Call of Duty: Modern Warfare 2 (Xbox 360-tråden, inget PC-tjafs här!)
Call of Duty: Modern Warfare 2 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
3
|
(30)
|
915:- | |
Call of Duty: Modern Warfare 2 - Prestige Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(1)
|
Inga priser | |
Call of Duty: Modern Warfare 2 - Hardened Edition (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 22 March 2010 - 20:45
Har du så tråkigt så du anser att man borde skriva nåt även om man inte har nåt att berätta?Ingen som är sugen på att skriva något?
Postad 22 March 2010 - 21:01
Ingen som är sugen på att skriva något?
Jo, jag har bara 27 headshots kvar tills jag nått 1000 med Scar-H
Postad 22 March 2010 - 21:12
Jo, jag har bara 27 headshots kvar tills jag nått 1000 med Scar-H
Najs, kört mycket med bara det vapnet eller?
Själv ligger jag på runt 500 med ett par stycken, bland annat Spas-12
Postad 22 March 2010 - 21:45
Najs, kört mycket med bara det vapnet eller?
Själv ligger jag på runt 500 med ett par stycken, bland annat Spas-12
Ja, ganska mycket sedan ca lvl 60, innan Prestige. Ligger nu i slutet på andra.
18 hs kvar nu, men det får bli imorrn.
Postad 23 March 2010 - 09:24
Postad 23 March 2010 - 10:27
Haha, nejHar du så tråkigt så du anser att man borde skriva nåt även om man inte har nåt att berätta?
Testade föresten HC:HQ här om dagen. Det var ju mycket roligare än HC:TDM. I HQ kunde man ju spela lite mer som man gör i SC, bara det att skotten tog lite mer vilket var gött
Postad 23 March 2010 - 18:05
sa ju det!Haha, nej
![]()
Testade föresten HC:HQ här om dagen. Det var ju mycket roligare än HC:TDM. I HQ kunde man ju spela lite mer som man gör i SC, bara det att skotten tog lite mer vilket var gött
sjælv har jag lagt ner WA2000 och kør enbart med 50:cal. Ooooh, jag ælskar detta spel som sniper. Førsøker få in mitt quick scope men nja, det går ingen vidare.. suger som fan på att køra med sens 10. Men det ær så fint nær man lagt sig ner mitt i græset dær ingen antar att man ligger och får in ett headshot nær dom springer førbi.
Postad 23 March 2010 - 18:11
Dom nya kartorna: http://www.youtube.c...player_embedded
Postad 23 March 2010 - 18:27
Postad 23 March 2010 - 19:52
Såg ju riktigt lovande ut det därOm det här redan är postat ber jag om ursäkt.
Postad 23 March 2010 - 20:01
Hærligt!!!!!!!!!!!!!!!! Ska man vara så javlig att man spelar kartan sjælv och springa runt før att læra sig dom? eller kør ni bara på?
Postad 23 March 2010 - 20:02
Va ere för kul med det, du spelar väl för att det är kul och det är väl roligare att springa runt och skjuta på folk samtidigt istället för att springa runt ensam.Ska man vara så javlig att man spelar kartan sjælv och springa runt før att læra sig dom? eller kør ni bara på?
Postad 23 March 2010 - 20:03
verkar vara kanon bra banor/kartor. Lægntar verkligen nu och tack gode gud att dom lagt dom så att dom slæpps nærm man ær ledig på påsk. Va dock bara en bana som va bra før sniper så man får væl dra fram den gamla ACRen.
Hærligt!!!!!!!!!!!!!!!! Ska man vara så javlig att man spelar kartan sjælv och springa runt før att læra sig dom? eller kør ni bara på?
Brukar köra på bara, Inte sprang man runt o lärde sig original mapsen när man första gången drog igång mw =)
Postad 23 March 2010 - 21:36
Om det här redan är postat ber jag om ursäkt.
AWSUM!
No more needs to be said really!
Postad 24 March 2010 - 09:15
Jag kollade igenom nästan alla banorna snabbt på MW2 när det var nytt, iof köre väl jag några FFA innan, men sen blev jag så nyfiken på hur de andra banorna såg ut. Jag kommer förstås att kolla igenom dessa banor "privat" innan jag lirar dom. Vem orkar vänta på att dom ska dyka upp i en match, det kan ju ta en hel kväll?Va ere för kul med det, du spelar väl för att det är kul och det är väl roligare att springa runt och skjuta på folk samtidigt istället för att springa runt ensam.
Postad 24 March 2010 - 10:11
Ljud, jag tror jag hade lite fel om handkontrollen, nu har jag lirat så mycket med PS3:an så jag har svårt med krysslådans. Sen att jag spelat BF BC2 gör ju inte saken bättre
Måste nog börja köra MW2 på krysslådan igen så att man är med när nya banorna kommer...
Postad 24 March 2010 - 11:10
Jag kollade igenom nästan alla banorna snabbt på MW2 när det var nytt, iof köre väl jag några FFA innan, men sen blev jag så nyfiken på hur de andra banorna såg ut. Jag kommer förstås att kolla igenom dessa banor "privat" innan jag lirar dom. Vem orkar vänta på att dom ska dyka upp i en match, det kan ju ta en hel kväll?
Tror du inte det blir som i COD:Waw då man kan välja att BARA spela de nya kartorna då?
Postad 24 March 2010 - 12:30
Åfasen, jag lirade inte mycket WaW. Det verkar ju bra, hoppas det blir så.Tror du inte det blir som i COD:Waw då man kan välja att BARA spela de nya kartorna då?
Postad 24 March 2010 - 15:08
Modern Warfare 2 challenge
Postad 24 March 2010 - 15:54
Jag spelar själv inte MW2 så jag hoppas ni ursäktar om denna film redan blivit postad, men jag tyckte den var riktigt underhållande. En snubbe på 360 tar sig an en SAS-soldat i the Pit.
Modern Warfare 2 challenge
Hehe visst ganska underhållande på sina håll, coolt att de byggt upp banan i verkligheten.
Kändes som att soldaten var lite väl försiktig dock.. 35.80 är inte ens det en speciellt bra tid.
Längtar som fan till kartorna nu, tyckte banan med mycket inomhusmiljöer var cool
Postad 24 March 2010 - 16:16
Så var det väl i CoD MW också?Tror du inte det blir som i COD:Waw då man kan välja att BARA spela de nya kartorna då?
Postad 24 March 2010 - 17:44
Precis min poäng + att man kanske hittar ett par fina sniper spots som man kan testa i TDM (eller vad man nu spelar)Jag kollade igenom nästan alla banorna snabbt på MW2 när det var nytt, iof köre väl jag några FFA innan, men sen blev jag så nyfiken på hur de andra banorna såg ut. Jag kommer förstås att kolla igenom dessa banor "privat" innan jag lirar dom. Vem orkar vänta på att dom ska dyka upp i en match, det kan ju ta en hel kväll?
Då är vi 2!!Hehe visst ganska underhållande på sina håll, coolt att de byggt upp banan i verkligheten.
Kändes som att soldaten var lite väl försiktig dock.. 35.80 är inte ens det en speciellt bra tid.
Längtar som fan till kartorna nu, tyckte banan med mycket inomhusmiljöer var cool
Postad 24 March 2010 - 18:00
Det som också slår mig är att när jag spelat MW2 på jobbet på en PS3, alltid dagtid, så har dom jag mött kommit från Finland, Island, Norge och Sverige. Alla och jag menar alla, har haft fyra bars, dvs spelet har känt lag-fritt i jämförelse med på Xbox. Jag tycker det sämsta har varit med MW2 är att det nästan alltid har varit dom med fyra bars som legat överst på listorna efter en match. Kolla vilket youtub-klipp som helst med gameplay, i 90% av fallen så har dom som ligger överst på listan alltid bättre ping.
Jag har nästan alltid 3 bars (300-400 ms), mycket sällan 4 och det förvånar mig att jag spelar mot jänkare kl 21.00.
Har stora förhoppningar på den här patchen och om den funkar kommer det bli otroligt mycket roligare att lira, samt att man förmodligen kommer att spela mot fler nordbor.
Postad 24 March 2010 - 23:39
Det är rätt lustigt egentligen, det pratas inte så mycket om patchen som kommer när som helst, iaf innan DLC.
Kan ju vara för att folk tröttnat på spelet?
Postad 25 March 2010 - 07:44
Hoppas verkligen att detta stämmer. Hur som helst så är det ofattbart hur en sån här viktig sak kan vara så svårt i många av dagens spel. Kan man inte bara lägga in alternativ för användaren när det gäller matchmaking? Tex lokalisering som WaW har.Jag har nästan alltid 3 bars (300-400 ms), mycket sällan 4 och det förvånar mig att jag spelar mot jänkare kl 21.00.
Har stora förhoppningar på den här patchen och om den funkar kommer det bli otroligt mycket roligare att lira, samt att man förmodligen kommer att spela mot fler nordbor.
Att det ska ta nästan ett halvår för dom att knåpa ihop en uppdateringen som den här är ju skrattretande. Det borde gå före allt annat. Eller är nätverkskoden byggd för amerikaner där merparten av användarna inklusive utvecklarna sitter? Det skulle ju förklara ett och annat.
Postad 25 March 2010 - 10:04
Att det ska ta nästan ett halvår för dom att knåpa ihop en uppdateringen som den här är ju skrattretande. Det borde gå före allt annat.
Att lägga tid på ett mappack som de kan sälja för en halv miljard v/s lägga tid på att optimera nätverkskoden för ett spel som redan är populärast på Xbox Live?
För Activision är det ett enkelt val, och de är redo att kicka folk från Infinity Ward som inte håller med dem om prioriteringen.
Postad 25 March 2010 - 10:16
Fast det är vi som är "the suckers"
Ingen tvingade oss att köpa skiten.
Postad 25 March 2010 - 10:39
Kan man översätta barsen direkt till ungefärlig ping? Max är väl 4 bars och då borde väl 3 bars ändå vara helt ok och spelbart. Men 300-400ms ping är ju inte så kul att lira med i ett fps som mw2.Jag har nästan alltid 3 bars (300-400 ms), mycket sällan 4 och det förvånar mig att jag spelar mot jänkare kl 21.00.
När man söker efter spel så ser man ju nån form av ping, står typ "checking games 50ms" och jag har fått för mig att hittar man ett spel under den sökningen så hamnar man runt 50 ping.
Postad 25 March 2010 - 12:00
De nya såg roliga ut iallafall. Hittade jag mitt gamla 1200ms kort som jag letat efter kan det bli ett köp.
Postad 25 March 2010 - 12:22
Dom där barerna stämmer inte alltid. Men ibland med 3 bars kan jag lätt ha 300-400 ms lag och ibland helt ok. Det märks tydligt om när man tex sätter ner en claymore eller krossar ett fönster eller för den delen skjuter nån. 50 ms får nog anses som väldigt bra.Kan man översätta barsen direkt till ungefärlig ping? Max är väl 4 bars och då borde väl 3 bars ändå vara helt ok och spelbart. Men 300-400ms ping är ju inte så kul att lira med i ett fps som mw2.
När man söker efter spel så ser man ju nån form av ping, står typ "checking games 50ms" och jag har fått för mig att hittar man ett spel under den sökningen så hamnar man runt 50 ping.
Som alla redan vet så verkar inte P2P tekniken vara nån höjdare när det kommer till FPS.
Postad 25 March 2010 - 12:32
Hehe visst ganska underhållande på sina håll, coolt att de byggt upp banan i verkligheten.
Hehe, soldaten gjorde nog som man ska göra. Det sitter nog i ryggmärgen där. För en oinvigd, hur bra är de bästa tiderna i the Pit på 360?
Postad 25 March 2010 - 13:25
Min bästa tid ligger på 22 sekunder ungefär. Då har jag inte utnyttjat accuracy-bonus så bra, de allra bästa ligger på nedåt 15 sekunder och ibland under på PC. 171% i accuracy ger ett bra avdrag på många sekunder.
Postad 25 March 2010 - 15:03
Givetvis. Problemet är ju uppenbarligen inte speciellt akut. Hade MW2 sjunkit till 20e plats och forumen hade flödat över med lagg-trådar så hade dom nog gjort en annan prioritering.Att lägga tid på ett mappack som de kan sälja för en halv miljard v/s lägga tid på att optimera nätverkskoden för ett spel som redan är populärast på Xbox Live?
För Activision är det ett enkelt val, och de är redo att kicka folk från Infinity Ward som inte håller med dem om prioriteringen.
Jag tycker bara det att goodwillen är extremt dålig. Att man inte bryr sig mer om sin enorma skara av fans . Även om dessa (vi) är idioter och gnäller utan att visa med handling vårat missnöje (sluta spela).
Det jag tycker är dåligt är att man släpper halvfärdiga spel, som knappt verkar vara testade i verkligheten och sen skiter i att fixa det pga girighet. Detta gäller inte bara MW2.
Det som är mest irriterande är nog att man bara kan sitta och se på när alla andra runt omkring en fortsätter spela som besatta, och bara sväljer mappacks för 1200 mspoints utan att blinka. Vilket till slut leder till att även jag kommer att "tvingas" hosta upp mspoints för att få vara med. Kan det var så att de hjärntvättar oss med dolda budskap i sina spel?
Postad 25 March 2010 - 15:28
Efter att ja såg den videon så testade jag den banan och kom ner till 25 sekunder. Men ja tror inte att ja utnyttjade accuracyn så bra heller. Typ 50% per omgång bara. Den kanske är något att satsa på som ollieee sa.Hehe, soldaten gjorde nog som man ska göra. Det sitter nog i ryggmärgen där. För en oinvigd, hur bra är de bästa tiderna i the Pit på 360?
Postad 25 March 2010 - 15:38
Det som är mest irriterande är nog att man bara kan sitta och se på när alla andra runt omkring en fortsätter spela som besatta, och bara sväljer mappacks för 1200 mspoints utan att blinka. Vilket till slut leder till att även jag kommer att "tvingas" hosta upp mspoints för att få vara med. Kan det var så att de hjärntvättar oss med dolda budskap i sina spel?
Det kan ju vara så att alla som fortsätter spela och gladeligen betalar 1200 mspoints inte ser samma problem med spelet som du gör?
Även om det tog viss tid för tex CP-glitchen att bli fixxad tycker jag ändå att det sköts rätt okej med fixxar av buggar. Mycket som gjorde att det tog sån tid var ju Microsofts fel, iom certifieringen, och inte Inifity Wards. Senast häromdagen släpptes ju oxå en fix för "speedgames", så det är nog inte bara map-packet dom jobbar på.
Ang. 1200 ms points så är det klart dom bara vill pumpa ut så mkt pengar som möjligt, det vill väl alla företag. Sen tycker jag det kvittar om det är 1200 eller 800, en skitsumma ändå.
Postad 25 March 2010 - 23:00
Det beror lite på var man handlar pointsen. Köper man direk på marketplace ligger väl 100p på 11,3 kr.Hur mycket är 1200 mspoints i "riktiga" pengar?
Köper du i nån affär är de ganska mycket dyrare. Och köper du på nån websida kan du komma ner under en tia. Jag köpte 4200 points för £33 häromdagen då jag tänkte passa på när pundet är så lågt. Så då gav jag ungefär 8,50 för 100p.
Men jag håller också med om att 1200p ändå känns lite i överkant för mappacken, i allafall för mig som knappt spelar så mycket och inte ens lärt sig de banor man har :/
Men har man ett par veckor i speltid på spelet så blir det ju ändå en ganska bra förtjänst om man slår ut det på de timmarna man kommer att fortsätta spela.
Postad 26 March 2010 - 08:45
Ang. pingen så lirade vi sent igår jag o _Ander_ å vi hade båda 3 bars ibland 4:a men pingen va ur usel. Tömde magazin efter magazin på motståndarna o de bara fortsatte springa!!! Hell NO.. det händer inte!! Kan också tycka det är svårt att se motståndare när pingen är dålig, menar när man springer runt och helt plötsligt så står det en framför och skjuter en, detta händer inte på dagtid när man lirar. Jag har nog aldrig mött andra än svenskar och UK-kids. Någon gång nån norsk men väldigt sällan. Hoppas patchen gör nytta nu.
Postad 26 March 2010 - 09:06
Så länge dom utvecklar & uppdaterar spelen så kommer jag betala med glädje för det .
Postad 26 March 2010 - 10:09
Det jag upplever angående lagg är ju liksom inte det att gubbarna hackar fram hela tiden. Utan det är de här små halvdiskreta sakerna som man märker tydligt om man studerar killcamen. Många kanske bara röjer runt och dödar och dödas och bryr sig inte.
Men när man spelat mycket så känner man när det är fel. Typ man möter en fiende bakom ett hörn. Båda skjuter fullauto på nära håll och siktet är dead center. Man dör.. okej, surt. Sen kollar man killcamen. Enligt killcamen så har jag varit synlig för fienden i säkert en halv sekund mer än vad han var från min synvinkel. Sen så sätter fienden typ 3 skott i mig och jag dör, utan att jag själv har hunnit med att avlossa ett enda skott. Ingen eld från mynningen, inga skottljud.
Det är detta som är så störande. Jag kan förstå att det är svårt att få ihop kombinationen snabb matchmaking med bra kvalitetsmatcher sett utifrån pingtider osv. Men ge oss isf ett val att välja våran matchkvalitet själv. Jag väntar hellre lite längre när jag söker en match så att jag slipper det här problemet. Inte vet jag men det känns inte som att det är fel på nätkoden direkt. Ge mig bara spelare i min närhet som har bra PING så är jag jättenöjd. När man spelade online på PC för längesedan vägrade man om man hade över 50 i ping. Jag låg oftast nere på 20-30 nånstans.
Inte för att jag spelar seriöst när jag spelar CoD men i längden blir det så himla irriterande att förlora pga orättvisa fördelar bara för att spelet slussat in mig i första bästa lediga match.
Blir lite irriterad att alla bara accepterar detta. "Jag spelar för att det är kul, skitsamma om spelet är flawless eller inte blabla"... Det är ju det mest grundläggande för att hela multiplayer-delen ska fungera. Att kommunikationen sker just flawless. Jag tycker bara det är konstigt att man inte lägger mer energi på den biten. Men många bryr sig nog inte så mycket som sagt.
Jag spelar också för att det är kul. Men som roligast har jag när jag vinner.
Postad 26 March 2010 - 10:14
Postad 26 March 2010 - 11:03
Quotar denna ist för den är kortareFast P2P kanske inte blir bättre än så här? Det är därför alla multiplayerspel via Xbox Live visar ping med streck istället för siffror? Det är lättare att tycka om tre gröna staplar än siffrorna 325 eller nåt... I don´t know...
Men jag förstår precis vad du menar ang killcamen.
Man skjuter med sin Spas 12 med fienden mitt i siktet. Trots detta dör man. På killcamen syns det inte ens att man tryckt av. Håller med om att det är störande.
Postad 26 March 2010 - 11:24
När jänkarna tagit över helt frammåt 00-01 tiden så stänger jag ner, för då är det som sagt jäkligt kass ping oftast. Jag hade gärna sett en "local search" av matcher oxå, det var inte det jag menade med min post ovan. Sen vet jag inte ifall just Inifinity ward kan göra så mycket åt det, mer än att lägga in nått liknande Local Search, vilket ju verkar komma om man läser inläggen ovanför.
Postad 26 March 2010 - 12:05
Många gånger man kollar i killcam på soft core och undrar hur mannen kunde skjuta mig före trots ett headshot sikte inställt och skal precis fyra av. lagg är döööööden!!!!
Postad 26 March 2010 - 13:12
Postad 26 March 2010 - 14:05
Postad 26 March 2010 - 14:17
Ett "trick" för att få fördelar är ju att dra igång fildelningan av linuxdistar. Kvällar som jag råkar glömma bort att stänga av den är de kvällar jag har bäst k/d
VA?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Modern Warfare 2 - gamertagtråden
10 bilder
106 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?