Mvh Peter
Netgear Stora MS2110 1TB
(NAS-servrar)
|
6
|
(25)
|
Inga priser | |
D-Link Boxee Box DSM-380
(Mediaspelare)
|
9
|
(263)
|
Inga priser |
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg)
|
12 år sedan |
Netgear Stora MS2110 (144 inlägg)
|
12 år sedan |
Hjälp med val av mediaspelare (22 inlägg)
|
13 år sedan |
Tips på HTPC-lösning med DVB-T-inspelning ? (4 inlägg)
|
13 år sedan |
HP-skrivare funkar ej med Boxee på nätverket (3 inlägg)
|
13 år sedan |
Termostatstyrd mediabänk! (18 inlägg)
|
14 år sedan |
D-link Boxee box, beställning och tillgång (263 inlägg)
|
14 år sedan |
D-Link med Boxee vs Apple TV 2 med Xbmc (30 inlägg)
|
14 år sedan |
Boxee Box eller WD HD TV Live (9 inlägg)
|
15 år sedan |
NAS-server med RAID 1 (7 inlägg)
|
15 år sedan |
Vägledning i moln-lagring (backup) och koppling till NAS (12 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 08 October 2011 - 13:09
Mvh Peter
Postad 08 October 2011 - 15:23
Minneskortsplatsen
Vilket hål menar du?
Visst hörs fläktar, men om du skall höra fläkten från Boxxe så får du köra in den i örat
Det som hörs (om det hörs) kommer av att plasten vibrerar och det avhjälpes genom att stoppa i ett minneskort
eller pappersbit i Hålet .. För du har väl ett hål i din också
Hade du läst vad vi garvade åt hade du inte frågat
Redigerat av MalcomX, 08 October 2011 - 15:28.
Postad 08 October 2011 - 15:47
Lika många som låter illa och det är ganska många
Definiera många.
Kanske alla utom din
Postad 08 October 2011 - 16:01
Lika många som låter illa och det är ganska många
Kanske alla utom din
Det där var ingen definition av antalet som låter illa.
Och nej min låter inte illa men jag misstänker att många går in för att leta efter fel.
Postad 08 October 2011 - 16:17
Men snälla du
Det där var ingen definition av antalet som låter illa.
Och nej min låter inte illa men jag misstänker att många går in för att leta efter fel.
Du behöver inte försvara Boxee
- Du jobbar inte där
- Du får inte din lön från Boxxe
- Det är bara en mycket billig mediaspelare som kan lite roliga grejer
Det är väl omtalat på de flesta forum att boxee låter och som jag skrev ovan
Det är inte fläkten, det är plasten som vibbrerar och man löser det med en pappersbit i hålet
och det såg du ju själv en länk om från ett annat forum
Slappna av grabben
Det
Postad 08 October 2011 - 16:48
Måste vara irriterande för som har en högljud BB
Postad 08 October 2011 - 19:09
Postad 08 October 2011 - 19:45
Den här tråden hade varit mycket trevligare att följa om alla ville anstränga sig lite att vara vänliga och hjälpsamma.
Håller med. Massa tjafs fram å tebax.
Men för att komma till det som tråden handlar om så är jag en nybliven anv av boxee å jag tycker den är en mycket kompetent spelare med massa roliga funktioner.
Har läst lite om AirPlay....funkar det med iphone?
Postad 08 October 2011 - 20:07
Har läst lite om AirPlay....funkar det med iphone?
Ja men det är en lite ljudfördröjning när man startar,stoppar eller byter låt.
Och att det kan bli lite hack i musiken när man spelar.
Konstigt nog så händer det inte om man kör med Youtube från telefonen till BB eller egna filmer man spelat in.
I det stora hela fungerar det ok men inte mer.
Postad 08 October 2011 - 20:10
Men till ert surrande om boxeens surrande så att säga, håll en hand mot SD-kortsingången och ni kommer märka att 80% av ljudet försvinner. Utifrån det så kan ni nog tänka er till ett sätt att få boxeen relativt tyst. Personligen tycker jag att den låter försumbart oavsett.
Postad 08 October 2011 - 20:14
Airplay är experimentellt och funkar rätt kasst, det kan funka, ibland, men sen startar boxeen om av sig själv.
Att det är experimentellt har dom erkänt men att använda när man har fest och någon vill spela en låt fungerar det ok.
Hoppas att dom förbättrar stödet i framtida firmware.
Postad 08 October 2011 - 20:47
tack för snabba svar
Postad 08 October 2011 - 22:29
Postad 09 October 2011 - 06:39
Att det är experimentellt har dom erkänt men att använda när man har fest och någon vill spela en låt fungerar det ok.
Hoppas att dom förbättrar stödet i framtida firmware.
Ja... nej.. Med min iphone funkar det inte ok. Ljudet har dropouts och dålig kvalitet om jag kör spotify via airplay till boxeen, och fördröjningseffekten är bisarrt lång. Att göra samma sak från samma iphone till en airport express funkar flawless, 2 sek fördröjning, perfekt kvalitet. Dessutom hänger sig boxeen om man byter låt några gånger, vilket aldrig hänt mig med en airport express. Airfoil som jag använder från datorn kan inte ens connecta mot boxeen.
Så experimentellt är väl det minsta man kan säga.
Postad 09 October 2011 - 09:15
Vet någon om XBMC är på gång till BB?
Har du hört att det skulle komma eller? XBMC har ju mycket snyggare skins/upplägg... hade velat lägga till vart undertexter kan hämtas med, precis som i XBMC... Boxeen är ju låst till opensubtitles bara.(?)
Postad 09 October 2011 - 09:18
Vet någon om XBMC är på gång till BB?
Har du hört att det skulle komma eller? XBMC har ju mycket snyggare skins/upplägg... hade velat lägga till vart undertexter kan hämtas med, precis som i XBMC... Boxeen är ju låst till opensubtitles bara.(?)
Den gången någon lyckas låsa upp BB så kan vi se fram emot möjligheten att lägga in XBMC.
Men då ska någon lyckas med det först
Postad 09 October 2011 - 10:32
Hänger sig ofta, och laggar till förbannelse ibland. Funderar på att gå över till atv2 med XBMC istället.
Någon som ägt båda och kan övertala mig?
Postad 09 October 2011 - 10:52
D-Link har inget att göra med mjukvaran.Med tanke på hur D-link har skött uppdateringarna av firmware så lär du får vänta tråkigt nog.
Kerneln är inte hackad och kommer troligtvis aldrig bli det så länge inte Boxee slarvar med signingen av bootloadern, vilket inte är troligt.
Postad 09 October 2011 - 10:56
D-Link har inget att göra med mjukvaran.
Kerneln är inte hackad och kommer troligtvis aldrig bli det så länge inte Boxee slarvar med signingen av bootloadern, vilket inte är troligt.
Det har ingen betydelse egentligen vem som har hand mjukvaran utan problemet är att den som är ansvarig inte tar itu med dom problem som finns.
Postad 09 October 2011 - 11:17
Börjar bli mer och mer trött på min BB.
Hänger sig ofta, och laggar till förbannelse ibland. Funderar på att gå över till atv2 med XBMC istället.
Någon som ägt båda och kan övertala mig?
Har som sagt HTPC med XBMC... mycket trevligt och bra programm för filmer etc.
Men kör genom Boxeen för det blir bättre tryck i bilden och bättre ljud... min har aldrig hängt sig eller laggat... klarar fågelscenen i planet earth i 1080p utan bekymmer. Undrar varför din laggar... kör du trådlöst? Men det ska inte ha betydelse, testat streama mkv 1080p trådlöst, o det funkade på dom filmerna jag testade
Är grymt nöjd med den... det enda jag vill råda bot på, är det där surrande ljudet, men vill inte ha en kartongbit instoppad i den, hehehe
Som jag vågar mig på att öpnna den nån dag, som ghostlink tipsade om.
Postad 09 October 2011 - 11:21
Det har ingen betydelse egentligen vem som har hand mjukvaran utan problemet är att den som är ansvarig inte tar itu med dom problem som finns.
De ansvariga för mjukvaruutvecklingen är Boxee.
D-Link levererar hårdvara och står för licenskostnader kopplade till produkten.
"This product includes software code developed by third parties, including software code subjected to the GNU General Public License...."
Det är ungefär samma grej som när du köper en dator med förinstallerat operativsystem.
Är Windows buggigt kan du inte vända dig till Dell och klaga då deras ansvarsområde är leverera hårdvaran.
D-Link cashar in 100% på varje såld box och deras ansvarsområde slutar med att hantera garantifrågor.
Väldigt praktiskt för dem och de har redan sänkt sina kostnader genom att skita i att betala för hårdvarudecoding av Dolby Licenser.
Postad 09 October 2011 - 11:30
Har som sagt HTPC med XBMC... mycket trevligt och bra programm för filmer etc.
Men kör genom Boxeen för det blir bättre tryck i bilden och bättre ljud... min har aldrig hängt sig eller laggat... klarar fågelscenen i planet earth i 1080p utan bekymmer. Undrar varför din laggar... kör du trådlöst? Men det ska inte ha betydelse, testat streama mkv 1080p trådlöst, o det funkade på dom filmerna jag testade
Är grymt nöjd med den... det enda jag vill råda bot på, är det där surrande ljudet, men vill inte ha en kartongbit instoppad i den, hehehe
Som jag vågar mig på att öpnna den nån dag, som ghostlink tipsade om.
Den laggar inte i filmvisning utan i alla menyer.
Ska man backa ett steg i menyn så kan det dröja 10-15sek innan det händer något och att stänga av den ska vi inte prata om.
Postad 09 October 2011 - 11:33
Går det inte systemåterställa den på nåt sätt? Måste nån veta här hur man gör... och testa sen igen...
Postad 09 October 2011 - 12:40
Postad 09 October 2011 - 13:16
De ansvariga för mjukvaruutvecklingen är Boxee.
D-Link levererar hårdvara och står för licenskostnader kopplade till produkten.
"This product includes software code developed by third parties, including software code subjected to the GNU General Public License...."
Det är ungefär samma grej som när du köper en dator med förinstallerat operativsystem.
Är Windows buggigt kan du inte vända dig till Dell och klaga då deras ansvarsområde är leverera hårdvaran.
D-Link cashar in 100% på varje såld box och deras ansvarsområde slutar med att hantera garantifrågor.
Väldigt praktiskt för dem och de har redan sänkt sina kostnader genom att skita i att betala för hårdvarudecoding av Dolby Licenser.
Jag skiter fullständigt om det är D-Link eller BB som ansvarar för mjukvaran.
Som konsument förväntar jag mig att den som har tagit åt sig ansvaret över mjukvaran gör sitt jobb.
Nu är faktum att det finns dom har bekymmer med sin BB,som tur är inte jag.
Istället för att lägga till nya funktioner borde dom fixa fel som var redan på den första firmwaren
Postad 09 October 2011 - 13:47
Det är så klart D-link som ansvarar för mjukvaran då det är dom som levererar mjukvaran tillsammans med hårdvaran.Jag skiter fullständigt om det är D-Link eller BB som ansvarar för mjukvaran.
Som konsument förväntar jag mig att den som har tagit åt sig ansvaret över mjukvaran gör sitt jobb.
Nu är faktum att det finns dom har bekymmer med sin BB,som tur är inte jag.
Istället för att lägga till nya funktioner borde dom fixa fel som var redan på den första firmwaren
Liknelsen som någon skrev "Är Windows buggigt kan du inte vända dig till Dell och klaga då deras ansvarsområde är leverera hårdvaran." är helt fel och du ska absolut vända dig till Dell om Windows inte fungerar då Dell även levererat Windows. MS tar däremot inget konsumentansvar för Dell-leverad mjukvara annat än mot Dell.
Postad 09 October 2011 - 15:15
Det är så klart D-link som ansvarar för mjukvaran då det är dom som levererar mjukvaran tillsammans med hårdvaran.
Liknelsen som någon skrev "Är Windows buggigt kan du inte vända dig till Dell och klaga då deras ansvarsområde är leverera hårdvaran." är helt fel och du ska absolut vända dig till Dell om Windows inte fungerar då Dell även levererat Windows. MS tar däremot inget konsumentansvar för Dell-leverad mjukvara annat än mot Dell.
Som sagt var jag skiter fullständigt VEM som ansvarar för mjukvaran.
Det jag vet är att enda sättet jag kan klaga är genom Boxee Box forumet.
Postad 09 October 2011 - 16:02
Hejsan jag fick hem min Boxee igår och jag undrar om man kan ladda ner appar till den eller är det bara dom som finns på boxeen som är tillgängliga?
Mvh Peter
Nej, det finns betydligt många fler appar.
Jag rekommenderar exempelvis Navi-X appen och SVTPlay, TV4Play appen om du gillar att titta på Play-innehåll.
En undran bara...det borde varit lättare att Googla om detta än att skriva frågan i denna forumtråd!!?
Postad 09 October 2011 - 16:18
Jag rekommenderar exempelvis Navi-X appen och SVTPlay, TV4Play appen om du gillar att titta på Play-innehåll.
En undran bara...det borde varit lättare att Googla om detta än att skriva frågan i denna forumtråd!!?
Vad är Navi-X? kan man söka efter appar med?
Postad 09 October 2011 - 16:24
Vad är Navi-X? kan man söka efter appar med?
Som föregående postare skrev...använda Google
Postad 09 October 2011 - 18:05
Är det verkligen lättare att googla detta än att vända sig till likasinnade i ett forum för just det man vill veta mer om,
Postad 09 October 2011 - 18:05
Vänta nu... Du kan sitta o ta upp forumet med att tjafsa med andra om hurvida Boxeen låter eller inte samt vilket företag som bär ansvar för FW uppdateringar osv. Sen när de äntligen kommer en relevant fråga som rör själva Boxeen och andvändarmöjligheter så tycker du google ska användas??? Vi har något annorlunda syn på vad som ska diskuteras på detta forum.. Du behöver inte svara på detta i forumet om det störde dig, skriv ett pm.
Någon som kan svara på hur man installerar Navi-X som app??
Postad 09 October 2011 - 19:36
Min får buffra hela tiden och funderar på om det blir för tungt för den eller om det är NASen eller nätverket som inte hänger med.
Postad 09 October 2011 - 19:47
Forum är väl till för att ställa och besvara frågor, bla
Med ditt resonemang, kan man skippa alla forum och söka på google
men var skall man då finna svaren ? Google är inget forum
Bra att du kan mycket om Boxxe, men använd då kunskapen till att hjälpa andra
så skall vi hjälpa dig med allt annat som vi kan
Postad 09 October 2011 - 19:48
Postad 09 October 2011 - 21:54
Ja du har all rätt att klaga och reklamera hårdvaran. Men det är fortfarande inte D-Link som utvecklar eller ansvarar för mjukvaran. Din definition av att "Windows inte fungerar" syftar i att datorn är totalt oändvändbar och då kan du naturligtvis reklamera den. Men innehåller Windows buggar så kommer Dell hänvisa att det ligger bortom deras kontroll. De kan inte starta något eget utvecklingsarbete för att fixa buggar i ett annat företags mjukvara.Det är så klart D-link som ansvarar för mjukvaran då det är dom som levererar mjukvaran tillsammans med hårdvaran.
De är två helt skilda bolag.
Boxee verksamhet bygger på att släppa samma mjukvara till så många plattformar som möjligt.
Det är därför de kan släppa samma mjukvara till andra företag som Iomega.
Man kan ogilla detta hur mycket som helst men så är det.
Postad 09 October 2011 - 21:57
Det är alldeles för resurskrävande att göra detta med BD-ISO, men exakt om det är nätverks eller processorrelaterat vågar jag inte svara på.Hur klarar er Boxee av att spela upp RARade BD50-filmer?
Min får buffra hela tiden och funderar på om det blir för tungt för den eller om det är NASen eller nätverket som inte hänger med.
Postad 09 October 2011 - 22:34
DTS 1,5Mbit från MKV fungerar fint.
Men nu har jag rippat hela DVD-samlingen och för DTS-filmerna (640Kbit) så får jag inget ljud alls. Jag måste slå av DTS-compatible receiver för att det ska fungera.
Och för DolbyDigital DVD-rip så tappar jag ljudet i 1-2 sek titt som tätt. Det är inte slumpmässigt utan det blir alltid på samma ställe. Samma rip fungerar fint på PCn med Boxee eller VLC.
Jag kör SMB-share och HDMI-ljud. NÅgra tips förrutom att lägga JIRA/sök på boxee? (söker man deras forum blir man mest bestört över alla dessa ljudproblem som verkar finnas på burken).
Postad 10 October 2011 - 01:07
Har precis kommit igång med boxen men har problem då jag vill gå in och trycka på "skanna nu" på nätverksmappen jag delar ut,
då startar bara boxen om och jag kommer till startvyn! I övrigt fungerar det att spela alla filmer och boxee lyckas scanna min nätverksapp men bara på fasta tider (satt på varje timma) men inte när jag vill göra det manuellt.
Jag sitter och namger mappar och filer och vill ju inte sitta och vänta en hel timma för att den ska uppdatera sig...
Postad 10 October 2011 - 02:58
Postad 10 October 2011 - 08:46
Hur klarar er Boxee av att spela upp RARade BD50-filmer?
Det är alldeles för resurskrävande att göra detta med BD-ISO, men exakt om det är nätverks eller processorrelaterat vågar jag inte svara på.
Nu har jag tankat en BD50 som inte var komprimerad, den buffrade på den med fast inte lika ofta.
Har folk testat BD50-filmer över nätverk? Buffringsfritt?
Redigerat av Unregisteredeae4ce85, 10 October 2011 - 09:54.
Postad 10 October 2011 - 10:55
Nån som har nått tips på hur man slipper detta?
Postad 10 October 2011 - 11:35
Om du eftersöker den kvaliten när du "tankar" så får du i alla fall lägga pengarna på en mediaspelare som
Nu har jag tankat en BD50 som inte var komprimerad, den buffrade på den med fast inte lika ofta.
klarar av det.
Men om man eftersträvar full BD kvalite, köper man eller hyr sina filmer !
och spelar upp dom i en BD spelare
Nu till en egen fråga
Jag har filmer i alla möjliga format och har provat alla inställningar
Vissa funkar bra för den ena filmen och andra för den andra
Det konstiga är att mycket BD material inte funkar som det skall med 1080/24p
Väljer jag 60Hz funkar det bättre
Detta gäller filmer som ligger i 1080p X264 23,976fps
Problemet är inte vanligt judder, utan små hopp i bildrutorna lite då och då
Någon annan som upptäckt detta ?
Redigerat av MalcomX, 10 October 2011 - 12:35.
Postad 10 October 2011 - 11:38
Hej alla snälla boxeeägare! Har precis kommit igång med boxen men har problem då jag vill gå in och trycka på "skanna nu" på nätverksmappen jag delar ut, då startar bara boxen om och jag kommer till startvyn! I övrigt fungerar det att spela alla filmer och boxee lyckas scanna min nätverksapp men bara på fasta tider (satt på varje timma) men inte när jag vill göra det manuellt. Jag sitter och namger mappar och filer och vill ju inte sitta och vänta en hel timma för att den ska uppdatera sig...
Hade precis samma problem, efter att jag gick in i System/Avancerat => radera alla film info ( nåt i den stilen )
så gick det sedan bra att skanna.
Postad 10 October 2011 - 14:42
Där är det stopp för mig.
Redigerat av Unregistered7444adce, 10 October 2011 - 15:07.
Postad 10 October 2011 - 16:00
Videon är helt buffringsfri, däremot är det dropouts med HD-ljud om det nu är det du reagerar över.
Skit i Malcjom, han vet inte vad en BD-ISO är...
Redigerat av Unregistered577c6879, 10 October 2011 - 16:02.
Postad 10 October 2011 - 16:02
Fick just hem min och har fixat igång nätverket, men när jag kopplar in min WD 2 TB usbdisk som jag har film och musik på så fungerar det inte. Dyker upp en mapp med "Unidentified videos" Går jag in på den så står det "Files, 0 unidentified movies"
Där är det stopp för mig.
Nu testade jag med min andra disk, en WD 1 tb, funkar direkt utan problem.
Postad 10 October 2011 - 16:07
Snabbspola fram eller tillbaka så försvinner det. Buggen gäller DVD-ISO och är anmäld sedan typ ett år, men de verkar inte ha några planer på att fixa det.Är det någon som har problem med att undertexten är grön de första 5-10 minuterna i en film för att sedan bli normal?
Nån som har nått tips på hur man slipper detta?
Hur är hårddisken formaterad?
Nu testade jag med min andra disk, en WD 1 tb, funkar direkt utan problem.
Har du satt upp en share i File Sources och scrapat innehållet innan du går till Movies?
Kan du se filerna direkt från Files?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
6
Början på Mediaskåp med fläktstyrning
74 bilder
2 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?