi-nät efter info som om det är krypterat, SSID, krypteringsgrad etc)
- UPnPAVRenderer (Svårt att förklara, sök på google
)
- Translator (Språköversättning)
- iTranslate (Språköversättning)
*FStream (bästa radio appen, sr, mix megapol å alla svenska radiokanaler funkar (utom typ rix fm)
RIX FM fungerar utmärkt i min telefon.
Redigerat av zinned78, 30 oktober 2008 - 14:47.
Postad 30 oktober 2008 - 12:14
Min lista ser ut som följer :
- Hold'Em
- Lux Touch
- CannonGame
- Brain Tuner
- AstroTilt
- JirboMatch
- Sudoku
- Tris
- iBowl
- MarbleMash
- Par 72 Golf
- reMovem Free
- Sol Free
- Lightsaber
- Morocco
- NES
- Enigmo
- TapTap
- 21 Pro
- Cro-Mag
- Bomberman
- Dice
- Buzzer
- Hanoi
- FourFree
- VegasPool
- Labyrinth
- PocketGuitar
- TunicGuitar
- VoiceNotes
- fring
- WinterBoard
- WbApp
- Cycorder
- Bossprefs
- Remote
- AirSharing
- Simplify
- midomi
- iNetworkTest
- RDP
- Modem
- AptBackup
- Tagga
- hitta.se
- tv.nu
- FStream
- Virgin Radio
- 105 Classics
- Radio 105
- Vecka
- UniCon
- iPint
- Seismometer
- My football
- Kokbok
- Phone Aid
- StatusNotifier
- Google Earth
- Prisjakt
- StumblerPlus
- UPnPAVRenderer
- Translator
- iTranslate
zinned78,
Det vore grymt om du kunde lägga till en förklaring på appsen som Wiberg_D gjorde!
/ PG
Postad 30 oktober 2008 - 14:47
zinned78,
Det vore grymt om du kunde lägga till en förklaring på appsen som Wiberg_D gjorde!
/ PG
Ordnat

Postad 31 oktober 2008 - 10:09

Men vill iaf delge lite av mina erfarenheter av denna telefon.
För första gången impulshandlade jag en sak. För en gångs skull har jag ej läst forum på forum för att veta att jag köper den "perfekta" produkten. Antar många som hänger här är som mig man vill veta mycket innan man köper sin produkt.
Jag börjar med dom bra sakerna som jag upplevt.
+ Riktigt trevligt användargränssnitt.
+ Lärt mig telefonen utan instruktionsbok på någon timmes "lek" tid.
+ Trevlig och tydlig display
+ Lätt att navigera runt i och hitta saker.
+ Roligt med hur enkelt det fungerar med appar man vill lägga till.
+ Helt okej att surfa med.
+ Helt okej mail hantering
+ sms funktionen är riktigt trevlig med dessa dialog bubblor.
Nu till lite saker jag stör mig ganska mycket på.
Det går inte att dual köra appar. hade jag vetat om detta så kanske jag ej köpt denna telefon. En läxa man fått lära sig av att aldrig impulse handla igen.
Man kan inte mig veterligen köra tex ett IMS program i bakgrunden som är online hela tiden medans man gör annat på telefonen eller lyssna på stremad radio då man surfar osv..
Ingen delivery funktion på sms. Visst detta är ingen alvarlig sak. Det är ganska enkelt att lägga in dom där tecknen innan men varför avsaknad av denna enkla funktion?
Ingen snabbknapp för play/pause vilket är riktigt irriterande då man träffar någon på stan och som vill snacka så måste man fippla upp telefonen för att se på displayen och trycka pause.
Finns det snabb knapp för att svara/Lägga på?
Hörlursutgången på ovansidan. Är man som mig som har telefonen ofta i byx fickan och även lyssnar på musik/Böcker. så blir det alltid nu mera att man måste ta upp telefonen upp och ned då man vill svara då någon ringer. Förstår mig inte riktigt på detta val av design?
Om man vill lyssna på saker ifrån youtube går inte det med släckt skärm så som fstream osv. Visst youtube är till för film. Men mer och mer saker finns på youtube som man bara vill lyssna på också.
sen behöver vi inte gå in på detta med mms. det visste jag faktiskt om sen innan

Tyvärr så är en del av dessa problem lösta med att jailbraka telefonen. Men då har man ingen garanti på produkten längre?
Redigerat av phonogen, 31 oktober 2008 - 10:14.
Postad 31 oktober 2008 - 10:32

Ett val av apple för att få mobilen mer stabil och förhindra att program slukar minne och stör viktiga processer. Apple har lovat att de skall komma ut med en pushfunktion så att tex IM-program kan fortsätta vara igång på servern och pusha ut nya meddelanden även om programmet inte är aktivt. Jag förstår syftet med Apples sätt att gå, men jag vet inte om det har bidragit till så mycket stabilitet.Har ej läst hela denna tråd för många sidor att orka läsa igenom som ny Iphone användare.
Men vill iaf delge lite av mina erfarenheter av denna telefon.
För första gången impulshandlade jag en sak. För en gångs skull har jag ej läst forum på forum för att veta att jag köper den "perfekta" produkten. Antar många som hänger här är som mig man vill veta mycket innan man köper sin produkt.
Jag börjar med dom bra sakerna som jag upplevt.
+ Riktigt trevligt användargränssnitt.
+ Lärt mig telefonen utan instruktionsbok på någon timmes "lek" tid.
+ Trevlig och tydlig display
+ Lätt att navigera runt i och hitta saker.
+ Roligt med hur enkelt det fungerar med appar man vill lägga till.
+ Helt okej att surfa med.
+ Helt okej mail hantering
+ sms funktionen är riktigt trevlig med dessa dialog bubblor.
Nu till lite saker jag stör mig ganska mycket på.
Det går inte att dual köra appar. hade jag vetat om detta så kanske jag ej köpt denna telefon. En läxa man fått lära sig av att aldrig impulse handla igen.
Man kan inte mig veterligen köra tex ett IMS program i bakgrunden som är online hela tiden medans man gör annat på telefonen eller lyssna på stremad radio då man surfar osv..
Använder du de medföljande hörlurarna eller köper ett par som är kompatibla med iPhone så använder du micen/knappen på sladden för att Play/pausa svara/lägga på.Ingen delivery funktion på sms. Visst detta är ingen alvarlig sak. Det är ganska enkelt att lägga in dom där tecknen innan men varför avsaknad av denna enkla funktion?
Ingen snabbknapp för play/pause vilket är riktigt irriterande då man träffar någon på stan och som vill snacka så måste man fippla upp telefonen för att se på displayen och trycka pause.
Förstår faktiskt inte riktigt, jag har alltid telefonen med sladden uppåt och "slidar" upp den för att se vem som ringer.Hörlursutgången på ovansidan. Är man som mig som har telefonen ofta i byx fickan och även lyssnar på musik/Böcker. så blir det alltid nu mera att man måste ta upp telefonen upp och ned då man vill svara då någon ringer. Förstår mig inte riktigt på detta val av design?
Teoretiskt sätt så försvinner garantin om du Jailbreakar, men det förutsätter ju att de kan se att du jailbreakat, vilket kan vara ganska enkelt att sopa igen spåren efter.Om man vill lyssna på saker ifrån youtube går inte det med släckt skärm så som fstream osv. Visst youtube är till för film. Men mer och mer saker finns på youtube som man bara vill lyssna på också.
sen behöver vi inte gå in på detta med mms. det visste jag faktiskt om sen innan
Tyvärr så är en del av dessa problem lösta med att jailbraka telefonen. Men då har man ingen garanti på produkten längre?
Postad 31 oktober 2008 - 10:56
Kul att du är hyffast nöjd iaf efter impuls köp (som kan vara väldigt farligt)
. Kan kanske ge lite svar på dina frågor och funderingar.
Ett val av apple för att få mobilen mer stabil och förhindra att program slukar minne och stör viktiga processer. Apple har lovat att de skall komma ut med en pushfunktion så att tex IM-program kan fortsätta vara igång på servern och pusha ut nya meddelanden även om programmet inte är aktivt. Jag förstår syftet med Apples sätt att gå, men jag vet inte om det har bidragit till så mycket stabilitet.
Använder du de medföljande hörlurarna eller köper ett par som är kompatibla med iPhone så använder du micen/knappen på sladden för att Play/pausa svara/lägga på.
Förstår faktiskt inte riktigt, jag har alltid telefonen med sladden uppåt och "slidar" upp den för att se vem som ringer.
Teoretiskt sätt så försvinner garantin om du Jailbreakar, men det förutsätter ju att de kan se att du jailbreakat, vilket kan vara ganska enkelt att sopa igen spåren efter.
Tackar för dina svar! haha jag ska ärligt medge att jag missat att där micken satt på hörlurarna även var en knapp! *blir glad* detta förändrar en del!

Jag förstår också detta med batteri/minnes hantering osv. Men ett IMS program känns som en obligatorisk sak att ha online då telefonen är på om man vill så att säga. hoppas det är som du säger att dom jobbar på detta.
ang upp och ner telefon i fickan det är väll en smak sak. Är van min gammla telefon då sladden satt på baksidan så då man tog upp telefonen låg den rätt i handen. Nu måste jag vrida den. jag vet detta är ett fett ilandsproblem men dock en liten sak man stör sig på

Postad 31 oktober 2008 - 16:39
Förstår faktiskt inte riktigt, jag har alltid telefonen med sladden uppåt och "slidar" upp den för att se vem som ringer.
Man måste ju, pga Apples även i mitt tycke usla design vad det gäller just detta, ha telefonen i fickan upp och ner så att sladden sticker upp ur fickan och inte ligger nedåt och böjd upp ur fickan. Jag förstår phonogen då jag tycker precis likadant, de borde ha placerat hörlursutgången på undersidan istället då man sticker ner handen i fickan och lufter luren rakt upp när man ska göra något. Som det är nu gör man likadant men är tvungen att vända på telefonen 180 grader, om man inte vill se skärmen upp och ner, bara pga att de har satt hörlursutgången uppe på telefonen.
Om du nu inte redan vet det så kan jag tipsa dig om att du kan stänga av signal/avvisa inkommande samtal genom att trycka på sleepknappen överst på telefonen. Vid ett tryck så stängs ringsignalen av men det ringer fortfarande, vid två tryck så skickas samtalet till röstbrevlådan.
Redigerat av zinned78, 31 oktober 2008 - 16:42.
Postad 31 oktober 2008 - 17:40
Aha, nu förstår jag vad ni menar. Jag har alltid skärmen in mot benet så jag bara drar upp den och får rätt håll på en gång. Kan hålla med att det är lite märkligt att de har gjort tvärt om på iPod touchen dock. Där är det ju som ni vill ha det.Man måste ju, pga Apples även i mitt tycke usla design vad det gäller just detta, ha telefonen i fickan upp och ner så att sladden sticker upp ur fickan och inte ligger nedåt och böjd upp ur fickan. Jag förstår phonogen då jag tycker precis likadant, de borde ha placerat hörlursutgången på undersidan istället då man sticker ner handen i fickan och lufter luren rakt upp när man ska göra något. Som det är nu gör man likadant men är tvungen att vända på telefonen 180 grader, om man inte vill se skärmen upp och ner, bara pga att de har satt hörlursutgången uppe på telefonen.
Postad 31 oktober 2008 - 18:23

Redigerat av Micke_L, 31 oktober 2008 - 18:24.
Postad 01 november 2008 - 01:24
Tackar för dina svar! haha jag ska ärligt medge att jag missat att där micken satt på hörlurarna även var en knapp! *blir glad* detta förändrar en del!
Tips: 2 klick på knappen = "nästa spår", och 3 klick på knappen = "föregående spår".
Postad 01 november 2008 - 13:31
Aha, nu förstår jag vad ni menar. Jag har alltid skärmen in mot benet så jag bara drar upp den och får rätt håll på en gång. Kan hålla med att det är lite märkligt att de har gjort tvärt om på iPod touchen dock. Där är det ju som ni vill ha det.
Nu måste jag dra detta vidare lite till

Jag utgick ifrån att alla hade telefonen med skärmen inåt och det var så jag hade den i mitt exempel tidigare. Har man den i fickan med skärmen inom och har hörlurssladden i telefonen så hamnar ju telefonen inte alls rätt när man tar upp den ur fickan eftersom den då är upp och ner. Vi talar alltså om läget telefonen har i handen för att man ska kunna hantera den och navigera i den.
Hade hörlursutgången funnits på undersidan så hade allt varit kanon. Är vi överrens nu?

Postad 01 november 2008 - 13:46

Postad 01 november 2008 - 17:07
Nästan överensNu måste jag dra detta vidare lite till
Jag utgick ifrån att alla hade telefonen med skärmen inåt och det var så jag hade den i mitt exempel tidigare. Har man den i fickan med skärmen inom och har hörlurssladden i telefonen så hamnar ju telefonen inte alls rätt när man tar upp den ur fickan eftersom den då är upp och ner. Vi talar alltså om läget telefonen har i handen för att man ska kunna hantera den och navigera i den.
Hade hörlursutgången funnits på undersidan så hade allt varit kanon. Är vi överrens nu?

Postad 03 november 2008 - 12:47
Postad 03 november 2008 - 21:28
Personligt så stör jag mig mera på att den alltid börjar att spela låtarna i alfabetisk ordning, varje gång telefonen har varit startar om, och jag använder headsettet för att starta uppspelning. Här vill man jo att den skall börja där den slutade sist, eller åtminstone spela random. Jag börjar bli sjukt trött på Nirvanas Abaut a girl!Är det någon mer än jag som stör sig på att randomfunktionen börjar med samma ordning på låtarna efter en synkning? Eller finns det något sätt att komma ifrån det som jag inte hittat kanske...
Fast det kanske är samma problem vi pratar om?
Postad 04 november 2008 - 07:26
Personligt så stör jag mig mera på att den alltid börjar att spela låtarna i alfabetisk ordning, varje gång telefonen har varit startar om, och jag använder headsettet för att starta uppspelning. Här vill man jo att den skall börja där den slutade sist, eller åtminstone spela random. Jag börjar bli sjukt trött på Nirvanas Abaut a girl!
Fast det kanske är samma problem vi pratar om?
Hehe, det är precis det jag menar...hade faktiskt inte funderat på att det är i bokstavsordning som låtarna spelas upp. Men det är väl CD-skadan...kommer knappt ihåg vad låtarna på en skiva heter nuförtiden.
Det vore alltså trevligt om ifånen skulle börja spela upp låtarna random, om man har den inställd på det, när man använder headsetet.
Postad 04 november 2008 - 14:59
Jag kallar den FStream radiostationer!
här kommer en lista på kanaler jag har, och adresserna är:
*SR P3 - mms://wm-live.sr.se/SR-P3-High
*P4 stockholm - mms://wm-live.sr.se/SR-Stockholm-High
*Mix megapol - mms://streaming.sbsradio.se/03872_MixMegapol_high
*Radio 107,5 - mms://streaming.sbsradio.se/03872_Studio_high
*Rockklassiker - mms://streaming.sbsradio.se/03872_Rockklassiker_high
*Vinyl 107,1 - mms://streaming.sbsradio.se/03872_Vinyl_high
*The Voice - mms://streaming.sbsradio.se/03872_TheVoice_high
Skriv gärna in era favoriter:)
(hoppas att ni inte blir irriterade av mina små tillägg)
Redigerat av Wiberg_D, 04 november 2008 - 15:00.
Postad 04 november 2008 - 15:10

Efter en synkning av Iphonen mot Itunes, kom Itunes fram till att det finns fler applikationer i telefonen än i Itunes, så den frågar om jag vill synka applikationerna till Itunes, eller ta bort dessa.
Glad söger jag naturligtvis att den skall synka dessa till Itunes.
5 minutter senare så är ALLA min Itunes köpte/dowloadede applikationer bort från telefonen.
FUCK va jag är trött på detta.
Ursäkta språket, men det här är jo f.. löjligt

Postad 04 november 2008 - 15:14
Nu har det hänt igen!!! Jag börjar HATA APPLE!!!!
![]()
Efter en synkning av Iphonen mot Itunes, kom Itunes fram till att det finns fler applikationer i telefonen än i Itunes, så den frågar om jag vill synka applikationerna till Itunes, eller ta bort dessa.
5 minutter senare så är ALLA min Itunes köpte/dowloadede applikationer bort från telefonen.
jobbigt, så hände för mig när jag skulle synka min kontaktbok å alla kontakter försvan, men jag hade kvar de flesta i simkortet.. men ändå... sjukt att ett litet fel ska förstöra så mycke!, nu tar jag backup så fort nått nytt är i mobilen..
det går fort så du borde också börja göra det:)
appropå ingenting: klockan går fel här på minhembio:D
Redigerat av Wiberg_D, 04 november 2008 - 15:18.
Postad 04 november 2008 - 16:19
Om det är en där timmen så har det säkert med sommartid/vintertid att göra. Finns någon checkbox i inställningarna.jobbigt, så hände för mig när jag skulle synka min kontaktbok å alla kontakter försvan, men jag hade kvar de flesta i simkortet.. men ändå... sjukt att ett litet fel ska förstöra så mycke!, nu tar jag backup så fort nått nytt är i mobilen..
det går fort så du borde också börja göra det:)
appropå ingenting: klockan går fel här på minhembio:D
Postad 04 november 2008 - 18:18
Nu tänkte jag starta en ny liten lista:D
du har inte en fungerande länk till bandit rock, min squeezebox funkar inte längre med den radio kanalen och jag hittar ingen ny.
Redigerat av Unregisteredd2619a18, 04 november 2008 - 21:55.
Postad 04 november 2008 - 18:29
Nu har det hänt igen!!! Jag börjar HATA APPLE!!!!
![]()
Hmm, skulle vara intressant att veta om det händer oftare för de som jailbreakat eller om det händer lite slumpvis ändå...
Kanske kan vi göra ett litet upprop med om vi sett detta problem och om vi har jailbreakat ?
Själv har jag aldrig råkat ut för detta och jag har inte jailbreakat.
Postad 04 november 2008 - 20:42
Jag har jailbreakat, men det hände första gången, långt innan jag ens hade tänkt tanken att jailbreaka. Trodde att det var en bugg i Itunes/Iphone fw, eftersom att det hade slutat... Men nu vetja f..Hmm, skulle vara intressant att veta om det händer oftare för de som jailbreakat eller om det händer lite slumpvis ändå...
Kanske kan vi göra ett litet upprop med om vi sett detta problem och om vi har jailbreakat ?
Själv har jag aldrig råkat ut för detta och jag har inte jailbreakat.
Postad 05 november 2008 - 00:30
Högerklicka , egenskaper på tex96Kbps så får du adressenNu tänkte jag starta en ny liten lista:D
Redigerat av Unregistered0e3a6535, 05 november 2008 - 00:32.
Postad 05 november 2008 - 08:01
men vad är adresserna till bandit, rix fm å nrj då? de är adresser som inte funkar för att de har en popupradiostation bara.. nån som vet?
Postad 05 november 2008 - 08:23
du har inte en fungerande länk till bandit rock, min squeezebox funkar inte längre med den radio kanalen och jag hittar ingen ny.
du körde med mms://bandit.str.mtgradio.dgcsystems.net/bandit/?MSWMExt=.asf innan eller? får den inte å funka...
ingen av följande funkar längre...
Bandit Rock 106,3 - =mms://bandit.str.mtgradio.dgcsystems.net/bandit/?MSWMExt=.asf
NRJ - =mms://nrj.str.mtgradio.dgcsystems.net/nrj/?MSWMExt=.asf
Rix FM - =mms://rixfm.str.mtgradio.dgcsystems.net/rixfm/
alla e från mtgradio, de har ju nått stim anpassat skit nu..
Redigerat av Wiberg_D, 05 november 2008 - 08:40.
Postad 05 november 2008 - 09:49
Studio 107.5---mms://live.alleredge.com/AE_StudioSE_Mid
107.1 Vinyl--- mms://live.alleredge.com/AE_Vinyl_Mid
The Voice---mms://live.alleredge.com/AE_TheVoiceSE_Mid
Rockklassiker---mms://live.alleredge.com/AE_Rockklassiker_Mid
Mix MegaPol---mms://live.alleredge.com/AE_MixMegapol_Mid
NRJ--- mms://mtg-wms.bahnhof.net/nrj/?MSWMExt=.asf
Rix FM---mms://mtg-wms.bahnhof.net/rixfm?MSWMExt=.asf
Lugna favoriter---mms://mtg-wms.bahnhof.net/lugnafavoriter/?MSWMExt=.asf
Bandit Sthlm---mms://mtg-wms.bahnhof.net/banditsthlm/?MSWMExt=.asf
Bandit Gbg---mms://mtg-wms.bahnhof.net/kanallokal/?MSWMExt=.asf
Din gata---mms://wm-live.sr.se/SR-DinGata-High
P3---mms://wm-live.sr.se/SR-P3-High
P3 Rockster---mms://wm-live.sr.se/SR-P3Rockster-High
P3 Star---mms://wm-live.sr.se/SR-P3Star-High
P3 Street---mms://wm-live.sr.se/SR-P3Street-High
P3 Svea---mms://wm-live.sr.se/SR-P3Svea-High
P4 Stockholm---mms://wm-live.sr.se/SR-Stockholm-High
Redigerat av Wiberg_D, 05 november 2008 - 11:57.
Postad 05 november 2008 - 19:19
NU HAR JAG HITTAT ALLA RADIOKANALER!
Studio 107.5---mms://live.alleredge.com/AE_StudioSE_Mid
107.1 Vinyl--- mms://live.alleredge.com/AE_Vinyl_Mid
The Voice---mms://live.alleredge.com/AE_TheVoiceSE_Mid
Rockklassiker---mms://live.alleredge.com/AE_Rockklassiker_Mid
Mix MegaPol---mms://live.alleredge.com/AE_MixMegapol_Mid
NRJ--- mms://mtg-wms.bahnhof.net/nrj/?MSWMExt=.asf
Rix FM---mms://mtg-wms.bahnhof.net/rixfm?MSWMExt=.asf
Lugna favoriter---mms://mtg-wms.bahnhof.net/lugnafavoriter/?MSWMExt=.asf
Bandit Sthlm---mms://mtg-wms.bahnhof.net/banditsthlm/?MSWMExt=.asf
Bandit Gbg---mms://mtg-wms.bahnhof.net/kanallokal/?MSWMExt=.asf
Din gata---mms://wm-live.sr.se/SR-DinGata-High
P3---mms://wm-live.sr.se/SR-P3-High
P3 Rockster---mms://wm-live.sr.se/SR-P3Rockster-High
P3 Star---mms://wm-live.sr.se/SR-P3Star-High
P3 Street---mms://wm-live.sr.se/SR-P3Street-High
P3 Svea---mms://wm-live.sr.se/SR-P3Svea-High
P4 Stockholm---mms://wm-live.sr.se/SR-Stockholm-High
var hittade du dom, bra med en länk ifall dom ändrar igen.
Postad 05 november 2008 - 21:59
Har följt tråden litegrann och är mycket sugen på att köpa en snart, dock är det det kända "3g tappar samtal" problemet som gör att jag inte går ut idag och köper en. Har dom fått bukt på problemet med firmware uppdateringar eller kvarstår problemet än?
Sitter idag med en P1:a som är hur stabil som helst men har lite "krappy" mediafunktionalitet....så jäkla små knappar på tryckskrämen när man vill byta låt, speciellt irriterande när man kör bil, trycker alltid på fel ställe och allt blir kaos. Detta är väl mycket bättre på iphonen? tydliga stop/play o.s.v. knappar?
Läste även om att man inte kan ha 2 program igång samtidigt, stämmer verkligen detta? man kan alltså inte surfa och ha igång chatprogram samtidigt?
hare gött...
Postad 05 november 2008 - 22:42
var hittade du dom, bra med en länk ifall dom ändrar igen.
jag läste på ett forum att man kan spela upp typ rixfms adress på vlc så kommer mms adressen fram i info menyn, så jag tog de bara:)
Postad 05 november 2008 - 22:44
Postad 05 november 2008 - 22:45
Hej alla glada iphone ägare!
Har följt tråden litegrann och är mycket sugen på att köpa en snart, dock är det det kända "3g tappar samtal" problemet som gör att jag inte går ut idag och köper en. Har dom fått bukt på problemet med firmware uppdateringar eller kvarstår problemet än?
Sitter idag med en P1:a som är hur stabil som helst men har lite "krappy" mediafunktionalitet....så jäkla små knappar på tryckskrämen när man vill byta låt, speciellt irriterande när man kör bil, trycker alltid på fel ställe och allt blir kaos. Detta är väl mycket bättre på iphonen? tydliga stop/play o.s.v. knappar?
Läste även om att man inte kan ha 2 program igång samtidigt, stämmer verkligen detta? man kan alltså inte surfa och ha igång chatprogram samtidigt?
hare gött...
Har aldrig tappat ett ända samtal faktigtst, inte äns när jag har åkt i tunlar.
musiken är riktigt bra, fint ljud och bra navigeringar, tycker du ska testa telefonen hos telia eller typ mediamarkt eller nått.
de ända programen som kan vara " 2 samtidigt" är nog musik och ett till, typ musik å spel eller musik och internet.
Postad 06 november 2008 - 08:12
Hej alla glada iphone ägare!
hare gött...
Jag har haft min i 3-4 veckor och jag har aldrig tappat ett samtal. Dock känns det som att det är lite sämre täckning överlag jämfört med min gamla T650. Där jag vet att jag precis hade tillräcklig täckning för att ringa ett samtal, har jag ingen täckning alls med iphonen. Det är väl det enda negativa jag har hittat hittills.

Jailbreakar du telefonen så kan du köra multitasking. Jag själv känner dock inte behovet av just den funktionen. Men att jailbreaka är riktigt nice, annars!

Postad 06 november 2008 - 17:07
KÖP!!
För övrigt bör man påpeka att denna tråden verkar vara på väg att dö ut! Lite synd... kom igen nu alla glada iPhoneägare. Skriv av er! Tipsa! Klaga! Ställ frågor!
Xperiatråden är snart om oss och det efter en release långt efter iPhone 3G.
Postad 06 november 2008 - 17:24
Är kanonnöjd med min lur! Har tappat ca 2% av alla samtal... det kan man leva med! Jailbroken... och det är jag glad för! Har sagt det tidigare och säger det igen... har aldrig haft så mycket nytta av en pryl och inte heller så roligt som jag har haft med min iPhone!
KÖP!!
För övrigt bör man påpeka att denna tråden verkar vara på väg att dö ut! Lite synd... kom igen nu alla glada iPhoneägare. Skriv av er! Tipsa! Klaga! Ställ frågor!
Xperiatråden är snart om oss och det efter en release långt efter iPhone 3G.
Anledningen till att denna tråden inte är mer aktiv är ju för att det i princip aldrig blir några frågetecken med en iPhone. Allt är så självklart!

Bästa telefon jag någonsin haft!
Postad 06 november 2008 - 19:39
Anledningen till att denna tråden inte är mer aktiv är ju för att det i princip aldrig blir några frågetecken med en iPhone. Allt är så självklart!
Bästa telefon jag någonsin haft!
Haha... ja där sa du nåt!
WORD!!

Postad 07 november 2008 - 12:57
Är det svårt att jailbrejka för att senare gå tillbaka till ursprungs-"mode"?
Sen har jag en fråga till, ni som har problem med tappade samtal har ni "gamla" serien? samma för er som inte har problem, har ni "nyare" serien?
ha en trevlig helg
Postad 07 november 2008 - 13:38
Bara för att förtydliga, jailbreak ger inte möjlighet att köra med andra operatörer. Det finns idag ingen upplåsning för iPhone 3G. Däremot finns det SIM-kortslösningar som tex RebelSIM som kostar en liten slant extra.Tack för alla svar, det lutar mer och mer åt att köpa en, har en kollega som har en så jag har testat runt lite och är väldigt nöjd med gränssnittet. Dock finns det ett stort hinder jag måste komma över, hindret heter telia, har ingen bra erfarenhet av dom. Man skulle kunna jailbrejka men det känns lite onödigt då man redan betalar för ett abbonemang, varför då ha ett till.
Är det svårt att jailbrejka för att senare gå tillbaka till ursprungs-"mode"?
Sen har jag en fråga till, ni som har problem med tappade samtal har ni "gamla" serien? samma för er som inte har problem, har ni "nyare" serien?
ha en trevlig helg
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar