Köptips med allt vad det innebär, tex prat om butiker.
Sony PlayStation 3 (PS3) Slim 320GB 2010
(Spelkonsoler)
|
9
|
(140)
|
Inga priser | |
Sony PlayStation 4 (PS4) 500GB 2013
(Spelkonsoler)
|
9
|
(303)
|
Inga priser |
Postad 12 October 2008 - 11:09
Postad 12 October 2008 - 15:02
Postad 13 October 2008 - 05:42
Postad 13 October 2008 - 15:14
Postad 14 October 2008 - 11:25
Postad 16 October 2008 - 08:33
Då var LBA beställt då =)
Lycka till, det kan nog behövas. Hade aldrig vågat beställa därifrån...
Postad 16 October 2008 - 09:06
men en märklig sak är om man klickar på "little big planet" på deras hemsida kostar det 579.
Får se vad som händer..lite spännande!
Postad 16 October 2008 - 10:52
men en märklig sak är om man klickar på "little big planet" på deras hemsida kostar det 579.
Noterade samma sak. Verkar lite konsigt men man får väl se...
Någon som vet vad som menas med "#" i titeln? Fanns några andra spel med det också, men jag hittade inget info om vad det betyder.
Postad 16 October 2008 - 11:41
Postad 16 October 2008 - 12:01
Postad 16 October 2008 - 12:42
Bytte in Tony Hawk Proving Ground samt Juiced 2 a 129 kr styck på spelbutiken.
La till 9 kronor som dera erbjudande är när man förbeställer.
Total kostnad 267 kr.
Ska bli gött nästa vecka.
Redigerat av d96angl, 16 October 2008 - 12:43.
Postad 16 October 2008 - 13:39
Enda stället man ser sidan från är ju från Prisjakt, söker du på spelbutikens sida så får du aldrig upp denna sida så jag tvivlar på att ni kommer få spelet för 279:-. Troligen bara Prisjakt som indexerat en felaktig sida som egentligen inte skall synas.
Fick kvitto från min beställning från spelbutiken via mail och där var beloppet på 279 SEK
Postad 16 October 2008 - 17:01
Lycka till, det kan nog behövas. Hade aldrig vågat beställa därifrån...
Man kan ju hoppas att priset stämmer =) ! Har du inte gjort det ! Har handlat där några gånger o aldrig varit något problem!
Postad 17 October 2008 - 07:34
Bäste Kund,
Tack för att du kontaktar oss.
Det är ett felaktigt pris. Den länken skall nu vara borttagen.
Var vänlig kontakta oss om du har ytterligare frågor.
Med vänliga hälsningar / Best regards,
Tomas
Spelbutiken.se - Kundtjänst
Postad 17 October 2008 - 07:38
Postad 17 October 2008 - 07:41
Postad 17 October 2008 - 09:46
Postad 17 October 2008 - 14:13
De jag vet om är:
Webhallen som har tre erbjudanden för 4595:- http://www.webhallen...m...&genre=1940 (Little Big Planet, Motorstorm 2 eller Resistance 2)
Discshop som har Uncharted, Heavenly Sword och Batman Begins (bluray) för 4490:- http://www.discshop....t.php...s&&ref=
Redigerat av evil flamingo, 17 October 2008 - 14:13.
Postad 20 October 2008 - 09:48
Hur blir de för dem som hann med att boka, annulerad order eller?
Uselt..
Bäste kund.
Vi har efter undersökningar uppmärksammat att vi under den 15:e och 16:e oktober haft en felaktig länk till den kommande produkten LittleBig Planet till Playstation 3. Tyvärr har en del ordrar registrerats mot produkten och dess pris. Du är som bekant en utav dem.
Vi har idag makulerat samtliga LittleBig Planet med priset 279 kr.
Har du gjort en beställning med kontokort har en återbetalning gjorts till dig.
Har du gjort en beställning som blandannat innehöll denna produkt, så har din resterande order fortfarande registrerats.
Vi ber om ursäkt för det som har hänt och hoppas att du gör en ny order med det korrekta priset.
Var vänlig kontakta oss igen om du har ytterligare frågor
Med vänliga hälsningar / Best regards,
Tomas
Spelbutiken.se - Kundtjänst
Postad 20 October 2008 - 09:58
Postad 20 October 2008 - 09:59
Vi har idag makulerat samtliga LittleBig Planet med priset 279 kr.
Har du gjort en beställning med kontokort har en återbetalning gjorts till dig.
FEL FEL FEL!
Om ni betalat med kort är affären redan GENOMFÖRD, och affären är således enligt lag tvingade att skicka spelet till er för det pris ni kommit överrens om.
Läs paragraf 12 i konsumentköpslagen:
"12 § Köparen får hålla fast vid köpet och kräva att säljaren fullgör köpet.
Säljaren är dock inte skyldig att fullgöra köpet, om det föreligger ett hinder som han inte kan övervinna eller om fullgörelsen skulle förutsätta uppoffringar som inte är rimliga med hänsyn till köparens intresse av att säljaren fullgör köpet. Om ett förhållande som nyss nämnts upphör inom rimlig tid, får köparen dock kräva att säljaren fullgör köpet. Köparen förlorar rätten att kräva att säljaren fullgör köpet, om han väntar orimligt länge med att framställa kravet."
Postad 20 October 2008 - 11:25
Discshops erbjudande var ju ganska bra, tänkte egentligen vänta till just innan jul men kunde inte hålla mig så jag beställde en!Någon som vet om det finns(/är på väg att komma) några prisvärda bundles för PS3an?
De jag vet om är:
Webhallen som har tre erbjudanden för 4595:- http://www.webhallen...m...&genre=1940 (Little Big Planet, Motorstorm 2 eller Resistance 2)
Discshop som har Uncharted, Heavenly Sword och Batman Begins (bluray) för 4490:- http://www.discshop....t.php...s&&ref=
Hoppas den kommer snabbt! Brukar discshop vara duktiga på leveranser?
Postad 20 October 2008 - 11:41
Discshops erbjudande var ju ganska bra, tänkte egentligen vänta till just innan jul men kunde inte hålla mig så jag beställde en!
Hoppas den kommer snabbt! Brukar discshop vara duktiga på leveranser?
Gratulerar! Jadå dom brukar oftast vara väldigt snabba.
Postad 20 October 2008 - 11:51
Trevligt, har ledigvecka denna vecka så då får man nånting att sysselsätta sig medGratulerar! Jadå dom brukar oftast vara väldigt snabba.
Postad 20 October 2008 - 12:15
Stämmer bra! Stå på er ni som nu beställdeFEL FEL FEL!
Om ni betalat med kort är affären redan GENOMFÖRD, och affären är således enligt lag tvingade att skicka spelet till er för det pris ni kommit överrens om.
Säljaren är dock inte skyldig att fullgöra köpet, om det föreligger ett hinder som han inte kan övervinna eller om fullgörelsen skulle förutsätta uppoffringar som inte är rimliga med hänsyn till köparens intresse av att säljaren fullgör köpet. Om ett förhållande som nyss nämnts upphör inom rimlig tid, får köparen dock kräva att säljaren fullgör köpet. Köparen förlorar rätten att kräva att säljaren fullgör köpet, om han väntar orimligt länge med att framställa kravet."
Glöm inte att lämna omdöme på https://www.prisjakt...info.php?f=2355
Rätt kul som en snubbe skrev: Jag ser knappen för "Gillar" och "Ogillar", men var är knappen för hatar?
Postad 20 October 2008 - 15:52
'
FEL FEL FEL!
Postad 20 October 2008 - 16:18
spännande, fortsätt och meddela hur det gick, alltid intressant och se hur det går för den "lille" konsumenten mot företagen, hoppas dem ger med sig.Skickade direkt ett mail till dom och påpekade att vi hade ingått ett avtal och att dom inte har rätt att bryta detta och att jag kräver att dom fullföljer vårt ingångna avtal då 279:-, inte är ett orimligt pris för ett nytt spel. Ska hänvisa till denna paragraf i nästa mail.
'
en fundering bara, 579-279=300 undra om dem inte reflekterar över att detta beteende i längden kostar mer än 300 kr i form av dålig pr och uteblivna kunder?
Postad 21 October 2008 - 06:47
ICA i enköping hade guitar hero aerosmith för 299 till wii, xbox360 och ps3
Postad 21 October 2008 - 06:48
Postad 21 October 2008 - 09:58
Så här såg vår konversation ut:
Tomas: Hej och välkommen till spelbutiken.se. Om ni har skickat ett mail till oss kring detta ärendet redan skulle vi uppskatta om ni gav oss det Ticketnummer som tilldelats erat mail. Vad kan jag hjälpa dig med idag?
martin: hej Tomas
martin: jag har en fråga, jag hade en order hos er som ni tog bort.
martin: ordernr 2XXX
Tomas: Ett ögonblick.
Tomas: Ja det stämmer.
martin: ok, men ni hade dragit pengar från mitt bankkonto. Jag anser därmed att vi ingått ett köp och vill bestrida att ni dragit er ut ur affären.
Tomas: Har du fortsatt inte fått en återbetalning
Tomas: ?
martin: det vet jag inte, men jag vill ha min vara. inte en återbetalning.
martin: allt enligt paragraf 12 i konsumentköplagen.
Tomas: Du har läst och godkänt leveransen, med förbehåll för slutsålda produkter, prisändringar och skrivfel. Vi säljer heller inte artikel nr 41234 som din produkt erhöll. Den är helt borttagen från vårt sortiment. Vi säljer artikel nr 53039 littlebig planet (nordic) för ps3 samt artikel nr 54394 littlebig planet (uk) för ps3.
Tomas: http://www.spelbutik...t-(uk)--for-ps3
Tomas: http://www.spelbutik...ordic)--for-ps3
martin: vi har ingått ett avtal, när ni tar emot pengar från mig så är köpet klart.
martin: att ni sedan ändrar produktnr etc internt är en helt annan diskussion. Det framgick på sidan där jag gjorde beställningen vad det var för vara.
Tomas: En återbetalning är gjord till dig.
Tomas: Currency: SWEDISH KRONA - SEK
Tomas: Time: 2008-10-17 12:35:58
Tomas:
Tomas: Response: Refund
Tomas: Amount: -279,00 SEK
Tomas:
martin: jag vill inte häva köpet, jag vill att ni slutför er del i vårt avtal och skickar mig den vara jag köpt av er.
Tomas: Då artikeln inte finns så kan vi inte skicka produkten.
martin: ? men ni säljer väl little big planet?
martin: det sa du själv lite längre upp i chatten.
Tomas: littlebig planet (nordic)
Tomas: littlebig planet (uk)
Tomas: dessa produkter säljer vi.
martin: vad för produkt köpte jag då?
Tomas: LittleBig Planet (#) /ps3
martin: om det var uk eller nordic framgick inte på ER sida där jag köpte Little Big Planet, men det framgick klart och tydligt att det var Little big planet.
Tomas: Produkten har utgått, och finns inte mer.
martin: du menar att produkten har funnits?
martin: vilken region var det på produkten i så fall?
Tomas: Det kan jag tyvärr inte svara på.
martin: ok. men ni säljer little big planet.
Tomas: littlebig planet (nordic) och littlebig planet (uk) säljer vi ja.
Tomas: Det är helt andra artiklar.
Tomas: Är det något mer jag kan hjälpa dig med idag?
martin: ja.
martin: jag anser att vi har ett avtal.
martin: ni bryter det nu.
martin: enligt konsumentköplagen paragraf 12.
Tomas: Det verkar som vi inte kommer mycket längre med det här tyvärr.
martin: ok, ni vägrar fullfölja köpet.
Tomas: Då produkten inte finns längre, finns det tyvärr inget vi kan göra.
martin: då kontaktar jag konsumentombudsmannen för att gå vidare i detta. att ni kallar produkten något annat internt är inte ett bra svar.
martin: ni säljer little big planet, jag har köpt spelet på er hemsida. ni har dragit pengarna men vill nu inte fullfölja köpet.
martin: du säger att varan har utgått men vägrar ge mig en likvärdig vara.
martin: vilket ni har i lager.
Tomas: Vi har inte något mer att tillägga i det hela. Vi väntar på ett samtal från din konsumentombudsman isådanfall.
martin: ok.
Så deras resonemang är att de har bytt produktnr internt och därför vägrar fullfölja köpet. Varan har utgått alltså...
Postad 21 October 2008 - 10:14
...massa text
Ni som beställt och betalt kommer få rätt mot Spelbutiken om ni går vidare i ärendet. Spelbutiken kommer uppenbarligen muppa sig rejält, men i slutändan kommer de få ge vika och leverera varan som ni kommit överrens om. Konsumenter har ett mycket bra skydd i Sverige, men många näringsidkare har ingen aning om vilka lagar och regler som gäller.
Antagligen går det väl snabbast om ni är ett gäng som går ihop och ringer till Sverker på Plus, så fixar han biffen snabbt och lätt.. ..Och Spelbutikens talesman får "beklaga att ett missförstånd skett" och att de aaaaaldrig har haft för avsikt att inte skicka varorna.
/D
Postad 21 October 2008 - 10:37
och för endast 299
Postad 21 October 2008 - 12:36
Känns som detta kan ha varit medvetet och att dom missat att det verkligen gick att beställa varan eller att man automatiskt skulle ha skickats vidare till de dyrare varianterna av spelen och att folk trots detta skulle beställa från dom när dom ändå var där, lite sökmotoroptimerings stuk. Detta måste kvävas i sin linda annars kommer dom totalt förstöra speldelen av prisjakt precis som netsuperstore förstörde stora delar av prisjakt ett tag.
/joakim
pratade med supporten på spelbutiken nu och de vill inte fullfölja köpet.
Så här såg vår konversation ut:
Tomas: Du har läst och godkänt leveransen, med förbehåll för slutsålda produkter, prisändringar och skrivfel. Vi säljer heller inte artikel nr 41234 som din produkt erhöll. Den är helt borttagen från vårt sortiment. Vi säljer artikel nr 53039 littlebig planet (nordic) för ps3 samt artikel nr 54394 littlebig planet (uk) för ps3.
Så deras resonemang är att de har bytt produktnr internt och därför vägrar fullfölja köpet. Varan har utgått alltså...
Postad 21 October 2008 - 15:51
Postad 21 October 2008 - 15:54
fick precis samma svar från spelbutiken, funderar på att dra vidare detta då det känns som det inte är första gången dom beter sig på detta sätt. Dom verkar göra lite som dom känner för för att hamna högst upp på prisjakt.
Känns som detta kan ha varit medvetet och att dom missat att det verkligen gick att beställa varan eller att man automatiskt skulle ha skickats vidare till de dyrare varianterna av spelen och att folk trots detta skulle beställa från dom när dom ändå var där, lite sökmotoroptimerings stuk. Detta måste kvävas i sin linda annars kommer dom totalt förstöra speldelen av prisjakt precis som netsuperstore förstörde stora delar av prisjakt ett tag.
/joakim
Tveka inte, gör det! Verkar vara en lallarbutik utav dess like, verkade på ett av deras spam-liknande utskick att det verkade vara någon ny Dansk ägare. Mailutskicket som inte gick vare sig att välja bort när man hade alla mail-val avstängda på deras sida och det fanns heller inte någon "avanmäl-länk" på utskicket måste räknas som regelrätt SPAM.
Hade visst kvar en kundprofil kvar där sen jag Köpte ett PS3, förskottsbetalt som fanns i lager fast som dom aldrig skickade inom dagarna som dom angett, Ja det finns att läsa i mitt negativa omdöme om D.O. på prisjakt.
Dom borde svartlistas/tas bort ifrån Prisjakt om dom inte skärper till sig.
Som ovanstående skrev, ja ny tråd om detta problem kanske kan vara något.
Nu söker jag ett köptips:
Någon som vet om Metalgear Solid 4 och Star Wars Unleashed finns för hyfsat pris någonstans?
Spelar inte någon roll om det är utlands-nätbutiker bara totalkostnaden går att se så det inte blir dyr frakt som man inte tänkt på (ev. tull får man ju tänka på om man beställer utifrån). Tycker 5-600kr är fördyrt och på tradera har man inte heller haft någon tur där man tycker priserna har vart lite väl höga för begagnat.
Redigerat av HenkeEdge, 21 October 2008 - 16:02.
Postad 21 October 2008 - 15:56
Postad 21 October 2008 - 16:01
Tveka inte, gör det! Verkar vara en lallarbutik utav dess like, verkade på ett av deras spam-liknande utskick att det verkade vara någon ny Dansk ägare. Mailutskicket som inte gick vare sig att välja bort när man hade alla mail-val avstängda på deras sida och det fanns heller inte någon "avanmäl-länk" på utskicket måste räknas som regelrätt SPAM.
Hade visst kvar en kundprofil kvar där sen jag Köpte ett PS3, förskottsbetalt som fanns i lager fast som dom aldrig skickade inom dagarna som dom angett, Ja det finns att läsa i mitt negativa omdöme om D.O. på prisjakt.
Dom borde svartlistas/tas bort ifrån Prisjakt om dom inte skärper till sig.
Som ovanstående skrev, ja ny tråd om detta problem kanske kan vara något.
Någon som vet om Metalgear Solid 4 och Star Wars Unleashed finns för hyfsat pris någonstans?
Spelar inte någon roll om det är utlands-nätbutiker bara totalkostnaden går att se så det inte blir dyr frakt som man inte tänkt på (ev. tull får man ju tänka på om man beställer utifrån).
~450 med porto från axelmusic.com för MGS4. Fick mitt igår!
Postad 21 October 2008 - 16:08
Postad 21 October 2008 - 16:11
Tror nog att ni som skall dra detta vidare inte kommer att komma någonstans med det. Spelbutiken skriver ju att dom reserverar sig för "skrivfel" bl.a. Är det så att ni inte känner för att betala ca 500-600 kr för spelet så köp NHL2K8 för 129:- och Kane & Lynch för 159:- på Webhallen och byt sedan in dessa på Ebgames o betala 9:- för LBP....totalsumma 297:-
Man kan inte avtala bort konsumentköplagen så de kan inte reservera sig för skrivfel. En jordvägning eller annan katastrof hade däremot varit en anledning att inte skicka varan.
Postad 21 October 2008 - 17:08
Har inte varit inloggad på länge men kändes att det var dags nu igen.Lol, kan ni inte bara acceptera att de råkade göra ett fel på sin hemsida?
Problemet är ett spelbutiken är den enda nätbutiken som gör så hör många missar. De har flera gånger haft flera priser för ett och samma spel. Sedan så blir det som den här gången att de plockar bort de billigare beställingarna och erbjuder folk ofta att köpa den dyrare varianten.
Sen om de nu gjort ett ärligt misstag så är det väl inget mer med det. Men väldigt många andra butiker låter personerna som beställde få varan för det priset.
Postad 21 October 2008 - 22:48
Guitar hero på ica var både spel och gitarr, missa att skriva det.
och för endast 299
vilken ica?
till vilken plattform? och är det GH 1 lr?
Postad 22 October 2008 - 03:22
Postad 22 October 2008 - 17:17
http://www.spelbutik...eowulf--for-ps3
Postad 22 October 2008 - 17:24
Guitar hero på ica var både spel och gitarr, missa att skriva det.
och för endast 299
Vilket guitar hero aerosmith eller vanliga och vilka ica?
Postad 22 October 2008 - 17:28
där har du svart delvis, tror det e ica maxi har hört andra som hittat där. Plus att maxi e dom som har alla möjliga sakerJag köpte den första julklappen igår.
ICA i enköping hade guitar hero aerosmith för 299 till wii, xbox360 och ps3
Postad 22 October 2008 - 17:44
Guitar hero aerosmith gittar + spel för 299kr
ps3 wii och xbox 360 samma pris
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Playstation 4
6 bilder
14 filmer