* Officiell Tråd - Sony Ericsson P1i *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 05 augusti 2007 - 21:33
Postad 05 augusti 2007 - 21:35
Vart hittar man väckarklockan som skall finnas ?
Den hittar du under Verktyg/Tid eller genom att peka på klockan i StandBy-läget.
Längst ned finns tre st alarmtider du kan aktivera.
Postad 05 augusti 2007 - 21:35
Hittade det , men då ställer man in en generell väckning varje dag om jag fårstått det rätt? Om man vill ha 1 väckning på 1 specifik dag får man använda kalendern då ?
Postad 05 augusti 2007 - 21:47
I den här tråden så har några rekomenderat Exim, jag hoppas dom är bra för jag har beställt från ebay för ett par dagar sen
Tack för tipset!
Det blir nog ett sådant.
Har du köpt SPUC eller SPOC?
Funderar på SPUC nämligen, som sägs vara bättre.
edit: Kanske en dum fråga men jag kan inte låta bli.
Får man ta ut minneskortet ur telefonen och stoppa i ett annat samtidigt som den är påslagen?
Jag har köpt Exim till flera av mina telefoner via Ebay o dom har varit kanon.
Har än så länge inte lyckats slita ut något Exim, använder det första jag satt på
min M600i fortfarande, har haft det på i ett år nästan. Samma på min handdator, inte ens märken i det.
Postad 05 augusti 2007 - 23:15
Eller funkar det inte med gratisversionen av Hotmail?
Postad 05 augusti 2007 - 23:47
Hotmails gratis tjänst stöder inte pop3 eller liknande så att jag tror inte att det går, eller kanske om du använder någon sorts vidarekoppling av mailen till ett annat konto?
Postad 06 augusti 2007 - 08:09
Vad är skillnaden mellan UIQ och S60?
Visst är båda Symbian OS i botten?
Kan man ladda in S60 program i P1:an eller måste man leta efter enbart UIQ?

Postad 06 augusti 2007 - 10:21
Kommer jag kunna använda hotmail i P1:ans e-postprogram då?
Postad 06 augusti 2007 - 10:31

Så nej man kan inte köra UIQ3 på en S60 heller..
Bägge har symbian som operativsystem..
Har aldrig kört någon S60 så jag vet inte vad skillnaden är..
Gissar att det inte ser likadant ut

Postad 06 augusti 2007 - 10:39
Okej! Men om jag skaffar Hotmail Plus för 159kr/år kan jag garanterat läsa min mail i telefonen då?
Kommer jag kunna använda hotmail i P1:ans e-postprogram då?
Har läst lite om Windows Live Hotmail Plus nu och jag ser ingen information om att Hotmail Plus stödjer POP/SMTP, så jag kan tyvärr inte bekräfta om det fungerar eller ej.
Att läsa hotmail från mobilen borde fungera via vanlig websurfning på mobilen, men ett tips är att kolla in programmet FLURRY (flurry.com) som är gratis, och tydligen ska fungera för ändamålet, fast då är det som sagt en egen applikation för att läsa mailen och inte P1-ans egna.
Redigerat av hobbis, 06 augusti 2007 - 10:41.
Postad 06 augusti 2007 - 10:39
Dock har jag ett problem, får inte igång GPRS eller 3G-dataanslutningen.
Har 3 som operatör och har fått inställningarna skickade till mig.
Läste att man kunde avaktivera proxyn, iaf för Telenor, och att det kanske då skulle fungera.
Kommer ihåg att jag hittade den inställningen förr men nu har jag supit bort vägen dit

Postad 06 augusti 2007 - 10:43
2007-08-06: di.se
Sony Ericssons nya smartphone P1, som börjar säljas i veckan, kommer att innehålla ett GPS-system, som går att styra med rösten.
Hmm!!??
Postad 06 augusti 2007 - 11:21
Postad 06 augusti 2007 - 18:21
Enligt en säljare jag pratade med så var dom det......nån som kan bekräfta ?!
Mvh Emil
Postad 06 augusti 2007 - 19:45
Läst lite på esato och det verkar som några buggar hänger kvar från P990.
Men det verkar helt klart som att det är mycket bättre nu när det finns mer minne.
Postad 06 augusti 2007 - 20:01
Nja tvivlar på det, hur har dom fått med operatörerna på det? och då måste man ju urskilja datatrafik mot vissa servrar och bara den trafiken ska vara gratis, tekniskt möjligt ja, men knappast troligtÄr datatrafiken för wayfinder kartorna gratis?
Enligt en säljare jag pratade med så var dom det......nån som kan bekräfta ?!
Mvh Emil
Postad 06 augusti 2007 - 20:09
Hur är webbläsaren och går det fortfarande inte att surfa helsidor på ett acceptabelt sätt?
Det verkar ju gå rätt hyfsat att surfa på apples lur, ligger SE ljusår efter på denna punkt?
Postad 06 augusti 2007 - 20:20
Är det någon som har några RSS adresser att dela med sig?
Jag samlade ett par här (fyll gärna på):
http://www.handdator...id=60529&page=1
Ett par till bra program är Bootman, Tweak peaks och SwissMgr. (vet inte om de nämnts tidigare i denna tråd):
http://invitel.hu/zolea/cps/1down.htm
Redigerat av Unregistered29985, 06 augusti 2007 - 20:48.
Postad 06 augusti 2007 - 22:31

Redigerat av SwedishBadger, 06 augusti 2007 - 22:40.
Postad 06 augusti 2007 - 23:38
Ptja... Surfa in på sidan och kopiera in dom därifrån? =)
Ingen som har haft problem med operatören 3 och dess data-trafik?
Postad 07 augusti 2007 - 08:02
Postad 07 augusti 2007 - 08:03
Gick igår in till en Aircall-butik för att snabbt ta en titt på P1 och eventuellt ett köp.
Jag blev dock smått förfärad, vilken bjässe P1 är?!?! Den är ju större än någon smartphone jag använt dom senaste 2 åren. Helt bissart stor som värsta tegelstenen. (Och nu jämför jag inte med några små telefoner)
Tyvärr så blir det ingen P1 för min del då kan man lika gärna dra en N95 som iaf ser mindre ut.
Vet inte om deras dummie var helt fel i proportionerna men lite fundersam blir man.
Postad 07 augusti 2007 - 08:08
Tacksam för svar!
Postad 07 augusti 2007 - 08:16
Postad 07 augusti 2007 - 08:49
Har ni hittat nåra buggar?
Läst lite på esato och det verkar som några buggar hänger kvar från P990.
Men det verkar helt klart som att det är mycket bättre nu när det finns mer minne.
Jag har råkat ut för en sak hittils. Men det är ingen bugg tills det inträffat igen

Kameran hängde sig i alla fall.
Den stannade på läget då den skulle initialiseras. Jag väntade några minuter men det kom inte vidare. Höll inne bakåtknappen en stund och då kom jag tillbaka till huvudmenyn. Stängde kameraprogrammet och försökte igen, men kameran ville inte starta.
Efter en omstart fungerar det bra.
Det låter konstigt att dummien inte skulle motsvara en riktig telefon.Väldigt besviken på P1 storlek
Gick igår in till en Aircall-butik för att snabbt ta en titt på P1 och eventuellt ett köp.
Jag blev dock smått förfärad, vilken bjässe P1 är?!?! Den är ju större än någon smartphone jag använt dom senaste 2 åren. Helt bissart stor som värsta tegelstenen. (Och nu jämför jag inte med några små telefoner)
Tyvärr så blir det ingen P1 för min del då kan man lika gärna dra en N95 som iaf ser mindre ut.
Vet inte om deras dummie var helt fel i proportionerna men lite fundersam blir man.
De smartphones jag använt tidigare (SE P990i och HTC TyTN) har båda varit rejält klumpigare än P1i, så jag är nöjd med storleken.
Här har du måtten på båda enligt prisjakts uppgifter
--Nokia N95 - Sony Ericsson P1i
Bredd---53-----55
Höjd-----99-----106
Djup-----21-----17
edit: P1i verkar ha ungefär 10% mindre volym

Redigerat av glemmy, 07 augusti 2007 - 08:52.
Postad 07 augusti 2007 - 09:11
Om man gör en "Total fabriksåterställning", försvinner även kontakterna man kopierat från simkortet till telefonen OCH skickade SMS?
Japp, det försvinner... en total fabriksåterställning ska nollställa ALLA inställningar.
Postad 07 augusti 2007 - 09:34
/niklas
Postad 07 augusti 2007 - 09:54
Om man gör en "Total fabriksåterställning", försvinner även kontakterna man kopierat från simkortet till telefonen OCH skickade SMS?
Japp, det försvinner... en total fabriksåterställning ska nollställa ALLA inställningar.
Du kan ju dock välja att inte radera installerade program..
Postad 07 augusti 2007 - 10:38
Logga in på www.mywayfinder.com, klicka på service och väl "Kartor till din mobiltelefon" under "Nerladdningsbara filer" på den sidan. Det är 44 filer som måste laddas ner en och en. Jag har dem liggandes på hårddisken och har funderat på om man skulle zip/rar:a ihop dem och göra dem tillgängliga för allmänheten men hur många upphovsrätter bryter man då mot tro?Får ta och fråga igen... skall ladda hem kartorna över sverige via w-lanet men vart hittar jag dem? någon som vet.
/niklas

Postad 07 augusti 2007 - 11:59
Förnärvarande har jag en W950i som jag gillar "walkmanfunktionen" på men jag står i valet och kvalet mellan att köpa antingen en P1i eller W960i när den kommer.
Är det någon som har haft en W950i som kan göra en jämförelse mellan W950i och P1i?
Hur är musikspelaren på P1i jämfört med W950i?
Ska man vänta på W960i eller köpa P1i?
Postad 07 augusti 2007 - 13:30
Problemet är att jag har språk "Engelska" i min telefon (vet ej om jag missade någon inställning vid uppstarten), och jag har därför laddat ner språkfiler från SE,s hemsida, och försökt installera "Svenska" i telefonen, enligt deras anvisningar.
Det fungerar bra med nerladdning till telefonen fram till det man skall forsätta i telefonen att installera språket. Installationen startar men avbryts nästan omgående.
När jag går in i telefonen och försöker välja svenska från kontrollpanelen, så händer inget.
Någon som har haft samma problem, eller som kan tänkas ha förslag på någon lösning ??
Postad 07 augusti 2007 - 14:45
(fick med Tele2:s hemsida är jag skickade inställningarna via ota)
Ngn som lyckats synka P1:ans kalender mot www.scheduleworld.com och Google Calendar? (Jag får meddelandet "misslyckades" hur jag än gör..)
Redigerat av Unregistered29985, 07 augusti 2007 - 15:30.
Postad 07 augusti 2007 - 15:33
jag köpte min telefon med Telias navigator, och har haft problem med att knapplåstet gått på under navigation, då uppdateras inte skärmen.......
Annars är jag mycket nöjd med telefonen... ska bara skaffa ett större minneskort.....
Postad 07 augusti 2007 - 15:55
På minussisdan är batteritiden som verkar lite sämre än vad jag räknat med, men det kanske beror på att jag leker för mycket med den... Storleken är ingen överraskning men telefonen känns ännu lite ovant stor, även om den verkar vara liten och lätt jämfört med de flesta konkurrenterna.
Jag är också lite ovan vid gränssnittet och överraskad av att man så ofta måste använda pekskärmen och inte kan använda tangentbordet, t ex för att välja den ofta nödvändiga knappen "Mer", eller aktivitetshanteraren. Eller har jag missat något?
Två frågor om program:
1. På SE:s hemsida, om man loggar in som P1-innehavare finns en lista med gratisprogram för nedladdning. Ett program där heter Tracker. Det verkar avsett att med hjälp av gps visa hur långt och snabbt man har förflyttat sig etc. Är det någon som har fått det att funka? Installationen går bra, men programmet säger att det inte finns någon gps trots att gps:en hittas av Wayfinder. (För visst är det så att Wayfinder inte har denna trackingfunktion?)
2. Stämmer det att det inte finns något program för P1 / UIQ 3 som kan hantera prenumeration på podcasts?
Postad 07 augusti 2007 - 19:08
Hur ändrar man starsidan i Opera?
(fick med Tele2:s hemsida är jag skickade inställningarna via ota)
Ngn som lyckats synka P1:ans kalender mot www.scheduleworld.com och Google Calendar? (Jag får meddelandet "misslyckades" hur jag än gör..)
Var hittar jag DIVXPLAYER?
Postad 07 augusti 2007 - 20:28
Väldigt besviken på P1 storlek
Men herregud, säg nu att detta är ett skämt? Hur tusan kan du påstå att den är STOR?? Nää, glöm det förresten, vill helst inte ha ett svar
Postad 07 augusti 2007 - 21:56
Haha, jag instämmer, det är ju förhållandevis liten om du t.ex. jämför med en Iphone eller en Qtek S200, som jag hade tidigare.Väldigt besviken på P1 storlek
Men herregud, säg nu att detta är ett skämt? Hur tusan kan du påstå att den är STOR?? Nää, glöm det förresten, vill helst inte ha ett svar
Postad 07 augusti 2007 - 22:03
Man undrar vilka Smartphone som han har använt...Väldigt besviken på P1 storlek
Postad 07 augusti 2007 - 22:50
Ska man ha en mobil full i godis och en bra skärm som man ser att skriva på och duger att se film + tangentbord så kan man helt enkelt inte få en i mini format..
Jag skulle gärna ha en mobil med 3 tums skärm

Postad 07 augusti 2007 - 22:59
Jag ska ner imorgon igen och ta en titt i en annan butik, men första intrycket kvarstår, större än S200, iPhone kommenterar jag inte då jag inte sett den live eller har mått/m2.
Jag har använt det mesta i telefonväg, htc, qteq, SE, nokia osv
Jag är ju intresserad av telefonen för bövelen

Vad har P1 för godis som inte andra lurar har bortsett ifrån nya mjukvaran?
Postad 07 augusti 2007 - 23:04
Någon som har haft samma problem, eller som kan tänkas ha förslag på någon lösning ??
När min pappa fick sin P990 för ett par månader sen buggade det sig när man skulle välja språk och allt blev på engelska.
Det som hjälpte var en total återställning.
Det borde hjälpa för dig också tror jag, tänk på att allt försvinner dock.
Postad 08 augusti 2007 - 06:42
Sen har du mycket mer minne till operativsystemet än vad som tidigare varit vanligt så det fungerar mycket bättre att köra många program samtidigt..
Men vill du ha det värsta så borde du rikta in dig på Nokia N95 eller HTC Kaiser.
Personligen så väntar jag på Kaiser men den är också stor.
Men jag gillar ett riktigt tangentbord

Postad 08 augusti 2007 - 09:25
Är nämligen dags för ny lur och jag vill inte ha sämre kamera än den jag redan har. Tycker 3,2an är kanon..
Så valet för mig står mellan P1an eller om jag ska vänta på K850i....
Men ni får gärna övertala mig till p1an..

Postad 08 augusti 2007 - 09:48

Postad 08 augusti 2007 - 10:10
Kolla upplösningen på filmklippet och vad din skärm har för upplösning.
Förmodligen måste du ha ett program och konvertera om.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar