Battlefield 3 [PS3]
4523 svar till detta ämne
Postad 23 February 2012 - 14:40
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2097 inlägg
De kan ta bort USAS:en också när de fixar input-lag, så alla blir nöjda.
Finns det några konkreta skäl till att tro att det kommer bli nån input-lag fix då? Eller är det bara att de erkänt att problemet finns som gör att folk tror/hoppas att det kommer ordnas upp? De verkar ju lägga all energi på att tweaka vapenbalanseringar åt dom som kan spela istället.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 23 February 2012 - 14:43.
Postad 23 February 2012 - 14:46
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Finns väll ingen anledning att ta bort den, det man däremot borde göra är ju att ge den någon nackdel jämtemot de andra semiauto shotgunsen. Varför tex inte öka cone och rekyl så att de andra shotgunsen blir värda att använda. För allvarligt talat är ju inget av de andra semiauto shotgunsen som har något som inte usasen har.
Verkar bli så ju. -The spread for Buckshot has been reduced on the M1014, DAO-12, and S12k. These weapons have an accuracy advantage over the USAS12 but are not as accurate as the 870. -USAS-12: Increased the initial recoil. Reduced the total pellets fired from 12 to 9. The USAS 12 has a higher ROF than other shotguns, this recoil change better balances that advantage and the pellets balance its damage output. -Fixed the Rate of Fire when the USAS and MK3A1 are equipped with FRAG rounds. All other shotguns correctly had a reduced rate of fire with frags, except the USAS and MK3A1. Frag får mindre splash och usas från 9 istället för 12 rundor i extended enligt länken som ROCA skickade in i tråden
"Reduced the total pellets fired from 12 to 9." Antar att det är den du far efter, pellets är ju "hagel" i hagelsvärmen så har inget med maget och göra. Och detta görs för alla semiauto men hittar inget om att dom höjer damagen per pellet, så blir det nerf på hagel jämt över?
Postad 23 February 2012 - 15:36
TheBadlands
-
TheBadlands
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Finns det några konkreta skäl till att tro att det kommer bli nån input-lag fix då?
Nej det finns det inte. Det enda officiella som hörts från Dice-lägret är att de är medvetna om att vissa bildvisare (tv-apparater etc.) skapar input lag pga. s.k. post processing. Enda "lösningen" som de "hittat" är att ändra till game mode...förutsatt att din tv har sådanan inställningsmöjligheter. Dice har inte kommenterat varför inte 360-versionen har problem. En teori om varför det är så tyst...När det gäller BF3 är det (till skillnad från COD där Microsoft har första tjing) Sony som har en något tajtare samarbete med Dice/EA. Kan detta månne ha att göra med att man aktar sig för att prata om att det är fel på PS3-versionen eller rent av att själva PS3-konsolen har problem med spelet?
Postad 23 February 2012 - 16:03
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Är ju inte bara input lag det har varit tyst om, man hör ju egentligen inte något om några andra problem heller. Och det lilla man hör (tex game mode) tar sig ju inte ut via några officiella kanaler.
Så vi ska nog inte dra på allt för stora konspirationsteorier i denna frågan.
Angående patch notesen så känns det som dom har varit och pillat med allt. Men det som känns mest relevant och intressant är ju accessories delen. Man bör nog fundera lite där efter patchen och inte som nu bara slänga på ett forgegrip och sen är man färdig.
Postad 23 February 2012 - 16:49
TheBadlands
-
TheBadlands
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Är ju inte bara input lag det har varit tyst om, man hör ju egentligen inte något om några andra problem heller. Och det lilla man hör (tex game mode) tar sig ju inte ut via några officiella kanaler. Så vi ska nog inte dra på allt för stora konspirationsteorier i denna frågan.
Konspirationsteorier är kul...  Alan Kertz (Gameplay designer hos Dice) har twittrat om just deras insikt i att vissa displayer skapar input lag.
Postad 23 February 2012 - 16:54
masse70
-
masse70
-
Mega-Guru
-
-
8528 inlägg
Vet inte om jag är sist på bollen på denna, men here gives:
http://battlelog.bat...d.com/bf3/news/
Postad 23 February 2012 - 16:58
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
"Reduced the total pellets fired from 12 to 9." Antar att det är den du far efter, pellets är ju "hagel" i hagelsvärmen så har inget med maget och göra. Och detta görs för alla semiauto men hittar inget om att dom höjer damagen per pellet, så blir det nerf på hagel jämt över?
Japp precis, men jag tycker att USAS är lika överdriven både med frags pga splash, och köttkvarnseffekten som den har med buckshots. Man kan ju bokstavligt talat springa rätt igenom 6-7st utan problem med buckshots  men nu när jag läser min egen post så inser jag det var sista gången jag skriver något samtidigt som jag pratar i telefon  Nej det finns det inte. Det enda officiella som hörts från Dice-lägret är att de är medvetna om att vissa bildvisare (tv-apparater etc.) skapar input lag pga. s.k. post processing. Enda "lösningen" som de "hittat" är att ändra till game mode...förutsatt att din tv har sådanan inställningsmöjligheter.
Konspirationsteorier är kul... Alan Kertz (Gameplay designer hos Dice) har twittrat om just deras insikt i att vissa displayer skapar input lag.
För mig så är allt dom skriver enbart nonsens, ett försök att skydda sin kära rumpa från intrång. Jag har som sagt testat på 5 olika apparater den dyraste är min KRP-500a och den billigaste min Samsung monitor för ~3000kr. Alla uppför sig likadant i 720p, jag kan köra BF3 på min PC med min Pioneer som bildvisare och den är exemplarisk, får inget lagg eller släpningar och där om någonstans så borde den inte hänga med tanke på upplösning och framerate. Då har jag provat User-läget, där jag avaktiverat allt vad "lull-lull" heter, PC-läget och Game-läget. Jag ska dock prova 720p ikväll igen, tänkte ändra på sensitivityn i spelmenyn och se vad man kan få för effekter utav det. Har förvisso provat med det tidigare också, men det kanske finns någon optimal inställning så jag ska börja med att flytta ett hack i taget och se vart det bär iväg.
Redigerat av Ola Thomasson, 23 February 2012 - 17:22.
Postad 23 February 2012 - 18:14
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Konspirationsteorier är kul... Alan Kertz (Gameplay designer hos Dice) har twittrat om just deras insikt i att vissa displayer skapar input lag.
Jo visste att det var hans tweats du syftade på men anser inte att det är någon officiell kanal. För mig så är allt dom skriver enbart nonsens, ett försök att skydda sin kära rumpa från intrång. .....
Men visst är det så att vissa apparater i sig har input lag som man kan bli av med genom att använda game läget. Så ser inte problemet i att uppmana folk att testa att använda det, vilket var vad personen i fråga gjorde. input lag+input lag > input lag
Postad 23 February 2012 - 21:04
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2097 inlägg
Jag har ju gamemode på TVn så jag testade det men det hjälpte inte. Det enda som hjälper är att spela i 576.
Förresten reggas stats när nåt sker eller sparas allt när spelet är slut? För jag får nästan alltid disconnect när omgången är över.
Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 23 February 2012 - 21:05.
Postad 23 February 2012 - 22:09
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Vet inte om jag är sist på bollen på denna, men here gives:
http://battlelog.bat...d.com/bf3/news/
Tack. " Players now get up from Prone slightly faster, allowing better odds of getting away from a grenade or threat when prone. "Som om det inte redan är tillräckligt lätt att undkomma granater? Tycker de kan sänka tiden för granaternas explosion. Tycker man har all tid i världen att undkomma. För övrigt så har jag nu testat 576p. Tyvärr så är det som de flesta säger här, man får betydligt bättre kontroll över siktet. Men det ser ju rätt jävla illa ut. Tur att man har så jäkla stor bild så man ser gubbarna iaf. Bildkvot 36 i 576 är nästan ett minimum  Men jag får nog väldigt svårt att gå tillbaka nu...det var just det här jag inte ville uppleva...
Redigerat av Falcy, 23 February 2012 - 22:09.
Postad 24 February 2012 - 08:34
sandö
-
sandö
-
Användare
-
-
247 inlägg
För övrigt så har jag nu testat 576p. Tyvärr så är det som de flesta säger här, man får betydligt bättre kontroll över siktet. Men det ser ju rätt jävla illa ut. Tur att man har så jäkla stor bild så man ser gubbarna iaf. Bildkvot 36 i 576 är nästan ett minimum  Men jag får nog väldigt svårt att gå tillbaka nu...det var just det här jag inte ville uppleva...
Testade också att köra i 576p igår, men gick faktiskt snabbt tillbaka till 720p igen. För min del var det ytterst liten skillnad i hanteringen av siktet, och då grafiken blev så pass mycket sämre (kör dessutom på 120"), så försvann den lilla lilla fördelen med att ha något bättre respons i styrning. Ibland var det ju knappt så man såg om det var en gubbe eller en buske på lite längre håll.  Så nej, för min del kör jag vidare på 720p, tycker att den upplevelsen är mer angenäm än den i 576p. Men jag förstår absolut vad folk menar med "inputlagg" men jag tror också att det är väldigt olika från system till system, samt hur mycket man stör sig på det. Men det har vi ju stött och blött många gånger.  Men en liten tanke kring det som kallas "inputlagg". Det kan väl omöjligt vara just ett "Input" lagg eftersom det avhjälps med att sänka upplösningen på systemet. Som jag tolkar folk när dom säger "input" så menar dom att något fördröjer deras rörelser från handkontrollen, innan det syns på skärmen? Även om du sänker upplösningen så tar ju kontrollens signaler slut vid PS3an, efter det är det ju bara en konvertering av signalerna till en bild. Alltså kan vi utesluta kontrollen. Sen är ju frågan hur det egentligen kan bli bättre bara för att man sänker upplösningen? Troligt är väl att det är pga att mindre information behöver behandlas av spelet/PS3an och handkontrollens händelser kan behandlas snabbare då dom inte påverkas av den mindre mängd grafik som förmedlas. Bara en tanke som sagt, men det borde ju inte vara så "enkelt" för det hade dom kunnat löst/meddelat ganska omgående.
Postad 24 February 2012 - 09:21
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
Men visst är det så att vissa apparater i sig har input lag som man kan bli av med genom att använda game läget. Så ser inte problemet i att uppmana folk att testa att använda det, vilket var vad personen i fråga gjorde. input lag+input lag > input lag
Jo så är det ju, men jag vill inte kalla detta för inputlag, min tv har inga problem att köra BF3 på Xbox360 i 720P, inte min monitor heller, har inte testat på sony 40w2000. Var tvungen att låna hem för att prova, hade även den konsolen haft problem med BF3 på min PC och monitor så hade jag kunnat säga att ja det kanske finns bättre apparater. Men jag tror man väljer att blunda för problemet, nästan alla som har provat nu här i tråden upplever spelet annorlunda efter de provat 576P ordentligt, så procenten som anser att 720p dras med problem blir större och större. Men ja om det nu är "inputlag" i den bemärkelsen så måste jag ha en extrem otur med alla apparater jag testat med även fast två utav dem har funkat ypperligt med BF3 i 720p på en Xbox360 som ej funkar bra med BF3 i 720p på en PS3. Input lag borde ju rimligtvis vara att gubben inte rör sig på några ms, så är det ju inte gubben rör sig direkt sedan tappar den all fattning. Ungefär som att köra en BMW 2002turbo om ni provat det någon gång
Postad 24 February 2012 - 09:41
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Ni som har strul med inputlag, vad har ni för sense?
Postad 24 February 2012 - 09:54
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Så nej, för min del kör jag vidare på 720p, tycker att den upplevelsen är mer angenäm än den i 576p. Men jag förstår absolut vad folk menar med "inputlagg" men jag tror också att det är väldigt olika från system till system, samt hur mycket man stör sig på det. Men det har vi ju stött och blött många gånger. 
Givetvis är upplevelsen mer angenäm ju högre upplösning.  Men en liten tanke kring det som kallas "inputlagg". Det kan väl omöjligt vara just ett "Input" lagg eftersom det avhjälps med att sänka upplösningen på systemet. Som jag tolkar folk när dom säger "input" så menar dom att något fördröjer deras rörelser från handkontrollen, innan det syns på skärmen? Även om du sänker upplösningen så tar ju kontrollens signaler slut vid PS3an, efter det är det ju bara en konvertering av signalerna till en bild. Alltså kan vi utesluta kontrollen. Sen är ju frågan hur det egentligen kan bli bättre bara för att man sänker upplösningen? Troligt är väl att det är pga att mindre information behöver behandlas av spelet/PS3an och handkontrollens händelser kan behandlas snabbare då dom inte påverkas av den mindre mängd grafik som förmedlas.
Bara en tanke som sagt, men det borde ju inte vara så "enkelt" för det hade dom kunnat löst/meddelat ganska omgående.
Jag tycker problemet är väldigt konstigt, eftersom det inte drabbar alla... Kan det hänga ihop med att vi som spelat BC2 mycket vant oss vid hur det "ska" vara? Och nu i BF3 är något ändrat? Men varför blir det bättre av att sänka upplösningen? För det är inget snack om att det blir bättre, min k/d var helt överlägsen igår när jag testade, mot vad jag tidigare har haft. Inga andra spel har denna typ av "problem". Hoppas DICE väljer att göra något åt detta och gå till botten med problemet. Kan vi få tillbaka kontrollen åla BC2 med 720p i BF3 så kommer spelet växa. Som det är nu när man kör 720 så blir man frustrerad som fan när man missar helt givna träffar. Ni som har strul med inputlag, vad har ni för sense?
Jag har testat allt möjligt. Både långsammare och riktigt snabbt.
Postad 24 February 2012 - 09:56
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Ni som har strul med inputlag, vad har ni för sense?
Det blir mer spelbart på låg sense helt klart.
Postad 24 February 2012 - 09:56
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Ja, lägre sense, högre spelbarhet.
Redigerat av Falcy, 24 February 2012 - 09:57.
Postad 24 February 2012 - 10:04
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Okej.. Kan ju vara så att många kör på lägre sense och inte märker inputlagen.
En anna fråga.. kör ni wifi eller trådat?
Bluetooth ligger ju på samma frekvens som wifi, det kan ju också försämra inputlagen.
Postad 24 February 2012 - 10:05
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Jo så är det ju, men jag vill inte kalla detta för inputlag, min tv har inga problem att köra BF3 på Xbox360 i 720P, inte min monitor heller,
Rätt intressant, då är det alltså något med PS3an och optimeringen från DICE sida. Jag vet att BF3 på PS3 inte har 720p utan något mindre, kommer ej ihåg. Frågan är om även Xbox versionen har nerbantad upplösning eller kör den med full 720p? Okej.. Kan ju vara så att många kör på lägre sense och inte märker inputlagen.
Bluetooth ligger ju på samma frekvens som wifi, det kan ju också försämra inputlagen.
Jag kör trådlöst. Men om problemet låg däri så skulle det inte bli bättre när vi sänker upplösningen? Inte heller har några andra spel detta problem. Men jag älskar kreativa frågor som kan ge oss en lösning, så jag tackar för ditt engagemang ROCA
Postad 24 February 2012 - 10:28
Pansarhund
-
Pansarhund
-
Användare
-
-
187 inlägg
Jag körde trådlöst tidigare men sedan bytte jag. Det blev ingen skillnad vad gäller inputlagget. Men som Falcy skrev så kanske det är så att upplösningen inte är exakt 720p och det är det som gör att det laggar. Å andra sidan borde det vara likadant för Xbox360 om den är portad på samma sätt. Jag spelar på en Panasonic 42 tums plasma (px någonting.. ) och jag har rejält inputlag som dock försvinner när jag kör 576p. Jag har nästan tröttnat på BF3 nu och kommer antagligen lägga ner det helt och hållet så vida inputlagget inte fixas i nästa patch. Det blir ingen riktig action när inte gubben gör som man vill och när man blivit van vid "bf3-upplevelsen" så är det bara fraggandet som är roligt till slut. Då krävs det att man ska kunna spela mer med reflexer för att jag ska kunna tycka det är kul i ett längre perspektiv.
Postad 24 February 2012 - 10:30
Unregisteredf6ea3cff
-
Unregisteredf6ea3cff
-
Veteran
-
-
2097 inlägg
Nej det kommer fortfarande märkas... fast med längre sense. Precis så. Att mecka med sense är som att käka smärtstillande om du bryter benet. Benet är fortfarandet brutet även om man inte upplever smärtan lika starkt.
Postad 24 February 2012 - 10:45
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
hehe.. Jag tycker att det är så konstigt att vissa upplever det! I mitt jobb ingår det att felsöka, därav intresset. Fast då brukar vi rekomendera att man rensar cachen.
Skulle vara kul att veta vad det beror på, yttreomständighter, hårdvara osv.
Läste någonstans att PS3 versionen har VSYNC, detta för att slippa screentearing. 360 saknar däremot VSYNC. Frågan är då om VSYNS inaktiveras i och med att man kör 576p.
Postad 24 February 2012 - 10:49
Pansarhund
-
Pansarhund
-
Användare
-
-
187 inlägg
Gamers som jag, som varit med under Quake3-eran kanske är mer uppretade över problemet med inputlagg då det under den tiden var en ständig strävan mot att alltid ligga på stabila 125 fps. Man var van vid att reaktionsförmågan = allt. Däremot så är lagg pga högre ping något som för mig är enklare att kompensera för. Jag minns när man spelade med 150-200 i ping och var van att alltid skjuta lite före en fiendes hitbox. Lite som att snipa och räkna med tiden det tar att kulan ska träffa målet.
Okej.. nu har jag gnällt av mig
//surgubben
Postad 24 February 2012 - 11:11
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Skulle vara kul att veta vad det beror på, yttreomständighter, hårdvara osv.
Jag tror vi kan utesluta bildkällor, jag har själv testat med min projje, en Epson TW-3200 samt med min 42" LG. Även Ola Thomasson har testat åtskilliga olika apparater utan skillnader. Kan det finnas någon skillnad i den gamla PS3 Phat och den nya Slim? Jag har en PS3 Phat med 120Gb SSD disk. Läste någonstans att PS3 versionen har VSYNC, detta för att slippa screentearing. 360 saknar däremot VSYNC. Frågan är då om VSYNS inaktiveras i och med att man kör 576p.
Det första jag vill veta är om Xbox versionen även den kör med den lägre upplösningen? Är du säker på att Xbox inte också har vsync? EDIT: Konsollversioner kör 1280x704. http://www.gamereact... Battlefield 3/
Redigerat av Falcy, 24 February 2012 - 11:15.
Postad 24 February 2012 - 11:19
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Det första jag vill veta är om Xbox versionen även den kör med den lägre upplösningen? Är du säker på att Xbox inte också har vsync?
1280x702 på båda konsoler. Ingen klagade på inputlag när betan var igång, på den builden var VSYNC inaktiverat på PS3. Det var därför jag undrade rent generellt om VSYNS inaktiveras i och med att man kör 576p. Då har ju, endel av inputlagen med VSYNC att göra.
Postad 24 February 2012 - 11:31
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
om det du säger angående VSYNC stämmer är det väldigt intressant. Jag vill också minnas att det inte var något problem med input lag under beten.
Detta verkar intressant har du någon källa så man kan läsa mera?
Redigerat av vvv, 24 February 2012 - 11:31.
Postad 24 February 2012 - 11:38
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Jag har tyvärr inget minne av hur betan var. Var det kanske bättre där, hmm.
Det bör inte, rent logiskt, ha något med själva upplösningen i sig att göra, men frågan är om vsync går OFF när man går ner till 576? Intressant, ROCA.
Postad 24 February 2012 - 11:41
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Inga officiella källor, finns lite info på olika forum om man Googlar.
Sen så kommer jag ihåg att jag tänkte på att det va mycket screentearingen på betan och att den i princip var borta på release versionen.
1 + 1
Kontrollen VAR bättre och rappare i betan!
Postad 24 February 2012 - 11:41
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
Jag tror vi kan utesluta bildkällor, jag har själv testat med min projje, en Epson TW-3200 samt med min 42" LG. Även Ola Thomasson har testat åtskilliga olika apparater utan skillnader.
Kan det finnas någon skillnad i den gamla PS3 Phat och den nya Slim? Jag har en PS3 Phat med 120Gb SSD disk.
Jag kör en slim med vanlig disk, ska installera bf3 på grabbens phat och se om den uppför sig på något annat sätt. För mig är det oerhört frustrerande, provade att köra med lägre sense i 720p för 1 timme sedan, och det känns som man rör sig i slowmotion. om det du säger angående VSYNC stämmer är det väldigt intressant. Jag vill också minnas att det inte var något problem med input lag under beten. Detta verkar intressant har du någon källa så man kan läsa mera?
Detta kan jag hålla med om, metro rush var en angenäm upplevelse under betan då körde jag 720p utan att ha dessa problem vad jag kan minnas, såg fram emot att få spela riktiga versionen då.
Postad 24 February 2012 - 12:00
Pip
-
Pip
-
Veteran
-
-
1792 inlägg
Fan vad häftigt om det skulle vara så att ROCA löser input-problemet med dessa tankegångar.
isåfall borde de kunna införa en vsync ON/OFF knapp för de som vill.
Redigerat av Pip, 24 February 2012 - 12:00.
Postad 24 February 2012 - 12:01
Pansarhund
-
Pansarhund
-
Användare
-
-
187 inlägg
Någon borde twittra om detta. Eventuellt så kanske man hade kunnat få möjligheten att slå av VSYNC på ps3an och då ta smällen att man får lite screen tearing istället.
edit: pucktvåa
Redigerat av Pansarhund, 24 February 2012 - 12:01.
Postad 24 February 2012 - 12:10
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Inga officiella källor, finns lite info på olika forum om man Googlar. Sen så kommer jag ihåg att jag tänkte på att det va mycket screentearingen på betan och att den i princip var borta på release versionen. 1 + 1 
Kontrollen VAR bättre och rappare i betan!
Jo googlade en runda nu och det mesta pekar ju på att det är just det filtret dom lagt till för att bli av med screentearingen som ställer till det. På xboxen la man ju aldrig till detta så där har dom fortfarande screentearingen men har sluppit input lag. Och är ganska säker på att dice har koll på detta, sen hur dom fixar det eller inte är ju en annan sak.
Postad 24 February 2012 - 12:12
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Här är en, tror jag, intressant tråd om ämnet vsync och BF. Har precis börjat läsa, så den kanske inte är så intressant, vi får se http://forums.electr...ter-demize.htmlPå xboxen la man ju aldrig till detta så där har dom fortfarande screentearingen men har sluppit input lag
Fast vad jag har sett på diverse testbilder så har PS3 mer tearing % än Xbox. Jag kan ha fel.
Redigerat av Falcy, 24 February 2012 - 12:12.
Postad 24 February 2012 - 13:14
PerJohan80
-
PerJohan80
-
Användare
-
-
111 inlägg
Det här låter ruskigt intressant. Ja, kan inte någon twittra om det och se om det dyker upp något kommentar från tex Dice-håll om detta?
Postad 24 February 2012 - 13:18
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
Här är en, tror jag, intressant tråd om ämnet vsync och BF. Har precis börjat läsa, så den kanske inte är så intressant, vi får se  http://forums.electr...ter-demize.html
Fast vad jag har sett på diverse testbilder så har PS3 mer tearing % än Xbox. Jag kan ha fel.
GG, Tack för hjälpen, laget var ju i princip hjälplöst innan du kom in och styrde upp. Roligt att du hoppar in på mig förresten!
Postad 24 February 2012 - 13:55
Pansarhund
-
Pansarhund
-
Användare
-
-
187 inlägg
edit: jag kan ju skriva in det ändå så kan folk få testa. vem vet, det kanske funkar? Before entering the game, go to your PS3 Settings -> Display Settings -> Video Output Settings -> Then HDMI -> Automatic -> Yes -> Set your Display inch if you have a 3DTV -> Set Audio Output Settings -> HDMI -> Manual -> unset the dolby(leave just the PCM through) -> Enter the Game.
When you enter the Game, you will notice that the graphics will glitch like the beta, and the movement become much more responsive. The only problem is that you have to do this procedure every time before you enter the game.
Redigerat av Pansarhund, 24 February 2012 - 14:04.
Postad 24 February 2012 - 14:54
PerJohan80
-
PerJohan80
-
Användare
-
-
111 inlägg
edit: jag kan ju skriva in det ändå så kan folk få testa. vem vet, det kanske funkar?
Before entering the game, go to your PS3 Settings -> Display Settings -> Video Output Settings -> Then HDMI -> Automatic -> Yes -> Set your Display inch if you have a 3DTV -> Set Audio Output Settings -> HDMI -> Manual -> unset the dolby(leave just the PCM through) -> Enter the Game.
When you enter the Game, you will notice that the graphics will glitch like the beta, and the movement become much more responsive. The only problem is that you have to do this procedure every time before you enter the game.
Slår detta av vsyncen eller vad gör det här för något? Måste iaf hem och testa!!!
Postad 24 February 2012 - 15:01
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Det personen i tråden säger att det gör är att det stänger av "tripple buffern". Vet inte riktigt vad det är för något men känns ganska långsökt att det skulle funka.
Postad 24 February 2012 - 15:01
Pansarhund
-
Pansarhund
-
Användare
-
-
187 inlägg
Slår detta av vsyncen eller vad gör det här för något? Måste iaf hem och testa!!!
Enligt forumet som länkades ovan så ska det stänga av triple-buffering.
Postad 24 February 2012 - 15:43
PerJohan80
-
PerJohan80
-
Användare
-
-
111 inlägg
Tackar, när jag sitter på jobbet så kan jag inte läsa så många på så många spelforum, #¤%¤&/ brandvägg!
Postad 24 February 2012 - 23:07
OWC
-
OWC
-
Beroende
-
-
1059 inlägg
Nu har jag också testat att köra på 576p och det är verkligen stor skillnad för mig. När jag inte har det där "lagget" så blir problemet med accelerationen inte lika stort eftersom jag inte "överstyr" i början för att kompensera. Men styrning är fortfarande inte bra alls, det känns fortfarande som man står och viftar med vapnet över hela skärmen så fort man ska göra någorlunda snabba rörelser.
Jag kommer dock köra 720p för det ser så illa ut i 576p.
Redigerat av OWC, 24 February 2012 - 23:10.
Postad 25 February 2012 - 09:41
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
GG, Tack för hjälpen, laget var ju i princip hjälplöst innan du kom in och styrde upp. Roligt att du hoppar in på mig förresten!
hehe tack. Dock blev jag förvånad över att du satt så mycket i tanks? Har för mig att jag läst här att du undviker fordon  Jag föredrar äkta soldatstrid, även om jag givetvis även kör tanks ibland. Spelade ju bara några rundor med dig så du kanske var på fordonshumör  Slår detta av vsyncen eller vad gör det här för något? Måste iaf hem och testa!!!
Har du testat? Eller någon annan som testat?
Postad 25 February 2012 - 09:57
Unregistered70c626f4
-
Unregistered70c626f4
-
Beroende
-
-
1117 inlägg
hehe tack. Dock blev jag förvånad över att du satt så mycket i tanks? Har för mig att jag läst här att du undviker fordon  Jag föredrar äkta soldatstrid, även om jag givetvis även kör tanks ibland. Spelade ju bara några rundor med dig så du kanske var på fordonshumör 
Har du testat? Eller någon annan som testat?
Jag testade igår och det gjorde ingen skillnad för mig. edit: jag kan ju skriva in det ändå så kan folk få testa. vem vet, det kanske funkar?
Before entering the game, go to your PS3 Settings -> Display Settings -> Video Output Settings -> Then HDMI -> Automatic -> Yes -> Set your Display inch if you have a 3DTV -> Set Audio Output Settings -> HDMI -> Manual -> unset the dolby(leave just the PCM through) -> Enter the Game.
provade och testade igår och ingen skillnad för mig, samma sega aim.
Postad 25 February 2012 - 10:27
Falcy
-
Falcy
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
2850 inlägg
Jag testade igår och det gjorde ingen skillnad för mig.
provade och testade igår och ingen skillnad för mig, samma sega aim.
Skit också.
Postad 25 February 2012 - 13:17
Ola Thomasson
-
Ola Thomasson
-
Forumräv
-
-
974 inlägg
hehe tack. Dock blev jag förvånad över att du satt så mycket i tanks? Har för mig att jag läst här att du undviker fordon  Jag föredrar äkta soldatstrid, även om jag givetvis även kör tanks ibland. Spelade ju bara några rundor med dig så du kanske var på fordonshumör 
Jo det stämmer, men det berodde på att ingen i laget visste hur man körde ett fordon överhuvudtaget och jag är rädd om min W/L samtidigt som jag gillar min 5% quit, något måste man ju ha som mål. Men visst kör jag fordon också 5915 kills i fordon av totalt 28399 så drygt 1 av 5 kills är med fordon, men du har helt rätt i att jag föredrar att gå till fots, men om det krävs att jag kör fordon för att vinna så gör jag det.. Jag låg ju bra nära en förlust där på Seine som du märkte
Postad 25 February 2012 - 13:21
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Testade några matcher i 576p. Det är ganska mycket screentearing och kontrollen är fan lite rappare i det läget. Ändrade tillbaks till 720p och, japp något segare kontroll. Dock är det inget jag störs av.
Jag tror att input lagen har definitivt något med antingen Vsync eller nåt fllter att göra. Anledningen att alla inte känner av den är nog senseen och att man vant sig med den något segare kontrollen.
Största problemet med detta spel är dock inte inpulag, spelet är så jävla obalanserat! DICE får skärpa till sig!
Minor är i princip värdelösa detsamma gäller Iglan och Stingern. Det är inte ofta man spränger en tank eller en heli nuförtiden. Gör minorna osynliga på radarn och fixa tillbaka Stingern som den var vid release.
Sen springer nästan varenda jävel med USAS + Frag...hopplöst!
Sen att det inte finns nån ETA på nästa patch gör ju inte saken bättre direkt.
Postad 25 February 2012 - 14:23
Ausir
-
Ausir
-
Lärjunge
-
-
330 inlägg
Jag håller inte med om att minor är värdelösa. Bara grejen att de ligger kvar när man dör, och att man kan lägga ut hur många som helst (vilket skulle ändras i kommande patch till max 6, har jag för mig) renderar i en hel del "bonus"-poäng. Sen är det alltid trevligt att få en tank att stanna upp för att röja minor så att man kan smälla på en rpg i baken...
Jag håller dock med om att de borde vara osynliga på minikartan, de syns tillräckligt med ir, och jag kan tycka att det ska krävas lite skills av en driver.
Postad 25 February 2012 - 15:19
shade73a
-
shade73a
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Gamers som jag, som varit med under Quake3-eran kanske är mer uppretade över problemet med inputlagg då det under den tiden var en ständig strävan mot att alltid ligga på stabila 125 fps. Man var van vid att reaktionsförmågan = allt. Däremot så är lagg pga högre ping något som för mig är enklare att kompensera för. Jag minns när man spelade med 150-200 i ping och var van att alltid skjuta lite före en fiendes hitbox. Lite som att snipa och räkna med tiden det tar att kulan ska träffa målet.
Okej.. nu har jag gnällt av mig 
//surgubben
För mig är det ännu värre, jag slutade med FPS när Q2 kom. QW avlöste Q1 och funktionen pushlatency=-xxx, blev helt lagglöst med 28.8 modemet. Detta med konsol är relativt nytt för mig, trycker fel knappar osv fortfarande, jag kommer nog aldrig lära mig ordentligt, men med BF2,3 kan jag iaf finna spelglädjen igen. Jag lirar absolut bäst med ett par öl i kroppen, men det kan jag ju inte rekommendera. Lagget går på något sätt ur då.
Postad 25 February 2012 - 15:19
vvv
-
vvv
-
Forumräv
-
-
859 inlägg
Kan inte heller säga att minor är värdelösa, däremot är nog dom flesta som använder sig av minor ganska värdelösa. I stort sätt alltid när man ser minor när man kommer och kör ligger det 6 minor på ett långt sträck mitt på vägen. Och det krävs ju faktiskt att någon spotar minor för att dom ska dyka upp på minimapen.
Postad 25 February 2012 - 18:14
Pansarhund
-
Pansarhund
-
Användare
-
-
187 inlägg
För mig är det ännu värre, jag slutade med FPS när Q2 kom. QW avlöste Q1 och funktionen pushlatency=-xxx, blev helt lagglöst med 28.8 modemet. Detta med konsol är relativt nytt för mig, trycker fel knappar osv fortfarande, jag kommer nog aldrig lära mig ordentligt, men med BF2,3 kan jag iaf finna spelglädjen igen.
Jag lirar absolut bäst med ett par öl i kroppen, men det kan jag ju inte rekommendera. Lagget går på något sätt ur då.
Ja, Q1 och QW var ju pionjärerna. Q2 lirade jag också men Q3 var det som jag spelade på hög nivå och nördade in mig på rejält. Angående ölen så håller jag med, 1-2 öl och sen är det som bäst spelkänsla. Mus och tangentbord är fortfarande bäst men det som är nice med konsoll är just att man kan ligga i soffan och slappa samtidigt som man lirar. Det är liksom det bästa av två världar.... ligga raklång i soffan och lira
Postad 26 February 2012 - 00:36
novaland
-
novaland
-
Veteran
-
-
2004 inlägg
Ja, Q1 och QW var ju pionjärerna. Q2 lirade jag också men Q3 var det som jag spelade på hög nivå och nördade in mig på rejält. Angående ölen så håller jag med, 1-2 öl och sen är det som bäst spelkänsla. Mus och tangentbord är fortfarande bäst men det som är nice med konsoll är just att man kan ligga i soffan och slappa samtidigt som man lirar. Det är liksom det bästa av två världar.... ligga raklång i soffan och lira 
Det var bättre att köra Doom2 över modem på den fronten.. laggade en så laggade alla, ingen hade någon fördel av lagg. Så fort någon fick lite modemhicka så stod man där öga mot öga med fienden och väntade på att någons modem skulle hoppa igång igen så matchen skulle fortsätta =) Den enda "laggen" man hade var reaktionstiden från att man såg fienden till att fingret hann trycka ner musknappen =) (Förutom doomer som körde med keyboard då också...)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|