Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Uncharted: Drake's fortune

595 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Uncharted: Drake's fortune (115 medlem(mar) har röstat)

Ditt betyg.

1. 1 (3 röster [2.61%])

Procent av omröstning: 2.61%

2. 2 (2 röster [1.74%])

Procent av omröstning: 1.74%

3. 3 (3 röster [2.61%])

Procent av omröstning: 2.61%

4. 4 (38 röster [33.04%])

Procent av omröstning: 33.04%

5. 5 (69 röster [60.00%])

Procent av omröstning: 60.00%

Rösta Gäster kan inte rösta
Uncharted: Drake's Fortune (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 8,94 (68) 99:-

Postad 22 december 2007 - 22:50

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Klarade precis spelet :lol: Tog mej 10 tim och 24 min.

KLart det roligaste spelet jag spelat hitills på ps3:an tyckte det var några snäpp vassare än Ratchet & Clank jag spelade innan !

Köp och spela detta om ni inte redan gjort det :(

Postad 23 december 2007 - 07:48

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Har du tankat från US storen eller EU? US verisionen fungerar inte på EU konsoller vad jag hört

De tog bort regionskodningen på US-demot och lade upp en ny version bara någon dag efter att det släpptes.

Postad 23 december 2007 - 10:29

Unregistereddfd4c7bc
  • Unregistereddfd4c7bc
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Hej!
Har nu provat demot man kan tanka ifrån PSNetwork...jäkligt snyggt är det:) synd bara att det är helt J*VLA omöjligt att klara av när det kommer mer än 3 fiender:( ...borde vara olagligt att behöva spela sådana här spel med en sketen handkontroll:(...ni som har svårt för att spela fps med handkontroll...UNDVIK detta spel..ni kommer bli grymt besvikna när ni fastnar tidigt i spelet P.G.A. man blir total ägd av fiender även på lättaste nivån..om dom är fler än 3 på en gång:(

Postad 23 december 2007 - 11:14

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Hej!
Har nu provat demot man kan tanka ifrån PSNetwork...jäkligt snyggt är det:) synd bara att det är helt J*VLA omöjligt att klara av när det kommer mer än 3 fiender:( ...borde vara olagligt att behöva spela sådana här spel med en sketen handkontroll:(...ni som har svårt för att spela fps med handkontroll...UNDVIK detta spel..ni kommer bli grymt besvikna när ni fastnar tidigt i spelet P.G.A. man blir total ägd av fiender även på lättaste nivån..om dom är fler än 3 på en gång:(

Haha,

Du måste ta skydd och förflytta dig mellan skydden och sljuta ner dem vid bra tillfä'llen, annars åker du på spö.

Postad 23 december 2007 - 13:47

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Hej!

Haha,

Du måste ta skydd och förflytta dig mellan skydden och sljuta ner dem vid bra tillfä'llen, annars åker du på spö.

Exakt så där tänkte jag oxå efter att jag spelat demot, hatar FPS spel med en ps3 dosa och tänkte att detta spel skiter sig väl oxå för mig. Men jag köpte endå spelet och övning ger färdighet :(

Stämmer precis som morlock säger, hela spelet bygger på att man ska "ta skydd och förflytta sig mellan skydden och skjuta ner dem vid bra tillfä'llen"

Gryymt roligt spel och visst är det ganska svårt men väl värt att spelas :lol:

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 23 december 2007 - 13:48.

Postad 23 december 2007 - 14:08

Unregistereddfd4c7bc
  • Unregistereddfd4c7bc
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Hej!

Haha,

Exakt så där tänkte jag oxå efter att jag spelat demot, hatar FPS spel med en ps3 dosa och tänkte att detta spel skiter sig väl oxå för mig. Men jag köpte endå spelet och övning ger färdighet :(

Stämmer precis som morlock säger, hela spelet bygger på att man ska "ta skydd och förflytta sig mellan skydden och skjuta ner dem vid bra tillfä'llen"

Gryymt roligt spel och visst är det ganska svårt men väl värt att spelas :lol:

Haha ok jag fattar det,bara det att man blir jäkligt frustrerad ibland när man dör hela tiden:) blir nog att införskaffa den där nya mus kontrollen till PS3:an vad den nu heter? man är ju trots allt en PC gamer i första hand:D

Postad 23 december 2007 - 14:15

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2 805 inlägg
  • 0

Exakt så där tänkte jag oxå efter att jag spelat demot, hatar FPS spel med en ps3 dosa och tänkte att detta spel skiter sig väl oxå för mig. Men jag köpte endå spelet och övning ger färdighet :lol:

Det är inget FPS!!! :(

Postad 23 december 2007 - 18:23

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Exakt så där tänkte jag oxå efter att jag spelat demot, hatar FPS spel med en ps3 dosa och tänkte att detta spel skiter sig väl oxå för mig. Men jag köpte endå spelet och övning ger färdighet ;)

Det är inget FPS!!! :)

Påstod inte det heller, skrev bara att jag inte gillade FPS spel med en Ps3 kontroll :)

Postad 23 december 2007 - 19:19

Unregisteredf2c3ef7e
  • Unregisteredf2c3ef7e
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

Har du tankat från US storen eller EU? US verisionen fungerar inte på EU konsoller vad jag hört

De tog bort regionskodningen på US-demot och lade upp en ny version bara någon dag efter att det släpptes.

Sen när började dom regionskoda spelen? Har en us konsoll, prövat ladda ner den 2 ggr utan att det händer något när jag ska spela det. Surt!

Postad 23 december 2007 - 19:37

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Sen när började dom regionskoda spelen? Har en us konsoll, prövat ladda ner den 2 ggr utan att det händer något när jag ska spela det. Surt!

Det var ingen regionskodning utan en bugg som gjorde att demot sökte efter EU-filmer som inte fanns och därför inte kunde starta.

Postad 24 december 2007 - 00:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Har du en US konsoll måste du tanka demot från US storen.

För övrigt så är det inte alls omöjligt när det är mer än 3 fiender. Möjligtvis om man är totalt värdelös på att sikta.
Tom jag som är rätt dålig på att spela spel klarar av det på normal utan jättestora problem. Visst ibland får man spela om lite och köra en annan taktik men för det mesta går det bra. Man får se till att skydda sig mycket bara. Ungefär som Gears of War.

Postad 24 december 2007 - 09:07

Unregisterede05aa31f
  • Unregisterede05aa31f
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Jag läste detta spel säljer dåligt i DN, synd&skam.
Har spelat igenom detta enda negativa är att det kunde varit lite längre :) annars är detta ett underbart spel 2007 års bästa spel på ps3?? jag tycker det i allafall

Postad 29 december 2007 - 19:44

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
Sälljer dåligt vetefan, de hade det på typ 2 ställen i hela malmö, resten var slutsålt :D

Fick dock tag i det och ska börja lira det imorn! Ska bli skoj! ;)

Postad 29 december 2007 - 19:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 103 inlägg
  • 0

Sälljer dåligt vetefan, de hade det på typ 2 ställen i hela malmö, resten var slutsålt ;)

Jag tror de menar lite mer....globalt :D

Postad 29 december 2007 - 21:50

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

Sälljer dåligt vetefan, de hade det på typ 2 ställen i hela malmö, resten var slutsålt :D

Jag tror de menar lite mer....globalt :D

Hahaha ;) Det e lördag, vad ska man säga :D :lol: ;)

Postad 29 december 2007 - 23:27

mappe
  • mappe
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Köpte spelet och det är grymt snyggt och roligt att spela. Tummen upp!

Postad 30 december 2007 - 01:42

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Jag håller med vissa av föregående talare, jag var nära att slänga handkontrollen på teven när jag körde demot, går fan inte ALLS att sikta, antingen siktar man aningen för högt, eller aningen för mkt åt sidorna, när jag sitter på pc:n kan jag träffa hur lätt som helst, nej det här spelet låter jag nog vara tills dess att jag skaffat den där muskontrollern till ps3, skjutaspel är gjorda för att spela med mus, och det är ett faktum...

Postad 30 december 2007 - 02:59

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
95% genom det nu. Måste säga att det är lätt det bästa spelet jag spelat på länge.

Postad 30 december 2007 - 18:12

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
56% nu, sjukt roligt och välgjort!

Riktigt skönt äventyrspel!

Postad 30 december 2007 - 21:09

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0

Jag håller med vissa av föregående talare, jag var nära att slänga handkontrollen på teven när jag körde demot, går fan inte ALLS att sikta, antingen siktar man aningen för högt, eller aningen för mkt åt sidorna, när jag sitter på pc:n kan jag träffa hur lätt som helst, nej det här spelet låter jag nog vara tills dess att jag skaffat den där muskontrollern till ps3, skjutaspel är gjorda för att spela med mus, och det är ett faktum...

som med allt annat...

Practice makes perfect.

Postad 03 januari 2008 - 16:59

ivanhoe
  • ivanhoe
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0
Dagens goda nyhet:

Uncharted 2 kommer!

http://www.gamereact...2 utannonserat/

Postad 03 januari 2008 - 18:40

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Dagens goda nyhet:

Uncharted 2 kommer!

Gryymt nice :P hoppas det kommer snart, då ettan var det grymmaste spelet jag spelat hitills på min ps3:a :unsure:

Postad 03 januari 2008 - 18:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Dagens goda nyhet:

Uncharted 2 kommer!

Underbart

Postad 03 januari 2008 - 18:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0

Det är en vanesak. Själv föredrar jag handkontroll framför mus numera.
Tar ett tag att vänja sig sen går det bra men visst mus har större precision.
Jag sitter dock hellre tillbakalutad i en soffa med handkontroll än hukad över ett bord med tangentbord och mus.

Postad 08 januari 2008 - 09:23

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0
Man ska ju kunna se filmsnuttar och bilder som bonus, det står att dessa finns i Galleriet i Huvudmenyn, men jag hittar inget... Inte i XMB i alla fall. Har ni hittat?

Postad 08 januari 2008 - 09:43

kokkelimokk
  • kokkelimokk
  • Lärjunge

• 410 inlägg
  • 0
Dom finns i spelets huvudmeny är jag rätt säker på.

Postad 08 januari 2008 - 21:27

artsibungeri
  • artsibungeri
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0
Precis börjat spela och jag är imponerad hur snyggt det är, mersmak att fortsätta men lite i taget.
Lite lätt ringrostig efter fyra års speluppehåll :)

Postad 09 januari 2008 - 11:00

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Måste bara säga att detta spel är bland det roligaste jag spelat på länge.

Postad 09 januari 2008 - 11:07

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Kanske spoiler-varning så jag gör såhär:
Spoiler

Underbart spel förövrigt, härlig känsla (kontroll, grafik, story, skådespelare etc etc) om än lite oavancerat på vissa bitar (10 år gamla Tomb Raider har ju bättre "simma runt motor" tex...)

Postad 09 januari 2008 - 11:45

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2 805 inlägg
  • 0
Spoiler

Postad 09 januari 2008 - 13:25

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0

Spoiler

Ahh, kan man skjuta oxå - missa det (ja jag var bra trött då jag körde)... ;)

Man tackar.

Postad 09 januari 2008 - 13:32

l2ickard
  • l2ickard
  • Mästare

• 2 805 inlägg
  • 0

Ahh, kan man skjuta oxå - missa det (ja jag var bra trött då jag körde)... :D

Man tackar.

Ja man styr båda två ;) Hehe hade varit roligt o se dej försöka komma förbi den där delen utan att skjuta B)

Postad 09 januari 2008 - 13:44

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Jag klara faktiskt första sekvensen överraskande fort, andra blev knivigare men jag trodde det berodde på härdsmälta i huvudet...(ehh, det gjorde det ju oxå iofs) ;)

Redigerat av pacman, 09 januari 2008 - 13:45.

Postad 09 januari 2008 - 17:18

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0
Nu har man klarat hela spelet på Normala svårighetsgraden. Det tog lite över 12 timmar.
Det är lite blandade känslor...jag brukar aldrig klara av ett spel, har knappt trott att det är meningen att man ska göra det ;) Känns lite tomt när det plötsligt är slut. Det är ju ganska lätt faktiskt, det flyter på som en film, lite lagom panga och hoppa, och gåtorna är ju löjligt lätta. Men det ska väl vara lättsmält action. Hur som helst, grafiken är imponerande, och det är skön känsla i spelet, bra story, och jag gillar att det presenteras som en film!
Jaja nu får väl spelet vila nån vecka så kan man börja om på högre svårighetsgrad, det blir säkert kul!
Jo förresten man får ju belöningar/bonusar, det är bland annat en massa vapen i listan, är det meningen att man ska få fri tillgång till dem, eller hur går det till?? Jag hittade iofs bara ca 20 skatter, det kanske inte räcker...

Postad 09 januari 2008 - 23:08

Unregisteredf3991eca
  • Unregisteredf3991eca
  • Lärjunge

• 311 inlägg
  • 0
Jo lite väl lätt spel men tanken är väl att det ska imponera på alla målgrupper och inte bara oss "oldies" direkt. Nu låter det iofs som att vi är bättre än småglinen på att lira tv-spel vilket är helt fel ;)
Har redan tröttnat på mitt och har spelat det 2 ggr, har väl 2 timmar kvar innan det är varvat tippar jag på så det får bli en kväll med polaren och ett gäng groggar sen åker det i högen med resten av spelen man har tröttnat på. Dags att öppna NHL och FIFA som jag inte ens har testat än, de håller lite längre tippar jag på...

Postad 10 januari 2008 - 09:15

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0

Jo lite väl lätt spel men tanken är väl att det ska imponera på alla målgrupper och inte bara oss "oldies" direkt. Nu låter det iofs som att vi är bättre än småglinen på att lira tv-spel vilket är helt fel :wub:

Lätt spel? ;) Förvånar mig med tanke på att spelet har valbar svårighetsgrad.
Spelet är alltså även för lätt på den svåraste svårighetsgraden?

Redigerat av Unregistered5120ea9a, 10 januari 2008 - 09:15.

Postad 10 januari 2008 - 12:06

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2 517 inlägg
  • 0
Detta är nog GOTY i mina ögon, snart spelat klart det och det är ju fruktansvärt bra. Mycket underskattat av recensenter. Har sett dom klaga på saker spelet gör hur bra som helst "det är jättesvårt att göra slagkombinationerna och man dör för de andra skjuter på en". hur lätt somhelst och man gör det inte när där e fult med snipers runtomkring direkt.

Spelet kunde ju haft någon form av online läge och lite mer annan typ av innehåll kanske. Men det är allt jag kan klaga på för tillfället! Nyskapande och grymt underhållande :)

Postad 10 januari 2008 - 12:11

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22 887 inlägg
  • 0
Nyskapande är väl att ta i, snarare väldigt välgjort utnyttjande av beprövat koncept. Typiskt Naugthy Dog mao. :)

Grafiken är ju galet vacker, både tekniskt och "art-mässigt", men lite optimering hade inte skadat, lite väl mkt hackande framrate och även tearing. Fixar de nog till tvåan. ;)

Postad 10 januari 2008 - 13:42

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3 866 inlägg
  • 0

Nyskapande är väl att ta i, snarare väldigt välgjort utnyttjande av beprövat koncept. Typiskt Naugthy Dog mao. :)

Grafiken är ju galet vacker, både tekniskt och "art-mässigt", men lite optimering hade inte skadat, lite väl mkt hackande framrate och även tearing. Fixar de nog till tvåan. ;)

Håller med om det med grafiken både i rörelser och det rent estetiska i vyerna. Undrar om det går att lägga in en patch som fixar tearingen... läste om nåt annat spel som de släppte innan det var helt färdigslipat men man kunde ladda ner en patch senare. Men sen så undrar man ju när Uncharted 2 kommer... ;)

Angående svårighetsgraderna så tycker jag det är på tok för stor skillnad mellan Normal och Svår. Normal är löjligt simpel för mig som ändå inte är nån inbiten gamer, medan Svår är omöjlig. Vansinnig har jag inte lyckats låsa upp men det känns som att jag klarar mig utan den! :P

Postad 11 januari 2008 - 14:01

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0
Kom precis hem från elgiganten i borås med ett exemplar :) . Var förövrigt enda stället här i krokarna som hade detta inne, jag tror personligen att försäljningen av uncharted har kommit igång på allvar nu efter en ngt seg start

Postad 11 januari 2008 - 14:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 103 inlägg
  • 0
Inte för att vara sån, men svenska försäljningen betyder inget i sammanhanget så du kan inte dra slutsater från dem (eller snarare från lokala ställens lagerstatus). Eller du kan, men det blir inget vidare bra :)

Postad 11 januari 2008 - 14:52

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Gissar dock själv att Uncharted kommer att ha en väldigt lång stadig försäljning med tanke på att det är en core-titel i ett tidigt skede av PS3s livstid. Många av de som köper PS3 framöver kommer antagligen att köpa spelet precis som många tidigare köpte Resistance som sålde bra väldigt länge.

Postad 12 januari 2008 - 17:22

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0
Det här är RIKTIGT bra. Känns dock lite snopet att man är uppe i 71% efter knappt 6tim på normal. Oavsett vilket så är det väldigt länge sen jag sögs in i ett spel som med detta. När man väl klarat det så känns det som att man skulle kunna njuta av det i varje fall nån gång till ;)

Postad 12 januari 2008 - 18:09

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Förstår verkligen inte varför jag inte har märkt av någon tearing. Detta borde ju drabba alla om fenomenet finns där.

Har snart spelat färdigt spelet.

Postad 12 januari 2008 - 18:12

BerganSwe
  • BerganSwe
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Har klarat det på både normal och hard, inte märkt någon tearing eller "hack", ska snart lira igenom det på Crushing. Tycker faktiskt det är så bra att man kan klara det fler gånger.

Postad 12 januari 2008 - 18:15

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 103 inlägg
  • 0
Vissa är mer känsliga för screentearing än andra. Jag ser det inte heller i många spel där det ska finnas.

Postad 13 januari 2008 - 16:24

muraren
  • muraren
  • Beroende

• 1 408 inlägg
  • 0
Tog mig igenom det nu på ca 9 timmar på normal men oj vad bra det var/är! kommer snart att påbörja en ny omgång och försöka hita lite fler skatter.

Postad 19 januari 2008 - 15:00

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Har också spelat igenom spelet nu.
Detta är nog det bästa spelet jag spelat sedan Resident Evil 4, som Uncharted också påminner om enligt mig.

Postad 19 januari 2008 - 15:09

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0
Får nog fasen bli en sväng in till EG nån dag framöver och inhandla detta spel.... blir bara mer och mer sugen ju mer man läser om det...!!

Postad 20 januari 2008 - 09:10

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1 069 inlägg
  • 0
Lånade det av en jobbarkompis igår och streckspelade det på normal. Tog lite drygt nio timmar vilket sabbade min nattsömn rätt rejält men för känslans skull var det schysst att köra det i ett svep. Förutom lite småmissar med styrning och kamera på sina ställen är det här ett av de bästa spelen jag spelat på ps3. Spelet är enormt charmigt och känns lite som en klassisk äventyrsfilm. Positivt överaskad då spelet var mycket mera än bara en välpolerad yta!

Något som enligt mig hade gjort spelet ännu bättre hade varit om mera fokus lagts på problemlösning. Som det är nu är det bitvis väldigt mycket skjutande och jag tyckte att det ibland kändes lite tröttsamt. De problem man ska lösa är så enkla att de inte är så mycket till problem utan man kör bara på. Jag tror att jag hade gillat det ännu bättre om det hade varit lite klurigare på sina ställen.

Redigerat av Unregistered3ece8f6f, 20 januari 2008 - 09:37.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.