SVS PB13-ultra
1020 svar till detta ämne
Postad 22 May 2010 - 10:09
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Den länken är fel sub Niklas F. Den är den med dom mindre 12" basarna i. ULTRA 12" Är större. Jämförelse. Den vänstra är PB12-Plus/2 12.2" woofers och den högra är en PB12-Ultra/2 Twin TV-12 "Ultra" woofers
Shitaspommesfritas! Du får be din kompis lägga upp lite bilder på den här vetja. En osedd svs, klart man vill se. Kolla även om du inte kan hitta lite mätdata på den.
Postad 22 May 2010 - 10:40
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Testat mina låtar än.. ?!
dags att väcka grannarna såhär på lördag förmiddagen....
Postad 22 May 2010 - 11:26
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Testat mina låtar än.. ?!
dags att väcka grannarna såhär på lördag förmiddagen.... 
Vet inte om jag klarar av Bassnectar musiken, men skall testa sen, Trentemöller fungera hur fint som helst. Subbarna skriker, det är den här musiken jag lirar bäst, kom igen HÖJ då!!! Precis likadant med cozza frenzy - cozza frenzy. Men kan inte poppa på något just nu, inte så snällt mot lilleman som ligger och sover
Redigerat av Evil Homer, 22 May 2010 - 11:43.
Postad 22 May 2010 - 11:28
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Vet inte om jag klarar av Bassnectar musiken, men skall testa sen, Trentemöller fungera hur fint som helst. Subbarna skriker, det är den här musiken jag lirar bäst, kom igen HÖJ då!!!
Lite naken bilder på skönheterna tack
Postad 22 May 2010 - 11:44
Triggerhappy
-
Triggerhappy
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Ser grymt ut!! *tummen upp*
Gillar kombon av ML finlir och musklerna från SVS...skulle vara kul att provlyssna.
Ur rent estetisk och subjektivt perspektiv känns det "gamla" NAD steget fel ut....kanske ett Emotiva XPA 2 eller XPA 5 med svarta "plåtar" skulle göra sig bättre, eller likvärdigt med lite "nyare" look.
Postad 22 May 2010 - 11:53
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Lite naken bilder på skönheterna tack 
Aha,det efterfrågas nakenbilder. Med såna brukar man kunna få folk att jobba lite. Hjälps det till att hitta svaret på denna tråden https://www.minhembi...s...262463&st=0Så kommer det nakenbilder säger vi då
Postad 22 May 2010 - 12:24
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Postad 22 May 2010 - 12:26
LTMS
-
LTMS
-
Forumräv
-
-
845 inlägg
Dom e läckra, drar ut en kopia och sätter upp på väggen, det räcker väl, funderar själv på ett par pc-12 nsd eller en pc 12plus
Postad 22 May 2010 - 15:50
Unregisterede8beb553
-
Unregisterede8beb553
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Snygga som fan.
Postad 22 May 2010 - 15:54
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Gillar kombon av ML finlir och musklerna från SVS...skulle vara kul att provlyssna. Ur rent estetisk och subjektivt perspektiv känns det "gamla" NAD steget fel ut....kanske ett Emotiva XPA 2 eller XPA 5 med svarta "plåtar" skulle göra sig bättre, eller likvärdigt med lite "nyare" look.
Och dom spelar bättre än ett gamalt nad .
Postad 22 May 2010 - 16:54
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Snygga som fan. 
Jo även fast dom är skitstora så tycker jag om utseendet jag med
Postad 22 May 2010 - 17:04
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Gillar kombon av ML finlir och musklerna från SVS...skulle vara kul att provlyssna. Ur rent estetisk och subjektivt perspektiv känns det "gamla" NAD steget fel ut....kanske ett Emotiva XPA 2 eller XPA 5 med svarta "plåtar" skulle göra sig bättre, eller likvärdigt med lite "nyare" look.
Om jag nu skulle gilla mitt NAD ihop med mina Martin Logan så skulle det inte vara synligt iaf,det är dolt IOM den nya tvbänken. Skulle jag Däremot få för mig att köra ett par nya steg på mina ML så blir det nuforce. Bästa jag har hört på elektrostater någon gång
Postad 22 May 2010 - 17:04
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Jo även fast dom är skitstora så tycker jag om utseendet jag med 
Skitstora !!
Postad 22 May 2010 - 17:21
Bongo_Mongo
-
Bongo_Mongo
-
Veteran
-
-
1813 inlägg
Jag hade Nuforce Ref-9 steg och en Krell Kav-2250 på lån förra sommarn
när Hegel var på verkstan. Nuforce piska rumpan med Dr Krall. Bra grejer!
Fick reda på lite mer om den utgågna SVS modellen av folk i SVS andra hemland, Norge.
Den hade 4st Ultra element. Om jag hittar bild så postar jag den.
Ha det så kul med subbarna, Niklas!
Postad 22 May 2010 - 20:09
micke123
-
micke123
-
Användare
-
-
118 inlägg
svsSS.jpg 142.58K
0 Antal nerladdningar
b4l2rosewood3dq.jpg 110.25K
0 Antal nerladdningar
B4 heter suben,och är stor som en likista och var om jag inte minns fel passiv.
Även dessa störtsköna basrör är passiva med ultra basar i sig.
Och bilderna på dom 2 olika elementen längre upp på sidan är bägge Ultra element, den
mindre är en tidigare version.
Postad 22 May 2010 - 21:22
Unregisterede8beb553
-
Unregisterede8beb553
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Fick reda på lite mer om den utgågna SVS modellen av folk i SVS andra hemland, Norge. Den hade 4st Ultra element. Om jag hittar bild så postar jag den.
Hoppas du hittar lite bilder på dom. Ska leta jag med. Visste inte om den faktiskt.
Postad 22 May 2010 - 21:59
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Skitstora !! 
Alla bygger inte rör @ 1000 liter á st och placerar dom i ett vardagsrum. För vanliga svenssons är Svs PB13U skitstora
Postad 22 May 2010 - 22:04
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Jag hade Nuforce Ref-9 steg och en Krell Kav-2250 på lån förra sommarn när Hegel var på verkstan. Nuforce piska rumpan med Dr Krall. Bra grejer!
Fick reda på lite mer om den utgågna SVS modellen av folk i SVS andra hemland, Norge. Den hade 4st Ultra element. Om jag hittar bild så postar jag den.
Ha det så kul med subbarna, Niklas!
Gör mig ju inte mindre sugen på nuforce stegen när du säger så!  Släpp släpp och åter släpp är vad jag återsträvar ifrån en högtalare. Och det är nuforce i ett nötskal vad jag har hört. Vet inte vad det är dom gör i sina steg som gör det men något lyckas dom med.
Postad 22 May 2010 - 22:07
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Snyggt. Mitt tips att köra två pluggade så du får djupare bas. Antar du redan har headroom så det räcker så varför inte ännu djupare bas?
Postad 22 May 2010 - 22:15
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Snyggt. Mitt tips att köra två pluggade så du får djupare bas. Antar du redan har headroom så det räcker så varför inte ännu djupare bas?  Inte ens testat att gå djupare i avstämning, behövs det verkligen när hela kåken gungar med?? Får nog testa detta imorgon
Redigerat av Evil Homer, 22 May 2010 - 22:15.
Postad 22 May 2010 - 22:31
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Inte ens testat att gå djupare i avstämning, behövs det verkligen när hela kåken gungar med??
Får nog testa detta imorgon 
En låda kan ju inte gå FÖR djupt ??
Postad 22 May 2010 - 22:32
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
En låda kan ju inte gå FÖR djupt ?? 
Du loosar massor av outpot om du skall få dom att spela djupare. Jag kan ställ om dom i 20 Hz mode så spelar jag högre ovan 20Hz om du vill det?
Postad 22 May 2010 - 22:34
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Du loosar massor av outpot om du skall få dom att spela djupare. Jag kan ställ om dom i 20 Hz mode så spelar jag högre ovan 20Hz om du vill det? 
Du menar att du behöver mera output i ditt lilla rum...? EDIT: Jag kan plugga mina portar också vet du.... Fast till mina räcker det inte med lite navelludd.. Jag har rejäla doningar sördö !!
Redigerat av Bakerman, 22 May 2010 - 22:35.
Postad 22 May 2010 - 22:41
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Inte ens testat att gå djupare i avstämning, behövs det verkligen när hela kåken gungar med??
Får nog testa detta imorgon 
Ja, det tycker jag nog, iaf om du lyssnar på elektronisk musik a la Trentemöller, Yello, IM mm eller ser på nyare filmer. Mina basar har två basreflexrör men jag har alltid ena pluggad för att få djupare bas.
Postad 22 May 2010 - 22:46
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Ja, det tycker jag nog, iaf om du lyssnar på elektronisk musik a la Trentemöller, Yello, IM mm eller ser på nyare filmer. Mina basar har två basreflexrör men jag har alltid ena pluggad för att få djupare bas. 
IM vad är nu detta jag har missat??
Postad 22 May 2010 - 22:50
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
IM vad är nu detta jag har missat??
Infected Mushroom...?
Postad 22 May 2010 - 22:52
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Infected Mushroom...? 
Visst fläskar dom på, men det är löjligt om man jämför det med den jag postade dig förut.
Postad 22 May 2010 - 22:53
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Infected mushroom har några låtar som går en bit under 20 hz vilket man kan göra en viss skillnad om basarna går djupare. Testa kan du alltid göra
Postad 22 May 2010 - 23:04
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Infected mushroom har några låtar som går en bit under 20 hz vilket man kan göra en viss skillnad om basarna går djupare. Testa kan du alltid göra 
Då säger man vilka låtar det gäller så man kan testa
Redigerat av Evil Homer, 22 May 2010 - 23:10.
Postad 22 May 2010 - 23:11
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Då säger man vilka låter det gäller så man kan testa 
Never never land går ganska djupt.... Var hemma hos en polare förra helgen.. Han har en Yamahasubba med en nedåtriktad tolva.. Han ville testa lite, och frågade mej om någon bra. Jag tipsade om Never never land, men sa åt honom att ta det försiktigt.. "Äh, det finns skyddskretsar", sa han.... Det fanns det nog inte.. Luktade talspole GALET efter inte alls lång stund.... Slutsekunderna på Avratz, när svepet är, går ganska djupt...
Postad 22 May 2010 - 23:17
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Ja, Never ever land och Avratz. Testa även Nitin Sawhney - Anthem Without Nation från skivan Beyond skin. Det är godis med ett system som kan flytta djupbas.
Postad 22 May 2010 - 23:44
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Ja, Never ever land och Avratz. Testa även Nitin Sawhney - Anthem Without Nation från skivan Beyond skin. Det är godis med ett system som kan flytta djupbas.
Fan det spelar mina skitbasar från fynda med bravur.
Postad 23 May 2010 - 08:15
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Fan det spelar mina skitbasar från fynda med bravur.
Du kan väl starta en byggtråd med dina skitbasar ifrån fynda. Jag gillade dina andra trådar om byggen du har gjort.
Postad 23 May 2010 - 09:26
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Du kan väl starta en byggtråd med dina skitbasar ifrån fynda. Jag gillade dina andra trådar om byggen du har gjort.
dom är färdiga men man kanse skulle ha köpt 50 element för samma peng som en svs kostar undrar vad man skulle få i ljudtryck
Postad 23 May 2010 - 15:58
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
dom är färdiga men man kanse skulle ha köpt 50 element för samma peng som en svs kostar undrar vad man skulle få i ljudtryck
Nu vill jag ju inte ha 50 element i mitt vardagsrum. Jag bryr mig om hur det ser ut hemma hos mig. Endel bryr sig inte om sånt, då kan man ha div halvfärdiga hemmabyggen. Men det är inget alternativ för mig. Jag ville ha bra med pulver i dom lägsta registren, och jag är övertygad om att jag har fått en lösning som är någorlunda placeringsbar i ett vardagsrum. Och dom kan vara med och lira även med subbar som kostar det dubbla utan att skämma ut sig. Klart att det finns saker som spelar värre/bättre än mina, MEN jag vill ha ett vardagsrum inte en IB lösning eller ha rummet fullt med subbar.
Postad 23 May 2010 - 16:03
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Har uppdaterat mitt album med lite bilder på burkarna, men dom kommer ju inte upp som senaste bilder på första sidan. Någon som vet vad det kommer sig??
Postad 23 May 2010 - 16:11
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Verkar som att mitt, detta inlägget gick totalt "förbi" så jag citerar mig själv... Bra test låtar med rolig basinformation: Testa subbarna med följande låtar, dom har en hel del roliga partier i sig som dom flesta dessutom innehåller en del djup bas också Är otroligt roliga att spela hört, mycket energi i basområdet utlovas
Bassnectar:
Bass Head - (original versionen ska det vara) / Timestretch Timestretch - (original versionen ska det vara) / Timestretch Boombox - (Bassnectar & Ill.Gates Remix) / Cozza Frenzy Fever Ray - When i grow up (bassnectar remix) / Cozza Frenzy Cozza Frenzy (mega bass remix) / Cozza Frenzy Skin - (Featuring Suga) / Lorin Bassnecar - Mesmerizing The Ultra
Mt Eden:
Sierra Leone / Mount eden Album
Trentemoller:
Chameleon / The Last Resort [Det ska vara just den versionen och inte någon annan] Gush / The Trentemoller Chronicles kink / The Trentemoller Chronicles Flamingo / The Trentemoller Chronicles [Bra drag och mycket rolig att spela ordentligt högt !] Blood in the streets / The Trentemoller Chronicles [Trevligt djupbas i den låten]
Postad 23 May 2010 - 16:14
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
DVD-ai nejd då, jag har hittat endel av låtarna men inte alla, trentemöller är väldigt trevlig. Har även testat lite akustisk musik och ljudbilden har växt hur mycket som helst, så det är ju inte bara i "fläska mest i basväg musik" som dom är roliga.
Visste väl att jag redan hade svarat på detta, kolla Inlägg #303
Redigerat av Evil Homer, 23 May 2010 - 16:19.
Postad 23 May 2010 - 16:28
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Jo, att du svarat vet jag 
Men det verkade inte som att någon annan lade märka till inlägget och sedan frågade dom efter bra basrik musik och då citerade jag mig själv
Edit: Så du gillade inte bassnectar.?!
Postad 23 May 2010 - 16:39
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Jo, att du svarat vet jag  Men det verkade inte som att någon annan lade märka till inlägget och sedan frågade dom efter bra basrik musik och då citerade jag mig själv
Edit: Så du gillade inte bassnectar.?!
Skall ge det en lyssning till, många låtar man inte gillar direkt brukar växa till sig efter ett par lyssningar.
Postad 23 May 2010 - 17:29
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2124 inlägg
Är det en annan medlem som köpt den tredje subwoofern? I så fall kanske man kan locka fram en liten review från honom också?
Niklas, märker du tydlig skillnad om du stänger av den ena subben? Jag är själv förespråkare för dubbla subwoofrar, men med en sådan best som PB13 Ultra borde kapaciteten från en enda sub i ett normalt vardagsrum inte vara något problem, utan det är i så fall för att utjämna toppar och dalar som man kör dubbla woofrar (väl?). Jag är i husbyggartagen och kommer att ha ett dedikerat biorum på ca 25 kvm som ska inhysa en eller två SVS, så det är intressant för mig att höra hur du upplever mervärdet från en extra woofer.
Postad 23 May 2010 - 17:33
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Är det en annan medlem som köpt den tredje subwoofern? I så fall kanske man kan locka fram en liten review från honom också?
Niklas, märker du tydlig skillnad om du stänger av den ena subben? Jag är själv förespråkare för dubbla subwoofrar, men med en sådan best som PB13 Ultra borde kapaciteten från en enda sub i ett normalt vardagsrum inte vara något problem, utan det är i så fall för att utjämna toppar och dalar som man kör dubbla woofrar (väl?). Jag är i husbyggartagen och kommer att ha ett dedikerat biorum på ca 25 kvm som ska inhysa en eller två SVS, så det är intressant för mig att höra hur du upplever mervärdet från en extra woofer.
Om du skall bygga så bygg ib det är nog det värsta man kan ha.
Postad 23 May 2010 - 18:28
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2124 inlägg
Om du skall bygga så bygg ib det är nog det värsta man kan ha.
Intressant tanke! Det är första gången jag kommer i kontakt med ib. En liten länk här för de som undrar vad ib är. I princip skulle det vara genomförbart för mig då det ska byggas ett en-planshus, och då konceptet tillåter vindsmontering. Frågan är vad man gör om det låter kasst när allt är klart - en PB13 Ultra kan ju flyttas runt (om än med gaffeltruck)?
Postad 23 May 2010 - 18:47
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Han kommer imorgon och skall hämta den, skall be han skriva ett par rader om den då. Tror med allra största säkerhet att jag skulle klara mig mer än väl med en i detta lilla rummet, men jag ville ha så att jag inte behöver handla igen när vi flyttar till större, har inte testat att köra med bara en. Jag har ju två så har inte sett meningen med det
Postad 23 May 2010 - 18:49
Unregistered1728
-
Unregistered1728
-
Mästare
-
-
2761 inlägg
Intressant tanke! Det är första gången jag kommer i kontakt med ib. En liten länk här för de som undrar vad ib är. I princip skulle det vara genomförbart för mig då det ska byggas ett en-planshus, och då konceptet tillåter vindsmontering. Frågan är vad man gör om det låter kasst när allt är klart - en PB13 Ultra kan ju flyttas runt (om än med gaffeltruck)?
Hör med stevo 1234 på faktiskt han har ib
Postad 23 May 2010 - 19:14
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Jo kör på IB, dom här är helt värdelösa.
Postad 23 May 2010 - 19:47
Bakerman
-
Bakerman
-
Mega-Guru
-
-
9561 inlägg
Jo kör på IB, dom här är helt värdelösa.
Infinite baffle ska ju tydligen vara något i hästväg.... Skulle vara kul att lyssna på ett sånt någon gång... Däremot räcker nog två såna som du har till 99 % av alla som håller på med ljud... För den sista procenten är nog IB bland det bättre om man har möjlighet till det..
Postad 23 May 2010 - 20:57
MKarlsson74
-
MKarlsson74
-
Guru
-
-
6366 inlägg
Vart bor du? I Jönköping trakten så finns det både IB system och ett vanligt system som du kanske kan lyssna på. Jag skulle verkligen lyssna och testa själv innan jag hoppar på IB med tanke på det är lite lättare att flytta ett par lådor än flytta ett IB system.
Postad 24 May 2010 - 08:24
DVD-ai
-
DVD-ai
-
Über-Guru
-
-
10338 inlägg
Men det har ju inte så mycket med kapaciteten att göra varför man ska ha fler än bara 1st subb det är snarare av akustiska skäl, och så finns det alltid all anledningatt ha 2st subbar eller fler för att få till det bra.
Postad 24 May 2010 - 11:39
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Men det har ju inte så mycket med kapaciteten att göra varför man ska ha fler än bara 1st subb det är snarare av akustiska skäl, och så finns det alltid all anledningatt ha 2st subbar eller fler för att få till det bra.
Kommer du över och hjälper mig mäta med REW och radioshackmätaren?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Högtalare
-
→
Subwoofrar
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|