Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung Galaxy Note

556 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Galaxy Note GT-N7000 1GB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 9,09 (92) Inga priser
Samsung Galaxy Note GT-N7000 32GB (Mobiltelefoner) 9 (0) Inga priser

#301

Postad 15 januari 2012 - 22:20

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

  • 726 inlägg
  • 0
Sugen på att köpa en Note hos 3. Funderar över den förmodligen kommande uppgraderingen till ICS. Hur funkar det om mobilen är köpt hos 3? Kommer man att kunna uppgradera OS?

#302

Postad 16 januari 2012 - 08:29

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Är lite småsugen på denna.

Nån som kan berätta sin erfarenhet från mobilen?
Gärna både + & -.

Nu när den dessutom funnits ett tag, nån som vet hur det blir med ICS?

Avvaktar ivrigt svar!!!

Eftersom jag håller med till 100% så kopierar jag in sluttext från en stor och bra test här nedan (länken dit är: http://www.swedroid....ng-galaxy-note/ om man vill läsa hela stora testen).
Notera att efter att testen gjordes 24/11 förra året så har det kommit en uppgradring av os:et till Noten som fixat en del av de klagomål de skriver om i testen.

ICS kommer under detta kvartal (kvartal 1 2012), länk: http://m3.idg.se/2.1...-far-android-40

Slutsats
Med Galaxy Note har Samsung, precis som vi skrev i inledningen, mer eller mindre skapat en rejält förstorad och mer högupplöst version av storsäljaren Galaxy S II. Även om det förstås finns en hel del skillnader de tu emellan så är likheterna betydligt fler och det är med tanke på hur bra Galaxy S II är ett mycket fint betyg för Note. Tack vare en medföljande styluspenna och en mängd specialutformad mjukvara så lyckas dessutom Note bana väg i en kategori där de, med undantag av tableten HTC Flyer, är helt ensamma.
Mjukvarumässigt så har Samsung gjort ett bra jobb med att anpassa sitt TouchWiz-gränssnitt till den större och mer högupplösta skärmen och de har samtidigt gett Android 2.3.5/Gingerbread en hel del ny och välkommen funktionalitet. Där Galaxy S II i regel är rapp över hela brädet så har vi med Note stundvis upplevt en del ”slowdowns” där telefonen plötsligt blir långsam under några sekunder, innan den kommer igång igen och pinnar på som den sprintern den är. En uppdatering till Android 4.0/Ice Cream Sandwich är utlovad, men något datum är ännu ej utannonserat.
Hårdvarumässigt är vi på det stora hela mycket nöjda och trots det tunna chassit och de stora måtten så känns Note faktiskt styvare än lillebror Galaxy S II. Detta kanske kan tillskrivas den kromade ramen, som vi misstänker är av metall. En del mindre minuspoäng för ett lite för mjukt och småknarrande bakstycke samt en löst sittande styluspenna som lätt skallrar då man ruskar på telefonen. Detta kan dock vara något som bara drabbar vårt exemplar – vi vet ej. Note ligger med tanke på dess storlek mycket bra i handen, men här är det tvåhandsanvändande som gäller. Inte ens de största dasslocken till händer räcker till för enhandsanvändande.
Bildskärmen, 5.3 tum stor och av Super AMOLED Advanced-typ, är enhetens riktiga trumfkort. Det här är, trots ett subpixelmönster av PenTile-typ, en av de absolut bästa vi har testat. Den enda skärmen som egentligen slår Note är lillebror Galaxy S II, men då får man istället stå ut med en långt mer lågupplöst skärm. Tack vare tre olika bildskärmslägen kan man dessutom ställa ner färgmättnaden till mer realistiska nivåer – något som torde tilltala de som stör sig på att AMOLED-skärmar levererar morotsfärgade hudnyanser.
Tack vare den imponerande ovan nämnda skärmen och tack vare en mycket kompetent processorplattform, i Samsungs egna Exynos 4210, så inbjuder Note till filmtittande och spelande mer än någon annan telefon vi har testat. Note sväljer det mesta vi kastar på den i film-/videoväg och detta gäller även DTS, med exempelvis gratisappen MX Video Player installerad. Vad gäller spel så är situationen likartad – den stora skärmen med den fina färgåtergivningen och en responsiv pekskärm kombinerat med en kraftfull grafikkrets gör Note till en riktig spelmaskin.
Vid stillbildsfoto presterar Note över förväntan och inte bara matchar utan även slår Sony Ericssons Xperia neo och dess erkänt kompetenta kamera med EXMOR-R-sensor. Bildkvalitén vid videoinspelning, 1080p, är i sin tur på en helt annan nivå och både flyt och upplösning lämnar neo långt bakom sig. Kameramjukvaran de tu emellan är ungefär likvärdig, vilket innebär att de båda är i topp i androidvärlden.
Batteritiden har visat sig vara något utöver det vanliga tack vare det 2 500 mAh stora batteriet och den för sin storlek strömsnåla skärmen. Om man är oförsiktig så kan man förstås med en enhet med en 5.3 tum stor AMOLED-skärm snabbt tömma även ett stort batteri, men vid normalt användande och där man ser till att använda de strömbesparande knepen och apparna som finns så har man i regel betydligt mer batteri kvar vid dagens slut än med androidtelefoner med en mer normal batteristorlek.
Samsung Galaxy Note är lämplig för dig som:
* Vill ha en telefon med topprestanda
* Vill ha en rejäl och högupplöst skärm av toppklass
* Vill ha en rejäl batteritid
* Vill kunna göra anteckningar direkt på skärmen med den medföljande styluspennan
* Vill ha en bra kamera

Samsung Galaxy Note är inte lämplig för dig som:
* Är priskänslig
* Vill ha en smidig telefon
* Kräver ett blixtsnabbt tillverkargränssnitt
* Vill ha maximal materialkvalité

Redigerat av Unregistered64f891a5, 16 januari 2012 - 13:47.


#303

Postad 16 januari 2012 - 20:24

MR-F
  • MR-F
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Tack för svaret, dock har jag läst alla tester och är intresserade av mer personliga åsikter. Altså av telefonägare.
Vad som är + & minus med den, av folk som äger den. Men tack för infon om ICS.

Redigerat av MR-F, 16 januari 2012 - 20:25.


#304

Postad 16 januari 2012 - 23:39

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Tack för svaret, dock har jag läst alla tester och är intresserade av mer personliga åsikter. Altså av telefonägare.
Vad som är + & minus med den, av folk som äger den. Men tack för infon om ICS.

Sorry att den texten jag la in inte passar herrn... jag skriver ju faktiskt att jag håller med till 100% om "sluttexten" så visst kunde jag skrivit den personligen utan att hänivsa till testen men vill vara sjyst mot de som gjort den.
Fattar inte varför man skall slösa tid på att skriva text man redan håller rmed om......... det blir ju inte mer personligt för det.....

Redigerat av Unregistered64f891a5, 16 januari 2012 - 23:40.


#305

Postad 16 januari 2012 - 23:46

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Sugen på att köpa en Note hos 3. Funderar över den förmodligen kommande uppgraderingen till ICS. Hur funkar det om mobilen är köpt hos 3? Kommer man att kunna uppgradera OS?

Ja men inte på en gång när uppgradering kommer. Man får vänta till 3 har lagt in "sina" grejor i uppgraderingen.....
Det är "nackdelen" med brandade mobiler från en operatör.....

#306

Postad 16 januari 2012 - 23:58

MR-F
  • MR-F
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Sorry att den texten jag la in inte passar herrn... jag skriver ju faktiskt att jag håller med till 100% om "sluttexten" så visst kunde jag skrivit den personligen utan att hänivsa till testen men vill vara sjyst mot de som gjort den.
Fattar inte varför man skall slösa tid på att skriva text man redan håller rmed om......... det blir ju inte mer personligt för det.....


Ok, nevermind. Tack, skönt att höra att den upplevs så.
Jo, jag har läst den texten och det var en bra test av mobilen.

Redigerat av MR-F, 17 januari 2012 - 00:01.


#307

Postad 17 januari 2012 - 20:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Ja men inte på en gång när uppgradering kommer. Man får vänta till 3 har lagt in "sina" grejor i uppgraderingen.....
Det är "nackdelen" med brandade mobiler från en operatör.....


Det är en nackdel om man inte helt enkelt lägger in en nyare version själv.
Brukar inte vara specielt svårt

#308

Postad 20 januari 2012 - 14:26

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Ok, nevermind. Tack, skönt att höra att den upplevs så.
Jo, jag har läst den texten och det var en bra test av mobilen.

Du kan ju läsa denna stora forum tråd (44 sidor just nu) vad folk personligen tycker om Note:n:
http://www.swedroid....alaxy-note.html

Överhuvudtaget är det en mycket större aktivitet på forumena på swedroid.se än här, tyvärr....
Vill man veta något om sina kära android mobiler så är det där man skall vara för minhembio.com har blivit sämre och sämre när det gäller alla forum så att säga.... det var klart bättre för ett antal år sedan.

Redigerat av Unregistered64f891a5, 22 januari 2012 - 00:34.


#309

Postad 22 januari 2012 - 00:42

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0
Finns det någon som vet om man kan köpa en penna som finns på Noten? Har letat ett tag nu :( (Om den nu fungerar på Samsung Galaxy S2 , någon som vet?)

Redigerat av Arbu11, 22 januari 2012 - 00:43.


#310

Postad 22 januari 2012 - 10:10

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0
Låg av intresse att köpa denna men då fick man höra om noise issue med att filma och få bra ljud?

Hur kan det vara acceptabelt år 2012 med en lur som kostar 6000 såna bagateller ska uppstå?

Märkligt fler inte klagat?

#311

Postad 22 januari 2012 - 11:23

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Finns det någon som vet om man kan köpa en penna som finns på Noten? Har letat ett tag nu :( (Om den nu fungerar på Samsung Galaxy S2 , någon som vet?)

Har själv köpt en i reserv till min Note här:
http://cdon.se/hemel...n_note-17478862

Vet inte alls om den fungerar på Samsung Galaxy S2....

Redigerat av Unregistered64f891a5, 22 januari 2012 - 11:28.


#312

Postad 22 januari 2012 - 11:27

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Låg av intresse att köpa denna men då fick man höra om noise issue med att filma och få bra ljud?

Hur kan det vara acceptabelt år 2012 med en lur som kostar 6000 såna bagateller ska uppstå?

Märkligt fler inte klagat?

Tja ingen som tycker att det är dåligt ljud m.m.......??
Tycker själv att det är bra och jag har inte sett någon alls klaga bland alla forumtrådar för Note:en hos swedorid.se (f.n. 2.617 inlägg).
Men smaken är ju som baken, vissa måste visst ha typ ljud som en förstärkare för 30.000 kr ger i sin mobil?

Redigerat av Unregistered64f891a5, 22 januari 2012 - 11:40.


#313

Postad 22 januari 2012 - 12:10

MR-F
  • MR-F
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Du kan ju läsa denna stora forum tråd (44 sidor just nu) vad folk personligen tycker om Note:n:
http://www.swedroid....alaxy-note.html

Överhuvudtaget är det en mycket större aktivitet på forumena på swedroid.se än här, tyvärr....
Vill man veta något om sina kära android mobiler så är det där man skall vara för minhembio.com har blivit sämre och sämre när det gäller alla forum så att säga.... det var klart bättre för ett antal år sedan.


TACK!!!

#314

Postad 22 januari 2012 - 12:19

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Har själv köpt en i reserv till min Note här:
http://cdon.se/hemel...n_note-17478862

Vet inte alls om den fungerar på Samsung Galaxy S2....


Stort tack, får hoppas att den gör det! :D

#315

Postad 22 januari 2012 - 14:57

Ironse
  • Ironse
  • Mästare

  • 2 953 inlägg
  • 0

Tja ingen som tycker att det är dåligt ljud m.m.......??
Tycker själv att det är bra och jag har inte sett någon alls klaga bland alla forumtrådar för Note:en hos swedorid.se (f.n. 2.617 inlägg).
Men smaken är ju som baken, vissa måste visst ha typ ljud som en förstärkare för 30.000 kr ger i sin mobil?


Såg ett clip på tuben nån som filmat en hockey match och arenans ljudanläggning lät ju inte så bra?

Vissa sa i kommentatersfelet detta var ett typiskt fel med galaxy serien?

#316

Postad 23 januari 2012 - 10:31

Unregisteredaf46939b
  • Unregisteredaf46939b
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Stort tack, får hoppas att den gör det! :D


Jag har testat den på S2:an och den fungerar inte.

#317

Postad 23 januari 2012 - 17:03

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Jag har testat den på S2:an och den fungerar inte.


Såg någon på youtube som råkade försöka den på S2an och som du sa, fungerade inte! Stort tack för svaret, var ändå lite osäker på om han gjorde fel men nu vet jag säkert! :P

#318

Postad 26 januari 2012 - 19:43

MR-F
  • MR-F
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Då har man beställt en Samsung Galaxy Note (Svart/Mörkblå) från Phonehouse. Bör ha den nästa vecka.
Beställde även lite tillbehör från CDON som skärmskydd, Flip Cover & bilsats.

Funderade ett tag på att fixa det större batteriet som vissa talar om.
Men då kommer inte Flip Cover att fungera, verkar det som.
Kommer avvakta med det och hoppas att jag inte har ett struligt batteri.
Batteriet borde räcka då det är det kraftfullaste på marknaden (original) just nu.

Jag hoppas dock pennan fungerat tillsammans med skärmskyddet från Invisible Shield.

Redigerat av MR-F, 26 januari 2012 - 22:10.


#319

Postad 27 januari 2012 - 01:16

Pecka5
  • Pecka5
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Tja ingen som tycker att det är dåligt ljud m.m.......??
Tycker själv att det är bra och jag har inte sett någon alls klaga bland alla forumtrådar för Note:en hos swedorid.se (f.n. 2.617 inlägg).
Men smaken är ju som baken, vissa måste visst ha typ ljud som en förstärkare för 30.000 kr ger i sin mobil?




Problemet är med ljud som man spelar in själv. Där är inte Samsung den vassaste kniven i lådan.

#320

Postad 27 januari 2012 - 18:02

MR-F
  • MR-F
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
CDON strulade till min order så jag fick rabatt.
Beställde till Dockingcradle och Penholder kit.
Nu är det bara att vänta till nästa vecka.

#321

Postad 28 januari 2012 - 11:03

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

  • 726 inlägg
  • 0
Fick hem min Note igår. Bytte upp mig från pygmeskärmen på iPhone 3 till en riktig skärm! Jäklar vilken häftig mobil! Hur klarde man sig med så små skärmar som på iPhone?

#322

Postad 31 januari 2012 - 13:34

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

  • 954 inlägg
  • 0
Det tragiska med denna är att man vänjer sig med storleken. Alla andra mobiler framstår som "för små" och jag hoppas verkligen det kommer bättre uppgöljare till denna. Men som den fungerar nu och jag har den till "allt", så kommer jag nog ha denna ett bra tag, för att vara en mobil.

#323

Postad 31 januari 2012 - 15:50

madness74
  • madness74
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Funderar på en vit faktiskt. :rolleyes:

#324

Postad 01 februari 2012 - 00:36

MR-F
  • MR-F
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min. Ligger på laddning under natten medans jag jobbar.
Ska kolla lite på den imorgon, så kommer en redogörelse sen när jag haft den i några dagar.

#325

Postad 01 februari 2012 - 14:18

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Det tragiska med denna är att man vänjer sig med storleken. Alla andra mobiler framstår som "för små" och jag hoppas verkligen det kommer bättre uppgöljare till denna. Men som den fungerar nu och jag har den till "allt", så kommer jag nog ha denna ett bra tag, för att vara en mobil.

Hur kan det vara tragiskt??? Det är ju den perfekta storleken, den går ju i alla fickor jag har till skilnad min föregående mobil/tab Samsung Galaxy 7" (första modellen). Mindre är för smått och större för stort..... alltså perfekt.Vad sjutton skall en BÄTTRE upplöljare ha.... blir ingen nöjd med de mobiler som faktiskt finns IDAG?

#326

Postad 02 februari 2012 - 07:45

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0

Hur kan det vara tragiskt??? Det är ju den perfekta storleken, den går ju i alla fickor jag har till skilnad min föregående mobil/tab Samsung Galaxy 7" (första modellen). Mindre är för smått och större för stort..... alltså perfekt.Vad sjutton skall en BÄTTRE upplöljare ha.... blir ingen nöjd med de mobiler som faktiskt finns IDAG?


En bättre display vore inte dumt att ha, en som kan visa svart i videos utan att det blir blockigt och ser för jävligt ut som det oftast gör nu. Stod inte ut med min då jag retade mig på det och de "fläckar" som uppstår på vita bakgrunder och andra "färgbuggar" Som tur var är det ju mängder med folk som märkt detta elände och Supercurio på XDA håller ju på med ett försök till lösning och med hans beta blev det iaf märkbart bättre på min. . Försök använda en bild med svart bakgrund på låsskärmen så får du se svarta "fina" streck överallt. Men det är skandal att Samsung inte kan få det rätt från början. Men jag har iaf sålt min, efter två månade fick det räcka

Redigerat av easycure1974, 02 februari 2012 - 07:48.


#327

Postad 02 februari 2012 - 14:41

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0

En bättre display vore inte dumt att ha, en som kan visa svart i videos utan att det blir blockigt och ser för jävligt ut som det oftast gör nu. Stod inte ut med min då jag retade mig på det och de "fläckar" som uppstår på vita bakgrunder och andra "färgbuggar" Som tur var är det ju mängder med folk som märkt detta elände och Supercurio på XDA håller ju på med ett försök till lösning och med hans beta blev det iaf märkbart bättre på min. . Försök använda en bild med svart bakgrund på låsskärmen så får du se svarta "fina" streck överallt. Men det är skandal att Samsung inte kan få det rätt från början. Men jag har iaf sålt min, efter två månade fick det räcka

Du måste vara extremt känslig. jag kan faktiskt inte se de problemen med bilden du har. Att filmerna är komprimerade så svarta partier blir blocky är ju inte telefonens fel. Du kan ha rätt, men jag ser det inte och då är ju allt perfekt..för mig :)

#328

Postad 02 februari 2012 - 14:57

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0

Du måste vara extremt känslig. jag kan faktiskt inte se de problemen med bilden du har. Att filmerna är komprimerade så svarta partier blir blocky är ju inte telefonens fel. Du kan ha rätt, men jag ser det inte och då är ju allt perfekt..för mig :)


Tur att vissa inte är så kräsna då :) Dessa problem finns tex inte på Galaxy S II. Kolla på samma film, lokalt lagrad HD film så ser den kanon ut i en S2 men som skit i en Note när det gäller det svarta så det har inget med filmkomprimeringen att göra. Supercurio som bland annat gjort Voodoo Sound förklarar felet ganska ingående på XDA om man orkar läsa

Redigerat av easycure1974, 02 februari 2012 - 15:00.


#329

Postad 02 februari 2012 - 15:10

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0
Nja, jag skall nog inte leta efter något jag inte märkt. Hittar jag det kommer jag bara se det hela tiden :)

#330

Postad 02 februari 2012 - 15:30

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Finns dock vissa som ser linjer på sin sgs2.
Sen finns det en del som ser som svarta bläckklumpar ,även jag.
Under extrema förhållande.

Om jag går in i en städskrubb utan fönster eller belysning och har en helt svart bild och låter touchknapparna slockna så ser jag fenomenet.
Och med hög ljusstyrka.

Dock ett scenario jag inte drabbas av i verkliga livet :)

#331

Postad 03 februari 2012 - 15:21

Arbu11
  • Arbu11
  • Lärjunge

  • 321 inlägg
  • 0

Finns dock vissa som ser linjer på sin sgs2.
Sen finns det en del som ser som svarta bläckklumpar ,även jag.
Under extrema förhållande.

Om jag går in i en städskrubb utan fönster eller belysning och har en helt svart bild och låter touchknapparna slockna så ser jag fenomenet.
Och med hög ljusstyrka.

Dock ett scenario jag inte drabbas av i verkliga livet :)


Trodde att du ofta stängde in dig på städskrubben! ;) Nej men jag ser också "bläckklumpar"... Men som sagt var, vem orkar bry sig om det egentligen? ^^ Kul om dem fixar det till kommande mobiler, men inget att bry sig om ^^

#332

Postad 03 februari 2012 - 23:05

MR-F
  • MR-F
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Någon som lyckats para ihop Noten med en SE MW600 utan problem?

Jag får inte det att funka optimalt. Antingen hamnar ljudet vid samtal i telefonen, fast den är ihop kopplad. Eller så blir det ojämt ljud med inget eller lågt ljud i vänster öra, men med normal volym på höger öra.

#333

Postad 04 februari 2012 - 16:00

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Hur kan det vara tragiskt??? Det är ju den perfekta storleken, den går ju i alla fickor jag har till skilnad min föregående mobil/tab Samsung Galaxy 7" (första modellen). Mindre är för smått och större för stort..... alltså perfekt.Vad sjutton skall en BÄTTRE upplöljare ha.... blir ingen nöjd med de mobiler som faktiskt finns IDAG?


Perfekta storleken vet jag inte, självklart är det smidigare att navigera och så, sedan får man troligtvis ner den i de flesta fickor men det ser fortfarande lite komiskt ut när någon håller i den mot örat och snackar. Hehe min polare har just den här telefonen och jag får en skratt varje gång jag ser honom ha ett samtal. Speciellt då vid ett tillfälle då samtalet avbröts mitt i, så fick han skrika hallå, hallå haha nästan som att han pratade med något som inte var en telefon.

Som sagt, inget negativt med detta.. bara en vanesak. Vi är inte så vana att se så stora telefoner än.

Redigerat av Unregistered1232, 04 februari 2012 - 16:03.


#334

Postad 04 februari 2012 - 22:11

MR-F
  • MR-F
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Då tänkte jag göra en liten recension på mobilen, nu när jag haft den en vecka.

Det är verkligen den bästa mobilen jag haft.

Hittils inga större missöden, fel eller buggar.
Dock har den vid ett tillfälle haft skärmflimmer när den var avstängd.
Men de konstiga färgerna försvann när jag drog ur laddaren, efter det var det bara att fortsätta ladda. Verkade bli så när jag slog igång skärmen för att se hur mycket den hade laddat. Men det har som sagt bara hänt en enda gång.

I övrigt har jag inte haft några problem, den har fungerat perfekt.
Skärmen kan förstås ta en extra sekund att reagera efter man tryckt av skärmlåset,
men det är inget igentligt problem. Det är iallafall inget jag ligger sömnlös över.
Skärmen är väldigt härlig att använda, speciellt vid surfning.
Riktigt klar och bra upplösning. Knappt så att man behöver zooma.
En annan fördel är hur snabbt den laddar internetsidor, skönt att slippa mobilsidorna.
Pennan fungerar utmärkt trots skärmskydd, så det rekommenderas.
Batteriet är också ett stort plus, det håller otroligt länge trots massivt användande.

Jag har än så länge inget direkt att klaga på, den är otroligt snabbt och jag har knappt märkt av nåt lagg eller seghet. Inte heller nåt problem med mobil, OS, batteri eller skärm.
Det enda jag skulle kunna tänka mej att den saknar är en fysisk kamera knapp.

Den får defenitivt 5 av 5 från mej.

Kanske skriver jag en mer utförlig recension när jag ägt den längre och använt alla funktioner.

Extra plus för
+ Skärm
+ Batteri

Redigerat av MR-F, 04 februari 2012 - 22:13.


#335

Postad 05 februari 2012 - 17:32

madness74
  • madness74
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Tackar för informationen. :rolleyes:

#336

Postad 13 februari 2012 - 08:17

elk
  • elk
  • Användare

  • 162 inlägg
  • 0

Någon som lyckats para ihop Noten med en SE MW600 utan problem?

Jag får inte det att funka optimalt. Antingen hamnar ljudet vid samtal i telefonen, fast den är ihop kopplad. Eller så blir det ojämt ljud med inget eller lågt ljud i vänster öra, men med normal volym på höger öra.


Fick du ordning på det? HAr själv en note och inväntar ett par MW600

#337

Postad 15 februari 2012 - 06:17

MR-F
  • MR-F
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Fick du ordning på det? HAr själv en note och inväntar ett par MW600


Jo, det fungerar nu. Fick byta ut öronsnäckorna. Av nån anledning fungerade det inte optimalt med noten.

#338

Postad 16 februari 2012 - 07:01

madness74
  • madness74
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
liten test av Phonedog.Blir kul och höra vad han tycker när han är klar med utmaningen.
:-)

http://www.youtube.c...d39ThYwKk48hMl0

http://www.youtube.c...d39ThYwKk48hMl0


Det finns två till...

Redigerat av madness74, 16 februari 2012 - 07:05.


#339

Postad 16 februari 2012 - 07:20

madness74
  • madness74
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...d39ThYwKk48hMl0

http://www.youtube.c...d39ThYwKk48hMl0

#340

Postad 16 februari 2012 - 15:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Såg en tjej hala upp en Note med silikonskal igår.
Det såg helt sjukt ut.

Halva skallen blockerades.
**** vad stor den var.

Finns ju inte en chans att man skulle prata i en sådan utan blåtands headset :lol:

#341

Postad 17 februari 2012 - 03:37

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

  • 3 782 inlägg
  • 0
Jag anmäler inträde i Note-klubben eftersom jag beställt en dylik och väntar på leverans, den är på väg med Fed Ex.

Det blir första Samsungen för min del men jag känner mig säker på valet, har undersökt den noga under de senaste veckorna, inklusive provat den i butik och ja - den passar mina fickor.

Mina tankar sedan är att skaffa ett plånboksfodral (Zenus) till den och ett 64 GB microSDXC har jag också bestämt mig för att köpa in, utrymme är alltid bra. ;)

Ett 64 GB-kort är idag billigare än det 1 GB-kort jag köpte 2005 till min dåvarande Nokia N90.

Annars har jag mest varit aktiv i HD2-tråden och den nallen har jag i full drift, funderar på att flasha ICS för dess del.

Valet av Noten blev enkelt, framförallt skärmstorleken lockar i kombination med den iövrigt utmärkta, högpresterande hårdvaran, bra XDA-stöd och ICS på G. För min del talade allting för Noten, det känns som en ny HD2a - en lur som sätter en ny standard.

Min tanke är att flasha om Noten omgående efter leverans, lutar åt en trimmad kernel då det jag sett antyder fördelar för tredjepartslaunchers och självfallet en ny ROM. Sedan får det bli 240 DPI för skärmen och diverse andra fixar och launchern blir självfallet GoLauncher EX som jag fastnat för.

Redigerat av Unregistered43b822d3, 17 februari 2012 - 03:50.


#342

Postad 18 februari 2012 - 10:05

madness74
  • madness74
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
http://www.youtube.c...pAYZRHglYm8BZe8

Lite mer från Aaron och hans challange med Noten.

#343

Postad 18 februari 2012 - 17:42

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
börjar bli dags för en ny mobil för mig nu, och noten ser väldigt intressant ut.

finns det nån anledning till varför jag inte skulle välja den? har kollat en del videos och snackar lite med en kompis som har en och han tycker jag ska skaffa en, men vill gärna veta om där finns några egenheter som kan vara dealbreakers?

#344

Postad 18 februari 2012 - 19:31

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=qj-OpHQ0dHo&feature=g-user-u&context=G2ee5ac3UCGXQYbcTJ33YUxOdRsLpc6boKLr5PpAYZRHglYm8BZe8

Lite mer från Aaron och hans challange med Noten.


Tycker han upprepar och säger samma sak i varje videoinlägg förutom några enstaka undantag. Att han sedan gick över till sin iPhone en stund gjorde ju att han failade hela testet, nu spelar det väl ingen roll hur länge han fortsätter.

Redigerat av Unregistered1232, 18 februari 2012 - 23:01.


#345

Postad 18 februari 2012 - 23:01

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Lite humor :D

Postad bild

#346

Postad 19 februari 2012 - 09:24

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Hoho :-)

#347

Postad 19 februari 2012 - 10:04

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

  • 1 422 inlägg
  • 0
Har skaffat en sådan efter att ha haft iphone 4 innan och jag måste säga att skärmen inte är något vidare jämfört med en iphone, svärtan känns dålig plus att hela skärmen känns som den drar lite mot grönt. Pixeltätheten känns som att den borde vara högre för att kännas klockren. Sedan så är den ju som folk tidigare har sagt lite seg i gränssnittet. Pennan fungerar inget vidare med skrift, kanske blir bättre med nästa version? Dålig ljudnivå i de inbyggda högtalarna, ska man visa videos så är hörlurar ett måste enligt mig.

Byggkvalitén inte alls i närheten av iphone 4, känns väldigt plastig och orejäl. Sedan så när man är van med snygga och prydliga ios gränssnittet så känns Noten väldigt rörig men det är kanske bara innan man vant sig.

Men vill man ha en mobil med stor skärm så finns det ju inga konkurrenter, då måste det bli en Note.

#348

Postad 19 februari 2012 - 13:53

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Har skaffat en sådan efter att ha haft iphone 4 innan och jag måste säga att skärmen inte är något vidare jämfört med en iphone, svärtan känns dålig plus att hela skärmen känns som den drar lite mot grönt.


Vet inte om du trollar eller ej men note's skärm är betydligt bättre än den på iphone, speciellt svärtan är oslagbar.

#349

Postad 19 februari 2012 - 14:59

Unregistered64f891a5
  • Unregistered64f891a5
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0

Vet inte om du trollar eller ej men note's skärm är betydligt bättre än den på iphone, speciellt svärtan är oslagbar.

Instämmer till 110 %.

#350

Postad 19 februari 2012 - 18:41

stu2
  • stu2
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Har skaffat en sådan efter att ha haft iphone 4 innan och jag måste säga att skärmen inte är något vidare jämfört med en iphone, svärtan känns dålig plus att hela skärmen känns som den drar lite mot grönt. Pixeltätheten känns som att den borde vara högre för att kännas klockren. Sedan så är den ju som folk tidigare har sagt lite seg i gränssnittet. Pennan fungerar inget vidare med skrift, kanske blir bättre med nästa version? Dålig ljudnivå i de inbyggda högtalarna, ska man visa videos så är hörlurar ett måste enligt mig.

Byggkvalitén inte alls i närheten av iphone 4, känns väldigt plastig och orejäl. Sedan så när man är van med snygga och prydliga ios gränssnittet så känns Noten väldigt rörig men det är kanske bara innan man vant sig.

Men vill man ha en mobil med stor skärm så finns det ju inga konkurrenter, då måste det bli en Note.


Hmm...du är inte nöjd med färgerna på skärmen. Du är inte nöjd med ljudet. Du är inte nöjd med designen. Du är inte nöjd med gränssnittet. Du är inte nöjd med pennan. Allt det som i stort sett alla i detta forum är nöjda med. Det enda du gillar är storleken på skärmen. Samtidigt höjer du Iphone till skyarna. Låter som om du faktiskt skulle sälja mobilen (du kan nog få ett hyfsat andrahandspris just nu) och istället skaffa en annan.
Missförstå mig rätt nu. Jag menar inget illa. Alla har rätt till sin åsikt naturligtvis, men hade jag varit så missnöjd redan från början med en nyinförskaffad mobil, så hade jag försökt köpa en annan modell. Är störigt när man inte får mobilen att funka som man vill. Är rätt dyr dessutom. Håll oss underättade om du ändrar åsikt med tiden.

Redigerat av stu2, 19 februari 2012 - 18:42.




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.