* Officiell Tråd - Nokia N900 *
7894 svar till detta ämne
Postad 27 November 2009 - 19:24
Butcher_swe
-
Butcher_swe
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Ovanstående minst 5 gånger!?
Har du gått kurs i att skydda sin profil genom att dränka negativa omdömen med mediabrus eller har du bara tröttnat på din "Amatör-avatar" och jagar 100 inlägg?
Du får gärna be om ursäkt för ditt uppträdande, du har fått förklaring på varför det blev som det blev Mvh Magnus Möller
Postad 27 November 2009 - 19:35
racerboy
-
racerboy
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Nu vill jag inte vara taskig mot någon. Men jag hoppas mms ligger långt ner på listan över todo på n900:an. Kan inte se någon anledning till att n900 skulle behöva det.
mms är ju som att använda sms 2050, häst och vagn 2030, pager 2010...ja ni fattar vad jag menar.
Säg vad man vill om mms men det är dock skönt att ha för alla har inte e-post konfigurerat i sina mobiler även fast det är 2009. Jag utnyttjar till och med mms i jobbet. Ett bra verktyg för en tekniker. Jag håller alltså inte med om att det bör ligga långt ner på listan. Jag tycker att det borde finnas med på början. Det är ju ändå 2009 och vissa saker bör mobiler ha (röststyrning, mms m.m.).
Postad 27 November 2009 - 20:07
vaniljplasma
-
vaniljplasma
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Tur att man upptäckte mobilen (ordentligt) först nu, så slapp man störas av förseningar. Sist jag läste om n900 var det inte ens en GSM-apparat. Beställde min igår och är glad om den dyker upp innan julafton. Var så j*vla nära köpa igone.
Det jag fastnat för med n900:
Webläsaren, speciellt om riktiga firefox är på gång
Minnet, processorerna och att den inte får hjärtsnörp av multitasking
Skärmen, tangentbordet, hörlursjack, USB! och snyggve-faktorn
Tar GBA-spel, även original, med emulatorn
SNES-emulator
Mindre hett:
Batteritid, inget nytt iofs, man är van vid att ha två och att ladda varje natt och all mobilledig tid på jobbet
Den är visst försenad om jag förstått det rätt
Postad 27 November 2009 - 20:23
Clob
-
Clob
-
Användare
-
-
151 inlägg
Du får gärna be om ursäkt för ditt uppträdande, du har fått förklaring på varför det blev som det blev
Mvh Magnus Möller
Förklaringen dök upp ett bra tag efter jag skrivit min kommentar till "spammet"! Om du blev sårad så ber jag om ursäkt för mitt uppträdande.
Postad 27 November 2009 - 20:49
Unregistered99c01b5c
-
Unregistered99c01b5c
-
Amatör
-
-
84 inlägg
@mickeprag
Kan du kolla om man kan filma i en lägre upplösning?
Jag hittar inget sätt att ställa ner upplösningen vid film, det betyder dock inte att det inte skulle gå.
Postad 27 November 2009 - 20:49
Butcher_swe
-
Butcher_swe
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Förklaringen dök upp ett bra tag efter jag skrivit min kommentar till "spammet"!
Om du blev sårad så ber jag om ursäkt för mitt uppträdande.
Ursäkt accepterad
Postad 27 November 2009 - 20:53
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Verkar va problem med att uppgradera telefonen i win7. http://www.youtube.c...h?v=2b-LgqW2cew
Postad 27 November 2009 - 20:58
Unregistered99c01b5c
-
Unregistered99c01b5c
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Jag har testat två olika simkort från 3 i min.
Ett från i våras som (inte helt ovänat) inte fungerade.
Det andra som var mycket äldre (har inga uppgifter exakt hur gammalt) fungerade.
Postad 27 November 2009 - 21:07
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Ett från i våras som (inte helt ovänat) inte fungerade. Det andra som var mycket äldre (har inga uppgifter exakt hur gammalt) fungerade.
Intressant. Har de släppt ut någon ny uppdatering än? Vilken firmware sitter du på?
Postad 27 November 2009 - 21:08
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Ett från i våras som (inte helt ovänat) inte fungerade. Det andra som var mycket äldre (har inga uppgifter exakt hur gammalt) fungerade.
Jag har testat två olika 900:or ingen av dem fungerade.
Postad 27 November 2009 - 21:09
Unregistered99c01b5c
-
Unregistered99c01b5c
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Postad 27 November 2009 - 21:21
Tech
-
Tech
-
Användare
-
-
133 inlägg
Jag hittar inget sätt att ställa ner upplösningen vid film, det betyder dock inte att det inte skulle gå.
OK, har du hunnit testa om din lur också lider av dropped frames?
Postad 27 November 2009 - 21:22
addee
-
addee
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Telefonerna finns på plats hos flera som skall sälja.
Dock får dom inte börja skicka ut försen ett visst datum i slutet på nästa vecka. Jag har fått bekräftat att jag får min nästa fredag.
Postad 27 November 2009 - 21:42
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Telefonerna finns på plats hos flera som skall sälja. Dock får dom inte börja skicka ut försen ett visst datum i slutet på nästa vecka. Jag har fått bekräftat att jag får min nästa fredag.
Vart har du beställt ifrån?
Postad 27 November 2009 - 21:44
ojva
-
ojva
-
Lärjunge
-
-
370 inlägg
Telefonerna finns på plats hos flera som skall sälja. Dock får dom inte börja skicka ut försen ett visst datum i slutet på nästa vecka. Jag har fått bekräftat att jag får min nästa fredag.
Jaså...varifrån då?
Postad 27 November 2009 - 21:49
addee
-
addee
-
Amatör
-
-
51 inlägg
Vart har du beställt ifrån?
Inte beställt. Får en från "insidan", dock inte Nokia. Trots det så vågade dom inte skicka ut den före, och då känner jag dom riktigt bra. Har 1-2 dagar expressfrakt till Sverige, så den skickas så jag får den i handen senast samma dag som officiel release blir. Antagligen för att Nokia kan se vilka serienummer som ev uppdateras före detta datum och spåra till den som släppt dom för tidigt. Enligt mina vän så ligger dom i lager och väntar, förmodligen då på att en firmware skall bli tillgänglig.Kan ju bli försenat igen, men skulle förvåna mig mycket då dom nu planerar div kampanjer med detta datum i åtanke.
Postad 27 November 2009 - 21:59
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Inte beställt. Får en från "insidan", dock inte Nokia. Trots det så vågade dom inte skicka ut den före, och då känner jag dom riktigt bra. Har 1-2 dagar expressfrakt till Sverige, så den skickas så jag får den i handen senast samma dag som officiel release blir.
Antagligen för att Nokia kan se vilka serienummer som ev uppdateras före detta datum och spåra till den som släppt dom för tidigt.
Enligt mina vän så ligger dom i lager och väntar, förmodligen då på att en firmware skall bli tillgänglig.Kan ju bli försenat igen, men skulle förvåna mig mycket då dom nu planerar div kampanjer med detta datum i åtanke.
Skitsnack. Om nokia väntar på en FW-release så skickar de inte ut telefonerna till återförsäljare som får börja sälja den när FW-releasen är klar för att säga till kunden, "jo förresten, du måste uppdatera den innan den funkar på ditt 3 SIM".
Postad 27 November 2009 - 21:59
Unregistered0417a23d
-
Unregistered0417a23d
-
Användare
-
-
179 inlägg
Den 3e dec kommer motorola milestone till expansys med QWERTY! -snip- NOKIA, om inga datum bekräftas nästa vecka så blir det ingen N900 för min del.
Nu är det klart - det blir ingen N900 för mig. I morgon inköps en iPhone 3GS (kommer jailbreaka den). iPhone som jag tidigare närmast föraktat. Bara det att jag blivit så himla less på Windows Mobile 6.1. Samt att iPhone mognat. Min HTC Touch Pro har verkligen allt. Typ. Undantag: saknar xenon blixt, proximity sensor, har medioker videoinspelning, få bra spel och det finns ingen teleportör  . Var visst en del, men ändå. Men sen ska ju funktionerna funka i praktiken också. Den ska ju gärna fatta vad man menar - inte göra något helt annat. Som att markera text när man ska scrolla och lägga på när man ska svara. Och inte hänga sig. Och inte ta tio sekunder på sig för att få fram en meny. Etc., etc. Ibland fungerar den så bra. Men många gånger vill man bara lägga den på golvet och hoppa på den! Arghhh!!! Varför jag väljer bort N900 (varför *jag* hoppar av N900-tåget): -ej tillräckligt responsiv/användarvänlig: N900 kan tolka "scrolla" som "markera text" (enligt videoklipp länkat härifrån forumet). Man kan ibland få klicka en knapp flera gånger utan att veta om N900 registrerade tryckningen, varpå applikationen till slut öppnar och då i flera exemplar (enligt användarrecension moparman citerade). Detta (kombinerat med Win Mobile 6.1's seghet) är just sådant jag har kommit att hata och jag nu gör allt för att slippa. -ingen Slingplayer. -skulle vara skoj med en tunnare handdator som omväxling till de klumpiga jag haft (SE P900, HTC TP). -N900's bristfälliga videoinspelning och saker som att man inte kan ha olika ringsignal för olika personer i kontaktlistan eller onödigt krånglig e-mail konfiguration hoppas jag åtgärdas med en enkel firmware-uppdatering. Stötte i veckan på två på jobbet som skaffat iPhone 3GS. De kommer från SE P1 (Symbian/UIQ) respektive SE X1 (Win Mobile 6.1). Den sistnämnda har alltså liknande bakgrund som jag. Och helt stormförtjusta var de, båda två. Det var inte bara den bästa handdator/smartphone de köpt utan det bästa de någonsin köpt, alla kategorier (det sistnämnda ställer jag mig dock mycket tvivlande till). Jag har fått flera demonstrationer av "underverket" av han som tidigare haft Windows 6.1 (och liksom jag bara ville hoppa/stampa på den ibland). Innan bytet trodde han att han skulle sakna SE X1's hårdvarutangentbord men fann att han skrev snabbare med iPhone's virtuella, vilket han också visade mig. Att iPhone känns som lite mindre handdator (eller kanske smartphone-for-dummies) var heller inget som han störde sig på när han väl bytt. Istället så bara fungerade allt. Snabbt dessutom. Responsivt. Och det fanns mängder med program att vraka bland. Fick även testa ett spel som använde virtuella knappar. På min tidigare SE P900 var detta helt jä**a värdelöst. Men på iPhone fungerade det riktigt OK, faktiskt. Visst har iPhone 3GS sina nackdelar också, även när den är jailbreakad - men för *mig* är iPhone just nu "den minst dåliga" att byta till. Vill således tacka för mig (jag ska försöka sluta läsa den här tråden - men kan ha blivit beroende av den). Hoppas återkomma till Maemo när det mognat ytterligare (när utbudet av kommersiella program är tillfredsställande och användarupplevelsen ytterligare förbättrad (både firmware och hardware - skulle bla. önska kapacitiv skärm, tunnare design, och något bättre kamera)) eller kanske Windows Phone 7. Såvida jag inte fastnar i iPhone-träsket...  Väl mött i Maemo 6... =) Blir väl till att införskaffa ett par iPhone-handskar nu också, så att man kan svara i vinter... http://www.chipchick...one-gloves.html--- Hoppas N900 släpps snart och att den uppfyller era förväntningar.
Postad 27 November 2009 - 22:13
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Nu är det klart - det blir ingen N900 för mig. I morgon inköps en iPhone 3GS (kommer jailbreaka den). iPhone som jag tidigare närmast föraktat. Bara det att jag blivit så himla less på Windows Mobile 6.1. Samt att iPhone mognat.
Min HTC Touch Pro har verkligen allt. Typ. Undantag: saknar xenon blixt, proximity sensor, har medioker videoinspelning, få bra spel och det finns ingen teleportör . Var visst en del, men ändå.
Men sen ska ju funktionerna funka i praktiken också. Den ska ju gärna fatta vad man menar - inte göra något helt annat. Som att markera text när man ska scrolla och lägga på när man ska svara. Och inte hänga sig. Och inte ta tio sekunder på sig för att få fram en meny. Etc., etc. Ibland fungerar den så bra. Men många gånger vill man bara lägga den på golvet och hoppa på den! Arghhh!!!
Varför jag väljer bort N900 (varför *jag* hoppar av N900-tåget):
-ej tillräckligt responsiv/användarvänlig: N900 kan tolka "scrolla" som "markera text" (enligt videoklipp länkat härifrån forumet). Man kan ibland få klicka en knapp flera gånger utan att veta om N900 registrerade tryckningen, varpå applikationen till slut öppnar och då i flera exemplar (enligt användarrecension moparman citerade). Detta (kombinerat med Win Mobile 6.1's seghet) är just sådant jag har kommit att hata och jag nu gör allt för att slippa. -ingen Slingplayer. -skulle vara skoj med en tunnare handdator som omväxling till de klumpiga jag haft (SE P900, HTC TP). -N900's bristfälliga videoinspelning och saker som att man inte kan ha olika ringsignal för olika personer i kontaktlistan eller onödigt krånglig e-mail konfiguration hoppas jag åtgärdas med en enkel firmware-uppdatering.
Stötte i veckan på två på jobbet som skaffat iPhone 3GS. De kommer från SE P1 (Symbian/UIQ) respektive SE X1 (Win Mobile 6.1). Den sistnämnda har alltså liknande bakgrund som jag. Och helt stormförtjusta var de, båda två. Det var inte bara den bästa handdator/smartphone de köpt utan det bästa de någonsin köpt, alla kategorier (det sistnämnda ställer jag mig dock mycket tvivlande till). Jag har fått flera demonstrationer av "underverket" av han som tidigare haft Windows 6.1 (och liksom jag bara ville hoppa/stampa på den ibland). Innan bytet trodde han att han skulle sakna SE X1's hårdvarutangentbord men fann att han skrev snabbare med iPhone's virtuella, vilket han också visade mig. Att iPhone känns som lite mindre handdator (eller kanske smartphone-for-dummies) var heller inget som han störde sig på när han väl bytt. Istället så bara fungerade allt. Snabbt dessutom. Responsivt. Och det fanns mängder med program att vraka bland.
Fick även testa ett spel som använde virtuella knappar. På min tidigare SE P900 var detta helt jä**a värdelöst. Men på iPhone fungerade det riktigt OK, faktiskt.
Visst har iPhone 3GS sina nackdelar också, även när den är jailbreakad - men för *mig* är iPhone just nu "den minst dåliga" att byta till.
Vill således tacka för mig (jag ska försöka sluta läsa den här tråden - men kan ha blivit beroende av den).
Hoppas återkomma till Maemo när det mognat ytterligare (när utbudet av kommersiella program är tillfredsställande och användarupplevelsen ytterligare förbättrad (både firmware och hardware - skulle bla. önska kapacitiv skärm, tunnare design, och något bättre kamera)) eller kanske Windows Phone 7. Såvida jag inte fastnar i iPhone-träsket... 
Väl mött i Maemo 6... =)
Blir väl till att införskaffa ett par iPhone-handskar nu också, så att man kan svara i vinter...  http://www.chipchick...one-gloves.html
---
Hoppas N900 släpps snart och att den uppfyller era förväntningar.
Kör oxå 3gs sedan någon månad tillbaka. Och du har helt rätt. användarvänligheten, samt att allt flyter på. n900 är lite som en oslipad diamant som alldrig kommer fungera som man vill utan pill. ska ha en ändå bara för att jag gillar att mäcka.
Redigerat av theclone, 27 November 2009 - 22:24.
Postad 27 November 2009 - 22:35
Alien08
-
Alien08
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
Har också börjat gå lite i IPhone tankar sen jag läste att CorePlayer skulle släppas till den, sen skadar det inte att den har ännu snabbare hårdvara än N900 och tunnare design.
Det man går miste om är fm-sändaren (dock finns en hel drös med snygga lösningar till IPhone för det) och flash stöd vilket känns rätt tråkigt men å andra sidan så fungerar prg mm som det ska på äpplet.
I slutändan är det öppenheten med Maemo (linux) som lockar men svårare val nu än vad det var när man hörde om N900 första gången. Detta pga CP släpps till Iphone o N900 verkar aldrig lanseras hehe.
Missförstå mig ej fortfarande väldigt sugen på N900 men frågan är som sagt om man inte ska vänta lite mer till platformen mognat lite mer o Maemo 6 kommer med kapacitiv skärm slimmad design mm.
Postad 27 November 2009 - 22:39
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
vill du kunna ringa. köp ifånen
Postad 27 November 2009 - 22:44
vaniljplasma
-
vaniljplasma
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Kan man stänga av autofokus på denna?
Jag vet att det inte funkat stänga av på vissa andra Nokiatelefoner. Helt meningslöst med AF på en mobil. Jag menar, vad ska den fokusera på? Allt är så skarpt det kan bli hela tiden ändå pga den lilla förstoringsgraden och lilla bländaröppningen som blir med dessa pytte-optiker i kombination med pytte-sensorer. Det skulle varit så att när man kopplade in makroläget så startades AF automatiskt. Det är bara vid makrofoto man behöver det (eftersom det inte finns manuell fokusering). Långsam AF, och vi vet att det är långsamt på mobiler/kompakter, gör bara att man faktiskt missar bilder.
Redigerat av vaniljplasma, 27 November 2009 - 22:45.
Postad 27 November 2009 - 22:46
passan1
-
passan1
-
Beroende
-
-
1019 inlägg
Postad 27 November 2009 - 22:47
Alien08
-
Alien08
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
Nokian är iof överlägsen de flesta andra telefoner med tanke på dess multitasking möjligheter sen tar det emot en hel del att köpa Apple produkter pga deras storebror mentalitet hehe. Aldrig ägt nåt med äpplet på hittills.
Ska iaf vänta till nästa fredag har inte N900 kommit då så får det nog vara till Maemo 6 kommer.
Postad 27 November 2009 - 23:02
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
Bästa Nokia Online Shop-kund,
Vi kan härmed bekräfta att Nokia N900 kommer börja levereras före jul exklusivt till Nokia Online Shop-kunder som lagt en förbeställning (begränsad volym). Första leveransen beräknas skickas under vecka 50 i den ordning som förbeställningarna är lagda. Räkna med 1-5 dagars leveranstid baserat på ert val av leverans (standard/express). För att ordern ska kunna genomföras, vänligen säkerställ att ni har täckning på ert konto.
Notera att Nokia N900 för tillfället levereras med mjukvara version 1.0, vilket kan påverka kompabiliteten med vissa Hutchinson 3G SIM (mobiloperatör 3). Vi rekommenderar alla kunder som beställer Nokia N900 från Nokia Online Shop att uppdatera till kommande mjukvaru-uppdatering 1.1 som beräknas finnas tillgänglig för nedladdning i slutet av december. Uppdateringen ger Nokia N900 full kompabilitet med alla operatörers SIM-kort på den svenska markanden samt en del andra nya funktioner. Så snart mjukvaru-uppdatering 1.1 finns tillgänglig för nedladdning kommer en länk till denna att publiceras på produktsidan för Nokia N900.
Postad 27 November 2009 - 23:03
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Förstår inte hur man kan vilja köpa en iphone som är så olik N900 som det går...
Att måsta jailbreaka en telefon för att äpplet är så ruttet är ju bara för mycket..
Sånt stödjer inte jag..Och inte såklart äpplet
Att Apple bestämmer vilka program ni ska få tillåtelse att köpa...Och att dom helt enkelt förbjuder program som dom inte vill att ni ska ha....Så man mår illa ...
Sen är ju lite av tjusningen med Maemo att man är med från början..
Allt kommer inte att gå utan problem och allt finns inte från första dagen men de kommer säkert fortare eftersom det är möjligt...
Inte som hos Apple att de bestämmer att det ska gå flera år innan dom behagar uppdatera OS och släppa en ny model som är istort sett identisk som tidigare och fortfarande saknar självklara saker som multitasking och led lampa...
Men det kommer väl när nästa iphone släpps ....
Edit
Happ då lär inte Tre släppa den före jul
Redigerat av moparman, 27 November 2009 - 23:05.
Postad 27 November 2009 - 23:03
Corran Horn
-
Corran Horn
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Jämtkraft suger hästba,,, http://www.youtube.com/fiskejournalen
Ok för att detta var ett intressant klipp. Men jag måste bara fråga. Vad har detta med N900 att göra? Är jag bara helt korkad eller?
Postad 27 November 2009 - 23:05
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Använder i dagsläget en iphone och en nokia s60v3 telefon i testsyfte för truecaller och ärligt talat så tycker jag att iphonens UI känns gammalt och omodernt.
Anledningen till att jag känner så är för att mobiltelefonerna idag börjar gå över till "Webb 2.0"-stuket med sociala medier etc. Att du ska kunna få live feeds direkt på startskärmen, kunna customizera skrivbordet mm precis som android är uppbyggt. iPhone känns som en tråkig telefon som har massa program på första sidan och inget mer.
Det finns en hel del appar för att göra den lite roligare med jailbreak men den blir fortfarande inte lika informativ och "rolig" på skrivbordet som android o maemo5 kan bli.
That´s why iPhone inte är en lur för mig.
Postad 27 November 2009 - 23:06
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
Vi kan härmed bekräfta att Nokia N900 kommer börja levereras före jul exklusivt till Nokia Online Shop-kunder som lagt en förbeställning (begränsad volym). Första leveransen beräknas skickas under vecka 50 i den ordning som förbeställningarna är lagda. Räkna med 1-5 dagars leveranstid baserat på ert val av leverans (standard/express). För att ordern ska kunna genomföras, vänligen säkerställ att ni har täckning på ert konto.
Notera att Nokia N900 för tillfället levereras med mjukvara version 1.0, vilket kan påverka kompabiliteten med vissa Hutchinson 3G SIM (mobiloperatör 3). Vi rekommenderar alla kunder som beställer Nokia N900 från Nokia Online Shop att uppdatera till kommande mjukvaru-uppdatering 1.1 som beräknas finnas tillgänglig för nedladdning i slutet av december. Uppdateringen ger Nokia N900 full kompabilitet med alla operatörers SIM-kort på den svenska markanden samt en del andra nya funktioner. Så snart mjukvaru-uppdatering 1.1 finns tillgänglig för nedladdning kommer en länk till denna att publiceras på produktsidan för Nokia N900.
har oxå fått det...var kan jag köpa screen protector eller får det bli en kondom tills vidare. ******** panik  aha. v 50. Vafan är det för skit. får jag inte första leverans får det fan bli en annan telefon. nu är man glad samtidigt helt rasande. nu ska de helt plötsligt leverara utan 3 fixen. Vad sysslar de med. HAHA
Redigerat av theclone, 27 November 2009 - 23:12.
Postad 27 November 2009 - 23:07
m1cke
-
m1cke
-
Lärjunge
-
-
317 inlägg
Verkar va problem med att uppgradera telefonen i win7. http://www.youtube.c...h?v=2b-LgqW2cew
Har det problemet med Win 7 och N97 (eller rättare sagt Nokia PC Suite) men det är bara att köra som XP i kompabilitetsinställningen så funkar det.
Postad 27 November 2009 - 23:08
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Känner paniken stiger....Hur i h-vetet ska jag göra...*suckar*
Råna en bank å boka den hos Nokia eller plågas i veckor medans ni alla sitter med eran N900...
Då kommer jag att försvinna från tråden
Postad 27 November 2009 - 23:10
Alien08
-
Alien08
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
Håller med absolut enda som stör mig är att CorePlayer släpps till IPhone dvs spelar allt och VLC till N900 saknar fortfarande ett GUI. Bland det viktigaste för mig att kunna kolla på film när jag reser. Skulle detta lösas så är det inget snack, förutom detta med lanseringen som aldrig verkar komma då.
Postad 27 November 2009 - 23:11
tokigt
-
tokigt
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Japp fick detta med, spännande, men samtidigt vissa frågor...... Varför vänta tidigare om det nu ÄNDÅ inte kommer med 1.1 installerat ? Känns som hela poängen gick förlorad där...... Jaja, nu får man väl hoppas att det blir så att man får den innan man åker på semester............. garanterat inte .................
Postad 27 November 2009 - 23:11
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
har oxå fått det...var kan jag köpa screen protector eller får det bli en kondom tills vidare. ******** panik 
aha. v 50. Vafan är det för skit. får jag inte första leverans får det fan bli en annan telefon. nu är man glad samtidigt helt rasande.
WTF, när fick du det mailet?? jag har inte fått nått...
Postad 27 November 2009 - 23:13
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Hmm...Du kan ju se en hel del redan nu utan att konvertera...
Sen har du ju Mplayer som jag tror ska funka redan nu
MPlayer (a popular video player for linux) package for maemo. A simple GUI is also included. Provides the best playback performance for mpeg4/divx/xvid video on Nokia 770/N8x0, can use subtitles.
Edit
Går att få igång via terminal men inget som rookisar ska pyssla med ...
Kommer säkert en portad version snart
Redigerat av moparman, 27 November 2009 - 23:16.
Postad 27 November 2009 - 23:15
Alien08
-
Alien08
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
Hmm...Du kan ju se en hel del redan nu utan att konvertera...
Sen har du ju Mplayer som jag tror ska funka redan nu
MPlayer (a popular video player for linux) package for maemo. A simple GUI is also included. Provides the best playback performance for mpeg4/divx/xvid video on Nokia 770/N8x0, can use subtitles.
Ok nice om MPlayer nu fungerar sist jag kollade för ett tag sen så var den inte användbar heller då den inte var optimerad för N900 arkitekturen men great news i sånt fall :-)
Postad 27 November 2009 - 23:16
MagnusBio
-
MagnusBio
-
Lärjunge
-
-
270 inlägg
23:00 ikväll fick jag mitt
Postad 27 November 2009 - 23:18
Alien08
-
Alien08
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
Angående standard spelaren i N900 så har jag för mig att jag läst något om problem med frame drops osv men kan ha fel och ingen anning vad det var för format det rörde sig om.
tokigt
-
tokigt
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Samma..... Snabb han måste varit på "skicka" knappen :-p
theclone
-
theclone
-
Forumräv
-
-
831 inlägg
den 27 november 2009 23:00:15
Postad 27 November 2009 - 23:19
tha_neo
-
tha_neo
-
Lärjunge
-
-
314 inlägg
Okej... Inte fått nått men den kanske kommer. Hoppas de menar att alla som lagt en förbeställning får en N900 precis som de sagt tidigare!
Postad 27 November 2009 - 23:19
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
N900 fixar
* Video playback file formats: .mp4, .avi, .wmv, .3gp; codecs: H.264, MPEG-4, Xvid, WMV, H.263
framedrops har jag bara läst ska förekomma när man spelar in film...Första sekunderna...För en del
Postad 27 November 2009 - 23:22
Alien08
-
Alien08
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
Ok hade bara ett vagt minne av nåt angående frame drops men gäller det bara vid filminspelning så kvittar det hehe.
Tror den ska klara divx också kan inte någon som redan har den prova om det stämmer :-)
Nää då blir det en sån nu om den går att använda till filmvisning hehe alla har vi våra krav
Redigerat av Alien08, 27 November 2009 - 23:23.
Postad 27 November 2009 - 23:23
kurt4n
-
kurt4n
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag förbokade min den 17e oktober och jag har inte fått något mail. När förbokade ni som fått mailet?
Hmm, knepigt att de väljer att skicka ut med 1.0 i alla fall trots allt tjaffs om 1.1, inte mig emot dock!
Postad 27 November 2009 - 23:24
Unregistered99c01b5c
-
Unregistered99c01b5c
-
Amatör
-
-
84 inlägg
mplayer finns och funkar jättebra. Finns t.o.m. GUI.
Postad 27 November 2009 - 23:25
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Postad 27 November 2009 - 23:25
Alien08
-
Alien08
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
Great thanks det var vad jag ville höra hehe att det fungerar bra o glo på film på den :-)
Postad 27 November 2009 - 23:26
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Nu känner jag mig nästan sjuk...
Helsike va ja vill ha den...
Ungefär som Gollum å hans ring
Postad 27 November 2009 - 23:26
otto zx-7r
-
otto zx-7r
-
Amatör
-
-
96 inlägg
var är klas......
när får man luren
om man beställt den hoss en av de stora stormarknaderna ??? någon gång i september ???
Postad 27 November 2009 - 23:28
Alien08
-
Alien08
-
Lärjunge
-
-
268 inlägg
Hehe yes my precious :-) när man väl får den lär man aldrig släppa den ur händerna
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|