Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3gs *

4188 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Är du nöjd med di Iphone 3gs? (446 medlem(mar) har röstat)

Lägg din röst på det alternativ du tycker stämmer in

1. Jag tycker att telefonen är överskattad. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

2. Jag är riktigt missnöjd med min telefon. (3 röster [1.69%])

Procent av omröstning: 1.69%

3. Tycker att den är helt ok. (23 röster [12.92%])

Procent av omröstning: 12.92%

4. Det är klart den bästa telefonen jag har haft. (70 röster [39.33%])

Procent av omröstning: 39.33%

5. Det är den coolaste pryl jag ägt. (41 röster [23.03%])

Procent av omröstning: 23.03%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 23 February 2010 - 20:21

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Hej på er :wub:

Tänkte jag skulle tipsa om en blogg som har nyheter kring iPhone program och spel.
Det finns nyheter om Appstore men också Från Cydia (Ni som undrar vad Cydia är kan ta en titt på bloggen under cydia info)

Sidan heter iPhonePyssel och är relativ ny, men ta gärna en titt :)

http://www.iphonepyssel.wordpress.com

Bloggen håller för tillfället att flytta till ett nytt domän men länken ovan kommer skicka er vidare. Den nya adressen kommer vara http://www.iphonepyssel.se

Bloggen uppdateras daglingen ;)

Tack för tipset!

KAn nu såhär 1 vecka efter 3GS köp säga att jag sällan varit så nöjd över ett mobliköp som efter denna!!!!

Postad 24 February 2010 - 23:03

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Vilket abb. samt leverantör är det som gäller vid köp av 3G S 16GB?

Postad 25 February 2010 - 04:02

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0
Men är du seriös?

Postad 25 February 2010 - 06:55

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

• 2834 inlägg
  • 0
Är du...?

Postad 25 February 2010 - 08:52

holetaker
  • holetaker
  • Lärjunge

• 342 inlägg
  • 0

Vilket abb. samt leverantör är det som gäller vid köp av 3G S 16GB?

Detta är en helt omöjlig fråga att besvara på rätt sätt. Vi vet ju ingenting om ditt telefonerande.
Telia har ett erbjudande på 229/månad. Då ingår ingenting, förutom abbonemang och telefon.
3 har ett på 499 + 49 för telefonen, där du kan använda hela beloppet, utom det för telefonen.
Ringer du och messar sjukt mycket samt surfar mycket skulle jag säga 3:s flatrate-abb.
Men som sagt, så GÅR det inte att svara på din fråga

Postad 25 February 2010 - 09:44

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Detta är en helt omöjlig fråga att besvara på rätt sätt. Vi vet ju ingenting om ditt telefonerande.
Telia har ett erbjudande på 229/månad. Då ingår ingenting, förutom abbonemang och telefon.
3 har ett på 499 + 49 för telefonen, där du kan använda hela beloppet, utom det för telefonen.
Ringer du och messar sjukt mycket samt surfar mycket skulle jag säga 3:s flatrate-abb.
Men som sagt, så GÅR det inte att svara på din fråga

Telia har för 248kr i månaden då ingår fri surf

Postad 25 February 2010 - 22:36

Unregistered7c5139ba
  • Unregistered7c5139ba
  • Beroende

• 1310 inlägg
  • 0
Hur är då Telenors erbjudande om 349:- för 3Gs 16 BG!?!
Inga SMS eller samtal ingår, så det tillkommer ju.
Dock ringer jag väldigt lite så det borde passa bra ändå.

Undrar hur det är med deras iPhone surf (obegränsat) som ingår.
Kan man använda telefonen som modem till en Netbook och surfa gratis på den då så att säga?
Eller är den fria surfen endast för mobilen?

Postad 26 February 2010 - 07:27

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Det är datatrafik, om du sedan nyttjar den i telefonen eller i datorn kvittar. Det går via samma APN.

Redigerat av zinned78, 26 February 2010 - 07:28.

Postad 26 February 2010 - 08:06

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Jag frågade för ett tag sedan om Spotyfi + FM sändare i bilen.

Fick inget svar (eller så missade jag svaret).. Men hur som hällst har jag i alla fall skaffat spotyfi premium och det fungerar klockrent i bilen ( i alla fall i stan).

Nu är jag ute efter en bra och smidig FM sändare! Spelar det någon roll vilken man har eller fungerar alla lika bra? Ska man koppla in den via hörlurskontakt eller med stora "iphone" kontakten?

Tipsa gärna om någon bra sändare till vettigt pris.. kanske en bil laddare också.. :)

Edit: Dubbel post.

Redigerat av Besterman, 26 February 2010 - 08:07.

Postad 26 February 2010 - 09:22

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0
Köp då hellre TomToms bilhållare, den har ljudutgång till bilstereon/blåtand för handsfree/speaker för samtal/inbyggd gps för förbättrad signal. I paketet får du även en billaddare som också den kopplas till hållaren. Du har alltså allting kopplat i hållaren hela tiden så du behöver bara sätta i och ta ur telefonen, inget kopplande var gång du ska åka iväg.

Den kostar ju en slant men ska du ändå ha ut ljudet från telefon till bilstereon (FM-sändare är totalt värdelöst) och även ha en billaddare så blir det inte så mycket dyrare och du får då en kanonhållare "på köpet".

Postad 26 February 2010 - 16:12

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Köp då hellre TomToms bilhållare, den har ljudutgång till bilstereon/blåtand för handsfree/speaker för samtal/inbyggd gps för förbättrad signal. I paketet får du även en billaddare som också den kopplas till hållaren. Du har alltså allting kopplat i hållaren hela tiden så du behöver bara sätta i och ta ur telefonen, inget kopplande var gång du ska åka iväg.

Den kostar ju en slant men ska du ändå ha ut ljudet från telefon till bilstereon (FM-sändare är totalt värdelöst) och även ha en billaddare så blir det inte så mycket dyrare och du får då en kanonhållare "på köpet".

Fast alla har ju tyvärr inte AUX-in i bilen. Och att alla fm-sändare skulle vara totalt värdelösa vill jag definitvt inte hålla med om. De kostar runt hundralappen fungerar inte så bra, men går man upp till 250 och uppåt så fungerar det faktiskt riktigt bra.

Postad 26 February 2010 - 17:23

Besterman
  • Besterman
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Ok, tack för svar. Men Tom-Tom fästet ligger nog lite över min budget.

Det är ingen som kör med någon smart lösning eller har en Fm sändare som ni testat?

Hittade FM-Sändare för 299kr.. Annars hittar jag bara sändare/laddare för 450kr och uppåt. Men det kanske är där man måste lägga sig?

Postad 26 February 2010 - 19:30

Unregistered8147b14e
  • Unregistered8147b14e
  • Veteran

• 2473 inlägg
  • 0
Idag "dog " min 3gS. Jag satte på knapplåset och stoppade den i fickan, när jag tog upp den så var den svart som vanligt men när jag tröck på väckningsknappen hände ingenting, även när jag höll in hemknappen så var den helt död. När jag kom hem stoppade jag i laddaren för jag hoppades att det var batteriet som var dött.

Datorn kände inte igen den heller, så jag fick börja googla lite. Efter en stund fick jag fram informationen att man kan "reboota" telefonen genom att hålla in väckningsknappen och hemknappen i över 10 sekunder. Då startade telefonen snällt och den var som vanligt igen.

Min första "hängning" av iphonen sedan jag köpte den december -09, nån annan som har fått sin iphone att "frysa"?

Postad 26 February 2010 - 22:50

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Nån som har något tips på hur man får ett engelskt itunes konto?!

Postad 27 February 2010 - 00:35

murklor
  • murklor
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0

Min första "hängning" av iphonen sedan jag köpte den december -09, nån annan som har fått sin iphone att "frysa"?

Tror inte jag lyckats låsa luren, men jag har fått Safari att krascha, heh. En bra idé är att helt reboota telefonen lite då och då.

Postad 27 February 2010 - 02:58

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Nån som har något tips på hur man får ett engelskt itunes konto?!

1. Öppna iTunes och gå in på iTunes Store. Scrolla längst ner och välj landet Sweden om det inte redan är valt. Om du vill kunna ladda ner material som endast finns i amerikanska iTunes Store väljer du United States.
2. Klicka på App Store längst upp på sidan i toppmenyn.
3. Försök ”köpa” en gratis applikation, till exempel NPR News.
4. Tryck på ”Get App”.
5. Nu kommer en ruta upp där du antingen kan välja att skapa ett nytt konto, eller logga in. Välj ”Skapa nytt konto”.
6. Continue.
7. Läs igenom villkoren och kryssa i att du godkänner de. Tryck Continue.
8. Fyll i din mailadress, önskat lösenord och säkerhetsfråga.
9. Nu kommer vi till det avgörande valet. Välj None som betalningsalternativ.
10. Fyll i kontaktuppgifter.
11. Du får nu ett mail som innehåller en länk du måste klicka på för att verifiera epost-adressen och aktivera ditt konto på iTunes Store.
12. Klar!

Bör fungera på samma sätt för ett engelskt konto.

Postad 27 February 2010 - 08:46

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
Tack shapic.. det funkade

Postad 27 February 2010 - 15:28

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Det är ingen som kör med någon smart lösning eller har en Fm sändare som ni testat?

Hittade FM-Sändare för 299kr.. Annars hittar jag bara sändare/laddare för 450kr och uppåt. Men det kanske är där man måste lägga sig?

Jag slängde upp två bilder och en snabbrecention i mitt galleri om du är nyfiken.

Postad 28 February 2010 - 10:21

j.
  • j.
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Har fått hem switcheasy colors, och med följde 2st screenprotectors. Har satt på den ena, TROR jag. Det syns ju inte alls att skärmskyddet är på. Det leder till frågan; hur får jag bort skyddet sen? Finns ju inga kanter alls att pilla upp.

Postad 28 February 2010 - 11:55

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

• 1199 inlägg
  • 0

Idag "dog " min 3gS. Jag satte på knapplåset och stoppade den i fickan, när jag tog upp den så var den svart som vanligt men när jag tröck på väckningsknappen hände ingenting, även när jag höll in hemknappen så var den helt död. När jag kom hem stoppade jag i laddaren för jag hoppades att det var batteriet som var dött.

Datorn kände inte igen den heller, så jag fick börja googla lite. Efter en stund fick jag fram informationen att man kan "reboota" telefonen genom att hålla in väckningsknappen och hemknappen i över 10 sekunder. Då startade telefonen snällt och den var som vanligt igen.

Jo min låste sig förra veckan när jag hade kameran igång,tryckte av den på knappen sen var den död..
dock gjorde jag samma som du å sen fungerade den igen,lite roligt var att den lyckats ta en "print screen" av min låskods skärm :P vette faen hur det gick till....
sen tycker jag safari låser sig alltför ofta,har laddat hem andra webbläsare som fungerar bättre,vanillasurf är väl den bästa tycker jag

Postad 28 February 2010 - 16:16

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Jo min låste sig förra veckan när jag hade kameran igång,tryckte av den på knappen sen var den död..
dock gjorde jag samma som du å sen fungerade den igen,lite roligt var att den lyckats ta en "print screen" av min låskods skärm :P vette faen hur det gick till....
sen tycker jag safari låser sig alltför ofta,har laddat hem andra webbläsare som fungerar bättre,vanillasurf är väl den bästa tycker jag

Om man trycker på home- och lås-knappen samtidigt så görs det en skärmdump som hamnar i fotogalleriet.

Postad 28 February 2010 - 23:05

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

1. Öppna iTunes och gå in på iTunes Store. Scrolla längst ner och välj landet Sweden om det inte redan är valt. Om du vill kunna ladda ner material som endast finns i amerikanska iTunes Store väljer du United States.
2. Klicka på App Store längst upp på sidan i toppmenyn.
3. Försök ”köpa” en gratis applikation, till exempel NPR News.
4. Tryck på ”Get App”.
5. Nu kommer en ruta upp där du antingen kan välja att skapa ett nytt konto, eller logga in. Välj ”Skapa nytt konto”.
6. Continue.
7. Läs igenom villkoren och kryssa i att du godkänner de. Tryck Continue.
8. Fyll i din mailadress, önskat lösenord och säkerhetsfråga.
9. Nu kommer vi till det avgörande valet. Välj None som betalningsalternativ.
10. Fyll i kontaktuppgifter.
11. Du får nu ett mail som innehåller en länk du måste klicka på för att verifiera epost-adressen och aktivera ditt konto på iTunes Store.
12. Klar!

Bör fungera på samma sätt för ett engelskt konto.

Hade tänkt att köpa Rock Band i den Amerikanska AppStore, men det går inte att ange mitt Visa eller Mastercard.
Hur ska man göra då? Sättet som du beskriver ovan, funkar det bara med free apps? Eller går det på något sätt att fixa detta? Kan inte fatta att dom inte släpper Rock Band på den svenska AppStore :P

Postad 01 March 2010 - 00:27

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Hade tänkt att köpa Rock Band i den Amerikanska AppStore, men det går inte att ange mitt Visa eller Mastercard.
Hur ska man göra då? Sättet som du beskriver ovan, funkar det bara med free apps? Eller går det på något sätt att fixa detta? Kan inte fatta att dom inte släpper Rock Band på den svenska AppStore :P

Går tyvärr inte att använda svenska visa/mastercard till ett amerikanskt iTunes-konto. Dock kan du köpa giftcards (ebay, amazon) som du sedan kan lösa in på ditt amerikanska konto.

Anledningen till att Rock Band inte säljs utanför USA har nog att göra med rättigheter och licenser för musiken som spelet innehåller. Blir nog dyrare för utvecklarna att licensera musiken för bruk i hela världen.

Postad 01 March 2010 - 00:54

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Går tyvärr inte att använda svenska visa/mastercard till ett amerikanskt iTunes-konto. Dock kan du köpa giftcards (ebay, amazon) som du sedan kan lösa in på ditt amerikanska konto.

Anledningen till att Rock Band inte säljs utanför USA har nog att göra med rättigheter och licenser för musiken som spelet innehåller. Blir nog dyrare för utvecklarna att licensera musiken för bruk i hela världen.

Tror du det funkar att köpa gift cards från Apples svenska hemsida, på tex. 200kr? Eller måste man köpa ett amerikanskt giftcard som är laddat med dollars?

http://store.apple.c...roduct/MA145S/C

*REDIGERAT*
Såg nu under vilkoren att dom endast funkar i svenska appstore.

Villkor för kortet
Detta iTunes Gift Card kan lösas in enbart på iTunes Store för Sverige och gäller i två år från (i) utfärdandet eller (ii) den senaste aktiviteten på ett iTunes-konto,

Redigerat av Electrified, 01 March 2010 - 00:57.

Postad 01 March 2010 - 01:06

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Hur tror du det funkar om man använder sig av Pay Pal då?

Postad 01 March 2010 - 08:32

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Om det är samma sak som för filmer i iTunes så krävs det amerikanska giftcards. Paypal fungerar inte heller längre om jag inte missminner mig.

Postad 01 March 2010 - 09:17

Unregistered3b6e1acd
  • Unregistered3b6e1acd
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Har blivit med iphone nu men vill ha min upplåst så att jag kan använda mitt comviq. Tyvärr så var dom föga hjälpsamma i telia butiken igår (måste vänta 12 mån av någon konstig anledning). Är det någon som vet om nån bra ställe i gbg området som gör detta bra? Och om man nu gör detta kan man uppdatera telefonen i itunes eller blir man svartlistad i så fall? Finns det nått mer att tänka på om man gör detta förutom att garantin ev upphör? förlåt alla dumma frågor. mvh johnny

Postad 01 March 2010 - 09:56

Jabbex
  • Jabbex
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Har blivit med iphone nu men vill ha min upplåst så att jag kan använda mitt comviq. Tyvärr så var dom föga hjälpsamma i telia butiken igår (måste vänta 12 mån av någon konstig anledning). Är det någon som vet om nån bra ställe i gbg området som gör detta bra? Och om man nu gör detta kan man uppdatera telefonen i itunes eller blir man svartlistad i så fall? Finns det nått mer att tänka på om man gör detta förutom att garantin ev upphör? förlåt alla dumma frågor. mvh johnny

Hej, inga frågor är dumma :P

En utväg är att du jailbreakar den och sen låser upp den men om du har en ny iPhone med 3.1.3 firmware måste du tyvärr vänta lite eftersom det inte är möjligt på de nya iPhone.

Lite info om jailbreak hittar du här:

http://iphonepyssel.se/jailbreak/

Postad 01 March 2010 - 12:03

Unregistered3b6e1acd
  • Unregistered3b6e1acd
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0

Hej, inga frågor är dumma :)

En utväg är att du jailbreakar den och sen låser upp den men om du har en ny iPhone med 3.1.3 firmware måste du tyvärr vänta lite eftersom det inte är möjligt på de nya iPhone.

Lite info om jailbreak hittar du här:

http://iphonepyssel.se/jailbreak/

Har läst lite om det men ärligt talat vet inte mycke om att jailbreaka, och hur man gör.... är rena grekiskan för mig plus att man är lite orolig att man ska fördärva nått eller klanta sig på ett annat sätt. Telefonen är uppdaterad med det senaste firmware

Postad 02 March 2010 - 23:56

Jabbex
  • Jabbex
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Har läst lite om det men ärligt talat vet inte mycke om att jailbreaka, och hur man gör.... är rena grekiskan för mig plus att man är lite orolig att man ska fördärva nått eller klanta sig på ett annat sätt. Telefonen är uppdaterad med det senaste firmware

Ok, vill man inte ska man inte :rolleyes:. Men det är inte så svårt när det väl släpps ett jailbreak som fungerar på den nyaste firmware.

Postad 03 March 2010 - 08:08

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0

Tomtom är inget alternativ för mig heller. Köpte du ovan från webhallen? Isf, hur funkar den? Hittade även denna på mailshop. Någon som har erfarenhet av den? http://www.mailshop....billaddare.html

Postad 03 March 2010 - 08:21

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Tomtom är inget alternativ för mig heller. Köpte du ovan från webhallen? Isf, hur funkar den? Hittade även denna på mailshop. Någon som har erfarenhet av den? http://www.mailshop....billaddare.html

Jag förstår helt och fullt att det kan upplevas som dyrare, men jag vill ändå säga följande :

Jag har också använt diverse FM-transmitters och de är crap, enligt mig. Totalt värdelös ljudkvalité som dessutom är väldigt lättpåverkad av yttre störningar, vilka är oerhört många runt om i en kupé i en bil (speciellt från instrumentpanelen och bakomliggande utrustning). Det fungerar helt enkelt inte i närheten av bra.

Det är som att lyssna på en cd-skiva som spelas upp och jämföra det med att lyssna på en inspelning gjord genom att hålla en mikrofon mot högtalaren som spelar upp ett kassettband. Natt och dag.

Postad 03 March 2010 - 10:09

von anka
  • von anka
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag förstår helt och fullt att det kan upplevas som dyrare, men jag vill ändå säga följande :

Jag har också använt diverse FM-transmitters och de är crap, enligt mig. Totalt värdelös ljudkvalité som dessutom är väldigt lättpåverkad av yttre störningar, vilka är oerhört många runt om i en kupé i en bil (speciellt från instrumentpanelen och bakomliggande utrustning). Det fungerar helt enkelt inte i närheten av bra.

Det är som att lyssna på en cd-skiva som spelas upp och jämföra det med att lyssna på en inspelning gjord genom att hålla en mikrofon mot högtalaren som spelar upp ett kassettband. Natt och dag.

Förstår inte riktigt varför han ska köpa en tomtom hållare för 1000:- när han lika gärna kan köpa en kabel för 30:- för att koppla in telefonen till stereon. (om han nu har AUX ingång)

Postad 03 March 2010 - 11:02

Unregistered080efb6d
  • Unregistered080efb6d
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag har 2 funktioner som jag skulle vilja veta om dessa finns för iphone.

1. På en Ericssonmobil kan man ställa telefonen i ljudlöst läge genom att hålla ner en knapp och sen hålla in den igen för att ställa tillbaka. Kan man göra samma på en iphone utan att behöva gå in i inställningar?

2. Jag skulle vilja kunna ställa in så att man även får ljud via högtalaren även fast handsfree sitter i. T.ex när man får ett sms eller att någon ringer. Jag brukar alltid låta handsfree sitta i hela tiden.

Postad 03 March 2010 - 12:25

jimel
  • jimel
  • Mästare

• 3057 inlägg
  • 0
Svar på 1an är ja, det finns en dedikerad knapp för att sätta på/stänga av ljudlöst läge, sitter på sidan ovanför volymknapparna.

Postad 03 March 2010 - 12:34

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Har tyvärr ingen aux-ingång ;). Därav FM-sändare. Ville egentligen bara ha ut ljudet från Navigon till radion. Ljudkvalite är inte så viktigt, bara man hör vad som sägs. Men det är oroväckande om signalen störs ut från billigare sändare :|

Postad 04 March 2010 - 01:10

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Jag har 2 funktioner som jag skulle vilja veta om dessa finns för iphone.

1. På en Ericssonmobil kan man ställa telefonen i ljudlöst läge genom att hålla ner en knapp och sen hålla in den igen för att ställa tillbaka. Kan man göra samma på en iphone utan att behöva gå in i inställningar?

2. Jag skulle vilja kunna ställa in så att man även får ljud via högtalaren även fast handsfree sitter i. T.ex när man får ett sms eller att någon ringer. Jag brukar alltid låta handsfree sitta i hela tiden.

EDIT: svar på 2: det hörs ur högtalaren när det ringer även när handsfree sitter i. Men det låter inte ur högtalaren vid inkommande sms...

Redigerat av shapic, 04 March 2010 - 12:05.

Postad 04 March 2010 - 08:17

Unregistered080efb6d
  • Unregistered080efb6d
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Tack för era svar. Dock så stämmer inte shapic svar på fråga 2 för mig. Sms:et dyker upp på skärmen men signalen hörs inte. Men om jag drar hur handsfreen så får jag signal när jag tar emot ett sms. Jag har senaste mjukvaran installerad. Mysko.

Postad 04 March 2010 - 12:04

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Tack för era svar. Dock så stämmer inte shapic svar på fråga 2 för mig. Sms:et dyker upp på skärmen men signalen hörs inte. Men om jag drar hur handsfreen så får jag signal när jag tar emot ett sms. Jag har senaste mjukvaran installerad. Mysko.

Helt rätt, jag ber om ursäkt; Vid inkommande sms ljuder det INTE från högtalaren om handsfreen sitter i, men vid inkommande samtal låter det ur högtalaren även om handsfreen sitter i.

Kan dock inte svara på hur det fungerar vid användning av bluetooth handsfree, någon?

Postad 04 March 2010 - 15:32

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
För dom som spyr galla på iTunes och gillar Ubuntu. Jag själv gillar den dock :)
Skippa Itunes med nya Ubuntu

Redigerat av Electrified, 04 March 2010 - 15:33.

Postad 04 March 2010 - 20:38

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0
Men du missar ju ett gng features från itunes, vilket är de grejer som gör det bra, app och music storeintegration, podcasts, synkning av kalendrar och kontakter mm.

Postad 04 March 2010 - 21:33

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Men du missar ju ett gng features från itunes, vilket är de grejer som gör det bra, app och music storeintegration, podcasts, synkning av kalendrar och kontakter mm.

Jo jag vet. Därför jag säger att jag gillar den. Men man hör mycket gnäll här å där om att dom måste låsa upp sig till iTunes.
Jag gillar verkligen iTunes skarpt, och skulle inte klara mig utan den. Speciellt när min NAS har en iTunes server :D

Postad 05 March 2010 - 10:11

Spata
  • Spata
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0

Jag slängde upp två bilder och en snabbrecention i mitt galleri om du är nyfiken.

Har tyvärr ingen aux-ingång :D. Därav FM-sändare. Ville egentligen bara ha ut ljudet från Navigon till radion. Ljudkvalite är inte så viktigt, bara man hör vad som sägs. Men det är oroväckande om signalen störs ut från billigare sändare :|

Bumpar mitt tidigare inlägg ifall du missade det....
Min fm-sändare funkar till navigation och till viss del musik, beror på lite hur kräsen man är.

Redigerat av Spata, 05 March 2010 - 10:12.

Postad 05 March 2010 - 14:37

discomega
  • discomega
  • Forumräv

• 715 inlägg
  • 0
Mitt cigguttag sitter inte i panelen utan alldeles framför växelspaken. Så Belking känns inte som ett alternativ för mig. Men det hade vara perfekt.

Postad 06 March 2010 - 17:24

Jabbex
  • Jabbex
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Igår satt jag och fixade och trixade med min iPhone, jag ville synka min telefon med båda mina datorer!!

Efter långt om länge löste jag det, nu kan jag synca mitt matrial mellan båda mina datorer utan att matrialet försvinner från min iPhone.

Har läst lite att det är många som skulle vilja göra detta så jag tänkte länka till en guide som hjälper till att visa hur man gör enklast.

http://iphonepyssel....-datorer-guide/

Hoppas någon får användning av guiden:)

Postad 06 March 2010 - 22:40

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

• 1988 inlägg
  • 0

Igår satt jag och fixade och trixade med min iPhone, jag ville synka min telefon med båda mina datorer!!

Efter långt om länge löste jag det, nu kan jag synca mitt matrial mellan båda mina datorer utan att matrialet försvinner från min iPhone.

Har läst lite att det är många som skulle vilja göra detta så jag tänkte länka till en guide som hjälper till att visa hur man gör enklast.

Intressant :)

Jag har dock fortfarande (efter 7månader med min iPhone) lika svårt att starta iTunes utan att må illa.
Lika fult som windows media player 7 var, samt snabbt å stabilt som en nyinstallation av windows Millenium :)

Postad 07 March 2010 - 10:10

lobby
  • lobby
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Stort tack!

Postad 08 March 2010 - 23:51

Jabbex
  • Jabbex
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Stort tack!

Ingen fara, kul att andra fick användning för den :)

Postad 11 March 2010 - 16:55

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0
Jag är ute efter ett par hörlurar (helst inear) som har bra ljud, och även har knappar för att svara i tele, byta låt OCH höja och sänka volymen. Det är just den sistnämnda funktionen som är riktigt svår att hitta.
Nu har jag kollat runt ett tag utan att hitta några, så jag frågar här i hopp om att nån känner till någon.

Postad 11 March 2010 - 17:36

von anka
  • von anka
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Jag är ute efter ett par hörlurar (helst inear) som har bra ljud, och även har knappar för att svara i tele, byta låt OCH höja och sänka volymen. Det är just den sistnämnda funktionen som är riktigt svår att hitta.
Nu har jag kollat runt ett tag utan att hitta några, så jag frågar här i hopp om att nån känner till någon.

Griffin smart talk är en headsetkabel med mic som man sätter mellan telefonen och hörlurarna, med den kan du svara, byta låt och pausa/starta musiken. Sen för att ändra volymen finns t.e.x Sennheiser CX400-II Precision hörlurar.

Har båda dessa och griffin sladden fungerar rätt okej (lite svårt att trycka rätt ibland, men kanske bara är nu i denna förfärliga kyla) och det är helt ok ljud i hörlurarna. Har dock inte testat volym kontrollen då jag tycker det är mycket enklare att ändra på volymknapparna på telefonen.

Annars kan ja starkt rekommendera "VolumeButtonExtender" som ändrar volymknapparna på telefonen till att pausa/starta, ändra låt och ändra volym. (Kräver dock jailbreak)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.