Solklart. I JC2 använder man inte larviga spakar när man kan skjutaDe gick ju att göra precis som jag ville
http://www.youtube.c...h?v=w0GH9Hl3l6A man får använda fantasin lite bara
Just Cause (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
2
|
(4)
|
Inga priser | |
Just Cause 2 (Xbox 360)
(Xbox 360-spel)
|
7
|
(4)
|
Inga priser |
Recension: Just Cause 2 (5 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 06 April 2010 - 22:40
Postad 08 April 2010 - 12:01
Postad 08 April 2010 - 18:00
Postad 09 April 2010 - 05:45
SilverDogg vad menar du? Finns det achievements för att klara det på olika svårighetsgrader? Låser man upp hardcore när man klarat spelet första gången?
Postad 09 April 2010 - 07:11
jag ska precis börja femte uppdraget på hardcore nu. jobbigaste är dock att man behöver samla ihop typ 450k kaos för sista uppdraget >.<
Postad 09 April 2010 - 07:37
Vad spelar ni på för svårighetsgrad första genomspelningen?
Postad 09 April 2010 - 09:26
när jag kört igenom hardcore (vilket jag hoppas göra idag) så blir det till att börja om igen och köra på casual.
edit: den mest irriterande buggen jag har fått är att karl blain varje gång jag dör/startar om ska berätta för mig om dom olika faktionerna, och att stjärnorna till deras hk alltid är kvar. jag vet inte hur många ggr jag hört skiten nu, men jag lär kunna det ordagrannt inom kort om jag inte blir klar med spelet snart. graaah!
Redigerat av Unregisteredbb649a5e, 09 April 2010 - 12:31.
Postad 09 April 2010 - 14:37
Postad 09 April 2010 - 15:34
As a ‘thank you’ from the Just Cause 2 team for all the grapple carnage of the last two weeks, players can now ram, smash and crash their way across Panau in a smooth, pimped-out ice cream van - the Chevalier Ice Breaker - available now for Xbox 360, PS3 and PC absolutely FREE.
Pimped-out by Panau’s finest body shop, the Chevalier Ice Breaker’s lowered suspension, slick aluminum alloys and body-styled side skirts are perfectly complemented by its rigid front bull bars, more than capable of tearing apart anything that stands in its way. Mind that child!
The Chevalier Ice Breaker is the perfect addition to your arsenal of vehicles for ramping up the chaos on Panau. Take it for a spin and add to the over 25 million kilometres driven by players worldwide, just one of the stats tracked online at JustCause.com. Register your PC, PS3 or Xbox 360 profile on the site and see how your tallest BASE jump, total kills and more shape up against the world’s top ten players.
As Rico Rodriguez, the Agency's most powerful weapon, players must take on the island of Panau and its military regime in order to track down Rico's former boss and mentor, Tom Sheldon, who has gone rogue with millions in Agency cash and intel. Using a unique grapple and parachute combination, there is no vertical limit as the air becomes your playground: grapple a passing plane in flight, hijack helicopters, BASE jump from the tallest buildings or mountains and leave a trail of chaos and destruction in your wake. Just Cause 2 offers players the freedom to tackle missions any way they choose and, with over 100 vehicles and countless upgrades and collectibles, the choices for relentless adrenaline-fuelled action are limitless.
Postad 09 April 2010 - 15:56
nu blir det till att starta ÄNNU en ny gubbe, men denna gången på casual som enbart är till lek typ. lek och 100%
fan va skoj spelet är alltså. trots att jag redan klarat det 2ggr vill jag bara fortsätta spela mer och mer. och slutbossen är faktiskt riktigt rolig. gillar verkligen den sista fajten.
Postad 09 April 2010 - 17:00
Kul spel som fan. Har bara gjort 2 uppdrag än... på fyra timmar.
Nej, nu ska jag nog göra ett par uppdrag istället.
Postad 09 April 2010 - 17:25
Postad 10 April 2010 - 09:11
Men jag tycker det är lite jobbigt när man råkat bli skadad så pass att hälsan är i botten. Är det enda sättet att få upp hälsan igen att hitta ett medicinskåp? För det är väldigt ofta som man inte har tillgång till ett sådant. Tycker jag springer runt väldigt länge med låg hälsa.
Postad 10 April 2010 - 11:54
Men jag tycker det är lite jobbigt när man råkat bli skadad så pass att hälsan är i botten. Är det enda sättet att få upp hälsan igen att hitta ett medicinskåp? För det är väldigt ofta som man inte har tillgång till ett sådant. Tycker jag springer runt väldigt länge med låg hälsa.
Man ska få tillbaka en del av hälsan efter ett tag om man håller sig borta från skott osv. Men enda sättet att få tillbaka full hälsa är att hitta ett medicinskåp.
Postad 10 April 2010 - 12:29
sen hoppas jag verkligen dom fixar den infernaliska buggen där man får höra om dom olika faktionerna hela tiden. fruktansvärt irriterande >.<.
Postad 10 April 2010 - 14:02
Aldrig varit med om. Lustigt att det verkar vara så olika vad man får för buggar.sen hoppas jag verkligen dom fixar den infernaliska buggen där man får höra om dom olika faktionerna hela tiden. fruktansvärt irriterande >.<.
Postad 10 April 2010 - 16:56
Tycker också att det är lite drygt att man inte kan beställa flera vapen på samma gång via Black Market.
Fick spelet igår och har redan över 12 timmar speltid (13% completion).
Sjukt egentligen, men man får ju passa på när tjejen jobbar.
Postad 10 April 2010 - 17:43
Aldrig varit med om. Lustigt att det verkar vara så olika vad man får för buggar.
hur många ggr har du startat ett nytt spel? kan vara det som orsakar.
Mjo jag tycker också det är drygt när fordon försvinner. Jag köpte in en helikopter som jag ställde en kort stund medan jag snodde en båt och körde en sväng, inte alls så långt bort. Och när jag kom tillbaka till stället där jag parkerat helikoptern så var den borta. Iofs har man ju ganska gott om pengar men ändå.
fast det tycker jag inte är så konstigt. det är ju däremot värre att det inte finns statiska flygplan på just flygplatser eller båtar i hamnar.
Tycker också att det är lite drygt att man inte kan beställa flera vapen på samma gång via Black Market.
småjobbigt, men där är ju ingen laddningstid om du direkt beställer ett till vapen så inget större problem egentligen.
Postad 10 April 2010 - 19:08
Postad 10 April 2010 - 23:48
Postad 11 April 2010 - 00:18
Nu blir det att ta fram kartan man fick med i limited edition och utforska minutiöst.
Postad 11 April 2010 - 18:44
Är det ingen laddningstid? Visste jag ej. Men jag kanske inte beställt två vapen efter varandra någon gång när jag tänker efter.småjobbigt, men där är ju ingen laddningstid om du direkt beställer ett till vapen så inget större problem egentligen.
Postad 12 April 2010 - 07:57
Postad 22 April 2010 - 12:01
Postad 22 April 2010 - 12:20
Va? Jag har aldrig dött eller misslyckats på något av dem, de är enkla. Varför så anti?
Då är du helt enkelt bättre än mig...
Fastnar i varenda eskortuppdrag. Första uppdraget
Spelet i sig är skoj. Mycket positiv för övrigt. Finns ett par saker jag inte tycker om med det (ammo, AI:n på friendlies, förflyttningen mellan olika punkter, bilfysiken och röstskådespelarna som verkar vara folk de hittat på gatan och bett dem härma nån brytning) men så fort man får grepp om styrningen så händer det saker...
Postad 22 April 2010 - 12:37
Så fort jag spränger ett vattentorn i nån liten by så har jag fyra polisbilar på plats direkt. Sen skjuter jag dom ganska snabbt och helt plötsligt hovrar det 2 attackhelikoptrar över mig samtidigt som det kontinuerligt väller fram fler militärer. Tidigare har jag lyckats döda de som vill mig illa och sen lugnar det ner sig, men enda sättet att klara mig levande nu är att fly fort som fan in i skogen medans heat-nivån fortfarande är låg. Känns som att fienden har börjat spawna i oändlighet helt plötsligt.
Känns också som att jag har slösat lite för mycket med mina vapenuppgraderingar. Har lagt några här och några där på vapen jag gillar men helt plötsligt får jag slåss mot gubbar som tål jättemycket mer och då räcker det inte med att ha fyra stjärnor på vapnen.
Är det någon som vet vad som bestämmer när fienderna blir svårare? Completion procenten kanske? Finns det någon mening med att döda colonels? Finns det någon mening med att spränga propaganda-vagnar och att spränga president-statyer? Förutom achievements och ren samlar-funktion?
Postad 22 April 2010 - 13:58
nån mening finns det nog inte precis, mer än samlar-funktion.
Postad 22 April 2010 - 14:15
Nej jag tycker inte heller det känns som det. Men det kommer ju upp nåt meddelande varje gång man har sönder en sån så det är därför jag undrar.nån mening finns det nog inte precis, mer än samlar-funktion.
Postad 22 April 2010 - 16:24
Ja men det vet du ju redan från FFXIIIDå är du helt enkelt bättre än mig...
Du pratar om takeovers bland annat..? Det är lite konstigt, vissa har fått buggar andra inte. Jag hade en väldigt buggfri upplevelse, hade väl tur (igen).
Vad gäller ammon, vänta tills du uppgraderat vapnen så får du se
Det gör de också, det blir svårare ju mer av spelet du klarar av. Till en viss punkt. Vet inte vad det är men antar att det är procenten alt. hur många mainstoryuppdrag man klarat. Inget du kan komma ifrån i vilket fall.Känns som att fienden har börjat spawna i oändlighet helt plötsligt.
Du får pengar. Annars är det bara för att du ska ha något att göraFinns det någon mening med att döda colonels? Finns det någon mening med att spränga propaganda-vagnar och att spränga president-statyer? Förutom achievements och ren samlar-funktion?
Postad 22 April 2010 - 16:43
Nej jag tycker inte heller det känns som det. Men det kommer ju upp nåt meddelande varje gång man har sönder en sån så det är därför jag undrar.
meddelanden är typ bara för att sätta atmosfären. man ska inbilla sig att folket börjar revolutionera mot deras ondskefulla president =P
Postad 28 April 2010 - 07:59
Får se sen i framtiden om man orkar ta achievementen för hardcore. För övrigt tycker jag att experienced är väldigt lagom. Har maxat smg och kör dubbla sådana just nu. Machine gun är ju grym också. Fortfarande riktigt kul spel efter 30 timmar.
Postad 29 April 2010 - 20:44
http://www.gametrail...t-cause-2/65084
Önskar fan de hade sånt här från början som upplåsbart =/.
Postad 30 April 2010 - 09:28
Postad 30 April 2010 - 12:57
Postad 30 April 2010 - 14:13
Dessutom, vilka en-handsvapen kör ni med förutom SMGn? Kör med pistolen, men den börjar kännas lite klen.
Redigerat av Unregistered6810b893, 30 April 2010 - 14:13.
Postad 30 April 2010 - 15:13
Eller just ja, båten också. Kung på havet och nödvändigt med en snabb båt om man ska hämta svarta boxar.
Enhandsvapen, är ju bara uzin =P. Tycker inte det finns några andra vettiga. Kör ändå mest med 2-handsvapen, fullt uppgraderad shotgun is the fucking shit.
Edit: Har du förresten klarat slutbossen än Humming
Redigerat av Zoiler, 30 April 2010 - 15:13.
Postad 30 April 2010 - 16:30
kanske drar haglabössan sen då, kan vara bra att variera lite granna.
Postad 30 April 2010 - 17:25
Kan nån annars förklara hur wanted fungerar? Jag gick lugnt runt i en by och plockade lite crates. Helt plötsligt hör jag lite skottlossning, utgår från att det är nån terrorist som fastnat i en vägspärr.
Helt plötsligt åker Heat upp till 1, sen 2, 3 och till sist 4. Utan att jag gjort något annat än att stått stilla på ett tak. Hi-jackade givetvis helikoptern som kom men blev nerskjuten efter den tredje helikoptern och fick min egen helikopter i huvudet efter 'landningen'.
Heat 4 når jag liksom inte ens när jag bombar sönder ett helt stronghold.
Postad 03 May 2010 - 11:48
"Oj, vi har en fiende som just sprängde vår mast och generator samt dödade 10 av våra soldater. Eftersom vi nu inte ser honom med blotta ögat längre är nog hotet över"
Sedan en komisk bugg som jag drabbades av igår. Lyckades dodga en missil från en SAM och pepprades sedan sönder av en helikopter. Väl på marken med hotet undanröjt så ser jag buggen- missilen är fortfarande i luften och jagar sig själv i en perfekt liten cirkel. Den skulle nog fortsatt i oändlighet...
Redigerat av Unregisteredff20a4e9, 03 May 2010 - 11:50.
Postad 03 May 2010 - 15:32
Ja men spelet är ju så verkligt när det gäller allt annat"Oj, vi har en fiende som just sprängde vår mast och generator samt dödade 10 av våra soldater. Eftersom vi nu inte ser honom med blotta ögat längre är nog hotet över"
Postad 03 May 2010 - 15:42
Sedan en komisk bugg som jag drabbades av igår. Lyckades dodga en missil från en SAM och pepprades sedan sönder av en helikopter. Väl på marken med hotet undanröjt så ser jag buggen- missilen är fortfarande i luften och jagar sig själv i en perfekt liten cirkel. Den skulle nog fortsatt i oändlighet...
dom brukar ju faktiskt sprängas efter en stund. men dom kanske å andra sidan har satt det som längd från skjutarn istället för tid?
Postad 03 May 2010 - 15:43
Postad 03 May 2010 - 18:47
Hon kanske vägde 200 och var aerodynamisk?En "bugg" jag stötte på.. jag slängde ut en kvinna från mile high-klubben och hoppade ner efter henne. Hon föll 1000 ggr snabbare än mig och försvann -_-
Postad 03 May 2010 - 20:11
Postad 03 May 2010 - 20:27
Deu ser antagligen bara fel och ser den kulspruta du har ammo i. Vapenbytasystemet är rätt confusing ibland.Har precis börjat spela det här mastodont-spelet, men en sak som gjort mig fundersam - vet inte om det är en bugg eller inte. Men, ibland när jag får slut på kulor till, låt oss säga kulsprutan, och jag hittar en till pistol då jag är utrustad med en pistol och en kulspruta och bestämmer mig att byta ut kulsprutan och istället ha två pistoler. Så jag byter ut den kul-lösa kulsprutan mot pistolen, men när jag väl bytt och jag fortfarande står kvar där kulsprutan ligger, så visar det att det är kulor i kulsprutan
Men när jag byter tillbaka så är den tom igen
Ingen annan som varit med om det? Eller har jag missuppfattat OSD-informationen?
Nja, så länge hon inte kunde ändra sin egen densitet så såg hon inte ut atta vara en 200kgs strippa. Men det kanske kan vara värt att betala pengar för att se sånt också.Hon kanske vägde 200 och var aerodynamisk?
Postad 03 May 2010 - 20:47
Kraftig benstomme?Nja, så länge hon inte kunde ändra sin egen densitet så såg hon inte ut atta vara en 200kgs strippa. Men det kanske kan vara värt att betala pengar för att se sånt också.
Postad 04 May 2010 - 09:44
Nope - ser 20/20 och är heeelt 100% säker på min sak. Händer även med avsågat hagelgevär - man lägger ifrån sig ett tomt vapen och hux flux har det ex. åtta skott i magasinet. Förbryllande minst sagt.Deu ser antagligen bara fel och ser den kulspruta du har ammo i. Vapenbytasystemet är rätt confusing ibland.
Postad 04 May 2010 - 13:26
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Recension: Just Cause 2
8 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?