Efter lite omdisponering i rummet ska jag flytta min duk lite högre upppå väggen. Tills nu har jag använt "skruvar som går in i spåret på baksidan av ramens övre kant"-metoden för upphängning men detta var aldrig menat som någon permanent lösning. Jag vill få till något bättre.
Jag har sett "tehsanta":s variant med L-profiler men tror att det kommer att bli svårt eftersom jag inte har kvar varken de öglor som följde med från början eller skruvarna som skulle fästa dem i ramen.
Jag har i stället funderat på att hitta någon typ av metallprofil/skena med spår i övre kanten á la de som brukar användas i konferensrum för att hänga tavlor och blädderblockshållare på. Denna skulle skruvas fast i väggen ordentligt. Sedan någon typ av andra pliggar/beslag (liknande de som gummisnoddarna hakas fast i fast aningen längre) som kan löpa i spåret i ramens baksida och som även passar i spåret i skenan, så att man lätt kan hänga hela duken och samtidigt få den enkelt flyttbar i sidled.
Någon som har några förslag på pryttlar som skulle funka?
/P-O
Svarar på min egen fråga - jag tror att jag har löst problemet. På K-Rauta hittade jag en "bärlist" avsedd för olika typer av verktygshållare, men som jag tror kommer att passa perfekt. Den har en rejäl fals i nederkanten där jag tror att stålknopparna som gummisnoddarna är hakade fast på kommer att hänga perfekt, om man pressar in gummisnoddarna en aning. Alternativt drar man i några lämpliga skruvar i ramen som man kan hänga på listen.
Listen är 1 m lång och med 5 fästhål.
Kan vara ett tips för den som vill ha en alternativ upphängning för Adeo-duken.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Invideo vs Dreamscreen (Grey)... 
28 bilder
115 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?