SingStar (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
SingStar Vol. 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(1)
|
Inga priser | |
SingStar Vol. 3 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
SingStar: ABBA (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(5)
|
Inga priser | |
SingStar (inkl. 2 Mikrofoner) (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(5)
|
Inga priser |
Postad 03 May 2008 - 10:51
Tack, du hade rätt! Nu funkade all uppdatering braför mig uppdateras listan bara när micarna e inkopplade, annars uppdaterades dem inte har jag märkt...
Hoppas Sony släpper lite mer svenska låtar, typ de från Schlagerskivan. Det är ju den sortens "ful-musik" som är som roligast när det är party
Postad 03 May 2008 - 11:53
Testat och gå in på minnet på PS3an och ta bort allt som har med singstar att göra? Låtarna du laddat hem ligger ju kvar på ditt konto och är tillängliga för nedladdning...Någon som vet om man kan nollställa highscoren, isåfall hur ?
Postad 03 May 2008 - 13:51
Det skulle ju säkert funka men man vill ju inte ladda ner alla låtarna igen, det tar ju timmar att ladda de 100+ låtar som frugan köpt på sig.Testat och gå in på minnet på PS3an och ta bort allt som har med singstar att göra? Låtarna du laddat hem ligger ju kvar på ditt konto och är tillängliga för nedladdning...
Men det verkar vara enda sättet..
Postad 03 May 2008 - 18:40
100 låtar, säger shietDet skulle ju säkert funka men man vill ju inte ladda ner alla låtarna igen, det tar ju timmar att ladda de 100+ låtar som frugan köpt på sig.
Men det verkar vara enda sättet..
Redigerat av qwertys, 03 May 2008 - 18:40.
Postad 18 May 2008 - 22:25
Aslan - This is
Avril Lavigne - Complicated
Avril Lavigne - My happy Ending
Beach Boys - Good Vibrations
Buzzcocks - Ever fallen in Love?
Coldplay - The Scientist
Coldplay - Shiver
Cutting Crew - Died in your Arms
Duran Duran - The Reflex
Erik Faber - Not Over
Golden Earring - Radar Love
Golden Earring - Twilight Zone
Good Charlotte - I Just Wanna Live
Hard-Fi - Hard to Beat
The Hives - Hate to Say I Told You So
The Hoosiers - Cops and Robbers
Moloko - Sing it Back
Peabo Bryson & Roberta Flack - Tonight I Celebrate My Love
R.E.M - Everybody Hurts
Roy Orbison - Only the Lonely
Shocking Blue - Venus
The Vines - Get Free
The Sixth Axis - Caught You Out
Westlife - Queen of my Heart
Wilson Phillips - Hold on
Återigen en stabil uppdatering, det börjar ta sig!
Postad 20 May 2008 - 17:28
Postad 20 May 2008 - 20:43
Såg nyss på Discshop att Singstar Vol.2 kommer att släppas den 18 Juni undrar om de trådlösa mickarna släpps då också?
Man kan ju alltid hoppas men jag tvivlar tyvärr
Postad 21 May 2008 - 02:59
Såg nyss på Discshop att Singstar Vol.2 kommer att släppas den 18 Juni undrar om de trådlösa mickarna släpps då också?
Undrar om själva plattformen ändras, eller är det bara låtar som kommer skilja vol.1 och vol.2?
Postad 21 May 2008 - 08:57
Postad 21 May 2008 - 22:26
Det är en uppdatering i spelet med något nytt sångläge men det kommer som nedladdningsbar uppdatering till v.1 sen är det andra låtar på v.2 men dom flesta skulle komma på singstore.
Råkar någon veta när uppgraderingen med sångläget och HD-kalibreringen kommer? Blir det som en vanlig patch eller som Singstore pryl man betalar för och laddar ner?
Postad 22 May 2008 - 07:48
Postad 26 May 2008 - 08:31
Man kan ju alltid hoppas men jag tvivlar tyvärr
Tycker att det borde vara trådlösa nu när Buzz kommer med trådlösa buzzers
Postad 26 May 2008 - 08:36
/oibmeh
Postad 29 May 2008 - 20:06
Avril Lavigne "I'm With You"
Avril Lavigne "Sk8er Boi"
Beverley Knight "Shoulda, Woulda, Coulda"
Bigbang "I Don't Wanna"
Bucks Fizz "Making Your Mind Up"
Coldplay "The Hardest Part"
Coldplay "Yellow"
Corinne Bailey Rae "Like A Star"
Cosmo-4 "Adios Amigos"
Cosmo-4 "Peek-A-Boo"
DJ Bobo "Chihuahua 2002"
DJ Bobo "It's My Life"
DJ Bobo "Vampires Are Alive"
Duran Duran "Planet Earth"
Duran Duran "Wild Boys"
Falco "Rock Me Amadeus"
Good Charlotte "Girls & Boys"
Lily Allen "LDN"
Moloko "The Time Is Now"
P!nk "Get The Party Started"
Queen "Don't Stop Me Now"
Queen "Radio Ga Ga"
Scouting For Girls "Heartbeat"
Shaggy "Oh Carolina"
Spleen Utd. "Spleen United"
The Dandy Warhols "We Used To Be Friends"
The Hives "Main Offender"
Westlife "Uptown Girl"
Radio Ga Ga känns som ett säkert kort på fester!
Postad 04 June 2008 - 08:00
Postad 04 June 2008 - 08:06
60GB tar väl PS2 skivor. Jag har kört "Svenska hits schlager"-skivan på min iaf.Den där "Svenska hits schlager"-skivan som finns till PS2, den finns väl inte till PS3? (Jag har en 60GB så det duger inte med PS2-skivan tyvärr...) Ett par av låtarna finns ju att ladda ner från SingStore, men inte alla...
Postad 13 June 2008 - 12:02
Radiohead - Creep
Queen - The Show Must Go On
Blondie - Call Me
Hot Chip - Over And Over
Scouting For Girls - It’s Not About You
Editors - Push Your Head Towards The Air
Jakob Sveistrup - Talking To You
DJ Bobo - Because Of You
Suede - Trash
HIM - Bleed Well
HIM - Wings Of A Butterfly
The Rasmus - Guilty
The Rasmus - First Day Of My Life
Surferosa - Lucky Lipstick
Roxy Music - More Than This
The Hoosiers - Worst Case Scenario
Postad 19 June 2008 - 13:04
Postad 21 June 2008 - 19:18
Vad knäpp jag är, jag menade att jag har en 40GB. Så det funkar inte med PS2-skivor. Då är det bara att köpa enstaka låtar som gäller antar jag? Och alla PS2-låtar finns ju inte med, de där svenska t ex. Det är ju dem man vill åt och skråla till på festerna...60GB tar väl PS2 skivor. Jag har kört "Svenska hits schlager"-skivan på min iaf.
Nu till nästa dumma fråga: SingStar vol. 2 kommer ju snart. Om jag laddar ner låtar nu så kommer de såklart att funka på vol. 2 också, inte bara på vol. 1??
Postad 06 July 2008 - 10:55
Jag har en fråga om köpta låtar med Sing Star. Jag köpte några låtar genom Sing Store för ett tag sedan och ställde PS3an att ladda ner låtarna. Sedan glömde jag bort detta och idag när jag kom på det så stod den fortfarande igång fast den ville installera en systemuppdatering. Jag lät den göra detta och startade Sing Star och kollade i Sing Store och låtarna fanns på hårddisken. När jag sedan starade Sing Star fanns de inte med bland de övriga låtarna. Är det något som gått galet eller ska jag göra något för att kunna använda låtarna? Jag har köpt låtar förrut, men minns inte att jag gjorde något då?!
Postad 06 July 2008 - 22:03
Måste installera låtarna också
Var? Jag har dålig koll på här alltså och har letat över allt utan att hitta något!! Vill ha för mig att nerladdade grejer till GH3 brukar lägga sig som objekt under "Spel" och sedan klickar man bara på dem för att installera. Hur gör man till Singstar? Har ju gjort detta tidigare, men nu är det tvärstopp????!?! Fattar inget??
Postad 06 July 2008 - 22:21
hade beslutsångest om vi skulle köpa vol 1 eller 2 men enda skillnaden var väl att man nu med Volym 1 missar nåt Duett-läge om jag förstått det hela rätt. Vi tyckte låtarna var bättre på ettan så därför valde vi den skivan...
Postad 07 July 2008 - 10:55
Var? Jag har dålig koll på här alltså och har letat över allt utan att hitta något!! Vill ha för mig att nerladdade grejer till GH3 brukar lägga sig som objekt under "Spel" och sedan klickar man bara på dem för att installera. Hur gör man till Singstar? Har ju gjort detta tidigare, men nu är det tvärstopp????!?! Fattar inget??
testa me att ha mickarna inkopplade när du kollar igenom dina låtar. dem har en tendens att inte dyka upp när man laddat hem dem om man inte hardem inkopplade
Postad 07 July 2008 - 13:32
testa me att ha mickarna inkopplade när du kollar igenom dina låtar. dem har en tendens att inte dyka upp när man laddat hem dem om man inte hardem inkopplade
Aj då! Det ska jag testa!
Postad 11 July 2008 - 21:24
Inte går det att köpa dem igen heller, så vad gör man?
Det man vill är ju att Singstar-teamet tar bort spärren från mitt konto så att jag kan tanka hem dessa låtar till den nya msakinen. Alternativt att de helt resettar mitt användarkonto hos dem och ger kontant ersättning så att jag kan köpa dem igen.
Måste ju vara fler än jag som råkat ut för detta, så hur har ni andra gjort?
Postad 14 July 2008 - 17:21
Volym 2 har väl trådlösa mikar om man vågar tro reklamen. Det är ju en rätt stor skillnad.Har äntligen köpt Singstar Vol 1 och även köpt 12 låtar från Singstore!! Nu väntar jag bara på att det kommer massa fler Robbie Williams-låtar!!! Även lite U2 och Bruce Springsteen vore roligt...
hade beslutsångest om vi skulle köpa vol 1 eller 2 men enda skillnaden var väl att man nu med Volym 1 missar nåt Duett-läge om jag förstått det hela rätt. Vi tyckte låtarna var bättre på ettan så därför valde vi den skivan...
Postad 14 July 2008 - 17:55
Tror tyvärr Vol 2 också är med sladd. Mikrofonerna på omslaget är ju med sladd tex.Volym 2 har väl trådlösa mikar om man vågar tro reklamen. Det är ju en rätt stor skillnad.
Postad 14 July 2008 - 20:06
Lasern gick sönder i PS3an. Lämnade in den på lagning, men fick en ny istället efter ca 4 veckor. Tänkte då börja tanka hem de låtar vi redan köpt till Singstar (19 stycken), men det går inte eftersom de är "registrerade på ett annat system" !?!
Inte går det att köpa dem igen heller, så vad gör man?
Det man vill är ju att Singstar-teamet tar bort spärren från mitt konto så att jag kan tanka hem dessa låtar till den nya msakinen. Alternativt att de helt resettar mitt användarkonto hos dem och ger kontant ersättning så att jag kan köpa dem igen.
Måste ju vara fler än jag som råkat ut för detta, så hur har ni andra gjort?
Hur har det gått med dina låtar?
Postad 15 July 2008 - 13:22
Men jag kommer kräva det jag skrev innan.
För nu är det låtar jag redan betalt för som jag inte kan ladda hem. Kan ju inte ens betala för dem en gång till och ladda hem. Sista utvägen är att skaffa ett nytt konto och köpa dem igen, men om så blir fallet kommer jag kräva ersättning för det.
Postad 15 July 2008 - 13:28
Är det någon combo av båda ?
Hoppas det löser sig!
Postad 15 July 2008 - 14:21
Och skulle det komma trådlösa mickar får man hoppas att det inte blir nån j*vla dongel
Postad 04 August 2008 - 08:01
Postad 04 August 2008 - 08:08
Detta fungerar redan både i det gamla och nya spelet (gamla kräver uppgradering). Kolla under inställninger tror jag det var så finns där något kryptiskt hd ljud kalibrering.Undrar när man skall kunna ställa in delay på mickarna...?
/Fredrik
Postad 04 August 2008 - 08:37
Jo, men problemet är att det är för mycket delay från börjanDetta fungerar redan både i det gamla och nya spelet (gamla kräver uppgradering). Kolla under inställninger tror jag det var så finns där något kryptiskt hd ljud kalibrering.
/Fredrik
MEN lite av fördröjningen har försvunnit efter uppdateringen.
Postad 08 August 2008 - 15:14
Sen går jag och väntar på att de släpper skivan "Svenska Schlager Hits" till PS3 - men det kanske inte kommer några separata skivor till PS3, man kanske bara kan köpa via SingStore? Nån som vet??
Postad 15 August 2008 - 18:04
Nu så!Hur har det gått med dina låtar?
Jag mailade supporten för ett bra tag sedan och bad dem släppa spärren.
Fick ett mail igår från dem där det stod att de skulle ta bort spärren och att jag inom 7 dagar kan ladda hem de köpta låtarna till den nya maskinen.
Låter ju bra, men jag ropar inte hej förrän låtarna ligger på HDn igen.
Rätt "sunkig" support förresten. När jag inte fått svar via mail på ett tag ringde jag istället.
"Stängt pga sjukdom"
Postad 15 August 2008 - 18:38
Postad 21 August 2008 - 11:24
Tydligen ska det inte gå att "rippa" låtarna till hårddisken. Istället får man ha ps2-skivan i för att komma åt låtarna. Lysande i vilket fall som helst!
http://www.psu.com/R...a0004574-p0.php
Postad 21 August 2008 - 12:44
Postad 22 August 2008 - 07:01
MEN! Man inser ju vilken jäkla rip-off man har varit offer för hittills! Jag kollade snabbt en PS2-skiva, Svenska hits eller nåt, och det var exakt samma låtar som hittills har kommit till singstore på Svenska.
Skivan kostade 199kr för 30 låtar, på Singstore kostar de 15kr styck!
Ok att nya låtar kanske behöver ha det priset, men att bara helt enkelt lägga ut gamla "PS2"-låtar för mer än dubbla priset är sniket!
Postad 22 August 2008 - 07:11
Postad 22 August 2008 - 07:21
Men tydligen hade jag fel när jag trodde att låtarna såg lika ut, tycker dock jag har läst "överallt" att Singstar ser precis lika ut på PS3 som PS2 så länge vi bara får SD-upplösning på låtarna.
Är det inte widescreen på PS2??
Redigerat av JockeJ, 22 August 2008 - 07:22.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
119 bilder
111 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?