Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PlayTV

329 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 15 november 2009 - 01:14

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3 199 inlägg
  • 0

Jag får inte någon HDTV mottagning på SVTHD-platsen med nya uppdateringen. Någon som får det?

Det är bara i Australien som hd funkar. Deras hårdvara är annorlunda.

Postad 15 november 2009 - 11:35

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0
För närvarande använder både Australien och Europa DVB-T för all marksänd TV, så PlayTV borde fungera med SVT HD i Sverige. Kanalen sänds ju dock bara över Mälardalen, så jag kan själv inte testa då jag inte bor där.

I framtiden kommer dock DVB-T ersättas av den nya standarden DVB-T2. Den stöds inte av den nuvarande PlayTV. Ny hårdvara krävs. England kommer snart starta HDTV-sändningar med DVB-T2 (Freeview HD).

Postad 15 november 2009 - 20:38

chryllo
  • chryllo
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Jag får inte någon HDTV mottagning på SVTHD-platsen med nya uppdateringen. Någon som får det?

Jagfår HD-mottagning på DR HD (Danmarks nya HD-kanal som sänder i MPEG-4) så nog funkar det med HD i PlayTV, dock är signalen en smula svag för PlayTV-mottagaren (funkar dock utmärkt på min TV).

Postad 17 november 2009 - 02:35

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0
SVT HD fungerar numera utmärkt på PlayTV (i de områden som sänder den)

Postad 13 december 2009 - 16:01

Per S
  • Per S
  • Forumräv

• 560 inlägg
  • 0
Har läst tråden och uppfattat att den har två tuners. Vill kunna se på en kanal och spela in en annan på SAMMA mux.
Klarar den det?

Redigerat av Per S, 13 december 2009 - 18:09.

Postad 14 december 2009 - 21:15

Stefan Bäckman
  • Stefan Bäckman
  • Forumräv

• 976 inlägg
  • 0

Har läst tråden och uppfattat att den har två tuners. Vill kunna se på en kanal och spela in en annan på SAMMA mux.
Klarar den det?

Vet inte om den hanterar att spela in och titta samtidigt. Men just den funktionen som du efterfrågar fungerar med enbart en tuner. Ligger de på samma mux kommer alla kanaler på den muxen i en ren dataström. Dvs teoretiskt kan du spela in alla kanaler på muxen, ca 6-7 stycken eller vad det nu kan vara. Vill man däremot spela in från olika muxar behöver man flera tuners. Varje tuner rattar in sig på en frekvens och tar emot en "mux". Sedan sorteras rätt kanal ut mha mjukvara. :(

/Bäckman

Postad 05 februari 2010 - 21:17

civilare
  • civilare
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej, köpte en PlayTv på engelska Amazon men var klantig nog att inte kolla upp något innan. Jag hittar inget när jag skannar efter kanaler. Jag bor i ett ComHem-hus i Linköping och är kopplad direkt till TV-uttaget, utan box eller något. Har någon något tips?

Postad 05 februari 2010 - 21:20

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
Play-tv tar bara dvb-t, så egen antenn är det enda, det finns bordsantenner om du bor "rätt" till så du kan få tillräckligt stark signal

Postad 06 februari 2010 - 16:28

civilare
  • civilare
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Aha... Fast jag bor inte rätt. Går det bra att jag bara använder en vanlig digitalbox utan kort, som jag pluggar in i uttaget?

Postad 06 februari 2010 - 17:10

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

• 7 289 inlägg
  • 0
I uttaget har du bara dvb-c så nej, du behöver en antenn

Bifogad fil(er)

Postad 07 februari 2010 - 22:26

civilare
  • civilare
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Okey, tack allihop för hjälpen! :wub:

Postad 19 februari 2010 - 22:32

Unregisteredb85fb73d
  • Unregisteredb85fb73d
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej,
Jag importerade en PlayTV från England, och den verkade vid första anblicken uppfylla alla mina förväntningar. MEN (som Tony Irving skulle sagt) - efter ca 10-20 minuters tittande på live tv, så slutar ljudet att fungera, men bilden fortsätter som vanligt. Dock har PS3an låst sig på något sätt, för menyerna slutar fungera, det går inte att avsluta PlayTV - det hjälper heller inte att ta bort anslutningen - utan det enda som hjälper är att fimpa strömmen till konsolen och starta om systemet. Då fungerar det som vanligt igen (med ovanstående begränsning).
Använder Hörbysändaren i Skåne. Finns det någon därute som stött på liknande problem? Någon som har någon teori om det kan vara hårdvarufel på antingen konsolen eller PlayTv-enheten?
Tacksam för all hjälp!

Postad 29 mars 2010 - 17:49

Dalabjerven
  • Dalabjerven
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Japp min låser sig hela tiden bor i falun
Förra veckan kracha hela skiten inget gick att rädda.
Fick en utbytes via eb games där jag köpte den 2007 08 som tur hadde jag en backupp annars vete fan vad jag gjort
Hänger sig även på nya
Jag har för mig att problemen började efter sista uppdateringen skall ominstalera playtv och testa utan uppdatering

Postad 13 april 2010 - 12:24

marulk_2
  • marulk_2
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,

jag skall flytta från lägenhet till villa i Skåne. Funderar starkt på att köra på PlayTV istället för att fixa en tv-operatör, ser ändå bara på Warsawa-paketet ;-)

Tänkte bara fråga om någon kan bekräfta att ovanstående problem med att allt kraschar är löst? Vill ju inte lägga pengar på något som inte fungerar och som dessutom kan ha sönder min PS3:a...

Tacksam för svar

Postad 13 april 2010 - 13:02

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0
Jag hade tidigare problem med att PlayTV låste sig, men det löste sig efter en ominstallation (se gammalt inlägg).

Postad 24 april 2010 - 18:26

jorro
  • jorro
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Sitter också på ett tv-paket (motsv BOXER grundutbud via fiber utsänt som okodat dvb-t och nyttjar Play-TV till min PS3 Slim. Fungerar "nästan" perfekt. Jag börjar undra vad det är för DDR-programmerare som har gjort mjukvaran för denna produkt. Förmodligen samma som har gjort den totalt värdelösa browsern i PS3...
Att inte kunna sortera kanalerna... underkänt.
Att inte kunna få klockan att visa rätt tid...underkänt.
Att EPG:n inte ger en veckas visning utan att ställa in Play-TV på (Gud förbjude) Italien, detta u-land i Europa :-) behöver jag skriva det? Underkänt!
Och för er som inte har okodat rakt över, kortläsare saknas...underkänt.

MEN det finns ju allt det andra som överskuggar alla de buggarna ovan. Det är bra bild, enkelt gränssnitt, dubbla tuners och det går att pausa (vilket barnen finner otroligt eftersom de tidigt blev lärda att det inte går att pausa tv (dvs innan pappa fixade HTPC och PS3))
Jag är supernöjd och vill helst inte att min tv-leverantör skall byta system vilket de verkar vara på g med...
Det man skulle vilja ha är ett forum att kommunicera med Sony:s utvecklare ang just PLAY-TV. Någon som vet om det finns något sådant?

Postad 25 april 2010 - 12:54

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0
Det är lite svårt att klaga över att EPG och liknande inte fungerar som du vill när du använder PlayTV i ett land som de inte säljer den i.

Postad 19 maj 2010 - 11:15

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7 899 inlägg
  • 0
http://www.andriasan...9/torne_update/

Postad 14 september 2010 - 22:22

AndyRebel
  • AndyRebel
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Play tv, 49 €
http://www.play.com/...TV/Product.html

Postad 17 februari 2011 - 21:16

Mårten_C
  • Mårten_C
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
Ville inte starta en ny tråd.
Ska snart inhandla en projektor var det tänkt.
Problemet är ju att denne inte har en Scart vilket gör att min nuvarande box ej kan kopplas in.

Nu har jag ju dock ingen antenn utan får mina kanaler via ComHem.

Vet inte riktigt hur jag ska göra för att få tv till projektorn om jag inte kör på PlayTV

Postad 18 februari 2011 - 13:29

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Om den har komposit in (gul/röd/vit) så finns det scart till kompositadapter för en billig peng.

Postad 18 februari 2011 - 15:24

Kimpost
  • Kimpost
  • Beroende

• 1 134 inlägg
  • 0
1. Vad har boxen för utgångar förutom scart?
2. Vad stöder boxens scartutgång?
3. Vad har projektorn för ingångar?

Postad 31 mars 2011 - 19:25

Unregisteredc9484aa1
  • Unregisteredc9484aa1
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag fattar inte varför de inte anpassar den till svenska förhållanden. Den skulle ju sälja då. Här kör vi ju kabel-tv, satellit eller över bredbandet. Via marksänt finns knappt nåt att se.

Redigerat av Unregisteredc9484aa1, 31 mars 2011 - 19:25.

Postad 31 mars 2011 - 19:58

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0

Jag fattar inte varför de inte anpassar den till svenska förhållanden. Den skulle ju sälja då. Här kör vi ju kabel-tv, satellit eller över bredbandet. Via marksänt finns knappt nåt att se.

Rätt många kör marksänt/boxer, vilket de flesta kan göra också till skillnad från t.ex. Comhem. Det vore dock välkommet med en kortläsare till den så man kunde stoppa in ett boxerkort i den.

Postad 01 juni 2011 - 17:54

enkaido
  • enkaido
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej
Jag har lite problem med min PlayTV jag fick från play.com. Jag antag den är från England.
Problemet är att den inte hittar några tv-kanaler. Jag har testa ställa geografisk ställe på "Annat" "Storbritannien" och "Spanien", men inget funka. Måste man har digital tv-kanaler för att det ska funka? Misstänker att det är fortfarande analog i kablar i detta grotta.
Någon som har några förslag på lösning?

Postad 01 juni 2011 - 19:31

SirIdot
  • SirIdot
  • Beroende

• 1 272 inlägg
  • 0

Hej
Jag har lite problem med min PlayTV jag fick från play.com. Jag antag den är från England.
Problemet är att den inte hittar några tv-kanaler. Jag har testa ställa geografisk ställe på "Annat" "Storbritannien" och "Spanien", men inget funka. Måste man har digital tv-kanaler för att det ska funka? Misstänker att det är fortfarande analog i kablar i detta grotta.
Någon som har några förslag på lösning?

Är det kabeltv där du bor kan du inte plugga in playtv i väggen. Du får köra med en bordsantenn om du inte är för långt bort från sändaren.

Postad 02 juni 2011 - 10:19

enkaido
  • enkaido
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Är det kabeltv där du bor kan du inte plugga in playtv i väggen. Du får köra med en bordsantenn om du inte är för långt bort från sändaren.

Nu förstår jag inte riktigt. Jag har kopplat som det visat på installation manualen. Dvs kabel från väggen till PlayTV sen USB till PS3. Ska det inte vara så?
Vad är bordsantenn?

Postad 02 juni 2011 - 10:29

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1 792 inlägg
  • 0
kabeltv fungerar inte. Du är tvungen att ha en sladd direkt till en antenn. (t.ex en bordsantenn).

Postad 02 juni 2011 - 10:55

enkaido
  • enkaido
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Okej så jag måste har en bordsantenn. Anta att man bara får in 1,2,4? Kan man inte spelar in från typ Tv11 eller kanal 5?

Postad 02 juni 2011 - 11:04

Pip
  • Pip
  • Veteran

• 1 792 inlägg
  • 0
Endast de fria kanalerna fungerar i Sverige har jag förstått det som. 1 , 2 , 4 , 6 , Barnkanalen/Kunskapskanalen.

Redigerat av Pip, 02 juni 2011 - 11:21.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.