Grilltråden
4196 svar till detta ämne
Postad 13 april 2018 - 10:55
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1 149 inlägg
Du aldrig få en gasolgrill lika varm som en kolgrill för att bryna en yta. Jag vet inte hur nära en special sizzeling yta kan komma? Vill du ha riktigt varmt så har du kolen och grillgallret riktigt nära eller har grillgallret rätt på tändskorstenen.
Så kolgrill locket av (bryna en sida och kallt på den andra) och för gasolgrill locket på för annars försvinner all värma väldigt fort.
Napoleons Sizzle zone ligger runt 1000 grader. Så där kan du garanterat få dina ränder och ensidig grillning.
Har en Broil King 390 Baron och jag grillar med stängt lock. Får också precis dr resultat jag önskar.
Redigerat av Fellow88, 13 april 2018 - 10:56.
Postad 13 april 2018 - 12:00
Unregistered8c5802be
-
Unregistered8c5802be
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Nu är det inte teori för min del eftersom jag kört med både kol och gasol. Kol och gasol har sina för och nackdelar. I det stora hela så ger jag gasolen mera pluspoäng.
Det handlar om grillen.. Man måste lära sig sin grill, då får man bra resultat, oavsett kol eller gasol.
Eftersom jag ofta kör stora stycken, samt långa tider, fungerar den här bäst (körde en 25 kg gris i julas igen ). 2,5 kg briketter räcker hela dagen lång.

Ikväll blir det två texasbiffar på 1,5 kg, och imorgon flapsteak... 
Postad 13 april 2018 - 12:21
Johan_i_burken
-
Johan_i_burken
-
Mästare
-
-
3 637 inlägg
Det handlar om grillen.. Man måste lära sig sin grill, då får man bra resultat, oavsett kol eller gasol.
Visst är det så men det är också lite sanning med modifikation. Har aldrig mäktat med att få en något som jag kör långsamt lika bra på vanlig klotgrill eller gasol som med en keramisk grill. 
Vi hade förövrigt förra året vårt första svenska lag som lyckades kvala in till jack daniels world bbq championship, den högst ansedda grilltävling i världen.
Postad 13 april 2018 - 12:36
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Planerar gasolgrills köp den får inte kosta för mycket men viktigaste är att man ska kunna grilla på den tittade på denna på Netonnet och den har ett rimligt pris har ni nå ris och ros på den?
https://www.netonnet...rt/249466.9271/
Postad 13 april 2018 - 13:04
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Planerar gasolgrills köp den får inte kosta för mycket men viktigaste är att man ska kunna grilla på den tittade på denna på Netonnet och den har ett rimligt pris har ni nå ris och ros på den?
https://www.netonnet...rt/249466.9271/
Efter egen erfarenhet av "billiga" gasolgrillar så skulle jag helt undvika att köpa en sådan.
Tom s.k. "märkes" grillar som tex Landmann som ändå kan kosta en hel del är bara rent skräp.
Jag investerar hellre lite mer pengar för en kvalitetsgrill än att behöva köpa flera st över tid pga att dom beckar ihop helt så snabbt.
Sen brukar det inte vara helt lätt att byta ut vissa delar som förbrukas eller som kan gå sönder med billigare grillar.
Så om du inte vill lägga allt för mycket pengar skulle jag hellre satsa på en bättre kolgrill.
För ska man upp i nån rimlig form av kvalitet på en gasol så får man slanta upp betydligt mer jämfört med kol-dito.
Redigerat av masse70, 13 april 2018 - 13:08.
Postad 13 april 2018 - 13:15
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
kan tyvärr inte ha kolgrill föreningen tillåter bara gasol och el pg av att de skulle ryka mer ur kol vilket jag har svårt att se! om vi lägger en max gräns på 2000 några tips på bra grillar Gasol! vist kanske inte håller så många år men en rimlig grill
Redigerat av Duckface21, 13 april 2018 - 13:19.
Postad 13 april 2018 - 13:28
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
kan tyvärr inte ha kolgrill föreningen tillåter bara gasol och el pg av att de skulle ryka mer ur kol vilket jag har svårt att se!
om vi lägger en max gräns på 2000 några tips på bra grillar Gasol! vist kanske inte håller så många år men en rimlig grill
Helt ärligt har jag svårt att se hur du skulle få en vettig gasolgrill för den summan pengar.
Klarar du dig med en lite mindre grill men som ändå anses vara en bra grill skulle ju denna kanske kunna vara nåt?
Denna kan antingen placeras på en bänk eller så kan man köpa till stativ, och det finns gott med reservdelar att få tag på och komplettera med.
Redigerat av masse70, 13 april 2018 - 13:31.
Postad 13 april 2018 - 13:34
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5 338 inlägg
Jag har en "rusta" gasolgrill. Är det värt att köpa gjutjärns galler till den för 1000kr. Själva grillen kostade endast 1500 ny förra året.
Ville börja lågt och se om gasol var något för mig.
Det jag helst vill ha är ju en stekplatta för burgare,men ej hittat någon som passar.
Funkar det lika bra att lägga på befintligt galler, eller ett uppgraderat i gjutjärn?
Redigerat av SKIBBE, 13 april 2018 - 13:35.
Postad 13 april 2018 - 13:52
mrgorgo
-
mrgorgo
-
Forumräv
-
-
593 inlägg
Jag har en "rusta" gasolgrill. Är det värt att köpa gjutjärns galler till den för 1000kr. Själva grillen kostade endast 1500 ny förra året.
Ville börja lågt och se om gasol var något för mig.
Det jag helst vill ha är ju en stekplatta för burgare,men ej hittat någon som passar.
Funkar det lika bra att lägga på befintligt galler, eller ett uppgraderat i gjutjärn?
Absolut, så har jag gjort.
Köpte två gjutjärnsplattor på Bauhause funkar kanon att göra smashburger på.
Postad 13 april 2018 - 13:56
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Helt ärligt har jag svårt att se hur du skulle få en vettig gasolgrill för den summan pengar. Klarar du dig med en lite mindre grill men som ändå anses vara en bra grill skulle ju denna kanske kunna vara nåt?
Denna kan antingen placeras på en bänk eller så kan man köpa till stativ, och det finns gott med reservdelar att få tag på och komplettera med.
Dock så har jag en storveranda så en mer golvstående grill är att föredra får nog skaffa den där på NoN lär troligen få köpa ny efter några år men av hela utbudet såg den bäst ut! Har en gasol grill nu som bara kostade 599kr på Öb som jag inhandlade för 5år sen. Brännaren har som vanligt börjar rosta nu dock, den har vart ganska bra ändå även om den haft lite ojämn värme så nån förbättring måste ju denna på NoN ha mot den! https://www.netonnet...rt/249466.9271/
Redigerat av Duckface21, 13 april 2018 - 13:59.
Postad 13 april 2018 - 14:00
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Som sagt, dessa q-grillar finns det både ihopfällbara samt stationära vagnar /stativ att köpa till om man så vill.
Ibland säljs dom även som paket eller separat.
Här kan du se en samling av diverse tillbehör som går att komplettera med.
https://www.lindarn.se/tillbehor-q
Postad 13 april 2018 - 15:10
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
jo tror dig säkert bra men sen ser liten ut och sen över budget vist 400kr över men ändå
Postad 13 april 2018 - 15:40
Unregistered8c5802be
-
Unregistered8c5802be
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Visst är det så men det är också lite sanning med modifikation. Har aldrig mäktat med att få en något som jag kör långsamt lika bra på vanlig klotgrill eller gasol som med en keramisk grill. 
Vi hade förövrigt förra året vårt första svenska lag som lyckades kvala in till jack daniels world bbq championship, den högst ansedda grilltävling i världen.
Keramik grillarna är fina med. 
Bodde 6 år nere i Tennessee, så det var där jag blev biten. Var på JD BBQ första gången 1997 med, där kan man tala om folk med glöd för vad de gör!! 
Postad 13 april 2018 - 15:41
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
jo tror dig säkert bra men sen ser liten ut och sen över budget vist 400kr över men ändå
Det är ju naturligtvis du själv som avgör vad du vill lägga pengarna på.
Visst är Webern klart mindre, men frågan är ju hur stort du egentligen behöver ha för dina ändamål?
Å andra sidan får du med Webern en grill av betydligt högre kvalitet och där det finns i stort sett allting att köpa som reservdelar om nåt slits eller går sönder.
Så frågar du mig skulle iaf jag välja Webern alla dar i veckan såvida du inte MÅSTE ha större grillyta.
Har som sagt plöjt igenom en handfull oilka budgetgrillar innan jag ruttnade och satsade lite mer pengar på min Weber och ångrar inte en sekund.
Mina erfarenheter av billiga gasolgrillar är dålig passform, krångliga och dåliga instruktioner för montering samt urtusel kvalitet på delarna som i de flesta fall inte heller går att få tag på som reservdelar.
Visst kostade min nuvarande 3-4 ggr pengarna jämfört med budgetmodellerna, men jag tackar mig själv varje gång jag ska grilla att jag gjorde det valet.
Postad 14 april 2018 - 00:43
Turtle
-
Turtle
-
Beroende
-
-
1 399 inlägg
Grillar du inte på vintern?
Jo brukar göra det men har knappt grillat nått här hemma senaste året.
Mest blivit att man stått vid grillen hos svågern.
Men ska bli ändring på det nu är det tänkt.
Kostar å ligga på topp... =)
Jo det gör ju det.
Men kikar man vad 57ans galler i rostfritt stål kostar så blir man lite små grinig. 599:-
Postad 18 april 2018 - 11:40
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
Någon som har erfarenhet av detta ute-"kök" ?
https://www.netonnet...nk/249476.9273/
Ser lite plastigt ut ?
Postad 20 april 2018 - 09:26
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
Hej, era grillmasters... tänkte på en sak... när ni grillar oxfile och ryggbiff... vilket är en av mina favoritköttbitar, resten av familjen tycker det med... hur gör ni när ni grillar det?
Brukar ju alltid steka dom i 1,5-2cm skivor på hög värme ca 2-3 min på varje sida, bara salt och peppar på... men.... vill ju ösa med smör! Måste kännas naket att inte få ösa över med smöret från stekpannan?! 
Har aldrig blivit att jag grillat dom bitarna, bara kör på pannan... vill veta hur ni går till väga. Entrecote tycker jag blir för jääkla gött grillat... är det bara att göra detsamma med ryggbiff/oxfilen?
Redigerat av Garrett, 20 april 2018 - 09:50.
Postad 20 april 2018 - 09:53
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Oxfilé kör jag på först hög värme och sen till färdiga (medium rare) på lägre temp, tycker iof helgrillat blir bättre. 1,5-2cm per bit är oavsett för snål tilltaget, 3,5-4cm kommer mer till sin rätt
Redigerat av lobo, 20 april 2018 - 09:54.
Postad 20 april 2018 - 09:56
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Som jag skrivit ett flertal ggr i tråden så brukar jag göra så här:
- Börja med att tända upp grillen på max med locket stängt tills den uppnår max temp.
- När köttet blivit rumstempererat gnid in både sidor av köttet med rapsolja och salta och peppra rikligt.
- Grilla sen köttet 1-2 minuter per sida (beroende på tjocklek och hur genomlagat man vill ha köttet) under stängt lock.
- Låt sedan köttet vila 5-10 min (där kan man med fördel gnida in köttet med smaksatt smör (typ vitlöks eller örtsmör).
Personligen föredrar jag entrecote/fläskkarré framför oxfile/fläskfilé pga det extra fettet passar bättre på grillen.
Själv tycker jag verkligen inte det "naket" utan ösning med smör, speciellt inte när grillen ger så mycket mer smak än i pannan.
Ikväll blir det iaf grillpremiär med sol och 20 grader varmt! 
Postad 20 april 2018 - 10:08
Garrett
-
Garrett
-
Guru
-
-
6 980 inlägg
OK... ska testa grilla det inom snarast... ska testa gnida in i rapsolja då! 
Och ja, karre och entrecote är perfekt för fettet som är insprängt! 
Och brukar alltid vänta tills köttet är rumstemp också...
Jag är mycket för rare! Gillart!
Redigerat av Garrett, 20 april 2018 - 10:09.
Postad 20 april 2018 - 10:32
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Postad 20 april 2018 - 11:05
jln
-
jln
-
Lärjunge
-
-
463 inlägg
Jag skulle starkt rekommendera att ni testade att salta ca 1-2h innan ni grillar dvs ungefär tiden ni tar ut den för att rumstemperera det. Då blir köttet salt rätt igenom. Saltet drar inte utan vätskan utan behåller den när man grillar. Ni kommer först se att saltet först drar ut vattnet för att sedan återgå in i köttet igen.Salt är den enda molekyl som är tillräckligt liten för att penetrera köttet på djupet. Alla andra kryddor går inte djupare än 3-6mm.
Postad 20 april 2018 - 16:18
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5 338 inlägg
Har en fråga, som jag redan anar svaret på men jag ställer den ändå.
Har en gasol grill, och jag får inte upp värmen så högt jag vill trotts max på brännaren. Det blev extra tydligt nu när jag prövade en stekplatta på, fick ingen "skorpa" alls trotts att jag maxade 2 brännare iaf 5min innan jag prövade att steka. Ingen karamelisering att tänka på. 
Är det bara mina brännare som är för klena, sett man kan köpa en regulator som är högre än 30 som då pushar ut mer gas (lösning?)
Ta bort värmefördelarna när man skal använda stekplattan?
Finns det någon "fix" eller är det en dyrare grill som är svaret?
edit: stekplattan är inte gjutjärn, sä känns inte som att maxa med locket nere och sedan att den skulle hålla värmen är en lösning?
Redigerat av SKIBBE, 20 april 2018 - 16:20.
Postad 20 april 2018 - 16:26
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4 115 inlägg
@Skibbe
För att din ”Rusta-grill” troligen inte är tillräckligt tät samt har för billigt och tunt material för att isolera värmen.
Postad 20 april 2018 - 16:34
SKIBBE
-
SKIBBE
-
Guru
-
-
5 338 inlägg
@Skibbe
För att din ”Rusta-grill” troligen inte är tillräckligt tät samt har för billigt och tunt material för att isolera värmen.
Så är det säkert, men det är ju direktvärme jag vill åt inte värmen när jag stänger locket.
Postad 20 april 2018 - 18:43
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Så är det säkert, men det är ju direktvärme jag vill åt inte värmen när jag stänger locket.
Oavsett med eller utan lock är det brännarnas kapacitet (BTU) i kombination med storlek på "baljan" samt hur tät konstruktionen är som avgör vilken temp din grill kan ge.
"BTU är en förkortning av British Thermal Unit. BTU används av flera grilltillverkare för att specificera gasolbrännarnas effekt.1 BTU/H ≈ 0,293 Watt."
Det korta svaret jag lärt mig den hårda vägen vad gäller gasolgrill är att inte satsa på billiga alternativ=oftast rent skräp.
Redigerat av masse70, 20 april 2018 - 18:47.
Postad 21 april 2018 - 20:38
-SH-
-
-SH-
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Inhandlade precis en present till min trotjänare Q300. Dess gjutjärngaller är för sönderrostat för att klara en säsong till. Mitt fel, jag vet... Men nu blev det ett nytt, emaljerat, galler. 1007 kr på Toolab känns som ett fynd.
Postad 29 april 2018 - 19:46
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Om man som jag har en Weber klotgrill (54cm) utan termometer, kan man borra och eftermontera en termometer i locket eller kommer det rosta sönder då?
Postad 29 april 2018 - 22:04
PML73
-
PML73
-
Guru
-
-
4 063 inlägg
Spokk,
Lacka den öppna plåten. Så torde grillen överleva många år.
Postad 30 april 2018 - 10:39
-SH-
-
-SH-
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Om man som jag har en Weber klotgrill (54cm) utan termometer, kan man borra och eftermontera en termometer i locket eller kommer det rosta sönder då?
Japp, min far gjorde det på sin Weber-grill. Locket är emaljerat och lite lurigt att borra i men det blev riktigt bra i hans fall och, som föreslagits, lackade han metallytan i hålet med någon värmetålig färg.
Postad 30 april 2018 - 11:08
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Då får det bli värmetålig färg i hålet + denna termometer. Tack för tipsen!
Postad 30 april 2018 - 13:13
Buddypresley
-
Buddypresley
-
Guru
-
-
4 114 inlägg
Jag öppnade locket på grillen häromdan och fick se en råtta under grillgallret. Nån som råkat ut för detta? Medans jag funderade på hur jag skulle bete mig så smet den iväg. Jag har en Weber q3000 och råttan har tagit sig upp via hålet i botten på baljan.
Postad 30 april 2018 - 15:36
-SH-
-
-SH-
-
Lärjunge
-
-
335 inlägg
Köpte den till min far hos Toolab. Kom på ett par dagar, med tanke på att Clas Ohlson inte har den på lager...
Postad 30 april 2018 - 16:56
Jpo
-
Jpo
-
Användare
-
-
217 inlägg
Har en fråga, som jag redan anar svaret på men jag ställer den ändå.
Har en gasol grill, och jag får inte upp värmen så högt jag vill trotts max på brännaren. Det blev extra tydligt nu när jag prövade en stekplatta på, fick ingen "skorpa" alls trotts att jag maxade 2 brännare iaf 5min innan jag prövade att steka. Ingen karamelisering att tänka på. 
Är det bara mina brännare som är för klena, sett man kan köpa en regulator som är högre än 30 som då pushar ut mer gas (lösning?)
Ta bort värmefördelarna när man skal använda stekplattan?
Finns det någon "fix" eller är det en dyrare grill som är svaret?
edit: stekplattan är inte gjutjärn, sä känns inte som att maxa med locket nere och sedan att den skulle hålla värmen är en lösning?
Har också detta problem med min landmann triton, hur ska man värmeisolera den och vart hittar man bättre regulator (om den hjälper)?
Postad 30 april 2018 - 17:31
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4 115 inlägg
Har också detta problem med min landmann triton, hur ska man värmeisolera den och vart hittar man bättre regulator (om den hjälper)?
En ny regulator är tyvärr inte till någon hjälp, läste du inte tidigare svar från masse70? https://www.minhembi...61317&p=4501692
Postad 30 april 2018 - 22:11
Fellow88
-
Fellow88
-
Beroende
-
-
1 149 inlägg
Det jag tycker man kan se klart skillnad på t.ex. weber kontra landmann och alla enklare, billigare är de extremt stora springan mellan lock och vägg i bak.
Plus att hela baljan är ventilerad.
Så tips o förstå om en grill kommer bli varm eller inte. Kolla hur jäkla mycket av värmen som kommer springa läck.
Jag hade en landmann tidigare som jag monterade en plåt över nästan all ventilation och lämnade en lagom stor springa mellan lock och bakre vägg.
Resultstet blev att den grillen gick från 150 grader till 250 grader.
Nu har jag en Broil King så har ändå inte de problemen. Den har inte en perforerad balja. Det är slutet. Endast springa i bak mellan luckan o vägg som inte är alltför stor.
Redigerat av Fellow88, 30 april 2018 - 22:13.
Postad 30 april 2018 - 22:28
Unregistered8c5802be
-
Unregistered8c5802be
-
Forumräv
-
-
702 inlägg
Materialmängd. billiga, mindre, dyrare. mer.
Enkelt.
Postad 02 maj 2018 - 10:40
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Hallåj Grillerz,
Eftersom jag köpt hus och flyttar in där i sommar så behöver man ju ha en grill, verkar ju finnas en hel uppsjö med olika, typ enda erfarenhet jag har med grill är engångsgrillar :-D
Vad rekommenderar ni?
Tänkte mig något åt Weber Genesis II 310 GBS eller en Spirit E-310, är det stor skillnad? skiljer ju några tusenlappar i priset i alla fall. Något annan ni rekommenderar?
//Micke
Postad 02 maj 2018 - 11:28
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Ingen erfarenhet av Spirit men har en Genesis S-330 och är grymt nöjd, använder sidobrännaren en hel del faktiskt.
Fundera på hur mycket du kommer använda grillen och hur många brännare du behöver samt hur den kommer att förvaras. Skall den stå ute året runt så kan jag rekommendera att köpa till Webers överdrag, dyrt men av riktigt bra kvalité.
Postad 02 maj 2018 - 11:49
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Tack för infot. Den kommer förvaras under tak, vintertid i föråd eller under tak lite beroende om man kommer att grilla vintertid. Ingen aning om hur jag kommer att använda grillen, men 3 brännare känns väl rätt att börja med. Vill ha något som är bra så det blir bra resultat annars finns det väl riska att man bar a grillar varmkorv. Lutar åt en Genesis II E310
Postad 02 maj 2018 - 12:23
Unregistereda299ec85
-
Unregistereda299ec85
-
Guru
-
-
4 115 inlägg
Vad gäller överdrag köpte jag först ett Weber original, men det gick sönder ganska snabbt = inom två år. Köpte istället Landmanns stora och det håller faktiskt högre kvalitet, tro’t eller ej, och till mycket bättre pris.
Grillen står i förrådet under vintern.
Är supernöjd med min Q3000 men hade såhär efter ett par år gärna haft lite större grillyta samt fler brännare.
Redigerat av Unregistereda299ec85, 02 maj 2018 - 12:26.
Postad 02 maj 2018 - 12:30
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Vad gäller överdrag köpte jag först ett Weber original, men det gick sönder ganska snabbt = inom två år. Köpte istället Landmanns stora och det håller faktiskt högre kvalitet, tro’t eller ej, och till mycket bättre pris.
Grillen står i förrådet under vintern.
Är supernöjd med min Q3000 men hade såhär efter ett par år gärna haft lite större grillyta samt fler brännare.
Så kan det vara, min grill har stått ute under bar himmel i 3-års tid och utstått det mesta, grill och överdrag är i så gott som nyskick.
291B18A3-F020-430B-838D-18DBA88EDF06.jpeg 122,83K
22 Antal nerladdningar
Postad 02 maj 2018 - 18:45
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
Överdrag kan jag sy själv, är återförsäljare till det mesta textilier och där kan jag nog komma undan med en kostnad på ca 100 kr och få något mycket bättre
Postad 02 maj 2018 - 19:19
fristil
-
fristil
-
Mästare
-
-
3 278 inlägg
omg .. det där skyddet lär ju läcka som ett såll och priset känns ju extremt överdrivet, det där kan jag fixa för halva priset
Postad 02 maj 2018 - 20:17
boombaaz
-
boombaaz
-
Beroende
-
-
1 174 inlägg
omg .. det där skyddet lär ju läcka som ett såll och priset känns ju extremt överdrivet, det där kan jag fixa för halva priset
Varför skulle det läcka som ett såll?
Postad 02 maj 2018 - 20:35
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Kruttorrt under och så varit hela tiden och står emot högtryckstvätten utan problem, men inte mig emot om du gör ett själv och varför inte passa på att bygga grillen själv oxå? Klarar du säkert att fixa för halva priset....
Postad 02 maj 2018 - 21:46
Mikolino
-
Mikolino
-
Veteran
-
-
2 008 inlägg
Första gasolgrillen är på g hem 
Nu undrar jag vilken typ av flaska man ska köpa? skiljer ju en del i pris!?
P11 800:- full med gasol
PC10/PK10 1300 full med gasol
Vad är skillnaden 11/10kg gasol, samt vikten av själva flaskan?
Redigerat av Mikolino, 02 maj 2018 - 21:49.
Postad 02 maj 2018 - 22:01
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Och synlig gasolnivå på PC5/10, sen är väl själva tomflaskan billigare för P11 men dyrare att fylla.
Redigerat av lobo, 02 maj 2018 - 22:03.
Postad 03 maj 2018 - 05:18
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8 528 inlägg
Har även jag webers egna överdrag och det läcker inte nånting alls.
Så hur du kan dra den slutsatsen av en bild har jag svårt att förstå.
Grillen står ute året runt utan tak och håller sig i fint skick.
Postad 03 maj 2018 - 06:19
macman
-
macman
-
Beroende
-
-
1 078 inlägg
Finns ju ställen där man fyller gasol i lösvikt, perfekt att toppa upp flaskan efter ett tag.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|