Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 3- Problem

1710 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 February 2008 - 00:19

Tarra_21
  • Tarra_21
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej alla!

Jag är ny här på forumet och tackar för intressant läsning! Har tittat igenom de tio sidorna med problem men hittar inte så mycket angående problem med mediaservrar. Jag har köpt en Lacie-server och har kopplat den med nätverkssladden till min ps3. Mitt problem är att jag inte kan se filerna på min server från min ps3 längre.

Det kan mycket väl vara ett problem med min server men jag chansar och frågar ändå. Från början fungerade allt klockrent. Både musik och bilder som jag lade på min nätverksdisk gick att titta på via ps3. Sedan visades plötsligt alla låtar som fyra (om jag t.ex. skulle lyssna på en skiva var jag tvungen att lyssna på varje låt fyra gånger innan nästa började o.s.v.) Efter att meckat med både ps3 och mediaserver visas nu ingen av filerna på ps3 längre (tittar jag på närverksdisken från en vanlig dator finns allt kvar som vanligt).

Någon som känner till problemet? Förstår ps3 bara närverksdisken om bilder etc. ligger i särskilda mappar. Jag har flyttat runt filerna, gjort nya mappar etc. då jag försökt felsöka.

Hoppas att någon kan tipsa om en smidig lösning. Tror inte att det är något fel på min ps3 men ett problem är det i alla fall ;0)

Tjing!

/R

Postad 26 February 2008 - 09:43

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0

Hej alla!

Jag är ny här på forumet och tackar för intressant läsning! Har tittat igenom de tio sidorna med problem men hittar inte så mycket angående problem med mediaservrar. Jag har köpt en Lacie-server och har kopplat den med nätverkssladden till min ps3. Mitt problem är att jag inte kan se filerna på min server från min ps3 längre.

Det kan mycket väl vara ett problem med min server men jag chansar och frågar ändå. Från början fungerade allt klockrent. Både musik och bilder som jag lade på min nätverksdisk gick att titta på via ps3. Sedan visades plötsligt alla låtar som fyra (om jag t.ex. skulle lyssna på en skiva var jag tvungen att lyssna på varje låt fyra gånger innan nästa började o.s.v.) Efter att meckat med både ps3 och mediaserver visas nu ingen av filerna på ps3 längre (tittar jag på närverksdisken från en vanlig dator finns allt kvar som vanligt).

Någon som känner till problemet? Förstår ps3 bara närverksdisken om bilder etc. ligger i särskilda mappar. Jag har flyttat runt filerna, gjort nya mappar etc. då jag försökt felsöka.

Hoppas att någon kan tipsa om en smidig lösning. Tror inte att det är något fel på min ps3 men ett problem är det i alla fall ;0)

Tjing!

/R

Vad har du för filsystem på din NAS server?
PS3 använder sej utav fat32 och jag vet att det förekommer problem med vissa NAS servrar då dessa har en benägenhet att köra sitt egna märkliga filsystem som krånglar en del.
Har själv ingen NAS så jag är ingen expert men det kan ha med det att göra.
Dock märkligt att den ändå läser data.

Postad 26 February 2008 - 11:10

Tarra_21
  • Tarra_21
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej och tack för svaret!

Jag tror problemet är att min server inte längre "delar ut" materialet som ligger på den. Jag ska försöka nå server-support igen och berättar naturligtvis om jag löser problemet. Hittade även en annan tråd här i forumet som handlar lite mer specifikt om nätverksdiskar etc. Jag ska titta i den också :0)

Tjing!

/R

Postad 01 March 2008 - 13:26

Unregistereda69d2a7a
  • Unregistereda69d2a7a
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0
jag har ett underligt problem, kanske är PS3an, kanske är HDMI kabeln kanske förstärkaren, men undrar om någon annan har upplevt något liknande.

problemet är att jag tappar ljudet, helt, men det sker sporadiskt.... igår skulle jag visa en polare vad maskinen går för, han va impad av F1 demot, men sen skulle vi testa sega rally - inget ljud! vi avslutade demot och konstaterade att vi har ljud i menyerna.. startade sega rally demot igen, fortfarande inget ljud!
startade om PS3an, hoppade in i sega rally.... inget ljud! stängde ner demot och spelade GTHD lite, funkade lkockrent... testade sega rally... LJUD !

för några dagar sedan hände någo liknande i NHL08, jag tappade bort musiken i menyerna, men ljudet under matcherna funkade klockrent...

glapp kanske ?

det verkar som att det tar väldigt lång från att man startar ett demo tills att min förstärkare hittar signalen och ibland står det bara "no signal"

vad tror ni är fel ?

edit: har en ps3 40gb, 4 månader gammal...

Redigerat av Unregistereda69d2a7a, 01 March 2008 - 13:30.

Postad 02 March 2008 - 13:48

himtim
  • himtim
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
tjena

jag har ett riktigt skumt problem. jag har haft mitt ps3 endast ett par dagar, problemet är att jag ofta blir utloggad från playstationnetwork, har hänt rätt många gånger när jag kört cod4, men även när jag bara varit inloggad på nätverket.

nu till det konstigaste, jag märkte att när vår hemtelefon ringer, eller när jag ringer upp någon från hemtelefonen så loggas jag ut och måste logga in igen, och så länge jag pratar i telefon så är det problem med uppkoplingen till internet.

men wtf, det är ju inget dialup modem vi snackar om, vanligt bredbandsmodem, kör tråd från modemet till ps3.

det är möjligt att jag loggas ur internet i datorn när det ringer med, men då antar jag att man automatiskt loggas in snabbt igen så jag inte märkt några problem, men eftersom att man loggas ut från ps3 o måste logga in igen är detta mycket störande när jag tex lirar cod4 :P

är det mitt internet som är problemet? är det lönt o försöka be BBB att fixa det? eller är det någon inställning i mitt ps3?

Postad 03 March 2008 - 01:06

Unregistered09b4362c
  • Unregistered09b4362c
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
inte PS3an det är fel på, snarare din uppkoppling.

tjena

jag har ett riktigt skumt problem. jag har haft mitt ps3 endast ett par dagar, problemet är att jag ofta blir utloggad från playstationnetwork, har hänt rätt många gånger när jag kört cod4, men även när jag bara varit inloggad på nätverket.

nu till det konstigaste, jag märkte att när vår hemtelefon ringer, eller när jag ringer upp någon från hemtelefonen så loggas jag ut och måste logga in igen, och så länge jag pratar i telefon så är det problem med uppkoplingen till internet.

men wtf, det är ju inget dialup modem vi snackar om, vanligt bredbandsmodem, kör tråd från modemet till ps3.

det är möjligt att jag loggas ur internet i datorn när det ringer med, men då antar jag att man automatiskt loggas in snabbt igen så jag inte märkt några problem, men eftersom att man loggas ut från ps3 o måste logga in igen är detta mycket störande när jag tex lirar cod4 ;)

är det mitt internet som är problemet? är det lönt o försöka be BBB att fixa det? eller är det någon inställning i mitt ps3?

Postad 03 March 2008 - 08:18

Stass
  • Stass
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

tjena

det är möjligt att jag loggas ur internet i datorn när det ringer med, men då antar jag att man automatiskt loggas in snabbt igen så jag inte märkt några problem, men eftersom att man loggas ut från ps3 o måste logga in igen är detta mycket störande när jag tex lirar cod4 ;)

Se till att du har ditt ADSL-modem kopplat till "första" telejacket, det löser nog dina problem.

Postad 07 March 2008 - 15:10

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Det verkar vara bra kvalitet på PS3.
Skall iväg och hämta min tredje ps3:a.
Hoppas att den kommer att fungera bättre.
/Simz

Postad 07 March 2008 - 15:12

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

/Simz

Tråkigt. Har du haft samma fel på allihopa och i så fall vad? Såg att du hade problem med läsaren tidigare...

Min har tuffat på i ett år nu så peppar peppar.

Postad 07 March 2008 - 22:05

Coffen
  • Coffen
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

/Simz

Tråkigt. Har du haft samma fel på allihopa och i så fall vad? Såg att du hade problem med läsaren tidigare...

Min har tuffat på i ett år nu så peppar peppar.

Han får inte ut skivsläden.

Postad 07 March 2008 - 22:27

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0

Han får inte ut skivsläden.

Ehh, va? Skivsläde i en PS3? Den är ju ju slot loading.

Postad 07 March 2008 - 22:32

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Han kanske har nån väldigt VÄLDIGT tidig betaversion av PS3'an....!! :D

Postad 08 March 2008 - 10:52

Simz
  • Simz
  • Forumräv

• 925 inlägg
  • 0
Första jag fick hem slutade läsa alla skivor och nästa lät fläkten som ett mindre kärnkraftverk.
Åkte tillbaka med den igår och fick en ny.
Denna verkar fungera än så länge.
Har bara spelat 2 tim COD4.
/Simz

Postad 08 March 2008 - 17:13

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0
Min PS3 började strula idag, spelade Army of Two och lite då och då blir bilden helt svart men ljudet finns kvar.

Ibland så dyker lite artefakter upp lite här och var i rosa och ljusgröna färger.

När jag spelar mp3 så flimrar den däringa jordgloben som jag kör i bakgrunden till ibland och även här blev det idag svart bild och ibland försvinner även ljudet.

TVn tappar hdmi-signalen men den kommer tillbaka igen.

Någon som upplevt något liknande eller någon som har några tips kring detta eller är det bara att skicka den på reparation?

Postad 08 March 2008 - 20:21

klippo
  • klippo
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0
först och främst ska detta ligga i problem tråden..

låter som din kabel som är dålig, testa göra en reset en gång, hade problem med bilden förut, då höll jag inne start knappen två pip så fujnka allt felfritt igen

Postad 09 March 2008 - 16:52

henryd
  • henryd
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Om man har en importerad ps3 och den inte kan läsa skivor längre. Finns det någonstans man kan vända sig för att få den reparerad och hur mycket kostar det ungefär att få läsaren utbytt? Detta gäller en 80gb Usa variant.

Postad 11 March 2008 - 21:38

Wilgot
  • Wilgot
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Grattis. Du har förmodligen redan modemet i första jacket... Hade jag oxå. kör BBB me.
du får helt enkelt dra ut din andra telefon som är seriellt kopplad till första jacket. den som ligger å stör.
/W

tjena

det är möjligt att jag loggas ur internet i datorn när det ringer med, men då antar jag att man automatiskt loggas in snabbt igen så jag inte märkt några problem, men eftersom att man loggas ut från ps3 o måste logga in igen är detta mycket störande när jag tex lirar cod4 :(

Se till att du har ditt ADSL-modem kopplat till "första" telejacket, det löser nog dina problem.

Postad 13 March 2008 - 00:17

mreklund
  • mreklund
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hejsan!

Köpte en Toshiba Z3030 i helgen, 47", och nu har jag köpt ett PS3, men får det inte att funka med HDMI kabeln. Någon mer som haft problem med det?

Med den RCA-kabel som kommer med PS3 kan jag få bild. Om jag då även kopplar in HDMI står det vid uppstarten att det finns en HDMI ansluten och man får frågan om man vill använda det istället. Trycker jag yes och sedan går till den HDMI som jag har PS3:an ansluten till så funkar det ändå inte.

Vore glad om jag kunde få något bra svar eller några tips på hur jag bör lösa detta.

Postad 13 March 2008 - 00:23

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0
Sök och kolla ifall PS3 har några kända handskakningsproblem med din modell. Jag hade nämligen liknande problem men kunde lösa det med ny(billigare) HDMI kabel.

Postad 13 March 2008 - 17:20

mreklund
  • mreklund
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Sök och kolla ifall PS3 har några kända handskakningsproblem med din modell. Jag hade nämligen liknande problem men kunde lösa det med ny(billigare) HDMI kabel.

Visade även din PS3:a att du hade en HDMI-enhet ansluten och frågade om du ville ansluta?
Ska försöka testa med annan kabel idag. Hoppas att det funkar.

Postad 14 March 2008 - 08:07

mreklund
  • mreklund
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Visade även din PS3:a att du hade en HDMI-enhet ansluten och frågade om du ville ansluta?
Ska försöka testa med annan kabel idag. Hoppas att det funkar.

Och med en annan HDMI-kabel funkade det galant! Skönt att det var det som var problemet!

Postad 14 March 2008 - 14:02

Unregistered8618239d
  • Unregistered8618239d
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Hejsan!

Har problem med nätverksanslutningen. Den hittar inte IP-adressen och när jag själv skriver in den så kan man ju inte fortsätta ? Nån som har/har haft liknande problem ?

Postad 15 March 2008 - 11:07

Pinnacle
  • Pinnacle
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Hejsan!

Har problem med nätverksanslutningen. Den hittar inte IP-adressen och när jag själv skriver in den så kan man ju inte fortsätta ? Nån som har/har haft liknande problem ?

Det låter som ett klassiskt routerproblem (om du har en), testa att starta om din router och se om det hjälper.

Postad 16 March 2008 - 17:23

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
Skulle göra en uppdatering av min Ps3,har anslutning till internet men konsollen sa till mig att gå in på nätverksanslutningen för att kolla inställningen då den inte gjorde uppdateringen men jag vet inte vad jag ska kolla efter. Vad är DHCP värdnamn?

Postad 19 March 2008 - 01:12

sir_tord
  • sir_tord
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
hej alla!
Jag har ett problem med min ps3.
och det är att all musik jag lagt in på den spelas upp med en knaster i högtalarna precis som dom vore spräckta. gäller framförallt lite starkare toner.

ljud i spel och film är glasklart och allt detta genom ps3:an. så det gäller alltså bara överförd musik.
någon som har liknande problem eller en aning om vad det är för fel?

tacksam för svar!

MVH
/Matte

Postad 19 March 2008 - 10:47

demigod
  • demigod
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
jag har ett litet problem. varför ######s ps3:an med mig när jag spelar musik? har en onkyo-förstärkare (605) och det kommer bara 2.1-ljud ut. dessutom så klipper ljudet ibland.. why oh why?

Postad 20 March 2008 - 12:01

ers
  • ers
  • Lärjunge

• 492 inlägg
  • 0
Hej Bullen ! Jag har ett problem :rolleyes:

Nejdå, men jag och kompisen har aldrig fått "in-game" chatten att fungerar klockrent. Det fungerar tills det börjar hända lite i spelet och då börjar det klippa och ha sig. Vi testade senast igår med Army Of Two där det fungerade klockrent så länge vi inte sköt eller någon sköt på oss men så fort det hettade till så började det klippa som tusan så man hör vartannat ord ungefär. Gött irriterande. Tappar liksom vitsen med detta spelet om det nu skall vara så...

Någon som har tipps på vart man skall leta felen ? Fungerar förövrigt kanon i lobbyn genom en ren chat.

Vi bägge har bra bredbandsuppkopplingar och det är bara när vi kör med PS3:an som det strular.

EDIT: Hittade en FAQ på EA´s hemsida som angav att port TCP6000 & UDP3658 skulle vara öppna vilka de är men det hjälpte ändå inte...

/Anders

Redigerat av ers, 21 March 2008 - 10:15.

Postad 25 March 2008 - 09:34

Hansel2000
  • Hansel2000
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Ytterligare en person som har problem med att PS3:an slutat att läsa skivor. PS3:an har varit iväg i en månad nu...det känns nästan som att det här problemet har blivit PS3:ans motsvarighet till Xboxens RLOD.

Redigerat av Hansel2000, 25 March 2008 - 09:34.

Postad 25 March 2008 - 13:05

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

hej alla!
och det är att all musik jag lagt in på den spelas upp med en knaster i högtalarna precis som dom vore spräckta. gäller framförallt lite starkare toner.

ljud i spel och film är glasklart och allt detta genom ps3:an. så det gäller alltså bara överförd musik.

tacksam för svar!

MVH
/Matte

Jag vill oxå ha hjälp med ngt liknande. All mp3 som jag lagt över på PS3:an går ju inte att lyssna på. Det låter riktigt skit! Provade jag att bränna en skiva med mp3 men samma där,då provade jag att spela skivan i dvd:n och då vart de inga problem. Har kollat å ändrat alla inställningar jag hittat men kan inte se ngn lösning....snälla hjälp :)

Postad 25 March 2008 - 13:55

Unregistered81225ea5
  • Unregistered81225ea5
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Jag undra om någon annan haft problem med Kontrollen till ps3:an. Det gäller knapp satserna
Dom är tröga, måste trycka hårt på X knappen för bilen ska åka iväg och likadan när bilen ska backa , eller de kanske ska vara så. Spelet är need for speed carbon
Har inga problem med F1 champion, funkar kanon.

Sen kanske lite offtopic men vet inte riktigt under vilken katergori de ska ligga.
Finns de någon kontroll som liknar Xboxens speciellt med deras R2 .Får ont i fingrarna efter ett tag spelandet.
TIPS mottages gärna eller länkar.
Mvh Peter

Postad 26 March 2008 - 07:01

klippo
  • klippo
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

Sanyo plv-z5 med kjells clicktronic hdmi kabel 10m.

Skickar 1080p signal till projektorn, ps3 är stående..

jag har bara problem med blu-ray filmerna inget annat material

<{POST_SNAPBACK}>

problemen fortsätter :blink:

aen flux laggade igenom hela filmen.
300 blir grötig och eller pixelated, likadant hellboy..

vid titt på blu-ray går fläkten igång ordentligt...

blir att försöka få ut en ny.. nu är det dock trist att man köpte den från kanada..

<{POST_SNAPBACK}>

Har du testat att skicka en 720P eller 1080i signal till Z5:an?
720P är ju dess native upplösning, kan ju vara värt ett försök om det inte redan gjorts.
/mvh,
hz

<{POST_SNAPBACK}>

jag hade sämre bild med 1080i signal, vart mer pixelated.. 720p har jag inte testat att enbart skicka. 1080p vart det minst problem med, men det är fortfarande problem..

att aeon flux laggade har ju inte heller med projen att göra eftersom även ljudet laggade, samma sak hände när jag tittade på en DVD häromdagen

all problem löste sig när jag köpte ett nytt ps3 :)

Redigerat av klippo, 26 March 2008 - 07:01.

Postad 27 March 2008 - 14:49

Peken
  • Peken
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

hej alla!

tacksam för svar!

MVH
/Matte

Jag vill oxå ha hjälp med ngt liknande. All mp3 som jag lagt över på PS3:an går ju inte att lyssna på. Det låter riktigt skit! Provade jag att bränna en skiva med mp3 men samma där,då provade jag att spela skivan i dvd:n och då vart de inga problem. Har kollat å ändrat alla inställningar jag hittat men kan inte se ngn lösning....snälla hjälp :D

Checka att PS3:ans interna volym står på Normal (ej +1 eller +2)...

Postad 27 March 2008 - 22:35

vidish
  • vidish
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Igår när jag spelade CoD 4 online så stängdes spelet av. Och sen dess har det inte gått och spelat nåt spel :S. Jag har testat med både spel och dvd skivor men mitt ps3 kan inte hitta nån skiva. Någon som vet vad felet är? Kan mitt ps3 har blivit smittat av något virus eller nåt? För ja spelade ju online[price

Postad 28 March 2008 - 08:17

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Felet har beskrivits tidigare, läsaren som slutar fungera. Lämna in för utbytesmaskin.

Postad 28 March 2008 - 08:30

Hansel2000
  • Hansel2000
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Felet har beskrivits tidigare, läsaren som slutar fungera. Lämna in för utbytesmaskin.

Finns det någon statistik på hur vanligt detta problem är?

Postad 28 March 2008 - 10:15

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

hej alla!

tacksam för svar!

MVH
/Matte

Jag vill oxå ha hjälp med ngt liknande. All mp3 som jag lagt över på PS3:an går ju inte att lyssna på. Det låter riktigt skit! Provade jag att bränna en skiva med mp3 men samma där,då provade jag att spela skivan i dvd:n och då vart de inga problem. Har kollat å ändrat alla inställningar jag hittat men kan inte se ngn lösning....snälla hjälp :P

Ok...detta ska jag då absolut prova. Vart sitter denna inställning? Tycker jag varit överallt å kollat i mitt sökande efter felet men inte hittat ngt sånt. Men jag ska kolla efter detta då.

Postad 28 March 2008 - 12:11

henryd
  • henryd
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Hej, har en amerikansk ps3 80gb och läsaren har slutat fungera. Den läser alltså inga skivor alls längre. Man matar den med en skiva sen så händer ingenting. Utan man får bara mata ut den igen. Hörde att detta går är lätt att laga om man har en ny laser. Finns det någon butik som kan reparera den eller kanske någon händig person här som kan laga den om jag har ordnat ny laser?

Postad 28 March 2008 - 18:28

Peken
  • Peken
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

hej alla!

tacksam för svar!

MVH
/Matte

Jag vill oxå ha hjälp med ngt liknande. All mp3 som jag lagt över på PS3:an går ju inte att lyssna på. Det låter riktigt skit! Provade jag att bränna en skiva med mp3 men samma där,då provade jag att spela skivan i dvd:n och då vart de inga problem. Har kollat å ändrat alla inställningar jag hittat men kan inte se ngn lösning....snälla hjälp :lol:

Ok...detta ska jag då absolut prova. Vart sitter denna inställning? Tycker jag varit överallt å kollat i mitt sökande efter felet men inte hittat ngt sånt. Men jag ska kolla efter detta då.

Vid lyssning av musik eller kollandes på film kan du trycka "grön triangel" - o vips en massa nya små ikoner, där finns ett val för Audio...om jag ställer denna på +2 vid lyssning av mp3 rasslar det som tusan :huh:

Postad 30 March 2008 - 21:07

hippo6
  • hippo6
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

hej alla!

tacksam för svar!

MVH
/Matte

Jag vill oxå ha hjälp med ngt liknande. All mp3 som jag lagt över på PS3:an går ju inte att lyssna på. Det låter riktigt skit! Provade jag att bränna en skiva med mp3 men samma där,då provade jag att spela skivan i dvd:n och då vart de inga problem. Har kollat å ändrat alla inställningar jag hittat men kan inte se ngn lösning....snälla hjälp :)

Vid lyssning av musik eller kollandes på film kan du trycka "grön triangel" - o vips en massa nya små ikoner, där finns ett val för Audio...om jag ställer denna på +2 vid lyssning av mp3 rasslar det som tusan :)

Detta stämde helt å hållet. Nu låter de bra igen! :ph34r: Tack så mkt för hjälpen!

Postad 02 April 2008 - 22:14

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0
Hej på er olyckskorpar!
Jag gar ett problem med ps3 an 40 gig med senaste 2,16 uppgraderingen som jag fick med prolouge gt5 ,ikväll hängde det sg bilden men ljudet fortsatte en stund i menyerna, sen efter 10 minuter när jag stängt av spelet och bara "surfade " i menyerna i ps3 an så hängde det sig igen.
åtgärd båda ggr var att stänga av det på knappen på baksidan. Har läst lite här i tråden men folk verkar mest ha problem med ljudet på olika sätt.

Ps3 som hänger sig finns det en lösning förutom reklamation? Jag var väldigt nära att formatera om hela maskinen men då antar jag att all information försvinner från spel osv?
Tacksam för svar och funderingar på lösningar :)

Postad 02 April 2008 - 23:27

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1973 inlägg
  • 0
Hej igen, väldigt märklig uppdatering jag fick med på GT5 2,16 stog det kollade på support sidan för playstation http://se.playstatio...(version-1-90)/
där finns bar 2,17 och 2,20 så nu har jag senaste där också en stabilare hårdvara skulle åstakommas så man tackar och så märker vi ifall det blir bättre, kom gärna med förslag ändå!

Postad 10 April 2008 - 19:23

Emil-
  • Emil-
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Mitt problem är att mata 1080p via komponentkablar till min datorskärm, Samsung 244T.

Skärmen klarar 1080p men när jag ställer in PS3 att mata ut det formatet till skärmen visar skärmen "Ingen Signal". Ett fåtal gånger har bilden istället blivit rödkornig och diffus. Kabeln jag använder är denna, http://www.webhallen...od.php?id=81284 . Är det för dålig kvalite på kabeln? Att jag fått en mycket konstig bild ibland är det ett tecken på att kabeln är dålig?

Tack på förhand.

edit: inte konstigt, grävde upp kartongen ur soporna och finstilt står det att den klarar upp till 1080i.

Redigerat av Emil-, 10 April 2008 - 19:32.

Postad 13 April 2008 - 01:27

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0
Jaha, trodde aldrig detta skulle hända men nu har min PS3a 60gb också pajat och som jag ser så är de samma fel som massor här också råkat ut för, den läser inga skivor längre vilket jag efter att ha läst runt här fattar att de är lasern som gått sönder.
Frågan är nu hur man ska agera när man lämnar in den, de finns ju inga 60gb versioner kvar, ska jag begära en 40gb direkt och mellanskillnad eller ska jag vänta och se vad som händer??
Jag köpte min 30 November 2007. den är alltså ca.4,5 månad gammal.
Man har ju ingen lust att behöva vara utan både tv spel och BluRay tittande, så typiskt, att de alltid ska vara rappel med vissa produkter.

Postad 13 April 2008 - 23:31

King Cobra
  • King Cobra
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Har 40 gigaren samma problem med lasern som går sönder? Har för mig att jag har läst att 40 gigaren skulle ha en bättre laser... men det kanske inte stämmer?
Fasen, nu kommer jag ha frossa varje gång jag puttar in en skiva i min PS3a ;)

Postad 13 April 2008 - 23:50

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0
Så fort min spelare är lagad eller om den blir utbytt kommer jag att lägga ut den på blocket, vågar inte äga en produkt som är så känslig att de finns risk att den går sönder när som helst.
Jag kommer att införskaffa en stationär BluRay spelare istället, filmtittande är för mig tusen gånger viktigare en att spela spel och jag vill inte äga en produkt som när som helst kan gå sönder bara för att den innehåller dåliga komponenter.
Om Ps3an skulle innehålla samma typ av komponenter som i en vanlig stationär BluRay spelare så skulle den kosta typ 10 tusen och då skulle ingen köpa den så dom är tvugna att sätta i billiga delar för att hålla ner priset.
Samma sak med Ps2an då den kom, dvd läsaren pajade i tid och otid till den grad så vissa serie nummer före ett visst datum var kass redan då dom var nya, de enda sättet var att byta ut alla felaktiga läsare för att få slut på problemet, verkar bli samma visa igen med ps3an och jag som trodde att man köpte något med kvalite, vilket skämt, just nu känns de som man kastat 6 tusen i sjön, visste jag att detta skulle hända hadde jag aldrig köpt den utan gått direkt på en ren BluRay spelare för de var de jag ville ha från början och nu blir de så endå, blir glad den dagen jag blir av med denna skit apparat.
Och jag fick presis höra från en av mina polare att deras Ps3a också hadde rasat sönder och de efter bara 2 månader, ingen skiva funkar, presis samma fel som min, suck vlket skämt, jag skulle kunna slänga ut skiten genom fönstret.

Postad 14 April 2008 - 06:22

Unregistered8c00bd99
  • Unregistered8c00bd99
  • Veteran

• 2296 inlägg
  • 0
Min 60 gigare funkar å har gjort så sen i sommras då jag köpte den.

Vad har du för belägg för dina påståenden om komponentkvalitet? Såg stationära BluRayspelare på Elgiganten för 3000 kr så jag förstår inte riktigt vad du menar?

Kan ju ha varit så att man sänkte priset för att vinna över HDDVD? Företag kan vilja ta en initial förlust för att etablera en produkt som man i framtiden kommer äga hela marknaden för. Det skulle iaf jag göra.

Postad 14 April 2008 - 06:50

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 0

Min 60 gigare funkar å har gjort så sen i sommras då jag köpte den.

Vad har du för belägg för dina påståenden om komponentkvalitet? Såg stationära BluRayspelare på Elgiganten för 3000 kr så jag förstår inte riktigt vad du menar?

Kan ju ha varit så att man sänkte priset för att vinna över HDDVD? Företag kan vilja ta en initial förlust för att etablera en produkt som man i framtiden kommer äga hela marknaden för. Det skulle iaf jag göra.

Läste grejen om dålig kvalite på en amerikansk sida när jag sökte på Google, där hadde man konfronterat Sony anngående dålig laser men Sony vägrade svara, då hadde man kollat vidare och kommit fram till att produktionen av just lasern hadde dom haft stora problem med angående kvaliten och just därför är de så pass mycket som 3% ungefär utav alla Playstation 3 som sålts där lasern har gått sönder allt enligt den artikel jag läste.
De jag menar med pris är väl enkelt att räkna ut, den spelare du såg på Elgiganten har inte en innbyggd dator så där kan du ju dra av 4-5 tusen direkt i priset, Ps3an är ju i grund och botten en dator som löst säkert skulle kosta 4-5 tusen att köpa sedan tillkommer en massa andra komponenter, om spelaren på elgiganten skulle ha samma prestanda och ha samma grejer typ hårddisk ja allt annat skulle den inte kosta 3000:-
Nu har den ett kretskort och en blå laser läsare och inget mer, ingen hårddisk, inte flera CPUér, inte 4 Usb portar, ja listan kan göras lång. En komplett utbytes läsare till Ps3an kostar 295:- enligt en tråd jag läste på Sonys forum, var en kille som bytt själv och de säger väl en hel del om dess kvalite´.
Du kan ju söka runt på forum och andra ställen och höra dig för om någon med en stationär BluRay spelare har haft en laser som gått sönder, tror de i princip inte finns någon och de beror på att stationära spelare inte tillverkas i samma mängd och därför blir produktionstakten långsammare och mest troligt kvaliten bättre, tänk på att när Ps3an släpptes gick den nästan inte att få tag i vilket gjorde att dom fick jobba gärnet för att ta fram nya, ökat tempo mera slarv och sämre kvalite, de är vad jag tror, de känns som om de var viktigare att få ut så många spelare som möjligt på marknaden för att ta smällen vid ett senare tillfälle.
Jag tycker att de är sjukt att en grej som kostar så pass mycke inte ska hålla, hadde jag inte hittat så många med samma problem hadde jag inte brytt mig men som de är nu så är detta ett stort problem, speciellt om de där med 3% stämmer, säljer dom ett par miljoner spelare och hela 3% har trasig laser då är de inte bra, felmarginalen ska ju inte ens vara 1%.

Redigerat av Unregistered94c28536, 14 April 2008 - 06:59.

Postad 15 April 2008 - 21:54

Peken
  • Peken
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Nån i Svedala borde ju börja sälja blu-ray utbytesenheter snart...
Är 40 o 60 enheterna kompatibla tro?

Lämna in m60 på rep...vänta +8 veckor eller få en m40 - aldrig!
Om mot förmodan min m60 rasar köper jag lätt en ny m40 o slaktar den...

Postad 16 April 2008 - 20:19

Unregistered4eba3a31
  • Unregistered4eba3a31
  • Lärjunge

• 359 inlägg
  • 0
Ngn annan som har problem med nya uppdateringen ?

Kan inte hämta hem den...= inget onlinespel...

:-(

Surfa och Folding funkar men inte detta ?

WTF ?

Tips plzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Postad 18 April 2008 - 08:12

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Hej, en jobbarkompis har införskaffat en PS3a igår, hans TV ska klara 1080 säger han...
Han har testat spela, funkar kanon, han har testat spela upp BD film, funkar kanon...
Men när han skulle testa DVD film (ingen bränd), så blev det bara svart på skärmen, kom ingen signal... vad kan detta bero på tro? Han kör med HDMI kabel...
Om BD filmer funkar borde väl DVD filmer med funka..? Han verkar inte gjort nånting i inställningar vad han säger iaf... tips mottages gärna vad det kan va...
Han har en "svensk" PS3a 40gig

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.