Det var inte särskilt övertygande.läs Inlägg #283
Jag undrar om Buzz köpt hos Axelmusic.com har Svenska som språk.
På Axels hemsida står bara Engelska nämligen.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
1 relaterade trådar
Postad 18 December 2008 - 14:12 Det var inte särskilt övertygande. Jag undrar om Buzz köpt hos Axelmusic.com har Svenska som språk. På Axels hemsida står bara Engelska nämligen. Postad 19 December 2008 - 22:36
Vad är det för skillnad på:
Buzz Quiz TV Special Edition -||- Family Edition -||- ( inkl. buzzers ) Mvh Postad 19 December 2008 - 23:07
Antagligen ingen svenska. Någon här hade köpt Buzz från England och den innehöll inte svenska. Postad 20 December 2008 - 11:44 Det är väl lite olika frågepaket, "family" är väl lätta frågor om djur osv tror jag nån skrev nånstans. "special" vet jag inte vad det är. buzzers är själva mentometerknapparna (dosorna som man trycker på) så de behöver du ju om du inte redan har dem hemma (t ex gamla PS2-buzzers). Postad 21 December 2008 - 15:27
aha tack! Nejnej jag har inget sånt hemma. Har varit en ''Xbox nisse'' och inte haft något playstation förutom ettan. Men det blir nog ett köp av Special edition. Ska bara skrapa ihop lite mer pengar, hehe. Allt gick ju åt när jag köpte ett Playstation 3 igår. S*tan vilken grym maskin! Postad 21 December 2008 - 21:31
Jag hade tänkt beställa Buzz quiz tv Special edition efter jul från Game.co.uk, Amazon.co.uk eller någon annan Engelsk affär. Så vill jag helst få det på svenska. Jag kollade runt lite på internet och hittade detta:
''Beroende på vilket systemspråk som man har valt så visar spelet frågorna på olika språk. BCES00099 innehåller Engelska, Svenska, Norska, Danska och Finska.'' Så om jag köper från england så kan jag väl endå få det på svenska? Jag vet att ni har pratat om det här mycket men jag har inte hittat något riktigt svar på det. Postad 22 December 2008 - 00:01
Riktigt kasst jämfört med PS2 varianten. Förstår inte varför man inte kan konfiguera omgångarna till att vara längre. 10 frågor eller nått innan man kommer till den menlösa finalen.
Postad 22 December 2008 - 08:59 Ja det finns olika regioner och de har olika disc-id. Det enda raka är väl att maila de engelska butikerna och fråga vilken version de säljer, och förtydliga att du vill ha med svenskt tal. Postad 22 December 2008 - 12:41
Okej tack, jag ska pröva det! Jag kan återkomma sen och berätta vad dem sa! Postad 22 December 2008 - 23:49
Som sagt så frågade jag Amazon ifall man kunde få Buzz på svenska ifall man beställer från dom och här är svaret:
Thank you for contacting Amazon.co.uk with your enquiry. After looking into your enquiry I found that there was no further information available. I understand that sometimes the amount of information we display can make deciding on an item difficult, unless you already know something about the product. Our editorial staff are constantly working on increasing the information we provide about each item as it becomes available to us. However, the information listed for this product on our website is all the manufacturer has passed along to us. As a next step I would recommend searching for the information you require using one of the Web search engines, such as Google. I’m sorry I was unable to answer your question more fully on this occasion. Postad 23 December 2008 - 01:01
Frågade du även vad det var för Disc-ID på deras versioner?
Ska vara BCES00099 för att få Engelska, Svenska, Norska, Danska och Finska och hittas på ryggen av fodralet. Postad 23 December 2008 - 21:33 Wow, det var många rader text och väldigt lite info... Postad 25 December 2008 - 15:54
https://www.minhembi.../marknad/222528
De låter väl endå väldigt väldigt lustigt? Anledningen till att ja ens tar upp det är att jag själv har en amerikansk konsoll och tänker köpa Buzz i dagarna, Varför skulle de inte funka pga US konsoll? Ja har t ex svenskt GHWT och Singstar och båda funkar utmärkt på min konsoll. Någon annan som har US konsoll och svenskt buzz som kan bekräfta mina tankar om att de där inte kan stämma? Postad 25 December 2008 - 20:03
Har ni sett något företag som har rea på detta spel under mellandagarna?
Redigerat av koofi, 25 December 2008 - 20:03. Postad 25 December 2008 - 21:27
Jag kör us-konsoll och buzz på svenska, inga problem alls.. Postad 25 December 2008 - 23:23
Tack så mkt!
Då lutar de väldigt mkt åt att ja plockar på mig ett stycke Buzz i morgon =) Postad 26 December 2008 - 01:34
Även jag vill gärna veta ifall ni har sätt något nu runt mellandagsrean. Jag vet inte ifall det blir buzz eller om det blir ett till action spel Postad 27 December 2008 - 00:55
Helt sjukt uselt att man inte kan välja vilka spelsätt man vill ha när man spelar med polarna. Skicka bomben är bara så jäkla dåligt.
Redigerat av Hinken74, 27 December 2008 - 00:56. Postad 27 December 2008 - 17:06 det är ju då det blir lite stressigt och roligt Postad 27 December 2008 - 23:45
Ja jag är också besviken på detta Buzz! Man kan ju inte bara välja vissa sorters tävlingar och när man sen spelar mot kompisar här hemma så är det alldeles för upplagt för att det ska vara lika på slutet och så är avslutningsgrenen rena lotto känns det som ibland..... Trist att man t ex inte kan köra en lång tävling i snabbaste fingret eller nåt om man skulle vilja det.......Hur tänkte de där genom att göra den försämringen? Postad 28 December 2008 - 10:37 Håller med, tex poängtjuv då är den som leder väldigt utsatt.. dessutom är de nästan alltid 4e bilden som är det rätta alternativet.. Postad 28 December 2008 - 12:31
Undrar om de har med trophys o göra att de inte går o ändra.
Måste ju fan komma en update förr lr senare så man kan konfigurera sina omgångar. Sjukt fan att man inte kan välja längd lr något. Som sagt, skulle gärna ta bort Bomben, Pajkastningen och Tjuv skiten. Postad 28 December 2008 - 19:10
Håller med, blev riktigt besviken. PS2ans var ju mkt bättre och mer varierat. Finns det inget man kan ladda hem eller så för lite omväxling? Postad 28 December 2008 - 22:02
Håller också med. Man borde åtminstone få spela på samma sätt som i onlineversionen -soffa mot soffa.
Postad 29 December 2008 - 22:03
Jaha här satt man och prisjaktade Buzz för att köpa till glöggaftonen med kompisarna imorgon, blev osäker på skillnaden mellan de olika varianterna (normal, special, family), halkade givetvis in på detta forum och helt plötsligt blev man osäker på om det ens är ett roligt spel för kompisträffen.
Tycker alla att det är kasst verkligen? Postad 29 December 2008 - 22:12
Buzz Quiz TV är grymt spel. Riktigt skoj att köra med polarna. GH3 o Buzz är klart de bästa spelen jag har till ps3an
Postad 29 December 2008 - 22:24
Ja fan vi har haft mkt roligt med det sen ja köpte det, har dock aldrig testat att spela det ensam.
(köpte det i lördags) Men visst kan de bli mkt bättre med hjälp av patchar med lite olika spelsätt i. Men helt klart värt att köpa endå imo. Någon här som testat att spela 8st på ett ps3 med 4 trådlösa och 4 trådade buzzers? Postad 29 December 2008 - 22:34
Nej, men läst att det går...i den här tråden?
EDIT Hittade det: 8 personer på Buzz! Quiz TV Testade nyss att koppla in mina gamla buzzrar med sladdar tillsammans med de trådlösa. Och visst det fungerar klockrent ! //Pryzze Redigerat av Benkke, 29 December 2008 - 22:36. Postad 29 December 2008 - 22:52
Tack för det väldigt snabba klargörandet att Buzz ÄR roligt med kompisgänget, återstår att finna ett exemplar i Linköping imorgon :-)
Postad 29 December 2008 - 23:01 Det är ett roligt spel tycker jag, socialt liksom. Perfekt när ni har fått i er några glögg ;o) Postad 30 December 2008 - 13:36
Måste genast testa, tack för tipset. Postad 30 December 2008 - 13:54
Plus att dem nya trådlösa funkar i gamla buzz, om nån nu skulle vilja spela det. Postad 30 December 2008 - 16:03
Det verkar vara fler som var i samma tankar som jag, det var helt slut överallt, fanns bara drösvis för PS2 i de butiker jag orkade boxa mig in i. Det får väl bli att beställa på nätet då
Postad 02 January 2009 - 11:30
För att klargöra lite så kan jag meddela att Special Edition innebär att man får med Safari & Videogames-frågeuppsättningarna som annars finns att köpa på PS Store. Dessutom får man en faktiskt ganska schysst låda att förvara hela klabbet i, riktigt najs när man ska ta med det till polare. Har spelat det flera gånger under julhelgen, både nyktert och onyktert och det är väldigt populärt var man än kommer. Online-quizzes är väldigt välkommet, finns ju oändliga möjligheter. Undrar bara hur begränsat det egentligen är när man gör en quiz, alla online jag spelat har varit en omgång, enbart "Fastest Finger". Får prova att göra en quiz nån gång antar jag...
Postad 02 January 2009 - 13:17
Mjo men lite uppdates på de här o de blir perfekt.
Skulle va trevligt om man t ex kunde välja 4-5 my buzz quizz så man slapp gå ut o välja nytt efter 3min spelande varje gång. Postad 03 January 2009 - 12:41
Orkar inte läsa igenom tråden, men finns det någon som har lust att svara på vad det är för typ av frågor i "Buzz! Quiz TV" ?
Är det allmänna frågor om allt mellan himmel och jord, eller mer temainriktat? Vad för teman i sådana fall? Postad 03 January 2009 - 13:06
Allt mellan himmel och jord..... vissa ämnen är följande...... Tecknat,mode,vetenskap,sportprofiler,extremsport,tv serier,teknik de finns nåt för alla om man säger så....!! Finns betydligt fler ämnen... Postad 03 January 2009 - 15:00
Bland det som folk skapar själva så är det många quizzar om film och musik.
Postad 03 January 2009 - 15:01 Ja, fast kanske värt att poängtera att om man spelar "alla ämnen" får den som ligger sist välja bland ett begränsat antal kategorier (3-4 stycken, kommer inte ihåg exakt) varje gång. Postad 05 January 2009 - 10:10
Är det värt att handla Special Edition eller Family Edition..
Istället för bara Buzz ink Buzzers? Har inte riktigt förstått vad skillnaden är egentligen. Har ju sett att det finns lite frågor man kan hämta ifrån PlayStation Store. Är det något man får med från början ifall man handlar ett Edition spel? Postad 05 January 2009 - 11:07
Special Edition så får du med: National Geographics Safari Quizz och Video Game Quizz, dvs totalt värde 70+40kr
De ligger med på skivan och är inget man behöver ha internet för att komma åt. Sen får man hela paketet i en fin låda som kan va smidigt att ha allt i om man ska ta med sig det. Men de här har de väl skrivits om ett par gånger i tråden? Postad 05 January 2009 - 14:29
Hejsan
Även TV spels Quizzen ingår i Family Edition paketet. Mvh Hans Postad 06 January 2009 - 21:06
jag skulle villa ha landsinriktade fråge paket om dom olika länernas kändisar o artister
Postad 06 January 2009 - 21:37 Du kan ju alltid göra dom själv på mybuzz Postad 22 January 2009 - 22:55
Någon som köpt "special edition" från "Spelbutiken.com" och kör på svenska? Är spelet värt att betala 700 spänn för? Har precis skaffat proj, PS3, GH Aerosmith och Legends of rock och två gitarrer plus lite andra spel, börjar kännas lätt ansträngt på kontot...
Postad 23 January 2009 - 15:02
Jag tycker absolut det!
Att spelet är värt pengarna altså.. har ingen koll på spelbutiken.com spelbutiken.se däremot har jag bara goda erfarenheter av iaf. (kanske va dem du mena iofs?) Postad 24 January 2009 - 11:47
Jo det är samma firma! Men de säger att "språk" är engelska om man tittar i beskrivningen, och då utan att lista några andra språk. Vågar man slå till, i den här tråden säger ju folk att det hänger på systemspråket och att det inte borde vara några problem, men jag tänkte om någon testat innan! Postad 24 January 2009 - 12:36
Jag tror det är skillnad på versioner. Den nordiska innehåller inte finska tex
Jag vågade inte chansa när jag köpte Postad 24 January 2009 - 12:49
Jag säger så här:
Om special edition överhuvudtaget FINNS på svenska, någonstans på marknaden, och Spelbutiken vill ha 700 spänn för sitt paket, så ska du kräva att det är på svenska. Annars är det väl bara att handla någon annanstans. Postad 24 January 2009 - 14:41
Kom ut ett frågepaket på playstation store om usa i torsdags för 45 kr... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |