![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
7 år sedan |
Postad 27 september 2008 - 17:49
Tack själv Morlock!Tack för grymt squadspel ikväll inZane.
Det var en magisk upplevelse det där kan jag lova.

Postad 27 september 2008 - 17:54
Tack själv Morlock!
GRISAR!!! Vad har ni gjort för att förtjäna en beta!?!?! Är ju bara liiiiiiiiitttttteeeee avundsjuk!

Postad 27 september 2008 - 19:46

Va i hela /(%¤&¤#//()=&¤&%7....
Skriv så tangentbordet glöder om era upplevelser...Ni kan ju inte bara lämna oss ensamma i mörkret

Edit
Så ofattbart taskigt å inte skriiiiiiva mer

Redigerat av moparman, 27 september 2008 - 19:47.
Postad 27 september 2008 - 21:14
Nä, men man kan ju faktiskt ändå skriva om sina upplevelser utan att "spoila" något så att säga. Och en hel del är ju faktiskt redan avslöjat, de olika klasserna å sånt! Får hoppas på åtminstone lite feedback från herrarnaDe får inte avslöja något från betatester.......

Postad 27 september 2008 - 22:49

Postad 28 september 2008 - 00:34
Postad 28 september 2008 - 00:56
Hur skall man någonsin bli bättre än morlock i något spel när han alltid får testa alla spel flera månader innan oss dödliga
![]()
![]()
Word! Snacka om spel mot ett mål!
Redigerat av Unregistereda1381774, 28 september 2008 - 00:57.
Postad 28 september 2008 - 01:00
Ähh inte f-n kan dom svenska, har man börjat en tråd så ska man väl dela med sig av den info man har, eller?De får väl svara själva men jag är ganska säker på att de inte får säga något i princip....att då posta inlägg i ett forum är ju ganska idiotiskt.....

Redigerat av Unregistereda1381774, 28 september 2008 - 08:14.
Postad 28 september 2008 - 03:55
Hmm,låter lite homoerotiskt det där...Tack själv Morlock!
Postad 28 september 2008 - 14:16

Jag kan väl säga som så att jag är väldigt nöjd med hur det här spelet, spelar, känns, låter, ser ut och oh my god effekterna.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 29 september 2008 - 11:12.
Postad 29 september 2008 - 08:31

Postad 29 september 2008 - 09:02
Redigerat av Lindholm R, 29 september 2008 - 09:03.
Postad 12 oktober 2008 - 01:39
Postad 12 oktober 2008 - 01:57
Ljudet hade även problem i mitt tycke med buggiga effekter som reverb/ekoeffekter i baracker. Sköt man i en tom barrack hade man samma eko som oavsett om man skjutit bort väggarna eller inte. Detta HD-ljud som de kallar det skapade även den irriterande effekten av att det var omöjligt att höra andra spelare som sprang mot eller på dig, även placeringen av ljud från vart folk sköt var i mitt tycke uselt. Svårt att ha koll på omgivningen så att säga, däremot var det ju ballt att man hörde ett mufflat kanonskott från andra sidan jorden.
Postad 12 oktober 2008 - 02:18
60 inlägg och 3 trådar and counting.för ni som betatestar skickar väl in spaltmeter av feedback till utvecklarna
![]()

Postad 27 oktober 2008 - 08:21

Hur är det med co-op i k2, finns det?
Postad 28 oktober 2008 - 00:59

Spara som och döp om till ".flv".
http://proxy-24.dail...b56794151379d97
Redigerat av Unregisteredf64a5233, 28 oktober 2008 - 01:16.
Postad 28 oktober 2008 - 10:16
Postad 28 oktober 2008 - 10:17
Kan lova att den där snipern är rejält dödlig i Morlocks händer!Verkar vara lite kraft i den bössan morlock
Shit vad du lira grymt i söndags!
(vilket du alltid gör iofs)
Men mäkta imponerad av ditt sniprande!

Kul l2ickard tittat in oxå!
Välkommen!

Postad 28 oktober 2008 - 19:04

Postad 28 oktober 2008 - 19:41
No shit!"...få agera måltavla åt er..."
Är det några som inte ska in i några betor ever är det väl Morlock och l2ickard.
Bra för utvecklarna kanske, men katastrof för oss väldigt dödliga...
Postad 29 oktober 2008 - 13:09
Det får vi lira igenom nästa fredag så får vi se sen!Gears 2 släng dig i väggen.......

Tror nog att det kan vara snyggt det med.
Men tvivlar på att det glänser mer än KZ2.
Som sagt, kör igenom det sen får jag återkomma med en kommentar.

Postad 30 oktober 2008 - 13:22
http://www.gamersyde..._en.html#767204
Ytterst smaskig men vill se mer Singelplayer filmer i HD. Blivit för mycket gameplay i SD eller från cam, vill se äkta vara NU!
Detta går ej att jämföra med Gears 2. Dels för att den ena är en uppföljare av samma generation och dels för att de är starka på olika områden.
Men det är inget snack om att detta spel tillsammans med Crysis och Gears 2 är de snyggaste spelen idag. Problemet är att när man väl spelat ett sådant spel så känns allt annat plötsligt väldigt fult.
Postad 30 oktober 2008 - 15:33
Nya trailern i HD
http://www.gamersyde..._en.html#767204
Ytterst smaskig men vill se mer Singelplayer filmer i HD. Blivit för mycket gameplay i SD eller från cam, vill se äkta vara NU!
Detta går ej att jämföra med Gears 2. Dels för att den ena är en uppföljare av samma generation och dels för att de är starka på olika områden.
Men det är inget snack om att detta spel tillsammans med Crysis och Gears 2 är de snyggaste spelen idag. Problemet är att när man väl spelat ett sådant spel så känns allt annat plötsligt väldigt fult.
Nu får du ju ursäkta mig för att jag invänder mot dig när du för en gångs skull är ganska balanserad i en ps3-tråd

Postad 30 oktober 2008 - 16:08
Tycker väl iofs inte att "Gears 2 - släng dig i väggen" är så balanserat "heller" men det kanske inte är meningen hellerNu får du ju ursäkta mig för att jag invänder mot dig när du för en gångs skull är ganska balanserad i en ps3-tråd

Postad 30 oktober 2008 - 18:29
Nu får du ju ursäkta mig för att jag invänder mot dig när du för en gångs skull är ganska balanserad i en ps3-tråd
.....men varför skulle man inte kunna jämföra spelen? Det är två spel som kommer ut på samma generation konsoll och vad menar du med att de är starka på olika områden?? Det är väl bara att spalta upp fördelar och nackdelar och sen välja vad man prioriterar.
För att Gears 1 kommer jämföras sönder mot Gears 2. En uppföljare i samma generation konsol kommer aldrig anses vara så snyggt som det egentligen är när man redan sett stilen i ettan. Halo 2 var bra mycket bättre än Halo 1 i grafik men wow känslan uteblev.
Om vi skulle leka med tanken att Gears 1 inte hade släppts utan Gears 2 var det första då hade vi sagt WOW, SHIT, MEGA osv. Nu sitter man istället och letar efter detaljerna som skiljer sig. Samma gång går i Motorstorm 2 tråden, ytterst imponerande grafik men wow känslan är inte samma som när man såg Motorstorm 1.
Killzone 2 är liksom såååååå långt ifrån Killzone 1 så där jämför man inte och därmed skapar man en helt annan WOW känsla och det är verkligen WOW. Samma gäller MGS 4. Du lär förstå vad jag menar om det släpps ett KZ3 eller MGS5 till PS3 men som sagt så ser man den reaktionen på andra titlar. Lägg också till att Gears laget har lyckats göra ca 2 spel på samma tid sett till att båda spelen presenterades samtidigt även om KZ2 var med CGI då
Det hela är mest psykologiskt. Men som sagt, när ett spel använder samma artistiska grund och bara putsar på det yttre så uteblir den tappade hakan som man t ex fick på det första spelet. I övrigt är de såklart jämförbara, jag ser styrkor och svagheter i båda. Karaktärerna i Gears 2 har betydligt mer polygoner - även fiender, bättre texturer m.m. men det är också styrkan i UE3. Man har även deformbara miljöer och byggnader. detaljerna på mark och byggnader, de riktigt små detaljerna som gräs - vägdetaljer m.m, är också flera.
Men Killzone 2 har större områden och från vad jag har sett på film mer action på skärmen. Tycker även en hel del effekter ser riktigt smaskiga ut. Gillar även ljuset mer.
Allt som allt så är jag faktisk, ur en artistisk syn, besviken på Gears 2 för det ser ut som hela spelet har blivit betydligt ljusare vilket inte känns rätt i en dyster värld. Killzone 2 o andra sidan är härligt mörk vilket ger ett riktigt fint intryck mer ljuset de valt. Även Bakgrunds bilden i KZ2 är superb mer rök o sånt. Tyvärr har jag mycket HD material från Gears 2 men nästan inget från KZ2 så det är problematiskt att jämföra.
I övrigt så bör man spela båda spelen då det i mina ögon representarar toppen av FPS idag. Man bör alltså inte välja.
Redigerat av PalmiNio, 30 oktober 2008 - 18:30.
Postad 30 oktober 2008 - 19:58

Palmnio>>Det senaste inlägget är vad jag eftersträvar från exempelvis dig och zoiler. Första delen är fortfarande lite skakig men resten är vettiga välformulerade åsikter som speglar din kunskap om spel och hårdvara. Det förra inlägget kändes mer konsollpartiskt (vilket vi alla är iofs......

Postad 30 oktober 2008 - 20:17

Tja, men de exklusiva har det ju "aldrig" varit något fel på.Klart man kan njuta av bägge spelen.....och zoiler....efter all multiplattformskritik vi har fått utstå så kan vi väl få njuta lite.......
Postad 30 oktober 2008 - 21:23
Palmnio>>Det senaste inlägget är vad jag eftersträvar från exempelvis dig och zoiler. Första delen är fortfarande lite skakig men resten är vettiga välformulerade åsikter som speglar din kunskap om spel och hårdvara. Det förra inlägget kändes mer konsollpartiskt (vilket vi alla är iofs......
). Klart man kan njuta av bägge spelen.....och zoiler....efter all multiplattformskritik vi har fått utstå så kan vi väl få njuta lite.......
Alla har vi våra favoriter. Jag ska inte hymla med att jag spelar 360 mest. Multiplattformskriten är oftast befogat, även om bättre så är fortfarande till fördel 360 med en personlig smak av kontroll där jag i fps föredrar 360.
Min åsikt sen Sony släppte 40gb versionen, enligt mig den första som var prisvärd, har varit att man bör äga båda. Mest spel = 360 men avgörande bör vara de exklusiva. Har hyllat både Uncharted och Ratchet vilket är 2 spel som jag spelat igenom helt, något som tyvärr inte händer ofta. MGS4 är bra men inte min typ av kaffé.
Kör mest 360 kommentarer då jag känner där finns redan gott om PS3 varma killar på forumet med bra kunskap så som Morlock för att prata PS3 så jag tar bara upp en annan sida av myntet.
Dock så är hyllningar till både LBP och KZ2 sin plats. Nu vet jag inte hur KZ2 faller ut men LBP är iaf game of the year utan konkurrens.
Postad 04 november 2008 - 15:30
UJ uj!De olika klasserna i MP.
Nu blev jag så där läskigt Kill Zonesugen igen!

Redigerat av h_z, 04 november 2008 - 15:31.
Postad 04 november 2008 - 15:41
Synd att fas 2 av betan är slut nu då.UJ uj!
Nu blev jag så där läskigt Kill Zonesugen igen!

Postad 04 november 2008 - 19:49
Postad 04 november 2008 - 20:06
Nämnde han något om speltid? Läste en annan snubbe som spelat igenom det och han sa att det tog runt 14-15 timmar. Intressant att de i princip är helt klar med spelet nu såhär 4 månader innan launch. En bugg i slutversionen blir ju totalt FAIL.Killzone 2 verkar bli något i hästväg meddelar en lyrisk kompis som lirat igenom det. Det kittlar inte lite i fingrarna nu.

Postad 04 november 2008 - 22:59
Postad 05 november 2008 - 10:07
När släpps spelet, är det verkligen i Februari som det står på dom ställen som jag hittat info på? sjuuukt länge ju..
de som "missar" julhandeln brukar vänta till slutet på februari/ mars så att folk får pengar igen.
Postad 05 november 2008 - 10:13
gears är ju helt baserat på UE3 som dom har köpt och fått en hel låda med utvecklarverktyg optimerade för deras ändamål.
KZ2 är vad jag vet en egenutvecklad motor på en helt ny plattform vilket i sin tur kräver egenutvecklade verktyg för att bygga spelet vilket tar längre tid. jag tror att en KZ3 kommer hyfsat tätt inpå KZ2, för att motorn och alla verktygen redan finns på plats, plus att man har massvis med erfarenhet från KZ2 på PS3 plattformen, allt detta är mina spekulationer som baseras på att KZ2 säljer riktigt bra... =)
Postad 05 november 2008 - 11:33
kz2 är ett givet köp iaf :>
Postad 05 november 2008 - 12:15
err är väl EPIC som utvecklat UE3 motorn....
kz2 är ett givet köp iaf :>
Jao fast det är troligen inte samma utveklingsteam. Men det kan vi inte vara säkra på heller.

Postad 05 november 2008 - 18:32
Bäste Killzone-fan,
Välkommen till Helghan.
Du är utvald för att ingå i en grupp elitsoldater som ska utgöra nästa våg av rekryter som ska bege sig till Helghasts fientliga värld och testa deras försvar innan den fullständiga utgrupperingen sker i februari 2009.
Nu ska betan laddas ner......

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar