Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HIFI-Kabelutmaning, 5.000 - 30.000 kr gäller alla hifi-kablar!

2047 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#301

Postad 07 juni 2015 - 16:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Har en fråga till skaparen av denna tråden. Får väl skylla på att jag är lågutbildad eller något. Förstår överhudtaget inte hur du tänkt att denna utmaningen ska gå till? Står kontrollerat blindtest.

 

Ska du stå och byta/inte byta kabel 20ggr och testpersonen ska säga när du bytt respektive inte bytt? Väldigt många fina ord och namn på tester hit och dit i denna tråden.

 

Om du är ute efter att få veta vad någon tycker om en kabel känns det mer som att man ska kunna anläggningen ordentligt och sedan lyssna på några låtar man kan och efter det poängsätta olika delar. Sub, mid, mellan, diskant, totala. Och även de tonala delarna. Efter det byts kablarna och personen lyssnar igen och sätter sedan poängen igen. Varje spår spelas bara en gång. Då kan ju personens poäng avgöra om och hur mycket skillnad det är. Samt även vilka kablar som den eventuellt tycker låter bäst.

På detta sättet bedöms tävlingsbilar i välljud inom bilstereo.

ja, ett blindtest kommer gå till på följande sätt: en person har en lista där det står i vilken ordning kablarna ska spelas. därefter byter individen kablar, alternativt inte byter kablar. det viktiga är att individen som gör kabelbyten simulerar att denne gör ett kabelbyte varje gång, det inklunderar moment som att dra ut kabeln både i förstärkaren och i högtalaren, lägger ner den och sen sätter i den kabel som ska vara näst i serien. om det är samma så sätter denne in samma kabel, om det är en annorlunda kabel så sätter individen in den kabeln istället. det är 13 test i två omgångar.

 

om du tror att du skulle höra skillnad på hifikablar så är du välkommen att anta utmaningen. det låter som att du tror att det är skillnad i bas, mellanregister eller diskant mellan olika kablar. testet kan gå till på följande sätt:

1. du kommer upp hit och gör testet, om du vinner står jag för din resa samt kost och logi, utöver din vinst.

2. jag kommer till dig och gör samma sak. då kommer jag begära att du har ett ställe där det går att göra ett kontrollerat test för kablar, samt att du får stå för min kost och logi, plus resa, utöver pengarna som vi slagit vad om, detta givet att du förlorar. vinner du så betalar du ingenting.



#302

Postad 07 juni 2015 - 16:50

Unregistered4d0e2d87
  • Unregistered4d0e2d87
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
Är inte intresserad eller tillräckligt bra på det. Efterlyste bara en förklaring om hur testet ska gå till.
Aldrig dömt ljud i bilstereo trots många års tävlande. Alltid hållt mig till det jag kan bäst, dvs installationen.

#303

Postad 07 juni 2015 - 17:36

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ok. Var förklaringen tillfredsställande, eller hade du ytterligare funderingar? :)

#304

Postad 09 juni 2015 - 11:50

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 112 inlägg
  • 0
 

Den kommer. Och då det ÄR ett av mina specialområden så kan jag se om det som skrivs stämmer eller inte. Inte för att man kan faila så mycket på det. Det som folk oftast gör är att underskatta den.

Men som sagt, det kommer i kartens helt nya spännande tråd :)

Jag har inte sett Kartens nya spännande tråd än. Vet du var den finns?

#305

Postad 09 juni 2015 - 18:52

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag tror att den skulle dyka upp i högtalare eller möjligen övrigt

#306

Postad 14 juni 2015 - 17:24

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 778 inlägg
  • 1

Det tog ett tag men nu förstår till och med jag. Detta handlar inte om att testa kablar utan om vadslagning helt enkelt. :)

Edit: Jag hoppar över den här diskussionen.


Redigerat av Mr_Tom, 14 juni 2015 - 17:30.


#307

Postad 16 juni 2015 - 19:23

Unregisteredd27f924d
  • Unregisteredd27f924d
  • Beroende

  • 1 130 inlägg
  • 4

Det tog ett tag men nu förstår till och med jag. Detta handlar inte om att testa kablar utan om vadslagning helt enkelt. :)

Edit: Jag hoppar över den här diskussionen.

Jag fattar inte... Skulle det INTE handla om kablar.. Det är ju precis vad det handlar om..
Det är inte vadslagning. Utan bara att man ger en nätt summa till den som har rätt för att visa sin respekt för den andras kundskap inget annat.

Det som däremot är konstingt är att ingen antagit utmaningen för det diskuteras ju flitigt i alla kabeltrådar
om vilken skillnad det gör. Borde ju vara ganska enkla pengar för alla med guldöron,,,
Eller är det bara snack??
 



#308

Postad 16 juni 2015 - 19:33

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 0

Det tog ett tag men nu förstår till och med jag. Detta handlar inte om att testa kablar utan om vadslagning helt enkelt. :)

Edit: Jag hoppar över den här diskussionen.

Haha, största trollinlägget i år....;)

 

Jag fattar inte... Skulle det INTE handla om kablar.. Det är ju precis vad det handlar om..
Det är inte vadslagning. Utan bara att man ger en nätt summa till den som har rätt för att visa sin respekt för den andras kundskap inget annat.

Det som däremot är konstingt är att ingen antagit utmaningen för det diskuteras ju flitigt i alla kabeltrådar
om vilken skillnad det gör. Borde ju vara ganska enkla pengar för alla med guldöron,,,
Eller är det bara snack??
 

Dont feed it...



#309

Postad 17 juni 2015 - 01:31

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Zartok borde skriva i huvudinlägget att ifall han vinner vadslaget så går pengarna oavkortat till Shenmue 3. :D



#310

Postad 17 juni 2015 - 15:52

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det ska jag göra. Eller, hälften. Andra halvan ska jag köpa kablar för om någon antar utmaningen och jag vinner :)

#311

Postad 17 juni 2015 - 18:21

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 778 inlägg
  • 2

Haha, största trollinlägget i år.... ;)

 

 

Mitt inlägg kunde varit bättre. Men att prata i "trolltermer" var väl ändå lite att ta i ;) . Det var nämligen den effekten jag ville undvika.

 

Men då tar vi en liten diskussion trots att jag inte tänkte det :) .

 

Om vi utgår från att det finns skillnader mellan kablar. Jag säger inte att det gör det men om det inte finns skillnader spelar testmetoden ingen roll. Då hittar man inget hur man än tester. Alltså antar vi att det finns skillnader och att skillnaderna är väldigt små. Tycker du då att testmetoden Zartok beskrev är bra?

 

Och läs gärna lite om ljudminne eller "Echoic memory": https://en.wikipedia...i/Echoic_memory



#312

Postad 18 juni 2015 - 00:18

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 2
Testmetoden är utmärkt för att detektera små skillnader då det är en direktjämförelse mellan två objekt :)

Dock så är det nog lika bra att anta att det inte är någon skillnad då det hittills inte finns någon som hört skillnad i liknande test. Men jag blir gärna motbevisad! :)

#313

Postad 18 juni 2015 - 17:34

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 778 inlägg
  • 2

Testmetoden är utmärkt för att detektera små skillnader då det är en direktjämförelse mellan två objekt :)

Testmetoden är väl inget konstigt. Det är ett vanligt A/B test eller A/B/X test. Det finns lite varienter men det fungerar aldelas utmärkt enligt min erfarenhet.

 

MEN, din beskrivning med att dra ut kablar, sätta i kablar osv. Bytet måste gå fort för att det skall fungera. Och dina byten verkar inte vara sekundsnabba. Jag har varit med och gjort sådana tester för många år sedan och det måste gå fort om man vill hitta riktigt små skillnader.

 

Det räcker inte med en bra metod, det krävs ett bra genomförande också :) . Annars blir det slumpen som styr.


Redigerat av Mr_Tom, 18 juni 2015 - 17:35.


#314

Postad 18 juni 2015 - 22:52

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Nej, det du beskriver är en direktswitch. Det behövs absolut inte göras direkt för att man ska göra skillnad om den finns. Om du spelar en mp3 160 vs en flac så kommer jag att höra vilken som är vilken även om bytet tar tid.

I övrigt så är det stor skillnad på AB och abx :)

Om du tror att kopplingen tar bort skillnaden så är du fel ute. Finns skillnad hörs den via AB också. Om jag skulle blindtesta äpple mot päron så skulle jag känna vilken som var vilken även om jag inte kan äta dom direkt efter varandra.

Varför ingen hört skillnad finns inte i metoden (som även gjorts med abx) utan i att det hittills inte finns någon som hört skillnad.

#315

Postad 19 juni 2015 - 11:55

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 778 inlägg
  • 0

Zartok

 

Man kan ju fråga sig vad äpplen och päron har med hörselminnet att göra. Men det var väl ett exempel :) .

 

Till att börja med så kan jag självklart har fel :) . Det var ett på decennier sedan jag höll på med tester men det var ett par saker som vi då upptäckte.

 

Till att börja med:

 

Ett A/B-test innebär väl att man först lyssnar på A sedan B och så skall man avgöra om det är samma sak eller ej?

Ett A/B/X innebär att man först lyssnar på A sedan B och slutligen X. Uppgiften är istället att avgöra om X är A eller B?

 

Om jag har rätt så långt så skall jag försöka förklara en sak som jag fick höra för många år sedan av en snubbe som testade hörsel, inte HIFI. Sedan kan det ha varit fel och ersatts av ny kunskap. Men förklaringen bygger på en tredje testmetod.

 

En annan sak är väl om diskussionen hör hemma i den har tråden men det får du avgöra :) .


Redigerat av Mr_Tom, 19 juni 2015 - 11:56.


#316

Postad 19 juni 2015 - 17:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

först så säger vi såhär, det finns inget hörselminne. det du (om det var du) länkade till har att göra med sensoriskt minne, och att benämna det som hörselminne blir fel då folk lika gärna kan tolka det som att det tillhör den fonologiska loopen. sen så är det som du skriver, det var en jämförelse av det sensoriska minnet, det fungerar faktiskt i grund och botten på samma sätt som hörseln eller känseln eller synen eller lukten =)

 

njae, när man lyssnar ab så lyssnar man egentligen på X och sen ska man säga om x var a eller b =)

i ett abx så är det precis som du skriver =)

 

du kan ta det, men ha i åtanke att det riskerar att sågas ganska ordentligt då jag själv har en kandidat i psykologi, studerar till psykolog OCH på det varit med i ett par undersökningar som baseras på människan och ljud. tydligen så tycker man att det är SKITSPÄNNANDE här i umeå. hörsel och lukter är dom två stora psykologiska områdena här. och lite spegelneuroner på sidan :D



#317

Postad 19 juni 2015 - 18:39

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

  • 1 393 inlägg
  • 0

... då jag själv har en kandidat i psykologi ...

Här blev man nyfiken och började det halvminutslånga detektivarbetet. Vad är det för institution som inte tvingar er att ha en innehållsförteckning och numrerade rubriker!?  :angry:



#318

Postad 19 juni 2015 - 18:58

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Här blev man nyfiken och började det halvminutslånga detektivarbetet. Vad är det för institution som inte tvingar er att ha en innehållsförteckning och numrerade rubriker!? :angry:

Har du något specifikt exempel? Alla uppsatser följer apa-manualen 6th ed. Beroende på vilket format en skrift är i så ska den inte ha sånt alla gånger. Kollar du på en c-uppsats så ska den ha det, men ser du till en vetenskaplig artikel så ska den absolut inte ha det :)

#319

Postad 19 juni 2015 - 19:13

Unregisteredb2bcb2c1
  • Unregisteredb2bcb2c1
  • Beroende

  • 1 393 inlägg
  • 0

Har du något specifikt exempel? Alla uppsatser följer apa-manualen 6th ed. Beroende på vilket format en skrift är i så ska den inte ha sånt alla gånger. Kollar du på en c-uppsats så ska den ha det, men ser du till en vetenskaplig artikel så ska den absolut inte ha det :)

Tog det på PM så att man kan fortsätta låtsas att någon sorts anonymitet fortfarande finns.  :)



#320

Postad 19 juni 2015 - 20:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

ja, vi är så hemskt anonyma här så att det inte finns *asg*



#321

Postad 20 juni 2015 - 09:04

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 778 inlägg
  • 2

Zartok

 

Detta blir mitt sista inlägg för jag tappade intresset efter ditt svar.

 

Det texten som jag länkade till kanske inte var den bästa när det gäller hörselminne. Jag Googlade lite och att säga att det inte finns, där finns olika åsikter. Jag släpper den diskussionen.

 

A/B tester och A/B/X tester kan beskrivas på olika sätt. Jag läste på lite och varianter men A/B/X är väl en utveckling av A/B. Det tredje metoden kommer jag inte att redovisa och det beror på ditt tredje stycke.

 

Det tredje stycket förstår jag inte riktigt syftet med. Det verkar vara en blandning av meritförteckning och någon form av varning. Tar jag diskussionen med dig så riskerar jag en sågning för du är expert. Jag skulle nog uttrycka det lite annorlunda utan att vilja vara elak. Du är student med en examen på grundläggande nivå. Idag pluggar du på det som brukar rubriceras avancerad nivå. Sedan finns minst en nivå till uppåt.

Jag har genom åren haft kontakt med studenter i olika sammanhang, t ex genom exjobb. Dom är inte inte experter utan dom håller på att lära sig.

 

Men jag släpper detta nu och önskar dig lycka till med både studier och kabelutmaning. Hoppas det första går bättre än det sistnämnda gjort hittills :) .



#322

Postad 20 juni 2015 - 10:20

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det är tämligen farligt att googla saker om man inte förstår innebörden av svaren :)

Du kan mycket väl berätta om den tredje metoden. Just testmetodik på människor är min specialitet och jag har fått mycket beröm från universitetet pga min fallenhet för det. Jag förstår ju att du inte uppfunnet metoder, utan att du läser om dom :)

När jag studerade "hjärnans högre kognitiva funktioner" så pluggade jag tillsammans med dom som forskar på universitetet. Jag är väl medveten om hur den hierarkiska trappan ser ut, dock så vet jag ju också att det finns ett fåtal tjänster som innebär forskning, så dom flesta kommer inte högre än doktorand pga att det inte finns lediga tjänster. Förväxla inte titlar med kunskap med andra ord. Den hierarkiska trappan handlar mer om tur och tid än något annat inom psykologi på det universitetet jag studerar.

En individ behöver dessutom inte ha en enda högskolepoäng för att kunna mest i världen. Undrar ex om Ingvar Öhman har pluggat något alls på något tekniskt universitet?

Det tredje stycket lyfter jag bara fram så att du vet att jag har god koll på vad vi diskuterar, när vi talar om mätning på människor, och att du har det i åtanke, dvs bara pratar om det du förstår vad det innebär. Det är det som folk ofta råkar bomma när dom lyfter ordet hörselminne. Det eftersom det kan referera till flera olika saker, varav ingen av dessa är det dom vill tala om, då det inte finns. Det finns tre olika minnen - korttids, långtids och arbets. Sensoriska minnen handlar om vi överhuvudtaget uppfattar det våra sinnen uppfattar.

Endaste sättet att beskriva detta är att ex fråga en bilförare om den såg en viss skylt när den kör bil. Då hela synfältet är aktivt så har denne garanterat sett skylten, men skylten kanske blivit diskriminerad (bortvald) och därmed har individen ingen upplevelse av skylten.

#323

Postad 16 juli 2015 - 10:34

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ett halvår har snart gått och ingen har vågat anta utmaningen, trots att jag haft mycket frikostiga erbjudanden och att det är väldigt många som (ärligt talat) lurat sig själva till att tro att dom här skillnad på hifikablar.

Vi får ta det som det är, och den här tråden lyfter jag upp som ett bevis att inte ens kabeltroende tror på sina egna möjligheter att höra skillnad. Ändå kommer kabelsnacket och hittepåt att fortsätta och fler människor kommer bli lurade på sina pengar.

I höst kommer jag att, på universitetet, hålla ett tal om placebo. Folk här kan säkert gissa vad jag ska ha för ingång till mitt intresse i ämnet? Nej, det blir nog ingen utmaning här heller. Det är ju ingen som "behöver mina pengar", eller hur?

#324

Postad 16 juli 2015 - 12:37

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1
En het kandidat borde rimligen vara Ljudligt
https://www.minhembi...83#entry4231822

#325

Postad 16 juli 2015 - 12:46

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
Jag kommer inte att fråga hen om det, skulle hen vara intresserad så skulle hen ha sagt det.

Muahahaha! Hen ftw! :D

#326

Postad 16 juli 2015 - 12:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Efter att ha läst tråden ska jag säga att fas inte ingår i testet. Det eftersom killarna på faktiskt talat om att det kan finnas en skillnad i det hela. När dom talar så brukar jag försöka lyssna i min ödmjukhet :)

#327

Postad 16 juli 2015 - 13:21

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Ja, det kan absolut finnas. Men inte i samtliga system och definitivt inte så tydligt och på det vis som hönan beskriver.

#328

Postad 16 juli 2015 - 14:42

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Njae, jag säger väl varken bu eller bä i just den diskussionen, det är kablar jag har kunskap om :)

#329

Postad 16 juli 2015 - 14:49

Unregisteredc49a1f15
  • Unregisteredc49a1f15
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

När grabbarna på Faktiskt har sagt att något spelar roll då banne mig gör det de' också. ;)



#330

Postad 16 juli 2015 - 15:12

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Ja, jag är inte den första som säger emot. Men även dom säger att det KAN ligga något i det, inte att det är så. Men om det kan ligga något i det så är mina tankar öppna om det så att säga. Kablar menar dom som mig såklart :)

#331

Postad 16 juli 2015 - 16:33

Ljudligt
  • Ljudligt
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

Eftersom ni verkar vara så otrevliga finns ingen anledning för mig att diskutera detta vidare. Livet är för kort för ottevligt folk.



#332

Postad 16 juli 2015 - 16:41

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 1

Eftersom ni verkar vara så otrevliga finns ingen anledning för mig att diskutera detta vidare. Livet är för kort för ottevligt folk.

Och där kom den "bortförklaringen". :D

#333

Postad 16 juli 2015 - 16:50

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 0

Och där kom den "bortförklaringen". :D

:lol:



#334

Postad 16 juli 2015 - 17:30

Unregisteredfeb397d8
  • Unregisteredfeb397d8
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Och där kom den "bortförklaringen". :D

:lol:


😂😂😂

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   196,99K   0 Antal nerladdningar


#335

Postad 16 juli 2015 - 17:32

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 0

Tja då var det väl dags för mig att prata lite, jag har pratat med många om detta och det finns till och med elektriker som erkänner skillnad.

 

Sedan så har det ju viss betydelse i vilket system man spelar, jag skulle aldrig för mitt liv komma på tanken att sätta in dyrkablar i ett system för 20.000.

 

Men har man ett system för låt oss säga 300.000-400.000 så spelar det absolut en roll,jag håller med om att kablar påverkar minst,men skillnaden finns i motsats till vad 8-10 stycken tycker här.

 

Om man har en viss kabel och testar den i 5 olika system så kommer den förmodligen att låta olika i alla 5 det jag har därframme överskrider 300.000. och tanken på att sätta in en billig biltemakabel kunde inte vara mer främmande,det skulle bara kännas så fel.

 

Ungefär som att om jag hade haft råd med en Ferrari och frågat vilken motorolja jag skulle använda, och då fått rådet att köpa den billigaste syntetoljan som finns, hur dumt låter inte det då.

 

Men nu är det ju som det är, det finns ett gäng som inte vill testa och har bestämt sig för att skillnaden är noll och hela världen är grundlurad, jag skulle tro att det finns många på moder jord som kan en helsikes massa mer om detta än några få på detta forum, och gud förbjude om någon annan skulle visa sig ha rätt.



#336

Postad 16 juli 2015 - 17:46

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 2

Tja då var det väl dags för mig att prata lite, jag har pratat med många om detta och det finns till och med elektriker som erkänner skillnad.

Sedan så har det ju viss betydelse i vilket system man spelar, jag skulle aldrig för mitt liv komma på tanken att sätta in dyrkablar i ett system för 20.000.

Men har man ett system för låt oss säga 300.000-400.000 så spelar det absolut en roll,jag håller med om att kablar påverkar minst,men skillnaden finns i motsats till vad 8-10 stycken tycker här.

Om man har en viss kabel och testar den i 5 olika system så kommer den förmodligen att låta olika i alla 5 det jag har därframme överskrider 300.000. och tanken på att sätta in en billig biltemakabel kunde inte vara mer främmande,det skulle bara kännas så fel.

Ungefär som att om jag hade haft råd med en Ferrari och frågat vilken motorolja jag skulle använda, och då fått rådet att köpa den billigaste syntetoljan som finns, hur dumt låter inte det då.

Men nu är det ju som det är, det finns ett gäng som inte vill testa och har bestämt sig för att skillnaden är noll och hela världen är grundlurad, jag skulle tro att det finns många på moder jord som kan en helsikes massa mer om detta än några få på detta forum, och gud förbjude om någon annan skulle visa sig ha rätt.

Berätta gärna vilken elektriker som anser att det är skillnad på Biltemas och dyra kablar (sådana UTAN skit i "hemliga boxar" på kabeln).

Sedan kan jag tala om att i min tävlingsbil körde jag Biltemas syntetolja, kommer från samma fabrik som bl.a. OKQ8 och Statoil, medan Shell kommer från annan fabrik. Smörjegenskaperna mellan samtliga oljor (inom samma viskositet) skiljer med ytterst små, försumbara, marginaler ;)
Till växellådan köpte jag olja från CAT med rätt viskositet.

Så ta ditt snack och göm det där solen inte skiner.

Vore kul om du även kan bjuda hem Zartok till dig för att avgöra testet, han har ju även erbjudit detta.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 16 juli 2015 - 17:47.


#337

Postad 16 juli 2015 - 17:47

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 1

Och du kan ta ditt skitsnack någonstans i universum dit människan aldrig kommer att åka till



#338

Postad 16 juli 2015 - 17:51

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

Eftersom ni verkar vara så otrevliga finns ingen anledning för mig att diskutera detta vidare. Livet är för kort för ottevligt folk.

Jag skrev inte något om kabeltroende, jag skrev att det som diskuterades i tråden ang fas (det du kallar läge ett och två) är något som inte ingår i utmaningen då det kan ha viss effekt.

#339

Postad 16 juli 2015 - 17:53

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 1

Jag håller med ljudligt,jag försökte diskutera detta sakligt, men fick bara skit för det, och så undras det varför man inte vill diskutera.



#340

Postad 16 juli 2015 - 17:56

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 5
Kylis, du nämner att vi har bestämt oss för att det inte är skillnad. Jag har gjort ett vetenskapligt test på detta, mellan två extremt olika kablar. http://skeptikerpodd...hogtalarkablar/ lyssna själv efter det. Däremot har du bestämt dig för att det är skillnad utan att ha gjort ett test själv, och det är ju precis det du kritiserar. Du klagar alltså på dig själv.

Jepp, det är ett erbjudande som finns och jag har även erbjudit att istället för pengar slänga in mina högtalare i potten. Det borde ha varit av intresse då kylis kör samma serie från samma tillverkare.

#341

Postad 16 juli 2015 - 17:59

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 2

Och du kan ta ditt skitsnack någonstans i universum dit människan aldrig kommer att åka till

Jag har aldrig presenterat skitsnack, till skillnad från exempelvis Dig, utan presenterar tydliga fakta. Jag har expelvis både SETT och HÖRT olika resultat (flimmer, surr, felmeddelanden) av fasvänd stickgök och VET samtidigt att detta inte gäller i alla applikationer.

Det Du gör är att komma med en massa nonsens och påståenden som du inte kan backa upp. Sist nu med dit onödiga snack om oljor. Oljefrågan finns bl.a. dokumenterad via test på KTH.

Redigerat av Unregistereda299ec85, 16 juli 2015 - 18:06.


#342

Postad 16 juli 2015 - 18:02

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 1

Bara för att det är du Zartok så skall jag svara,jag vet inget om ditt test,men jag vet många andra som också har testat och definitivt märkt en skillnad,så det är inte bara jag det är frågan om,men jag tror att vi alla kan vara överens om att denna frågan kommer aldrig att få ett svar,men huvudsaken är väl att var och en är nöjd med sitt,eller har jag fel där också.



#343

Postad 16 juli 2015 - 18:05

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 4
Och orsaken till att "frågan" inte kan få ett svar är för att inga "kabelvetare" med "guldöron" vågar ställa upp på ett test...

Men det är ju skönt att de är nöjda iaf :)

#344

Postad 16 juli 2015 - 18:09

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 1

Då är jag i så fall stolt över mina Guldöron plus att jag är att Troll och säkert en massa andra saker också.  :)  :)  :)  :)



#345

Postad 16 juli 2015 - 18:10

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 1

Då är jag i så fall stolt över mina Guldöron plus att jag är att Troll och säkert en massa andra saker också. :) :) :) :)


Fast det viktigaste för alla att komma ihåg är att du "egentligen inte borde skriva detta men.." ;)

Redigerat av masse70, 16 juli 2015 - 18:10.


#346

Postad 16 juli 2015 - 18:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 1
Ja, i vilket fall som helst så blir det inget test :)

#347

Postad 16 juli 2015 - 18:12

Unregistered2020
  • Unregistered2020
  • Lärjunge

  • 486 inlägg
  • 1

Nice touch där Masse,men det är coolt



#348

Postad 16 juli 2015 - 18:16

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 0

Nice touch där Masse,men det är coolt


Jag vet, så brukar kvinnorna ofta säga till mig ;)

#349

Postad 16 juli 2015 - 18:20

Buddypresley
  • Buddypresley
  • Guru

  • 4 112 inlägg
  • 3
Om jag vore övertygad att jag är välsignad med guldöron och kunde höra skillnad mellan kablar så skulle jag inte bry mig om tråden alls. Så jag tror att guldöronen här på tråden tvivlar på sig själva när dom gång på gång måste hävda sin förmåga.

#350

Postad 16 juli 2015 - 18:21

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 528 inlägg
  • 3
Fast egentligen är ju hela frågan så otroligt jädra enkel, sätt munnen där pengarna förvaras och ställ upp på ett objektivt blindtest likt Zartoks så skulle ju allt vara löst och besvarat på nån timmme?

Men den stora elefanten i detta rummet är ju att INGEN har ställt upp och lyckats med det, eller snarare inte ens vågat ställa upp...

Talar ju sitt eget extraordinärt övertydliga språk imo.
Dvs gigantiskt mycket snack och påhitt och obefintlig verkstad.

Redigerat av masse70, 16 juli 2015 - 18:22.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-06-09 10:29:57
  • tnorlund
    2024-06-09 08:43:45
  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.