Call Of Duty 5, World At War
872 svar till detta ämne
Postad 06 november 2008 - 11:19
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Jo jag tyckte det var bra, infriade mina förväntningar ungefär. Visste att det kanske inte skulle va lika vasst som COD4 då Treyarch inte är lika bra som Infinity Wards. Dock kan de små brister som finns vägas upp med nya miljöer, kartor, vapen, challanges m.m. Gött med lite nytt....
Det viktigaste är att det är samma spelkänsla och styrning som i COD4! Det enda är väll att allt går lite segare i COD5. Jag tycker moment där man ska få fram kartan, få upp sniperscoopet, kasta granater m.m. tar lite längre tid än i Call of duty 4
Största försämringen från COd4 är väll ljudet. När någon kommer springande i Cod5 låter det ungefär som den onda dockan kommer tassande på ett parkettgolv och det är ganska svårt och lokalisera vart ljudet kommer ifrån.
Jag har rätt bra surround hemma har jag märkt då jag nästan alltid hör vart folk springer och var de kommer ifrån. Ibland när man sitter i Spectator Cam undrar man om folk är döva eller sitter med stereoljud från TVn.
I cod 4 kan man höra claymores och granater smälla på andra sidan banan men här är det helt tyst. Dessutom är det inget ljud alls när någon defusar bomben vilket jag saknar.
Rökgranaterna är rätt dåliga också, de smookar alldeles för liten yta...
Last stand (Second chans) har ju fått ett rejält lyft för de som använder det. Folk verkar kunna ligga i evigheter innan de dör + att de är ganska sega även när de är i last stand. Verkar va många som använder den perken...
Positivt att folk som teamkillar 2 gånger i rad eller vad det är straffas.
Det var väll de första intrycken jag fått.
Givet köp iaf
Ska försöka prestigea denna gången nu när man är med från början!
Du struntade väll oxå i prestige i cod 4 ollie?
EDIT:
Härliga banor. Kommer få lite smått panik när man ska lokalisera sig i början.
Tex Outskirt ser ju ut som en myrstack. Cliffside ser ut som en riktigt skön sniperbana!
Redigerat av Unregistered2b236a0e, 06 november 2008 - 11:24.
Postad 06 november 2008 - 12:48
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Banorna verkar lovande!  I can´t wait!
Postad 06 november 2008 - 13:18
mocus
-
mocus
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
Tycker också att ljudet är rätt dåligt. Tidigare hörde man tydligt vart folk kom och vart det hände saker men av någon anledning kommer det rätt mycket ljud från min center så bomber och grejer låter rätt fjuttigt. Last stand har fått en helt ny innebörd när man ligger i 2min och desutom kan få hjälp av sina medspelare.
Märkte som haze att det gick sakta emot COD4 men jag ställde upp kännsligheten endel och det blev bättre.
Texten över sina medspelare fungerar sämre än COD4, ibland har man ingen text över gubben förens man går riktigt nära då dyker texten upp.
Det är dock ett givet köp för mig. Tror dock inte att jag kommer att sluta spela COD4.
Postad 06 november 2008 - 14:44
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Tycker också att ljudet är rätt dåligt. Tidigare hörde man tydligt vart folk kom och vart det hände saker men av någon anledning kommer det rätt mycket ljud från min center så bomber och grejer låter rätt fjuttigt. Last stand har fått en helt ny innebörd när man ligger i 2min och desutom kan få hjälp av sina medspelare.
Märkte som haze att det gick sakta emot COD4 men jag ställde upp kännsligheten endel och det blev bättre. Texten över sina medspelare fungerar sämre än COD4, ibland har man ingen text över gubben förens man går riktigt nära då dyker texten upp.
Det är dock ett givet köp för mig. Tror dock inte att jag kommer att sluta spela COD4.
nej absolut inte jag heller! Spelen i sig är ju ändå så pass lika så man kommer ju heller inte tappa känslan i COD4 om man spelar COD5 en längre tid. Så är man lite sugen är det ju bara köra på Modern warfare, kartorna och taktiken sitter ju numera i ryggraden när det gäller det spelet  Dock kommer det nog bli mycket World At war nu i början så kartorna sätter sig och man blir vän med allt som är nytt. F+an vad jag saknat minor när jag lirat hitills... får sitta och kolla ryggen hela tiden, framförallt nu när man inte hör motståndarna så bra heller. Igår när jag var sist kvar på S&D la jag mig ner och försökte defusa en sån där betty, trodde det var bomben...  Minor och bomber är mycket svårare och se i femman!
Postad 06 november 2008 - 16:53
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2 753 inlägg
Hehe nädu Haze här fegar man inte med prestige serru
Jag skaffade COD4 i Maj och har nu stannat på näst sista prestigen.
Alltså det är ingen anledning att stanna på första bara för man inte hade spelet från början
Postad 06 november 2008 - 17:42
Bizhop
-
Bizhop
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Postad 06 november 2008 - 17:47
derpious
-
derpious
-
Guru
-
-
4 346 inlägg
Nu har vi bara fått testa "medium"storlek på banorna i betan, ska bli kul att göra bekantskap med både small och large. Snart bara en vecka bort, och imorgon får man ju kötta locust igen. Tror jag klarar mig en vecka till utan [email protected] bara en.
Du kanske inte behöver citera allting från förra inlägget, t.ex. ta bort bilderna
Redigerat av derpious, 06 november 2008 - 18:08.
Postad 06 november 2008 - 17:55
Bizhop
-
Bizhop
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Hade jag haft förra inlägget på denna sidan så hade jag definitivt inte citerat mig själv, oftast räcker det med att jag går förbi spegeln för att känna lite upphetsning, jag har mao inga behov att läsa mina tidigare inlägg om och om igen.
Nu ville jag med denna citering få med bilderna på banorna igen så att man utan att behöva bläddra tillbaks till föregående sida för attse vilka banor som är små, mellan och stora.
Men om det nu är en inställning så man själv kan välja antal inlägg per sida, så kanske jag behöver se över min konfiguration, och är det inte det så hoppas jag enbart att inlägget skall vara lite tydligare med bilderna, än utan.
*edit
och under forumalternativ kan man ändra antal inlägg per sida, men då jag har standardinställningen så är det säkert fler som inte fick bilderna på denna sidan...wohooooo...hoppas jag inte gräver för djupt i min egen grop.
Redigerat av Bizhop, 06 november 2008 - 17:59.
Postad 06 november 2008 - 19:07
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
Cliffside, Downfall och Outskirts är de som jag tycker ser mest intressanta ut.
Tycker själv att det tar mycket längre tid att levla i WaW än i COD4. Får man inget mer än fler Create a Class så skiter jag nog i att gå Prestige.
Nån nämnde att ljudet är sämre i WaW. Måste säga att jag är grymt besviken på ljudet. Fotstegen låter inte alls som fotsteg utan mer som nån som tuggar på chips, man hör inte lika bra som i COD4 vilken riktning stegen kommer från och man hör heller inte stegen på lika långt avstånd. Granater (och andra explosives) låter alldeles för lite, kastar man in en granat i ett rum och vänder sig om så hör man ju knappt när den detonerar, riktigt uselt. Man hör inte heller lika väl när nån kastar en granat mot en och den studsar på marken.
En annan sak jag irriterar mig grymt på är respawnsen. Väldigt ofta respawnar man mitt bland en massa fiender och man dör inom 2 sekunder, nästa gång man spawnar kan det bli likadant. Hoppas verkligen de fixar till det.
Redigerat av bananplanta, 06 november 2008 - 19:15.
Postad 06 november 2008 - 19:29
Bizhop
-
Bizhop
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
Ang. ljudet så är det ju märkligt om det havererar så fullständigt med tanke på hur väl dom tydligen lyckats tidigare. The following games from Treyarch are recipients of some of the most prestigious awards in the gaming industry as voted on by industry professionals and peers. Call of Duty 3
Outstanding Achievement in Sound Design Academy of Interactive Arts & Sciences - (2007)
Nominated for: Best Original Music, Best Sound Effects, Best Shooter, Best PS3 Game of the Year Gamespot - (2006)
Best use of Multi-Channel Surround in a Game Game Audio Network Guild
Call of Duty: United Offensive
Gamers’ Choice Best Sound Presentation Game Chronicles - (2005)
Call of Duty 2: Big Red One
Best Sound – Runner-up IGN PS2’s Best of E3 - (2005) Return to Castle Wolfenstein Treyarch Awards
Postad 07 november 2008 - 13:15
Agathorn
-
Agathorn
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Håller med alla om fotstegen som låter väldigt överdrivna och dålig ljudpositionering på allting egentligen.
Och man blir duktigt överraskad när man får en ikon om granat som ligger brevid en, fast man inte hörde någonting, lol.
Men det var gryyymt kul att lira igår och kul med lite äldre vapen och molotov coctail och hundarna osv!
Det jag också gillade var att dom fattat att dom måste ändra på vissa saker för att få bort kåta ego finniga tonåringar som bara vill ha kills och inte hjälper till. T.ex. att man får hundar istället för helikopter, det är mer en laggrej som jag tycker fungerar bra! Och att i WAR så får man ju momentum om det går bra för laget och alla strider koncentreras på samma ställe. Tycker det är så tråkigt i vanliga domination i cod4 när någon sniper sitter på samma ställe hela matchen och plockar folk och skiter fullständigt i att hålla punkterna egentligne. Nu får alla röra mera på sig hela tiden!
Så en del ups och några downs såklart. Förhoppningsvis lyssnar dom på kritiken och fixar i alla fall ljudet och uppenbara buggar!
Just det ja ... grafiken anser i alla fall jag vara klart sämre än i föregångaren. Men inget jag direkt stör mig på ifall spelkänslan finns där, och det gör den! Givet köp!
Postad 07 november 2008 - 15:10
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Hehe nädu Haze här fegar man inte med prestige serru 
Jag skaffade COD4 i Maj och har nu stannat på näst sista prestigen. Alltså det är ingen anledning att stanna på första bara för man inte hade spelet från början 
Men egentligen finns det ju ingen större anledning pch prestigea. I COD4 var det enda man fick en ny liten icon vid sidan om sitt namn.... Jag tycker inte det var värt och offra massa vapen och perks pga av det. Nu har det fixat så man kan skapa fler klasser men det är väll det enda typ? Archievments oxå men det är inget jag bryr mig om, har nog 200 i cod4 eller nåt  Tycker fortfarande priset är för klent... Om det är 12 prestige som jag hört så borde de vid prestige 7 börjas låsas upp ett nytt vapen i varje vapenklass dvs 1 nytt på submachineguns på Presige 7 sen ett på rifles vid 8 osv.... och så får man det sista vapnet vid prestige 12. Detta ska givetvis va ett riktigt skönt vapen så det blir som en morot att kämpa sig dit. Alternativt nya användbara perks istället. Sen kan jag erkänna att det är lite av en morot att bara se poängen komma in och man stiger i grad. Ska antagligen inte fega ur denna gången men får se sen när man väl är där
Redigerat av Unregistered2b236a0e, 07 november 2008 - 15:22.
Postad 07 november 2008 - 15:21
Unregistered421f5d40
-
Unregistered421f5d40
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Men egentligen finns det ju ingen större anledning pch prestigea. I COD4 var det enda man fick en ny liten icon vid sidan om sitt namn, och vad säger det egentligen?, inte har det med hur bra man är och göra iaf... För de som fick guldkorset först tyder det väll mest på att man har för mycket fritid och spelpunderi på hög nivå 
Vadå punderi så bara för man har nått högsta nivå Guldkorset & klarat ALLA achivments så e man en pundare . Fan då måste jag & polarn vara uber pundarna . För vi har klarat allt & då blev det lite tråkigt så vi skapade ett par konton till så vi kunde börja punda om igen ;o) Jag gillar att man har prestige nivåer , det blev lite tråkigt när man inte hade något att jaga .
Postad 07 november 2008 - 15:33
torslanda423
-
torslanda423
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
kört lite på betan nu och..hmm, inte så impad vid ett första snabbt intryck: alltid nice med ett nytt FPS och det är ju CoD for christ's sake, men.. grafiken - kändes väldigt, "pappig"..som grynig och 2 dimensionell.. byter jag en 4:a mot en 5:a förväntar jag mig ett steg framåt, inte tvärtom - men, kommer köra några sessions till innan jag bestämmer mig för Köp eller Undvik.
Postad 07 november 2008 - 16:28
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1 680 inlägg
Har beta:n splitscreen MP också ?
Postad 07 november 2008 - 17:08
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Tycker det låter på er som det är rätt meningslöst att skaffa 5:an. Dåligt/sämre ljud är verkligen ett dåligt betyg. Dålig/sämre grafik, nej det får bli CoD6 för mig. Låter som riktiga klåpare, dom som utvecklat detta spel.
Postad 07 november 2008 - 17:10
torslanda423
-
torslanda423
-
Lärjunge
-
-
394 inlägg
hur är det egentligen med dom äldre generationerna CoD, hur länge brukar multiplayer-lägena överleva online.. spelar folk fortfarande 2:an/3:an t.ex., kan vi anta att 4:an kommer fortsätta vara stark nåt år till.. vad tror ni?
Postad 07 november 2008 - 19:06
mocus
-
mocus
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
hur är det egentligen med dom äldre generationerna CoD, hur länge brukar multiplayer-lägena överleva online.. spelar folk fortfarande 2:an/3:an t.ex., kan vi anta att 4:an kommer fortsätta vara stark nåt år till.. vad tror ni?
Nu är det så att man inte riktigt vet hur framtiden ser ut men jag kan ge mig på en gissning. COD2 spelar folk fortfarande, men det är inte jätte mycket folk som fortfarande spelar det. Men de spelar det endå  COD3 vet jag inget om. Jag tror absolut att COD4 kommer att hålla ett år till utan problem, det är sjukt mycket folk som spelar det idag och vad jag vet så finns det inget alternativ till det på bra länge. Vilket känns ganska synd. Det är tal om att det ska komma ny playlist till COD4 vilket inte kommer göra spelet mindre attraktivt. Sen önskar jag mig kanske 6st nya kartor. Det skulle vara guld. Notera nu att JAG bara önskar mig och det är därmed inget rykte på något sätt som jag har läst.
Postad 07 november 2008 - 22:33
Sir Anselm
-
Sir Anselm
-
Beroende
-
-
1 475 inlägg
Läste på CVG att PSW gav COD5 10/10 och hävdade att det var bättre än COD4... Skit också, ännu ett spel som antagligen "måste" köpas, ha ha...
Postad 08 november 2008 - 09:48
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Vadå punderi så bara för man har nått högsta nivå Guldkorset & klarat ALLA achivments så e man en pundare . Fan då måste jag & polarn vara uber pundarna . För vi har klarat allt & då blev det lite tråkigt så vi skapade ett par konton till så vi kunde börja punda om igen ;o)
Jag gillar att man har prestige nivåer , det blev lite tråkigt när man inte hade något att jaga .
Editerade bort den delen men du han svara innan. Men för att citera dig själv. Målet är Guld korsett & alla GULD vapen , spel punderi på hög nivå ( motivationen heter RED BULL )
Annars tycker jag också presitigesystemet är bra, som sagt något och jaga men i fyran kända jag att man fick inte ut nåt av det. Tycker belöningen för högsta prestige skulle va lite högre dock. Tycker det låter på er som det är rätt meningslöst att skaffa 5:an. Dåligt/sämre ljud är verkligen ett dåligt betyg. Dålig/sämre grafik, nej det får bli CoD6 för mig. Låter som riktiga klåpare, dom som utvecklat detta spel.
Alltså cod 4 var i en klass för sig men jag tycker cod5 är det näst bästa spelet jag lirat sen jag köpte xbox360. Visst har det sina småbrister men det är förbannat skoj ändå. Finns och tanka gratis på marketplace så bara och testa själv
Redigerat av Unregistered2b236a0e, 08 november 2008 - 09:51.
Postad 08 november 2008 - 19:10
Agathorn
-
Agathorn
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Läste på CVG att PSW gav COD5 10/10 och hävdade att det var bättre än COD4... Skit också, ännu ett spel som antagligen "måste" köpas, ha ha...
Nu är det ju bara betan jag lirat och ingen singleplayer alls. Men bättre än cod4? Nej knappast, långt därifrån. Det inte sagt att det är ett dåligt spel, snarare dålig timing att det släpptes efter världens bästa FPS. Har också väldigt svårt att tro att det skulle ens vara lika bra som COD4 i singleplayerläge. Personligen skulle jag vilja säga att cod5, betan då, är sämre än föregångaren i alla aspekter  Men det blir ju köp ändå givetvis, rofl
Postad 09 november 2008 - 01:16
Great_Grumbledock
-
Great_Grumbledock
-
Forumräv
-
-
572 inlägg
Klart man ska spela cod 5, även om det känns mest som nått man gör medans man väntar på cod 6?
Kommer iaf att njuta av spelet, även om återgången till WW2 kändes lite trist
Postad 09 november 2008 - 02:53
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
HIttar inte betan på marcetplace längre  .
Postad 09 november 2008 - 03:05
mocus
-
mocus
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
Det var synd. Jag hörde ett rykte om att de skulle stängas ner då U. S. and A får spelet den 11:te.
Så du får väll vänta knappt en vecka så kan du köpa det.
Postad 09 november 2008 - 05:00
genstruktur
-
genstruktur
-
Guru
-
-
5 641 inlägg
Typiskt!
Samma på Cod4, när jag äntligen bestämde mig för att testa den nedladdade betan hade den gått ut!
Postad 10 november 2008 - 08:45
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1 495 inlägg
Hade inte några stora planer på att köpa det här spelet. Cod 4 var riktigt kul en stund, men har itne spelat det så värst mycket under året och när Cod 5 visade sig vara WW2 kändes det än mindre lockande att köpa det.
Men nu har jag och en polare testat betan lite i helgen och jag minns faktiskt inte att jag hade så här roligt ens med Cod 4. Så det blir troligtvis en bokning i veckan. Har redan lagt en tusenlapp på 360in denna månad men jag är så sugen på Cod 5 nu, trots att jag redan frossar i Gears 2. Hmmmm! Och sen vill jag ju ha de andra bra spelen som släpptes i slutet på oktober också. Men man har ju födelsedag och jul inom snar framtid iofs.
Finns det nåt erbjudande på detta nånstans? Eller är Elgiganten billigast som det ser ut?
Postad 10 november 2008 - 08:53
Sir Anselm
-
Sir Anselm
-
Beroende
-
-
1 475 inlägg
Nu är det ju bara betan jag lirat och ingen singleplayer alls. Men bättre än cod4? Nej knappast, långt därifrån. Det inte sagt att det är ett dåligt spel, snarare dålig timing att det släpptes efter världens bästa FPS. Har också väldigt svårt att tro att det skulle ens vara lika bra som COD4 i singleplayerläge.
Personligen skulle jag vilja säga att cod5, betan då, är sämre än föregångaren i alla aspekter  Men det blir ju köp ändå givetvis, rofl 
Ja, du säger det ju själv, du har bara spelat betan... Å andra sidan så har jag ju inte så jättestort förtroende för officiella speltidningar heller, för PSW är väl officiell? Sen är jag egentligen helt ointresserad av MP, så det är SP som jag hoppas på framförallt...
Postad 10 november 2008 - 08:56
Andi_One
-
Andi_One
-
Mästare
-
-
3 008 inlägg
Rykte och rykte, de står ju klart o tydligt i betan att den "går ut" idag Måndag.
Postad 10 november 2008 - 09:27
mocus
-
mocus
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
Rykte och rykte, de står ju klart o tydligt i betan att den "går ut" idag Måndag.
Må hända men eftersom jag inte har läst det så är det fortfarande ett rykte i min värld.
Postad 10 november 2008 - 13:05
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Verkar som de har stängt ner möjligheterna och spela Beta nu för varje gång jag startar spelet så kopplas jag ner från xbox live. Sedan så fort jag avslutar spelet så kopplas jag upp igen. Alla andra spel fungerar....
Ganska märkligt sätt att "stänga" ner betan på. Borde stått nån text istället så skulle jag slippa och hålla på och testa min connection. Trodde det var min uppkopling eller min live det var fel på.
Postad 10 november 2008 - 13:57
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
Som Andi_one skriver så har det stått klart och tydligt att betan stängs ner idag. På Message of the Day eller vad det heter, står när man startar betan iaf.
Postad 10 november 2008 - 13:59
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Gäller detta även demot som släpptes för några dagar sen?
Har inte hunnit testa det ens...
Postad 10 november 2008 - 14:05
Agathorn
-
Agathorn
-
Forumräv
-
-
643 inlägg
Gäller detta även demot som släpptes för några dagar sen?
Har inte hunnit testa det ens... 
Ja det som folk kallar för "demo" är betan. Och ja det stod eg. klart och tydligt att dom stänger ner det idag. Men visst man tycker att det vore möjligt att istället för att live ska kopplas ifrån eller vad någon skrev så skulle man få upp ett meddelande som säger "this time limited beta has now expired, please go out and buy the full game which will be available soon in a store near you!" Eller något
Postad 10 november 2008 - 14:15
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Siba är snabba - har de klantat sig tror ni eftersom release inte är förränns 14/11? Din beställning väntar på att hämtas av Posten/har hämtats av Posten
Vågar man hoppas på att man får det imorgon? Hi5 i sådana fall!
Postad 10 november 2008 - 14:53
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Om jag köper spelet, är det kampanjen som är intressant, för i multiplayer-mässigt verkar 5:an bara vara sämre än 4:an. Om ett halvår (eller mindre) har alla glömt den här floppen och börjat spela CoD4 igen. Jag hoppas verkligen jag har fel, men betan var iaf kass i jämförelse 4:an.
Postad 10 november 2008 - 14:53
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1 495 inlägg
Ja det låter väldigt ivrigt av Siba. USA releasen är väl imorgon vad jag har förstått. Har dom fått nåt om bakfoten måntro?
Kul för dig hur som helst!
Redigerat av SejLax, 10 november 2008 - 14:54.
Postad 10 november 2008 - 14:56
bananplanta
-
bananplanta
-
Veteran
-
-
2 143 inlägg
Om jag köper spelet, är det kampanjen som är intressant
Har svårt att tänka mig att kampanjen kan vara bättre än i CoD4.
Postad 10 november 2008 - 15:02
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Har svårt att tänka mig att kampanjen kan vara bättre än i CoD4.
Nä, det är inte mycket som talar för ett köp. Tyckte 4:an kampanj var helt grym, om än för kort!
Postad 10 november 2008 - 15:08
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Ja det låter väldigt ivrigt av Siba. USA releasen är väl imorgon vad jag har förstått. Har dom fått nåt om bakfoten måntro?
Kul för dig hur som helst! 
Ringde kundtjänst och tjejen som svarade sa nåt i stil med att "Posten har hämtat det så du bör få kollinummer snart". Den som lever får se...vore ju görskoj att få det imorgon redan  EDIT: Fortfarande inget kollinummer så det blev nog inte lika bra som jag hoppades på
Redigerat av MrSpokk, 10 november 2008 - 17:36.
Postad 10 november 2008 - 20:02
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2 753 inlägg
Klaga nu inte finnjävel  Du kommer ändå få det tidigare än på fredag iaf...
Jag tror inte heller jag köper spelet direkt i början, det enda jag är sugen på att spela är Coop på kampanjen, men eftersom ingen av mina kompisar ska köpa det och ingen över Live kommer spela kampanjen så blir det inget köp.
Postad 10 november 2008 - 20:06
Unregistered035dce0b
-
Unregistered035dce0b
-
Forumräv
-
-
549 inlägg
Sitter å spelar för fullt både på 360 å ps3 för å testa,xbox vinner,kul å sådär men skiljer sig inget från övriga ww2 spel tycker jag,cod 4 är ljus år bättre.Men ett givet köp om man vill ha ett skysst spel å lira tycker jag.
Postad 10 november 2008 - 21:02
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Klaga nu inte finnjävel Du kommer ändå få det tidigare än på fredag iaf...
Jag tror inte heller jag köper spelet direkt i början, det enda jag är sugen på att spela är Coop på kampanjen, men eftersom ingen av mina kompisar ska köpa det och ingen över Live kommer spela kampanjen så blir det inget köp.
Klaga inte själv din halvdansk!  jag är på som fan för att köra CoOp på kampanjen! Se så - köp skiten!!
Postad 10 november 2008 - 21:16
ljud
-
ljud
-
Forumräv
-
-
847 inlägg
Sitter å spelar för fullt både på 360 å ps3 för å testa,xbox vinner,kul å sådär men skiljer sig inget från övriga ww2 spel tycker jag,cod 4 är ljus år bättre.Men ett givet köp om man vill ha ett skysst spel å lira tycker jag.
Sådär ja, nu blev man ju ännu mer sugen
Postad 10 november 2008 - 21:57
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1 495 inlägg
Äh. Jag har Cod 4 och jag är skitsugen på WaW. Hade roligare med WaW-betan än vad jag minns att jag hade med Cod 4. Trodde jag var trött på WW2-spel men tydligen inte. Blir ett köp för min del iaf. Vet inte i vilka delar som Cod 4 skulle vara ljusår bättre och det vi hittills har spelat är dessutom en beta-version.
Jag läntar till fredag. Längtar efter roliga coop-lägen också. Det har ni inte i Cod 4 iaf.
Edit:
Konstigt att inte OnOff säljer detta. Inte vad jag kan hitta på deras hemsida åtminstone. Är osäker på om jag ska beställa nu från tex PCCITY eller vänta på eventuell sista-minuten deal från OnOff. Eller så har dom bara ingen förhandsbokning på det utan kommer sälja det direkt i butik på fredag. Men man vill ju gärna veta till vilket pris.
Redigerat av SejLax, 10 november 2008 - 23:05.
Postad 11 november 2008 - 00:25
Zerox_no1
-
Zerox_no1
-
Mästare
-
-
3 103 inlägg
Glöm inte bort att CoD5 har Co-op sen finns det även ett zombie-läge att köra. Shoot Zombies in Call of Duty: WAW http://xbox360.ign.c...4/924029p1.html"Publisher Activision and developer Treyarch have revealed a four-player co-op zombie-killing mode for Call of Duty: World at War. In this mode, players and three of their friends will get a chance to kill wave after wave of Nazi-zombies. CVG reports that waves are infinite and get progressively harder. Reportedly, Treyarch developers never got past the 23rd wave. Giving players a fighting chance, the mode rewards kills with cash. Gamers can then use their money to purchase barricades, equipment, and weapons. While the fifth installment of Call of Duty is set during World War II, the developers did tease a scenario never seen before in a Call of Duty game on its web site. "Now, what exactly will Call of Duty: World at War bring the players in the way of Co-Op? Let's see... Unfortunately I can't talk about everything just yet; however, I can tell you that we do have a third Co-Op experience in store, which I promise is like nothing you've ever seen before in a Call of Duty game…"
Postad 11 november 2008 - 08:48
mocus
-
mocus
-
Forumräv
-
-
527 inlägg
Jag kommer köpa det och spela story mode, lr vad man vill kalla det. Har förbeställt också.
Postad 11 november 2008 - 11:12
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Har lirat cod4 i ca 25 dygn och det är överlägset det bästa spelet FPS-spelet jag lirat (Både xbox och dator).
Tycker dock inte det är ljusår bättre än cod5 även ifall det är bättre på ennel punkter.
Nu när jag hade spelat cod5 betan i en vecka och gick tillbaka till cod4 var det dock inte lika kul med cod4 längre, mycket mer sugen på och spela cod5 nu. Cod4 är bättre med grafik, ljud och sådana saker men tycker faktiskt cod5 har lite roligare vapen och perks och banorna verkar falla mig mer i smaken också.
Var oxå skeptiskt till WW2 men tycker vapnen som sagt är jävligt sköna och man kan ha scope på alla rifles samt bolt rifles. Bouncing Betty är bra mycket häftigare än claymores!
Sedan är cod4 lite uttjatat så alltid kul med nytt. Blir nog uteslutande COD5 för mig när det kommer. Måste komma lite nya banor, perks vapen till cod4 för att jag ska köra det.
Redigerat av Unregistered2b236a0e, 11 november 2008 - 11:14.
Postad 11 november 2008 - 11:47
MrSpokk
-
MrSpokk
-
Guru
-
-
4 194 inlägg
Sedan är cod4 lite uttjatat så alltid kul med nytt. Blir nog uteslutande COD5 för mig när det kommer. Måste komma lite nya banor, perks vapen till cod4 för att jag ska köra det.
Exaktemento.
Postad 11 november 2008 - 16:29
Bizhop
-
Bizhop
-
Forumräv
-
-
825 inlägg
vadå ingen över live...du har ju mig å kikko, hosta upp å köp!
Postad 11 november 2008 - 16:42
{OLD}Reaper
-
{OLD}Reaper
-
Veteran
-
-
1 740 inlägg
Intressant att man kan skriva finnjävel på forumet men inte ****...hur ska man tolka det?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny projektor
thhmo
2025-05-11 11:17:07
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|