Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Invideo Projector Frame Screen Home Cinema Gray

310 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 June 2007 - 21:38

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Efter lite omdisponering i rummet ska jag flytta min duk lite högre upppå väggen. Tills nu har jag använt "skruvar som går in i spåret på baksidan av ramens övre kant"-metoden för upphängning men detta var aldrig menat som någon permanent lösning. Jag vill få till något bättre.

Jag har sett "tehsanta":s variant med L-profiler men tror att det kommer att bli svårt eftersom jag inte har kvar varken de öglor som följde med från början eller skruvarna som skulle fästa dem i ramen.

Jag har i stället funderat på att hitta någon typ av metallprofil/skena med spår i övre kanten á la de som brukar användas i  konferensrum för att hänga tavlor och blädderblockshållare på. Denna skulle skruvas fast i väggen ordentligt. Sedan någon typ av andra pliggar/beslag (liknande de som gummisnoddarna hakas fast i fast aningen längre) som kan löpa i spåret i ramens baksida och som även passar i spåret i skenan, så att man lätt kan hänga hela duken och samtidigt få den enkelt flyttbar i sidled.

Någon som har några förslag på pryttlar som skulle funka?

/P-O

<{POST_SNAPBACK}>

Svarar på min egen fråga - jag tror att jag har löst problemet. På K-Rauta hittade jag en "bärlist" avsedd för olika typer av verktygshållare, men som jag tror kommer att passa perfekt. Den har en rejäl fals i nederkanten där jag tror att stålknopparna som gummisnoddarna är hakade fast på kommer att hänga perfekt, om man pressar in gummisnoddarna en aning. Alternativt drar man i några lämpliga skruvar i ramen som man kan hänga på listen.

Listen är 1 m lång och med 5 fästhål.

Kan vara ett tips för den som vill ha en alternativ upphängning för Adeo-duken.

Bifogad fil(er)

Postad 26 June 2007 - 15:51

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
Intressant lösning, jag har som alla andra svårt att få till upphängningen bra, just nu hänger den lite snett men orkar inte ta tag i det riktigt. Hur mycket gav du för den där listen och ev tillbehör?

Postad 26 June 2007 - 22:29

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Intressant lösning, jag har som alla andra svårt att få till upphängningen bra, just nu hänger den lite snett men orkar inte ta tag i det riktigt. Hur mycket gav du för den där listen och ev tillbehör?

<{POST_SNAPBACK}>

Listen kostade under hundringen, jag tror t o m det var 69:- Jag har inte hunnit göra den nya upphängningen ännu eftersom jag är på tjänsteresa men jag tror att det blir svårt att använda gummisnodds-"knopparna" att hänga duken på eftersom de sitter så nära överkanten på ramen att listen kommer att synas.

Jag har ett par andra varianter jag funderar på, t ex att använda skruvar med låsmuttrar fastsatta i spåret i baksidan av ramen. Jag återkommer när jag är klar med resultat och bilder.

/P-O

Postad 27 June 2007 - 20:18

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
Gör det! :)

Postad 07 September 2007 - 16:39

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0
Behöver hjälp snabbt med att få fram artikelnummret på 93 tums duken...
har nämligen en som ska beställa från dem som gör dem men ja måste veta artikelnummret på den grå 93 tums ramspända.. så snälla är de nån som kan de skriv B)

Postad 30 September 2007 - 20:05

Tottetomat
  • Tottetomat
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Jag beställde en 93" duk idag från clickok.se, lite av en chansning efter att ha läst all dålig kritik dom fått, postförskott får mig att känna mig lite tryggare dock!

Art nr på den från clickok: PSCHT0208/4 nått annat vet inte jag. Det finns nog längre bak i tråden har jag för mig men jag minns inte exakt!

Hoppas duken är bra nu! Blir en PT AX-100 att skjuta på den med så det blir nog bra, matning genom supra kabel från datan och xbox 360 via komponent. :D

Postad 30 September 2007 - 21:51

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
"Hoppas duken är bra nu! Blir en PT AX-100 att skjuta på den med så det blir nog bra, matning genom supra kabel från datan och xbox 360 via komponent."

Precis min uppsättning! Det funkar skitbra!

Postad 28 January 2008 - 19:32

wander_lust
  • wander_lust
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Fick min 93" idag och kan upplysa om att Invideo verkar ha tagit åt sig av kritiken angående den dåliga upphängningen. Nu medföljde två stycken hyfsat robusta vinklade ståljärn som enkelt skruvas fast på väggen och gör att duken lätt och smidigt hakas på i rännan eller spåret på baksidan. Osynlig och stabil upphängning utan några problem alls!

Postad 21 February 2008 - 07:55

peppelito
  • peppelito
  • Veteran

• 2261 inlägg
  • 0
Halloj,

Vad tror ni om att köra en Sanyo PLV-Z5 på en av dessa dukar? Jag har ett rum som går att mörklägga ganska bra, men det vita taket reflekterar ganska mycket ljus vilket gör att bilden blir lite lidande i vissa lägen. Kör idag på en MDF målad i s1500 och det funkar för det mesta väldigt bra, men jag vill försöka förbättra svärtan ett snäpp och tror då att en av dessa dukar kan vara ett bra alternativ. Dessutom tror jag att jag höjer bilden ett snäpp på alla punkter med en riktig duk jämfört med en målad MDF och det känns ärligt talat lite dumsnålt att inte lägga lite stålar på en duk när man ändå lagt ca 20k på resten av bion. Budget mellan 2500 och 4000 och alternativen för tillfället är:

Åsikter och erfarenheter mottages tacksamt!

//P

Postad 03 December 2008 - 22:10

Håbergt
  • Håbergt
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Idag beställde jag en sådan här från MPbutiken. Beställde en Optoma 700X för några dagar sen så nu är det bara att vänta in grejerna, tapetsera den nya lägenheten och smälla upp det. Jag hopaps på ett gott resulltat.

Postad 04 December 2008 - 23:44

Unregistered41753
  • Unregistered41753
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0

Idag beställde jag en sådan här från MPbutiken. Beställde en Optoma 700X för några dagar sen så nu är det bara att vänta in grejerna, tapetsera den nya lägenheten och smälla upp det. Jag hopaps på ett gott resulltat.

köpte denna duk för 1000:- på blocket (93"). Akta dig för att vika dukmaterialet bara. Det är någon form av vinyl som får lite jobbiga veck. Ska se hur det blir när jag fått upp min. Syns vecken för mycket får jag prova att lägga den i press.
Mejlade tillverkaren och nytt dukmaterial kostar 139 euro... Får se hur det blir.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.