Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mirai DTL-642E500

1365 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 mars 2007 - 21:45

Unregistered08fdeece
  • Unregistered08fdeece
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Nu har jag också beställt en från :D
håller tummarna för leverans innanvckan e slut.

Postad 26 mars 2007 - 21:50

flinsnok
  • flinsnok
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
ni får gärna skriva hur det går.
men är det möjligt att få 1080p med den varianten?

Postad 26 mars 2007 - 21:57

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Köpte en sån här med. Blir lite mer ordnat än att ha tre lösa.

http://cgi.ebay.com/...em=270103896470

Postad 26 mars 2007 - 22:46

flinsnok
  • flinsnok
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Mirai DTL-642E500 vs Atec 47" LCD-TV AV470 (Full HD)
är dom 2 tv på samma nivå?

Redigerat av flinsnok, 26 mars 2007 - 22:47.

Postad 27 mars 2007 - 08:35

JugsteR
  • JugsteR
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Mirai DTL-642E500 vs Atec 47" LCD-TV AV470 (Full HD)
är dom 2 tv på samma nivå?

<{POST_SNAPBACK}>

Personligen tror jag inte det. Tex så verkar det som om man inte kan ställa in backlighten på 47":an, och de som har köpt den säger att det är en hel del problem med svärtan.
Sen klarar den inte pixelmappat 1080p.

Sen har den endast en HDMI ingång, och det är lite för lite. En del hävdar att den även har en dvi-d ingång, men det beror nog lite var man köper den. Det är inte samma spec för alla länder verkar det som.

Men den hade helt klart varit mäktig! =)
Och till det priset får man ju 53kg tv för pengarna, det ungefär dubbelt så mycket som för Miraien, om man nu tycker sånt är viktigt =)

/J

Postad 27 mars 2007 - 10:32

marl
  • marl
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Nu har jag också beställt den! :D

Postad 27 mars 2007 - 12:58

Lillstrumpa
  • Lillstrumpa
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Ok! Då är det dags för lite första intryck. Fick den kl 18 igår kväll, hade hämtat en PS3 på Webhallen efter jobbet. Virtua Tennis 3 (1080p) blev det. Laddade sedan hem Tekken, GT HD, Motorstorm demo och Resistance demo. Man fick med Resident Evil på Blu-ray.

Det var stor glädje hos alla sex gubbar som var på besök. Virtua Tennis ser helt enormt bra ut och de andra spelen gick inte heller av för hackor. 10 av 10 för Miraien där. Resident Evil såg bra ut bortsett från att det var grynigt. Jag antar att det beror på dålig transfer för Guds Stad på DVD såg bättre ut bortsett från upplösningen. Får kolla på mer film innan omdömet är klart men var glatt överraskad över hur bra DVD såg ut. Analog tv såg också helt ok ut. Har Comhem och kopplade med en riktigt kass och alldeles för lång antennkabel. Tittar nästan aldrig på tv men kan vara bra för de dagar när man är slö.

Nu ska jag leka lite med linux på PS3:an och sen blir det film ikväll. En bunt bilder ligger uppe i galleriet for your pleasure. Så här långt är jag grymt nöjd med köpet :D

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, och det negativa?
Ingen grön linje i botten?
Svärtan är ok?
Responstiden klarar av snabba spel utan att se konstigt ut? (Typ first person shooters)
Pixlig mottagning av tvsändningar?
etc...

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Även jag är mycket nyfiken på den här tv:n. Har dock inte sett mycket skrivet hur kontrasten och svärtan ligger till.
Det är ju det som är problemet med de flesta LCD-TVs. Någon som sett på en mörk film, typ Sin City, och kan ge ett omdöme?
Hur står den sig som Film-TV? Är det främst en TV-spel/dator-skärm?

//L

Postad 27 mars 2007 - 13:21

tugger
  • tugger
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Till alla som klagar eller undrar om svärta, alla lcd-tvs har diverse problem med svärtan, det kommer du aldrig ifrån och oftast dom som klagar mest är dom som jämfört med plasma då det problemet inte är likastort på dom, så vill du ha en tv där svärtan ska vara perfekt så köp plasma isåfall

Postad 27 mars 2007 - 13:35

Lillstrumpa
  • Lillstrumpa
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tycker inte det gamla argumentet "Vill du ha bra svärta, skaffa plasma" stämmer längre. Har varit runt och tittat en hel del, och faktiskt så verkar en del nya LCD-tvs stå sig väldigt bra mot plasma.

Nu kan iofs situationen vara en annan som man sitter i ett mörkt rum, eller står i en upplyst butik.

Men faktum är, många nya LCDer har bra svärta. Sony m.fl. verkar ha kommit långt. Nu kostar dock dessa runt 20 papp, därför undrar jag om Miraien.
Jo, jag vet. Man får vad man betalar för oftast, men hoppet att hitta ett klipp ger man ju inte upp för det :D

//L

Postad 27 mars 2007 - 13:38

superture
  • superture
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Ok! Då är det dags för lite första intryck. Fick den kl 18 igår kväll, hade hämtat en PS3 på Webhallen efter jobbet. Virtua Tennis 3 (1080p) blev det. Laddade sedan hem Tekken, GT HD, Motorstorm demo och Resistance demo. Man fick med Resident Evil på Blu-ray.

Det var stor glädje hos alla sex gubbar som var på besök. Virtua Tennis ser helt enormt bra ut och de andra spelen gick inte heller av för hackor. 10 av 10 för Miraien där. Resident Evil såg bra ut bortsett från att det var grynigt. Jag antar att det beror på dålig transfer för Guds Stad på DVD såg bättre ut bortsett från upplösningen. Får kolla på mer film innan omdömet är klart men var glatt överraskad över hur bra DVD såg ut. Analog tv såg också helt ok ut. Har Comhem och kopplade med en riktigt kass och alldeles för lång antennkabel. Tittar nästan aldrig på tv men kan vara bra för de dagar när man är slö.

Nu ska jag leka lite med linux på PS3:an och sen blir det film ikväll. En bunt bilder ligger uppe i galleriet for your pleasure. Så här långt är jag grymt nöjd med köpet :D

<{POST_SNAPBACK}>

Ok, och det negativa?
Ingen grön linje i botten?
Svärtan är ok?
Responstiden klarar av snabba spel utan att se konstigt ut? (Typ first person shooters)
Pixlig mottagning av tvsändningar?
etc...

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Även jag är mycket nyfiken på den här tv:n. Har dock inte sett mycket skrivet hur kontrasten och svärtan ligger till.
Det är ju det som är problemet med de flesta LCD-TVs. Någon som sett på en mörk film, typ Sin City, och kan ge ett omdöme?
Hur står den sig som Film-TV? Är det främst en TV-spel/dator-skärm?

//L

<{POST_SNAPBACK}>

*tankar sin city 1080p*

Postad 27 mars 2007 - 13:48

Lillstrumpa
  • Lillstrumpa
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

*tankar sin city 1080p*

<{POST_SNAPBACK}>

Nice!

Postad 27 mars 2007 - 18:03

Unregisterede456c62f
  • Unregisterede456c62f
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Har nu fått min Mirai, tog 2 dar från TBH! Mycket bra...Är väldigt nöjd med min bild, ska kolla på Million Dollar Baby 1080P Hd DVD..Hoppas min dator pallar detta?..kommer med kommentarer om det funkar... :)

Postad 27 mars 2007 - 18:22

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Har inte fått min från Tecnistore än. Beställde för precis en vecka sen nu. :)

Postad 27 mars 2007 - 21:04

Unregistered457e76fb
  • Unregistered457e76fb
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
hur går det med firmwaren till denna apparat egentligen? Any news?

Postad 28 mars 2007 - 07:41

JugsteR
  • JugsteR
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

*tankar sin city 1080p*

<{POST_SNAPBACK}>

Nice!

<{POST_SNAPBACK}>

Hur var det med svärtan? Blev Sin City ok?

Sen har jag en fråga till, om man mute:ar tvn, blir det då en ikon eller liknande på skärmen som säger att det är mute:at? Och försvinner den efter ett tag, eller måste man justera volymen igen för att den ska försvinna?

/J

Postad 28 mars 2007 - 07:47

superture
  • superture
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

*tankar sin city 1080p*

<{POST_SNAPBACK}>

Nice!

<{POST_SNAPBACK}>

Hur var det med svärtan? Blev Sin City ok?

Sen har jag en fråga till, om man mute:ar tvn, blir det då en ikon eller liknande på skärmen som säger att det är mute:at? Och försvinner den efter ett tag, eller måste man justera volymen igen för att den ska försvinna?

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Måste få hem tv'n först...

Postad 28 mars 2007 - 08:32

RealPjotr
  • RealPjotr
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

Om man kopplar den här TV:n till datorn kan man köra andra upplösningar än 1920 * 1080 ? eftersom mitt grafikkort förmodligen inte är tillräckligt vasst för att köra spel på  1920 * 1080 utan kanske exempelvis 1440 * 900 istället, kan jag då köra den upplösningen utan problem?

<{POST_SNAPBACK}>

Borde gå att tvinga fram med powerstrip. Bara å testa. Annars ja, men det blir ju uppskalat på TVn vilket oftast inte ser så snyggt ut.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag skulle rekommendera 1280x720 på datorn och köra via DVI/HDMI. 1280/1920 = 2/3 och 720/1080 = 2/3, så skalningen blir mycket bra. Nästa snäpp nedåt blir 960x540, då blir det 1/2 skalning.

Postad 28 mars 2007 - 08:34

RealPjotr
  • RealPjotr
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

*tankar sin city 1080p*

<{POST_SNAPBACK}>

De filmer du hittar på nätet kan vara dåligt inspelade. Jag har t ex kollat på Matrix 1080 och det var oerhört dålig svärta och ljus, kass kontrast alltså. Inget som har med displayen att göra, utan materialet var kasst helt enkelt.

Postad 28 mars 2007 - 08:39

superture
  • superture
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

*tankar sin city 1080p*

<{POST_SNAPBACK}>

De filmer du hittar på nätet kan vara dåligt inspelade. Jag har t ex kollat på Matrix 1080 och det var oerhört dålig svärta och ljus, kass kontrast alltså. Inget som har med displayen att göra, utan materialet var kasst helt enkelt.

<{POST_SNAPBACK}>

Den är på 15gb i alla fall och det är en x264 rip. Får se hur det ser ut sen!

Postad 28 mars 2007 - 11:08

bullen001
  • bullen001
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej alla tv freaks.

Efter mycket läsning av denna tråd bestämde jag till slut att köpa denna tv. Jag fick den igår och började med lite bildkalibrering. Och jag måste säga att den e riktigt bra för dom pengarna.
Jag skickade ett mail ang. Pixelmapping 1:1 problemet till Mirai och dom svarade inom 2 dagar, vilket jag tycker var ganska bra.

Nu verkar dom ha en ny firmware till denna modell.

Jag klistrar in mail konversationen nedan:

From: xxxxxxxxxxxxxxxx
Sent: Monday, March 26, 2007 8:43 AM
To: Info - Mirai
Subject: Pixelmapping problem

Hello.

I have just bought a mirai DTL-642E500. And i understrand now that you do not use 1:1 pixelmapping over hdmi.

After a lot of research i found a forum, some guys in the forum says that they have got the information from you, that a new firmware is

going to be available soon for this tv. So my question is when this will be available?.

I hope to get an answer soon on this overscannig problem.

Best Regards

xxxxxxxxxxxxx

Dear xxxxxxxxxxxx

The firmware has to be replaced by our service partner.

For this your personal information / serialnumber of the TV is needed.

Met vriendelijke groet,
Best regards,

Reinier Vervaart
Service & Support engineer
MIRAI
Jupiterstraat 106
NL - 2132 HE Hoofddorp
Tel.: +31 (0)23 567 1062
Fax: + 31 (0)23 567 1066
Email: [email protected]
www.mirai.eu - experience the future!

Please note that our office is closed due to national holidays from April 6th – 9th and April 30th

Postad 28 mars 2007 - 11:39

torvaldur
  • torvaldur
  • Forumräv

• 907 inlägg
  • 0

Hej alla tv freaks.

Efter mycket läsning av denna tråd bestämde jag till slut att köpa denna tv. Jag fick den igår och började med lite bildkalibrering. Och jag måste säga att den e riktigt bra för dom pengarna.
Jag skickade ett mail ang. Pixelmapping 1:1 problemet till Mirai och dom svarade inom 2 dagar, vilket jag tycker var ganska bra.

...text...

<{POST_SNAPBACK}>

Dom svarar ju inte på din fråga.

Postad 28 mars 2007 - 11:59

tugger
  • tugger
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Hej alla tv freaks.

...text...

<{POST_SNAPBACK}>

Dom svarar ju inte på din fråga.

<{POST_SNAPBACK}>

Dom undviker den helt och hållet, sen så skulle du aldrig refererat till nåt forum, utan bara hört genom rykten, det man inte vet nåt om ljuger man eller undviker, vill man vänta på firmware kan man nog få vänta ett bra tag, medtanke på att servicefirmorna inte är dom mest uppdaterade när det gäller sånthär...

Postad 28 mars 2007 - 12:14

bullen001
  • bullen001
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Nej.
iof så verkar det ju finnas en ny firmware. Jag tror inte att dom vill skada sitt rykte.
Jag försökte bara peppa upp dom här killarna så att dom tar det här på allvar.
Vi får se vad som händer, jag har mailat honom igen om hur jag ska gå till väga för att få en
uppdatering. Återkommer med info

Postad 28 mars 2007 - 12:46

Unregisterede48f5885
  • Unregisterede48f5885
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Finns det någon som har jämfört/sett Miraien med bilden på tex Sharps LC42XD1E eller Sonys KDL 40W2000? Visserligen ligger de i helt olika prisklasser men det hade varit intressant att få en jämförelse mellan dessa.

Postad 28 mars 2007 - 19:24

zalsson
  • zalsson
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Hur mycket overscan är det via scart RGB?
Olidligt mycket? eller knapp så det märks?
Några andra problem än overscan via scart samt suddigare bild vid 1080p än 1080i?
Justerbar backlight?

Postad 28 mars 2007 - 20:54

flinsnok
  • flinsnok
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
kan någon säga mig vad overscan är?
har inte hängt med vad det är

Postad 28 mars 2007 - 23:03

larsf
  • larsf
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hur stort är paketet? Får man in den i en normal liten bil (Peugeot 307), min skickades igår med Företagspaket 16.00 så den kommer kanske idag. Företagspaket 16.00 måste man väll hämta på postens serviceställe? Den kommer passa fint med min PS3 :D Perfekt inför en veckas semester! :unsure:
Edit: Tack för svaret P@itor :rolleyes:

Redigerat av larsf, 28 mars 2007 - 23:22.

Postad 28 mars 2007 - 23:08

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Var nån som skrev det tidigare när jag fråga. Minns inte vad det var bara

Edit: Måtten på TVns kartong är: 115x96x22cm

Redigerat av P@itor, 28 mars 2007 - 23:09.

Postad 28 mars 2007 - 23:24

superture
  • superture
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Hur stort är paketet? Får man in den i en normal liten bil (Peugeot 307), min skickades igår med Företagspaket 16.00 så den kommer kanske idag. Företagspaket 16.00 måste man väll hämta på postens serviceställe? Den kommer passa fint med min PS3  :D Perfekt inför en veckas semester! :unsure:
Edit: Tack för svaret P@itor :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

Skrev inte nån tidigare att han fått in den i en golf, dvs ungefär som en 307'a? Jag har en golf och hoppas på det i alla fall :D

Postad 29 mars 2007 - 00:58

danielturner
  • danielturner
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Ang lådan så gick den in i polarens peugeot 207 -03 utan större problem

Postad 29 mars 2007 - 03:55

trollett
  • trollett
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Scart ger ju väldigt mycket sämre bild än komponent. men när det gäller denna tvn så kan du koppla konsollen vi vga och få en upplösning på 1080i, vilket är lite sämre en 1080p man kan uppnå med komponent, men detta spelar ingen roll eftersom exempelvis xbox inte stödjer 1080p endå. kopplar du via scart får du endast 480 bildrader vilket blir extremt dåligt, de är den kvaliten det blir på en gammal tjock-tv å då e ju vitsen borta med hd-tv.
Så har du en xbox så koppla in den via vga, playstation 3 genom hdmi vilket ger 1080p. :rolleyes:

Om du syftar på Xbox 360 så klarar den visst 1080p..

Postad 29 mars 2007 - 14:28

zalsson
  • zalsson
  • Lärjunge

• 369 inlägg
  • 0
Ingen som kan svara på dessa frågor så man vet om man vågar beställa tvn....

Några andra problem än overscan via scart samt suddigare bild vid 1080p än 1080i?
Justerbar backlight?

Postad 29 mars 2007 - 17:58

Unregistered57359c7e
  • Unregistered57359c7e
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
är riktigt sugen på denna tv:n!

tänker använda den till tv/film/ps3

bor i ett comhem hus så jag använder vanlig antennkabel, är lite orolig över hur det funkar med denna teven? vill gärna ha hyfsad bild när ja kollar på tv.
läste nånstans att man inte ska satsa på denna full-hd om man vill ha bra bild på vanliga tv:n.. men har det med full-hd:n att göra? om jag köper en hd-tv som inte är full-hd, lämpar den sig bättre??

tack för svar

Postad 29 mars 2007 - 19:53

Unregisteredc4692be9
  • Unregisteredc4692be9
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Ingen som kan svara på dessa frågor så man vet om man vågar beställa tvn....

Justerbar backlight?

<{POST_SNAPBACK}>

Det enda jag gjort via scart är att spela FIFA07 och tänkte inte på overscan då. I XBMC kan man ställa in så att det inte blir overscan så jag har ingen aning om hur det är när man tittar film.

Backlighten går att justera och jag har inte märkt av något ljud vid olika inställningar.

Har för övrigt börjat titta på The Wire på DVD och det ser mycket bra ut bortsett från att OAR tyvärr är 4:3.

Postad 29 mars 2007 - 20:19

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Fick min adapter sladd idag. Köpte denna:
http://www.dustin.se...odID=5010094137

Slängde ihop en bild som visar den å hur den e stiftad. Det e alltså ingen konverter lr något sånt. Bara kopplat rakt in på tre stift.

En grej jag missa med. Ringen runt om på RCA kontakterna samt VGA kontakten är självfallet jord.

Postad bild

Redigerat av P@itor, 29 mars 2007 - 20:20.

Postad 29 mars 2007 - 20:21

tugger
  • tugger
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Ni som sagt att det inte går att pixelmappa 1080p, har ni testat det från dator med hdmi till hdmi? Nvidia har annars skrivit att det endast är möjligt med 1080i på dvin på deras 7xxx-kort. Däremot kan man få ut 1080p om man köper deras kort som har hdmi-utgång

Postad 29 mars 2007 - 20:36

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Ni som sagt att det inte går att pixelmappa 1080p, har ni testat det från dator med hdmi till hdmi? Nvidia har annars skrivit att det endast är möjligt med 1080i på dvin på deras 7xxx-kort. Däremot kan man få ut 1080p om man köper deras kort som har hdmi-utgång

<{POST_SNAPBACK}>

Sök i tråden. Funkar som sagt bättre med hdmi från datorn. Men som jag fatta det var det lite skarpare på 1080i iaf.

Postad 29 mars 2007 - 21:05

asdf123123
  • asdf123123
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Fick min adapter sladd idag. Köpte denna:
http://www.dustin.se...odID=5010094137

Slängde ihop en bild som visar den å hur den e stiftad. Det e alltså ingen konverter lr något sånt. Bara kopplat rakt in på tre stift.

En grej jag missa med. Ringen runt om på RCA kontakterna samt VGA kontakten är självfallet jord.

Postad bild

<{POST_SNAPBACK}>

Nå hur fint blev det med xbox360 med den fina kabeln fick du 1080p att lira eller?

för övrigt tror jag att jag köpte denna på impuls man blir så putt jag tror att denna satsningen kan visa sig vara en bättre affär.. skulle man kanske ha avvaktat till efter sommaren..

http://www.e24.se/dy...id_14873379.asp

Redigerat av angtons, 29 mars 2007 - 21:24.

Postad 29 mars 2007 - 21:55

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Jag har väntat i två år... först vänta jag på prisras. sen HD-ready å nu sist Full HD. Man kan vänta i evighet, kommer alltid något bättre. så jag gav upp nu.

Har som sagt inte fått min TV än å måste låna en 360 så det dröjer lite

Postad 29 mars 2007 - 23:28

JugsteR
  • JugsteR
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Ni som har denna tv, vad händer när man trycker på mute?

Blir det en ikon, och försvinner den i så fall efter ett tag?

/J

Postad 30 mars 2007 - 00:43

Martines
  • Martines
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hur kopplar man in sin 360 på bästa sätt på denna TV? Med en VGA-kabel? https://www.datorbut...me/Default.aspx

Postad 30 mars 2007 - 06:56

superture
  • superture
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Hur kopplar man in sin 360 på bästa sätt på denna TV? Med en VGA-kabel? https://www.datorbut...me/Default.aspx

<{POST_SNAPBACK}>

Bra länk! Fint att du läste tråden innan du postade..........

Postad 30 mars 2007 - 08:49

JugsteR
  • JugsteR
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Bra länk! Fint att du läste tråden innan du postade..........

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tycker det är lite roligt att min lilla faq står precis över den ställda frågan, och ytterligare roligt att den faktiskt svarar på frågan.

Men å andra sidan, det är trevligt med mångfald!

/J

Postad 30 mars 2007 - 13:51

danielturner
  • danielturner
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Liten remsa nere i högra hörnet med källa och bildformat samt mute-ikonen som visas i 5 sek.

Postad 30 mars 2007 - 14:14

JugsteR
  • JugsteR
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Liten remsa nere i högra hörnet med källa och bildformat samt mute-ikonen som visas i 5 sek.

<{POST_SNAPBACK}>

Gott snack, det var precis det jag ville höra!
På min nuvarande tv syns muteikonen hela tiden, hur tråkigt är inte det. Då får man ju trycka höj och sen sänk på volymknappen för att det ska försvinna.

Tack för den informationen!

/J

Redigerat av JugsteR, 30 mars 2007 - 14:14.

Postad 30 mars 2007 - 14:50

dahoof
  • dahoof
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Någon som kör över vga-anslutningen.
Enligt Mirai´s hemsida ska tv´n stödja 1366*768 över vga men jag kan bara köra ut 1024*768 till den.
Nån som kör vga i 1366*768 ?

Postad 30 mars 2007 - 15:01

JugsteR
  • JugsteR
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Enligt Mirai´s hemsida ska tv´n stödja 1366*768 över vga men jag kan bara köra ut 1024*768 till den.

<{POST_SNAPBACK}>

Reinier på Mirais support har sagt till mig att den klarar 1360x768, som man kan se i min lilla faq.

/J

Postad 30 mars 2007 - 15:19

dahoof
  • dahoof
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Reinier på Mirais support har sagt till mig att den klarar 1360x768, som man kan se i min lilla faq.

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Har sagt...! Men frågan är vad den egentligen klarar, jag sitter uppkopplad med tv´n som skärm nu och kan inte välja högre upplösning än 1024*768. om den nu ska klara 1360*768 så brode ju det alternativet finnas med i bildskärmsinställningnrna eller??

Postad 30 mars 2007 - 16:09

Unregisteredd5dddbb3
  • Unregisteredd5dddbb3
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har fixat en sån här Komponent till VGA-kabel nu:
http://www.inet.se/?...stockid=2301368

Har min DVD-recorder via den till TV:n och min Boxer-box via Scart i DVD-recordern... Då slipper man tappa massa bild i toppen som man gör med Scart-RGB koppling när man kollar Boxer-TV.

Postad 30 mars 2007 - 16:51

tugger
  • tugger
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Har sagt...! Men frågan är vad den egentligen klarar, jag sitter uppkopplad med tv´n som skärm nu och kan inte välja högre upplösning än 1024*768. om den nu ska klara 1360*768 så brode ju det alternativet finnas med i bildskärmsinställningnrna eller??

<{POST_SNAPBACK}>

Frågan du borde ställa dig, klarar ditt grafikkort den upplösningen?

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.