Tror ni detta fungerar igen vid nästa sony ericcsons firmware uppgradering? Jag använder senaste firmware hitills redan erhållen genom uppdaterings programmet.
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
Postad 18 november 2007 - 15:34
Tror ni detta fungerar igen vid nästa sony ericcsons firmware uppgradering? Jag använder senaste firmware hitills redan erhållen genom uppdaterings programmet.
Postad 19 november 2007 - 08:41
Postad 19 november 2007 - 19:39
Jag funderar på denna då den verkar riktigt cool men jag undrar några saker:
Vilken typ av hörlurar e det, har inte hittat nån info, vill helst att det ska va 3.5 så man kan använda "normala" hörlurar.
En annan sak är måste man ha en sån där specifik SE usb-kabel eller är det mini-USB???
Postad 20 november 2007 - 07:12
Hej!
Jag funderar på denna då den verkar riktigt cool men jag undrar några saker:
Vilken typ av hörlurar e det, har inte hittat nån info, vill helst att det ska va 3.5 så man kan använda "normala" hörlurar.
En annan sak är måste man ha en sån där specifik SE usb-kabel eller är det mini-USB???
Jepp du kan använda andra hörlurar än dom som följer med (3,5 mm)och det följer med en USB kabel till datorn...
Redigerat av bpl, 20 november 2007 - 07:12.
Postad 20 november 2007 - 12:14
Det hoppas jag verkligen, jag orkar inte skicka in min! Dom måste ju vara medvetna om felen, det verkar som att majoriteten av dom som har den här telefonen har någon form av problem!
Jag har faktiskt lämnat in min W910i för omflashing nu. Samt att jag sa att de skulle ta bort som har med KENT att göra..

Får se hur länge det tar.
Postad 20 november 2007 - 19:02
Det hoppas jag verkligen, jag orkar inte skicka in min! Dom måste ju vara medvetna om felen, det verkar som att majoriteten av dom som har den här telefonen har någon form av problem!
Jag har faktiskt lämnat in min W910i för omflashing nu. Samt att jag sa att de skulle ta bort som har med KENT att göra..
Hva vil en omflashing si? At man legger inn all programvaren i telefonen på nytt? Går det å få bort alt som har med Kent å gjøre på den måten?
Postad 20 november 2007 - 19:18
Hmm, det är ju värt att lämna in den bara för det

Kanske ska ta ett snack med min handlare får se!
Återkom gärna när du fått tillbaka den!
Postad 20 november 2007 - 19:26
e2zippo, jag återkommer hur det går... jag misstänker att de inte kan ta bort allt KENT kraffs.

Hör ni.. vart kan jag ladda hem teman till min W910i som har snygga menyer etc.?
Postad 20 november 2007 - 21:46
mojo, en omflashning innebär att firmwaren, mobilens BIOS typ, skrivs in på telefonen på nytt. Detta kan behövas göras om befintliga firmwaret har blivit korrupt av någon anledning. Det har egenltigen inget med programmen på telefonen att göra.
e2zippo, jag återkommer hur det går... jag misstänker att de inte kan ta bort allt KENT kraffs.
Hör ni.. vart kan jag ladda hem teman till min W910i som har snygga menyer etc.?
Här tex...
Postad 21 november 2007 - 18:01
1. Hur fungerar det med knappar, skärm etc?
2. Fungerar de senaste mobilspelen felfritt eller lagger de etc. på grund av för dålig processor eller liknande?
Redigerat av Carolus Rex, 21 november 2007 - 18:02.
Postad 22 november 2007 - 10:08
mojo, en omflashning innebär att firmwaren, mobilens BIOS typ, skrivs in på telefonen på nytt. Detta kan behövas göras om befintliga firmwaret har blivit korrupt av någon anledning. Det har egenltigen inget med programmen på telefonen att göra.
Här tex...
Tackar! Nåt mer ställe? Vilka är era favvo teman?
Postad 22 november 2007 - 21:12
"- Utfört arbete: Uppdatering SW RICA019, Test OK"
Än så länge så verkar luren fungera iaf.

Postad 23 november 2007 - 18:13
Postad 24 november 2007 - 21:19
Postad 26 november 2007 - 15:00
Postad 26 november 2007 - 16:12
Har haft w910i ett rätt bra tag nu och verkar ha haft tur då min lur fungerat klockrent, förutom en liten grej; när jag använder walkmanfunktionen och har igång shuffle så händer det ofta att den kör samma låt 3-4ggr i rad (kanske längre, tröttnar efter 3 lyssningar och byter manuellt). Nån annan som upplevt detta och om det är ett vanligt fel, tror ni att en framtida firmware kommer ställa det tillrätta?
Det är faktiskt det ända jag också har haft som fel på min 910.
Antar att det + lite rappare menyer kommeer bli åtgärdat vid en ny firmware.
Är det någon som vet om man kan spara var man ligger i en talbok. Exempelvis när man inte vill lyssna mer utan köra lite musik. Som det är nu måste man manuellt komma ihåg vilken fil jag lyssnade på senast. På min IAudio hade jag en knapp för att spara positionen, vilket var väldigt bra.
Postad 27 november 2007 - 16:46
Verkar snurra bra.
Det som jag stör mig på är att jag inte kan ta bort KENT låtar från playlisten under tracks. Failed står det när jag vill ta bort..
Jag har inte kvar KENT låtarna på minneskortet.
Hur ta bort tracksen från playlist tro?
Postad 27 november 2007 - 21:48
Så, nu har jag fått tillbaka min lur också. Uppdaterad firmware till R1CA039.
Verkar snurra bra.
Det som jag stör mig på är att jag inte kan ta bort KENT låtar från playlisten under tracks. Failed står det när jag vill ta bort..
Jag har inte kvar KENT låtarna på minneskortet.
Hur ta bort tracksen från playlist tro?
Bra den "snurrar" bedre nå! Men hvordan gikk det med de andre Kent-greiene? Klarte de fjerne det?
Postad 28 november 2007 - 16:42
Jag förstår inte hur man kan släppa en lur med så mycket problem, testar dom inte prylar innan dom skeppar ut till butikerna?
Den fysiska kvaliten har jag inga klagomål på.
Postad 01 december 2007 - 10:58
29?
39?
Tänkte det är bra att veta när man köper luren nästa vecka, fixa direkt i butik eller göra det hemma.
Postad 01 december 2007 - 21:16
Postad 01 december 2007 - 21:47
Nu har jag upptäckt ytterligare ett vettigt alternativ till W910i. Nokia 5610 verkar intressant. Vad tror ni om den?
men den har ju inte släpps än

Postad 01 december 2007 - 22:14
Nu har jag upptäckt ytterligare ett vettigt alternativ till W910i. Nokia 5610 verkar intressant. Vad tror ni om den?
men den har ju inte släpps änAnnars är det ju bara att hoppas på att 5610 har lika bra slide som w910.
Den verkar ju iaf ha bättre kamera och 3,5 mm-plugg direkt i telefonen. Sen så verkar det också som den har RDS-radio, vilket inte Nokias telefoner haft tidigare.
Postad 03 december 2007 - 17:00
Det började redan från uppackning med att den då och då stängde av sig. Körde en återställning i telefonen och det blev bra i nån vecka, men sedan ännu värre. Den senaste veckan har det inte gått att starta telefonen alls, den bara lyser grått i skärmen och i den röda lampan.
Efter att ha läst om den nya firmwaren R1CA039 så väntade jag in den (finns på Update service nu om nån missat det), i hopp om att problemen skulle försvinna med uppdteringen. Jag har nämligen köpt min W910 genom tele2.se och skulle bli tvungen att skicka in den vilket jag helst vill slippa.
Så, idag, kunde jag äntligen ladda ner den nya firmwaren, uppdateringen gick smidigt, telefonen gick igång som vanligt igen och - nu har en helt ny bugg äntrat scenen.
Telefonen verkar funka fint, med det lilla undantaget att kontaktlistan, samt menyn för ljud- och bildinställningar (rngsignaler och bakgrunder o dyl), är "osynliga". WTF?! Det går att scrolla igenom listorna, posterna finns där, men de är helt svarta och man ser inte vad man gör. Alla andra menyer ser ut som vanligt.
Nån annan som råkat ut för detta? Hände alltså först idag, när jag installerade R1CA039.
Postad 04 december 2007 - 22:16
Köpte den på netonnet utan försäkring, kommer det gå på garanti då?
Postad 05 december 2007 - 12:55
Nu pratade jag med några på jobbet som har denna telefon, SAMTLIGA har samma fel.
Det jag tycker är konstigt, hur kan den funka, helt utan problem i en månad, å sen bara...tvärstopp?
Jag har inte installerat nåt, inte tagit bort nåt, ingenting....märkligt.
Postad 06 december 2007 - 10:37
Men. Vilket dassigt ljud! När man kör Mega Bass o musik med liiite bas i så spricker det nåt kopiöst o blir helt omöjligt att lyssna på. Måste använda vanliga "Bas" för att få någorlunda ljud, men saknar ju då den ljudupplevele jag pyntat för. Hade en W810 förut o hade då inga såna här problem.
Har det att göra med vilket ljudformat musiken är nedladdad i? Lurarna?
Nån som upplevt samma? Vad gör man åt det?
Postad 10 december 2007 - 17:46
Hur ser det ut på problemfronten?
Någon ny fw som fixat det mesta?
Postad 11 december 2007 - 11:02
Telefonen verkar funka fint, med det lilla undantaget att kontaktlistan, samt menyn för ljud- och bildinställningar (rngsignaler och bakgrunder o dyl), är "osynliga". WTF?! Det går att scrolla igenom listorna, posterna finns där, men de är helt svarta och man ser inte vad man gör. Alla andra menyer ser ut som vanligt.
Nån annan som råkat ut för detta? Hände alltså först idag, när jag installerade R1CA039.
Uppdaterade alldeles nyss till R1CA039 och allt fungerar fint åt mig. Får hoppas jag slipper problemet jag hade tidigare nu också

Postad 12 december 2007 - 11:11
Ingen annan som upplevt de här ljudproblemen? Vilket format har ni laddat ner musiken i? AAC? MP3? Vad funkar bäst??? Hur får man musiken i AAC-format?Min utbytta tfn har nu funkat i ca tre veckor o jag håller tummarna...
Men. Vilket dassigt ljud! När man kör Mega Bass o musik med liiite bas i så spricker det nåt kopiöst o blir helt omöjligt att lyssna på. Måste använda vanliga "Bas" för att få någorlunda ljud, men saknar ju då den ljudupplevele jag pyntat för. Hade en W810 förut o hade då inga såna här problem.
Har det att göra med vilket ljudformat musiken är nedladdad i? Lurarna?
Nån som upplevt samma? Vad gör man åt det?
Postad 14 december 2007 - 13:56
SE verkar ha tappat kvalitets tänket helt, funderade ett tag på att byta in min o köpa k850 ist men vart till o med avrådd av säljaren (som man tycker borde vilja sälja en dyrare lur) då det va så mkt buggar o shit med den med..
Håller hårt i min tro tjänare w810i ett tag till tror jag! Den ger fan aldrig upp

((har inte brytt mig om att läsa nåt i tråden men om jag kan avskräcka nån stackare från att köpa denna (i dags läget iaf) så e mitt uppdrag slutfört!))
Postad 15 december 2007 - 14:08
Kan någon delge sina åsikter ang detta då det verkar som att många haft problem i övrigt...
Postad 16 december 2007 - 13:33

Postad 17 december 2007 - 21:03

Söker div KENT saker till W910i
12 bakgrunder
3 teman
8 unika ringsignaler
2 skärmsläckare
/Halo
Postad 18 december 2007 - 14:39
Jag måste ladda varannan dag även om jag inte har ringt något.
När telefonen är på laddning och igång så kommer jag aldrig upp i 100%, stannar på 97-98%.
Hade en W850 innan denna och batteritiden på den var sjukt mycket bättre.
Ska det vara så här eller har jag ett defekt batteri i min W910?
Har senaste firmware i luren.
Postad 19 december 2007 - 10:19
Postad 19 december 2007 - 11:11
Har bra batteri så du borde kolla upp den. Laddade den 1 gång på 6 dagarHur är batteritiden på era telefoner?
Jag måste ladda varannan dag även om jag inte har ringt något.
När telefonen är på laddning och igång så kommer jag aldrig upp i 100%, stannar på 97-98%.
Hade en W850 innan denna och batteritiden på den var sjukt mycket bättre.
Ska det vara så här eller har jag ett defekt batteri i min W910?
Har senaste firmware i luren.
Postad 19 december 2007 - 12:23
Har bra batteri så du borde kolla upp den. Laddade den 1 gång på 6 dagar
Har du både gsm och 3g igång då?
Var och frågade i butiken jag handlade den i och fick till svar att det var för att jag hade 3g igång.
"Den drar jättemycket mer då" sa tjejen där.
På min gamla W850 så hade jag både gsm och 3g igång ständigt och som jag sa tidigare, grymt mycket bättre batteritider.
Ska gå dit igen och kräva nytt batteri eller ny telefon.
Postad 21 december 2007 - 19:09
Postad 27 december 2007 - 19:05
Jo en grej, min telefon började att starta om sig en dag, (samma problem som många haft i tråden) men det visade sig att om jag drog ur headsetet medan jag startade den så funkade den fint igen. Jag kanske inte hade kontakten isatt ordentligt? Gillar telefonen skarpt!
Postad 28 december 2007 - 13:18
Det enda som stör mig utöver det är att det brusar i högtalarna när man pausar i Walkman-spelaren. Något som hänt någon annan?
Och så har jag en konstig fråga, finns det något sätt att skaffa introduktionsvideon igen? Den hör ju liksom till telefonen, tycker jag, och den har nu försvunnit.. tacksam för all hjälp jag kan få.
Postad 28 december 2007 - 15:57
Jag har haft min W910i i över 2 månader och har inte haft några problem trots ett flitigt installerande och avinstallerande mm! Batteriet räcker minst 5-6 dagar med normalt bruk (ej 3G). Bara som en balans till att negativt som skrivs här....
Jo en grej, min telefon började att starta om sig en dag, (samma problem som många haft i tråden) men det visade sig att om jag drog ur headsetet medan jag startade den så funkade den fint igen. Jag kanske inte hade kontakten isatt ordentligt? Gillar telefonen skarpt!
Men man köper ju inte en 3G-telefon för att enbart använda GSM. Så det intressanta är ju batteritiden i 3G-nätet.
Postad 28 december 2007 - 20:36
Har nu hittat introduktionsvideon, så det problemet är ur världen.
Nu har jag ett annat problem. Vid systemåterställningen försvann alla teman förutom Eclipse och Walkman. Vill självklart ha alla teman som följde med telefonen och med min vanliga otur finns de inte ens på S/E's hemsida! Hittade en zip-folder på nätet som innehöll ett par av dem, men flash-menyerna fungerade bara på vissa.
Finns det någon vänlig själ här som skulle kunna tänka sig att skicka teman till mig?
Och om man skulle åka på att "reflasha" telefonen, exakt vad görs då?
(Är inte så haj på mobiler egentligen)
En sista fråga också.. angående sliden. Min går att röra nån millimeter till höger, är det acceptabelt? Har aldrig haft någon slidemobil förut så jag klassas väl som en newbie på den fronten.
Redigerat av SE-nerd, 29 december 2007 - 02:44.
Postad 04 januari 2008 - 15:21
Postad 04 januari 2008 - 15:47
Igår fick jag tillbaks exakt samma problem som innan systemåterställningen och gick till affären med den idag. Fick då en programuppdatering (till den versionen med 39 på slutet) och allt var frid och fröjd - tills jag kom hem. Då var alla orginalspel och program som bortblåsta + att jag inte kan få igång Walkman!
Jag är sååå nära på att slänga den här telefonen åt skogen nu eller åtminstone kräva en ny, som i alla fall håller sig felfri i en vecka.
Postad 04 januari 2008 - 15:54
Redigerat av rocky77, 04 januari 2008 - 15:55.
Postad 04 januari 2008 - 20:12
Det första jag gjorde va att uppdatera den.
MEN
Går det inte att få kontakternas födelsedagar som påminnelser i kalendern?

Edit: Har fixat det nu med MyPhone Explorer men ändå, går det inte i telefonen?
Redigerat av Topper Harley 77, 04 januari 2008 - 20:29.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar