Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

FireDTV

509 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 april 2006 - 11:10

MGK
  • MGK
  • Beroende

• 1 015 inlägg
  • 0

Vad tror Ni ? Kan det vara FireDTV-T:n?

Helt plötsigt så finns det en ny kanal i MCE (en dubblett). Eller så är en kanal borta. Eller i värstafall är hela kanallistan borta.

Skall påpekas att maskinen tom är helt ominstallerad. 

Är det flera som får upp massor av nya kanaler som inte går att se på ? Så som aftonbladet mfl....

<{POST_SNAPBACK}>

I helgen har det kommit upp många nya kanaler samt att kanal lokal är flyttad(dubletten??)

TV6 kommer att vara Free To Air och är en Viasatkanal

Edit:
Kolla här på alla nya kanaler

<{POST_SNAPBACK}>

Vill spotta och svära .....

Det har strulat som fasiken för mig. Har tom ominstallerat. Brukar klara alla det mesta utan ominstallation. Men så kvarstod problem efter ominstallation...... Jag som ville se på F1... han precis. Nu har jag av markerat alla kanaler utom 1,2,3,4 och 5:an. Men tro det eller ej. Helt plötsligt fanns det en ny 4:a... Förklaring till det vore nice!

Ena stunden har finns det 130 kanaler andra stunden 135.... blir galen.

Redigerat av MGK, 24 april 2006 - 11:12.

Postad 24 april 2006 - 15:10

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Vad tror Ni ? Kan det vara FireDTV-T:n?

Helt plötsigt så finns det en ny kanal i MCE (en dubblett). Eller så är en kanal borta. Eller i värstafall är hela kanallistan borta.

Skall påpekas att maskinen tom är helt ominstallerad.

Är det flera som får upp massor av nya kanaler som inte går att se på ? Så som aftonbladet mfl....

Hände igår med mitt twinhan, så det är nog rellaterat till dom nya kanalerna.

Tror, utan att veta att det tar minst en månad till innan någon av de nya kanalerna verkligen sänder. Men jag hörde någon gång på tv när rättigheterna delades ut att sändningar ska vara igång senast den 31/5

Postad 24 april 2006 - 19:07

MGK
  • MGK
  • Beroende

• 1 015 inlägg
  • 0
Helt plöstligt finns det inga kanaler säger MCE. EHSell.exe Common Language Runtime Debugging Service... Application has genera... dottern stängde av HTPC:n...
Blir galen.

Postad 25 april 2006 - 05:48

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0
MyTheatre & FireDTV fungerar bra. Inga problem. MCE kass?

Postad 25 april 2006 - 09:55

Unregistered943f8737
  • Unregistered943f8737
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
En fråga till er med FloppyDTV:

Var sitter IR-mottagaren till fjärren?
Är den lös med sladd?

/ Janne

Postad 25 april 2006 - 10:02

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Var sitter IR-mottagaren till fjärren?
Är den lös med sladd?

Nix, sitter i fronten brevid CIn.

Postad 25 april 2006 - 10:29

MGK
  • MGK
  • Beroende

• 1 015 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

eller?

Postad 25 april 2006 - 10:52

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0
Snabb kort fråga om floppy-dtv:

Är fronterna man får med (svart och vit) i metall eller plast ?

Tänkte om man kunde slipa/putsa upp fronten så att den passar i ett HTPC-chassi i borstad aluminium ?

(skulle slipningen/putsningen gå åt helskotta har man ju en front kvar :( )

Skulle det fungera ?

Postad 25 april 2006 - 12:38

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Ja jag har inte kommit över något bättre program än MyTheatre än :(

Postad 25 april 2006 - 12:59

stinger32
  • stinger32
  • Forumräv

• 529 inlägg
  • 0
Har haft samma problem i MCE, att dom tar betalt för det operativet är för mig en gåta, det är ett riktigt j.ä.v.l.a. s.k.i.t.system faktiskt. Har varit nära att slita håret för att få det att fungera. Ingen signal varannan dag ungefär medans det hela tiden går klockrent i Mediaportal. Så satsa på mediaportal istället så fungerar det.

Postad 25 april 2006 - 14:59

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Har haft samma problem i MCE, att dom tar betalt för det operativet är för mig en gåta, det är ett riktigt j.ä.v.l.a. s.k.i.t.system faktiskt. Har varit nära att slita håret för att få det att fungera. Ingen signal varannan dag ungefär medans det hela tiden går klockrent i Mediaportal. Så satsa på mediaportal istället så fungerar det.

Och jag har precis motsatt uppfattning, Mce bara funkar dag efter dag, men mediaportal kraschar redan efter en dag så man får starta om datorn. Förutom stabilitetsproblemen och att mce är enklare att komma igång med är dock mediaportal bra.

Postad 27 april 2006 - 11:28

MGK
  • MGK
  • Beroende

• 1 015 inlägg
  • 0

Och jag har precis motsatt uppfattning, Mce bara funkar dag efter dag, men mediaportal kraschar redan efter en dag så man får starta om datorn. Förutom stabilitetsproblemen och att mce är enklare att komma igång med är dock mediaportal bra.

<{POST_SNAPBACK}>

EXAKT! Dröjer ett tag innan Mediaportal blir stabil. Många delar i den är bättre än MCE:s. Med då MP är gratis så kan man inte klaga. Troligen bästa gratisvalet!!!

Postad 27 april 2006 - 13:38

stuckish
  • stuckish
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag hänger ärtligt talat inte med här riktigt. Det är mycket turer fram och tillbaka att folk är avundsjuka på Boxer samtidigt som folk säger att det funkar bra med Comhem osv. Lite förvirrande. Jag har Comhem och MCE 2005.

Vad behöver jag för att kolla på TV? :) Vad är det som funkar/inte funkar med Comhem/Boxer? Vad ska man ha för kort? Är det bara dom här "fire" tillverkaren som gäller? Hur är det med andra tv-kort?

Upplys mig :)

Postad 27 april 2006 - 18:10

mgripson
  • mgripson
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Fire/FloppyDTV fungerar med MCE, både för ComHem och med marksänd (Boxer).

Hur bra det fungerar är, med det menar jag hur stabilt det blir har mer att göra med vilka komponenter du har i din HTPC och att du inte har massa extra program som kan ställa till det.

Jag kör både MCE, MediaPortal och MyTheatre. Jag fördrar MCE, pga att det i mina bukar är stabilare än MediaPortal. MyTheatre är en bra program vara med ett uselt gränssnitt. Det är dessutom bara för att titta på TV inte hela mediacente biten.

Det man måste komma ihåg är att det är datorer vi har att göra med....

//morgan

Postad 28 april 2006 - 14:46

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Detta verkar ju vara ett bra alternativ till hårddiskbox. Några frågor dock: bor lite knepigt till och har inte bästa mottgningen hemma (marksänt).
Hur är firedtv?, känslig?
Går det att modda från marksänt T/CI till kabel C/CI?
Finns den till bra pris nånstans, komplett med CIO modul för boxer?

Postad 28 april 2006 - 15:50

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0

...

<{POST_SNAPBACK}>

Vaför inte testa med Prisjakt...

Ja, sanning och säga så är det inte så lätt att hitta ett bra pris på den här produkten med hjälp av prisjakt. Det beror bl.a. på att:
* den säljs i två varianter (full version med mjukvara och lite extra hårdvara i form av extra sladd, fjärr och nätagg respektive MCE-version utan fjärr och mjukvara).
* den säljs ibland med en CAM för Boxer (kan även förekomma CAM för Comhem)
* den säljs ibland med abonemenang för Boxer (tror inte jag har sett andra abonemangstyper)
* den säljs ibland i kombination med datorn (i Prisjakt nu 1 kr... om man köper en dator på NET Superstor).

Inget av ovanstående framgår när man jämför i Prisjakt... Kanske är att tänka på för Prisjakts-gänget. :unsure:

Postad 01 maj 2006 - 10:25

Unregistered769b255e
  • Unregistered769b255e
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
En undring (kanske inte 100% FireDTV relaterad, men i princip).

Fungerar ett nytt Canal+ abonnemang i en FireDTV-S (med rätt CAM vilken det nu är). Eller är det så att det inte fungerar med abonnemang startade efter 1:e Januari i år?

Postad 01 maj 2006 - 14:47

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

Fungerar ett nytt Canal+ abonnemang i en FireDTV-S (med rätt CAM vilken det nu är). Eller är det så att det inte fungerar med abonnemang startade efter 1:e Januari i år?

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är det för speciellt med 1 januari? Borde väl funka som vanligt...

Postad 01 maj 2006 - 15:38

mgripson
  • mgripson
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Detta verkar ju vara ett bra alternativ till hårddiskbox. Några frågor dock: bor lite knepigt till och har inte bästa mottgningen hemma (marksänt).
Hur är firedtv?, känslig?
Går det att modda från marksänt T/CI till kabel C/CI?

<{POST_SNAPBACK}>

FireDTV är bra på att ta emot låga oförstärkta signaler från en tak antenn. Har man bra mottagningsförhållande kan det gå med en förstärkt inomhusantenn. Det so fire/floppy är sämre på är om man har två sändare som når en. Har haft kunder som lagt mycket tid på att rikta sin antenn rätt för att inte få "flicker" i bilden.

Det går mig veterligen inte att modda från en marksänd till kabel.

När det gäller pris är det som whome skriver svårt att jämföra.

Det finns i grunden två olika paket för marksänd.

1. MCE paketet som är till för dig som har MCE och en 6 polig firewire anslutning.

2. Pluspaketet är till för dig som inte kör MCE utan vill ha MyTheatre och en passande fjärrkontrol. I pluspaketet får man även med en fyrpolig firewire kabel. Här ingår även en strömadapter. Har man inte en bärbara dator behövs det inte en strömadapter.

Det man skall vara uppmärksam på är om du köper ett floppyDTV-T att det ingår en PCI bracket för montering på en PCI plats. Detta är en nyhet som kom för några veckor sedan.

Redigerat av mgripson, 01 maj 2006 - 15:42.

Postad 01 maj 2006 - 20:17

Unregistered769b255e
  • Unregistered769b255e
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Om jag fattat saker rätt (och det är inte alls säkert) så började canal digital (menade det när jag skrev canal+) knyta sina abonnemang till boxarna då. Undrar helt enkelt om det fungerar ihop med en FireDTV mottagare. Frågan gäller alltså bara abonnemnag startade efter detta datum.

Postad 01 maj 2006 - 21:03

Patchman
  • Patchman
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Om jag fattat saker rätt (och det är inte alls säkert) så började canal digital (menade det när jag skrev canal+) knyta sina abonnemang till boxarna då. Undrar helt enkelt om det fungerar ihop med en FireDTV mottagare. Frågan gäller alltså bara abonnemnag startade efter detta datum.

<{POST_SNAPBACK}>

Du får väl höra med CanalDigital, du måste troligen ha ett abbkort som börjar med 01131 ,(enligt welltonways sida)
Frågan är vad de säger om du påpekar att du har en Nokia 9802box(eller vad de nu heter), (dessa använder Conaxcam=samma som i HTPC)

Postad 02 maj 2006 - 10:43

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

EXAKT! Dröjer ett tag innan Mediaportal blir stabil. Många delar i den är bättre än MCE:s. Med då MP är gratis så kan man inte klaga. Troligen bästa gratisvalet!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Om man nu vill testa MCE finns det någon demo man kan ladda ned eller måste man köpa grisen i säcken? (Hittade inget på MS hemsida.)

Stod något om innehålls/kopieringsskydd, någon som råkat ut för detta när man spelat in med FireDTV?

MCE har ett eget filformat (DVR-MS) vilket innebär att inspelade filmer bara kan spelas upp på MCE, eller? (Humm... kanske inte rätt tråd.)

Postad 02 maj 2006 - 10:44

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Om man nu vill testa MCE finns det någon demo man kan ladda ned eller måste man köpa grisen i säcken? (Hittade inget på MS hemsida.)

Är nog svårt att hitta en demo då mce är ett komplett os som behöver installeras från scrach.

Postad 02 maj 2006 - 10:49

Unregisteredcef01715
  • Unregisteredcef01715
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

MCE har ett eget filformat (DVR-MS) vilket innebär att inspelade filmer bara kan spelas upp på MCE, eller? (Humm... kanske inte rätt tråd.)

<{POST_SNAPBACK}>

Det där stämmer väl ändå inte, jag kan spela upp inspelade program på valfri Windows burk i nätet hemma...

-Thomas

Postad 02 maj 2006 - 11:18

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det där stämmer väl ändå inte, jag kan spela upp inspelade program på valfri Windows burk i nätet hemma...

-Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

Ingen aning då jag själv inte har MCE (ännu...). Men det stod att MCE hade ett eget filformat, eller så fattade jag helt fel. Kanske media spelaren i XP klarar DVR-MS???

Hittade precis Nero Home (del av Nero 7 ultra edition). Någon som laddat ned den och testat med FireDTV?

Postad 02 maj 2006 - 11:50

MGK
  • MGK
  • Beroende

• 1 015 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Stod något om innehålls/kopieringsskydd, någon som råkat ut för detta när man spelat in med FireDTV?

<{POST_SNAPBACK}>

MS har programvara för att köra test på din dator om MCE skulle fungera. Se deras hemsida.

Postad 03 maj 2006 - 23:11

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

• 1 064 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

-Thomas

<{POST_SNAPBACK}>

Tex med webguide3. Woohoo! :)

http://asciiexpress.com/webguide/

Postad 03 maj 2006 - 23:14

Unregisteredcef01715
  • Unregisteredcef01715
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Eftersom någon verkar vara blyg så tipsar jag om en alldeles utmärkt artikel http://www.tystpc.nu/sida.php?s=hemma

-Thomas som numera är ruinerad

Postad 05 maj 2006 - 15:11

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Väckern liv i tråden igen. Går det att ta antenn-ut från firedtv-c till tvn och på det sått få comhems analoga kanaler? (saknas ju tv3 och z-tv i digitala utbudet)

Postad 06 maj 2006 - 17:06

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

• 382 inlägg
  • 0
Fick hem en FireDTV-box som jag förväntansfullt installerade. Blev först lite konfunderad över vilka av de två firewirekablarna jag skulle använda. Efter att ha provat mig fram visade det sig att kabeln med minifirewire till datorn gjorde att datorn hittade ny hårdvara. Med den andra kabeln hittade inte datorn någon ny programvara. Jag installerade drivrutiner, MyTheatre och PowerDVD5.
Därefter följde jag manualen och sökte på mitt Comhem-nät, inga kanaler hittades. När jag ställde om till att söka på "All" fick jag napp. Nu hittades ett antal kanaler som motsvarar min gamla digitalbox. Glad i hågen började jag titta på alla kanaler och även titta på vad fjärren kunde åstadkomma. Efter en stun låste sig programmet och det gick inte att byta kanal. Efter omstart av mitt operativ, MCE 2005, gick det en stund igen för att sedan låsa sig. Jag har installerat om allt, både drivrutiner till FireDTV och MyTheatre. Har även provat med den nya MyTheatre 3.33 och de nya firmware som finns att ladda ned, inget hjälper. I mitt senaste försök har jag avinstallerat alla drivrutiner och program för femte gången. Efter omstart hittar datorn nu inte någon ny hårdvara varför det inte är så lätt att installera något överhuvudtaget. Vad är det för fel?

Postad 06 maj 2006 - 21:33

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Kan iaf säga att det inte spelar någon roll vilken av firewire-kablarna du använder. Jag har provat båda och det funkar lika fint på bägge. Men ComHem och MCE går inte riktigt ihop för mig. Det finns väl bara stöd för Boxers utbud med MCE?

Redigerat av Sardaukar, 06 maj 2006 - 21:34.

Postad 07 maj 2006 - 08:12

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

• 382 inlägg
  • 0
Jag har inte kört MyTheatre i MCE-menyn utan som ett vanligt program. MCE är ju i stort som ett XP-operativ och borde väl klara av MyTheatre. Sedan blir jag något konfunderad när du skriver att båda dina firewirekablar fungerar och i nuläget fungerar ingen jag har. Kan det vara något fel på mitt moderkort?

Postad 07 maj 2006 - 09:01

whome
  • whome
  • Forumräv

• 949 inlägg
  • 0
Om du använder den 4-poliaga FW-sladden måste du även använda det externa nätagget. Den 6-poliga ger ström till boxen men inte den 4-poliga.

Den 4-poliga används ofta med bärbar datorer som ofta bara har en 4-polig kontakt. Lite klumpig lösning med en laptop... Stor extern box, nätagg som kräver 220 V. Men så ser det ut med FireDTV som är ett av dom bättre tevekorten.

Det hade varit bättre om dom hade valt USB som ger ström och alltid finns i alla datorer (även bärbara, då hade man sluppit det externa nätagget). Om man sedan hade delat kortläsaren och mottagaren så hade man kunnat ha en lösning med flera mottagare. Användaren kan då välja en, två eller så många mottagare han eller hon vill ha. Mottagarna hade varit fint om dom var av typ USB-dongle (hade funkat både förbärbara och stationära). Korläsaren had man kunna sätta direkt i en PCMCA-slot. För stationära kan man ha en PCMCA-slot på floppy-platsen och laptop har den alltid. Men det kanske kommer....nån gång.

Postad 07 maj 2006 - 13:41

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

• 382 inlägg
  • 0
Anledningen till att ingen ny programvara hittades var sannolikt en konflikt som jag nu åtgärdat. Nu hittas ny programvara och jag har installerat FireDTV och My Theatre. Jag har även gjort en kanalsökning och hittat alla aktuella kanaler. När jag går tillbaka in i My Theatre så får jag följande felmeddelande "error:access violation at 0x7c918fea (tried to write to 0x11ab0410), program terminated". När jag klickat på "OK" stängs programmet. Jag har provat att starta om datorn men får samma felmeddelande. Har någon fått samma felmeddelande som jag?

Postad 08 maj 2006 - 14:55

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

• 382 inlägg
  • 0
Nu har jag äntligen lyckats installera MyTheatre igen och det verkar fungera. Dock har jag ännu inte lyckats hitta SVT-kanalern.

Nu till min fråg, ni som kör FireDTV i Mediaportal, hur har ni lyckats fått Mediaportal att känna av FireDTV? När jag går in i menyn för TV-kort är det tom i rutan för kort som kan aktiveras i Mediaportal. Finns det plug-in?

Postad 09 maj 2006 - 22:54

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

• 1 064 inlägg
  • 0

Väckern liv i tråden igen. Går det att ta antenn-ut från firedtv-c till tvn och på det sått få comhems analoga kanaler? (saknas ju tv3 och z-tv i digitala utbudet)

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp!

Antennsignalen går "genom" FireDTV orörd så du kan koppla vidare till analog tv eller flera tuners. Funkar med T-split osså naturligtvis.

Postad 09 maj 2006 - 22:56

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

• 1 064 inlägg
  • 0

Fick hem en FireDTV-box som jag förväntansfullt installerade. Blev först lite konfunderad över vilka av de två firewirekablarna jag skulle använda. Efter att ha provat mig fram visade det sig att kabeln med minifirewire till datorn gjorde att datorn hittade ny hårdvara. Med den andra kabeln hittade inte datorn någon ny programvara. Jag installerade drivrutiner, MyTheatre och PowerDVD5.
Därefter följde jag manualen och sökte på mitt Comhem-nät, inga kanaler hittades. När jag ställde om till att söka på "All" fick jag napp. Nu hittades ett antal kanaler som motsvarar min gamla digitalbox. Glad i hågen började jag titta på alla kanaler och även titta på vad fjärren kunde åstadkomma. Efter en stun låste sig programmet och det gick inte att byta kanal. Efter omstart av mitt operativ, MCE 2005, gick det en stund igen för att sedan låsa sig. Jag har installerat om allt, både drivrutiner till FireDTV och MyTheatre. Har även provat med den nya MyTheatre 3.33 och de nya firmware som finns att ladda ned, inget hjälper. I mitt senaste försök har jag avinstallerat alla drivrutiner och program för femte gången. Efter omstart hittar datorn nu inte någon ny hårdvara varför det inte är så lätt att installera något överhuvudtaget. Vad är det för fel?

<{POST_SNAPBACK}>

Trist med strulet. Har du läst igenom FAQ på www.tystpc.nu/forum ? Finns ju lite tips om viktiga hotfixar från Microsoft, trix med firewirechipsetet som sitter i din dator m.m.

EDIT: såg att du hittat en hårdvarukonflikt i din burk o löst det :(

Redigerat av Magnus Thomé, 09 maj 2006 - 22:57.

Postad 09 maj 2006 - 23:00

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

• 1 064 inlägg
  • 0

Nu har jag äntligen lyckats installera MyTheatre igen och det verkar fungera. Dock har jag ännu inte lyckats hitta SVT-kanalern.

Nu till min fråg, ni som kör FireDTV i Mediaportal, hur har ni lyckats fått Mediaportal att känna av FireDTV? När jag går in i menyn för TV-kort är det tom i rutan för kort som kan aktiveras i Mediaportal. Finns det plug-in?

<{POST_SNAPBACK}>

Ang. SVT. Se FAQ på www.tystpc.nu/forum så att du verkligen söker på alla frekvenser som behövs.

Ang.Mediaportal: kör du verkligen med de senaste drivrutinerna? Låter som du ev. kör med gamla WDM istället för BDA. Se www.tystpc.nu/updates och FAQ osså :(

Postad 10 maj 2006 - 06:16

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0
I helgen så förde jag över en DV film till datorn med FireDTV. Använde samma FireWire ingång och efteråt fick jag inte MyTheatre att fungera. Har ännu inte hunnit ominstallera men trist om man måste göra det varje gång man skall kopiera in ett DV-band. :P

Någon annan som haft samma problem och hittat en lösning?

Helt död är MyTheatre inte. Jag kan starta programmet men ser ingen bild. Jag kan spela in dom fria kanalerna men ser ingen bild i MyTheatre under inspelningen... Dessutom så fungerar inte Pinnacle10 längre. Får ett "C++" fel någonting. :( Får väl installera om det också. Här tror jag att det var MediaPortalen som ställde till det. Alltså ut med MP och installera om.

HTPC är inte lätt... ;)

Postad 10 maj 2006 - 10:27

MGK
  • MGK
  • Beroende

• 1 015 inlägg
  • 0

I helgen så förde jag över en DV film till datorn med FireDTV. Använde samma FireWire ingång och efteråt fick jag inte MyTheatre att fungera. Har ännu inte hunnit ominstallera men trist om man måste göra det varje gång man skall kopiera in ett DV-band.  ;)

Någon annan som haft samma problem och hittat en lösning?

Helt död är MyTheatre inte. Jag kan starta programmet men ser ingen bild. Jag kan spela in dom fria kanalerna men ser ingen bild i MyTheatre under inspelningen... Dessutom så fungerar inte Pinnacle10 längre. Får ett "C++" fel någonting.  :D  Får väl installera om det också. Här tror jag att det var MediaPortalen som ställde till det. Alltså ut med MP och installera om.

HTPC är inte lätt...  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske skall skaff ett till firewire hål i datorn? MyTheatre kanske låser upp den firewire anslutning som firedtv:n använder.

Postad 10 maj 2006 - 11:21

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0

Kanske skall skaff ett till firewire hål i datorn? MyTheatre kanske låser upp den firewire anslutning som firedtv:n använder.

<{POST_SNAPBACK}>

Suck ja, om det nu hjälper. :D
Har inte koll på detta men kan det vara så att det drivrutinerna för FireDTV som bråkar och MyTheatre bara är ett "skal"? Kan det ha något med CI-grejen att göra då jag tidigare kunde se alla kanaler från Boxer men nu kan jag bara spela in dom fria kanaler?
Kan man installera om CI grejen? Hur?

En annan fråga: hur raderar man kanalerna i MyTheatre? Nu får jag nya dubbletter varje gång jag gör en ny kanalsökning.

OK. Skulle just installera om. Gjorde först uninstall och sedan install och fick följande meddelande:
Bifogad fil  FireDTV.jpg   62,65K   2 Antal nerladdningar
Vad göra? OK? Det är ju inte alls OK! ;)

Löst. Nu fungerar allt igen. :D

Redigerat av menhallå, 10 maj 2006 - 21:35.

Postad 11 maj 2006 - 23:12

bildirutan.se
  • bildirutan.se
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

En annan fråga: hur raderar man kanalerna i MyTheatre? Nu får jag nya dubbletter varje gång jag gör en ny kanalsökning.

Det finns en fil som heter Channels.mdb som finns i roten på MyTheatres bibliotek. Denna innehåller kanalinformationen. Raderar man denna så blir listan tom...

Postad 12 maj 2006 - 08:56

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0
Har jämfört bilden från FireDTV (HTPC, 6600-grafik till en Panna PV60 plasma via vga) och comhems digitalbox (via rgb-scart). Tyvärr måste jag säga tt digitalboxen har bättre bild ! och skillnaden är rätt stor. Firedtvs bild ser "grumlig" ut. Har testat med mediaportal och dvbviewer och använder nvidias purevideo codecs

Redigerat av NisseGurra, 12 maj 2006 - 08:56.

Postad 12 maj 2006 - 09:01

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7 392 inlägg
  • 0

Har jämfört bilden från FireDTV (HTPC, 6600-grafik till en Panna PV60 plasma via vga) och comhems digitalbox (via rgb-scart). Tyvärr måste jag säga tt digitalboxen har bättre bild ! och skillnaden är rätt stor. Firedtvs bild ser "grumlig" ut. Har testat med mediaportal och dvbviewer och använder nvidias purevideo codecs

Har du inte DVI/Hdmi på tvn? Provat med någon annan codec?

Postad 12 maj 2006 - 09:07

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

Har du inte DVI/Hdmi på tvn? Provat med någon annan codec?

<{POST_SNAPBACK}>

Har bra bild med zoomplayer (dvd-film) så det är inte vga-anslutningen som strular, snarare nått i firedtv.

Postad 12 maj 2006 - 15:57

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

Det finns en fil som heter Channels.mdb som finns i roten på MyTheatres bibliotek. Denna innehåller kanalinformationen. Raderar man denna så blir listan tom...

<{POST_SNAPBACK}>

Eller högerklicka på kanalen man vill ta bort och klickar "delete".

Postad 12 maj 2006 - 15:58

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det är stor skillnad på olika codecs!

Postad 12 maj 2006 - 16:28

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det är stor skillnad på olika codecs!

<{POST_SNAPBACK}>

Inte så stor, testat nvidia, powerdvd 6 och 7, win dvd... Ingen ger acceptabel bild

Postad 12 maj 2006 - 17:01

fnaz
  • fnaz
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
vad har tv:n för native upplösning/frekvens?
och vilken upplösning/frekvens matar du tv:n me?

Postad 12 maj 2006 - 21:38

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1 997 inlägg
  • 0

vad har tv:n för native upplösning/frekvens?
och vilken upplösning/frekvens matar du tv:n me?

<{POST_SNAPBACK}>

1024 *768, matas via vga i just den upplösningen i 60hz. Bilden är perfekt med zoomplayer och samma codecs så jag tror att det är firedtv som ger dålig bild
Ps, lekt med firedtv hela kvällen utan att få till det. Ger upp och skaffar en ny hd-box istället. Nån som vill köpa en firedtv med cam ? :wub:

Redigerat av NisseGurra, 12 maj 2006 - 22:50.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.