Lg KU990 va tror ni om denna?
1146 svar till detta ämne
Postad 16 december 2007 - 13:47
vecmeister
-
vecmeister
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag har också Macbook Pro, fick fixa en annan dator att stoppa in den i och läsa över till USB-minne. Installerade sedan programvaran (LG PC Suite) via VMware Fusion, fick det dock inte att fungera via USB, däremot med bluetooth, dock kopplade den ner hela tiden, lite jobbigt när man skulle editera kontakter.
VMware fusion? är inte det så att du kan göra winodws baserade program? Jag har ju ingen PC alls längre, får försöka ta mig till en kompis och fixa detta, men det är ju kasst av dom att säga att det ska funka till mac, alla nyare macar har ju slotin läsare Finns det inget annat program att konventera divx filmer med? försökte ladda hem det från LG´s hemsida men jag hitta inget:(
Postad 16 december 2007 - 14:23
mope
-
mope
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Ja, WMvare Fusion gör att du kan köra windows virtuellt i Mac OS X. Det följer bara med program för windows till KU990.
Det verkar inte heller som att den någonsin kommer att fungera med iSync. Inte det bästa valet kanske när man kör Mac alltså.
Men du kan säkert hitta något bra program till OS X för att konvertera filmer till DivX.
Postad 16 december 2007 - 14:34
vecmeister
-
vecmeister
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Ja, WMvare Fusion gör att du kan köra windows virtuellt i Mac OS X. Det följer bara med program för windows till KU990.
Det verkar inte heller som att den någonsin kommer att fungera med iSync. Inte det bästa valet kanske när man kör Mac alltså.
Men du kan säkert hitta något bra program till OS X för att konvertera filmer till DivX.
Faan va kasst! Dom sa i butiken att deras program skulle vara mac kompatibelt:/ Vet du något bra program att konventera divx till OS X då?
Postad 16 december 2007 - 17:52
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Faan va kasst! Dom sa i butiken att deras program skulle vara mac kompatibelt:/ Vet du något bra program att konventera divx till OS X då?
Divx converter finns väl till mac också? Bara att söka på dicx converter 6.6 på google isf. mvh
Postad 17 december 2007 - 13:07
bongomatic
-
bongomatic
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
http://www.ku990.co.....php?f=16&t=264Där står exakt hur du ska göra på Mac om du använder Handbrake, verkar smidigt. Lycka till.
Postad 17 december 2007 - 15:23
1010
-
1010
-
Rookie
-
3 inlägg
nån som vet hur man får lg pc suit o funka med vista och farför blixten till kameran inte funkar när man har på bildstabilisatorn??
Postad 17 december 2007 - 15:55
molm
-
molm
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Nu har den kommit till 3. Undrar bara hur mycket den är "brandad". 3 har ju en benägenhet att vilja branda alla sina telefoner tyvärr. Får sticka in till en tre-butik och kolla. http://www.tre.se/te.....lor=LG ViewtyPris: (199*18)+(89*18) = 5184 kr. Om jag har räknat rätt. mvh, Martin
Postad 17 december 2007 - 15:56
Artifaction
-
Artifaction
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
nån som vet hur man får lg pc suit o funka med vista och farför blixten till kameran inte funkar när man har på bildstabilisatorn??
Vad har du för problem med pc suite och vista, kör det själv och det funkar felfritt. Testa högerklicka på installationsfilen och välj kör som administratör Och var finns funktionen för att stänga av/på bildstabilisatorn??
Postad 17 december 2007 - 16:07
jockegustin
-
jockegustin
-
Rookie
-
9 inlägg
Hejsan! Är grymt sugen på denna lur, verkar riktigt najs! De saker jag undrar som är helt ovan med LG är dels huruvida man kan skapa egna genvägar som man snabbt kan komma åt. Detta är extremt viktigt för mitt mobilval.
Vidare undrar jag om det finns en bra att göra lista och kalender som man smidigt kommer åt?
Grymt tacksam för svar!
Postad 17 december 2007 - 16:10
1010
-
1010
-
Rookie
-
3 inlägg
Vad har du för problem med pc suite och vista, kör det själv och det funkar felfritt. Testa högerklicka på installationsfilen och välj kör som administratör
Och var finns funktionen för att stänga av/på bildstabilisatorn??
blir Runetime error bär jag försöker komma in i en mapp på mobilen "pregram:d:\lg\phone manager\lgphonemanager.exe this application has requested the runtime to terminate it in an unusual way. please contact the application's support team fpr more info" så står det i felmedelandet. och den knappen är väl samma som knapplåset.
Postad 17 december 2007 - 16:25
Artifaction
-
Artifaction
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Vad har du för problem med pc suite och vista, kör det själv och det funkar felfritt. Testa högerklicka på installationsfilen och välj kör som administratör
blir Runetime error bär jag försöker komma in i en mapp på mobilen "pregram:d:\lg\phone manager\lgphonemanager.exe this application has requested the runtime to terminate it in an unusual way. please contact the application's support team fpr more info" så står det i felmedelandet. och den knappen är väl samma som knapplåset.
Det enda jag kan råda till är att avinstallera/starta om datorn/installera igen med den metod jag nämde innan Har hjälpt mig ibland mes vissa program som krånglat. Den knappen hade jag ju missat, kanske skulle kollat lite nogrannare så hade jag ju sett ikonen brevid;) Tack. jag har nog inte tagit ett kort med denna funtion på trodde den alltid var på (varför skulle man inte vilja ha den igång?)
Postad 17 december 2007 - 16:31
1010
-
1010
-
Rookie
-
3 inlägg
Det enda jag kan råda till är att avinstallera/starta om datorn/installera igen med den metod jag nämde innan Har hjälpt mig ibland mes vissa program som krånglat.
Den knappen hade jag ju missat, kanske skulle kollat lite nogrannare så hade jag ju sett ikonen brevid;) Tack. jag har nog inte tagit ett kort med denna funtion på trodde den alltid var på (varför skulle man inte vilja ha den igång?)
nää precis med det konstiga är ju att inte blixten funkar med stabilisatorn på....udda. ska kolla om det funkar o insallera om det.. har aldrig gillat vista..
Redigerat av 1010, 17 december 2007 - 16:32.
Postad 17 december 2007 - 20:27
Artifaction
-
Artifaction
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Testade lite med stabilisatorn på, och det verkar som att den går in i ett speciellt "mode" för ingen av iso inställningarna verkar funka heller, och jag får heller inte blixten att funka där.
Postad 17 december 2007 - 22:05
svampsoppa
-
svampsoppa
-
Amatör
-
-
77 inlägg
om man köper mobilen på tre skulle ni rekommendera att man tar tres försäkring a' 69 kr i månaden?? i deras förklaring står det ganska luddigt vad den täcker och inte, ngn som vet?
mvh alle
Postad 17 december 2007 - 22:17
rasunda
-
rasunda
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Varför skall man välja KU990 framför ericsson w960?
/S
Postad 17 december 2007 - 23:09
Artifaction
-
Artifaction
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
/S 
enkelt w960i 3.2 mpix kamera, 240x300 skärm, fotolampa KU990 5 mpx kamera 240x400 touchscreen skärm, xenonblixt, divx Sen kanske för att den helt enkelt är snyggare. imo men grejjen är väl igentligen vad man vill ha ut av sin telefon, man kan ju ringa med båda, vill man ha bättre kamera, eller vill man ha bättre musikspelare?
Redigerat av Artifaction, 17 december 2007 - 23:09.
Postad 17 december 2007 - 23:13
rasunda
-
rasunda
-
Amatör
-
-
93 inlägg
/S 
enkelt w960i 3.2 mpix kamera, 240x300 skärm, fotolampa KU990 5 mpx kamera 240x400 touchscreen skärm, xenonblixt, divx
Sen kanske för att den helt enkelt är snyggare. imo men grejjen är väl igentligen vad man vill ha ut av sin telefon, man kan ju ringa med båda, vill man ha bättre kamera, eller vill man ha bättre musikspelare?
Vilken skulle du välja då?+
Postad 17 december 2007 - 23:31
Artifaction
-
Artifaction
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
/S 
enkelt w960i 3.2 mpix kamera, 240x300 skärm, fotolampa KU990 5 mpx kamera 240x400 touchscreen skärm, xenonblixt, divx
Sen kanske för att den helt enkelt är snyggare. imo men grejjen är väl igentligen vad man vill ha ut av sin telefon, man kan ju ringa med båda, vill man ha bättre kamera, eller vill man ha bättre musikspelare?
Vilken skulle du välja då?+
Jag tyckte kameran var en viktig del för min del och de andra 5mpix telefonerna jag tittat på tyckte jag såg stora och klumpiga ut, sen när killen på telenor gick bakom hörnet och hämtade en KU990 (dom hade inte den framme) och satte i handen på mig så föll jag direkt. så mitt val var enkelt. den enda 5mp jag inte kollat och klämt på är nokias n95, den har ju 3 lagt patent på och eftersom jag har telenor och alltid haft så var det inget för mig. visst jag har varit lite sugen på den med, men jag ångrar inte en sekund att jag tog min KU990.
Postad 17 december 2007 - 23:54
mope
-
mope
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Efter att ha haft KU990 några dagar så skulle jag helt klart ha valt w960i. Jag saknar min gamla w810i, den ligger i och för sig och väntar i skåpet, men man kan ju inte plocka fram den när man köpt en ny och "flashig" mobil.
KU990 känns inte som en färdig telefon helt enkelt, mycket yta och lite och ogenomtänkt innehåll. Sen är ju inte kameran så imponerande, går inte att stirra sig blind på megapixlar. Man tycker att man borde ha lärt sig efter att ha levt med en buggig TV från LG de senaste åren.
Men många verkar nöjda med telefonen så det är möjligt att det är jag som är gnällig.
Postad 18 december 2007 - 06:42
rasunda
-
rasunda
-
Amatör
-
-
93 inlägg
[/quote]
Jag tyckte kameran var en viktig del för min del och de andra 5mpix telefonerna jag tittat på tyckte jag såg stora och klumpiga ut, sen när killen på telenor gick bakom hörnet och hämtade en KU990 (dom hade inte den framme)
och satte i handen på mig så föll jag direkt. så mitt val var enkelt. den enda 5mp jag inte kollat och klämt på är nokias n95, den har ju 3 lagt patent på och eftersom jag har telenor och alltid haft så var det inget för mig. visst jag har varit lite sugen på den med, men jag ångrar inte en sekund att jag tog min KU990.
[/quote]
hur är batterit på mobilen, jag pratar väl minst 3 timmar om dagen i telefonen, om det pallar den elleR?
Postad 18 december 2007 - 15:39
svampsoppa
-
svampsoppa
-
Amatör
-
-
77 inlägg
Jag har beställt den på tre nu! hoppas den kommer innan jul!
Postad 18 december 2007 - 15:56
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Jag har beställt den på tre nu! hoppas den kommer innan jul!
Den kommer nog med tomten på julafton. Vad blev kostnaden för dig?
Postad 18 december 2007 - 19:04
svampsoppa
-
svampsoppa
-
Amatör
-
-
77 inlägg
299*18 +39*18+ försäkring 69 kr mån i minst 12 mån! men men får ju ringa för 299 varje månad så mobilen blev ju inte dyr! hoppas den kommer snart=)
Postad 18 december 2007 - 22:53
rosenlorden
-
rosenlorden
-
Forumräv
-
-
598 inlägg
Beställde en via 3 idag också, förlängde mitt 3 abonnemnang som snart går ut (har en zzeg outdated n70), jag tog 18 månader *199+89 = 5184, helt okej pris med tanke på att jag aldrig kommer behöva betala några extra kostnader, 199 kronorna får man ju förbruka hur som helst, och jag ligger aldrig över 150 kr i användning.. NACKDELEN är att han jag snacka med sa att den kom inte skulle komma till mig förrens tidigast nästa vecka några dar in där, men jag fick 50 gratis sms som lite plåster, kan ju vara bra på nyår då det skickas lite extra mkt.. Hoppas man blir nöjd när man får den !!
Postad 19 december 2007 - 01:17
caroline81
-
caroline81
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
jaha, fick min viewty idag... rent spontant så irriterar det mig väldigt mycket att ringvolymen är till viss del stegrande! Början av signalen hörs knappt! vad som är ännu mer irriterande är att det uppenbarligen inte finns några smileys/emoticons?! *chock* Fick ett sms och vad som i SE's modeller blir en liten gubbe blev så i viewty så trist som ex en ":-)" *suck* Har alldeles för mig att jag läste någonstans (på ngt engelskt forum) att man skulle kunna få fram en lista med smileys?! Irriterande även att när man använder qwerty-tangentbordet så kan man ej trycka upprepade gånger på ex "a" om man vill ha ett 'å' eller 'ä', utan man måste in i 'specialtecken' *frustrerande*
Har ett minneskrort insatt med lite dylikt på, och helt plötsligt så försvann det 'externa minnet' och för att få tillbaka det krävdes det att jag startade om telefonen. Någon annan som upplevt detta? Något annat som är jobbigt är att man verkar inte kunna organisera sina bilder/ljudfiler genom att exempelvis lägga dem i olika mappar... jag vill liksom kunna ha mappar till olika saker som jag har på minneskortet och att det sedan syns i telefonen. Känns som om SE P1 har en bättre touchdisplay än viewty?! kanske dock är aningen ovan just nu så jag ska ej säga något mer om det innan jag är mer van
Redigerat av caroline81, 19 december 2007 - 01:18.
Postad 19 december 2007 - 10:15
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
jaha, fick min viewty idag... rent spontant så irriterar det mig väldigt mycket att ringvolymen är till viss del stegrande! Början av signalen hörs knappt! vad som är ännu mer irriterande är att det uppenbarligen inte finns några smileys/emoticons?! *chock* Fick ett sms och vad som i SE's modeller blir en liten gubbe blev så i viewty så trist som ex en ":-)" *suck* Har alldeles för mig att jag läste någonstans (på ngt engelskt forum) att man skulle kunna få fram en lista med smileys?! Irriterande även att när man använder qwerty-tangentbordet så kan man ej trycka upprepade gånger på ex "a" om man vill ha ett 'å' eller 'ä', utan man måste in i 'specialtecken' *frustrerande*
Har ett minneskrort insatt med lite dylikt på, och helt plötsligt så försvann det 'externa minnet' och för att få tillbaka det krävdes det att jag startade om telefonen. Någon annan som upplevt detta? Något annat som är jobbigt är att man verkar inte kunna organisera sina bilder/ljudfiler genom att exempelvis lägga dem i olika mappar... jag vill liksom kunna ha mappar till olika saker som jag har på minneskortet och att det sedan syns i telefonen. Känns som om SE P1 har en bättre touchdisplay än viewty?! kanske dock är aningen ovan just nu så jag ska ej säga något mer om det innan jag är mer van
Du kan göra en egen profil så kan du ställa in ringvolym med mera. Smileyes är väl inget direkt måste? Du ska kunna skapa egna mappar etc. Touchscreen:en tycker jag fungerar perfekt. Någon som har prövat .doc(ument) öppnaren? Tycker att den är väldigt bra.Bara att zooma in på texten.
Postad 19 december 2007 - 11:25
trifix
-
trifix
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Är böjd att hålla med caroline81 om smileys. Jag har haft massor av SE telefoner och tycker just smileys är riktigt skönt. Man vänjer sig vid dom eftersom dom finns överallt, på forum, på MSN osv osv. Jag köpte en Motorola V6 Maxx för att förändra mig lite men den saknade just smileys vilket gjorde att smsen blev....ja tråkiga helt enkelt. Nu såldes den telefonen efter 2 månader så jag gick tillbaka till SE istället.
Jag fick klämma och känna på telefonen i helgen på Expert i Kista Galleria där en LG-snubbe stod och visade upp just Viewtyn. Inget personligt mot honom men det var trist att se att han var rätt okunnig vad det gällde telefonen. Han hade koll på dom vanligaste/viktigaste funktionerna såsom kameran osv. Jag kunde nog faktiskt mer än vad han kunde vilket han också sa "Märker att du är påläst". Klart man är det när man funderar på att köra på ett helt nytt märke igen och då Motorola visade sig vara en stor besvikelse.
Ju mer och mer jag läser om telefonen så inser jag att det nog inte blir ett köp om inte LG släpper firmware som fixar vissa saker. Halvtaskig kalender, 5 memos osv osv känns som en halvfärdig produkt tillsammans med lite små-buggar här och där. Har för tillfället en SE P1i och även om den är rätt omständig att hålla på med så inser man ganska snabbt hur stor kontroll man hela tiden har. Något jag däremot gillar med både LG'n och så även iPhone är dom stilrena och grymt snygga menyerna där P-serien ligger ljusår efter. Visst finns det teman men grundstommen finns ändå kvar med trista ikoner osv. Nu är ju visserligen P1 mer inriktad på arbete men det behöver ju inte betyda att telefonen behöver vara tråkig för det.
Nä släpper Apple en 3G iPhone med bättre kamera och MMS så blir det ett inköp DIREKT...
Postad 19 december 2007 - 15:39
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Är böjd att hålla med caroline81 om smileys. Jag har haft massor av SE telefoner och tycker just smileys är riktigt skönt. Man vänjer sig vid dom eftersom dom finns överallt, på forum, på MSN osv osv. Jag köpte en Motorola V6 Maxx för att förändra mig lite men den saknade just smileys vilket gjorde att smsen blev....ja tråkiga helt enkelt. Nu såldes den telefonen efter 2 månader så jag gick tillbaka till SE istället.
Jag fick klämma och känna på telefonen i helgen på Expert i Kista Galleria där en LG-snubbe stod och visade upp just Viewtyn. Inget personligt mot honom men det var trist att se att han var rätt okunnig vad det gällde telefonen. Han hade koll på dom vanligaste/viktigaste funktionerna såsom kameran osv. Jag kunde nog faktiskt mer än vad han kunde vilket han också sa "Märker att du är påläst". Klart man är det när man funderar på att köra på ett helt nytt märke igen och då Motorola visade sig vara en stor besvikelse.
Ju mer och mer jag läser om telefonen så inser jag att det nog inte blir ett köp om inte LG släpper firmware som fixar vissa saker. Halvtaskig kalender, 5 memos osv osv känns som en halvfärdig produkt tillsammans med lite små-buggar här och där. Har för tillfället en SE P1i och även om den är rätt omständig att hålla på med så inser man ganska snabbt hur stor kontroll man hela tiden har. Något jag däremot gillar med både LG'n och så även iPhone är dom stilrena och grymt snygga menyerna där P-serien ligger ljusår efter. Visst finns det teman men grundstommen finns ändå kvar med trista ikoner osv. Nu är ju visserligen P1 mer inriktad på arbete men det behöver ju inte betyda att telefonen behöver vara tråkig för det.
Nä släpper Apple en 3G iPhone med bättre kamera och MMS så blir det ett inköp DIREKT...
Skulle du kunna förklara vad för slags buggar? Då jag inte har stött på en enda? =S Begränsningarna ska nog fixas med en update då många har klagat. Om föresten kalender'n är halvtaskig vad är då inte SE:s? Kalendern är det sista du skulle tycka vore dålig på viewty isf och nej jag är ingen Lg beskyddare utan jag går på egna erfarenheter då jag har haft en drös SE tidigare.
Postad 19 december 2007 - 17:51
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
Va på fyra olika ställen idag för att få känna på en 990 men alla har ju bara demoex,det funkar ju om den har vanlig knappsats men jag skulle vilja känna på displayen....
får testa vidare finns några ställen till i stan..
Postad 19 december 2007 - 17:58
svampsoppa
-
svampsoppa
-
Amatör
-
-
77 inlägg
kan man konvertera alla filformat till divx med programet men får till? om man tankar hem en xvid fil funkar den å spela direkt?
MVH Alexander
Postad 19 december 2007 - 18:32
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
kan man konvertera alla filformat till divx med programet men får till? om man tankar hem en xvid fil funkar den å spela direkt?
MVH Alexander
Du måste nog konvertera om den och programmet du får till (divx converter) går att ladda hem gratis. v6.6 finns på skivan tror jag men 6.8 finns ute nu. Bara att konvertera till rätt höjd och bredd.Sen kan du trixa med hur hög bitrate ljudet och videon ska ha.
Postad 19 december 2007 - 18:38
Karja
-
Karja
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Kan man öppna word .doc i telefonen och sedan jobba med det? Följdfrågan blir då om man kan skapa nya word doc.?
Postad 19 december 2007 - 19:35
PNorth6
-
PNorth6
-
Användare
-
-
192 inlägg
Hej några frågor:
1.jag skulle vilja använda telefon till webradio då det råder radioskugga på mitt jobb. Någon som vet om man kan lyssna på webradio med denna telefon och 3g uppkoppling, exempelvis sr p3s sändningar? Jag tänkte isf skaffa mig ett tillvalsabonnemang hos 3 så jag kan surfa nästan obegränsat och på så vis lyssna på webradio på jobbet. Funderat på Nokia N95 med Wlan men det kanske funkar lika bra med 3G.
2. Hur är batteritiden, hur ofta behöver ni ladda?
3. Känns telefonen klumpig i fickan?
4.Vid samtal, är det då inte risk att man kommer åt touchknappar med örat? Vet en kompis som t o m har problem med sin SE K850i med bara 2 touchtangenter då hon kopplat in konferensfunktion med diverse pinsamma följder...
5. Villka är buggarna med ett större minneskort än 2gb? Kan jag inte lagra mer film och musik på ett större minne? Det är den största nackdelen med telefonen anser jag.
Redigerat av PNorth6, 19 december 2007 - 20:01.
Postad 19 december 2007 - 20:00
trifix
-
trifix
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Skulle du kunna förklara vad för slags buggar? Då jag inte har stött på en enda? =S Begränsningarna ska nog fixas med en update då många har klagat. Om föresten kalender'n är halvtaskig vad är då inte SE:s? Kalendern är det sista du skulle tycka vore dålig på viewty isf och nej jag är ingen Lg beskyddare utan jag går på egna erfarenheter då jag har haft en drös SE tidigare.
Hmmm...kanske inte var buggar jag tänkte på riktigt vid närmare eftertanke utan några märkliga tillkortkommanden som stöd för minneskort över 2gb bla. Vad det gäller kalendern så utgår jag bara ifrån vad folk på nätet har sagt. Sen vad det gäller kalendern i SE så undrar jag om du pillat på en kalender i en P modell nångång ? Det är inte samma sak som i "vanliga" SE telefonern utan är betydligt mera djupgående... Något som har med anteckningar att göra, går det att få en anteckning att lägga sig på skrivbordet på telefonen ? Kan man ha egna bakgrundsbilder ? Sen har vi ju det faktum att LG's logga är bland dom fulaste på elektronikmarknaden....Lucky Goldstar....det klingar inte bra i mina öron tyvärr. Hur bra har supporten varit på tidigare LG telefoner ? Jag tänkte då mest på framtida firmwares och liknande.
Postad 19 december 2007 - 20:43
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Kan man öppna word .doc i telefonen och sedan jobba med det? Följdfrågan blir då om man kan skapa nya word doc.?
Du kan öppna men inte jobba med.Finns bara en del smartphones som kan jobba med word dokument
Postad 19 december 2007 - 20:43
svampsoppa
-
svampsoppa
-
Amatör
-
-
77 inlägg
MVH Alexander
Du måste nog konvertera om den och programmet du får till (divx converter) går att ladda hem gratis. v6.6 finns på skivan tror jag men 6.8 finns ute nu. Bara att konvertera till rätt höjd och bredd.Sen kan du trixa med hur hög bitrate ljudet och videon ska ha.
Vilken höj och bredd är det då? vilken är den optimala bitraten? om man har swe sub ser man den eller är det för litet?
Postad 19 december 2007 - 20:48
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Hmmm...kanske inte var buggar jag tänkte på riktigt vid närmare eftertanke utan några märkliga tillkortkommanden som stöd för minneskort över 2gb bla.
Vad det gäller kalendern så utgår jag bara ifrån vad folk på nätet har sagt. Sen vad det gäller kalendern i SE så undrar jag om du pillat på en kalender i en P modell nångång ? Det är inte samma sak som i "vanliga" SE telefonern utan är betydligt mera djupgående...
Något som har med anteckningar att göra, går det att få en anteckning att lägga sig på skrivbordet på telefonen ? Kan man ha egna bakgrundsbilder ?
Sen har vi ju det faktum att LG's logga är bland dom fulaste på elektronikmarknaden....Lucky Goldstar....det klingar inte bra i mina öron tyvärr.
Hur bra har supporten varit på tidigare LG telefoner ? Jag tänkte då mest på framtida firmwares och liknande.
Säg då inte att det finns buggar när det enda du pratar om är sdkort den "inte" kan läsa visa kort enligt dig.Du kan inte ha läst i många forum med tanke på att telefonen klarar 8gb kort fint bara att telefonen ser den som 2gb kort. Och du kan inte jämföra en smartphone med en icke smartphone.Sen så har lg viewty fortfarande än bättre kalender än Sony ericssons ICKE-smartphones. Isf ska du jämföra med ks20.Undrar vad du läser för opålitliga forum egentligen. Btw så är nya firmwire:t släppt i japan då den bl.a. kan känna igen 6gb sd kort.
Postad 19 december 2007 - 20:52
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Hej några frågor:
1.jag skulle vilja använda telefon till webradio då det råder radioskugga på mitt jobb. Någon som vet om man kan lyssna på webradio med denna telefon och 3g uppkoppling, exempelvis sr p3s sändningar? Jag tänkte isf skaffa mig ett tillvalsabonnemang hos 3 så jag kan surfa nästan obegränsat och på så vis lyssna på webradio på jobbet. Funderat på Nokia N95 med Wlan men det kanske funkar lika bra med 3G.
4.Vid samtal, är det då inte risk att man kommer åt touchknappar med örat? Vet en kompis som t o m har problem med sin SE K850i med bara 2 touchtangenter då hon kopplat in konferensfunktion med diverse pinsamma följder...
5. Villka är buggarna med ett större minneskort än 2gb? Kan jag inte lagra mer film och musik på ett större minne? Det är den största nackdelen med telefonen anser jag.
1. Vet jag ej tyvärr 2. Laddar den max en gång på 1,5 dar men då lyssnar jag en hel del på musik och skickar en del sms(10-30 om dagen). 3. Inte enligt mig själv.Knappt någon skillnad jämfört med min s500i 4. Har ringt ett antal gånger och inte kommit åt någonting.Tror den låser touchen nästan på en gång vid samtal. 5 Det är inga buggar utan du kan inte hålla koll på minnesåtgång osv och att telefonen ser det som ett 2gb kort. Formatera i datorn!Mvh
Postad 19 december 2007 - 20:55
caroline81
-
caroline81
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Efterlyser lite hjälp här,,,  I manualen så står det följande: "TIPS tangentsbordsläget förutser och visar vad du ska skriva. Orden förutses utifrån de meningar du har skrivit in hittills...." Sidan 18 i manualen till min fråga.. vad jag förstår så ska det^^ gälla i tangentsbordsläge (qwerty) eftersom att det står så, men jag har testat genom o skicka sms men det kommer ALDRIG upp något förslag på ord! Ändå skriver jag ord som jag skrivit förut,, ja, t o m samma meningar. Måste man välja ngn slags inställning för att det där tipset ska gälla? (ser ingenstans man kan göra det dock.) Vore ju en bra grej om det fungerade då man skulle kunna slippa o gå in i 'specialtecken' så fort man skriver ett ord med 'å ä ö'.. mkt tacksam för svar Nej, smileys är inte så viktigt, men som trifix skriver så vänjer man sig när man har dem och smsen blir faktiskt mycket roligare
Postad 19 december 2007 - 20:58
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Vilken höj och bredd är det då? vilken är den optimala bitraten? om man har swe sub ser man den eller är det för litet?
400x240, Jag brukar köra på 320kb/s (Vilket är max i divx converter iaf) i "Audio" profilen vilket inte ökar storleken så värst.Med video så fungerar ungefär 1500kb/s (om inte mer) men det slukar plats.För att få plats med ett south park avsnitt(har inget minneskort än) så körde jag på 220kb/s och fick ut väldigt bra kvalite ändå men det kanske är för att det är mer åt tecknathållet. mvh ...men det kommer ALDRIG upp något förslag på ord!
Jag har faktiskt fått fram en del ord  Så som "Jag" och "<3" men de är också dem enda ^^
Postad 19 december 2007 - 21:28
Unregistered9bae0dbb
-
Unregistered9bae0dbb
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Hej några frågor:
1. Jag provade precis att lyssna på direktsänd P3 via SR's mobil-hemsida (mobil.sr.se), och det gick alldeles utmärkt. 2. Batteristatusen på min är just nu på 2 av 4, och det här är tredje dagen som jag har igång telefonen utan att ha laddat den. Jag kan iof inte säga att jag har använt den så väldigt mycket under dessa dagar. Jag har filmat någon minut med den, tagit några bilder (med blixt), sett filmklipp i ca 20 min, och så har jag spelat spel i kanske 30 min. Igår när jag var på stan så surfade jag efter information om potentiella julklappar, så det är nog ca 30 min surfande också. Används telefonen extremt mycket (konstant pillande på den som jag gjorde de första dagarna), då håller batteriet från morgonen och hela dagen ända tills natten, då vill den börja laddas. Så jag är helt nöjd med batteriet på den. Normalt så laddar jag den ungefär varannan natt vare sig det behövs eller inte. 3. Viewty är något bredare än de flesta andra telefonerna, men har i övrigt liknande dimensioner. Jag har telefonen i en sidoficka på byxorna och brukar behöva känna lite då och då så att jag vet att jag har med den, och inte har tappat den. Jag tycker inte att den känns klumpig. 4. Under samtal så aktiveras knapplås på displayen. Knapplåset kan givetvis kopplas bort under samtal, om man så önskar. 5. Du kan lagra och läsa filer på ett större minneskort än 2Gb. För mer information om vilka begränsningar ett större minneskort ger, läs bl.a. inlägg #198 i denna tråd.
Redigerat av Unregistered9bae0dbb, 19 december 2007 - 21:35.
Postad 19 december 2007 - 21:43
trifix
-
trifix
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Säg då inte att det finns buggar när det enda du pratar om är sdkort den "inte" kan läsa visa kort enligt dig.Du kan inte ha läst i många forum med tanke på att telefonen klarar 8gb kort fint bara att telefonen ser den som 2gb kort.
Och du kan inte jämföra en smartphone med en icke smartphone.Sen så har lg viewty fortfarande än bättre kalender än Sony ericssons ICKE-smartphones. Isf ska du jämföra med ks20.Undrar vad du läser för opålitliga forum egentligen.
Btw så är nya firmwire:t släppt i japan då den bl.a. kan känna igen 6gb sd kort.
Hey down boy  Som någon tidigare sa: "5 Det är inga buggar utan du kan inte hålla koll på minnesåtgång osv och att telefonen ser det som ett 2gb kort" Detta ser jag som något negativt helt klart. Jag är väl medveten vad det gäller begränsningarna med minneskort men faktum kvarstår, allt över 2GB "fungerar inte" på telefonen....... Sen spelar det ingen roll om en firmware har kommit ut i Japan som tillhandahåller 6gb, detta skulle ha varit med ifrån början. Vad tänkte på dom på egentligen ? Klart att folk vill ha mycket minne i en telefon som klarar DivX och har 5mp kamera med riktigt trevlig videofunktion också. Jag har förövrigt läst trådar på Mobile-review och GSMarena angående den här telefonen....
Postad 19 december 2007 - 21:48
bartender76
-
bartender76
-
Rookie
-
2 inlägg
Btw så är nya firmwire:t släppt i japan då den bl.a. kan känna igen 6gb sd kort.
Källa på att firmware är släppt i japan? Har jag förstått det rätt angående minneskort, att när man har ett som är större än 2GB så kan man fylla det så att det finns max 2 GB ledigt, så kan telefonen använda det som vanligt (dvs spara bilder direkt till minneskortet)?
Postad 19 december 2007 - 21:55
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Källa på att firmware är släppt i japan?
Har jag förstått det rätt angående minneskort, att när man har ett som är större än 2GB så kan man fylla det så att det finns max 2 GB ledigt, så kan telefonen använda det som vanligt (dvs spara bilder direkt till minneskortet)?
Läste det från sweclockers vad jag har för mig.Kan nog kolla upp tills imorgon då med tanke på att jag inte har tid och leta nu. Du kan använda hela minnesmängden utan större problem.
Postad 20 december 2007 - 00:18
Pax81
-
Pax81
-
Användare
-
-
158 inlägg
Kan någon berätta lite om hur det funkar med att synca den mot en PC?
Fungerar det smidigt?
- Går det synka fullständigt mot outlooks adressbok, så att alla telenummer, bild, email etc hänger med?
- Synkar den kalendern med?
Tacksam för svar!
Postad 20 december 2007 - 15:12
demoniak
-
demoniak
-
Användare
-
-
178 inlägg
Nu har den kommit till 3. Undrar bara hur mycket den är "brandad". 3 har ju en benägenhet att vilja branda alla sina telefoner tyvärr. Får sticka in till en tre-butik och kolla.
http://www.tre.se/te.....lor=LG Viewty
Pris: (199*18)+(89*18) = 5184 kr. Om jag har räknat rätt.
Såg annons Tre i tidningen i dag, där skrev de att pris utan abonnemang är 3895kr. Billigast på Prisjakt just nu är 4189kr.
Postad 20 december 2007 - 16:22
Unregistered691556c0
-
Unregistered691556c0
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Den här mobilen måste vara sämst när det gäller att organisera musik. Jag har väl 3-4 gig mp3 på mitt minneskort. Hur ska jag då spela dom?
1. Jag går in under "menyn" Musik. Där kan man då välja artister, album osv. Visst..jag provar att välja album. Vid första anblick så ser det ju "ok" ut. Det korkade är att allt sorteras enbart efter id3-taggar. Alla mina mp3 har inte id3-taggar, alla id3-taggar är inte korrekta. Dessutom så skiljer telefonen på stora B och lilla b. så står det med stort i en id3-tag o litet i en annan så blir det då 2 olika album. Lysande! Visst man kan sitta o ändra o pyssla men vad är det som säger att jag vill sitta o fixa med sådant? Sedan med så mycket musik så tar det fan en evighet att skanna igenom mobilen.
2. Jo, men går in under mina ljud. Där BORDE ju ljuden ligga fint som de gör på mitt minneskort, dvs väl sorterade under kataloger för artist och album. NÄÄ glöm det. Alla låtar ligger i en och samma mapp och oj så lätt att spela ett album då. Däremot så kan man själv göra mappar under Mina ljud. Lysande Lg! Varför då inte ta med det mapparna som ligger på minneskortet? Eller ska man behöva sitta o sortera i mobilen med?
3. Så det enklaste och bästa sättet. Man går helt enkelt in på sitt minneskort och mina ljud. Där ligger allt så fint sorterat och man kan lyssna på sina album oavsett vad mobilen tycker och tänker.
Jag funderar starkt på att byta mobil då mjukvaran börjar gå mig på nerverna. Inte alls genomtänkt känns det som. Bra att ha genvägar men det vore ju bra om man kunde ändra dom själv också. Men microsoft borde kanske göra fasta genvägar i windows och vi kan inte sedan lägga till några fler. Sedan är den helt okonsekvent vad gäller skrollningen. Ena gången kommer det upp en list att skrolla med ute längs högra kanten, nästa ingen alls utan då får man skrolla med fingret längs touchskärmen eller så använda skrollfunktionen runt objektivet. Sedan går inte qwerty använda i alla lägen utan bara vissa. Och hur tänkte dom då? Det märks att LG inte är Nokia eller SE för där ser man oftast väl genomtänkta mjukvaror...en w960 kanske vore något ist.
Postad 20 december 2007 - 18:14
Unregisteredc17c0c25
-
Unregisteredc17c0c25
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
hmm genomtänkta programvaror på SE? haha jo det är det ju verkligen,segare och buggigare får man ju leta efter
Postad 20 december 2007 - 18:16
trifix
-
trifix
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Den här mobilen måste vara sämst när det gäller att organisera musik. Jag har väl 3-4 gig mp3 på mitt minneskort. Hur ska jag då spela dom?
1. Jag går in under "menyn" Musik. Där kan man då välja artister, album osv. Visst..jag provar att välja album. Vid första anblick så ser det ju "ok" ut. Det korkade är att allt sorteras enbart efter id3-taggar. Alla mina mp3 har inte id3-taggar, alla id3-taggar är inte korrekta. Dessutom så skiljer telefonen på stora B och lilla b. så står det med stort i en id3-tag o litet i en annan så blir det då 2 olika album. Lysande! Visst man kan sitta o ändra o pyssla men vad är det som säger att jag vill sitta o fixa med sådant? Sedan med så mycket musik så tar det fan en evighet att skanna igenom mobilen.
2. Jo, men går in under mina ljud. Där BORDE ju ljuden ligga fint som de gör på mitt minneskort, dvs väl sorterade under kataloger för artist och album. NÄÄ glöm det. Alla låtar ligger i en och samma mapp och oj så lätt att spela ett album då. Däremot så kan man själv göra mappar under Mina ljud. Lysande Lg! Varför då inte ta med det mapparna som ligger på minneskortet? Eller ska man behöva sitta o sortera i mobilen med?
3. Så det enklaste och bästa sättet. Man går helt enkelt in på sitt minneskort och mina ljud. Där ligger allt så fint sorterat och man kan lyssna på sina album oavsett vad mobilen tycker och tänker.
Jag funderar starkt på att byta mobil då mjukvaran börjar gå mig på nerverna. Inte alls genomtänkt känns det som. Bra att ha genvägar men det vore ju bra om man kunde ändra dom själv också. Men microsoft borde kanske göra fasta genvägar i windows och vi kan inte sedan lägga till några fler. Sedan är den helt okonsekvent vad gäller skrollningen. Ena gången kommer det upp en list att skrolla med ute längs högra kanten, nästa ingen alls utan då får man skrolla med fingret längs touchskärmen eller så använda skrollfunktionen runt objektivet. Sedan går inte qwerty använda i alla lägen utan bara vissa. Och hur tänkte dom då? Det märks att LG inte är Nokia eller SE för där ser man oftast väl genomtänkta mjukvaror...en w960 kanske vore något ist.
hmmmm......vad var det jag sa ?!? (inte menat till jimmypojken)
Postad 20 december 2007 - 20:02
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
hmmmm......vad var det jag sa ?!? (inte menat till jimmypojken)
Så 2 styckens omdömen ska alltså ändra mitt tyckande? Eller vad syftar du på? Bara för att 2 tycker mobilen inte är genomtänkt (Vilket jag tycker den intill är) så har man inte rätt.Det enda jag anser vara lite dumt är inget linsskydd och ingen Eq. Alla har vi olika åsikter.Nej Minhembio börjar bli fullt med ungdomar som bara är ute efter att ha rätt? Ska man söka sig till ett annat forum tro?(Detta inlägget var inte enbart menat till dig trifix utan överlag.)
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|