Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox 360 bättre grafik och/eller prestanda än PS3 på de flesta MULTI-spel

1817 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 04 februari 2008 - 18:06

dunde
  • dunde
  • Mästare

• 3 094 inlägg
  • 0

it reportedly doesn't make any significant difference compared to the Xbox 360 version which doesn't require installation.

Det är ju knäppt isåfall.

Och vissa hävdar att det är xbox 360 som är en pc-klon :)

Vem hävdar det? Den har egentligen mera gemensamt med gammal Mac än med en traditionell X86 Intel-kompatibel PC.

Postad 04 februari 2008 - 18:11

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Vem hävdar det? Den har egentligen mera gemensamt med gammal Mac än med en traditionell X86 Intel-kompatibel PC.

Det var väl mer under Xbox 1 tiden som begreppet myntades. Folk från Sony och Nintendo hållet körde hprt att MS skulle förstöra konsolvärlden med sin hårddisk, usb och patchar online.

Konstigt nog är detta helt plötsligt accepterat i alla läger och är det någon som är närmast PC är det PS3 idag då den är en mycket mer öppen plattform.

Dock kan man ju säga att Xbox 1 var en PC, allt i den var taget från PC.

Postad 04 februari 2008 - 18:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Vem hävdar det?

De enda alternativ som finns är ju Ps3 eller Wii om man skall ha de senaste, den där xbox360 är ju bara nån billig pc-klon, och ingen riktig spelkonsol enligt min erfarenhet och måååånga andras.

Postad 04 februari 2008 - 18:17

LeTheMan
  • LeTheMan
  • Beroende

• 1 014 inlägg
  • 0

Jaha. Hårddisk i all ära, men att vänta 22 minuter innan man kan köra DMC 4 känns väl lite overkill, speciellt när det inte laddar snabbare än 360 sen.

Hörde att det var liknande i Burnout Paradise, är detta starten på en dåliga trend? 40gb tar ju snabbt slut då - 10gb på 2 spel och du måste göra om det när du tömmer disken.

Maxconsole

Burnout Paradise på Xbox 360 kräver hårddisk för att kunna nyttja allt som onlineläget har att erbjuda. Läste det på N4G.com

Men DMC 4 är katastrof om det stämmer.

Postad 04 februari 2008 - 18:32

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Vad tror ni, GTA blir snyggast på PS3 eller 360?

Postad 04 februari 2008 - 18:36

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Jaha. Hårddisk i all ära, men att vänta 22 minuter innan man kan köra DMC 4 känns väl lite overkill, speciellt när det inte laddar snabbare än 360 sen.

Hörde att det var liknande i Burnout Paradise, är detta starten på en dåliga trend? 40gb tar ju snabbt slut då - 10gb på 2 spel och du måste göra om det när du tömmer disken.

Maxconsole

Burnout Paradise på Xbox 360 kräver hårddisk för att kunna nyttja allt som onlineläget har att erbjuda. Läste det på N4G.com

Men DMC 4 är katastrof om det stämmer.

Mmm där har du en poäng. Har inte fattat varför det krävs hårddisk för Online, känns rätt ologiskt och rätt dåligt.

Postad 04 februari 2008 - 19:32

MTD
  • MTD
  • Lärjunge

• 393 inlägg
  • 0

Vad tror ni, GTA blir snyggast på PS3 eller 360?

Jag tror inte vi ser någon märkbar skillnad på GTA4.
Snacka om det skulle bli liv om det är snyggare till PS3, eller till X360.

Postad 04 februari 2008 - 20:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Det kan nog bli mer liv om det visar sig att extramaterialet till 360 är väldigt bra/viktigt/habegärigt. Jag kan se trådnamnen redan nu:

"Stämmer det att jag måste köpa en 360 för att få spela vidare???"

"Japp, det är gamla nyheter"

"Men va faaaan" (utsugare, diktatorer, ondskan själv etc)

Postad 04 februari 2008 - 20:33

rayko
  • rayko
  • Mästare

• 3 653 inlägg
  • 0
En otroligt dålig sak med PS3an är att vissa spel måste man ladda ner på hårddisken för att spelet inte ska ladda så mycket.Tex Devil may cry till PS3 måste man ladda ner på hårddisken (tar över 20 minuter att göra det).Det är inte det värsta, det värsta är att det tar upp 5GB på hårddisken bara för att äga Devil May Cry. Blu-ray och 50 GB my ass när man måste ladda ner 5GB på hårddisken!! Alla 40 GB som man har lär ta fort ganska snart må jag lova. Vågar inte ens tänka på hur mycket GTA kommer att ta upp.

Postad 04 februari 2008 - 20:47

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Det kan nog bli mer liv om det visar sig att extramaterialet till 360 är väldigt bra/viktigt/habegärigt. Jag kan se trådnamnen redan nu:

Men va fan, man får skylla sig själv om man äger ett ps3 :)

I'm still pissed att gta kommer vara i 720p.

Postad 04 februari 2008 - 20:50

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Men va fan, man får skylla sig själv om man äger ett ps3 :)

Ett spel som GTA 4 i 1080p? ja drömma går ju, skulle inte varit speciellt snyggt.

Postad 04 februari 2008 - 23:12

Unregistered801fc485
  • Unregistered801fc485
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Men va fan, man får skylla sig själv om man äger ett ps3 :P

Ett spel som GTA 4 i 1080p? ja drömma går ju, skulle inte varit speciellt snyggt.

Varför skulle det inte det?

Postad 04 februari 2008 - 23:39

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Varför skulle det inte det?

Att rita upp en så stor värld som finns i GTA i 1080p är inget som varken PS3 eller 360 kan göra snyggt, först och främst är där allt för lite minne för att pumpa ut texturer till den och sen för lite kraft för att fylla det med liv, steget från 720p till 1080p kräver en hel del uppoffringar. Finns logiska anledningar varför 1080p spel är en minoritet.

Postad 05 februari 2008 - 08:56

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Raynilsson
IGN håller inte med dig...

the edge comes in the fact that the PS3 installs a large amount of game files to the hard drive, dramatically reducing load times between stages and cinematics. I've timed the game on both systems numerous times, and each time has been consistently in the PS3's favor. Transitions to gameplay from starting menus are relatively close, frequently within half a second or so of each other, but when you're loading up a cutscene or having another pause in the action, the 360's times are easily three times that of the PS3.

Och skulle du nu få slut utrymme är det ju både enkelt och billigt att trycka i en 250 gigs hårddisk för 870 spänn :P
Prova det i 360 :D

Postad 05 februari 2008 - 12:02

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Raynilsson
IGN håller inte med dig...

the edge comes in the fact that the PS3 installs a large amount of game files to the hard drive, dramatically reducing load times between stages and cinematics. I've timed the game on both systems numerous times, and each time has been consistently in the PS3's favor. Transitions to gameplay from starting menus are relatively close, frequently within half a second or so of each other, but when you're loading up a cutscene or having another pause in the action, the 360's times are easily three times that of the PS3.

Och skulle du nu få slut utrymme är det ju både enkelt och billigt att trycka i en 250 gigs hårddisk för 870 spänn :P
Prova det i 360 :D

O andra sidan ska man väl inte behöva investera 900kr för att kunna spela mer spel utan att behöva installera om hela tiden?

Sen verkar det vara blandad kompott om laddningstiderna, IGN är de enda som klickat dem och ingen annan jag läst nämner det som en fördel. Detta leder ju till slutsatsen att om du inte tar tiden kommer skillnaden vara obefintlig.

Ser gärna att installation är ett val, inte ett måste.

Polaren har nu "bara" 15gb kvar och endast 5 spel, känns hårt att redan så tidigt använt halva. Detta utan demos och trailers.

Postad 05 februari 2008 - 12:22

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Yepp...Joo vist är det att föredra att slippa spara en massa på hårddisk..Men de är ju bra att alla spel iaf går att spela..mer än man kan säga om 360 utan disk :P

Sen är ju frågan hur många spel måste man ha "installerade" samtidigt
Har ingen aning om hur vanligt det är att flera gig installeras på hårddisken på en PS3.
Har burnout paradise..Call of duty 4 och ratchet and clank installerat och ledig utrymmer är 31 gig av 37

Postad 05 februari 2008 - 12:41

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1 194 inlägg
  • 0

Haha, ja verkligen. Eller ännu bättre om man skulle råka släppa extramaterialet till alla format. Då skulle det bli liv på riktigt.

Postad 05 februari 2008 - 12:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Yepp. Speciellt från MS som betalat lite cash i onödan :P

Postad 05 februari 2008 - 13:13

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Yepp...Joo vist är det att föredra att slippa spara en massa på hårddisk..Men de är ju bra att alla spel iaf går att spela..mer än man kan säga om 360 utan disk :P

Sen är ju frågan hur många spel måste man ha "installerade" samtidigt
Har ingen aning om hur vanligt det är att flera gig installeras på hårddisken på en PS3.
Har burnout paradise..Call of duty 4 och ratchet and clank installerat och ledig utrymmer är 31 gig av 37

De flesta spel (som installerara något) verkar ju kräva cirka 4 gig. Så med en 40 giggare kan jag sa hur det skulle kunna ta slut sanbbt, installera några spel, ladda lite filmer och demos och vips har man inget utrymme kvar.

Själv köper jag inte så många spel jag har haft min PS3 sedan en månad innan den ens fanns i butik och jag har fortfarande 50 gig kvar av mina 60 typ.

Dock tycker jag att PS3 har segare laddningstider överlag. Även i de spel som installerar data på HDD:n. Inte för att jag suttit och tagit tid på Devil May Cry men det var ju inget jag lade märke till. Tyckte laddningstiderna var bra på båda. Om något reagerade jag på att laddningstiderna vid första menyn var snabbare på 360.

Sjukt att de sitter och klockar laddningstider men sedan kommenterar de inte ens den uppenbara skillnaden i upplösning/AA.

Postad 05 februari 2008 - 13:40

DanielSchenström
  • DanielSchenström
  • Beroende

• 1 102 inlägg
  • 0
Själv så på de 13 GB man har kvar på Xbox Premiums 20GB:s hårddisk så dödade man 6 genom att installera Final Fantasy XI. Det känns tryggare då med PS3:ans lösning. FFXI tar man ju inte bort hur som helst då en installation tar en 6-7 timmar. Materialet som installeras av spelen på PS3:an är ju inget som måste vara kvar på hårddisken utan kan tas bort och ominstalleras "relativt" fort.

Jag håller dock med att det inte ska vara ett måste om inte nåt i spelet absolut kräver det, utan nåt som ska vara frivilligt för konsumenten.

När började fenomenet dyka upp? Första jag minns var Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth till första Xboxen.

Redigerat av DanielSchenström, 05 februari 2008 - 13:41.

Postad 05 februari 2008 - 14:45

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

• 1 846 inlägg
  • 0
Det som irriterar mest är laddningstider och jag skulle lätt offra stora delar av hdd utrymmet om det påskyndade laddninstiden en hel del. Håller visserligen med om att man borde få välja om man vill ägna merparten av spelet åt att ladda eller spela, jag hade helt klart som sagt valt det sistnämnda=).

Postad 05 februari 2008 - 15:11

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Ett alternativ är aldrig fel, men vad ska man med ledigt minne till? Ta ut disken och häng den i garderoben så har ni ledigt minne! Disken är till för att användas så man får hoppas fler drar nytta av den.

När disken är full så har man ändå garanterat en massa skit som ligger och skräpar som inte behöver finnas där. Måste man hamstra saker på disken (demos, trailers etc) så är det ingen biggie att uppgradera.

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 05 februari 2008 - 15:12.

Postad 05 februari 2008 - 15:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Jag tycker mer poängen är att det ska ju vara någon poäng med det också. Det verkar mindre kul att vänta i drygt 20 minuter om det inte speedar upp nämnvärt. Hade det varit stor skillnad så visst. Det är mer som en dator att behöva installera och inte bara börja spela direkt när man slitit undan plasten.

Å andra sidan är det ett i-landsproblem att vänta i 20 minuter, precis som det är att vänta 1 sekund extra vid laddningstider om så skulle vara fallet.

Postad 05 februari 2008 - 15:26

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Det är inte utan att man undrar hur Naughty Dog lyckades med att göra Uncharted helt fritt från laddningstider utan installation.
Varför kan inte andra utvecklare åstadkomma samma sak? Lathet?

Postad 05 februari 2008 - 15:39

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Det är inte utan att man undrar hur Naughty Dog lyckades med att göra Uncharted helt fritt från laddningstider utan installation.
Varför kan inte andra utvecklare åstadkomma samma sak? Lathet?

Ett sätt att göra det är om man lägger in alla assets i den ordning de laddas så att man slipper söktider.
Dvs. även om en textur eller ett vapenljud är det samma genom hela spelet lägger man in det på många olika ställen på skivan så att lasern inte ska behöva gå tillbaka till en tidigare punkt på skivan när den laddar in en ny bana. (osv.)
Det kräver dock rätt långtgående analys och en massa manuellt jobb om det verkligen ska fungera bra.

Dock är det ju ett par spel som gjort det, där ibland resistance och unchartered.

"Problemet" med denna lösning är att spelen kan ta upp en hel skiva när de "egentligen" bara ligger på typ 7 gig.

Det är ju anledning till att Resistance Fall of Man är så stort på skivan: upprepade assets och att de har lagt in filmerna är MPEG2. Hade de kört filmer i H.264 eller VC1 och struntat i upprepade assets är det knappast någon tvekan om att det spelet hade fått plats på en vanlig DVD. (Vilket gör det lite komiskt när folk då påstår att man inte hade kunnat ha RFOM på ett 360 eftersom det inte hade fått plats på skivan... :) Eller ännu värre använder det som ett argument till varför BD behövs för framtidens spel.)

Postad 05 februari 2008 - 16:08

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Ett alternativ är aldrig fel, men vad ska man med ledigt minne till? Ta ut disken och häng den i garderoben så har ni ledigt minne! Disken är till för att användas så man får hoppas fler drar nytta av den.

När disken är full så har man ändå garanterat en massa skit som ligger och skräpar som inte behöver finnas där. Måste man hamstra saker på disken (demos, trailers etc) så är det ingen biggie att uppgradera.

Nej visst men fortfarande bör det inte vara så att man MÅSTE offra 5gb och 20 min för att spela spelet. Som sagt, många gb som redan har sugits upp och då kan man knappst säga att många spel har kommit, det ska helst hålla i längden.

Man dras ju sen från att ta bort det om man ska sitta 20min sen igen för att starta det.

Postad 05 februari 2008 - 16:12

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Att större lagringskapacitet (i form av t ex BluRay) behövs för framtida spel är det väl knappast någon tvekan om? Det som är frågan är om större kapacitet behövs denna generation eller inte.

(Resistance kräver både installation (en kort sådan) och har laddningstider. Uncharted installeras inte och är en upplevelse helt utan laddningstider.)

Postad 05 februari 2008 - 16:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

Att större lagringskapacitet (i form av t ex BluRay) behövs för framtida spel är det väl knappast någon tvekan om? Det som är frågan är om större kapacitet behövs denna generation eller inte.

Jag tror också Undac pratar om framtidens spel denna "inom denna generation" eftersom det är argumentet han tar upp inte är ovanligt.

Postad 05 februari 2008 - 16:33

Haziza
  • Haziza
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0
Både har sina för och nackdelar, eftersom Xboxen måste ladda igenom DVD:en, some te.x DMC4

PS3 versus Xbox 360. The differences are negligible. The 360 has 'load times,' according to some, since it loads off the DVD. Grafiken på multiplatfrom skilljer lite xboxen har mörkare medans PS3 har en arning ljusare bild och Xbox har en arning skarpare bild men i det stora hela kommer jag någonsin bry mig? Har båda maskinerna men gillar min PS3 bäst helt klart sen har ju inte utvecklarna inte lyckats fatta helt ur man bygger spelen på PS3 men vänta ett par månader så får vi se, Uncharted Drake Fortune helt utan laddnings tider samt grym grafik tror inte det hade funkar så mkt bättre på te.x 360..

Postad 05 februari 2008 - 16:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

men i det stora hela kommer jag någonsin bry mig?

Nej. Dock MÅSTE man poängtera minsta skillnader på forum. Det är som en drog :)

Postad 05 februari 2008 - 17:43

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
"While the game is loading, you get to watch a really nifty series of screens that completely catch you up on the DMC4 backstory. Think of it as compressing the last three 'seasons' into a single info blast, accompanied by some fantastic DMC artwork."

"the PS3 version of the game has near-Super Nintendo speed load times. You'll be amazed how fast levels load, the virtually instantaneous transition from cut scenes to action and that you’re continuously playing the game, as opposed to staring at loading screens of a door opening every time you move from one room to the next."

http://arstechnica.c...all-is-worth-it

Postad 05 februari 2008 - 19:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Olika bud från alla håll! Palminino, det är dags för ett test igen!

Postad 05 februari 2008 - 20:24

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Olika bud från alla håll! Palminino, det är dags för ett test igen!

Visst skicka en DMC 4 kopia till mig :) köper inte till båda systemen, så kul är det inte att testa.

Postad 05 februari 2008 - 20:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Äh, men din polare har väl :)

Postad 05 februari 2008 - 20:51

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0
Det är lite Råd & Rön/Sverker över Palminios tester, han borde sponsras av Prisjakt... Är det något du kan ordna Zoiler?

:)

Redigerat av Unregistered50fe2819, 05 februari 2008 - 20:52.

Postad 05 februari 2008 - 20:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
Javisst, om Prisjakt sponsrar mig först :)

Postad 06 februari 2008 - 03:30

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0
Mellansekvensjämförelse.

Bifogad fil(er)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 06 februari 2008 - 03:36.

Postad 06 februari 2008 - 11:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0
PA:

Postad bild

Postad 06 februari 2008 - 12:02

Unregistered5120ea9a
  • Unregistered5120ea9a
  • Forumräv

• 841 inlägg
  • 0
Morlock...
Det är svårt att tro att det är samma spel. :(

Postad 06 februari 2008 - 13:22

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4 346 inlägg
  • 0
Är det sant att bitches loves sanskrift? Isånnafall ska jag skaffa en Ps3 bums.

Postad 06 februari 2008 - 17:25

Unregistered011f221c
  • Unregistered011f221c
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Mellansekvensjämförelse.

Väldigt lika, förutom att 360 har ca halva uppdateringsfrekvensen, skall det verkligen vara så??? Ser ju inte så krävande ut.

Postad 06 februari 2008 - 17:42

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

• 8 074 inlägg
  • 0

Mellansekvensjämförelse.

Väldigt lika, förutom att 360 har ca halva uppdateringsfrekvensen, skall det verkligen vara så??? Ser ju inte så krävande ut.

Har nog mer med gif lagg att göra. Så rör sig inte 360 spelet på demot iaf, exakt samma som PS3. Detta är ett av de spelen där skillnaden är = 0

Postad 06 februari 2008 - 17:49

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14 825 inlägg
  • 0

Mellansekvensjämförelse.

Tydligen är 360-versionen låst till 30fps i mellansekvenserna och 60 på PS3, dock ej låst så den går ner till runt 30 ibland också. På gif-bilden är uppdateringshastigheten självklart halverad för att visa skillnaden och detta är förmodligen ingenting som syns tydligt i normal hastighet.

Enligt dot5cal från B3D-forumen som bland annat fixar videos till www.gamersyde.com.

Vad har det med PS3 att göra? :)

Postad 06 februari 2008 - 18:34

Unregistered011f221c
  • Unregistered011f221c
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Tydligen är 360-versionen låst till 30fps i mellansekvenserna och 60 på PS3, dock ej låst så den går ner till runt 30 ibland också. På gif-bilden är uppdateringshastigheten självklart halverad för att visa skillnaden och detta är förmodligen ingenting som syns tydligt i normal hastighet.

Enligt dot5cal från B3D-forumen som bland annat fixar videos till www.gamersyde.com.

Jag förstår hur det är tänkt isådana fall, tyvärr blir det ju lite tokigt. =)
Det är ju lite lättare att se skillnad på te.x 5 mot 10 fps jämfört med 30 mot 60 fps, så du har säkert rätt i att det inte syns så tydligt egentligen.
Aja, då blev man lite klokare iallfall.

Redigerat av Unregistered011f221c, 06 februari 2008 - 18:35.

Postad 06 februari 2008 - 19:04

analog
  • analog
  • Användare

• 212 inlägg
  • 0

bitches loves ps3, singstar någon? :)

Postad 06 februari 2008 - 22:26

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1 833 inlägg
  • 0
Capcom svarar på kritiken angående installationen....

Certain gaming sites and blogs have reported that gamers will be faced with a 20 minute installation of game data before you get to delve into the action of Capcom’s latest title, Devil May Cry 4. Capcom have stepped up and responded to the criticism, citing reduction of in game loading times as a reason for installing game data. Chris Kramer wrote the following on Capcom’s blog.

“Wah! The game takes 20 minutes to install the first time. Wah! Have you ever played a PC game? At least we aren’t making you shuffle multiple discs into a ROM drive, or continuously click “Yes!” on a series of endless Windows dialog boxes.”

“You’ll be amazed how fast levels load, the virtually instantaneous transition from cut scenes to action and that you’re continuously playing the game, as opposed to staring at loading screens of a door opening every time you move from one room to the next.”

Källa: http://threespeech.com/blog/?p=868

Postad 06 februari 2008 - 23:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38 106 inlägg
  • 0

“Wah! The game takes 20 minutes to install the first time. Wah! Have you ever played a PC game? At least we aren’t making you shuffle multiple discs into a ROM drive, or continuously click “Yes!” on a series of endless Windows dialog boxes.”

Eh.. Så han justifierar laddningstiderna med att PC existerar...? Jag tror konsolägarna som klagar menar jämfört med andra konsolspel.

Postad 07 februari 2008 - 00:12

Bertilsson
  • Bertilsson
  • Beroende

• 1 058 inlägg
  • 0
En fördel med att spelet ligger på hårddisk är dock att konsolen blir tystare när det inte behövar hämtas data från skiva hela tiden. Vad jag läst väsnas ju annars 360 extremt mycket mer just när den läser från skiva, så om någon konsol hade haft stor nytta av att spelet låg på hårddisk så hade det förmodligen varit den. :)

Tror dock att det huvudsakliga skälet att mosa in i princip hela spelet på hårddisken var att det var bekvämt och tidsbesparande för utvecklarna att inte behöva ägna lika mycket tid på optimering av laddtider och liknande.

Postad 07 februari 2008 - 02:08

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Känns ju som om Sony borde jobba lite på sina lagringsdrivrutiner. Alla SATA-operationer tar ju löjligt lång tid.
Att BD-läsaren är slö vet vi också sedan tidigare. Så ett slött lagringsinterface ska överföra filer till ett annat slött lagringsinterface = 20 minuters installationstid för något som borde gå på 10 typ.
Eller som när man installerar nerladdade demos, ibland tar det ju fem minuter innan ens progressbaren dyker upp, helt sjukt.

Redigerat av Unregistered92d7e447, 07 februari 2008 - 02:09.

Postad 07 februari 2008 - 02:14

Ghorun
  • Ghorun
  • Forumräv

• 686 inlägg
  • 0
Installationer är bra tycker jag för att snabba upp, men borde man inte få välja? Så kan man installera de spel man spelar ofta om man har många.

Om den mängd spel jag köpt till min PS2 är något att döma av behöver jag inte oroa mig för att det ska bli fullt fort dock.

Redigerat av Ghorun, 07 februari 2008 - 02:14.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Ny surround JTR Noesis 110HT
    mange87a
    2025-05-14 12:44:27
  • Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
    mange87a
    2025-05-14 12:39:27
  • mange87a
    2025-05-14 11:21:14
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.