Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

FloppyDTV - FireDTV

494 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 december 2007 - 23:44

nordlanders
  • nordlanders
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Har samma problem som NiklasK. Har en HTPC (finns i mitt galleri) och jag tycker att ser mkt bra ut (medföljande demo filmer från MS likväl som DVD som spelas upp via MCE) men så fort jag kollar på TV via FloppyDTV så blir bilden så mkt sämre. Har provat att ändra upplösning och frekvens men jag tycker fortfarande att mörka partier får "skuggor" i sig som jag inte har på den inbyggda TV mottagaren i TV'n eller via den externa. Jag kör DVB-T (Boxer).

Grafikkortet så vara bra och klara högupplöst men att se på vanlig SD TV är en besvikelse och det är ju ändå en stor del av det jag tänkte nyttja min HTPC till (då den ska fungera som nav hemma för att spela in).

Kan det vara så enkelt som codec's när det ser bra ut på alla andra källor än SD TV via FloppyDTV lösningen?

Postad 28 december 2007 - 09:09

NiklasK
  • NiklasK
  • Lärjunge

• 452 inlägg
  • 0
nordlanders: Kolla in The Green Button. Där finns en tråd om smearing/ghosting som varit på ATI X1650. det finns reg hacks som folk använt för att få bort detta.

Hur har du det med skärpan? Det är där jag har mitt problem. Har som sagt testat flera olika mpeg2 codecs och det är samma problem på allt så där ligger inte problemet.

Postad 28 december 2007 - 09:24

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0
Tjena.
Har själv denna eminenta produkt sedan flera år och vill bara påminna om
att denna produkt har en hel site (tystpc.nu) för som som är nya eller inte visste om detta.
Där finns det massor med info och kompetenta personer som är support-villiga :)

Och...inte sagt att detta är en dålig site, bara om nu någon skulle vara stridsvillig

Gött Slut på er ;)

Postad 28 december 2007 - 12:37

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

nordlanders: Kolla in The Green Button. Där finns en tråd om smearing/ghosting som varit på ATI X1650. det finns reg hacks som folk använt för att få bort detta.

Hur har du det med skärpan? Det är där jag har mitt problem. Har som sagt testat flera olika mpeg2 codecs och det är samma problem på allt så där ligger inte problemet.

Då skulle nog nästa steg vara att byta ut grafikkortet. Det är ju som sagt inget super-kort du har :)

Postad 29 december 2007 - 01:21

nordlanders
  • nordlanders
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Då skulle nog nästa steg vara att byta ut grafikkortet. Det är ju som sagt inget super-kort du har :)

Tackar, jag ser att MSI har en ny driver att tillgå som kommit i december till mitt grafikkort. Jag har inte samma grafikkort som dig NiklasK utan har ett MSI kort RX2600PRO.

Återkommer hur det ser ut när jag fått in nya drivarna.

Jag tycker att skärpan är lite sämre också men det är främst "skuggbilden" so blir när det är mörka partier som stör mig.

Till "The Real Mr x", jag har kollat in och runt rätt så mkt på tystpc.nu men jag hittade inget på detta tema när jag sökte (kanske gjorde jag det för dåligt), om du vet om ngn matnyttig info tar jag gärna emot den så klart! Jag har hittat mkt bra på tystpc.nu annars.

Postad 13 januari 2008 - 12:11

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

jag blev sugen på htpc och byggde en av min gamla dator. den har en P4 processor på 2,8ghz, 1GB ram, Geforce 5950 Ultra grafikkort, Floppy Dtv-t. win mce -05. om jag fastnar för htpc-prylen så köper jag och bygger ihop en komplett, ny dator med grym prestanda som ska klara av div hd-format.

den jag har nu fungerar klanderfritt, förutom att den är lite slö.

problemet är att jag upplever att jag får sämre bild när signalen går via htpcn än när jag använder den inbyggda digitalboxen. jag har en sony kdl-w2000 full-hd. den matas med 1080p från htpcn. jag kör boxer.

bildförsämringen är liten, men jag ser den och stör mig på den. kan det bero på att grafikkortet är gammalt? om jag köper en ny burk med ett modernt grafikkort, kommer jag då få lika bra - kanske bättre bild än med den inbyggda digitalboxen?

alla drivrutiner är uppdaterade och win är uppdaterat.

någon mer som har synpunkter på min fråga ovan? jag kör supra hdmi-sladd. kan det verkligen bero på grafikkortet? eller ska jag prova med en annan codec? kör med pure video idag. vilken rekommenderar ni annars, med tanke på det kort jag har. är det värt att köpa nya prylar? för blir inte bilden bättre så vettifan. gillar htpc-prylen men bilden går så klart först.

tacksam :) :)

Postad 13 januari 2008 - 20:24

nordlanders
  • nordlanders
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0

Tackar, jag ser att MSI har en ny driver att tillgå som kommit i december till mitt grafikkort. Jag har inte samma grafikkort som dig NiklasK utan har ett MSI kort RX2600PRO.

Återkommer hur det ser ut när jag fått in nya drivarna.

Jag tycker att skärpan är lite sämre också men det är främst "skuggbilden" so blir när det är mörka partier som stör mig.

Till "The Real Mr x", jag har kollat in och runt rätt så mkt på tystpc.nu men jag hittade inget på detta tema när jag sökte (kanske gjorde jag det för dåligt), om du vet om ngn matnyttig info tar jag gärna emot den så klart! Jag har hittat mkt bra på tystpc.nu annars.

Har nu ändrat i Registry för Vista enligt uppmaning och det blev ju mkt bättre. Ska titta lite extra när det kommer mörka partier i en film framöver (har ändrat idag).

Postad 13 januari 2008 - 20:58

Stevieg_73
  • Stevieg_73
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Har själv provat en mängd olika "viewers" som MCE, Mediaportal mm och upptäckte att MCE var sämst !! Visserligen kör jag med ett FireDTV-S/CI och canal digitals utbud men problemen med MCE gick inte att lösa, framförallt sport var odugligt att titta på !! Allt från problem med att välja codecs till känslighet för 50 alt. 60Hz (som inte går att byta i MCE om man inte använder ett reg.hack). Det enda som var bra var EPG´n.

Nu använder jag det fullkomligt lysande DVB-viewer och har inte upplevet ett enda problem med mitt FireDTV-S/CI, dessutom så blir bilden fantastiskt bra på vanlig SD TV om man kör HD upplösning på HTPC + fullskärm på DVBV (iaf på min Samsung LCDá)....

Postad 13 januari 2008 - 21:10

Unregisteredf68493f6
  • Unregisteredf68493f6
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Är det nån som fått HDTV kanalerna att funka på Comhem? Enligt deras support så har de bara cardpairing med deras Humax box inte med tex Sonys TV med inbyggd HDbox. Så det borde funka med FireDTV också, SVT HD och Test VOOM funkar ju, men inte de andra.

Postad 19 januari 2008 - 14:08

tolbot
  • tolbot
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Så då har man äntligen köpt sig sitt floppyDTV.
Men var inte så lätt som jag trodde, är ju ingen expert direkt, men trodde ju ändå att det skulle va lättare att komma igång.
Har många problem.
Först fick jag ingen bild alls, började läsa denna tråd och fatta att jag skulle ha "Nvidia Purevideo/PowerDVD och t.ex AC3filter".
Och då fick jag bild, men hackig och låste sig ofta.
Läste mer här och hitta ett annat inläg som tyckte man skulle ha "MPEG2_Decoders" så jag fixa det.
Men nu funkar inget alls.
Har testat avinstallera allt och installera om de första bara igen, men funkar inte.
Allt är en stor enda soppa....
Slitter mitt hår.
Kan ju tilläga att jag följt tystpc instruktioner och har installerat allt där(tack för den hjälpen).
Hjälp en nybörjare fatta vad han gör för fel ;-)
Tack på förhand.
Mvh Tolbot

Postad 21 januari 2008 - 13:14

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Har inte riktigt fattat det, men ingår fjärrkontroll även till FloppyDTV?

Postad 21 januari 2008 - 20:03

tolbot
  • tolbot
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Ingen fjärr till min i alla fall.

Postad 22 januari 2008 - 07:50

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

Ingen fjärr till min i alla fall.

Man måste köpa en extra modul för att få fjärrkontroll tyvärr...men jag hoppas jag kan gå förbi det genom att mappa min universalfjärrkontroll till mitt IR-tangentbord istället.

Postad 22 januari 2008 - 11:10

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0
Jag köpte ms fjärren med mottagare på dustin för typ 300 inkl frakt.

Postad 22 januari 2008 - 11:19

Stevieg_73
  • Stevieg_73
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Men var inte så lätt som jag trodde, är ju ingen expert direkt, men trodde ju ändå att det skulle va lättare att komma igång.
Har många problem.
Först fick jag ingen bild alls, började läsa denna tråd och fatta att jag skulle ha "Nvidia Purevideo/PowerDVD och t.ex AC3filter".
Läste mer här och hitta ett annat inläg som tyckte man skulle ha "MPEG2_Decoders" så jag fixa det.
Har testat avinstallera allt och installera om de första bara igen, men funkar inte.
Slitter mitt hår.
Kan ju tilläga att jag följt tystpc instruktioner och har installerat allt där(tack för den hjälpen).
Tack på förhand.
Mvh Tolbot

Först och främst behövs det mer info om ditt system (DVB-S,DVB-T) och vilket program du använder (typ MCE,Mediaportalen osv). För det andra så har codecsarna mindre betydelse för vad det gäller om saker fungerar eller ej (förusatt att du har en codec för rätt format installerat).

AC3-filter på verkar endast ljudet så det kan vi skita i just nu. Det viktiga är först att få FireDTV att lira med ditt system och det enklaste är att använda kontrollverktygen för det och kolla firmwares i den och se att den dyker upp som fungerande enhet i XP (eller VISTA) och i visningsprogrammet.

Postad 22 januari 2008 - 14:19

tolbot
  • tolbot
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Har många problem.
Slitter mitt hår.
Tack på förhand.
Mvh Tolbot

Först och främst behövs det mer info om ditt system (DVB-S,DVB-T) och vilket program du använder (typ MCE,Mediaportalen osv). För det andra så har codecsarna mindre betydelse för vad det gäller om saker fungerar eller ej (förusatt att du har en codec för rätt format installerat).

AC3-filter på verkar endast ljudet så det kan vi skita i just nu. Det viktiga är först att få FireDTV att lira med ditt system och det enklaste är att använda kontrollverktygen för det och kolla firmwares i den och se att den dyker upp som fungerande enhet i XP (eller VISTA) och i visningsprogrammet.

Jag har en DVB-T (för boxer).
Kör idag med DVB wiewer, men har tänkt skaffa mig windows media center snart.
Jag har ju fått det att funka, men det hackar och hänger sig hela tiden.
Har kört support programmet som följde med och det säger ju att allt är bra.
Och den finns med i enhets listan utan problem.
När jag går in i DVB wiewern och tittar på inställningarna så ser man ju att alla format är ok (när jag installerat alla de program jag nämde innan) annars är vissa format röd markerade.
Och jag tror inte hackandet beror på min dator, kör nämligen 720p bluray och hddvd filmer utan några problem.
Så jag är lite förbryllad.
Tacksam för hjälpen.
Mvh Tolbot

Postad 24 januari 2008 - 10:55

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0
Jag har också ett ATI kort och riktigt usel och oskarp bild, vad var det för reg hack ni gjorde för att få det bättre?

Kör vista, FireDTV-C, PowerDVD7 codec, Mytheatre.

Postad 25 januari 2008 - 12:46

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
Har precis bytt från DVB-T (Boxer) till DVB-C (Tele2). Grymt mycket bättre bild på Tele2, men det finns en hake...

Jag hittar inte alla kanaler :)

Jag saknar bl.a. Discovery, Animal Planet, Viasat History, Canal + Sport 1, alla TV1000-kanaler + några till.

Vad är det jag har missat? Någon annan som kör FireDTV eller FloppyDTV med Tele2?

Redigerat av Sardaukar, 25 januari 2008 - 12:49.

Postad 30 januari 2008 - 22:30

najken
  • najken
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

jag blev sugen på htpc och byggde en av min gamla dator. den har en P4 processor på 2,8ghz, 1GB ram, Geforce 5950 Ultra grafikkort, Floppy Dtv-t. win mce -05. om jag fastnar för htpc-prylen så köper jag och bygger ihop en komplett, ny dator med grym prestanda som ska klara av div hd-format.

den jag har nu fungerar klanderfritt, förutom att den är lite slö.

problemet är att jag upplever att jag får sämre bild när signalen går via htpcn än när jag använder den inbyggda digitalboxen. jag har en sony kdl-w2000 full-hd. den matas med 1080p från htpcn. jag kör boxer.

bildförsämringen är liten, men jag ser den och stör mig på den. kan det bero på att grafikkortet är gammalt? om jag köper en ny burk med ett modernt grafikkort, kommer jag då få lika bra - kanske bättre bild än med den inbyggda digitalboxen?

alla drivrutiner är uppdaterade och win är uppdaterat.

någon mer som har synpunkter på min fråga ovan? jag kör supra hdmi-sladd. kan det verkligen bero på grafikkortet? eller ska jag prova med en annan codec? kör med pure video idag. vilken rekommenderar ni annars, med tanke på det kort jag har. är det värt att köpa nya prylar? för blir inte bilden bättre så vettifan. gillar htpc-prylen men bilden går så klart först.

tacksam :P :P

ett par ggr på kort tid så indikerar datorn att "ingen tvmottagare" finns installerad. ruskigt irriterande. det är rätt omfattande att få datorn att hitta kortet igen och jag måste rekonfigurera mce.

provat både senaste o äldre drivisar till floppyn. någon som har förslag på vad jag mer kan göra?

tack

//N

Postad 02 februari 2008 - 22:14

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Jag blir inte riktigt klok på vad jag ska välja, bor i ett tidigare UPC hus som nu har gått över till Comhem. Är det något speciellt jag ska tänka på? Hur är det för er som kör FireDTV som bor i "UPC" hus?

Postad 07 februari 2008 - 13:31

SwedMoose
  • SwedMoose
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej

Jag har letet efter följande information, men har inte lyckats att hitta den någonstans, så jag frågar här i stället.

I vilket format sparas inspelat material från de krypterade Boxerkanalerna (tex TV3, Kanal5) från FireDTV?

Andra TV-kort sparar inspelningarna i kryperat TRP-format och man kan bara titta på dem via datorn. Jag använder en Freecom Mediaplayer för att se på inspelade program, så jag behöver veta om FireDTV sparar alla inspelade program i MPG-format.

Postad 07 februari 2008 - 14:29

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

Hej

Jag har letet efter följande information, men har inte lyckats att hitta den någonstans, så jag frågar här i stället.

I vilket format sparas inspelat material från de krypterade Boxerkanalerna (tex TV3, Kanal5) från FireDTV?

Andra TV-kort sparar inspelningarna i kryperat TRP-format och man kan bara titta på dem via datorn. Jag använder en Freecom Mediaplayer för att se på inspelade program, så jag behöver veta om FireDTV sparar alla inspelade program i MPG-format.

Hänger på mjukvaran...FireDTV tar ju bara emot mpeg-strömmen.

Jag kan välja spela in i antingen mpg eller ts i DVBViewer. Jag spelar dock in i ts eftersom man inte kan spela in fler strömmar än ljud och bild i mpg. TS-formatet kan lagra flera strömmar såsom text-remsor och flera ljudspår också.

Edit: spelar ingen roll om programmen är krypterade eller inte.

Redigerat av Sardaukar, 07 februari 2008 - 14:31.

Postad 07 februari 2008 - 23:05

Rian
  • Rian
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Har precis bytt från DVB-T (Boxer) till DVB-C (Tele2). Grymt mycket bättre bild på Tele2, men det finns en hake...

Jag hittar inte alla kanaler :(

Jag saknar bl.a. Discovery, Animal Planet, Viasat History, Canal + Sport 1, alla TV1000-kanaler + några till.

Vad är det jag har missat? Någon annan som kör FireDTV eller FloppyDTV med Tele2?

Jag hänger på din fråga och undrar detsamma eftersom jag överväger att stoppa i ett FloppyDTV-C i min htpc.
Nån som kör det med Tele2? Hur funkar det? Vilken typ av CAM kör ni, Conax4 eller5?
Fanns det något bra paket att köpa inkl CAM..?
Funkar det med iMEDIAN eller ännu hellre något "standalone" TV Viewer program?
Är inte så sugen på MCE och liknande då jag kör min HTPC som en "vanlig" PC på projektorn med Logitech DiNovo tangentbord och MXAir musen...

Postad 08 februari 2008 - 07:52

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

Jag hittar inte alla kanaler :rolleyes:

Jag hänger på din fråga och undrar detsamma eftersom jag överväger att stoppa i ett FloppyDTV-C i min htpc.
Nån som kör det med Tele2? Hur funkar det? Vilken typ av CAM kör ni, Conax4 eller5?
Fanns det något bra paket att köpa inkl CAM..?
Funkar det med iMEDIAN eller ännu hellre något "standalone" TV Viewer program?
Är inte så sugen på MCE och liknande då jag kör min HTPC som en "vanlig" PC på projektorn med Logitech DiNovo tangentbord och MXAir musen...

Då kan jag berätta för dig att det är löst :(

Det som behövdes för en antennförstärkare då signalen var för dålig till Floppyn. Jag trodde jag köpte en Conax V5 men enligt mjukvaran står det 4.00e. Skitsamma, det funkar fint iaf. Så kör på bara!
Det följer med FireDTV Viewer till produkten som funkar bra om du bara ska köra som vanlig PC.

Jo, förresten ett problem har jag...det är på Eurosport. Där hör man både svenska och finska kommentatorn samtidigt . Enormt störande ;)

Redigerat av Sardaukar, 08 februari 2008 - 07:54.

Postad 08 februari 2008 - 09:58

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Det som behövdes för en antennförstärkare då signalen var för dålig till Floppyn.

Det har löst många problem, speciellt för DVB-C användare. FDTV vill nog ha lite mer signal än settopboxar osv.

Postad 08 februari 2008 - 13:41

h05mikos
  • h05mikos
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Hej!

Kan man se Comhems HD kanaler med ett sådant här: digital-everywhere FloppyDTV C/CI

Är osäker efter att ha läst mig till lite olika svar. (om jag förstått det rätt)

Tack!

/Micke

Redigerat av h05mikos, 08 februari 2008 - 13:45.

Postad 08 februari 2008 - 13:45

bammerud
  • bammerud
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Har själv provat en mängd olika "viewers" som MCE, Mediaportal mm och upptäckte att MCE var sämst !! Visserligen kör jag med ett FireDTV-S/CI och canal digitals utbud men problemen med MCE gick inte att lösa, framförallt sport var odugligt att titta på !! Allt från problem med att välja codecs till känslighet för 50 alt. 60Hz (som inte går att byta i MCE om man inte använder ett reg.hack). Det enda som var bra var EPG´n.

Nu använder jag det fullkomligt lysande DVB-viewer och har inte upplevet ett enda problem med mitt FireDTV-S/CI, dessutom så blir bilden fantastiskt bra på vanlig SD TV om man kör HD upplösning på HTPC + fullskärm på DVBV (iaf på min Samsung LCDá)....

Har du ett oparat kort? Är det ett gammalt eller har du lyckats få tag på ett nytt? Hur fick du det i så fall? Är sugen på att få in CD i HTPC:n men det verkar ju omöjligt att få fatt i oparade programmkort. Eller funkar det ändå?

Postad 08 februari 2008 - 13:55

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

Hej!

Kan man se Comhems HD kanaler med ett sådant här: digital-everywhere FloppyDTV C/CI

Är osäker efter att ha läst mig till lite olika svar. (om jag förstått det rätt)

Tack!

/Micke

Är inte så insatt i ComHem, men jag har hört att HD-kanalerna är parade till en viss box tyvärr.

Postad 08 februari 2008 - 14:33

h05mikos
  • h05mikos
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Är inte så insatt i ComHem, men jag har hört att HD-kanalerna är parade till en viss box tyvärr.

mmm...det var det jag misstänkte. Men det står ju ikortets egenskaper att den stödjer HD-tv men det går alltså inte att komma åt förrän Comhem "släpper på tyglarna" eller det går att komma runt detta på annat sätt?

Har jag förstått det rätt då?

Postad 08 februari 2008 - 14:43

Zulan
  • Zulan
  • Lärjunge

• 499 inlägg
  • 0
Det går inte att komma runt för tillfället, men SVT-HD fungerar.

Postad 09 februari 2008 - 12:13

Rian
  • Rian
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Då kan jag berätta för dig att det är löst :)

Jag tackar, då får det nog bli en beställning :D

Postad 09 februari 2008 - 12:22

Rian
  • Rian
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0
Öh, några fler frågor:

Den här CA-modulen:
https://www.datorbut...oduct=CAMCOMHEM
Vet man om den är v4 eller v5..? Borde väl fungera i viket fall till Tele2 antar jag..?

Finns det med någon adapter till vanlig antennsladd? Eller måste man skaffa en adapter själv eller annan antennsladd med vanlig i ena änden och en "mindre" (vad den kontakt-typen nu heter) i andra änden till FloppyDTV-kortet?

Postad 09 februari 2008 - 14:15

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

Öh, några fler frågor:

Den här CA-modulen:
https://www.datorbut...oduct=CAMCOMHEM
Vet man om den är v4 eller v5..? Borde väl fungera i viket fall till Tele2 antar jag..?

Finns det med någon adapter till vanlig antennsladd? Eller måste man skaffa en adapter själv eller annan antennsladd med vanlig i ena änden och en "mindre" (vad den kontakt-typen nu heter) i andra änden till FloppyDTV-kortet?

Jag köpte både Floppyn och CA-modulen här

http://www.dbdata.se...amp;Visn=Lista4

Billigare dessutom än den du föreslog :)

Ja, det följer med adapter. Så du kan både använda F-kontakt och vanlig antennkontakt.

Postad 09 februari 2008 - 20:41

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

• 3 967 inlägg
  • 0
Har funderingar på att skaffa mig en Floppy för DVB-T, har dock en fråga om det är någon som kör med SmartWi för att kunna ha fullt utbud på sina andra boxar?
Så, fungerar Floppy'n med smartwi på ett bra sätt?

Postad 09 februari 2008 - 21:34

LiMiT
  • LiMiT
  • Forumräv

• 707 inlägg
  • 0

Har funderingar på att skaffa mig en Floppy för DVB-T, har dock en fråga om det är någon som kör med SmartWi för att kunna ha fullt utbud på sina andra boxar?

SmartWi kan vara känslig gällande boxar. Kika gärna i deras forum på http://www.smartwi.net.
Har personligen kört FloppyDTV och en Samsung TV (inbyggd dekoder) med gott resultat.

Postad 10 februari 2008 - 13:08

Rian
  • Rian
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Billigare dessutom än den du föreslog ;)

Ja, det följer med adapter. Så du kan både använda F-kontakt och vanlig antennkontakt.

Tackar, jag beställde därifrån också ;)

Postad 11 februari 2008 - 23:58

ippo
  • ippo
  • Beroende

• 1 267 inlägg
  • 0
Hur pass mkt bättre bild/flyt blir det med en FireDTV kontra ett billigt Twinhan som är 2år gammalt??? :)

Postad 12 februari 2008 - 07:33

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

Hur pass mkt bättre bild/flyt blir det med en FireDTV kontra ett billigt Twinhan som är 2år gammalt??? :)

Har haft bägge, och du tjänar på ett FireDTV. Inte lika känsligt för störningar i mottagardelen.

Postad 12 februari 2008 - 09:16

Unregistered7146b06c
  • Unregistered7146b06c
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Jag kör med boxer via smartwii till FireDTV (htpc med vista)+ inbyggd box i Sony D3000 + Nokia Digitalbox vid TV nr2 utan problem. Jag har kört över ett halvår. Har väl hänt att ett par inspelningar på htpc inte startat, men om detta beror på smartwii, firedtv eller annat (antennsignal) är svårt att säga. Det har hänt så sällan att jag inte kallar det för problem. Dom flesta problem jag läst mig till är ofta dålig antennsignal eller problem med viaccess korten. Va noga med att uppdatera firmware och drivrutin framförallt till firedtvn. Smartwii har jag bara uppdaterat en gång och det verkar fungera bra.

Postad 14 februari 2008 - 18:43

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0
Fick mitt Floppy kort med posten häromdagen och jag blev riktigt nöjd med det, bildkvaliten är bra mycket bättre än mit gamla analoga kort. Dock så har jag inte bestämt mig för vilket program jag ska köra, DVBViewer Pro eller FireDTV Viewer fast det lutar åt DVB Viewer som jag än så länge kör med testversionen.

Postad 14 februari 2008 - 23:00

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

Fick mitt Floppy kort med posten häromdagen och jag blev riktigt nöjd med det, bildkvaliten är bra mycket bättre än mit gamla analoga kort. Dock så har jag inte bestämt mig för vilket program jag ska köra, DVBViewer Pro eller FireDTV Viewer fast det lutar åt DVB Viewer som jag än så länge kör med testversionen.

FireDTV Viewer är ju bara en bantad version av DVBViewer.

Postad 15 februari 2008 - 01:11

Rian
  • Rian
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Billigare dessutom än den du föreslog :D

Fått hem och installerat mitt kort nu, precis som för dig visar FloppyDTV rev 4.00e på CAM'en, men på DB-data's hemsida står det rev 5..?? Nåja, det funkar ju med Tele2Vision iaf :)

Nåt jag inte fick till däremot var scanningen av kanaler, ställde in "Cable Sweden" där men får inte med SVT1, 2 och TV4 då. Enda fri-kanalen som dök upp var TV6. Vad är det jag missar?
Några radio-kanaler såg jag inte till heller, kan man få ta emot dem också med en FloppyDTV-C?

Postad 15 februari 2008 - 07:35

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

Billigare dessutom än den du föreslog :D

Fått hem och installerat mitt kort nu, precis som för dig visar FloppyDTV rev 4.00e på CAM'en, men på DB-data's hemsida står det rev 5..?? Nåja, det funkar ju med Tele2Vision iaf :)

Nåt jag inte fick till däremot var scanningen av kanaler, ställde in "Cable Sweden" där men får inte med SVT1, 2 och TV4 då. Enda fri-kanalen som dök upp var TV6. Vad är det jag missar?
Några radio-kanaler såg jag inte till heller, kan man få ta emot dem också med en FloppyDTV-C?

Ja, jag har fått in alla. Sök på Q64, 6875.

Postad 16 februari 2008 - 21:09

Prism
  • Prism
  • Forumräv

• 856 inlägg
  • 0

FireDTV Viewer är ju bara en bantad version av DVBViewer.

Dom ser helt olika ut men det är väl bara olika skins.

Postad 18 februari 2008 - 01:02

Rian
  • Rian
  • Användare

• 235 inlägg
  • 0

Ja, jag har fått in alla. Sök på Q64, 6875.

Löste det genom att låta den scanna "allt", tog ett tag...
Eftersom ikonerna bredvid kanalerna i "Favorites"-listan saknades eller tom visade fel ikon kollade jag var dem låg osv, gick ju smidigt att lösa genom att låna kanal-ikonerna från t ex www.tv.nu och konvertera dem till "png"-format och stoppa dem i "Logos"-mappen i FireDTV installaionen :)

Dock så upptäckte jag att 5. 1 ljudet på Melodifestivalen i lördags gärna ville hamna "ur synk" ;)

Postad 19 februari 2008 - 09:05

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0
*sålt*

Redigerat av Sardaukar, 02 mars 2008 - 13:32.

Postad 02 mars 2008 - 09:54

henryd
  • henryd
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Hej, köpte nyss ett floppydtv kort från komplett. Men den hittas inte av enhetshanteraren hur jag än gör. Dessutom blinkar kortet rött. Har testat allt möjligt bytt firewire port och stängt av nätverksdelen 1394 net adapter. Men utan framgång. Ska jag köpa ett firewirekort med via chippet på och testa eller är kortet defekt?

Mvh

Postad 02 mars 2008 - 13:33

Sardaukar
  • Sardaukar
  • Beroende

• 1 095 inlägg
  • 0

Hej, köpte nyss ett floppydtv kort från komplett. Men den hittas inte av enhetshanteraren hur jag än gör. Dessutom blinkar kortet rött. Har testat allt möjligt bytt firewire port och stängt av nätverksdelen 1394 net adapter. Men utan framgång. Ska jag köpa ett firewirekort med via chippet på och testa eller är kortet defekt?

Mvh

Kopplat in strömförsörjningen?

Postad 02 mars 2008 - 15:51

Unregistered4057e39e
  • Unregistered4057e39e
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Har nu installerat mitt FloppyDTV och är grymt nöjd! Bra flyt i bilden, något som jag var orolig att jag inte skulle få. Rekomenderas varmt!

Postad 02 mars 2008 - 17:44

henryd
  • henryd
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Självklart har jag kopplat in strömförsöjningen. Har följt instruktionerna till punkt och pricka men icke. Så det blir väl reklamera kortet på måndag. Om ingen här har något tips på vad jag kan göra?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.