Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#301

Postad 11 november 2010 - 18:33

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Om man har en vpn tjänst som kan tilldela dig ett usa ip, kan man få boxen att koppla upp via den så man kan
utnyttja netflix och andra liknande tjänster som kommer till den?

Ja men du lär nog inte komma upp i någon hastighet över vpn som gör att du kan streama tillräckligt snabbt. Ska du ha Netflix så lär du ju behöva ett konto och kreditkort i usa antar jag. Dyrt nöje med andra ord.

http://boxee.zendesk...-box-user-guide

it just updated to 1.0.1.16125 and i am now seeing an update to 1.0.1.16126 available.
kind of neat how the boxee icon w/refresh arrows shows in the upper right corner telling you an update is available.


Redigerat av Unregistered577c6879, 11 november 2010 - 18:30.


#302

Postad 11 november 2010 - 19:29

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

  • 3 318 inlägg
  • 0
edsvallakung:

Hur "färdig" var C-200:an när den kom... I klippet du hade med så stod det ju tydligt "a beta version of our WebKit browser". Ingenstans stod det att det aldrig kommer komma bokmärken??!?

Så vi måste låta lite tid flyta, version 1.0 släpptes ju idag... så det är bäst att chilla!!

Vad dom kommer satsa på är ju mycket det som folk kommer vilja ha, så det kommer säkert lösa sig!

#303

Postad 11 november 2010 - 20:31

Vicki78
  • Vicki78
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Nån som vet hur webläsaren funkar på boxee? Kan man surfa som på en vanlig dator och t ex hyra film via CDON on demand, voddler eller liknande? Ska man koppla en mus till boxee då eller man styr med fjärren?

#304

Postad 11 november 2010 - 21:58

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

Nån som vet hur webläsaren funkar på boxee? Kan man surfa som på en vanlig dator och t ex hyra film via CDON on demand, voddler eller liknande? Ska man koppla en mus till boxee då eller man styr med fjärren?

Vi vet inte ännu.

Amerikanarna är inte nöjda. Det är många buggar fortfarande.
Mycket kan naturligtvis bero på skit bakom spakarna, samt folk som inte har bra hastighet över nätverk osv.

någon användare

I set mine up a little while ago. It updated quickly. Within 3 minutes or so it had downloaded and installed the update. I'm on version 1.0.1.16125 and it says there are no updates available.

I have not been able to play any BD ISOs. It always says "Playback Error...The media source or file is not accessible"

I know the files are fine since my C200 and PopBoxes have zero issues with them. This is from a network share, I have not tried it with a local drive yet.

I did try the DTS-MA MKV of Avatar I made and the Boxee Box had no problems playing it over my network. It played it flawlessly.

I also tried the Bird Bitrate test files over my network and it had no problems until the 70Mb/s bitrate files which is great since no BD can even be close to that bitrate.

I tried a couple of DVD ISOs and it played those fine but with a couple of quirks in the menus.
It did a supeb job with HDTV recorded MPEG2 content. I don't think I've ever had a device that could scan and play over the network so quickly for that content.

As far as the Fan, I can easily hear it, but in my main viewing area that is not an issue. I might have a problem if it were in my bedroom, but I am also more sensitive to fan noise than most people. In a quiet room I could easily hear the fan from twelve feet away, but I doubt your average person would be able to hear it at that distance.

Also I tried to use the VUDU application but it said that it was coming soon. I was hoping to watch a VUDU HDX movie today with it.

I also tried some audio test files, and like other people, the Dolby True HD files came out as PCM. 7.1 DTS-HD MA was fine. And I need to find my DD+ and DTS-HD test files to check.


Boxee Dev:

Hi Everyone,

In order to help solving any issues please make sure you post them on our support forum so we can fix them. I will not comment on specific bugs/help requests since we need to properly track these issues.
Some general issues I've seen:
- The new UI - some like it, some don't.
- No TrueHD - We're looking into it. Does 7.1 pcm works?
- BD ISOs and folders - When browsing (the PLAY button appear) there is a button on the right called "browse". Pressing this button will show a list of all titles available. If you just press play we will play the longest one. Using this menu you can also browse to a specific file inside the folders (not with ISOs)
- File Browser - The file browser will let you access any file on the network/USB (including movies ofc)
Regarding constant re-buffering, we're looking into it. I don't think this a network issue (e.g. your network is fine...)
- Key shortcuts - we've removed them since we now need all keyboard keys to go to the search option.


Redigerat av Unregistered577c6879, 11 november 2010 - 22:04.


#305

Postad 11 november 2010 - 22:29

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

This is a huge disappointment to say the least as I had high hopes and both of mine are going back ASAP. My PCH C200 wipes the floor with the BB. All my media is stored on a ReadyNAS Pro over Gb network and everly file I have thrown at the BB has failed miserable, 720p MKVs stutter and buffer horrible, 1080p forget it and the BB reboots. This box is a far cry from Boxee I ran on my laptop before I made the decision to purchase the BB. What the hell happened here?


I've tried two MKVs now. AVatar with 5.1 DTS-HD MA and Kick Ass with 7.1 DTS-HD MA.
I watched around 15 minutes of Avatar and around 50 minutes of Kick Ass. Both 1080P and both over my network. The Boxee Box played them flawlessly. Skipping forward and backward is also very fast. The fastest I've seen any media player do it.

Although my problem is my media is in BD ISOs which so far I have not found one that would play on the Boxee Box out of around 25 I've tried so far.

EDIT: I just found one that played. the "9" BD ISO.
The scanning is pretty quick too when compared to how long it took my C200 to scan last night with it's new firmware. I only started it scanning my main BD ISO folder less than 10 minutes ago and it already has dozens of titles and cover art from it.


OK, just set up the Boxee Box. Very easy and only took a few minutes to upgrade.

- I confirmed what others have, DTS(MA) bitstreams, TrueHD comes out as PCM (I guess on the bright side that does mean that TrueHD is being decoded)
- tested a few mkvs and BR Folders. I only went maybe 10-30 seconds deep, a couple of stutters but cannot confirm that it isn't the Boxee Box being bogged down by the library scan going on in the background
- So far all my movies have been properly recognized

Trying to get comfortable with it, but there are a few things bugging me:

- No back button per se. For example if I am in the Files section and then from there go into my Movies, when I click back the toolbar just appears at the top of the screen, where I would expect to be taken back to the Files section.
- All those freakin online movies that show up (over 1,000). There has to be an option to disable them from even showing up. Right now I just want to see my local content, and for online content I can just head over to the Apps sections.
- Although not horrible, having to drill down once to get to my local content (Videos, Music, Photos) is an unnecessary extra step
- Not a huge deal but on the remote only one ALT button at bottom left (you hold down if entering numbers). Would have been nice to have one at bottom left and one at bottom right (i.e. awkward trying to hold the ALT button and press numbers on the left side)

Right now I am just letting the Boxee Box scan everything in before I do more testing. In many ways the UI is how I expected but there is just something not quite sitting right with me. The Boxee Box undoubtedly blows away the stock UI of any other player out there, but I am worried it is going to fee like a maze trying to navigate around


Verkar som vissa har problem, hos andra funkar det bra... så man får väl ha lite is i magen nu närmaste dagarna =)

Redigerat av Unregistered577c6879, 11 november 2010 - 22:31.


#306

Postad 11 november 2010 - 22:59

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

  • 328 inlägg
  • 0
Laddade hem Boxee och testade programvaran lite tillsammans med iphone appen och nu är jag helt såld.

Kommer bli mumma.

#307

Postad 11 november 2010 - 23:45

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
Video av systemet, med browser

http://www.youtube.c...h?v=YqZAgu4CSpY

Två danska appar syns i videon.

Redigerat av Unregistered577c6879, 12 november 2010 - 00:10.


#308

Postad 12 november 2010 - 07:56

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=MJiURmvEwSM

http://www.youtube.c...h?v=jeHGXrC3xDI

http://www.youtube.c...h?v=USMe5aUKu0c

http://reviewhorizon...xee-box-review/

#309

Postad 12 november 2010 - 08:31

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 951 inlägg
  • 0
Hmmm... får se vad folk tycker efter ett tag... trodde denna kunde ersätta HTPC, men som det ser ut just nu så nej... :)
Vet flera på jobbet som är intresserade, sagt att dom ska avvakta och se vad betygen hamnar... HTPC är grymt bra, men inget roligt för medelålders folk som hatar mecka med program etc för att få det att funka...
Trodde denna skulle ha webläsare med, men inte sett nån sån än...

#310

Postad 12 november 2010 - 08:42

Unregistered73aa7942
  • Unregistered73aa7942
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Hmmm... får se vad folk tycker efter ett tag... trodde denna kunde ersätta HTPC, men som det ser ut just nu så nej... :)
Vet flera på jobbet som är intresserade, sagt att dom ska avvakta och se vad betygen hamnar... HTPC är grymt bra, men inget roligt för medelålders folk som hatar mecka med program etc för att få det att funka...
Trodde denna skulle ha webläsare med, men inte sett nån sån än...


Den har webbläsare, har själv sett och testat den :)

#311

Postad 12 november 2010 - 09:12

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
NetonNet har uppdaterat till nya, Video på Youtube!

1. TV4 Play funkar via webbläsaren
http://www.youtube.c...h?v=GJaJHpFneF4

2. Den går att styra via iPhone
http://www.youtube.c...h?v=Zc0ghzF0ooE

3. Den går att starta med fjärren:
http://www.youtube.c...h?v=TnOFLZ2-wfs

4. Nya Youtube appen:
http://www.youtube.c...h?v=yCe6WGkPoew

5. Stödjer 24/50/60 i 1080p, lite film på inställningar.
http://www.youtube.c...h?v=A97L0TF4za4


Filmerna finns på deras test också. Dock ingen ny text.
http://www.netonnet....tent/info/boxee

#312

Postad 12 november 2010 - 09:41

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 951 inlägg
  • 0

Den har webbläsare, har själv sett och testat den :)



Ah... den har det?! :) Går det att gå in på alla playkanalerna typ kanal5 och tv4 etc genom webläsaren och kolla avsnitt där? Och går det kolla allt vad youtubesvideor etc med? :)
Tack för tipsen på videolänkarna Palmino! :)
Funkar denna riktigt bra, kanske det är dags att ställa HTPCn i sovrummet, och ha denna vid TV bänken, skulle spara massa plats, och sladdar! ;)

Redigerat av Garrett, 12 november 2010 - 09:44.


#313

Postad 12 november 2010 - 09:46

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0

Ah... den har det?! :) Går det att gå in på alla playkanalerna typ kanal5 och tv4 etc genom webläsaren och kolla avsnitt där? Och går det kolla allt vad youtubesvideor etc med? :)
Tack för tipsen på videolänkarna Palmino! :)
Funkar denna riktigt bra, kanske det är dags att ställa HTPCn i sovrummet, och ha denna vid TV bänken, skulle spara massa plats, och sladdar! :)


Om du läser igenom de senaste 6 inläggen och kollar på youtubeklippen så får du dina svar.
Sammanfattningsvis; Det går fint att kolla på playtjänster via den inbyggda webbrowsern och den finns en särskild app för youtube.

#314

Postad 12 november 2010 - 09:48

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 951 inlägg
  • 0

Om du läser igenom de senaste 6 inläggen och kollar på youtubeklippen så får du dina svar.
Sammanfattningsvis; Det går fint att kolla på playtjänster via den inbyggda webbrowsern och den finns en särskild app för youtube.


Kollar nu... skrev innan jag kollat, blev lite för ivrig :)

#315

Postad 12 november 2010 - 10:02

Loor
  • Loor
  • Användare

  • 131 inlägg
  • 0
Kollat igenom videorna och måste nog säga att jag är tveksam till denna, iaf i nuläget. Visst är det så att det är ny produkt och mycket kommer att fixas med ny FW kommande tiden, men får ändå ett halvbra intryck.

#316

Postad 12 november 2010 - 10:13

Unregisteredc082866f
  • Unregisteredc082866f
  • Beroende

  • 1 318 inlägg
  • 0
Tydligen så har egna filmer och tv-serier blivit rejält åsidosatt efter uppdatering till 1.x. Det går b.l.a. inte att sortera på genrer och egna filmer har blivit flyttad till Files.

Stort missnöje borta på Boxee forumet just nu.

#317

Postad 12 november 2010 - 10:22

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Om du läser igenom de senaste 6 inläggen och kollar på youtubeklippen så får du dina svar.
Sammanfattningsvis; Det går fint att kolla på playtjänster via den inbyggda webbrowsern och den finns en särskild app för youtube.


NetonNet har uppdaterat testet:

Vi gick in på SVT Play och Tv4 Play eftersom dessa inte finns som applikation än. På TV4 Play var det inga problem att få igång ett avsnitt från ett program, se vårt youtube klipp. Inte heller var det svårt att förstora upp bilden och efter all reklam var bilden perfekt och inga hack upplevdes. Tyvärr var resultatet inte lika lyckat med SVT Play, att komma in på sidan var inga problem men vi fick bara ljud och ingen bild när vi startade klipp.

http://www.netonnet....tent/info/boxee

Så SVT Play no go
TV4 play let's go.

Redigerat av PalmiNio, 12 november 2010 - 10:22.


#318

Postad 12 november 2010 - 10:43

robertk
  • robertk
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Tusen tack för alla superbra länkar i den här tråden! Uppskattas verkligen.

Själv tror jag på denna spelare, känns som om de flesta av kritikerna på de amerikanska forumen jämför den med etablerade produkter som rullat länge och patchats upp över lång tid, kanske inte helt rättvist. Nåja, känns ändå som om denna levererar bra även om det finns förbättringspotential. Förbokad på Mediamarkt i stan idag iaf :). Förhoppningsvis har man den nästa vecka.

mvh, R

#319

Postad 12 november 2010 - 11:09

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

  • 317 inlägg
  • 0

Tydligen så har egna filmer och tv-serier blivit rejält åsidosatt efter uppdatering till 1.x. Det går b.l.a. inte att sortera på genrer och egna filmer har blivit flyttad till Files.

Stort missnöje borta på Boxee forumet just nu.


Reagerade på det när jag såg lite klipp på youtube. hoppas verkligen de ändrar detta, visst är det en produkt som kanske i första hand är tänkt till streaming men för min del är det mitt eget bibliotek som är det viktiga.
En av anledningarna attg jag tänkt skaffa en är att rippa alla barnens filmer och att de lätt skall kunna sätta på en film själv.

#320

Postad 12 november 2010 - 11:19

Vicki78
  • Vicki78
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Video av systemet, med browser

http://www.youtube.c...h?v=YqZAgu4CSpY

Två danska appar syns i videon.

Tack för länken!

Jag hittade ett annat klipp som den killen laddat upp där jag fick svar på mina frågor :) http://www.youtube.c...h?v=JUGoo1J1iYo
Det går alltså att använda musen och då borde jag kunna kolla på filmer ondemand från t ex CDON, såvida inte CDOn har några särskilda krav för att kunna kolla, men jag har inte hittat nåt om det på deras hemsida. Voddler lär ju vara kört eftersom man måste installera ett program för att kunna kolla.

Kan någon vara snäll och testa sen om CDON video on demand funkar? :)

Redigerat av Vicki78, 12 november 2010 - 11:33.


#321

Postad 12 november 2010 - 13:20

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Tack för länken!

Jag hittade ett annat klipp som den killen laddat upp där jag fick svar på mina frågor :) http://www.youtube.c...h?v=JUGoo1J1iYo
Det går alltså att använda musen och då borde jag kunna kolla på filmer ondemand från t ex CDON, såvida inte CDOn har några särskilda krav för att kunna kolla, men jag har inte hittat nåt om det på deras hemsida. Voddler lär ju vara kört eftersom man måste installera ett program för att kunna kolla.

Kan någon vara snäll och testa sen om CDON video on demand funkar? :)



Fråga NetonNet på facebook, de har redan besvarat några frågor där. Ingen har dem annars då den ej har släppts.

#322

Postad 12 november 2010 - 13:30

järker
  • järker
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

Reagerade på det när jag såg lite klipp på youtube. hoppas verkligen de ändrar detta, visst är det en produkt som kanske i första hand är tänkt till streaming men för min del är det mitt eget bibliotek som är det viktiga.
En av anledningarna attg jag tänkt skaffa en är att rippa alla barnens filmer och att de lätt skall kunna sätta på en film själv.


Jag har en liknande lösning till mina barn dock är det en mediaspelare av annat märke men funkar hur bra som helst, den är billig och man behöver inte gråta om den skulle paja, endast 245:- (dock är den dyrare nu) och lätt för barnen att använda själva.

Tyvärr är det inte så populärt att nämna andra märken än Boxee i denna tråd så det får utebli.

/ J

#323

Postad 12 november 2010 - 13:50

Unregistered66fa17b0
  • Unregistered66fa17b0
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Jag har en liknande lösning till mina barn dock är det en mediaspelare av annat märke men funkar hur bra som helst, den är billig och man behöver inte gråta om den skulle paja, endast 245:- (dock är den dyrare nu) och lätt för barnen att använda själva.

Tyvärr är det inte så populärt att nämna andra märken än Boxee i denna tråd så det får utebli.

/ J


Då tråden behandlar produkten Boxee box, förstår jag inte varför någon finner nöjet att marknadsföra andra produkter?

#324

Postad 12 november 2010 - 13:52

Vicki78
  • Vicki78
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Fråga NetonNet på facebook, de har redan besvarat några frågor där. Ingen har dem annars då den ej har släppts.

Jag är inte med på facebook :)

#325

Postad 12 november 2010 - 13:58

robertk
  • robertk
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Jag är inte med på facebook :)


Skicka ett fax :)

#326

Postad 12 november 2010 - 14:21

Vicki78
  • Vicki78
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0

Skicka ett fax :)

Jag mailade CDON och fick följande svar:
Hej Victoria
Tack för att du kontaktade oss.
Du måste använda dig av Silverlight eller Windows Media Player ihop med vår tjänst då dessa applikationer stödjer DRM som våra filmer är skyddade med.
Det gör inte Boxee, dessvärre.


Så det är kört där alltså, skit med :)

#327

Postad 12 november 2010 - 18:05

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
Klämmer och har mig på en nu, första intrycket är helt ok.

Snygg låda och allt, generöst med HDMI :(

Fjärrkontrollen är ruskigt smart, dock en svensk (iaf min)

#328

Postad 12 november 2010 - 18:20

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 951 inlägg
  • 0

Klämmer och har mig på en nu, första intrycket är helt ok.

Snygg låda och allt, generöst med HDMI :(

Fjärrkontrollen är ruskigt smart, dock en svensk (iaf min)


Väntar med spänning på kritik, åsikter om den från dig snarast! :D
Jaså, det kommer finnas sve tang.bord? Kanske det dom får in på netonnet med..? B)

Redigerat av Garrett, 12 november 2010 - 18:21.


#329

Postad 12 november 2010 - 18:24

Raskus
  • Raskus
  • Forumräv

  • 804 inlägg
  • 0

Väntar med spänning på kritik, åsikter om den från dig snarast! B)
Jaså, det kommer finnas sve tang.bord? Kanske det dom får in på netonnet med..? :(


Va? Finns alltså åäö på den? Bildbevis tack!

Redigerat av Raskus, 12 november 2010 - 18:24.


#330

Postad 12 november 2010 - 18:26

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 951 inlägg
  • 0

Va? Finns alltså åäö på den? Bildbevis tack!


Skäll inte på mig B) Läs palminos inlägg, jag fattade det så :(

#331

Postad 12 november 2010 - 18:38

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Väntar med spänning på kritik, åsikter om den från dig snarast! B)
Jaså, det kommer finnas sve tang.bord? Kanske det dom får in på netonnet med..? :(



Menade dock ej svensk,....


Jag hinner inte idag. Kritik kommer på måndag.

#332

Postad 12 november 2010 - 21:58

Åttioåtta
  • Åttioåtta
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Skönt att det rasslar till nu. Nästan så man kan känna att den finns inom räckhåll nu. Har väntat ända sen sommaren.
Blir lite orolig av erat snack om att det lokala mediabiblioteket verkar saknas på youtube-klippen.
Ser ju att Movies och Shows finns där, men tex. Music syns inte till. Trodde det skulle vara samma layout som vanliga boxee.

#333

Postad 12 november 2010 - 22:10

nazurro
  • nazurro
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Jag reagerade på att browsern såg väldigt slö ut?

#334

Postad 12 november 2010 - 23:18

m1cke
  • m1cke
  • Lärjunge

  • 317 inlägg
  • 0

Skönt att det rasslar till nu. Nästan så man kan känna att den finns inom räckhåll nu. Har väntat ända sen sommaren.
Blir lite orolig av erat snack om att det lokala mediabiblioteket verkar saknas på youtube-klippen.
Ser ju att Movies och Shows finns där, men tex. Music syns inte till. Trodde det skulle vara samma layout som vanliga boxee.


Musik och foton har "gömts" under filer.

#335

Postad 13 november 2010 - 09:42

Diddleydoo
  • Diddleydoo
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Någon som kan prova om man kan koppla till en extern USB dvd drive för att spela sina gamla dvd filmer?
Tack på förhand.
Diddleydoo

#336

Postad 13 november 2010 - 10:40

Unregistereddea86124
  • Unregistereddea86124
  • Amatör

  • 97 inlägg
  • 0
Nu är vi väldigt nära känns det som. Men jag tycker det är märkligt av alla butiker att de inte vet när de får sina leveranser :/

#337

Postad 13 november 2010 - 11:51

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

  • 721 inlägg
  • 0
Den lär komma senast början av december iaf.

#338

Postad 13 november 2010 - 12:27

Unregistered40562de1
  • Unregistered40562de1
  • Forumräv

  • 916 inlägg
  • 0
recension :
http://www.pcmag.com...,2372616,00.asp

#339

Postad 13 november 2010 - 14:06

tyno
  • tyno
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Har lustläst tråden nu men inte hittat en enda fråga eller svar på detta..

Kan man ladda ner torrents direkt från den via ngn app eller liknande till en extern hårddisk/nas?

Såg att inwarehouse har lite rabatt på ac ryan playon, den verkar bra också.. ;)

SVååååååååååårt att välja rätt...

Hur kommer ni andra göra som vill ladda ner film/tvserier? Har ni en separata htpc för det eller vad..?

Redigerat av tyno, 13 november 2010 - 14:11.


#340

Postad 13 november 2010 - 14:18

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
jag gör allt via min bärbara dator, sen skickar jag över till min server, och sedan spelar jag enbart upp via mediaspelare, för tillfället popcorn hour a-110 men har bokat en Boxee Box.

#341

Postad 13 november 2010 - 14:21

tyno
  • tyno
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

jag gör allt via min bärbara dator, sen skickar jag över till min server, och sedan spelar jag enbart upp via mediaspelare, för tillfället popcorn hour a-110 men har bokat en Boxee Box.



alltså, bärbar/wlan, ladda ner torrent till nas/disk och sen spela upp från mediaspelare..? Blir det inte sjukt segt/jobbigt att ladda ner på den bärbara.. Kanske snarare min dåliga bärbara.... hmm...

#342

Postad 13 november 2010 - 14:22

järker
  • järker
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0

alltså, bärbar/wlan, ladda ner torrent till nas/disk och sen spela upp från mediaspelare..? Blir det inte sjukt segt/jobbigt att ladda ner på den bärbara.. Kanske snarare min dåliga bärbara.... hmm...


Jag kör liknande fast via den stationära och fasta linan = snabbare

#343

Postad 13 november 2010 - 14:52

tyno
  • tyno
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Hittar ju detta på wikin för boxeen..

"Boxee also includes a built-in BitTorrent client"

Men ingen annanstans.

Kör idag en htpc, msi wind de200, som är halvok för det mesta. Dock seg och klarar inte fullhd smärtfritt.... Laddar torrents direkt på den idag...

Det är det jag skulle vilja byta ut mot en boxee men den verkar inte uppfylla "mina" krav riktigt.. kanske får köpa å testa, missnöjd=blocket eller retur.. ;)

Hittar ju detta på wikin för boxeen..

"Boxee also includes a built-in BitTorrent client"

Men ingen annanstans.

Kör idag en htpc, msi wind de200, som är halvok för det mesta. Dock seg och klarar inte fullhd smärtfritt.... Laddar torrents direkt på den idag...

Det är det jag skulle vilja byta ut mot en boxee men den verkar inte uppfylla "mina" krav riktigt.. kanske får köpa å testa, missnöjd=blocket eller retur.. :D



hmm, kom på att jag också vill ha foto/film redigeringsmöjligheter.. Blir nog en ny htpc till vardagsrummet och en boxee till sovrummet kanske... :P

#344

Postad 13 november 2010 - 17:04

Unregistered49c9c121
  • Unregistered49c9c121
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Funderade på en Boxee box, men vill försäkra mig om en sak angående ljudet.

Om jag förstått det hela rätt skickas DTS-MA korrekt som passthrough genom HDMI, men TrueHD avkodas till 7.1. Är detta korrekt?
Är det även korrekt att anta att det är meningen att TrueHD skall kunna köras genom passthrough och att den nuvarande avkodningen är en bugg (eller rättare sagt, att passthrough alternativet saknas och att det skall fixat till)?

Tack.

Redigerat av Unregistered49c9c121, 13 november 2010 - 17:05.


#345

Postad 13 november 2010 - 18:35

ImpreZa
  • ImpreZa
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0

Funderade på en Boxee box, men vill försäkra mig om en sak angående ljudet.

Om jag förstått det hela rätt skickas DTS-MA korrekt som passthrough genom HDMI, men TrueHD avkodas till 7.1. Är detta korrekt?
Är det även korrekt att anta att det är meningen att TrueHD skall kunna köras genom passthrough och att den nuvarande avkodningen är en bugg (eller rättare sagt, att passthrough alternativet saknas och att det skall fixat till)?

Tack.



Jag testade lite filer idag med både TrueHD och DTS-MA, som det är nu med nuvarande fw så skickas TrueHD som lpcm men det är tydligen en bugg som kommer att fixas i en kommande fw. DTS-MA däremot skall fungerar utan problem men inte hos mig, vet inte om det är jag eller om det är boxen/stereon.

Jag ska testa med lite fler filer.

#346

Postad 13 november 2010 - 21:47

Unregisteredee0524b1
  • Unregisteredee0524b1
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0

Har lustläst tråden nu men inte hittat en enda fråga eller svar på detta..

Kan man ladda ner torrents direkt från den via ngn app eller liknande till en extern hårddisk/nas?

Såg att inwarehouse har lite rabatt på ac ryan playon, den verkar bra också.. ;)

SVååååååååååårt att välja rätt...

Hur kommer ni andra göra som vill ladda ner film/tvserier? Har ni en separata htpc för det eller vad..?

Min NAS har en inbyggd torrentklient så styr den via webbläsaren på laptopen , eventuellt kanske det funkar bra med Boxee's webbläsare också.

#347

Postad 13 november 2010 - 23:36

Unregistered49c9c121
  • Unregistered49c9c121
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Tack ImpreZa.

Om du, eller någon annan, har två high bitrate (40-50Mbps) H264 och VC-1 filer (typ någon high bit rate blu-ray m2ts fil och/eller någon mkv där blu-ray videon inte är komprimerad utöver orginalet), flyter dessa på bra?

Redigerat av Unregistered49c9c121, 13 november 2010 - 23:39.


#348

Postad 14 november 2010 - 00:00

ImpreZa
  • ImpreZa
  • Användare

  • 167 inlägg
  • 0

Tack ImpreZa.

Om du, eller någon annan, har två high bitrate (40-50Mbps) H264 och VC-1 filer (typ någon high bit rate blu-ray m2ts fil och/eller någon mkv där blu-ray videon inte är komprimerad utöver orginalet), flyter dessa på bra?



Den har käkat alla filmer som jag har testat den med, har haft problem med några som har DTS-MA men har inte riktigt kommit på vad det är som gör att de inte fungerar.

I bildväg har den tagit allt men som sagt har jag haft problem med ljudet, men det löser nog sig i en fw-uppdatering.

Det är en helt underbar liten sak, men ändå inte riktigt min smak. Jag vill ha lite mer valfrihet som man har med XBMC, men vill man bara ha en box som spelar upp allt utan problem så är Boxee Box perfekt.

Ska kanske tilläggas också att jag inte är så mycket för Facebook, YouTube och Twitter och liknande, så den biten tyckte jag mest var i vägen. Jag vill ha en mediaspelare som spelar upp mina filmer, min musik och mina bilder, YouTube kan jag använda datorn till.

Men åter igen använder man ovan "sociala medier" och vill ha en mediaspelare så finns det nog inget bättre val idag. Och har även svårt att tänka mig att Google-TV kommer att vara bättre.

Är det någon fil ni vill att jag ska testa med så skicka bara en länk.

Redigerat av ImpreZa, 14 november 2010 - 00:02.


#349

Postad 14 november 2010 - 03:18

Unregistered49c9c121
  • Unregistered49c9c121
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Jag har en HDI Dune BD Prime och den är suverän på bildkvalitet och ljud, men jag saknar ett flashigt UI och alla plugins man kan köra med XBMC.
Problemet är att bitstreamad TrueHD och DTS-HD är ett måste. Jag har spanat in Auzentech's Hometheatre HD, men det verkar som om XBMC inte kan bitstreama det ändå. Jag hittar inget rakt svar på deras forum, men vad jag kan se extraherar XBMC DTS coren från DTS-HD och avkodar TrueHD till PCM.

Men det är off topic i vilket fall som helst ;)

EDIT: DSPlayer builden av XBMC klarar det tydligen (Windows) :D

Redigerat av Unregistered49c9c121, 14 november 2010 - 03:25.


#350

Postad 14 november 2010 - 11:22

antis
  • antis
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Det verkar som om någon/några redan lagt vantarna på en boxxe box här och jag undrar om ni kan kommentera fläktljudet?

Jag har läst många sidor och tittat på en del videoklipp men ytterst lite sägs om fläktljudet.Betyder det att ljudet är obefintligt? Personligen är jag nämligen mycket känslig för sånna där statiska bakgrundsljud :)

På någon bild såg jag också att man kan ställa enheten i standby istället för att stänga av den. Funkar det bra? Jag tänker mest på snabb återuppstart och att cachade bilder kanske behålls osv?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.