Att streama media till din PS3
616 svar till detta ämne
Postad 16 december 2007 - 21:35
dabman
-
dabman
-
Lärjunge
-
-
325 inlägg
Hej igen,
Nu har jag fått igång min DNS-323 mot ps3:an. Jag installerade Twonky media på dns-323 och efer det så hittade ps3 mina filer. Funkar kanon med bilder och musik, men i min mappar med film så hittar ps3 inget media. Vilket format ska filmerna vara i? Nu har jag dem i *.iso. Vilket format hanterar ps3:an??
Tacksam för hjälp.
Mangen tack på förhand.
Prova filmformat som .mpg .avi tex. .iso är bara en container.
Postad 20 december 2007 - 11:22
kokkelimokk
-
kokkelimokk
-
Lärjunge
-
-
410 inlägg
Vilket program är bäst att streama med i dagsläget? Fick hem routern igår och lekte lite med Nero Media Home för det hade jag på datorn.
Vill gärna ha tips på bra serverprogram man kan använda också. Körde med Red Kawa igår och det fungerade bra men tänkte att det kanske finns bättre. Skulle framförallt vilja kunna föra över flera filer samtidigt.
Postad 20 december 2007 - 15:38
Unregistered6f7e79ab
-
Unregistered6f7e79ab
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Twonkymedia är i min mening det bästa programmet. Äter inte allt minne och fungerar hur smärtfritt som helst för mig.
Lycka till!
Postad 20 december 2007 - 20:11
andyman
-
andyman
-
Användare
-
-
140 inlägg
Har problem med att streama till min PS3 via tversity. Lyckas inte med att föra över en film på 7gig, men en som är på 1,5gig funkar!? Tidigare har det funkat att se på filmen men nu lägger nätverket av och på datorn så uppstår ett problem med mediasever.exe.
Några tips?
Postad 21 december 2007 - 09:54
mangeP
-
mangeP
-
Lärjunge
-
-
369 inlägg
Har du problem med att streama trådlöst till din PS3? Detta löste mina problem:
Jag har en D-link DI624+ trådlös router/switch , men jag gissar att detta kan appliceras på många trådlösa routers.
Det jag gjort är detta. i min router har jag disablat "mixed mode" alltså man kan bara göra connect med G-utrustning(54mbit).
Sedan så har jag oxå gjort disable på D-link's egna "high speed special" (vet inte riktigt vad detta heter) eftersom detta kan inte PS3'an utnyttja ändå.
När jag gjort detta så visade det sig att min PC som förut haft en "hoppande" trådlös hastighet mellan 24 - 54 mbit nu ligger stadigt mellan 48-54Mbit och att streama till min PS3 är inga problem!
Postad 21 december 2007 - 10:14
shaman958
-
shaman958
-
Användare
-
-
166 inlägg
har mac och trådlöst nätverk, installerade twonkymedia....skumt program egentligen, syns inte!. sän hittade ps3`an filsystemet till mac`en, överförde filmer, musik utan problem...ända problemet var bilderna som den inte hittade direkt. Är tvungen att lägga dom bilder jag vil överföra i en egen mapp på mac`en.
filmer, musik: ingen problem
bilder: lite strul
hm, man måste kanske köpa programet.
Postad 27 december 2007 - 10:23
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
Antagligen är det bara jag som inte fattar, men får det inte att fungera med tversity(gick ej att få servern att starta) så skippade det och antar att iom att jag inte har något behov av transcodning utan mest vill kunna lira musiken som finns på datorn via ps3 i ljudanläggningen så ska det fungera lika bra med wmp11?
Men fattar verkligen inte hur jag ska få det att fungera så om någon vänlig själ med förbarmande vill ta sig an en liknande guide för wmp11 så vore jag tacksam.
Postad 27 december 2007 - 10:33
Unregistered8a254399
-
Unregistered8a254399
-
Användare
-
-
158 inlägg
......så om någon vänlig själ med förbarmande vill ta sig an en liknande guide för wmp11 så vore jag tacksam.
För mej fungerar det genom att i wmp11: Meny "Verktyg/Alternativ" Fliken "Bibliotek" Knappen "Konfigurera delning" Klicka i "Dela ut mina media" Efter det så dök det upp en wmp11 icon under Video/Musik/Bilder i PS3.
Postad 27 december 2007 - 10:46
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
Ok, precis så som jag har gjort
undrar lite hur kan man gå igenom kopplingen mellan ps3 och laptopen. Kanske är det något väldigt elementärt jag har glömt. Kör utan router kabel mellan ps3 och laptop. Ska laptopens nätverksutgång konfigureras på något sätt? (kör med 3g modem i usb uttag på datorn)
Edit: läste att det ska vara korsad kabel, vet tyvärr inte hur man kollar om man har rak eller korsad, men den kabel jag kör på har använts mellan det tidigare telia adsl modemet och dator, och även körts mellan samma modem och min x360.
Redigerat av s.m.f, 27 december 2007 - 10:52.
Postad 27 december 2007 - 11:02
Unregistered8a254399
-
Unregistered8a254399
-
Användare
-
-
158 inlägg
Edit: läste att det ska vara korsad kabel, vet tyvärr inte hur man kollar om man har rak eller korsad, men den kabel jag kör på har använts mellan det tidigare telia adsl modemet och dator, och även körts mellan samma modem och min x360.
Då har du en vanlig (ej korsad) kabel. Korsad kabel kan bara användas mellan två enheter tex dator-PS3. Vanlig kabel måste man ha en router/switch mellan enheter tex dator-router-PS3. Alt modem-dator eller modem-PS3.
Redigerat av Unregistered8a254399, 27 december 2007 - 11:04.
Postad 27 december 2007 - 11:22
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
ok tusen tack för svaret, då inhandlas ny kabel omgående
Postad 27 december 2007 - 22:29
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
jaha. ny nätverkskabel införskaffad, inte en jäkla skillnad. Blir så förbannat less på att nätverk alltid ska ######s. Några råd.
wmp 11 inställt enligt odjobs anvisning
att i wmp11:
Meny "Verktyg/Alternativ"
Fliken "Bibliotek"
Knappen "Konfigurera delning"
Klicka i "Dela ut mina media"
Postad 27 december 2007 - 22:56
Unregistered8a254399
-
Unregistered8a254399
-
Användare
-
-
158 inlägg
Hmmm....
Om du ska köra utan router och koppla korsad kabel mellan dator-Ps3 så måste du nog ställa in fast IP i Ps3.
Jag antar att datorn får sin IP från en DHCP server genom bredbandet om du har modemet inkopplat.
Postad 27 december 2007 - 22:59
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
hmm ok, allt det där låter vettigt och jag skulle säkert kunnat fixa det, men vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja.
att ange manuellt ip på ps3 är ju lätt. men då måste jag på något sätt fixa denna ip från datorn och där tar det stopp utan guidning....
Postad 27 december 2007 - 23:10
Unregistered8a254399
-
Unregistered8a254399
-
Användare
-
-
158 inlägg
Du kan ange en valfri IP på Ps3
tex: 192.168.1.23
Postad 28 december 2007 - 09:55
c0ol
-
c0ol
-
Användare
-
-
144 inlägg
hmm ok, allt det där låter vettigt och jag skulle säkert kunnat fixa det, men vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja. att ange manuellt ip på ps3 är ju lätt. men då måste jag på något sätt fixa denna ip från datorn och där tar det stopp utan guidning....
Kör guiden för internetdelning på din dator, så delas internet ut och du får en dhcp server på datorn som kommer ge din ps3 en ip-adress, och då komme rdu även komma ut på internet.
Postad 28 december 2007 - 10:38
Unregistered7c5139ba
-
Unregistered7c5139ba
-
Beroende
-
-
1 310 inlägg
Hej igen,
Nu har jag fått igång min DNS-323 mot ps3:an. Jag installerade Twonky media på dns-323 och efer det så hittade ps3 mina filer. Funkar kanon med bilder och musik, men i min mappar med film så hittar ps3 inget media. Vilket format ska filmerna vara i? Nu har jag dem i *.iso. Vilket format hanterar ps3:an??
Tacksam för hjälp.
Mangen tack på förhand.
Prova filmformat som .mpg .avi tex.
.iso är bara en container.
Kör delning via WMP11. Musik och bilder funkar klockrent, men jag får heller inte filmer att funka. Musikvideos i mpeg borde ju synas, men gör det icke! Likaså lite korta avi-filmer (divx-codec). Kan det vara så att om det ligger EN fil som PS3 inte klarar i en mapp med många filer så syns INGEN av filerna?
Postad 28 december 2007 - 10:42
Lepricon
-
Lepricon
-
Lärjunge
-
-
301 inlägg
Använd tversity....
Redigerat av Lepricon, 28 december 2007 - 10:42.
Postad 28 december 2007 - 10:50
Unregistered0e3a6535
-
Unregistered0e3a6535
-
Forumräv
-
-
692 inlägg
Använd tversity....
Är Tversity lika segt för nån annan som för mig? det tar en 10min från att jag slår på min ps3:a tills den hittar mediaservern/tversity.
Postad 28 december 2007 - 11:11
kokkelimokk
-
kokkelimokk
-
Lärjunge
-
-
410 inlägg
Kan tversity koda om filmerna till format som ps3 klarar av? Jag kör med Nero Mediahome som har automatisk omkodning så där fungerar flest video-filer för mig. Fungerar kanon.
Postad 28 december 2007 - 20:02
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
hmm ok, allt det där låter vettigt och jag skulle säkert kunnat fixa det, men vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja. att ange manuellt ip på ps3 är ju lätt. men då måste jag på något sätt fixa denna ip från datorn och där tar det stopp utan guidning.... Kör guiden för internetdelning på din dator, så delas internet ut och du får en dhcp server på datorn som kommer ge din ps3 en ip-adress, och då komme rdu även komma ut på internet.
Har fått till så att ps3 får internet, det gick smidigt och enkelt att fixa, två klick typ, men den förb.... mediedelningen fungerar inte För två dagar sedan ansåg jag att jag hade iallafall hyfsad koll på datorer och nätverk, men nu är det frustration 24/7
Postad 29 december 2007 - 00:43
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
ok för att alla nätverksgurus ska ha lite att gå på. Min ps3 kan ansluta till internet via min laptop. Har korsad kabel rätt in i laptopen, INGEN router. MEN mediedelning fungerar inte. Alla inställningar är rätt i media spelaren, så det sitter INTE där, det är något annat, men vad...  antar att problemet är att jag har kabeln rätt in i laptopen, men man borde väl på något sätt kunna konfigurera så att det blir problemfritt... någon?
Postad 29 december 2007 - 00:49
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2 455 inlägg
Använd tversity.... Är Tversity lika segt för nån annan som för mig? det tar en 10min från att jag slår på min ps3:a tills den hittar mediaservern/tversity.
min ps3 hittar tversity efter ungefär 2 sekunder. Hinner knappt in i menyn innan det är klart. Söker man manuellt så tar det kanske nån minut max
Postad 29 december 2007 - 08:37
EA_73
-
EA_73
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
ok för att alla nätverksgurus ska ha lite att gå på. Min ps3 kan ansluta till internet via min laptop. Har korsad kabel rätt in i laptopen, INGEN router. MEN mediedelning fungerar inte. Alla inställningar är rätt i media spelaren, så det sitter INTE där, det är något annat, men vad... antar att problemet är att jag har kabeln rätt in i laptopen, men man borde väl på något sätt kunna konfigurera så att det blir problemfritt... någon?
Kolla så att du har tillåtet programmet som ska streama i din brandvägg på din laptop. För att testa kan du stäna av windows brandvägg och om du ev har någon annan typ f-secure eller norton.
Postad 29 december 2007 - 09:19
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
jepp har testat att stänga av den, men wmp11 styr windows brandväggen automatiskt när man startar delning. Sedan har jag nod 32 antivirus, men hittar inga brandväggsfunktioner i det programmet tror bara det är antivirus
Postad 29 december 2007 - 18:24
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
jösses vad störande, har nu visserligen ingen router och är inte helsugen på att köpa en, men fungerar det direkt om jag köper en så är det svårt att så emot. Men det måste ju gå att konfigurera utan en router, allt annat är ju värdelöst
Postad 30 december 2007 - 00:08
Unregisteredee312c77
-
Unregisteredee312c77
-
Veteran
-
-
1 828 inlägg
Förbannat, helt plötsligt funkar det inte att streama från burken till PS3:an. Använder Nero MediaHome.
Ibland hittar PS3:an mappen men inget innehåll. Gäller såväl foton & mp3 som filmer.
Nån med magiska fingrar?
Postad 30 december 2007 - 03:12
Gis
-
Gis
-
Användare
-
-
118 inlägg
Orkar inte läsa igenom alla sidorna i tråden, så jag dyker bara in här i slutet, med risk för halshuggning...
Har sett att lite folk har problem med att det går segt att streama... Har precis fått igång kopplingen själv mellan PS3 och Nero MediaServer. För det första tar listningen av filerna en halv evighet. Sen tar det ungefär 2 minuter från det att man tryckt på låten tills dess att den spelas upp. Sen mitt i låten kan den lägga av och börja om från början. Nu har jag hört 1/4 av en låt ca 30ggr.... Den verkar inte orka buffra ordentligt...
Både PS3an och datorn har bra anslutning (trådlös) mot routern. Bör man lägga ner tid och ork på att få detta att lira eller ska man helt enkelt köra på USBdisk istället? Tyvärr fungerar det ju inte med subtitles och diverse olika format då man tappar transcodingen, men det känns ju som det kan kvitta när det bara sniglar fram?
Tversity får jag inte att funka överhuvudtaget. Startar några sekunder, sen dör det med "Tversity Media Server is stopped or is not responding". Tycks vara ett problem utan lösning?
s.m.f, kör du någon mjukvarubrandvägg? Kan hända att man måste aktivera portarna för UPnP i den för att kunna se servern i PS3an. Ett bra sätt att se om det är brandväggen som bråkar, är att tillfälligt inaktivera den och se om mediaservern dyker upp i ps3an.
Postad 30 december 2007 - 03:49
Aggro
-
Aggro
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Använd inte nod32 om ni vill ha serverfunktionelitet. Gäller även webbservrar m.m.
Postad 30 december 2007 - 14:23
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
aggro - förklara tack. Nod32 fungerar med torrentprogram, min webserver och allt annat jag använt med, har inte ens en brandväggsfunktion, men jag ska testa att stänga av för att se om det gör någon skillnad, vilket känns som en högoddsare.
Postad 30 december 2007 - 14:49
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
ok testat att stänga av nod32 INGEN skillnad, precis som väntat. Har ingen annan brandvägg än windows egna och wmp11 öppnar automatiskt portarna i den då delning aktiveras, har såklart även testat att avaktivera den, ingen skillnad.
internetdelningen har fungerat till ps3, men som sagt inte mediedelningen..... fler som har ideér....?
Postad 01 januari 2008 - 11:52
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
ok, antar att ingen har någon lösning på hur jag får delningen att fungera till ps3 ansluten direkt till porten på datorn.
Siktar då på en router
Finns det något man ska undvika eller är alla plug and play med ps3? Något tips på gigabit routers som är enkla och smidiga? Behöver INTE trådlöst. skall köra kabel.
Postad 01 januari 2008 - 13:00
PlasmaNoob
-
PlasmaNoob
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
Har fått allt att fungera nu =) Men det hackar en del i 1 av filmerna på burken jag har, tror att det beror på att den är uppe i runt 13Mbit/s, kanske går att laborera lite i TVersity.
Programmen och i vilken följd jag installerade dom är följande:
1. TVersitySetup_0_9_11_3c.exe (Installerade INTE medföljande codecs)
2. ffdshow rev1734 (Bara standardinstallation: next-> next-> =)
Ladda ner här
3. MatroskaSplitter (haali_mediasplitter) Samma där bara next -> next ->)
Ladda ner här
4. ac3filter_1_46.exe (Vet inte om den behövdes men jag installerade den i afall =)
Sen startade jag TVersity servern och ändrade i settings -> transcoder ENDAST upplösningen till 1280*720 och därefter delade jag ut mappen *.mkv filerna och allt fungerade som det skall.
Har dock en för slö dator för dom riktigt tunga uplösningarna verkar det som.
Gott nytt år!!!!!
Postad 01 januari 2008 - 13:08
PlasmaNoob
-
PlasmaNoob
-
Lärjunge
-
-
277 inlägg
ok, antar att ingen har någon lösning på hur jag får delningen att fungera till ps3 ansluten direkt till porten på datorn.
Siktar då på en router Finns det något man ska undvika eller är alla plug and play med ps3? Något tips på gigabit routers som är enkla och smidiga? Behöver INTE trådlöst. skall köra kabel.
Prova en korsad nätverkskabel och öppna porten i windows brandvägg som används av TVErsity (port:41952) Kanske fungerar.
Postad 01 januari 2008 - 14:21
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
fick inte servern att starta i tversity, testade ominstallera etc, alla portar öppna osv, ingen brandvägg, etc, men la ner det programmet, försöker få det att fungera med wmp11 istället.
Postad 01 januari 2008 - 17:30
Unregistered7c5139ba
-
Unregistered7c5139ba
-
Beroende
-
-
1 310 inlägg
Får heller inte TVersity att funka. Laddade hem senaste med stöd för PS3 2.10 FW, men precis som för s.m.f så startar inte servern. Jag ser i aktivitetshanteraren att den startar och är igång ett par sekunder, sedan bara den försvinner igen. Har testat allt enl. deras egen felsökning men inget funkar. Kör på en stationär dator som är ansluten med kabel till en trådlös router, UPnP aktiverat (Netgear). På den sationära burken kör jag F-secure. Mediaserver.exe är tillaggd i listan i F-secure så det kan inte gärna vara det heller.
Har testat WMP11 tidigare och det funkar bra för bilder och musik, men inte filmer.
Vad är det som gör att TVersity inte funkar???
EDIT: Inget TVersity monster-freak som vet vad som kan vara galet alltså???
Redigerat av Unregistered7c5139ba, 02 januari 2008 - 14:28.
Postad 03 januari 2008 - 01:29
Gis
-
Gis
-
Användare
-
-
118 inlägg
Får heller inte TVersity att funka. Laddade hem senaste med stöd för PS3 2.10 FW, men precis som för s.m.f så startar inte servern. Jag ser i aktivitetshanteraren att den startar och är igång ett par sekunder, sedan bara den försvinner igen. Har testat allt enl. deras egen felsökning men inget funkar. Kör på en stationär dator som är ansluten med kabel till en trådlös router, UPnP aktiverat (Netgear). På den sationära burken kör jag F-secure. Mediaserver.exe är tillaggd i listan i F-secure så det kan inte gärna vara det heller. Har testat WMP11 tidigare och det funkar bra för bilder och musik, men inte filmer.
Kanske en dum fråga, men har du senaste flashplayern installerad?
Postad 03 januari 2008 - 15:33
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
ok, måste ju finnas någon som kan fixa detta.
1 ps3
får ip nummer
får internet
får ej tillgänglig på upnp
nat typ2
ps3 kopplad med kabel direkt till laptop.
ps3 eller wmp hittar inte varandra. VÄGRAR testa tvrsity mer, det hänger sig, startar, kommer inte åt server osv, verkar riktigt buggigt, så föredrar få det att fungera med wmp11, så snälla inga rekomendationer på andra program.
Jag får samma resultat via en netgear 4 portars switch som jag har.
Jag kan bara svagt ana att det har med upnp att göra, men det är installerat och aktiverat i xp och i ps3. Det är iallafall inte i ps3, för där är det på och i xp fick jag installera det via lägg till program via xp skivan.
Vad är felet, känns så otoligt frustrerande....
Postad 03 januari 2008 - 17:00
Unregistered7c5139ba
-
Unregistered7c5139ba
-
Beroende
-
-
1 310 inlägg
Får heller inte TVersity att funka. Laddade hem senaste med stöd för PS3 2.10 FW, men precis som för s.m.f så startar inte servern. Jag ser i aktivitetshanteraren att den startar och är igång ett par sekunder, sedan bara den försvinner igen. Har testat allt enl. deras egen felsökning men inget funkar. Kör på en stationär dator som är ansluten med kabel till en trådlös router, UPnP aktiverat (Netgear). På den sationära burken kör jag F-secure. Mediaserver.exe är tillaggd i listan i F-secure så det kan inte gärna vara det heller. Har testat WMP11 tidigare och det funkar bra för bilder och musik, men inte filmer.
Kanske en dum fråga, men har du senaste flashplayern installerad?
Jag måste vara stendum som inte får igång skiten, så du behöver inte oroa dig för att komma med någon dum fråga. Skall kolla om jag har senaste flashplayern när jag kommer hem, men det borde ju knappast påverka om mediaservern sparkar igång eller ej, vilket är det som är problemet! går in på windows services, väljer TVersity mediaserver och startar. Kommer upp en ruta som säger "försöker starta..." stapeln kommer halvvägs sedan stänger den ner igen och en ny dialogruta kommer upp som säger att services stoppats igen eftersom den inte behövs!?! JOO, jag behöver VISST ha igång den! Har skapat regler för TVersity i brandväggen. T.om stängt ner brandväggen, ominstallerat och gjort ALLT, men alltid samma resultat. Lägger ner TVersity nu. Fast jag ska göra ett sista försök på laptopen hemma också. Problemet är bara att de flesta filerna ligger på den stationära datorn med dess USB-disk...
Postad 04 januari 2008 - 00:20
s.m.f
-
s.m.f
-
Forumräv
-
-
667 inlägg
Jaaaaaaaaaaaaaaa nu fungerar det, vilket jäkla besvär. Följde rådet i detta inlägg http://community.eu....amp;postcount=8Windows media player 11 solutions(worked for me, might work for others): Forums stated the following which helped some folks with this issue: "Shut off the ps3. Go to start, run, then type services.msc. When that pops up go to the bottom and pick windows media network sharing and stop that. Close the window. Go to my computer then go to tools at the top and folder options. From there hit the view tab and select the show hidden files and folders and about 2 spaces under that is something about hiding system files. Un-check both of these. When you click the second one it will ask you if you are sure and say yes. Then get out of that and go to c drive, docs and settings, all users, then under that there should be the DRM folder. In that folder delete everything. After that go back to the tools folder options view thing and put back the two checks that you took off. Go back to servies.msc and start back up the windows media sharing thing. Then turn back on your ps3 and it should work." NOTE: It is your system and your responsibility for using this information. Be careful with what you do if you are unfamiliar with these instructions.
This worked for me after days of trying everything elseUnderbart, men finns inte en chans att hag kommit på det där själv, eller ens varför..... :s Hur som helst fungerar all, musik, alla bilder och all film jag har på datorn nu underbart. Någon som vet om det går att få albumlogotyperna att synas på ps3 när jag bläddrar bland dom på servern?
Postad 04 januari 2008 - 14:41
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
Jaaaaaaaaaaaaaaa nu fungerar det, vilket jäkla besvär.
Följde rådet i detta inlägg
http://community.eu....amp;postcount=8 Windows media player 11 solutions(worked for me, might work for others): Forums stated the following which helped some folks with this issue: "Shut off the ps3. Go to start, run, then type services.msc. When that pops up go to the bottom and pick windows media network sharing and stop that. Close the window. Go to my computer then go to tools at the top and folder options. From there hit the view tab and select the show hidden files and folders and about 2 spaces under that is something about hiding system files. Un-check both of these. When you click the second one it will ask you if you are sure and say yes. Then get out of that and go to c drive, docs and settings, all users, then under that there should be the DRM folder. In that folder delete everything. After that go back to the tools folder options view thing and put back the two checks that you took off. Go back to servies.msc and start back up the windows media sharing thing. Then turn back on your ps3 and it should work." NOTE: It is your system and your responsibility for using this information. Be careful with what you do if you are unfamiliar with these instructions.
This worked for me after days of trying everything else
Underbart, men finns inte en chans att hag kommit på det där själv, eller ens varför..... :s
Hur som helst fungerar all, musik, alla bilder och all film jag har på datorn nu underbart.
Någon som vet om det går att få albumlogotyperna att synas på ps3 när jag bläddrar bland dom på servern?
Album art stöds inte om man strömmar från en PC, bara om du rippar till PS3 interna Hårddisken..... vad sade du, suger det eller ?
Postad 06 januari 2008 - 20:04
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2 455 inlägg
Har fått allt att fungera nu =) Men det hackar en del i 1 av filmerna på burken jag har, tror att det beror på att den är uppe i runt 13Mbit/s, kanske går att laborera lite i TVersity. Programmen och i vilken följd jag installerade dom är följande:
1. TVersitySetup_0_9_11_3c.exe (Installerade INTE medföljande codecs)
2. ffdshow rev1734 (Bara standardinstallation: next-> next-> =) Ladda ner här
3. MatroskaSplitter (haali_mediasplitter) Samma där bara next -> next ->) Ladda ner här
4. ac3filter_1_46.exe (Vet inte om den behövdes men jag installerade den i afall =)
Sen startade jag TVersity servern och ändrade i settings -> transcoder ENDAST upplösningen till 1280*720 och därefter delade jag ut mappen *.mkv filerna och allt fungerade som det skall.
Har dock en för slö dator för dom riktigt tunga uplösningarna verkar det som.
Gott nytt år!!!!!
Har en helt clean installation av XP och provade exakt som du sa. Funkar ej med mkv iaf  undrar om VLC ställer till något?
Redigerat av WmB, 06 januari 2008 - 20:10.
Postad 07 januari 2008 - 21:31
WmB
-
WmB
-
Veteran
-
-
2 455 inlägg
Okej. Har tjafsat tillräckligt med detta nu snart.
Det funkar inte alls, på något sätt om jag inte installerar medföljande codecs till tversity + k-lite. Då funkar allt finfint förutom just ljud från MKV och andra 720p-filmer.
Finns det någon som har en idé? AC3-filter är med i K-lite...
Postad 08 januari 2008 - 18:19
Unregistered1e2043ea
-
Unregistered1e2043ea
-
Användare
-
-
107 inlägg
Funkar sjukt bra för mig i alla fall med TVersity!
Kör med en netgear 108 mbps trådlös router.
Hade problem i början men öppnade sedan porten 41952 i brandväggen.
Sen har det rullat på! 90% av mitt material funkar!
Mkv har jag inte räknat med att det skulle funka heller.
Inga hack eller trams! Till och med HD material som Sagan om Ringen rullar på utan problem
i mitt trådlösa nätverk, detta trots att min PS3:a står och tankar ner material från Playstation store!
Och jag kör ingen "on the fly konvertering" utan högsta möjliga kvalitét i alla inställningar.
Jag kan nog snart säga att min gamla Xbox med Mediacenter nog snart kan pensioneras =)
För er som har problem med hackande etc.- testa med en vanligt nätverkskabel in i routern istället.
Redigerat av Unregistered1e2043ea, 08 januari 2008 - 18:21.
Postad 08 januari 2008 - 23:08
töffl
-
töffl
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
hej!
du verkar ha koll på PS3!!
skulle du kunna hjälpa mig -- kan jag skaffa en PS3a för att ersätta både dator, dvd-spelare och sterio..?
,,funkar det Bra att surfa med den ..?
tack på förhand!!
//nybörjare med en teknikTom lägenhet
Postad 08 januari 2008 - 23:18
LeTheMan
-
LeTheMan
-
Beroende
-
-
1 014 inlägg
hej! du verkar ha koll på PS3!! skulle du kunna hjälpa mig -- kan jag skaffa en PS3a för att ersätta både dator, dvd-spelare och sterio..? ,,funkar det Bra att surfa med den ..? Surfa funkar perfekt om du har trådlös tangentbord och mus som jag har. Dvd-spelare och stereo, ja! Men jag är tveksam om att den kan ersätta en dator, så nej.
Postad 08 januari 2008 - 23:36
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
hej! du verkar ha koll på PS3!! skulle du kunna hjälpa mig -- kan jag skaffa en PS3a för att ersätta både dator, dvd-spelare och sterio..? ,,funkar det Bra att surfa med den ..?
Surfa funkar perfekt om du har trådlös tangentbord och mus som jag har. Dvd-spelare och stereo, ja! Men jag är tveksam om att den kan ersätta en dator, så nej.
Jag undrar fortfarande vad jag gör för fel som tycker att surfandet är helt oanvändbart på PS3. Funkar det att se videos på tex youtube nu för tiden? Var ett tag sen jag tröttnade nämligen.
Redigerat av thetias, 08 januari 2008 - 23:36.
Postad 10 januari 2008 - 21:44
Unregisteredc2273ee1
-
Unregisteredc2273ee1
-
Användare
-
-
117 inlägg
Någon som lyckas streama från Dreambox till PS3a?
Postad 10 januari 2008 - 22:09
davidandersson
-
davidandersson
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
hej! du verkar ha koll på PS3!! skulle du kunna hjälpa mig -- kan jag skaffa en PS3a för att ersätta både dator, dvd-spelare och sterio..? ,,funkar det Bra att surfa med den ..?
Surfa funkar perfekt om du har trådlös tangentbord och mus som jag har. Dvd-spelare och stereo, ja! Men jag är tveksam om att den kan ersätta en dator, så nej.
Jag undrar fortfarande vad jag gör för fel som tycker att surfandet är helt oanvändbart på PS3.
Funkar det att se videos på tex youtube nu för tiden? Var ett tag sen jag tröttnade nämligen.
Funkar utmärkt att se på Youtube, webbläsaren har uppgraderats några gånger...
Postad 10 januari 2008 - 22:38
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Jag undrar fortfarande vad jag gör för fel som tycker att surfandet är helt oanvändbart på PS3.
Funkar det att se videos på tex youtube nu för tiden? Var ett tag sen jag tröttnade nämligen.
Funkar utmärkt att se på Youtube, webbläsaren har uppgraderats några gånger...
Dozo, då får jag se om det är användbart nu.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Playstation
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|