Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guitar Hero II / III

1622 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om GH2? 5 är bäst (192 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om GH2? 5 är bäst

1. 1 (3 röster [1.56%])

Procent av omröstning: 1.56%

2. 2 (2 röster [1.04%])

Procent av omröstning: 1.04%

3. 3 (11 röster [5.73%])

Procent av omröstning: 5.73%

4. 4 (54 röster [28.12%])

Procent av omröstning: 28.12%

5. 5 (122 röster [63.54%])

Procent av omröstning: 63.54%

Rösta Gäster kan inte rösta
Guitar Hero II (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.296296 (26) Inga priser
Guitar Hero II (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 9.416666 (11) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 9.357142 (13) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. Gitarr) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.863636 (21) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. 2 st Gitarrer) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8.6 (4) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 02 June 2007 - 01:50

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Fick spelet idag riktigt kul är vad det är  :D

Började på Easy och missuppfatade det hela trodde man var tvungen att ha 5 stjärnor för att komma vidare (inte det lättaste om man aldrig rört gittaren tidigare)

Herregud vad svårt det verkar vara att få 5 stjärnor på medium,inte en chans att jag fixar det
Mina fingrar verkar inte programmerade att hålla reda på 4 knappar sammtidigt och hard/expert vågar jag inte ens tänka på.

Men det spelar ingen roll roligt är det i alla fall

Problemet är att jag är envis som en åsna och inte kommer kunna  sluta innan alla låtar sitter med 5 stjärnor på expert, så jag kommer troligen bli tvungen att spela Guittar hero tills jag dör

<{POST_SNAPBACK}>

Trodde 5 strärnor ver omöjligt på medium men nu har jag bara 3 låtar kvar, varav en är den d###### psychobillt freakout :)

Så träna på Sebbemax!!!

Skall nog knäcka medium i alla fall, hardo expert vet i fan.....ser otroligt svårt ut med 5 stjärnor.

En grej som jag märkt är när jag har spelat en låt 5-10 ggr så vilar jag ifrån den eller stänger av spelet, sen brukar det gå bättreom man spelar den igen lite senare eller nästa dag.

Rocka loss sebbemax!

Postad 02 June 2007 - 07:32

Unregisteredd4d4b754
  • Unregisteredd4d4b754
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Är det ok att visa bilder/nyheter/rykten om GH III i denna tråd?
Eller måste det startas en ny separat speltråd?

Postad 02 June 2007 - 08:03

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Är säkert ok i denna, eller i kommande spel-tråden.

Postad 02 June 2007 - 13:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Är det ok att visa bilder/nyheter/rykten om GH III i denna tråd?
Eller måste det startas en ny separat speltråd?

<{POST_SNAPBACK}>

Kommande spel eller en ny. Jag postade de två låtar som visats i "kommande spel".

Inte mixa med denna iallafall.

Postad 02 June 2007 - 17:45

Unregisteredf051601a
  • Unregisteredf051601a
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Herregud vad svårt det verkar vara att få 5 stjärnor på medium,inte en chans att jag fixar det

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, har slutat räkna antalet gånger jag varit helt övertygad om att saker och ting är omöjligt i detta spel. Har en rejäl bit kvar till 5 stjärnor på Expert (har ju inte 5-stjärnat alla Hard än), men börjar inse att det trots allt troligtvis är möljigt med träning :)

/J

Postad 02 June 2007 - 17:49

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, har slutat räkna antalet gånger jag varit helt övertygad om att saker och ting är omöjligt i detta spel. Har en rejäl bit kvar till 5 stjärnor på Expert (har ju inte 5-stjärnat alla Hard än), men börjar inse att det trots allt troligtvis är möljigt med träning :)

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Låter bra det där, lite peppning för oss som ännu inte klarat det. Skall ge mig på det efter fotbollen ikväll! Skall ha 5 stjärnor på medium i alla fall!!! ;)

Bara 1 stjärna kvar på 1 låt på medium men fick nöja mig för kvällen, ögonen började vattnas :lol:

Jahopp, värmde upp med Killing in the name of idag, satte 500 note streak på första försöket!
Sen klämde jag dit 5 stjärnor på sista låten på Medium!!! :D :D Också på första försöket.

Började sedan på Hard och första konserten var ok, fick 3-4 stjärnor. Kom sedan till Woman med Wolfmother....aj aj aj fastnade vid 50%, en massa hammer on o pull-offs, mina händer hänger inte med :D Känns som det skall till MYCKET träning för att ta sig igenom Hard, eller?

Redigerat av genstruktur, 03 June 2007 - 19:09.

Postad 03 June 2007 - 20:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Har aldrig spelat Guitar Hero på PS2. Men jag gillar rytmspel såsom Donkey Konga, Daigasso Band Brothers och Elite Beat Agents så jag kommer nog digga det här starkt har jag en känsla av :D

Som alla andra då ;)

Postad 04 June 2007 - 10:47

mcbain
  • mcbain
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0

Började sedan på Hard och första konserten var ok, fick 3-4 stjärnor. Kom sedan till Woman med Wolfmother....aj aj aj fastnade vid 50%, en massa hammer on o pull-offs, mina händer hänger inte med ;)  Känns som det skall till MYCKET träning för att ta sig igenom Hard, eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Var lugn.. tyckte Woman med Wolfmother var stentuff.. låtarna efter kommer kännas lätta... fram tills Psycho och dom där på slutet :D

Postad 04 June 2007 - 10:53

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Började sedan på Hard och första konserten var ok, fick 3-4 stjärnor. Kom sedan till Woman med Wolfmother....aj aj aj fastnade vid 50%, en massa hammer on o pull-offs, mina händer hänger inte med ;)  Känns som det skall till MYCKET träning för att ta sig igenom Hard, eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Var lugn.. tyckte Woman med Wolfmother var stentuff.. låtarna efter kommer kännas lätta... fram tills Psycho och dom där på slutet :D

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm ok, ja det låter ju lovande. Tänkte det skulle stegra succesivt efter Woman, då hade det varit tufft :wacko: Klarade till 75% igår i alla fall, klurig den där biten när det bara är hammer ons och pull offs, ganska lång är den med. Fårköra lite varje dag efter jobbet och förhoppningsvis hänger väl fingrarna med till slut.

Postad 04 June 2007 - 17:10

Unregisteredd4d4b754
  • Unregisteredd4d4b754
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Sådär då var alla låtar på medium avklarade ;)
Nu satsar jag på att få 5 Stjärnor på alla medium, vilket verkar vara svårare än jag trodde
Lyckas alltid missa några enstaka noter någon stans på "enkla" stycken så att min Multipel bonus far åt helsike.
Svåra snabba bitar sätter jag oftast galant konstigt nog :)

Att man sedan blir mer o mer förbannad och spelar ännu sämre hjälper inte heller till
(börjar förstå varför folk slår sönder gittarer).

Men övning ska väl ge färdighet får man hoppas, måste bara se tilll at gittaren inte går i bitar innan dess :D

EDIT:
Lätse precis mitt tidigare inlägg om omöjligheten i att få 5 stjärnor på medium
Har trots allt lyckats klara några av låtarna med 5 stjärnor nu så det var inte omöjligt trots allt :D

Redigerat av Unregisteredd4d4b754, 04 June 2007 - 17:17.

Postad 04 June 2007 - 22:17

nimus
  • nimus
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Måste köpa en till gitarr innan helgen. Någon som vet om extragitarren kommer att släppas snart?

Postad 04 June 2007 - 23:27

Unregisteredf051601a
  • Unregisteredf051601a
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Måste köpa en till gitarr innan helgen. Någon som vet om extragitarren kommer att släppas snart?

<{POST_SNAPBACK}>

Tror svaret är nej, och om någon skulle påstå sig känna till ett releasedatum skulle jag vara ytterst tveksam då så många av dessa redan passerat.

Såg förresten att Webhallen tröttnat och nu skriver 2007 i releasefältet ;)

Vi får hoppas det inte är ett lågt sätt att krama mer pengar ur de som fastnat för spelet, men suger kraftigt gör det i alla fall :)

Postad 05 June 2007 - 00:20

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Sådär då var alla låtar på medium avklarade  :D
Nu satsar jag på att få 5 Stjärnor på alla medium, vilket verkar vara svårare än jag trodde
Lyckas alltid missa några enstaka noter någon stans  på "enkla" stycken så att min Multipel bonus far åt helsike.
Svåra snabba bitar sätter jag oftast galant konstigt nog  :)

Att man sedan blir mer o mer förbannad och spelar ännu sämre hjälper inte heller till
(börjar förstå varför folk slår sönder gittarer).

Men övning ska väl ge färdighet får man hoppas, måste bara se tilll at gittaren inte går i bitar innan dess  :D

EDIT:
Lätse precis mitt tidigare inlägg om omöjligheten i att få 5 stjärnor på medium
Har trots allt lyckats klara några av låtarna med 5 stjärnor nu så det var inte omöjligt trots allt  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Du glömmer väl inte av Starpowern va? Då får du mer bonus!
Känns som att jag själv ibland fick sådär 96% av noterna men glömde starpowern, sen spelade jag någon annan gång och hade 93% av noterna men andvände starpowern bättre och fick 5 stjärnor. Inte riktigt klurat ut vad som ger de olika stjärnbetygen. ;)

Postad 05 June 2007 - 07:04

Unregisteredd4d4b754
  • Unregisteredd4d4b754
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Jupp använder star power så ofta jag kan

Stjärnorna bestämms enbart av hur många poäng du får
På www.scorehero.com visas hur många poäng som behövs för att få 4/5 stjärnor på dom olika låtarna

Postad 05 June 2007 - 11:03

Unregistered274dc322
  • Unregistered274dc322
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Måste också skriva ett inlägg i den här tråden :) Väldigt skumt det här spelet (har haft det ett tag nu) Kommer ihåg första gången jag provade det. Fick direkt failed på Easy ;) Och tänkte hur skall det gå på Medium. Men som någon tidigare skrev, övning ger färdighet!! Och det stämmer ju till 100%. När jag sen klarade 5* på alla Easy och började på medium undrade jag hur f*n det skulle gå på Hard. Då var det omöjligt. Men nu när jag klarat nästan 5* på alla Medium och faktiskt 23 låtar på Hard (inte så svårt efter lite träning bara) funderar jag på hur F*N det skall gå på Expert!?!?

Edit; Och igår klarade jag dom 2 första på Expert. Trodde aldrig i min värld att det skulle vara möjligt för några veckor sedan, men nu var det inte direkt så jättesvårt. Kul hur det kan vända.

Förresten det kan väl vara lite intressant att se hur mycket ni har klarat av spelet. Det är väl bara att skriva in som jag gjort:

Easy: 48/48
Medium: 48/48
Hard: 23/48
Expert: 2/48

Keep playing...

Postad 05 June 2007 - 17:39

Unregistered91ad2015
  • Unregistered91ad2015
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Håller på och fixar 5* på alla Hard-låtar, har typ 10 kvar. Gnager även på bonuslåtarna i Expert. En del är jobbiga som... :)

Gör väl en liten tabell jag med:

Hard: 48/48
Expert: 48/48

Postad 05 June 2007 - 20:22

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
gaahh! nu har jag suttit tyst tillräckligt länge....jag blir vansinnig över chorusen på psychabilly på medium, håller ni kvar fingret på den röda och duttar på den gula eller hur gör ni?

Postad 05 June 2007 - 22:50

Unregistered274dc322
  • Unregistered274dc322
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
jiggly.... :)

Jag har en bit kvar sen är jag också där. Eller inte...

Förresten har du klarat Jordan på Expert? Jag gav mig på den låten men den kan jag nog glömma på den här sidan julafton iaf.

Postad 06 June 2007 - 00:27

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
Har försökt nu med Woman - wolfmother på hard nu efter jobbet 2 dagar men jag är för seg i skallen, känns som det inte går att slöspela längre direkt. Man behöver vara skärpt i skallen tror jag. Jag skall ta mig igenom Hard i alla fall, 5 stjärnor vet i fan dock. Det är väl bara fortsätta att öva antar jag :)

Andvänder ni Praticefunktionen eller kör ni bara låten i Tourmodet? Själv ser jag knappt vilka som är hammer - om o pull-off noter på normalspeeden på hard. Fick en lite aha upplevelse när jag saktade ner farten i practice. PÅ easy o medium kan man ju läsa sig till noterna, på hard verkar det nästan som man måste lära sig dem utantill för att hänga med, stämmer det? De bara flyger förbi juh :P

Hard: 8/48

Expert: 0/48

Inte riktigt säker på hard men orkar inte sätta på boxen nu, Woman är det i alla fall. :lol:

Postad 06 June 2007 - 10:41

Unregistered91ad2015
  • Unregistered91ad2015
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
jim boss: Nej jag har inte direkt försökt på Jordan ännu.. eftersom den anses som den svåraste låten i spelet tänkte jag spara den tills det att jag rensat allt annat. Men på Hard har jag ju klarat den, med 5* dessutom :P .

genstruktur: Jag har inga som helst problem med att se vilka som är pull-offs och hammer-ons när man kör.. vissa låtar har krävt att man fått köra practice ett par gånger för att klara den. (läs Psychobilly Freakout och Misirlou på Expert :) )

Postad 06 June 2007 - 10:52

nimus
  • nimus
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Vilka av bonuslåtarna rekommenderar ni att man köper? Nu syftar jag alltså på de som man kan köpa med spelets pengar. Och jag menar inte bara vilka som är roligast att spela utan i första hand vilka som är roligast att lyssna på också (för "åskådarna")? :-)

Postad 06 June 2007 - 14:16

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

• 1067 inlägg
  • 0

Vilka av bonuslåtarna rekommenderar ni att man köper? Nu syftar jag alltså på de som man kan köpa med spelets pengar. Och jag menar inte bara vilka som är roligast att spela utan i första hand vilka som är roligast att lyssna på också (för "åskådarna")? :-)

<{POST_SNAPBACK}>

Freezepop - Less Talk More Rokk
Buckethead - Jordan
Bang Camaro - Push Push (Lady Lightning)

Dom låtarna e riktigt roliga å spela, speciellt Less Talk More Rokk och Jordan. Lajbans på hard å expert då man verkligen får vara flink i fingrarna för att hinna me! :)

Postad 06 June 2007 - 14:26

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

jim boss: Nej jag har inte direkt försökt på Jordan ännu.. eftersom den anses som den svåraste låten i spelet tänkte jag spara den tills det att jag rensat allt annat. Men på Hard har jag ju klarat den, med 5* dessutom  :P .

genstruktur: Jag har inga som helst problem med att se vilka som är pull-offs och hammer-ons när man kör.. vissa låtar har krävt att man fått köra practice ett par gånger för att klara den. (läs Psychobilly Freakout och Misirlou på Expert  :) )

<{POST_SNAPBACK}>

Jaha ja, jag får väl köpa glasögon då eller nåt :lol: NI måste vara duktiga som fan i alla fall.

Postad 06 June 2007 - 18:50

nimus
  • nimus
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Freezepop - Less Talk More Rokk
Buckethead - Jordan
Bang Camaro - Push Push (Lady Lightning)

Dom låtarna e riktigt roliga å spela, speciellt Less Talk More Rokk och Jordan. Lajbans på hard å expert då man verkligen får vara flink i fingrarna för att hinna me! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för tipsen!

Postad 06 June 2007 - 21:36

cpt
  • cpt
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Nån som vet varför "Guitar Hero Encore: Rocks The 80's" bara kommer till PS2 och inte 360?? Grymt enerverande..

För övrigt är det här det ultimata förfest-spelet. Det enda dåliga är låtbegränsningen.

Postad 06 June 2007 - 22:55

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0
PUH!

Äntligen, nu klarade jag Woman på Hard. Med hjälp av att jag satte kompet fick jag lite starpower som jag tog under guitarsolot och på så sätt kom jag igenom. Mätarn var nere på rött där under solot men Starpowern räddade mig! Det var på det berömda håret vill jag lova ;) Tror jag hade 80% av noterna ok :)

Första pull off rundan klarar jag, bridge tror jag det är men sen solot, blå till grön sen måste man flytta och köra orange till röd på typ 1 micrsekund.....svårt som attan och jag tappar alltid bort mig :(

Uppdaterar listan...

Hard: 18/48

Expert: 0/48

Redigerat av genstruktur, 06 June 2007 - 23:42.

Postad 07 June 2007 - 05:32

pappersorm
  • pappersorm
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
kommer gitarren idag eller? är trött på att vänta... :)

Postad 07 June 2007 - 10:00

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Nån som vet varför "Guitar Hero Encore: Rocks The 80's" bara kommer till PS2 och inte 360?? Grymt enerverande..

För övrigt är det här det ultimata förfest-spelet. Det enda dåliga är låtbegränsningen.

<{POST_SNAPBACK}>

Kommer säkert till 360 i nerladdningsbar form istället.

Postad 07 June 2007 - 15:11

JimSlim
  • JimSlim
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Fick mitt spel idag men doh!....hade tagit för givet att guran var trådlös men icke...finns förlängningssladd att köpa??

Postad 07 June 2007 - 19:06

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Fick mitt spel idag men doh!....hade tagit för givet att guran var trådlös men icke...finns förlängningssladd att köpa??

<{POST_SNAPBACK}>

En vanlig usb-förlängning ska funka.

Postad 08 June 2007 - 09:26

Carl_X
  • Carl_X
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Hur lång är kabeln?

Postad 08 June 2007 - 11:37

Unregisteredf051601a
  • Unregisteredf051601a
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

kommer gitarren idag eller? är trött på att vänta... B)

<{POST_SNAPBACK}>

Vet inte. Enligt CDON går den att köpa nu, men det har den ju gått att göra tidigare fast den inte funnits. Webhallen har nu uppdaterat till "Juli 2007" ;)

Känns som det antligen blir att köpa ett nytt paket, eller vänta till GH3 :)

Postad 08 June 2007 - 11:44

mill
  • mill
  • Lärjunge

• 383 inlägg
  • 0
I GH3 ska de vara trådlösa va?

Postad 08 June 2007 - 12:10

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

kommer gitarren idag eller? är trött på att vänta... B)

<{POST_SNAPBACK}>

Vet inte. Enligt CDON går den att köpa nu, men det har den ju gått att göra tidigare fast den inte funnits. Webhallen har nu uppdaterat till "Juli 2007" ;)

Känns som det antligen blir att köpa ett nytt paket, eller vänta till GH3 :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det är inte helt ovanligt att cdon har saker till försäljning som de inte kan leverera, har hänt mig med en del skivor.

Postad 08 June 2007 - 12:13

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

I GH3 ska de vara trådlösa va?

<{POST_SNAPBACK}>

Så är det sagt.

Postad 11 June 2007 - 10:37

JimSlim
  • JimSlim
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hur många låtar finns det? Jag har precis börjat lira på "easy" och låst upp 35 låtar. Låser man upp fler när man börjar lira "medium"??

Postad 11 June 2007 - 10:42

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

Hur många låtar finns det? Jag har precis börjat lira på "easy" och låst upp 35 låtar. Låser man upp fler när man börjar lira "medium"??

<{POST_SNAPBACK}>

Japp! Du låser upp låtar, gitarrer, finishes, videos och karaktärer på medium o uppåt. Tror inte du låser upp något alls på easy....i alla fall inte låtar.

Finns 48 låtar i "spelet", sen finns det ett 25tal till som man kana lira.

Postad 11 June 2007 - 11:20

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
ojoj.. var på sweden rock festival förra veckan å testade detta spel (ordentligt) på tåget ner samt på plats på festivalen... fy f*n vad kul.. ska i detta nu direkt efter att jag skrivit klart detta springa å köpa en!!!!

då var den inköpt!!!!

Redigerat av Majorglenn, 11 June 2007 - 12:42.

Postad 11 June 2007 - 12:03

Unregisteredd4d4b754
  • Unregisteredd4d4b754
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0

ojoj.. var på sweden rock festival förra veckan å testade detta spel (ordentligt) på tåget ner samt på plats på festivalen... fy ******** vad kul.. ska i detta nu direkt efter att jag skrivit klart detta springa å köpa en!!!!

<{POST_SNAPBACK}>

Ännu en som blivit beroende :)

Postad 11 June 2007 - 15:11

BuTTuS
  • BuTTuS
  • Forumräv

• 503 inlägg
  • 0
Helt klart en 5a!
Har dock fastnat någonstans på mitten av Expert, och väntar nu på att den "lösa" gitarren ska släppas så man kan börja lira två åt gången på förfesterna :-)

Postad 11 June 2007 - 20:01

Unregistered91ad2015
  • Unregistered91ad2015
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Jag tröttnade på att vänta efter en extragitarr så jag köpte ett paket till. Det var en given hit att spela duetter på förfesten i fredags.. rekommenderas varmt!!!

Postad 11 June 2007 - 20:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Heh hårt...

Så gör en sann rocker :)

Postad 14 June 2007 - 07:22

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
woho! Klarade psychobilly på medium med 5 stjärnor (äntligen!) Har bara en kvar nu som man måste träna på som fasiken. Har kört lite låtar på hard men det är ju galet svårt. Ligger och nöter på 3 stjärnor men det låter inte fint.

Ett tips om man har svårt för en medium-låt, kör ett par stycken på hard och växla fort ner till medium så tycker hjärnan/ögonen att allting går i ultrarapid...mycket bra ;)

Postad 14 June 2007 - 07:53

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

• 5774 inlägg
  • 0
Personligen väntar jag på Guitar Hero III, orka spela med sladdgittar :wub:

Postad 14 June 2007 - 10:04

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

• 5655 inlägg
  • 0

woho! Klarade psychobilly på medium med 5 stjärnor (äntligen!) Har bara en kvar nu som man måste träna på som fasiken. Har kört lite låtar på hard men det är ju galet svårt. Ligger och nöter på 3 stjärnor men det låter inte fint.

Ett tips om man har svårt för en medium-låt, kör ett par stycken på hard och växla fort ner till medium så tycker hjärnan/ögonen att allting går i ultrarapid...mycket bra :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Jepp, jag gjorde lite så jag med. Bra som fean, värsta snigelfarten ;)

NU har jag inte lirat på en vecka, skall se om det blir lite till helgen!

Postad 14 June 2007 - 20:46

Unregisteredd4d4b754
  • Unregisteredd4d4b754
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Har klarta dom flesta låtar på medium med 5 stjärnor men när man kommer till sluet (sista 10) så är vissa av låtarna galet svåra.
Också kämpat mig igenom dom första 10 låtarna på hard :-)

Hur gör ni när ni fastnar på en låt? tränar ni vissa sektioner om och om igen ? kör ni några låtar på hard och sen tillbaka till medium?

Eller gör ni som jag blir skitförbannad, kastar gittaren , tar en cigg och gnäller här inne :wub:

Undrar då jag suttit fast på låtarna i 3 dagar nu och inte verkar komma nånvart

EDIT:
Blir nog till att ta en paus några dagar, har märkt tidigare att några dagars vila från GHII kan göra underverk

Redigerat av Unregisteredd4d4b754, 14 June 2007 - 21:33.

Postad 14 June 2007 - 21:38

Unregistered938088eb
  • Unregistered938088eb
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Har klarta dom flesta låtar på medium med 5 stjärnor men när man kommer till sluet (sista 10) så är vissa av låtarna galet svåra.
Också kämpat mig igenom dom första 10 låtarna på hard :-)

Hur gör ni när ni fastnar på en låt?  tränar ni vissa sektioner om och om igen ?  kör ni några låtar på hard och sen tillbaka till medium?

Eller gör ni som jag blir skitförbannad, kastar gittaren , tar en cigg och gnäller här inne  :wub:

Undrar då jag suttit fast på låtarna i 3 dagar nu och inte verkar komma nånvart

<{POST_SNAPBACK}>

För det mesta är det ju galna solon på Hard och Expert som gör att det skiter sig, då är det en bra idé att köra dem i practice några gånger, börja sakta och öka sedan farten.
Medium fastnade jag aldrig på men det var knivigt att få 5 stjärnor på en del (Bark at the moon tex.).

Vänta med att ta 5 stjärnor på de sista låtarna på Medium, kör Hard istället, det är bra träning. Du kommer efter en liten tid på Hard tycka att alla låtar på Medium är löjligt enkla, rent av tråkiga.

För att lyckas att ta sig vidare på hard har jag följande tips:

Tänk på att du inte ska hammra som en galning på måfå om det är ett svårt parti, spelet straffar dig hårdare om du slår på strängen och missar en plupp än om du helt enklet skiter i att försöka ta den. Svåra partier kan du ta typ varannan plupp istället och hålla kvar rock-mätaren där den är istället för att tappa ännu mer.

Spara all starpower tills du kommer ner på rött och inte ser någon annan utväg än att använda den. Om du har svårt att klara en låt alltså, annars tar du den där du får bra poäng.

Träna HO/PO (många låtar på Expert & Hard är bra för sån träning), det blir så mycket enklare att hinna med snabba solon om man kan detta. Freebird på Hard är också bra HO/PO träning.

Jag tog ett uppehåll på några dagar när jag satt fast på Psychobilly Freakout på Hard. När jag sedan spelade igen klarade jag den och resten av låtarna(!) på första försöket.

Postad 14 June 2007 - 22:48

Unregisteredd4d4b754
  • Unregisteredd4d4b754
  • Användare

• 193 inlägg
  • 0
Tack för tipsen :wub:

Ska ta en break några dagar o sen leka runt lite på hard ett tag se hur det går.
kan nog vara en bra ide att köra lite svårare för att sedan klara det som är lättare

Oftast är det inte ens svåra solon som är problemet utan att någon enstaka not som jag bara träffar 60-70% av gångerna eller att jag slår på strummen en gång för mycket.
"Note hits" brukar ligga runt 95-98 % men tack vara ovanstående så får jag aldrig en tillräckligt lång 4x sträcka som ofta verkar behövas för 5 stjärnor

En sak som irriterar är att om jag inte tänker på noterna så rör sig fingrarna automatiskt och jag lyckas sätta dom mest otroliga kombinationer utan att veta riktigt hur det gick till.
Sen hakar jag upp mig på ett ställe och börjar tänka grön, grön gul, grön, blå, blå och då fungerar såklart ingenting

Tack en än gång för dom bra tipsen

Postad 16 June 2007 - 17:11

ShaManIX
  • ShaManIX
  • Veteran

• 1930 inlägg
  • 0
För er som inte har råd att köpa Guitar Hero II

Fluit Hero

Postad 18 June 2007 - 23:42

Unregisteredc698c527
  • Unregisteredc698c527
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
var in på nån spelbutik i KistaC dom sa att de lösa guitarerna skulle dyka upp den 25Juli..men det säger ju inte så mycket känns det som...*det är ju fan så man börjar gråta*

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.