Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Toshiba HD-EP30, HD-EP35 HD DVD

1570 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 december 2007 - 14:04

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2 049 inlägg
  • 0

Någon som köpt en spelare i sverige och kan verifiera om det medföljer eller inte?

Inte för att jag köpt ngn i Sverige (väntar på min från Tyskland). Men varför skulle Toshiba ändra det för just Sverige, när det ingår 2 filmer med spelaren i övriga EU?

Redigerat av Unregistered52a88696, 17 december 2007 - 14:06.

Postad 17 december 2007 - 16:47

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0
Var inne på Hifiklubben idag här i malmö men de visste inget datum när den skulle dyka upp. Han kolla även de andra butikerna men där var inget heller :D Låter ju konstigt med tanke på att nån har beställt från dem redan?! B) :)

Verkar konstigt iallafall.

Hoppas de får in de nu i veckan. Hade vairt nice att ha en till Jul :blush:

Postad 17 december 2007 - 20:29

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2 049 inlägg
  • 0
Nu har det kommit upp följande status på Deutsche Post i alla fall:

Information Abgangs-Paketzentrum 2007-12-17 allgemeiner Status. Sortierung

Ska sitta hårt åt om det ska hinna hit tills på Fredag. I vanliga fall hade det inte varit ngr problem, då jag vet att det tar bara ngn dag med postgången från Tyskland. Men nu är det jul....och vad allt det innebär. :D

Ja ja, vi får vänta och se helt enkelt.

Redigerat av Unregistered52a88696, 17 december 2007 - 20:31.

Postad 17 december 2007 - 21:08

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
hoppas verkligen på att det är filmer med i lådan. Hämtar min på onsdag, det är då hifiklubben örebro har fått in dem :D

Postad 18 december 2007 - 06:34

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1 646 inlägg
  • 0

Nu har det kommit upp följande status på Deutsche Post i alla fall:

Information Abgangs-Paketzentrum 2007-12-17 allgemeiner Status. Sortierung

Ska sitta hårt åt om det ska hinna hit tills på Fredag. I vanliga fall hade det inte varit ngr problem, då jag vet att det tar bara ngn dag med postgången från Tyskland. Men nu är det jul....och vad allt det innebär. :D

Ja ja, vi får vänta och se helt enkelt.

Jag kan söka på www.dhl.se och får upp:

Identcode: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Pickup date: 2007-12-17
Last track event: General status. Departure(Outbound Gateway): Hannover / DE, 2007-12-18

Redigerat av Drem, 18 december 2007 - 06:35.

Postad 18 december 2007 - 07:49

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2 049 inlägg
  • 0

Jag kan söka på www.dhl.se och får upp:

Identcode: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Pickup date: 2007-12-17
Last track event: General status. Departure(Outbound Gateway): Hannover / DE, 2007-12-18

Ja, jag har också Hannover som "Letztes Sendungsverfol gungsereignis". Saken är den att i Tyskland så sammarbetar DHL och Deutsche Post ganska så hårt, därav att det även går att söka på i DHL's system.
Så gör bara svenska Posten (om det nu är de som ska sköta leveransen från den svenska gränsen?) vad de ska, bör detta kunna gå. Men än tar jag inte ut ngn seger i förskott... :D

Redigerat av Unregistered52a88696, 18 december 2007 - 07:54.

Postad 18 december 2007 - 08:38

Dave R
  • Dave R
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Ställde samma fråga i EP10-tråden men gäller ju även här. Vad är det egentligen för skillnader mellan EP10, EP30 och EP35 förutom de analoga utgångarna? Jag kommer inte att använda några analoga utgångar öht utan köra via HDMI. Alla spelarna har väl inbyggda dekosers för alla ljudformat så vad skiljer egentligen?

Postad 18 december 2007 - 09:20

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Intressant, nu listas både EP-30 och EP-35 på Hifi-klubbens hemsida: status - i lager!

http://www.hifiklubb...-ep30_svart.htm
http://www.hifiklubb...-ep35_svart.htm

Man tycker dock de borde veta om det ingår 2 filmer i paketet eller inte... :D

Postad 18 december 2007 - 09:45

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Ställde samma fråga i EP10-tråden men gäller ju även här. Vad är det egentligen för skillnader mellan EP10, EP30 och EP35 förutom de analoga utgångarna? Jag kommer inte att använda några analoga utgångar öht utan köra via HDMI. Alla spelarna har väl inbyggda dekosers för alla ljudformat så vad skiljer egentligen?

Hittade ett bra svar här:

"The main differences between the A30 & A35 are:

1. A35 has analog outputs.
2. A35 can send undecoded HBR (HD audio) over the HDMI to a new receiver to decode IF that receiver also has HDMI 1.3a inputs AND the HD audio decoders.
3. A35 has a little better build quality.

Basically the A35 will have the same PQ as the A30, but the A35 is for the better audio capabilities and flexible choices. If the sound differences don't/won't matter to you, get the A30 or maybe even the A3 since it also has the same PQ except that your display does the deinterlacing instead of the player."

http://www.highdeffo...ead.php?t=58930

Postad 18 december 2007 - 10:25

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2 049 inlägg
  • 0

Intressant, nu listas både EP-30 och EP-35 på Hifi-klubbens hemsida: status - i lager!

Man tycker dock de borde veta om det ingår 2 filmer i paketet eller inte... :D

Men det har ju Toshiba Sverige redan svarat på:

(Följande tagit från föregående sida) Det ingår 2st även i de Nordiska spelarna ep 30 och ep 35 . Det är dock lite olika filmer har vi fått höra. Kan tyvärr inte ge dig ett exakt svar på vilka det är.

Postad 18 december 2007 - 14:38

svh9633
  • svh9633
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hittade denna text på avsforum.com som jag tycker va väldigt informativ.

Quote:
Originally Posted by Aetherhole
"Has anyone else had the issue, when you updated to 1.1, the PiP, IME, etc. has no sound?"

"I popped in several different movies with some kind of picture in picture feature, whether it is U-Control, IME, etc. when the PiP shows up, there's no sound accompanied. The normal movie soundtrack continues. "

Quote:
Originally Posted by Aetherhole
"I should also mention, I am using this unit with a Denon 4308CI and I have it set to pass the bitstream, if that makes a difference. "

This is the problem with using a bitstream output. Dolby has written about this at length on their website in their DD+ and TrueHD for receivers articles.

With all previous players (HD-A1 through HD-A30), there was no option to output the audio in bitstream form. The DD+ or TrueHD audio for the movie was being decoded into 5.1 channel PCM inside the player.

HD-DVD players also have a second audio decoder. This second decoder is for the things you mention, like PIP commentaries, U-Control, IME, etc. Any sound that is not the movie's own soundtrack is being handled by the second audio decoder. All those secondary audio sounds are also decoded into PCM inside the player.

Then, the two PCM soundtracks from the two seperate decoders are mixed together into a single PCM signal that is sent out via HDMI to your receiver. With the HD-A1, HD-XA1 and HD-XA2 (and the HD-A35 if you are NOT using the bitstream output), that mixed PCM can also be processed through an internal DAC and be output as an analogue signal using the 5.1 analogue connection. And in all players, that single, mixed PCM signal can be sent through a DTS encoder and output via optical or coax S/PDIF so that any receiver that has a DTS decoder can play back the audio.

But when you set the HD-A35 to output the DD+, TrueHD or DTS-HD:HR/MA signal in bitstream format, there is no way to mix the audio from the second audio decoder inside the player. I'm am not completely sure what the HD-A35 is technically doing. My guess is that the only audio that is being output is the DD+, TrueHD or DTS-HD:HR/MA bitstream and that the secondary audio is simply not sent at all.

But even if the secondary audio IS being sent, there are no receivers available that can mix two audio sources at once. Again, my guess is that the HD-A35 is only sending the one bitstream because I'm sure sending two seperate audio signals to any receiver would muck things up in a major way!

So this is why bitstream output isn't necessarily such a great thing. At the moment, you really only NEED bitstream output for DTS-HD:HR/MA and that is because the HD-A35 cannot decode those formats internally. It can decode the 5.1 DTS "core" that is embedded, but you lose the extra extensions that give you the "high resolution" or lossless "master audio". So having the option of bitstream output is great if you import and you have HD-DVD discs that actually HAVE DTS-HD:HR/MA audio tracks on them. For virtually all North American HD-DVD releases, the player can internally decode the 5.1 DD+ or TrueHD audio, in which case it can be mixed inside the player as described above.

The other situation in which the bitstream output will be needed is if we start to get 6.1 or 7.1 channels. Right now, all the HD-DVD players out there only decode 5.1 channels of DD+ and TrueHD internally. A firmware update might be able to expand the internal decoding to 7.1, but I'm not at all sure. Toshiba makes specific mention of being able to output 7.1 channels using the bitstream output though when they describe the HD-A35 on their website.

So, in closing, if you want to hear the secondary sounds from PIP, U-Control, IME, etc., you will have to let the HD-A35 decode the DD+ or TrueHD movie soundtrack internally so that it can be mixed and output as a 5.1 PCM signal. If you are listening to a DTS-HD:HR/MA soundtrack, you will have to use the bitstream output and thus, you won't be able to hear the secondary sounds. And that will also apply if we ever start to see 6.1 or 7.1 channel releases on HD-DVD.

And just for the record, all of this will also be true of Blu-ray profile 1.1 and 2.0 players. They handle audio is exactly the same way, with two audio decoders delivering two PCM tracks that are mixed together and output as one multi-channel PCM stream to your receiver. The new Sony S500 and S2000ES can internally decode DTS-HD:HR, but they cannot decode DTS-HD:MA and as a real kick in the pants, they can't even output DTS-HD:MA in bitstream form, so all those Fox titles cannot be heard in their full glory! The Samsung P1400 can output DTS-HD:HR/MA bitstream, but cannot internally decode them. Although it doesn't really matter since it's a profile 1.0 player and has no second audio decoder anyway!

It appears that the dual format LG BH200 will be one of the first profile 1.1 Blu-ray players (it may even be profile 2.0 aka BD-Live - BD-Live is actually mentioned by name in LG's own press release from Sept.5), but all the info points to it being able to output DTS-HD:HR/MA as a bitstream, but no internal decoding. The PS3 may actually be the first player to get internal DTS-HD:MA decoding and the Samsung dual format UP5000 may also have internal decoding - bitstream output seems to be a lock for that unit.

Jon

/Sam

Postad 18 december 2007 - 14:49

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0

Man tycker dock de borde veta om det ingår 2 filmer i paketet eller inte... :lol:

Men det har ju Toshiba Sverige redan svarat på:

(Följande tagit från föregående sida) Det ingår 2st även i de Nordiska spelarna ep 30 och ep 35 . Det är dock lite olika filmer har vi fått höra. Kan tyvärr inte ge dig ett exakt svar på vilka det är.

Ups, sorry, det jag egentligen menade var "vilka 2 filmer som följer med i paketet", men formulerade mig helt galet... :D

Postad 18 december 2007 - 21:03

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

http://www.hifiklubb...-ep30_svart.htm
http://www.hifiklubb...-ep35_svart.htm

Man tycker dock de borde veta om det ingår 2 filmer i paketet eller inte... :lol:

I lager? Ehh nää, Är ju ett rött kryss :D

Inte i lager alltså

Postad 18 december 2007 - 21:09

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Innan var det en Grön bock :lol:

Postad 18 december 2007 - 21:13

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

• 665 inlägg
  • 0

Innan var det en Grön bock ;)

Aha, ja de gick väl åt fort :D

Men helskumt att han på hifiklubben jag snacka med inte kunde ta fram när de fick in dem eller nån info överhuvudtaget om dem :lol:

Postad 19 december 2007 - 07:39

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1 646 inlägg
  • 0
Nu står det så här på min:

Last track event: General status. Arrival(Delivery Depot Information): Goeteburg / SE, 2007-12-19

Postad 19 december 2007 - 08:39

Unregistered4bee4a1e
  • Unregistered4bee4a1e
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Och på min står det :

General status. Arrival(Inbound Gateway): Malmoe / SE, 2007-12-19

Come to daddy :P

Postad 19 december 2007 - 08:51

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2 049 inlägg
  • 0
Själv så ringde jag DHL här på morgonen (då jag ser att den anlänt på rätt ort :P )
Av tidigare erfarenheter, så brukar inte DHL hinna med att köra ut paket som kommit in samma dag på morgonen.
Stämde mycket bra, eftersom damen jag talade med i telefon, just sa att detta hinner vi nog inte köra ut i dag.
Då frågade jag om det gick att hämta ut paketet själv, och det var givetvis inga problem. Så nu skulle de ringa mig här under förmiddagen, för att meddela när jag kunde komma och hämta upp det.

Sen kanske det inte är så här på alla "DHL-orter", men tänkte ändå tipsa om det, så att ni inte blir förvånade varför inte paketet dyker upp redan i dag med leverans.

Postad 19 december 2007 - 09:03

Charl3s
  • Charl3s
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Jag tror det ligger en lapp med hemsideadress och koder i förpackningen, den använder du sedan för att
beställa hem filmerna från ett ubud som finns på sidan. Tror man får betala portot dock.

Ligger i alla fall koder i HDE1 där 5st HD filmer ingår.

Postad 19 december 2007 - 10:43

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1 646 inlägg
  • 0
Jag ringde, missade precis för den var redan lastad på bilen och det går inte att ändra adress :P Kommer inte att vara hemma, är på jobbet. Så paketet kommer gå tillbaka och jag får hoppas jag kan hämta upp det på terminalen i Göteborg imorgon efter jobbet.

Postad 19 december 2007 - 10:47

Unregistered4bee4a1e
  • Unregistered4bee4a1e
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Ny info

Last track event: Status OK, out for delivery(Delivery Depot Information): Malmoe / SE, 2007-12-19

Hoppas hoppas

Postad 19 december 2007 - 10:57

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
Det är nog lugnt, jultomten kommer med en HD DVD spelare till Eder alla :P

Postad 19 december 2007 - 11:05

Unregistered4bee4a1e
  • Unregistered4bee4a1e
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Pratade precis med DHL, spelaren kommer idag. Mellan 13.00 till 17.00 :P

Postad 19 december 2007 - 11:42

Unregistered29199
  • Unregistered29199
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
går det att göra EP35 regionsfri?

Postad 19 december 2007 - 11:46

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0

går det att göra EP35 regionsfri?

Inte i dagsläget, men det kommer säkert..

Själv gjorde man sin E1.a regfri igår :P :P

Postad 19 december 2007 - 11:58

Unregistered4bee4a1e
  • Unregistered4bee4a1e
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jippi...

Fick min HD spelare nu, men inga filmer i lådan. Va f*n :P

Postad 19 december 2007 - 12:01

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0

Jippi...

Fick min HD spelare nu, men inga filmer i lådan. Va f*n :P

:) :P

Redigerat av henke007, 19 december 2007 - 12:02.

Postad 19 december 2007 - 12:22

Unregistered29199
  • Unregistered29199
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
perfekt så kan man spela sina gamla dvd reg1 filmer :HDDVD formatet har väl inga regioner (känns väldigt vettigt att det skippat detta)

Postad 19 december 2007 - 13:51

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2 049 inlägg
  • 0
Lägger in lite snabba bilder. (Inget proffsfotande, utan bara ur kartong etc...)

Hade inga filmer i min heller. Verkar ju väldigt märkligt om nu UK samt Sverige ska ha detta, men inte t.e.x Tyskland.
Ja ja, det är inte hela världen, då jag ändå hade ställt in mig på att det skulle vara 300 samt Bourne Supremacy. 300 har jag redan på BR, och då får jag väl helt enkelt bara införskaffa Bourne om det nu inte funkar att skicka efter de 7 gratisfilmerna från Tyskland. Prova ska jag givetvis göra, men jag räknar inte med att det går utan tysk adress. Ändå inga filmer som jag direkt trånar efter, samt skulle ha köpt om de nu inte ingår... :P (Därav valet att köpa den från Tyskland för en billigare peng, med osäkerheten att inte filmerna kommer att ingå)

Nu blir det till att uppdatera med senaste firmwaren, kolla så att allt funkar som det ska, och sedan lägga ner den i lådan igen för skeppning till Shanghai med övriga bohaget. Får vänta tills i början av februari innan jag får njuta rejält utav härligheten... men men, man kan ju inte få allt, samtidigt som jag är väldigt glad att den hann fram innan Fredag (då allt hämtas upp). Det var det som var det allra viktigaste för min del! :P

Bifogad fil  1.jpg   101,72K   2 Antal nerladdningar

Bifogad fil  2.jpg   106,27K   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  3.jpg   112,92K   1 Antal nerladdningar

Bifogad fil  4.jpg   100,06K   1 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered52a88696, 19 december 2007 - 13:52.

Postad 19 december 2007 - 14:00

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0
Är det någon som har hämtat sitt ex från Hifiklubben än? Jag ringde dit förut och de sa att min skulle komma in imorgon som planerat. Jag tycker det är tråkigt att HD-EP35 har samma fjärr som E1. Den känns lite budget och det hade inte skadat med belysta knappar.

Postad 19 december 2007 - 15:10

Saim
  • Saim
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Är det någon som har hämtat sitt ex från Hifiklubben än? Jag ringde dit förut och de sa att min skulle komma in imorgon som planerat. Jag tycker det är tråkigt att HD-EP35 har samma fjärr som E1. Den känns lite budget och det hade inte skadat med belysta knappar.

Min skulle kommit idag till Hifiklubben i Lund, men det hade strulat till sig med leveransen, så den skulle dyka upp imorgon istället. Nåja, inte jättefarligt. Sörjer bara liiite...(framförallt eftersom jag är uppbokad med annat imorgon-kväll) :P

/Simon

BTW, Nu finns den inne i lager igen hos Hifiklubben på postorder. :P

Postad 19 december 2007 - 17:09

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2 049 inlägg
  • 0
Uppdateringen till senaste firmwaren, 1.3, tog ca 30 min via nätverkskabel. Hur smidigt som helst!

I med Flags of Our Fathers... och det kan ju inte bli annat än - :P

Har bara småtestat, men är hur nöjd som helst hitills. Supertyst är den också (om det var ngn som undrade).

Underbart! :)

Postad 19 december 2007 - 17:11

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Har hämtat mitt exemplar från hifiklubben. Inga filmer där heller :P Någon som vet vad man ska fylla i och skicka iväg till toshiba för att få de fem filmerna som utlovas?

Postad 19 december 2007 - 17:18

diabolo
  • diabolo
  • Mästare

• 3 548 inlägg
  • 0

Har hämtat mitt exemplar från hifiklubben. Inga filmer där heller :P Någon som vet vad man ska fylla i och skicka iväg till toshiba för att få de fem filmerna som utlovas?

http://www.hddvdeuro...hddvd_po_se.pdf

Postad 19 december 2007 - 20:18

Saim
  • Saim
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Har också hämtat min ifrån Hifi-klubben... synd att det inte var några filmer :P.
Men, men, ska koppla in nu och testa. Måste man uppgradera det första man gör?

/Simon

Postad 19 december 2007 - 20:35

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2 049 inlägg
  • 0

Måste man uppgradera det första man gör?

/Simon

Jag gjorde i alla fall så för enkelhetens skull.

Postad 19 december 2007 - 21:35

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1 646 inlägg
  • 0
Jag hoppas få min imorgon. Angående uppdatering av firmware, kan man tanka ner den o bränna på skiva istället för att gå via nätverket?

Postad 19 december 2007 - 21:49

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0
Ang att den var nån som postade tidigare om att Hifi-klubben och Media Markt var dom enda som hade tagit in HP-EP30 så kan jag för alla i Göteborg meddela att jag varit i kontakt med mediamarkt i Högsbo,och dom får inte in den innan/under jul. Lite synd, det hade varit intressant att jämföra priser lite.

Postad 19 december 2007 - 21:59

Saim
  • Saim
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Är riktigt ###### sur nu! Spelar-****t spelar inte upp några HD-DVDs. Antingen kommer error on disk upp (på vissa skivor) eller så bara står den på Loading (ja, jag har väntat i 5 min, händer inget mer). Ska testa uppdatera FW nu, men förmodligen är läsaren kass. Så ###### surt.
Hoppas verkligen Hifi-klubben hinner få hem en annan spelare innan helgen....
F.ö. så är jag inte så ###### impad av spelaren, man måste ställa 24p manuellt för HD-DVDs, annars kör den DVD (PAL) också i 24Hz, vilket såklart leder till hack....
Suck, jag som trodde det skulle bli en kul kväll..

/Simon

Postad 19 december 2007 - 22:03

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

Är riktigt ###### sur nu! Spelar-****t spelar inte upp några HD-DVDs. Antingen kommer error on disk upp (på vissa skivor) eller så bara står den på Loading (ja, jag har väntat i 5 min, händer inget mer). Ska testa uppdatera FW nu, men förmodligen är läsaren kass. Så ###### surt.
F.ö. så är jag inte så ###### impad av spelaren, man måste ställa 24p manuellt för HD-DVDs, annars kör den DVD (PAL) också i 24Hz, vilket såklart leder till hack....

/Simon

Jag ser att du har en annons på marknaden, ska du sälja den redan?[/color]

Redigerat av Loofy, 19 december 2007 - 23:33.
fixade qoten //Loofy

Postad 20 december 2007 - 04:16

Unregistered9aa04213
  • Unregistered9aa04213
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Ni som har testat spelaren, hur mycket lyser powerknappen och hd dvd-loggan när spelaren är igång?

Finns där möjlighet att stänga av de blå dioderna och dimma displayen?

Vad jag har sett så är det bara 35an som har en lysande hd dvd-logga en liten powerdiod kan man tejpa över men en hel lucka är lite mycket.

Jag är tyvärr väldigt känslig mot ljuspunkter i racket framförallt blåa.

Postad 20 december 2007 - 07:16

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
det går att dimma ner med ett enkelt knapptryck på fjärren

Postad 20 december 2007 - 07:24

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

/Simon

Vad är felmeddelandet?. Igår fick jag "The disc is not DVD format. Cannot play the disc". Men det löste sig genom att köra "initilize" några ggr o även bryta strömmen. Fungerar inte det så testa uppgradera fw. Kan vara något skit som ligger i spelarens buffer som gör att den inte kan spela upp skivorna.

Postad 20 december 2007 - 09:44

svh9633
  • svh9633
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Om ni läser på avsforum.com så är det flera som har problem med vissa hd-dvd skivor. Jag tror att om man uppdaterar så löser man vissa av fallen.

/Sam

Postad 20 december 2007 - 09:50

Saim
  • Saim
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

/Simon

Vad är felmeddelandet?. Igår fick jag "The disc is not DVD format. Cannot play the disc". Men det löste sig genom att köra "initilize" några ggr o även bryta strömmen. Fungerar inte det så testa uppgradera fw. Kan vara något skit som ligger i spelarens buffer som gör att den inte kan spela upp skivorna.

Hej!
Nu var det däremot faktiskt så att efter en FirmWare-uppgradering (till 1.1) via nätet så började spelaren svälja mina skivor (Riddick, Kalle och chokladfabirken, Lady in the Water), och ingen var gladare än jag (som trodde att jag skulle stå med ny proj, men ingen spelare hela julledigheten)!
Självklart tycker jag att det är väldigt konstigt att man ska behöva uppgradera spelaren för att den över huvud taget ska läsa skivor, men nu verkar det som att den läser mina skivor som sagt, och det är ju bra.

Det har dock visat sig ett annat problem nu, och detta problemet känns mer som ett mjukvaruproblem, och inget som förmodligen skulle hjälpa med ett annat ex av spelaren. Problemet är att de inställningar man gör för de analoga utgångarna i setup-menyn ej får någon effekt på ljudet ut ifrån dessa. Dvs ifall jag t.ex. ställer in att jag inte har någon center och ingen sub, så mixas ändå inte detta ljud in i frontarna (enligt manualen ska detta fungera), och man missar detta ljud (låter såklart konstigt utan bas och center-ljud). I mitt fall kommer jag att köra en 5.0-setup, dvs allt utom sub, men detta kommer alltså inte att fungera som det är nu.
Jag kan såklart köra SPDIF till förstärkaren (tar ej HDMI), men då missar jag de nya HD-formaten, och det var ju därför jag köpte just denna spelare.
Nåja, nu har jag inte krånglat så mycket med detta än (måste ju jobba på dagarna :P), så det kanske går att få till på något sätt. Och detta känns som sagt väldigt mycket som ett mjukvaruproblem och alltså inget där en annan spelare gör någon skillnad.

Är det någon som vet något om detta problem med de analoga utgångarna, eller som testat och fått samma beteende som jag?

/Simon

BTW: Sorry för de hårda orden igår. Jag blev lite lack bara när jag trodde att jag skulle bli utan spelare i jul. Som tur är konverterades dessa ord till *** resp #### :)

Redigerat av Saim, 20 december 2007 - 09:53.

Postad 20 december 2007 - 11:35

Drem
  • Drem
  • Veteran

• 1 646 inlägg
  • 0
Bra att uppspelningsproblemet löste sig för dig Saim. Jag hoppas kunna hämta min spelare på DHL idag, jösses vad det är problem med alla dessa transporter. Jag har också en HDMI-switch på väg från England och den är skickad med www.interparcel.com . Där står också att dom försökt leverera igår men jag jobbade tyvärr. Problemet är att ingen vet vilken transportör dom använder sig av i Sverige. Har mailat avsändaren i England men inget svar. Hur skall man veta vart man skall vända sig... :P Det står att dom har ett samarbete med bl a DHL men dom känns inte vid kollinumret. Jaja, vi får se hur det löser sig. Man vill gärna ha alla grejerna innan jul.

Undrar också om man kan uppdatera firmwaren i EP35 via en skiva istället för över nätet?

Redigerat av Drem, 20 december 2007 - 11:37.

Postad 20 december 2007 - 11:50

Unregistered4bee4a1e
  • Unregistered4bee4a1e
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Är det mer än jag som inte kan göra FirmWare-uppgradering (till 1.1) via nätet ??

Jag får meddelandet, kan inte hitta servern !!!!

Va F*a :P

Postad 20 december 2007 - 11:58

henke007
  • henke007
  • Guru

• 5 366 inlägg
  • 0
har du ställt in klockan osv?!!

Postad 20 december 2007 - 12:16

ajzman
  • ajzman
  • Forumräv

• 957 inlägg
  • 0
Spontant tycker jag det känns lite underligt att man MÅSTE installera nya firmware-uppdateringen för att kunna köra alla sina HD DVD filmer utan problem. Inte så användarvänligt direkt... Dessutom har väl uppdateringen funnits ute ett tag? Då kan man tycka att spelaren borde levererats med denna förinstallerad.

Nää, jag avvaktar nog ett tag med mitt Ep-35 köp. Vore dock kul att få lite fler omdömen, framförallt hur den presterar tillsammans med en HDMI v1.3-förstärkare...

Redigerat av ajzman, 20 december 2007 - 12:18.

Postad 20 december 2007 - 12:24

Shrimpii
  • Shrimpii
  • Lärjunge

• 290 inlägg
  • 0
Måste man ställa in klockan innan man kan uppdatera. Hade också lite problem med just uppdateringen. Fast om jag inte missminner mig så tror jag det stod att jag hade version 1.1

måste kika efter ^^

Har förövrigt en denon 3808 med hdmi 1.3, så när jag har en hddvd film kan jag lämna lite omdömmen om den ^^

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.