Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Logitech Harmony *

4552 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Harmony 688 (Fjärrkontroller) 1 7,75 (3) Inga priser
Logitech Harmony 655 (Fjärrkontroller) 1 8 (2) Inga priser
Logitech Harmony 880 (Fjärrkontroller) 1 7,33 (2) Inga priser
Logitech Harmony 680 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 885 (Fjärrkontroller) 1 8,63 (129) Inga priser
Logitech Harmony 675 (Fjärrkontroller) 1 7 (1) Inga priser
Logitech Harmony 525 (Fjärrkontroller) 1 7,82 (290) Inga priser
Logitech Harmony 895 (Fjärrkontroller) 1 7,94 (51) Inga priser
Harman Kardon TC-30 (Fjärrkontroller) 1 8,5 (5) Inga priser
Logitech Harmony 555 (Fjärrkontroller) 1 8,74 (95) Inga priser
Logitech Harmony 890 (Fjärrkontroller) 1 (0) Inga priser
Logitech Harmony 785 (Fjärrkontroller) 1 8,62 (36) Inga priser
Logitech Harmony 1000 (Fjärrkontroller) 4 7,94 (87) Inga priser
Logitech Harmony One (Fjärrkontroller) 9 8,6 (321) Inga priser
Logitech Harmony 1100 (Fjärrkontroller) 7 8,02 (50) Inga priser
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (Övriga speltillbehör) 6 8,78 (31) Inga priser
Logitech Harmony 900 (Fjärrkontroller) 9 8 (27) Inga priser
Logitech Harmony 700 (Fjärrkontroller) 6 8,06 (17) Inga priser
Logitech Harmony 600 (Fjärrkontroller) 6 7,77 (30) Inga priser
Logitech Harmony 650 (Fjärrkontroller) 6 8,17 (39) Inga priser
Logitech Harmony 300i (Fjärrkontroller) 2 7,56 (31) 265:-
Logitech Harmony One+ (Fjärrkontroller) 6 8,3 (19) Inga priser
Logitech Harmony Touch (Fjärrkontroller) 7 6,75 (39) Inga priser
Logitech Harmony Smart Control (Fjärrkontroller) 4 7,95 (38) Inga priser
Logitech Harmony Ultimate (Fjärrkontroller) 8 8,19 (46) Inga priser
Logitech Harmony 950 (Fjärrkontroller) 5 7,5 (9) Inga priser
Logitech Harmony Elite (Fjärrkontroller) 5 7,21 (23) Inga priser
Logitech Harmony Companion (Fjärrkontroller) 5 8,03 (31) 3 308:-
47 relaterade trådar
Logitech Harmony Touch (42 inlägg) 4 år sedan
Multifjärr för att ersätta iRule (26 inlägg) 6 år sedan
Hjälp med nytt mediacenter-upplägg (0 inlägg) 8 år sedan
Val av projektor (och duk) (20 inlägg) 9 år sedan
Andersson LED65510FHD + Logitech Harmony = Funkar inte (5 inlägg) 9 år sedan
Styr dina Nexa fjärrströmbrytare med Harmony 525 (168 inlägg) 10 år sedan
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg) 10 år sedan
Streama ljud trådlöst - Marantz AV8003/Apple tv (3 inlägg) 10 år sedan
Början på Mediaskåp med fläktstyrning (0 inlägg) 11 år sedan
RF extender till Logitech Harmony 1100 (6 inlägg) 11 år sedan
Styra NEXA med Harmony 1000 (187 inlägg) 12 år sedan
Kanalloggor för Harmony 1000 (45 inlägg) 13 år sedan
Harmonys knapptryck-respons väldigt långsam, finns något bättre? (9 inlägg) 13 år sedan
Söker en supermultifjärr (5 inlägg) 13 år sedan
Logitech Harmony 1100, fakta eller rykte (82 inlägg) 13 år sedan
Förläng IR signalen i ett stängt skåp (8 inlägg) 14 år sedan
Tv på datorn! (1 inlägg) 14 år sedan
Digitalbox till Mac/HTPC? (1 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 1000 (602 inlägg) 14 år sedan
Harmony One, 900 eller 1100? (19 inlägg) 14 år sedan
köpa multifjärr (5 inlägg) 14 år sedan
RF Modning av Harmony 880 (10 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony Adapter for Playstation 3 (66 inlägg) 14 år sedan
Logitech Harmony 300i (16 inlägg) 15 år sedan
Min Harmony 555 är seeeeeeg! (0 inlägg) 15 år sedan
Lyckas inte starta datorn med fjärren (8 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony 525 till HTPC (3 inlägg) 15 år sedan
Alla dessa mutli fjärrkontroller (2 inlägg) 15 år sedan
Letar efter den perfekta fjärrkontrollen (23 inlägg) 15 år sedan
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg) 15 år sedan
Panasonic TH42PV60 samt Logitech Harmony 785 (31 inlägg) 15 år sedan
Logitech Harmony One + Pioneer RCS-515H (0 inlägg) 15 år sedan
Utan Fjärr. (2 inlägg) 15 år sedan
Styra Nikon D60 med Harmony One? (1 inlägg) 15 år sedan
Styr din Kinpgpin-duk med Harmony-fjärren. (16 inlägg) 16 år sedan
Komplicerat problem, hjälp önskas (4 inlägg) 16 år sedan
Enkel multifjärr för tre apparater? (5 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 II (5 inlägg) 16 år sedan
Harman Kardon TC-30 (8 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony 525 och Vista Media Center (7 inlägg) 16 år sedan
Logitech Harmony One vs. Philips SRU-8015 (15 inlägg) 16 år sedan
Pioneer VSX-817 (2 inlägg) 16 år sedan
Vilken fjärr är hetast nu (25 inlägg) 17 år sedan
HD HTPC för ca: 10.000 SEK (11 inlägg) 17 år sedan
Kameleon 6-in-1 vs Logitech Harmony 525 (18 inlägg) 18 år sedan
Multifunktionell HTPC, VISTA (7 inlägg) 18 år sedan
Fjärrkontroller (9 inlägg) 18 år sedan

Postad 04 november 2010 - 16:48

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Undrar även om jag kan använda min nyvarande konfiguration och ladda ner i den nya fjärren eller är det olika program för olika Harmony fjärrar?

Japp.

Måste jag lägga dessa som touchknappar? De används ganska flitigt till min digitalbox.

Dom hamnar som default i touchskärmen.

Postad 04 november 2010 - 16:55

Releaser
  • Releaser
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Har du prövat att tilldela "off kommandot" manuellt?

Menar du att lära in power on/off manuellt via hdmiswitchens egna handkontroll eller? Isåfall ja.
Jag hittar ingen funktion för aktiviteter när man just trycker på harmonyns standby, finns det något ställe man kan ställa in vilken ordning de skall stängas av i?

Postad 04 november 2010 - 17:00

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Japp.

Går eller inte?

Dom hamnar som default i touchskärmen.

Du har ingen bild på hur detta ser ut. Känns inget vidare att ha dem som touchknappar...

Postad 04 november 2010 - 17:03

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Releaser, har du kollat så att det inte är någon hdmi-styrning påslagen?

Går eller inte?

Du har ingen bild på hur detta ser ut. Känns inget vidare att ha dem som touchknappar...

Det funkar kanon, du har valet att ändra modell till höger i harmony programmet har jag för mig.

Bifogad fil  One.jpg   15,52K   0 Antal nerladdningar

Postad 04 november 2010 - 17:07

Releaser
  • Releaser
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Det funkar kanon, du har valet att ändra modell till höger i harmony programmet har jag för mig.

Den på tv'n är avstängd.
Min hdmiswitch går ju in på hdmi ingång 1 på tv'n.

Finns det någon sådan inställning hos harmony 900 kontrollen?

Postad 04 november 2010 - 17:11

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Du ska kunna ändra ordningen apparaterna slås på i Harmony programmet.

Postad 04 november 2010 - 17:16

Releaser
  • Releaser
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Ja den har jag hittat och det fungerar bra.

Men tänkte mer på om det finns en en lista på där apparaterna slås av i en viss ordning tänkte om min hdmiswitch missar "power off" kommandot av någon konstig anledning?

Postad 04 november 2010 - 17:18

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Det verkar som ett märkligt problem, jag skulle försöka laborera lite med inställningarna för fördröjning vid avslag samt signalstyrka för att se om det hjälper.

Postad 04 november 2010 - 17:24

Releaser
  • Releaser
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Det verkar som ett märkligt problem, jag skulle försöka laborera lite med inställningarna för fördröjning vid avslag samt signalstyrka för att se om det hjälper.

Ja jag håller på och grejjar med det i skrivande stund.
Men jag hittar ingen inställnings möjlighet för fördröjning specifikt för standbyläge/avslag av apparaterna?

Postad 04 november 2010 - 17:26

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Har för mig att det skall finnas ett val under "enheter", är inte säker dock så jag lämnar frågan vidare.

Postad 04 november 2010 - 17:28

Releaser
  • Releaser
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Har för mig att det skall finnas ett val under "enheter", är inte säker dock så jag lämnar frågan vidare.

Ok ja jag får leta vidare!
Tackar så mycket för tipsen! :)

Postad 04 november 2010 - 17:35

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Varsågod, alltid trevligt att kunna hjälp till :)

Postad 04 november 2010 - 19:04

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Om jag väljer att ha dessa "färgknappar" i displayen i en aktivitet så finns det ingen möjlighet att tex lägga in andra touchknappar i den aktiviteten eller?

Vad vinner jag på att välja Harmony One istället för 700? Touchdisplay och möjlighet till fler enheter men är det något mer?

Postad 04 november 2010 - 20:44

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0

Om jag väljer att ha dessa "färgknappar" i displayen i en aktivitet så finns det ingen möjlighet att tex lägga in andra touchknappar i den aktiviteten eller?

Jodå, om du tittar på bilden så ser du vita pilar till höger och vänster om skärmen, med dessa bläddrar du bland de olika sidorna, kommer inte ihåg exakt hur många sidor du kan ha men det är garanterat fler än vad man behöver. :)

Postad 04 november 2010 - 22:41

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Jodå, om du tittar på bilden så ser du vita pilar till höger och vänster om skärmen, med dessa bläddrar du bland de olika sidorna, kommer inte ihåg exakt hur många sidor du kan ha men det är garanterat fler än vad man behöver. :)

Okej, tack för snabba svar men tycker ändå att jag kanske skulle störa mig på att ha dessa knappar på skärmen. Kanske ska testa, logitech kör ju någon kampanj på sin hemsida där man får pengarna tillbaka om man inte är nöjd efter 4 veckor...

Postad 06 november 2010 - 21:50

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Var på MM idag och kände och klämde lite på Harmony One och 700... Blir inte klok! Varför kan inte någon av dem vara lika skön att hålla i som min 555:a för??? JAG VILL HA TILLBAKA DEN NUUU!!!

Postad 07 november 2010 - 17:08

PojPoj
  • PojPoj
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Blocket...

http://www.blocket.s..._...m?ca=11&w=3

Postad 07 november 2010 - 21:44

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Blocket...

http://www.blocket.s..._...m?ca=11&w=3

Tack för tipset. Tog ett tag innan jag hittade annonsen då jag bara hamnade på blockets första-sida men nu är iaf säljaren mailad. Har även mailat på en annons till. Klart bäst att hitta en likadan som jag redan har då jag varit toknöjd och inte kan först hur Logitech kan ersätta 555an med 700an. Visst färgskärm är väl coolt men enbart 6 enheter och mindre greppvänlig ser jag inte som en värdig efterträdare.

Postad 11 november 2010 - 14:36

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Min 555 har efter knappt ett år tappat all färg på de fyra färg-knapparna längst ner, texten på samtliga vita sifferknappar börjar försvinna, några är nästan borta, dessutom är texten ovanför Mute och Prev helt borta.

Nån mer som råkat ut för detta?

Pratade med Logitech support och de tyckte jag skulle byta den, men nu är det ju så att 555'an inte finns längre och deras nyare fjärrisar i samma prisklass stödjer endast 1/3 av de enheter som 555'an gör.

Vad gör man?

Postad 11 november 2010 - 16:11

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1 551 inlägg
  • 0
Har lite problem med att få min Harmony 555 att funka med Windows Media Center(Vista64).
Använder IR mottagaren från König fjärren
Orginalfjärren funkar kanon.
Men jag kan inte få min Harmony att funka som fjärr till Media Center.
Har testat med att lägga in en ny enhet som Windows media Center tex.
Nån som har nått bra tips.

Postad 11 november 2010 - 16:40

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Min 555 har efter knappt ett år tappat all färg på de fyra färg-knapparna längst ner, texten på samtliga vita sifferknappar börjar försvinna, några är nästan borta, dessutom är texten ovanför Mute och Prev helt borta.

Nån mer som råkat ut för detta?

Pratade med Logitech support och de tyckte jag skulle byta den, men nu är det ju så att 555'an inte finns längre och deras nyare fjärrisar i samma prisklass stödjer endast 1/3 av de enheter som 555'an gör.

Vad gör man?

Samma sak på mina 555or. Har haft 2 st, den ena fick jag ny på garanti (inte pga knapparna utan att den inte fick kontakt med programmet i datorn) för ca ett år sedan och den innan hade jag 6 månader. Fick behålla den när dom skickade en ny så jag flyttade över knapparna nyligen då de var något bättre på den ena. Nu har jag lyckats spräcka displayen på den och ska byta ut den av den anledningen. Troligtvis till en Harmony 700 då jag inte gillar touchen på One. 700 klarar exakt det antal devices som jag har så den får duga.

Redigerat av Tobyponken, 11 november 2010 - 16:42.

Postad 11 november 2010 - 18:11

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1 551 inlägg
  • 0

Har lite problem med att få min Harmony 555 att funka med Windows Media Center(Vista64).
Använder IR mottagaren från König fjärren
Orginalfjärren funkar kanon.
Men jag kan inte få min Harmony att funka som fjärr till Media Center.
Har testat med att lägga in en ny enhet som Windows media Center tex.
Nån som har nått bra tips.

Det löste sig efter ett par försök att föra över kommandona från orginalfjärren.

Så nu funkar fjärren kanon att styra TV,Reciever, HD-box, BD spelare och mediacenter.
Härlig produkt.

Postad 11 november 2010 - 19:23

Corpze
  • Corpze
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0
Har ett problem med min one, jag har aktiviteten " titta på tv" vald, den sätter på tv, reciever och förstärkare utan problem, men när jag skall kontrollera volymen (skall justeras via ercievern) så är det volymen på tvn som ändras, trots att jag kört inställningsguiden och "justera volymen via reciever" är bekräftad av harmony-programmet, vet inte hur jag skall ändra på detta...

Är det någon som vet vad som kan vara fel?

MVH

Problem löst... gick in på aktivitet - anpassa knappar och ställde in rätt enhet för rätt komando, tv var inställd istället för reciever!

Redigerat av Corpze, 11 november 2010 - 19:35.

Postad 13 november 2010 - 11:34

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Köpte en Harmony 700 igår på elgiganten. Hittade ett ex med lite skadat emballage som jag fick köpa för 499:- :(

Kopple den till datorn och skulle köra över konfigurationen från min 555:a. Hade 7 enheter i den och gissa om jag blev förvånad när jag märker att alla 7 enheter kom med...?! Den ska bara klara 6. Testade att lägga till en enhet till men då säger den ifrån. B)

Alla aktiviteter och enheter följde med till den nya fjärren men anpassade knappar kom inte med. Synd för det är just det som jag tycker tar lite tid att få till bra.

Postad 14 november 2010 - 16:08

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Jag har köpt en Logitech 650 och har ett par frågor.

Jag har en Digitalbox (PVR) och en Bluray-spelare, båda kopplade till en Receiver (via HDMI). Receivern är sedan kopplad till TV:ns HDMI 1. Det funkar ibland, kanske 7 gånger av 10, men ofta är det någon enhet som inte slår på eller som inte stänger av sig som den ska. Oftast går det att lösa via Help-knappen (lite irriternade), men inte sällan måste jag plocka fram någon av de andra fyra fjärrarna för att lösa problemet (mkt irriterande).

Jag har ställt in det så att vid aktiviteten "Titta på TV" endast PVR och TV sätts på (sambon vill ha det så). Receivern släpper då igenom HDMI-signalen i Stand by-läge. Kan detta vara en del av problemet? När jag ställde in första gången fick jag en fråga om enheterna var kopplade med Scart, men HDMI kunde jag inte ange? Överhuvudtaget tyckte jag att det var lite knapphändigt med uppifter om hur enheterna var sammankopplade som efterfrågades.

Om svaren finns tidigare i tråden ber jag om ursäkt, men det är många sidor att läsa igenom...

Redigerat av Dunbar, 15 november 2010 - 08:07.

Postad 14 november 2010 - 20:45

Unregisteredfaf14618
  • Unregisteredfaf14618
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Har kollat på en Harmony One till mig själv och som julkapp till föräldrarna.
Just nu har Amazon.co.uk ett schysst pris på den, samtidigt som man får fri frakt..så förstod jag det som iaf.
Nu undrar jag dock om det är några problem att köpa en Harmony One från England.

Hur ligger det till med garantin, kan man skicka in den till logitech i Sverige om det skulle vara något fel på den, eller måste man gå den jobbiga vägen genom amazon?

Britterna har annorlunda stickproppar än oss, så någon form av adapter får jag köpa hos kjell, men det ska väl inte vara några problem annars?

Postad 15 november 2010 - 08:55

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0
Är det någon som kör en Harmony tillsammans med en Canon systemkamera? Hur har ni gjort isf?

Min modell, EOS 7D finns med i modelllistan, men är flaggad att det inte finns några kommando till den. Jag har kollt runt lite bland andra modeller, typ 350D, men det är rätt märkliga knappar som finns där, "direction up/down/left/right" t.ex., och inte bara en avtryckare.

Mest för att det är en cool grej, inte för att jag ska ha Harmonyn med när jag är ute och plåtar :D

Postad 16 november 2010 - 10:48

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Min fjärr (650) hoppar två volymstegpå ett tryck, vilket inte är något större problem. Men när jag ska lyssna på radio och byta förinställd kanal hoppar den också två steg = två kanaler. Var i inställningarna kan man åtgärda det här?

Postad 16 november 2010 - 10:57

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Min fjärr (650) hoppar två volymstegpå ett tryck, vilket inte är något större problem. Men när jag ska lyssna på radio och byta förinställd kanal hoppar den också två steg = två kanaler. Var i inställningarna kan man åtgärda det här?

Ändra tiden som ett kommando ska skickas. Det löser du med felsökningsfunktionen.

Jag har köpt en Logitech 650 och har ett par frågor.

Jag har en Digitalbox (PVR) och en Bluray-spelare, båda kopplade till en Receiver (via HDMI). Receivern är sedan kopplad till TV:ns HDMI 1. Det funkar ibland, kanske 7 gånger av 10, men ofta är det någon enhet som inte slår på eller som inte stänger av sig som den ska. Oftast går det att lösa via Help-knappen (lite irriternade), men inte sällan måste jag plocka fram någon av de andra fyra fjärrarna för att lösa problemet (mkt irriterande).

Jag har ställt in det så att vid aktiviteten "Titta på TV" endast PVR och TV sätts på (sambon vill ha det så). Receivern släpper då igenom HDMI-signalen i Stand by-läge. Kan detta vara en del av problemet? När jag ställde in första gången fick jag en fråga om enheterna var kopplade med Scart, men HDMI kunde jag inte ange? Överhuvudtaget tyckte jag att det var lite knapphändigt med uppifter om hur enheterna var sammankopplade som efterfrågades.

Om svaren finns tidigare i tråden ber jag om ursäkt, men det är många sidor att läsa igenom...

Förslagsvis så kör du felsökningsguiden för respektive aktivitet. Oftast är det tiderna för kommandon samt väntetiden mellan kommandon som spökar. Det brukar lösa sig efter lite testande med tiderna.

Postad 16 november 2010 - 10:57

Unregistered24a8fb9a
  • Unregistered24a8fb9a
  • Användare

• 153 inlägg
  • 0

Har kollat på en Harmony One till mig själv och som julkapp till föräldrarna.
Just nu har Amazon.co.uk ett schysst pris på den, samtidigt som man får fri frakt..så förstod jag det som iaf.
Nu undrar jag dock om det är några problem att köpa en Harmony One från England.

Hur ligger det till med garantin, kan man skicka in den till logitech i Sverige om det skulle vara något fel på den, eller måste man gå den jobbiga vägen genom amazon?

Britterna har annorlunda stickproppar än oss, så någon form av adapter får jag köpa hos kjell, men det ska väl inte vara några problem annars?

Jag köpte en från England som där är annan kontakt på, bara att köpa en adapter så funkar det. Tror jag köpte min på Klas Olsson för 19:- eller nått.
Garantin mm kan jag inte svara på eftersom min har funkat klockrent sen jag köpte den.

Postad 16 november 2010 - 11:42

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Ändra tiden som ett kommando ska skickas. Det löser du med felsökningsfunktionen.

Förslagsvis så kör du felsökningsguiden för respektive aktivitet. Oftast är det tiderna för kommandon samt väntetiden mellan kommandon som spökar. Det brukar lösa sig efter lite testande med tiderna.

Tack för tipset! Men jag hittar inte var man ändrar tiderna. Om jag gör en felsökning och väljer t.ex. "PVR slås inte på och av som den ska" och går vidare med frågorna så kommer jag aldrig till alternativet ändra tiderna.

Postad 16 november 2010 - 20:33

DaddyCool
  • DaddyCool
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Hej ville bara meddela alla som fortfarande är på jakt efter harmony one att kjell & company har den för 1 199 kr, det priset finns inte på nätet med jag köpte precis en därifrån. Det är billigast just nu vad jag kan se. Väntar nu på att den ska ladda klart för att fixa till allt. Återkommer när om jag stötter på problem :unsure:

Postad 17 november 2010 - 09:06

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Tack för tipset! Men jag hittar inte var man ändrar tiderna. Om jag gör en felsökning och väljer t.ex. "PVR slås inte på och av som den ska" och går vidare med frågorna så kommer jag aldrig till alternativet ändra tiderna.

Det finns nog snarare under "tar inte kommando" eller liknande. Har inte varit där på länge...

Postad 18 november 2010 - 11:48

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Det finns nog snarare under "tar inte kommando" eller liknande. Har inte varit där på länge...

Hittade en del svar i bruksanvisningen (som inte följde med kontrollen, men som finns på nätet). Vad gäller att den hoppar två steg på ett knapptryck finns svaret under "Upprepningar";

Upprepningar anger antalet gånger fjärrkontrollen upprepar ett kommando för att få enheten att svara på rätt sätt. Olika enheter behöver olika antal kommandoupprepningar för att svara korrekt.

Exempel: När jag trycker på knappen för att bläddra bland kanalerna går min digitalbox två kanaler framåt i taget.
Starta Harmony-programmet om du vill ändra upprepningsfrekvensen för de infraröda kommandona:
Klicka på 1. Felsök längst upp i Harmony-programfönstret.
Välj enheten vars upprepningsfrekvens du vill ändra och klicka på 2. Nästa.
Välj Enheten svarar för kraftigt på en del kommandon eller svarar ibland och klicka 3. på Nästa.
Välj en kortare eller längre upprepningsfrekvens och klicka på 4. SPARA.

Problem med att enheter inte slås på och av som de ska verkar kunna lösas med inställningar för "Enhetsintervall";

Enhetsintervall
Enhetsintervallet är fördröjningen mellan kommandon för olika enheter när du startar en aktivitet. Med enhetsintervall avses också fördröjningen mellan olika kommandosekvenser som skickas till andra enheter inom en aktivitet.

Exempel: Dvd-spelaren slås inte alltid på när jag startar aktiviteten. Jag kan slå på dvd-spelaren med hjälp av Help-knappen, men jag vill inte vara tvungen att använda Help varje gång.
Så här justerar du enhetsintervallet:
Håll ner 1. Help-knappen på fjärrkontrollen i fem sekunder.
Välj 2. Ja när du blir tillfrågad om du vill växla till avancerat fördröjningsläge
Välj den enhet vars fördröjning du vill ändra.3.
Välj 4. Ändra tidsgräns.
Välj 5. Enhetsintervall
Justera intervallet med hjälp av 6. + och -.
Välj därefter 7. OK.

Dock vet jag inte vilken enhet jag ska ändra intervallet för, eller åt vilket håll. Har testat lite på måfå utan resultat. Några tips?

Sedan fínns det även inställningar som heter "Fördröjning vid påslagning", "Knappfördröjning" och "Ingångsfördröjning", men av bruksanvisningens exempel att döma är det inte där jag ska in och pilla, men säker är jag inte.

Fördröjning vid påslagning
Fördröjningen vid påslagning är den tid en enhet behöver för uppvärmning innan den kan ta emot ett nytt kommando. Du har kanske märkt att du ibland måste vänta ett tag innan du kan använda fjärrkontrollen efter att ha slagit på en enhet.

Exempel: Varje gång jag slår på systemet och påbörjar en aktivitet slås tv:n på, men fel ingång används. Däremot används rätt ingång när jag växlar mellan aktiviteter när tv:n redan är påslagen. Jag kan visserligen lösa problemet med Help, men jag vill inte vara tvungen att använda Help varje gång.

Knappintervall
Knappintervallet är den tid det tar för ett kommando att skickas mellan knapptryckningarna.

Exempel: När jag trycker upprepade gånger på volymknappen tar det lång tid för min AV-mottagare att ändra volymen. Jag skulle vilja att mina enheter svarade snabbare på knapptryckningarna.

Ingångsfördröjning
Ingångsfördröjningen är den tid det tar att byta ingång med fjärrkontrollen. Många enheter behöver en viss tid för att växla till nästa ingång i ingångslistan.

Exempel: Tv:n ställs inte alltid in på rätt ingång när jag växlar mellan olika aktiviteter, fastän ingångslistan stämmer.

Postad 19 november 2010 - 21:48

rasmus84
  • rasmus84
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Tjenare.

Detta kanske är ett vanligt problem men jag har inte hunnit läsa igenom hela tråden

Hur som helst, jag har precis skaffat mig en Harmony One och allt fungerar bra utom en sak.

Jag spelar min musik via datorn till min förstärkare.

När jag vill ställa in inställningen för att spela upp musik så "tvingar" Logitch programet mig att starta upp min tvix och min tv. Det enda jag vill starta upp är förstäkaren.

Finns det någon möjlighet att ta bort enheter?

Redigerat av rasmus84, 19 november 2010 - 21:48.

Postad 19 november 2010 - 21:49

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Du anger ju själv när du skapar en aktivitet, vilka enhet som ska vara med!

Postad 19 november 2010 - 21:53

rasmus84
  • rasmus84
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Du anger ju själv när du skapar en aktivitet, vilka enhet som ska vara med!

Jag kanske har missat något här, men jag skapar en ny aktivitet så får jag efter ett tag frågan:

Vilken ingång eller vilka kanaler behöver din dvico tvix vara inställd på?

jag vill inte blanda in tvixen över huvudtaget

Postad 20 november 2010 - 02:16

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3 878 inlägg
  • 0
Då har du valt fel typ av aktivitet!

Postad 20 november 2010 - 14:53

rasmus84
  • rasmus84
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0
Löste det genom att välja "Radio"

Postad 21 november 2010 - 10:22

bitnever
  • bitnever
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Har en harmony one och en digitalbox
undrar om man kan lägga in ett macro eller något så att harmony one ger ett kommando spola (FF) exempelvis tio minuter och sen play .

Postad 21 november 2010 - 12:41

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

undrar om man kan lägga in ett macro eller något så att harmony one ger ett kommando spola (FF) exempelvis tio minuter och sen play .

Nej, hur ska fjärren kunna veta var du är i boxen när du spolar?

Postad 21 november 2010 - 14:53

Sigma78
  • Sigma78
  • Veteran

• 2 014 inlägg
  • 0

Japp, det borde gå att lösa. Bara att lägga in en sekvens som är FF, vänta x sekunder, play. Du får labba lite med hur lång delay det ska vara mellan dem bara.

Postad 21 november 2010 - 19:21

Unregistered33105
  • Unregistered33105
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Hej! Har precis skaffat mig en Harmony 600 som jag börjat pilla med, men har några småproblem.

Jag har en LG Projektor(LG RD-JT91) och en LG LCD tv, och när jag slår på projektorn och väljer input så startaräven min LG tv, varför detta? Så jag har fått lägga in TVn i aktiviteten för att kunna stänga av den såfort den startat. Antar att dom har ganska liknande drivisar.

Sen har jag även en egenbygd HTPC som jag fått kontrollerna att funka för, men tex ett knapptryck ner blir 3 i menyn, hur korrigerar jag detta? Samt finns det nåt bra sätt att få PowerOn att startar datorn från avstängd, eller behövs nåt speciellt då?

Sen ett tredje är att om dotterna går framför när jag riktar kontrollen mot apparaterna så kanske inte nån enhet går igång, s¨å ja tänkte om man kanske kan skicka alla startsignaler några sekunder extra utifall nån signal inte kommer fram direkt.

Men hur löser/gör man dessa saker?

------

Sen har jag även hjälp farsan med hans äldre dosa, en harmony 525.
Där har jag lite problem med Projektordelen(LG RD-JT90), har problem att starta / stänga av den ganska ofta, samt så om jag har satt att aktiviteten ska välja RGB så blir den nån annna input, och om de ska va s-video så blir de RGB eller VIDEO typ. Nån bra lösning?

/Jwradhe

Postad 22 november 2010 - 10:31

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Sen ett tredje är att om dotterna går framför när jag riktar kontrollen mot apparaterna så kanske inte nån enhet går igång, s¨å ja tänkte om man kanske kan skicka alla startsignaler några sekunder extra utifall nån signal inte kommer fram direkt.

Ja, det går att förlänga tiderna. Men ofta har du ju ingen aning om vad som hänt om tex ett barn inte har riktat fjärren tillräckligt länge. Då blir ju dessutom problemet ännu värre vid längre tider. Oftast går dessa problem att lösa genom att bara trycka på "Help" de gånger som det har gått snett.
Min TV behöver tex 12 sek på sig innan den kan växla ingång efter uppstart och vilken unge har ro att vänta så länge när de ska sätta på Bolibompa själva? Men de vänjer sig och efter några veckor kan de hantera den hyggligt.

Postad 22 november 2010 - 22:06

bitnever
  • bitnever
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0

Japp, det borde gå att lösa. Bara att lägga in en sekvens som är FF, vänta x sekunder, play. Du får labba lite med hur lång delay det ska vara mellan dem bara.

Löste det med sekvens jag får då ca 6,5 minuter ff , delay kunde jag ej finna i sekvens men jag anv de 5 st "stegen i
sekvensen ff,ff,ff,ff,play visst hade varit bra om man kunde ställa tiden genom delay men annars är detta mycket mycket bättre än inget.
Tack Sigma

Postad 24 november 2010 - 23:10

Eidman
  • Eidman
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
Jag sitter med en Harmony One och har problem när jag skall starta aktiviteten "Titta på TV". Problemet är att digitalboxen allt som oftast inte startar. Jag har felsökt och kommit fram till att signalen skickas för kort tid till digitalboxen. Detta har jag kommit fram till genom att prova att trycka snabbt på originalfjärren med samma resultat.

Men jag kan verkligen inte hitta var jag för digitalboxen ändrar hur lång tid signalen ska skickas till enheten? Hittar enbart hur lång tid den tar på sig mellan kommandona, samt styrkan på signalen. Men skulle vilja lägga på lite tid som själva signalen skickas ut.

Går detta?

Postad 25 november 2010 - 11:37

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Jag sitter med en Harmony One och har problem när jag skall starta aktiviteten "Titta på TV". Problemet är att digitalboxen allt som oftast inte startar. Jag har felsökt och kommit fram till att signalen skickas för kort tid till digitalboxen. Detta har jag kommit fram till genom att prova att trycka snabbt på originalfjärren med samma resultat.

Men jag kan verkligen inte hitta var jag för digitalboxen ändrar hur lång tid signalen ska skickas till enheten? Hittar enbart hur lång tid den tar på sig mellan kommandona, samt styrkan på signalen. Men skulle vilja lägga på lite tid som själva signalen skickas ut.

Går detta?

Ja, det går. Kör felsökningsguiden så borde du komma dit.
Vad är det för box? Är det Pace så använd "Viasat"-knappen istället för On/Off så funkar det alltid att starta.

Redigerat av agpath, 25 november 2010 - 11:37.

Postad 25 november 2010 - 12:47

Unregistered8b1a8a9b
  • Unregistered8b1a8a9b
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Har själv ett liknande problem. Min digitalbox är av märket Sagem ITD84-HD (boxer). Men jag kör även med en digiality remote extender. Har provat att ha IR-ögat precis vid boxen, vilket inte fungerar. Har även provat de olika frekvensena man kan ställa extendern på. Har provat alla möjliga inställningar i harmony, men icke. Riktar jag min Harmony nån cm från boxen så startar den, typ precis framför boxens IR-öga. När boxen väl startat så fungerar allt utmärkt.

Postad 25 november 2010 - 13:18

Halvsnål
  • Halvsnål
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Hej behöver en multifjärr och undrar om någon vänlig själ kan rekomendera lite alternativ till mig.

Utrustning:
Framme i biorummet
Sony Bravia kd40w3000

I apparatrummet som ligger i ett intill liggande rum
Onkyo 607
Sharp BD-HP21S
mitsubishi hc1100
H/K avr200ii (driver enbart basarna)
Digiality Maximum Remote Extender med 3 st IR ögon

Vill ha det barnvänligt så macron är ett måste.
Skall hämta recivern idag så jag har inte kollat fjärren till denna.

Postad 25 november 2010 - 13:28

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Igår fick jag min ersättre till 555'an som tappade färgen på knapparna. Fick en Harmont One eftersom det var den enda som klarade mer än 10 enheter. Tack Logitech för den suveräna supporten!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.