Comhem Humax HDPVR-1000c
5077 svar till detta ämne
Postad 12 October 2009 - 17:42
atr
-
atr
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Hur f*n tänker Com Hem? 12 mån bindningstid 3495:- Large (Kampanj tom 1 nov 2009) 24 mån bindningstid 3995:- M8HD och Large 12 mån bindningstid 4495:- M8HD och Large Ingen bindningstid 4995:- valfritt abonnemang Humax HDPVR-1000c lägsta pris 3995:-Bindningstid och mindre valfrihet för att tjäna 500:-
Postad 13 October 2009 - 06:50
Unregistered64f891a5
-
Unregistered64f891a5
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Hur f*n tänker Com Hem?
12 mån bindningstid 3495:- Large (Kampanj tom 1 nov 2009) 24 mån bindningstid 3995:- M8HD och Large 12 mån bindningstid 4495:- M8HD och Large Ingen bindningstid 4995:- valfritt abonnemang
Humax HDPVR-1000c lägsta pris 3995:-
Bindningstid och mindre valfrihet för att tjäna 500:-

Gör som en kompis till mig: Strunta i Com Hem och köpr boxen för 4119:- på NetOnNet. http://www.netonnet....0C(118776,4274)Inga bindningar, inget tjafs, boxen är din för 876:- mindre än vad Com Hem vill ha.
Postad 13 October 2009 - 08:34
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Jag skickade då ett nytt brev och talade om att det faktiskt finns en funktion i dom flesta digitalboxar på marknaden idag där man kan avaktivera undertexterna. Detta brev har jag dock inte fått något svar på ännu. Blir intressant att se om jag får det.
Och det är väl även klarlagt att 90% av befolkningen inte har en aning om hur man gör just det och därmed antingen går omkring och är förbannade på dumma operatörer som tror att ingen hör eller ringer in och skäller ut en inkompetent (i deras ögon) kundtjänst. Fanns en tid så SVT faktiskt sände 1: Vanlig textning (dvs vid engelska program) 2: Stödtextning (svenska program) och man alltså kunde välja istället för att bränna in och hänvisa (2) till TextTv och ja, det var irriterande på C+ när de en tid textade ALLT, även svenska filmer. Samt problematiskt (på sätt och vis) när de textade filmer med blandat språk, då vill jag bara ha text när det är utländska som pratas och inte svenska. tekniken finns, bara för operatören att aktivera. De flesta boxar stöder idag men det finns säkert några om inte gör det och massor som som inte kan hantera sina boxar.
Postad 13 October 2009 - 10:49
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Jovisst, men det krävs lite lite mer än ett LAN-uttag för en On Demand-tjänst. Vi får väl se om det kommer något.
vist krävs mer en firmware som gör att boxen stödjer ip tv nu har comhem troligen valt en dedikerad ip box helt enkelt för att sälja mer boxar men det fins inte några direkta tekniska begränsningar att boxen inte skulle klara det!
Postad 13 October 2009 - 11:58
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
vist krävs mer en firmware som gör att boxen stödjer ip tv nu har comhem troligen valt en dedikerad ip box helt enkelt för att sälja mer boxar men det fins inte några direkta tekniska begränsningar att boxen inte skulle klara det!
Precis, det var ungefär så jag menade. Man kan sätta ett LAN-uttag på kylskåpet men det krävs lite mer än så för att börja kunna surfa på det.
Postad 13 October 2009 - 21:10
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
nu vet man vart program informationen på kanalerna kommer i från kolla på TCM nu på info står det inte klart o tydligt discshop.se??????
programmet som går nu på TCM är filmen Memphis Belle och på info om filmen så har de kopierat in texten från discshop.se hahaha detta är ju komiskt
Redigerat av Duckface21, 13 October 2009 - 21:17.
Postad 13 October 2009 - 21:16
Noobman
-
Noobman
-
Forumräv
-
-
635 inlägg
nu vet man vart program informationen på kanalerna kommer i från kolla på TCM nu på info står det inte klart o tydligt discshop.se??????
programmet som går nu på TCM är filmen Memphis Belle och på info om filmen så har de kopierat in texten från discshop.se hahaha detta är ju komiskt
Haha där ser man. Mvh. Mats
Postad 14 October 2009 - 01:01
Unregisteredcd833335
-
Unregisteredcd833335
-
Amatör
-
-
93 inlägg
En grej som inte är en bugg utan bara ett dåligt val av tillverkaren är steglängden när man hoppar i inspelningar inte är fasta utan beror på inspelningens längd. Om man t.ex. trycker pil uppåt verkar det bli ett hopp på cirka 1/8 av totala inspelningens längd framåt. Om man har tidsaxeln framme och trycker pil höger blir hoppet typ 1/200. Tanken är säkert god men i praktiken innebär det att jag som användare aldrig kan veta hur långa hoppen är eftersom varje inspelning har olika längd. Det är en grej som borde ändras i en uppdatering av mjukvaran för att göra boxen ännu mer användarvänlig.
Upptäckte ikväll (lite av en slump), att när man tittar på en inspelning (i mitt fall var den redan färdiginspelad) så kan man med sifferknapparna hoppa till valfri tidpunkt inom denna. Under pågående uppspelning, tryck t.ex. in '0045' + <OK> så börjar uppspelningen visas från 45 minuter in i inspelningen. Har såvitt jag vet den senaste FW-versionen. Tänkte att det kunde vara bra att känna till. Apropå allt snack om krypterade inspelningar kan jag också sälla mig till de som upplevt problem med just TV4 HD. I mitt fall har jag oftast upplevt problem i samband med timeshift, och då just när inspelningsbufferten blivit fylld till de två timmar (som verkar vara default?). Exempelvis: Jag tittar i tidsförskjutet läge, någonstans säg t.ex 5-60 minuter efter realtid när bufferten på två timmar uppnås (inspelningsbufferten alltså, den som börjar ticka när man byter till kanalen i fråga i första läget), och plötsligt kommer det upp en blå ruta: "Denna kanal är krypterad eller på annat sätt otillgänglig". Oftast slutar det hela olyckligt, med att man hamnar i realtid, och inspelningsbufferten nollställs på så vis att man tappar den del av uppspelningen mellan aktuellt tidsskiftat läge och realtid. Mycket irriterande!
Postad 14 October 2009 - 08:15
it2ceda
-
it2ceda
-
Användare
-
-
239 inlägg
Ett tips som kanske redan har tagits upp här om man vill höra av sig till comhem är ju deras twitter profil ComHemAB Samuel Garlöv. Där brukar det också dyka upp nyheter. Han brukar ochså vara här o kolla in vad som skrivs. Problemet med kryteringen har han vidarebefodrat till comhem men han har inte hört något om vad det kan bero på.
Postad 14 October 2009 - 08:37
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
frågan är dock snarare var discshop och ComHem tar sin info ifrån. Eller kanske TCM. För nej, de snokar inte runt på webb-sidor i jakt på programinfo. Nej, det fungerar nog som så att TCM vet vad de sänder, de har information om filmen. De skickar sin tablå till ComHem, eller så kanske ComHem hämtar, varvid den förs in det system som genererar EPGn för ComHems nät. Aning naivt tro att ComHem hämtar info från någon hemsida.
Postad 14 October 2009 - 11:12
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
frågan är dock snarare var discshop och ComHem tar sin info ifrån. Eller kanske TCM. För nej, de snokar inte runt på webb-sidor i jakt på programinfo.
Nej, det fungerar nog som så att TCM vet vad de sänder, de har information om filmen. De skickar sin tablå till ComHem, eller så kanske ComHem hämtar, varvid den förs in det system som genererar EPGn för ComHems nät.
Aning naivt tro att ComHem hämtar info från någon hemsida.
kan klar lägga att de har kopierat direkt från hemsidan jag skapade nämligen ett filmregister för mina bluray / dvd och snodde då text från discshops hemsida då kom samma text med vilket medförde att jag va tvungen att sudda de raderna med discshop.se i varje text dock har discshop ändrat sin sida sen dess och det står inte med mer men frågan är när har de kopierat in detta från dicshop
Postad 14 October 2009 - 11:46
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
..men är det discshop som ursprungligen skapat texten eller har discshop i sin tur en källa för texten? ah, en icke-fråga.
Postad 14 October 2009 - 13:08
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlägg
..men är det discshop som ursprungligen skapat texten eller har discshop i sin tur en källa för texten? ah, en icke-fråga.
Den kommer från baksidan av denna DVD. Fast det är en dokumentär, dvs inte samma film, men handlar om samma plan.
Redigerat av rickardl, 14 October 2009 - 13:11.
Postad 14 October 2009 - 16:25
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
HAHA pricesless ang EPG'n. Iofs så gör inte comhem mer än att skicka vidare EPGn. Den görs någonannanstans. Minns inte vart nulängre. Är ett företag som gör det åt många leverantörer...
Låter dock som ett lätt jobb men drygt, eller kanske svårt när man ser detta
Postad 14 October 2009 - 23:12
Goran99
-
Goran99
-
Amatör
-
-
95 inlägg
[quote name='Mazzola' date='Oct 14 2009, 02:01 ' post='2612264'] Upptäckte ikväll (lite av en slump), att när man tittar på en inspelning (i mitt fall var den redan färdiginspelad) så kan man med sifferknapparna hoppa till valfri tidpunkt inom denna. Under pågående uppspelning, tryck t.ex. in '0045' + <OK> så börjar uppspelningen visas från 45 minuter in i inspelningen. Har såvitt jag vet den senaste FW-versionen. Tänkte att det kunde vara bra att känna till. Ja, bra, kollade lite på detta och det visade sig att det räckte med att trycka '0045' UTAN <OK>. Mycket användbar funktion för att spola förbi all reklam, tack för det!
Postad 15 October 2009 - 08:15
Unregistereda3cb9c9a
-
Unregistereda3cb9c9a
-
Forumräv
-
-
628 inlägg
Har suttit och skummat genom denna tråd för att leta efter information om byte av hårddisk.
Kan någon säga mig vad jag ska köpa? 2,5" eller 3,5"?, SATA?, Max storlek?
Samt om det finns några problem med att byta?
Tack på förhand!
Postad 15 October 2009 - 11:05
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Har suttit och skummat genom denna tråd för att leta efter information om byte av hårddisk.
Kan någon säga mig vad jag ska köpa? 2,5" eller 3,5"?, SATA?, Max storlek? Samt om det finns några problem med att byta?
Tack på förhand!
om jag inte missminner mig så är det en sata 3.5 och max storlek va 1tb nån annan får rätta mig om jag har fel annars inga problem dock va jag vet kom på att du kan behöva komma in i system menyn inte säker på det heller men det är nån kombination på färg knapparna
Redigerat av Duckface21, 15 October 2009 - 11:35.
Postad 16 October 2009 - 17:22
Michell
-
Michell
-
Användare
-
-
100 inlägg
Vad ska dom använda LAN-porten till egentligen? Kunna ta mer betalt för boxen? Den nya bilen kan ha turbo men den är inte inkopplad och du måste bygga om hela bilen för att kunna använda den, men dom tar betalt för en turbo bil...
Postad 16 October 2009 - 21:29
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Vad ska dom använda LAN-porten till egentligen? Kunna ta mer betalt för boxen? Den nya bilen kan ha turbo men den är inte inkopplad och du måste bygga om hela bilen för att kunna använda den, men dom tar betalt för en turbo bil...
jo sjukt är det ..
Postad 18 October 2009 - 12:02
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Alla boxar genom alla tider har haft ingångar/utgångar som inte används. Kommer ihåg deras äldre Sagem som hade nån serieport liknande till någon skrivare. Användes heller aldrig.
Postad 18 October 2009 - 13:16
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Alla boxar genom alla tider har haft ingångar/utgångar som inte används. Kommer ihåg deras äldre Sagem som hade nån serieport liknande till någon skrivare. Användes heller aldrig.
kan informera den användes  nokias 9780s och 220s för parabol hadde dem med den användes dock aldrig av slut användaren utan det va för flash av firmware boot loader på senare tid i dag för det så öppnar dem oftast box eller kör över andra portar
Postad 19 October 2009 - 20:15
Unregisteredd638cb12
-
Unregisteredd638cb12
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Kan någon säga mig vad jag ska köpa? 2,5" eller 3,5"?, SATA?, Max storlek? Samt om det finns några problem med att byta?
Tack på förhand!
Rapportera gärna hur det gick. Är också väldigt sugen på ett byte (har till och med en färsk hårddisk liggande i garderoben, inköpt för ändamålet), men skulle gärna höra ett par "success stories" innan man bryter upp garantiförseglingar  .
Redigerat av Unregisteredd638cb12, 19 October 2009 - 20:15.
Postad 22 October 2009 - 07:29
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Hmmm, nu börjar det bli dags att byta upp sig till en HDPVR-box. Mailade comhem och frågade lite om vad dom kunde ge mig för priser. Fick det här till svar: Hd pvr boxen kostar ordinarie pris: 4995 kr.
medium 8 fav hd kostar 199 kr/mån. Den kampanj vi har på digitaltv large vänder sig till nya kunder i första hand. Vad vi kan göra är att kunder utom bindingstid kan få ta del av hårdvaran till ett pris på 3495 kr. (Hd pvr boxen ) Denna klampanj pågår till 20091101. Det kommer nya kamapnjer med andra erbjudande nu i november. Vilka erbjudande detta är vet vi ej ännu.
Så jag avvaktar nog till november för att se om boxen kan tänkas bli lite billigare.
Postad 22 October 2009 - 13:11
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Så jag avvaktar nog till november för att se om boxen kan tänkas bli lite billigare.
Kolla in den här tråden, det går att hitta bättre priser på tex expert: Bästa pris på Humax HDPVR-1000c
Postad 22 October 2009 - 13:26
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Tack på förhand!
Har för mig att Max är 1,5TB, dock klarar inte boxen själv av att formatera större diskar än 1TB Hej!
Nu har jag äntligen stoppat i min 1TB HDD i PVR:en och...det fungerar hur bra som helst!!! Jag har dock inte hunnit testat att spelaa in flera kanaler samtidigt som jag tittar på något som är inspelat. Tror dock inte att det ska bli några problem då hårddisken är anpassad för videoinspelning, dock inte för PVR utan för videoövervakning o.dyl.
När jag ändå hade monterat av hårddiskvaggan så passade jag på att lägga gummibrickor mellan vaggan och chassit. Vet inte om det blev bättre men jag märker endast av hårddisken i samband med att PVR:en bootar upp. Min är i princip helt ljudlös...men som vanligt, vi har alla olika referenser på hur mycket utrustningen får låta och jag kanske är mer förlåtande (även om jag själv tycker att jag har höga krav...).
Har tagit några bilder men hittar inte den j*vla sladden till Ixus:en... Har precis flyttat... Kan lägga upp dem om någon önskar det.
/Mathias Bilder på byte av HDD
Redigerat av -Palle-, 22 October 2009 - 13:26.
Postad 22 October 2009 - 15:13
sjostrand
-
sjostrand
-
Användare
-
-
188 inlägg
Tänkte höra med er här om vad ni tror att ett rimligt beg-pris är på boxen. Ska flytta till ett icke-comhem hus och måste inom kort göra mig av med boxen. Kommer då även han en viss bindningstid kvar på Medium 8 Favoriter inkl canal+(249kr/mån) och HD-paketet (99kr/mån) som jag helst vill överlåta i samband med försäljningen.
Så vad är rätt pris inkl resp exkl övertagande av kanalerna, hur svårsåld är boxen (hur långt innan flytten bör jag börja annonsera) osv? Var är bäst att annonsera?
Postad 22 October 2009 - 16:22
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Tänkte höra med er här om vad ni tror att ett rimligt beg-pris är på boxen. Ska flytta till ett icke-comhem hus och måste inom kort göra mig av med boxen. Kommer då även han en viss bindningstid kvar på Medium 8 Favoriter inkl canal+(249kr/mån) och HD-paketet (99kr/mån) som jag helst vill överlåta i samband med försäljningen.
Så vad är rätt pris inkl resp exkl övertagande av kanalerna, hur svårsåld är boxen (hur långt innan flytten bör jag börja annonsera) osv? Var är bäst att annonsera?
Du vet väl att om du kan bevisa att du kommer bo på en adress där du inte kan ha Comhem så kan du lösa bindningstiden och bara betala halva månadskostnaden på de resterande månaderna i en klumpsumma.
Postad 22 October 2009 - 16:25
sjostrand
-
sjostrand
-
Användare
-
-
188 inlägg
Du vet väl att om du kan bevisa att du kommer bo på en adress där du inte kan ha Comhem så kan du lösa bindningstiden och bara betala halva månadskostnaden på de resterande månaderna i en klumpsumma. 
Japp, det är ett alternativ men om någon vill ha mina kanaler så är ju det också bra.
Postad 22 October 2009 - 20:12
Unregistered431b4216
-
Unregistered431b4216
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Hej, jag kör också med en HDPVR-1000c som jag gillar förutom kanallistan som byts mot defaut hela tiden.
Det kanske är fel tråd men jag undrar om comhem har tvillingkort kvar som tjänst (hittar inget på deras usla hemsida) jag har hört att alla kanaler inte blir tillgängliga på tvillingkortet?
Andra alternativ skulle vara en hdmi-switch och 10 meter kabel samt fjärrförlängare?
Hdmi-switch och trådlös hdmi?
Redigerat av Unregistered431b4216, 22 October 2009 - 20:13.
Postad 22 October 2009 - 20:16
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Hej, jag kör också med en HDPVR-1000c som jag gillar förutom kanallistan som byts mot defaut hela tiden.
Prova att stänga av att boxen automatiskt ska söka efter nya uppdateringar, det verkar funka bättre då, iaf för mig.
Postad 23 October 2009 - 06:36
Unregistered4ad1d43b
-
Unregistered4ad1d43b
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Comhem har tvillingkort, men då blir bara de kanaler som du har på grundabonnemanget tillgänliga, alltså har
du valt till HD paketet, kanske någon film kanal, tex tv1000, så kan du inte se dom. Vilket är SKIT tycker jag.
//Jesper
Postad 23 October 2009 - 10:48
Loo755
-
Loo755
-
Forumräv
-
-
673 inlägg
Jag drabbades som så många andra på sistone - att min HDbox från ComHem plötsligt dog, så nu är det dags att köpa en ny.
Frågar i den här tråden eftersom den har flest inlägg......
Nu när FW börjar "satt" sig på HDPVR-1000c så undrar jag såklart vad ni som har den tycker - de flesta inläggen här handlar om alla problem som finns. Merparten av inläggen i tråden om CXHD-5000C är överlag positiva.........
- Ljudet från HDD?
- Ljudet från fläkten?
Dessa två är helt subjektiva men ni har nog en åsikt
Valet står mellan HDPVR-1000c och CXHD-5000C för mig.
Och ja - jag har läst hela tråden
Ska beställa den idag så jag är tacksam för input
Postad 23 October 2009 - 10:57
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3878 inlägg
Jag drabbades som så många andra på sistone - att min HDbox från ComHem plötsligt dog, så nu är det dags att köpa en ny.
Frågar i den här tråden eftersom den har flest inlägg......
Nu när FW börjar "satt" sig på HDPVR-1000c så undrar jag såklart vad ni som har den tycker - de flesta inläggen här handlar om alla problem som finns. Merparten av inläggen i tråden om CXHD-5000C är överlag positiva.........
- Ljudet från HDD? - Ljudet från fläkten?
Dessa två är helt subjektiva men ni har nog en åsikt 
Valet står mellan HDPVR-1000c och CXHD-5000C för mig.
Och ja - jag har läst hela tråden 
Ska beställa den idag så jag är tacksam för input 
Nu har jag inte prövat 5000 boxen men på min HDPVR kan jag bara höra boxen när HDDn varvar upp precis när jag startar boxen, annars är den knäpptyst, inga fläktljud eller annat störande. Jag tycker att du ska köra på PVR boxen, så jäkla skönt att kunna spela in och pause i direktsändning.
Postad 23 October 2009 - 13:25
Loo755
-
Loo755
-
Forumräv
-
-
673 inlägg
Tack för ditt svar!
Jag kör med HDMI för både ljud och bild och undrar lite snabbt bara hur det är för er andra med HDPVR-1000c och den konfigurationen med ljudsync-problemen som uppstod tidigare.
Postad 23 October 2009 - 16:37
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Tack för ditt svar!
Jag kör med HDMI för både ljud och bild och undrar lite snabbt bara hur det är för er andra med HDPVR-1000c och den konfigurationen med ljudsync-problemen som uppstod tidigare.
Jag kör också med HDMI för ljud och bild och upplever ingen osynk.
Postad 23 October 2009 - 17:53
MirkkGoffe
-
MirkkGoffe
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Nån som har nån idé om hur boxen kommer hantera övergången till vintertid? kommer vara bortrest så frågan är ju om alla veckovis-inspelningar kommer bli sabbade, alla program efter övergången ligger ju förskjutna en timme i EPG'n just nu.
Postad 23 October 2009 - 23:01
ConnyHK
-
ConnyHK
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej alla,
Har någon förutom mig problem med att ansluta en usb-disk. jag har formaterat med ext2 ext3 som den säger att den stödjer men inget funkar. Formaterade från ubuntu ext2 med mke2fs /dev/sd?? och ext3 med mkfs.ext3 -L "Label" -I 128 /dev/sd?? men inget funkar. Har också Vista installerat men där finns ingen möjlighet att formatera FAT32 så det har jag inte provat ännu. Kan det vara fel på min box ? Har ingen lust att ringa kom-bort innan jag fått lite feed-back från er i tråden.
Redigerat av ConnyHK, 23 October 2009 - 23:02.
Postad 23 October 2009 - 23:41
ConnyHK
-
ConnyHK
-
Rookie
-
7 inlägg
Hiitade en gammal XP-partition och därifrån så formaterade jag till FAT32 med hjälp av SWISNIFE.EXE eftersom FAT32 i XP bara allokerar 32MB. Stoppade in den i boxen och se på fn, nu kunde den hitta disken. men ext2 eller 3 fungerar inte för mig. Kollade lite i tråden och där hade user guth lyckats med formatering mkfs.ext3 -L "Label" -I 128 /dev/sd?? från ubuntu men för mig funkar det inte. Vad gör jag för fel ???
Postad 24 October 2009 - 11:21
Unregistered64f891a5
-
Unregistered64f891a5
-
Lärjunge
-
-
292 inlägg
Nån som har nån idé om hur boxen kommer hantera övergången till vintertid? kommer vara bortrest så frågan är ju om alla veckovis-inspelningar kommer bli sabbade, alla program efter övergången ligger ju förskjutna en timme i EPG'n just nu.
Tja det var inga som helst problem när vi gick över till sommartid i mars.
Postad 25 October 2009 - 11:18
guth
-
guth
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Hiitade en gammal XP-partition och därifrån så formaterade jag till FAT32 med hjälp av SWISNIFE.EXE eftersom FAT32 i XP bara allokerar 32MB. Stoppade in den i boxen och se på fn, nu kunde den hitta disken. men ext2 eller 3 fungerar inte för mig. Kollade lite i tråden och där hade user guth lyckats med formatering mkfs.ext3 -L "Label" -I 128 /dev/sd?? från ubuntu men för mig funkar det inte. Vad gör jag för fel ???
Vet faktiskt inte. Jag vet bara att det funkar för mig.  Men jag tror du måste unmounta den på ett snyggt sätt från ubuntu innan du tar ut hårddisken eller stänger ner ubuntu. Sen testade jag någon ext2/3-drivrutin till Windows och den klarade helt enkelt inte av att unmounta på ett snyggt sätt alls. Med FAT32 är du ju begränsad till 2GB-filer (var det väl?).
Postad 25 October 2009 - 17:14
Unregistered431b4216
-
Unregistered431b4216
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Kortet i boxen är tydligen parat med boxen, betyder det att kortet inte kan användas i en annan box?
Jag har beställt ett tvillingkort med inte fått det och jag skulle vilja testa den nya sovrums TV:n med Ca-modul.
Postad 25 October 2009 - 21:47
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Kortet i boxen är tydligen parat med boxen, betyder det att kortet inte kan användas i en annan box? Jag har beställt ett tvillingkort med inte fått det och jag skulle vilja testa den nya sovrums TV:n med Ca-modul.
du kan använda kortet i andra boxar men inte nån av hd boxarna bara sd boxarna du kan använda kortet i din tv men bara sd kanalerna kommer synas
Postad 26 October 2009 - 08:29
Unregisterede118cf15
-
Unregisterede118cf15
-
Användare
-
-
118 inlägg
Vem är ansvarig för EPG informationen?
försökte spela in tre program i helgen, och det blev pannkaka av alla tre.
1, MotoGP, ViasatMotor i söndags. Racet uppskjutet pga regn, och pga förseningen så kom inte hela programmet med.
2, SuperbikeVM, Eurosport HD, kval i lördags. Nån bilracing som höll på 15 min in i annonserade tiden, programmet startade 15 min för sent och bröts 15 min för tidigt.
3, SuperbikeVM, Eurosport HD, race 2 i söndags. Nån sunkig fotbollsmatch visades under hela tiden i st f Racet! Info om inspelningen säger dock fortfarande "WSBK Race2"
Förseningar som kanalleverantören ej kan påverka är förståeligt, även om man skulle önska att sådant kändes av så att EPG uppdateras.
Sända fel program känns dock som att någon borde plikta för...
Postad 26 October 2009 - 20:31
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Vem är ansvarig för EPG informationen?
försökte spela in tre program i helgen, och det blev pannkaka av alla tre.
1, MotoGP, ViasatMotor i söndags. Racet uppskjutet pga regn, och pga förseningen så kom inte hela programmet med.
2, SuperbikeVM, Eurosport HD, kval i lördags. Nån bilracing som höll på 15 min in i annonserade tiden, programmet startade 15 min för sent och bröts 15 min för tidigt.
3, SuperbikeVM, Eurosport HD, race 2 i söndags. Nån sunkig fotbollsmatch visades under hela tiden i st f Racet! Info om inspelningen säger dock fortfarande "WSBK Race2"
Förseningar som kanalleverantören ej kan påverka är förståeligt, även om man skulle önska att sådant kändes av så att EPG uppdateras.
Sända fel program känns dock som att någon borde plikta för...
ja det är till comhem du klagar under lev vet man ju inte... kan missarna ha med vintertid att göra kanske beror i för sig vilken tid att göra det med 15 min har du ställt in att den ska spela in 15min extra i inställningarna
Postad 26 October 2009 - 21:13
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Tror nog leverantörena får 3 dagars EPG som sänds ut och sedan 3 dagar igen, tror aldrig jag sett att den ändrats i efterhand om det tex blivit förseningar. Det skulle betyda att den som levererar EPG'n till comhem/CD/Telia eller annan leverantör måste sitta och glo på alla kanaler/läsa på hemsidorna alt. skicka om filerna om nu tvkanalen själv skickar ny EPGinfo. Där kan ju ett annat fel också uppstå och det är att boxen helt enkelt inte uppdaterar med den senaste infon. Tror dock endå inte att din inspelning skulle fungera för det är säkert inte bara kopplat till eventet utan till viss mån till tiden också.
Enda sättet att slipper detta är att man kan se allt på Ondemand skulle jag tro och det är ju en bit in i framtiden. Visst, Ondemand finns och fungerar idag men det är ett tag tills alla kanalers hela utbud finns tillgängligt.
Postad 27 October 2009 - 00:09
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Comhem har tvillingkort, men då blir bara de kanaler som du har på grundabonnemanget tillgänliga, alltså har du valt till HD paketet, kanske någon film kanal, tex tv1000, så kan du inte se dom. Vilket är SKIT tycker jag.
//Jesper
Håller med. Stenålder minst sagt. Typiskt ComBort!.
Postad 27 October 2009 - 08:07
Unregistered4ad1d43b
-
Unregistered4ad1d43b
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Är det någon som kan se vad den senaste firmware uppdateringen gör ? Har letat överallt på Comhems sida, men hittar ingenting om den.
//Jesper
Postad 27 October 2009 - 09:38
BrittBastard
-
BrittBastard
-
Oppa is gangnam style
-
-
7899 inlägg
Håller med. Stenålder minst sagt. Typiskt ComBort!.  Sämst i klassen Hahaha, klockren!
Postad 27 October 2009 - 09:44
ajzman
-
ajzman
-
Forumräv
-
-
957 inlägg
Håller med. Stenålder minst sagt. Typiskt ComBort!. 
Håller med till fullo. Detta gör mig skitirriterad eftersom jag beställt Canal+ Total (samtliga film- och sportkanaler) och säsongskortet (alla matcher i allsvenskan), men kan alltså bara se dessa kanaler på en TV, trots digitalbox och tvillingkort på TV i sovrummet. Riktigt värdelöst faktiskt när man betalar så mkt i månaden...
Postad 27 October 2009 - 12:40
MirkkGoffe
-
MirkkGoffe
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Nån som har en WD My Passport eller Samsung S2 (extern 2,5"-HD 500GB) och kan bekräfta att boxen klarar av den utan problem med t.ex. strömförsörjning?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|