Nytt från Harman/kardon
848 svar till detta ämne
88 relaterade trådar
Köpråd - Stereoförstärkare upp till 5000 (356 inlägg)
|
1 år sedan
|
Köpråd - Surroundförstärkare 5-15000 (673 inlägg)
|
1 år sedan
|
Köpråd - Stereoförstärkare 15-30000 (157 inlägg)
|
3 år sedan
|
* Officiell Tråd - HK AVR155, 255, 355 * (1737 inlägg)
|
5 år sedan
|
2-kanalsförstärkare med Hembiofunktion (198 inlägg)
|
6 år sedan
|
2-kanalsförstärakare till Elac fs407 (34 inlägg)
|
8 år sedan
|
Harman/Kardon AVR-255 delvis död :o. Hur hände detta? (18 inlägg)
|
8 år sedan
|
Nya Harman Kardon HK 990 (201 inlägg)
|
9 år sedan
|
Samsung UHD TV till gammal Harmar/Kardon förstärkare - hur koppla? (7 inlägg)
|
9 år sedan
|
Dali Hemmabio (4 inlägg)
|
9 år sedan
|
2-kanalare, mest kraft för pengarna (ca 5-6k) (23 inlägg)
|
9 år sedan
|
LG 55LB870 DTS Problem med Plex, Optisk (0 inlägg)
|
9 år sedan
|
Harman/Kardon - klubben (269 inlägg)
|
10 år sedan
|
Köpråd av begagnad surroundförstärkare (3 inlägg)
|
10 år sedan
|
Anti-Mode 8033 till HK 3490. Konstigt med icke eq:at fullregister i frontar (3 inlägg)
|
10 år sedan
|
Uppgradera flerkanalsförsteget eller skaffa stereoförstärkare? (15 inlägg)
|
10 år sedan
|
Prisvärdaste StereoFörstärkaren med DAC (31 inlägg)
|
11 år sedan
|
Klen bas med HK980 (17 inlägg)
|
11 år sedan
|
Subwoofer nybörjare. (15 inlägg)
|
11 år sedan
|
* Officiell Tråd - Harman Kardon * (95 inlägg)
|
11 år sedan
|
Dags att köpa en DAC. (340 inlägg)
|
11 år sedan
|
Ersätta Harman Kardon HK3390 med AVR460? (0 inlägg)
|
12 år sedan
|
Autokalibrering HK Avr-255 som gör det sämre (1 inlägg)
|
12 år sedan
|
Harman/Kardon HK 980 - Någon som ägt? (1 inlägg)
|
12 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 HDMI problem med projektor (3 inlägg)
|
12 år sedan
|
Stereo kontra surround? (2 inlägg)
|
12 år sedan
|
Harman kardon avr 255 vs yamaha rx v 671 (9 inlägg)
|
12 år sedan
|
Behålla H/K AVR255 eller köpa ny Denon AVR-1912?? (22 inlägg)
|
12 år sedan
|
XTZ Class A100 D3 VS HK 980 stereo förstärkare?????? (2 inlägg)
|
12 år sedan
|
Hjälp mig hitta kablar som matchar mitt system. (10 inlägg)
|
13 år sedan
|
Bara 2,1 i H/K AVR255 (2 inlägg)
|
13 år sedan
|
Byta H/K 255 mot Samsung Galaxy S? (3 inlägg)
|
13 år sedan
|
Coaxial kabel samt optisk kabel , hjälp fort! (0 inlägg)
|
13 år sedan
|
H/K avr 255 hängt sig (1 inlägg)
|
13 år sedan
|
Stereo vs surround - koppla kringutrustning (5 inlägg)
|
13 år sedan
|
Reciever med HDMI som funkar bra med projektor (1 inlägg)
|
13 år sedan
|
Köpt mig hk avr 255 men får inget ljud? (2 inlägg)
|
13 år sedan
|
Förstärkare och CD till Dali Ikon 6 (20 inlägg)
|
13 år sedan
|
AVR255 ljudformat (2 inlägg)
|
13 år sedan
|
Problem med AVR 255 (0 inlägg)
|
14 år sedan
|
Canton Chrono SL580 och H/K AVR255 (2 inlägg)
|
14 år sedan
|
Val av förstärkare inte lätt... HK AVR255 vs V767 vs 608 vs 920? (17 inlägg)
|
14 år sedan
|
Harman Kardon 3490 (43 inlägg)
|
14 år sedan
|
H/K HD990 vs CAMBRIDGE Azur 840C (269 inlägg)
|
14 år sedan
|
Hembiobutiken kör en fuling (7 inlägg)
|
14 år sedan
|
Snälla hjälp mig! Vilken? (5 inlägg)
|
14 år sedan
|
Vilken receiver: Onkyo TX-SR707 vs. Denon AVR-2310 till mitt Canton-system (21 inlägg)
|
14 år sedan
|
HK 3490 med B&W DM686? (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Onkyo TX-SR607 eller HK AVR 255? (8 inlägg)
|
15 år sedan
|
vilka högtalare passar HK förstärkare (9 inlägg)
|
15 år sedan
|
CD-spelare som fyller mina behov (HK HD990?) (21 inlägg)
|
15 år sedan
|
Bra Ljudpaket under 10 000Kr ? (16 inlägg)
|
15 år sedan
|
Integrerad förstärkare (43 inlägg)
|
15 år sedan
|
H/K 980 vs. H/K AVR 255 (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
HK HD 990 vs Primare CD31 (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
DTS via PS3 Media Server (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Uppgradera reciver (15 inlägg)
|
15 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 för 4990:- (2 inlägg)
|
15 år sedan
|
Vilken AV-receiver rekommenderar du? (16 inlägg)
|
15 år sedan
|
Harman Kardon AVR 255 Front + sub? (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
vilken uppgradering ger störst skillnad? (6 inlägg)
|
15 år sedan
|
Förstärkare till Monitor Audio RS6? (36 inlägg)
|
15 år sedan
|
Förslag på ersättningshögtalare (8 inlägg)
|
15 år sedan
|
Onkyo TX-SR606 mot Harman Kardon AVR 255 (169 inlägg)
|
15 år sedan
|
tips och tankar runt Surroundförstärkare (14 inlägg)
|
15 år sedan
|
Ny förstärkare tips & råd (3 inlägg)
|
15 år sedan
|
Surroundförstärkare (1 inlägg)
|
15 år sedan
|
hur påverkas ljudkaraktären av att hänga på externt slutsteg (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
Skall köpa en hembioförstärkare - vilken? (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
HK 990 (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
Problem med HTPC och AVR-255 (4 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hur långt kommer man med H/K AVR 255? (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Prisutveckling H/K AVR 355 (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
Golvare till H/K AVR 255. Max 7000:- (19 inlägg)
|
16 år sedan
|
Lyssningsrunda, Nya frontar och center (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Uppgradera systemet - funderingar (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
Mätningar på h/k, Denon, Yamaha och Onkyo. (24 inlägg)
|
16 år sedan
|
AVR 255 och Xbox 360 (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
HK avr 255 till dynavoice m-65? (4 inlägg)
|
16 år sedan
|
HK AVR255 + System One VH3, VH3S/C, VAS-10B - Bra/prisvärd kombination? (1 inlägg)
|
16 år sedan
|
Onkyo TX-SR606, Marantz SR6003, H/K 355 + Black Diamond V.2 (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hk avr 255 (30 inlägg)
|
16 år sedan
|
Harman Kardon avr 355 eller onkyo 805an? (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
Bildproblem AVR 255 (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
H/K Avr 355 vs Onkyo 875 (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
Harman Kardon AVR445 / AVR255 (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
Min Onkyo - Dåligt köp? (30 inlägg)
|
16 år sedan
|
hjälp mig välja mellan följande recivrar (8 inlägg)
|
16 år sedan
|
Postad 15 juni 2008 - 19:31
partymatz
-
partymatz
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej!
Det arbetas ständigt med förbättringar av mjukvaror och vi har som mål att få nöjda kunder. Vi har fått mycket bra respons från våra handlare. De uppskattar framförallt ljudet, designen och användarvänligheten via den nya menyn.
Jag följer tråden och har rapporterat till våra tekniker.
Med källor som skickar ut signal i 24Hz och 50Hz fungerar HDMI som det ska.
Det är endast med källor som skickar ut 60hz signal, typ PS3, där uppdatering av mjukvara kan behövas.
Vi arbetar med hög prioritet med lösning på detta och förväntas få den inom den närmaste tiden. Men som ni förstår så måste den testas noga innan den släppas.
PS. Passa på njuta av ljudet, det är receiver för ljud också.
Mvh Joakim Harman consumer
Hej Joakim först skulle jag vilja tacka dig och H/K för att ni bryr er. Allt är inte negativt med denna receiver, ljudet och designen är mer än tillfredsställande väldigt bra med andra ord. Hoppas verkligen att en uppdatering som ordnar alla irriterande buggar är på snar ingång, för som det är just nu så är det oacceptabelt att ljudet ofta försvinner så fort man pausar el dyl. Måste även ifrågasätta det faktum att det inte finns en funktion som helt stänger av bildbehandlingen från inkommande hdmi källa (eller har jag missat helt att det finns en sådan funktion). Om dessa saker kan ordnas med en uppdatering så anser jag att H/K är ett bra köp. Håll oss gärna informerade om kommande uppdateringar av mjukvaran.
Postad 15 juni 2008 - 21:04
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1 200 inlägg
Hej!
Det arbetas ständigt med förbättringar av mjukvaror och vi har som mål att få nöjda kunder. Vi har fått mycket bra respons från våra handlare. De uppskattar framförallt ljudet, designen och användarvänligheten via den nya menyn.
Jag följer tråden och har rapporterat till våra tekniker.
Med källor som skickar ut signal i 24Hz och 50Hz fungerar HDMI som det ska.
Det är endast med källor som skickar ut 60hz signal, typ PS3, där uppdatering av mjukvara kan behövas.
Vi arbetar med hög prioritet med lösning på detta och förväntas få den inom den närmaste tiden. Men som ni förstår så måste den testas noga innan den släppas.
PS. Passa på njuta av ljudet, det är receiver för ljud också.
Mvh Joakim Harman consumer
Jag hade så stora problem med min gamla Harman Kardon att jag till slut sålde eländet och bytte märke. Med Marantzen har jag aldrig haft problem. Med Harman hade både jag och kompisen problem med med bakgrundsbrus. Är det inte brus är det ngt annat, vilket flertalet av de som skriver här inne kan vittna om. Om nu Harman testar sina produkter så grundligt som du "Joakim" säger är det otroligt märkligt att samma fel infinner sig på flertalet produkter. Bruset har så vitt jag vet varit ett återkommande problem hos just Harman och vad har ni gjort åt detta? Testat ännu mer? Jag köper inte detta påstående längre. Hade det här felet infunnit sig på en modell okej, men när det är på flera modeller är det ngt som inte stämmer eller hur??? Visst, ni kanske har fått jättebra respons på era nya apparater, men ert förtroendekapital känns för länge sedan förbrukat, i alla fall för mig. Jag kände att jag blev tvungen att byta märke helt och håller och det var ett uppköp utan dess lke. Visst, menyerna är inte de bästa på Marantz, men tillförlitligheten är det inga som helst fel på och när man gjort sina inställningar behöver man ju knappast gå in i menyn längre... Om några år kanske Harman har lyckats ge oss konsumenter en bra produkt, men till vidare följer jag med spänning de återkommande fel som "råkar" inträffa med de tydligen "Testade" enheterna. Ifall ni testar produkterna så som ni säger bör chefsingenjören anställa nya testare eftersom Harman har lyckats få stämpeln som strul receiver. Ungefär som att NAD har ståmpeln att ligga ljusår efter i specifikationer. Nya NAD receivern med HDMI 1:1, helt ofattbart om ni frågar mig... Mitt sista råd till Harman: Sätt eld i baken på era ingenjörer och börja tillverka receivrar som fungerar till 100%. Först då är ni med i matchen igen för ljud det är ni trots att bra på. Dessvärre för er fungerar inte enheten. När ni får kläm på samtliga delar i receivern då är jag mer än villig att återigen bekanta mig med Harman igen. G
Postad 15 juni 2008 - 22:05
Unregistered43749
-
Unregistered43749
-
Användare
-
-
134 inlägg
Till GAESIngen tillverkare gör apparater som är 100%, ingen! Jag har jobbat i branschen i mer än 10 år i branschen och sålt de flesta märkena bl a. Marantz, Yamaha, Rotel, Krell, Pioneer mfl. Vi sammarbetar med många av världens största biltillverkare som Saab, BMW, Mercedes mf l. Och ingen av dem gör 100% bilar, det är mycket vanligt med mjukvaru och hårdvaruuppdatering på bilar som kostar miljoner. Det kan bli svårt och övertyga alla men statistik är svårt och säga emot. Det är inte 100% men 99%. Branschstandard är ca 3% felprocent. Till och med juni -07 har det inte inkommit en enda AVR-132/137 på service i Sverige. Här nedan är lite statistik på felprocenten på förra genarationens receivers.
AVR-132/137 0% fel AVR-245 1% AVR-445 1% AVR-645 1%
Tom juni 2007. Denna statistik är fastställd med fler än 1000 st sålda apparater. Rapporten är kommer harman/kardon service center i Sverige. Det arbetas ständigt med förbättringar och vi har som mål att få nöjda kunder. Hälsningar Joakim Harman Consumer
Redigerat av Unregistered43749, 17 juni 2008 - 09:17.
Postad 16 juni 2008 - 08:35
DjOci
-
DjOci
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
SKa man skratta eller gråta?? Ni biter er själva i svansen, inser ni inte det? Här skriver folk ner vilka problem de upplever med era receivers och belyser "irritationsmoment/felaktigheter" i era produkter sopm tydligen har funnits i några år nu, men ni tar ej åt er. Väldigt konstigt tycker jag. Ta och bläddra i forumet så kan du själv läsa om folk som beskriver bakgrundsbrus och annat som de stör sig på. Det är något som har funnits i förra årets receivers åckså men ni verkar inte har gjort något åt saken. Sen när folk talar om det så börjar du babbla om felprocent siffror o.d. Verkar som att ni tycker att eftersom ingen gör 100% korrekta produkter så skiter ni i att åtgärda felet. Väldigt dåligt! Nä, vet du vad. Jag har velat ett tag mellan AVR 255, Yamaha eller en Onkyo men nu är det definitivt bestämt att H/K inte är med i matchen längre. Detta pga alla problem som verkar dyka upp med era nya receivers samt att, istället för att åtgärda problemen som ni har haft sen flera generationer, så skryter ni med att ni sammarbetar med Rolls Royce och felprocentsiffror. Förresten så är jag väldigt övertygad om att siffrorna inte stämmer för fem ören. Till GAES
Ingen tillverkare gör apparater som är 100%, ingen! Jag har jobbat i branschen i mer än 10 år i branschen och sålt de flesta märkena bl a. Marantz, Yamaha, Rotel, Krell, Pioneer mfl.
Vi sammarbetar med många av världens största biltillverkare som BMW, Porsche, Rolls royce, Mercedes mf l. Och ingen av dem gör 100% bilar, det är mycket vanligt med mjukvaru och hårdvaruuppdatering på bilar som kostar miljoner.
Det kan bli svårt och övertyga alla men statistik är svårt och säga emot. Det är inte 100% men 99%. Branschstandard är ca 3% felprocent.
Till och med juni -07 har det inte inkommit en enda AVR-132/137 på service i Sverige. Här nedan är lite statistik på felprocenten på förra genarationens receivers.
AVR-132/137 0% fel AVR-245 1% AVR-445 1% AVR-645 1%
Tom juni 2007. Denna statistik är fastställd med fler än 1000 st sålda apparater. Rapporten är kommer harman/kardon service center i Sverige.
Det arbetas ständigt med förbättringar och vi har som mål att få nöjda kunder.
Hälsningar Joakim Harman Consumer
Postad 16 juni 2008 - 12:31
andem038
-
andem038
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Är två-sekunders-felet något ni kommer fixa inom kort? Är det ett problem ni tagit till er? Jag börjar få andra tankar om förstärkaren. Ska hem o lyssna efter bakgrundsbrus o se om jag hör något.
Postad 16 juni 2008 - 14:10
TukTuk
-
TukTuk
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Det arbetas ständigt med förbättringar och vi har som mål att få nöjda kunder.
Hej Joakim! Tack för att du tar dig tid i denna tråd! Jag har upptäckt följande som kanske kan vara av intresse: HTPC-AVR255-TW700( provat med in/ut i 720p/60/50 ) video level? Vid denna koppling saknar jag i TW700 möjligheten att sätta video level till Expanded(0-255 istället för 16-235 vilket är Normal). Vid direktkoppling från datorn( HTPC - DVI/HDMI - TW700 ) finns möjligheten med. Jag undrar om inte detta är vad som ger en mörkare bild? Detaljerna i svarta områden ser ut att bli krossade. Den mörkare bilden är rapporterad av 2 andra här. AVR255 ryckighet i bildenÄr ryckigheten pga 60hz problemen som ni bekräftat? Tycks mig se det i spelen. Ska prova 50 sedan och se om där är en skillnad. AVR255 fördröjning vid växling av källor/signalerÄven jag har upplevt detta. Ljudet har någon gång försvunnit men kommit tillbaka vid nästa växling. AVR255 + HTKTS11 knäpp i subenEn mindre sak men i mitt testsystem så får jag en knäpp i suben när ljudet stängs av. Detta vid HKTS11 Filter on och kopplat via Sub Input(5). Enligt manualen ska filtret inte göra någon skillnad kopplat såhär men knäppet är där ändå. Jag tror vi alla vill veta:Vilka fel som är rapporterade till er? Vilka fel som är bekräftade? Vilka fel som är under rättning? När nästa uppdatering kommer ut? ETA? Förstår om detta är känsligt men att lämna kunder i det mörka är inte heller bra. Kan problemen rättas i snar framtid är det en underbar manick. Ljud( slog de andra på fingrarna ) samt design är förstaklassigt! Synd på missarna på funktionerna.
Postad 16 juni 2008 - 14:57
Xadisten
-
Xadisten
-
Rookie
-
7 inlägg
Till viss del är det även farligt med forumsurfare som går in och läser om sin förstärkare och hör att nån har nämnt brus och sedan far hem och letar efter fel. Kan slå vad om att flera användare här inte skulle ha anmärkt på det om de inte hade läst det här. Jag är fortfarande helnöjd med min 255:a även fast alla detaljer kanske inte håller(står tillomed i manualen att den inte fungerar med vissa dvid-d - hdmi adaptrar), men de får man räkna med. För dom som velar så är det endå en sjukt fin förstärkare med lättanvända menyer och fint ljud.
Postad 16 juni 2008 - 15:47
Unregistered1e1b5146
-
Unregistered1e1b5146
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Till viss del är det även farligt med forumsurfare som går in och läser om sin förstärkare och hör att nån har nämnt brus och sedan far hem och letar efter fel. Kan slå vad om att flera användare här inte skulle ha anmärkt på det om de inte hade läst det här. Jag är fortfarande helnöjd med min 255:a även fast alla detaljer kanske inte håller(står tillomed i manualen att den inte fungerar med vissa dvid-d - hdmi adaptrar), men de får man räkna med. För dom som velar så är det endå en sjukt fin förstärkare med lättanvända menyer och fint ljud.
men då kommer nästa då måste man veta vilka hdmi adaptrar man ska ha.. finns juh massa olika ljud och bild källor kan juh inte köpa alla som finns direkt.. borde inte va så.. man ska kunna koppla in vilken som hellst å den ska ta emot signalerna.. och det med att man lyssnar noga efter brus har jag med gjort men hörde inte nått.. har inge problem med min men som sagt det med hdmi ingången inte funkar till alla källor är lite tråkigt.. och sen så med fördröjning å att man måste byta källa ibland är inte ovanligt på alla märken.. räcker att något skicakr olika signaler då stängs allt av..
Postad 16 juni 2008 - 18:08
Xadisten
-
Xadisten
-
Rookie
-
7 inlägg
men då kommer nästa då måste man veta vilka hdmi adaptrar man ska ha.. finns juh massa olika ljud och bild källor kan juh inte köpa alla som finns direkt.. borde inte va så.. man ska kunna koppla in vilken som hellst å den ska ta emot signalerna.. och det med att man lyssnar noga efter brus har jag med gjort men hörde inte nått.. har inge problem med min men som sagt det med hdmi ingången inte funkar till alla källor är lite tråkigt.. och sen så med fördröjning å att man måste byta källa ibland är inte ovanligt på alla märken.. räcker att något skicakr olika signaler då stängs allt av..
Funkar väl till ps3, mediaspelare, dvd osv? Datorer är ju lite av en annan lek iomed att den kan skicka lite lustiga signaler + att den ska genom 2 olika kabelstandarder?
Postad 16 juni 2008 - 18:32
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Till viss del är det även farligt med forumsurfare som går in och läser om sin förstärkare och hör att nån har nämnt brus och sedan far hem och letar efter fel. Kan slå vad om att flera användare här inte skulle ha anmärkt på det om de inte hade läst det här. Jag är fortfarande helnöjd med min 255:a även fast alla detaljer kanske inte håller(står tillomed i manualen att den inte fungerar med vissa dvid-d - hdmi adaptrar), men de får man räkna med. För dom som velar så är det endå en sjukt fin förstärkare med lättanvända menyer och fint ljud. .
Håller med om att det är en bra förstärkare. Tro dock inte att alla är sådana som du beskriver, bara för att du inte har märkt något problem. Jag har inga problem med något brus, vad andra har för problem med detta kan/skall jag inte kommentera. Jag har dock megaproblem med mina HD-filmer. Alla filmer som jag har kollat i infot körs i 60HZ och där hackas det så att du minsann inte heller skulle stå ut. Nu har jag läst både Joakims och Reference Audios inlägg här och jag litar på att det jobbas för högtryck på att lösa bl a detta problem. Därför väntar jag tålmodigt på en uppdatering. Dröjer det alltför lång tid så står jag inte ut, men där är "vi" inte ännu... Ljudet = kanon!  Film, 50Hz = kanon.  Mina HD-filmer=Blu-ray och HD-DVD.
Redigerat av Tompa123, 16 juni 2008 - 21:24.
Postad 16 juni 2008 - 21:00
Unregisteredd3e6445d
-
Unregisteredd3e6445d
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
SKa man skratta eller gråta?? Ni biter er själva i svansen, inser ni inte det? Här skriver folk ner vilka problem de upplever med era receivers och belyser "irritationsmoment/felaktigheter" i era produkter sopm tydligen har funnits i några år nu, men ni tar ej åt er. Väldigt konstigt tycker jag. Ta och bläddra i forumet så kan du själv läsa om folk som beskriver bakgrundsbrus och annat som de stör sig på. Det är något som har funnits i förra årets receivers åckså men ni verkar inte har gjort något åt saken. Sen när folk talar om det så börjar du babbla om felprocent siffror o.d. Verkar som att ni tycker att eftersom ingen gör 100% korrekta produkter så skiter ni i att åtgärda felet. Väldigt dåligt! Nä, vet du vad. Jag har velat ett tag mellan AVR 255, Yamaha eller en Onkyo men nu är det definitivt bestämt att H/K inte är med i matchen längre. Detta pga alla problem som verkar dyka upp med era nya receivers samt att, istället för att åtgärda problemen som ni har haft sen flera generationer, så skryter ni med att ni sammarbetar med Rolls Royce och felprocentsiffror. Förresten så är jag väldigt övertygad om att siffrorna inte stämmer för fem ören.
Bra skrivet, håller fullständigt med och det känns verkligen som att dom inte tar saken på allvar när dom börjar babbla om deras låga felprocentsiffror för en massa andra produkter och inte för AVR-255 som tyvärr verkar vara en extremt strulig receiver
Postad 16 juni 2008 - 22:28
Unregistered1e1b5146
-
Unregistered1e1b5146
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
kan säga så här jag har inga som hellst strul med den i min mening. har kört alla möjliga bild format genom den utan som hellst problem med den. från gammla filmer till dom allara senaste och funkar utan problem. dom gamla dvd filmerna blir bara bättre ljud och bild genom hk.. ett plus i kanten för hk:n. även lika bra i spel.. de ja tycker man kan säga något är strul är att man inte får någon bild elle att den inte spelar ut ljud ur ena högtalaren m.m. annser inte att det är något strul med att den inte vill funka med min htpc.. e inget strul.. kan lika gärna va källan som skickar fel signaler.
brus och sånt kan bero på helt andra saker mer än bara recivern. kan va dåliga kablar mellan ljudkällan å hk.. eller att en enkel något ligger å stör signalkaplarna..
Postad 16 juni 2008 - 23:55
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1 200 inlägg
Att komma här och skryta med vilka exlusiva leverantörer man arbetar med hjälper mig föga...
Visst, om jag hade en Rolls Roys i mitt vardagsrum kanske jag skulle ha nytta med att Harman arbetar med den här billeverantören. I min SAAB 9-3 SS sitter det ingen Harman och lika glad är jag för det eftersom det knappast är i baksätet jag kommer att titta på hemmabio.
Hur som helst verkar det inte som att Harman tar kritiken på allvar då de ständiga felen upprepar sig. Visst, jag kan hålla med om att det ibland kan vara farligt att nätsurfa och på så vis komma i kontakt med fel man inte ens visste om. Å andra sidan tycker jag det är helt ok att nätsurfa för att se vad andra människor har för erfarenheter. I många fall står det ju fakstiskt mycket positivt, vilket inte är att förringa.
Harman Kardon har många positiva egenskaper såsom Rock´n Roll ljudet. Vidare verkar deras specifikationer gällandes utefekt vara tillförlitliga, vilket man dessvärre inte kan titullera själva enheten att vara.
Så mkt problem och inget som görs åt saken kan närmast beskrivas som ett hån mot oss konsumenter.
Om den här sk expertisen testar och testar hos Harman, då har jag ett litet tips. Bjud in dem här på forumet för att läsa om alla fel som visar sig gång efter annan. Jag hoppas verkligen att Harman kommer tillrätta med alla fel, innan dess väljer jag och flertalet andra konsumenter betydligt mer tillförlitliga produkter.
Beträffande brus: Gå in i en butik och be dom sätta på maskinen. Rimligtvis borde butiken ha tillräckligt bra kablar för att man ska kunna bortse från kabelfel beträffande bruset.
Väntar med spänning om ca 5 år då förhoppningsvis Harman tagit åt sig av kritiken. Kanske de rentutav har bytt ut viss personal och börjar lyssna på oss konsumenter istället. För tillfället är så inte fallet, det visar detta forum rätt klart.
Ha en trevlig dag allesammans!
Mvh
G
Postad 17 juni 2008 - 05:58
j0cke
-
j0cke
-
Användare
-
-
112 inlägg
Det finns inget brus i 247an.... Jag var inne i audio video och kollade på 247an för ett halvårsen. Säljare pratade sig varm om HK 247 och att alla där använder sig av HK. Det fanns ett uppenbart brus i 247an och de tillhörande HKTS11 som var kopplade till denna. När jag sen ville lyssna på en marantz fanns där inget brus. Då kommer säljaren med roligaste kommentaren "Men det beror ju på att detta är en finare förstärkare". Jag undrar således om HK själva inte anser sig "fina" nog att spela utan brus?
Postad 17 juni 2008 - 08:00
Unregistered95e64efa
-
Unregistered95e64efa
-
Rookie
-
5 inlägg
När visar sig problemet med ps3:an och 255:an?
Har nyss köpt en avr-255, HC1100 och en PS3:a som jag kopplade upp i helgen.
Har inte märkt någon skillnad när jag växlar mellan PS3 -> Projektor och PS3 -> 255 -> Projektor.
Har testat både med Motorstorm och GTAIV men det flyter på för mig.
Har även testat med en blurayfilm och den funkade också bra.
Kan någon beskriva hur felet beter sig?
Sen så har jag samma problem som andra med delay med ljudet mot recievern när det varit tyst i högtalarna ett tag.
Postad 17 juni 2008 - 08:14
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
När visar sig problemet med ps3:an och 255:an?
Har nyss köpt en avr-255, HC1100 och en PS3:a som jag kopplade upp i helgen. Har inte märkt någon skillnad när jag växlar mellan PS3 -> Projektor och PS3 -> 255 -> Projektor. Har testat både med Motorstorm och GTAIV men det flyter på för mig. Har även testat med en blurayfilm och den funkade också bra. Kan någon beskriva hur felet beter sig?
Sen så har jag samma problem som andra med delay med ljudet mot recievern när det varit tyst i högtalarna ett tag.
Felet verkar vara när AVR 255 tar emot bild via HDMI i 60Hz.
Postad 17 juni 2008 - 09:14
tstevg
-
tstevg
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej !!
Jag behöver lite hjälp av er som verkar så insatta.
Jag använder min 255,a som 2-kanalig stereo förstärkare och skall nu bygga mig en Sub för att få
lite mer kräm i basen.
När jag kör i stereo läge har jag då effekt ut ur sub utgångarna och i så fall hur mycket ?? Det förekommer olika uppgifter.
Klarar förstärkaren 4ohm,s belastning ??? med effekt ???
Skall man ställa in den på något speciellt sätt för att den skall driva två frontar och en bas ????
Tacksam för lite hjälp !!!!!!!
Postad 17 juni 2008 - 09:27
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
kan säga så här jag har inga som hellst strul med den i min mening. har kört alla möjliga bild format genom den utan som hellst problem med den. från gammla filmer till dom allara senaste och funkar utan problem. dom gamla dvd filmerna blir bara bättre ljud och bild genom hk.. ett plus i kanten för hk:n. även lika bra i spel.. de ja tycker man kan säga något är strul är att man inte får någon bild elle att den inte spelar ut ljud ur ena högtalaren m.m. annser inte att det är något strul med att den inte vill funka med min htpc.. e inget strul.. kan lika gärna va källan som skickar fel signaler.
brus och sånt kan bero på helt andra saker mer än bara recivern. kan va dåliga kablar mellan ljudkällan å hk.. eller att en enkel något ligger å stör signalkaplarna..
Tack, då vet jag att mitt problem med 60Hz-HDfilmer bara är inbillat. Joru.... Det är jätteroligt att du inte har några problem, tro inte att jag tycker något annat. Det är däremot ingen bra idé att smått idiotförklara alla som HAR problem... En liten fråga. "De allra senaste filmerna", är det Blu-rayfilmer? Vilken spelare har du? Förtydliggörande: Mina "gamla" DVD-filmer har jag inga som helst problem med. _____________ Sen tycker jag att pajkastningen mot Joakim/HarmanKardon är lite väl negativt häftig/låg...
Redigerat av Tompa123, 17 juni 2008 - 14:26.
Postad 17 juni 2008 - 12:25
TukTuk
-
TukTuk
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Ingen annan som kör med HTPC och DVI-D/HDMI - 255 - HDMI - ut?
Håller på att bli tokig på bilden. Mörka delar blir ett svart hål utan detaljer. Inget flimmer eller så.
Kopplar jag förbi 255 så blir det bra. Samma inställningar på HTPC / projektor givetvis.
Skillnaden rapporterad av projektorn(TW700) är:
Dator:
Input signal RGB-Video
Resolution 1280x720
Refresh info 50hz
Sync info SSPP...
+Val av DVI video level
+Val av Epson super white
Dator via 255:
Input signal component
Resolution 750p
-Inget mer i info eller val
Är det handskakningen mellan 255-TW700 som inte stämmer? Är det pga passthrough? Hade tidigare kopplat till manuell switch och där var inga problem. Hjälp...
Redigerat av TukTuk, 17 juni 2008 - 12:25.
Postad 17 juni 2008 - 12:36
Unregistered95e64efa
-
Unregistered95e64efa
-
Rookie
-
5 inlägg
Ingen annan som kör med HTPC och DVI-D/HDMI - 255 - HDMI - ut?
Håller på att bli tokig på bilden. Mörka delar blir ett svart hål utan detaljer. Inget flimmer eller så.
Kopplar jag förbi 255 så blir det bra. Samma inställningar på HTPC / projektor givetvis.
Skillnaden rapporterad av projektorn(TW700) är:
Dator: Input signal RGB-Video Resolution 1280x720 Refresh info 50hz Sync info SSPP... +Val av DVI video level +Val av Epson super white
Dator via 255: Input signal component Resolution 750p -Inget mer i info eller val
Är det handskakningen mellan 255-TW700 som inte stämmer? Är det pga passthrough? Hade tidigare kopplat till manuell switch och där var inga problem. Hjälp...
Jag har kopplat min dator till 255:an via en hdmikabel och jag såg inga sådana tendenser då jag testade. Jag kan kolla när jag kommer hem om jag kan få fram samma problem. Var det någon film som det var extra tydligt på?
Postad 17 juni 2008 - 13:39
TukTuk
-
TukTuk
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Jag har kopplat min dator till 255:an via en hdmikabel och jag såg inga sådana tendenser då jag testade. Jag kan kolla när jag kommer hem om jag kan få fram samma problem. Var det någon film som det var extra tydligt på?
Vore toppen! Är det HDMI ut från datorn eller DVI-D? Skulle säga samtliga filmer med mycket mörkt i. Svarta kavajer/uniformer och scener i mörker är det direkt uppenbart på. Borde ju bli samma insignal till projektorn ifall 255:an bara skickar genom signalen.
Postad 17 juni 2008 - 21:28
Unregistered95e64efa
-
Unregistered95e64efa
-
Rookie
-
5 inlägg
Vore toppen! Är det HDMI ut från datorn eller DVI-D?
Skulle säga samtliga filmer med mycket mörkt i. Svarta kavajer/uniformer och scener i mörker är det direkt uppenbart på. Borde ju bli samma insignal till projektorn ifall 255:an bara skickar genom signalen.
Har kollat nu. Ser inga konstigheter med bilden, men det kan ju vara så att projektorn inte stödjer dom finesser som 255 tar bort. kikade på the matrix i 720p 50hz.
Postad 17 juni 2008 - 23:42
Fjod
-
Fjod
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hämtade en 255:a idag, efter en stunds pillrande så är jag väl i överlag nöjd med köpet. Det är egentligen bara två saker som stör mig, en är att när jag Xbox360 (komponent) via HKn blir bilden för mörk, går visserligen att kompensera någorlunda med bildinställningar.. men är likväl störande.. Dock är det största irritationsmomentet att man istortsett inte får något ljud alls i XMB på PS3:an, håller man på att bläddra i menyerna så får man ljud lite sporadiskt, testat att köra ljudet både via HDMI och optisk, samma skit med båda, ingen som råkar ha en lösning på det?
Jag är väldigt nöjd med ljudet som 255:an levererar, bilden är då inget fel på.. med undantag för mörker-buggen.
Helt klart ett lyft från min gamla AVR 230.
Postad 18 juni 2008 - 11:52
Unregistered1e1b5146
-
Unregistered1e1b5146
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
hej du som kopplat din data till hk genom hdmi får du ljud genom den med? i sånna fall vad kör du för grafik kort..?
min data säger att min hdmi utgång inte är inkopplad när den är i hk:n men den funkar direkt till tv:n. har alla de senaste drivrutinerna.
kanske fel på mitt grafik kort då som skickar fel signaler för ja kan inte ändra hz på den då hk:n vill ha 44,1 khz tror ja de va..
tacksam för svar..
ps du dem ps3 så kan de va spelet som skickar andra ljudsignaler till hk o då funkar det inte är det lika dant med alla spel elle?? hdmi i sig är inte 100% felfri. kan va så på vilken produkt som hellst. ex min tv måste ja starat om när ja kör direkt från datan om ja ex haft en annan inkopplad innan så tror inte det är fel på själva hk:n när det gäller den lilla fördröjningen som alla pratar om
Postad 18 juni 2008 - 13:15
TukTuk
-
TukTuk
-
Lärjunge
-
-
252 inlägg
Har kollat nu. Ser inga konstigheter med bilden, men det kan ju vara så att projektorn inte stödjer dom finesser som 255 tar bort. kikade på the matrix i 720p 50hz.
Tack! Jag undrar vad 255:an egentligen gör med datasvärta. Verkar som den inte skickar det vidare korrekt och därmed fås resultatet av mörka detaljlösa områden. Alternativt tolkas signalen fel av projektorn då 255:an har gjort om signalen jämfört med en direktkoppling, vilket medför att jag inte kan sätta expanded på DVI level. I vilket fall som helst så hoppas jag de tar en titt på detta. Tror de skjuter sig i foten annars. Kan givetvis vara fel ute men har skickat ett mail till HK och frågat. Antagligen är det till samma Joakim som är i denna tråden då och då  .
Postad 19 juni 2008 - 07:07
Unregistered70e43676
-
Unregistered70e43676
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Finns det tillräckligt med kraft i 255 för att driva JBL ES80?
Postad 19 juni 2008 - 21:18
strace
-
strace
-
Rookie
-
2 inlägg
Tack!
Jag undrar vad 255:an egentligen gör med datasvärta. Verkar som den inte skickar det vidare korrekt och därmed fås resultatet av mörka detaljlösa områden. Alternativt tolkas signalen fel av projektorn då 255:an har gjort om signalen jämfört med en direktkoppling, vilket medför att jag inte kan sätta expanded på DVI level. I vilket fall som helst så hoppas jag de tar en titt på detta. Tror de skjuter sig i foten annars.
Kan givetvis vara fel ute men har skickat ett mail till HK och frågat. Antagligen är det till samma Joakim som är i denna tråden då och då .
Verkar som att 255:an klipper BTB/WTW, http://www.avsforum....;postcount=1381.
Postad 21 juni 2008 - 09:38
motif
-
motif
-
Lärjunge
-
-
461 inlägg
Igår fick jag nöjet att språka med en inköpare från Netonnet, han som jag var pryltokig dock en viss skillnad jag har ofta kött på benen när jag köper något och jag köper inte vad som helst utan allt är noga utvalt, detta fick vårat samtalsämne till att han påstod att Harman Kardon tillverkas i samma fabrik som deras Centrum förstärkare med exakta komponenter, för att nu inte förstöra midsommarafton eller ställa till bråk höll jag en låg profil
Vad gäller H/K så har min butik Audi Video i Borås oftast påpekat att H/K har 1% fel bara på sina produkter och jag vrider på öronen då jag är trogen H/K fans och undrar varför jag av mina senaste 3 förstärkare, 3 DVD osv alltid råkat ut för något, det ger mig en felmarginal på nästan 100% av allt jag köpt.
Kan det vara så att de som inte märker felen inte heller nyttjar sina produkter utan kopplar in sin DVD med analogt ljud sedan är allt frid och fröjd, någonstans finns ett mörkertal jag vill att H/K skall vara bäst men dem har väldigt mkt brister också.
På min nuvarande AVR 645 som fungerar bäst av de alla så hänger sig förstärkaren och tappar alla inställningar detta händer ofta och det har med HDMI ingångarna att göra när den skall växla mellan dessa så tappar den signal och tvärstannar.
Skall bli kul att se om jag fortfarande har samma gamla vanliga tur med nya 647:an chansen att få en fungerande bör ju vara 99 %
Postad 21 juni 2008 - 12:10
Unregistered1e1b5146
-
Unregistered1e1b5146
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
ni som har ps3 till eran hk.. å har testat hd ljuden.. står det på eran reciver om det är hd ljud. ex dts hd eller true hd..
har inställt på ps3 att det ska skickas ut true hd men på recivern står det multi can pcm.. är det rätt eller ska det stå true hd.. eller kanske det inte står på denna recivern...
vore kul å veta om det funkar eller inte
mvh
Postad 21 juni 2008 - 12:16
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
ni som har ps3 till eran hk.. å har testat hd ljuden.. står det på eran reciver om det är hd ljud. ex dts hd eller true hd..
har inställt på ps3 att det ska skickas ut true hd men på recivern står det multi can pcm.. är det rätt eller ska det stå true hd.. eller kanske det inte står på denna recivern...
vore kul å veta om det funkar eller inte
mvh
Detta har diskuterats förrut i flertalet trådar. I vilket fall så är det helt korrekt som du har nu, det är nämligen PS3:an som dekodar bl.a. DTS-HD Master Audio vilket gör att det enbart kommer stå som PCM på din förstärkare.
Postad 21 juni 2008 - 17:24
Unregistered1e1b5146
-
Unregistered1e1b5146
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
kanon tack.. men om inte ex en blueray spelare inte kodar om dom så kommer förstärkan göra det å då står det hd på den.. kan man på nått test testa detta om det står ex dts hd elle true hd på den.. för kör jag bitstream så kan ja inte få ut hd kjudet ur ps3 ???
Postad 21 juni 2008 - 19:17
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
kanon tack.. men om inte ex en blueray spelare inte kodar om dom så kommer förstärkan göra det å då står det hd på den.. kan man på nått test testa detta om det står ex dts hd elle true hd på den.. för kör jag bitstream så kan ja inte få ut hd kjudet ur ps3 ???
För att citera Gizmodo, gällande PS3-uppdateringen som tillåter DTS-format: "To be clear, this decodes the DTS formats—plus Dolby's formats, including Dolby TrueHD—and outputs all channels via HDMI to a receiver that can take a 5.1 or 7.1 PCM stream. It won't do 5.1 or 7.1 analog output. Also, as some of you have noted, it does NOT bitstream the DTS or Dolby data to a decoder inside a newer decoder-equipped receiver."
Redigerat av kott, 21 juni 2008 - 19:18.
Postad 23 juni 2008 - 16:26
sledde
-
sledde
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Hej alla
Även jag står och är köpsugen på en H/K 255 eller 355. Tyckte från början att det var riktigt bra att det finns representanter ifrån H/K och det tycker jag ju fortfarande, dock tycker jag som flera andra att det är mycket "försäljarsnack" från dess sida. Visst det är bra att det bara är fel på 1% av maskinerna, men det viktiga i denna tråden är ju funktionerna och inte felprocenten.
Nuförtiden får man ju räkna med att mjukvaran inte är färdigutvecklad, men jag tror att ni (H/K) kommer att få ett högre anseende om ni ungefär som utvecklarteamet bakom mjukvaran till PopcornHour, delar med er av vilka delar av programmet som ni vet att det är problem med och vilka delar ni förtillfället arbetar med, och även lyssnar aktivt och deltar i diskussionerna här på Minhembio eller om ni skapar ett eget forum på H/Ks hemsida.
Öppenhet mot köparna är viktigare än någonsin, PopcornHour hade inte sålt två enheter här i Sverige om det inte vore för forumen ute i cyberspace (överdrivet men så känner jag iallafall).
Ha det bra alla och kom igen nu Harman/Kardon visa för mig att ni sätter kunden i fokus.
/Sledde
Redigerat av sledde, 23 juni 2008 - 16:26.
Postad 23 juni 2008 - 21:00
Unregistereda7dc5ece
-
Unregistereda7dc5ece
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
jag har haft min avr 255 i ca en vecka nu. är nöjd bortsett från att det tar ca 10 sekunder att hoppa från en källa till en annan. har ps3 inkopplat via HDMI och comhem ljud via optisk och bild vi RCA. hdmi mellan tv (pana px80) och 255. ljudet kommer efter ca 6 sekunder och sen tar det ca 3-4 sek innan bilden dyker upp. någon annan som har råkat ut för samma sak? dessutom så blir comhem bilden konstig i form av en linje längst upp på TVn. detta händer inte om jag kopplar comhemboxen direkt till TVn.
Redigerat av Unregistereda7dc5ece, 23 juni 2008 - 21:02.
Postad 23 juni 2008 - 21:41
Unregistered1e1b5146
-
Unregistered1e1b5146
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
får samma sak när ja kopplar min gammla xbox till rca.. det har väl säkert nått att göra med att det är analogt å sen skickar till digitalt.. och med uppskalningen att göra.. sånt som händer när man kör gammalt teknik med nytt.. å att ljud å bild tar några sekunder e inte förstärkarens fel.. hdmi är helt enkelt så.. har lika dant även om ja kopplar mina källor direkt till tv:n utan förstärkare.. vet mer folk som har så med andra switchar å förstärkare.. hdmi är inte tillräcklig snabbt nog
Postad 24 juni 2008 - 07:24
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
jag har haft min avr 255 i ca en vecka nu. är nöjd bortsett från att det tar ca 10 sekunder att hoppa från en källa till en annan. har ps3 inkopplat via HDMI och comhem ljud via optisk och bild vi RCA. hdmi mellan tv (pana px80) och 255. ljudet kommer efter ca 6 sekunder och sen tar det ca 3-4 sek innan bilden dyker upp. någon annan som har råkat ut för samma sak? dessutom så blir comhem bilden konstig i form av en linje längst upp på TVn. detta händer inte om jag kopplar comhemboxen direkt till TVn.
Du är inte ensam, läs gärna http://www.avsforum........918&page=45 (hela tråden är bra läsning).
Postad 24 juni 2008 - 13:43
ROCA
-
ROCA
-
Beroende
-
-
1 298 inlägg
Jag har, som ganska många 255/244 ägare oxå en del problem. Dom två största problemen enligt mig är att att det inte finns nåt val för passthrough via HDMI. Signalerna går in, därefter behandlas o sen skickas dom till tvn. Det vill inte jag att den ska göra.
Det andra problemet är att när jag spelar Cod4 m ps3 så ändras ljudet ganska ofta från bana till bana. Det går från Multi Channel PCM till 2 Channel PCM o då står det Logic 7 på displayen. Nu vet jag iofs inte om det är 255:an det är fel på, kan lika gärna vara Ps3, men det tror jag knappast.
Sen tycker jag att HK borde ha stoppat in en USB port. Skulle underlätta väldigt mycket när man ska uppdatera programvaran i framtiden.
Postad 24 juni 2008 - 18:33
Unregistered70e43676
-
Unregistered70e43676
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Finns det någon tidning eller sida på nätet som gjort en mer genomgående test av HK 255?
Jag har letat utan att finna något annat än en norsk sida ( http://www.audiophil...ring.asp?Id=489). Min norska är lite ringrostig, så det vore bra en med på svenska eller engelska..
Postad 24 juni 2008 - 22:28
Fjod
-
Fjod
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Efter att ha testat en del spel/filmer så har jag märkt att bilden från både PS3 och XBOX 360 hackar fram när de är kopplade genom förstärkaren.. detta syns exempelvis väldigt tydligt när man spelar Guitar Hero 3, noterna hoppar fram..
Beror detta på att både Xboxen och PS3:an kör ut bilden i 60Hz medans förstärkaren vill göra om den till 50Hz, eller?
En hel del störande faktiskt, sådant här borde inte förekomma på en så pass ny produkt. Om det bara rör sig om output lägen så bör det väl kunna fixas med en FW-update, förhoppningsvis.
Postad 24 juni 2008 - 23:05
strace
-
strace
-
Rookie
-
2 inlägg
Efter att ha testat en del spel/filmer så har jag märkt att bilden från både PS3 och XBOX 360 hackar fram när de är kopplade genom förstärkaren.. detta syns exempelvis väldigt tydligt när man spelar Guitar Hero 3, noterna hoppar fram.. Beror detta på att både Xboxen och PS3:an kör ut bilden i 60Hz medans förstärkaren vill göra om den till 50Hz, eller? En hel del störande faktiskt, sådant här borde inte förekomma på en så pass ny produkt. Om det bara rör sig om output lägen så bör det väl kunna fixas med en FW-update, förhoppningsvis.
Det är ett bekräftat problem med källor som skickar ut 60Hz signal. Enligt H/K jobbar man på detta och en lösning förväntas inom den närmaste tiden. Undrar just vad "den närmaste tiden" betyder? Annars tycker jag den spelar riktigt bra, men en FW-uppdatering så man kan använda HDMI-växeln fullt ut skulle ju vara najse.
Postad 25 juni 2008 - 02:15
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1 200 inlägg
Man kan bara tycka synd om dessa HK ägare.... Gör som jag och byt märke så slipper ni en mängd problem som HK ändå aldrig lyckas lösa trots att de endast har1% fel bland alla apparater...
G
Postad 25 juni 2008 - 06:53
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
Finns det någon tidning eller sida på nätet som gjort en mer genomgående test av HK 255? Jag har letat utan att finna något annat än en norsk sida (http://www.audiophil...ring.asp?Id=489). Min norska är lite ringrostig, så det vore bra en med på svenska eller engelska.. http://www.google.se...2...tl=sv&tl=sv bör hjälpa en bit på vägen.
Postad 25 juni 2008 - 09:41
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Man kan bara tycka synd om dessa HK ägare.... Gör som jag och byt märke så slipper ni en mängd problem som HK ändå aldrig lyckas lösa trots att de endast har1% fel bland alla apparater...
G
När detta 60Hz-problem är fixat kommer det bli en receiver som jag är VÄLDIGT NÖJD med och kommer att rekommendera varmt.
Postad 25 juni 2008 - 10:54
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
När detta 60Hz-problem är fixat kommer det bli en receiver som jag är VÄLDIGT NÖJD med och kommer att rekommendera varmt. 
Jag kommer definitivt att köpa en AVR 255 senare i sommar med tanke på vad jag sett och hört i butik samt vad jag läst om den. Även om jag tycker det är lustigt hur man missar något som 60Hz-problemet så löser det sig säkerligen så småningom i form av firmware.
Postad 25 juni 2008 - 18:08
Unregistered895166df
-
Unregistered895166df
-
Beroende
-
-
1 200 inlägg
Hoppas att ni har stort tålamod. Mitt fötroende försvannt för ett par år sedan då samma och flera fel aldrig rättades till. Trots att Harman endas har 1% fel i sina apparater.
Läs runt på forumet så förstår ni vad jag menar...
Om några år kanske Harman har fått rätsida på sina problem men tills dess är den bojkottad.
Harman har nästan blivit synonymt med någon i socknen som är ngt underlig och kan betäcknas som "byfåne".
Harman är på vippen att kvallificerat sig som "byfånen" bland receivers...
Rykten gör gällande att de tillverkas i samma fabrik som Netonnets egna märke, Andersson? Huruvida detta stämmer låter jag vara osagt då jag inte vet till 100% om det stämmer. Vad jag däremot vet är att Harman låter mycket bra när väl allt fungerar...
G
Postad 25 juni 2008 - 18:12
Tompa123
-
Tompa123
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Hoppas att ni har stort tålamod. Mitt fötroende försvannt för ett par år sedan då samma och flera fel aldrig rättades till. Trots att Harman endas har 1% fel i sina apparater.
Läs runt på forumet så förstår ni vad jag menar...
Om några år kanske Harman har fått rätsida på sina problem men tills dess är den bojkottad.
Harman har nästan blivit synonymt med någon i socknen som är ngt underlig och kan betäcknas som "byfåne". Harman är på vippen att kvallificerat sig som "byfånen" bland receivers...
Rykten gör gällande att de tillverkas i samma fabrik som Netonnets egna märke, Andersson? Huruvida detta stämmer låter jag vara osagt då jag inte vet till 100% om det stämmer. Vad jag däremot vet är att Harman låter mycket bra när väl allt fungerar...
G
Försök inte att "indoktrinera" oss. Jag har en egen vilja och ett eget huvud att använda till bland annat tankeverksamhet. Min åsikt kommer du aldrig att kunna ändra på. Edit:Den bildar jag själv efter egen erfarenhet.
Redigerat av Tompa123, 26 juni 2008 - 08:03.
Postad 25 juni 2008 - 19:10
Unregistered43749
-
Unregistered43749
-
Användare
-
-
134 inlägg
Hej! Detta inlägg har inte som avsikt och skryta eller vara försäljarsnack. Vill bara förtydliga att harman/kardon tar kritiken på allvar. Det arbetas ständigt med förbättringar av mjukvaror och vi har som mål att få nöjda kunder Vi arbetar med hög prioritet med lösning på detta och förväntas få den inom den närmaste tiden.
Syftet med att visa våra felprocents siffror var inite för att skryta, utan för att när man läser här på forumet kan man tro att alla harman/kardon produkter går sönder eller är defekta. Och så är inte fallet. Det var det jag ville förtydliga.
Jag erkänner att harman/kardon produkter kan vara defekta eller gå sönder precis som andra märken kan
harman/kardon (jag) är med här på forumet för att just visa att vi är engagerade i frågan och faktiskt bryr oss. Mitt syfte på forumet är att försöka vara med och svara på frågor som ingen annan kan svara på.
Kommentarer från våra utvecklare om ny mjukvara till AVR-255 About 60HzThis is a known issue which the development is looking at. It has very a high priority so hopefully there will be a fix for this very soon. A little comment: This issue is only on game consoles (games) and not on Blue ray movies. Har testat själv med Blu-ray filmer som National Threasure 2, Queen Rock Motreal, Närkontatk av tredje graden utan att kunna se någon hackighet. Källa PS3 1080p24 -> AVR-255 1080p24 -> Pioneer 428XD Sound drop out:This should only be on HDMI and I believe (not 100% surer) that it is normal for HDMI. HDMI includes a lot of data-communication. Every time you switch over to HDMI form a different source it will have to establish a new connection with a lot of data. Just to mention a few: Audio format, source, transmitter, receiver status etc etc. so I believe a few seconds drop out when you switch is not possible to avoid Har testat med PS3 och det kan ta ett litet tag och få ljudet och synka ibland. Har rapporterat tillbaka till utvecklinsteamet att det bör förbättras. BTB/WTWThis is being looked at also with the 60Hz. It is in the same category as the 60Hz issue They have used DVD’s to test this with in your “copy/paste” but there is no DVD that has this color range in a movie (only on test discs). The protocol is the one that is used in Console games only and not even blueray movies has this color range. This is because almost no camera can capture such a high color range and the data needed for a full movie in full color range will require 2-3 Blueray discs just to have one movie. (It might come in the future when a Blueray holds 7-8 layers) This is also looked upon by the development and I guess you can imagine that this has high priority Bilden blir mörk när den går genom AVR. Källa X-box 360 komponent 720pMed AVR-255 kan man ställa in bildegenskaperna individuellt per källa. Detta är användbart då man låter AVR-255 konvertera olika videosignaler till HDMI. På tvn har man oftast en inställning på HDMIingånen, men de olika källorna kan se helt olika ut. Om man tycker att bilden blir för mörk kan man enkelt justera det. Min inställning från X-box 360 komponent 720p -> AVR-255 720p -> Pioneer PDP-428XD Brightness 60 Kontrast 70 Color 65 Sharpness 60 Jag kommer nu att inte vara lika aktiv på forumet av olika anledningar. Ge mig gärna feedback, svara till min mail [email protected]Hälsningar Joakim Harman Consumer [email protected]
Postad 26 juni 2008 - 08:03
Tomas L
-
Tomas L
-
Veteran
-
-
1 559 inlägg
Hej!
Detta inlägg har inte som avsikt och skryta eller vara försäljarsnack.
Vill bara förtydliga att harman/kardon tar kritiken på allvar.
Det arbetas ständigt med förbättringar av mjukvaror och vi har som mål att få nöjda kunder
Vi arbetar med hög prioritet med lösning på detta och förväntas få den inom den närmaste tiden.
Syftet med att visa våra felprocents siffror var inite för att skryta, utan för att när man läser här på forumet kan man tro att alla harman/kardon produkter går sönder eller är defekta. Och så är inte fallet. Det var det jag ville förtydliga.
Jag erkänner att harman/kardon produkter kan vara defekta eller gå sönder precis som andra märken kan
harman/kardon (jag) är med här på forumet för att just visa att vi är engagerade i frågan och faktiskt bryr oss. Mitt syfte på forumet är att försöka vara med och svara på frågor som ingen annan kan svara på.
Kommentarer från våra utvecklare om ny mjukvara till AVR-255
About 60Hz
This is a known issue which the development is looking at. It has very a high priority so hopefully there will be a fix for this very soon. A little comment: This issue is only on game consoles (games) and not on Blue ray movies.
Har testat själv med Blu-ray filmer som National Threasure 2, Queen Rock Motreal, Närkontatk av tredje graden utan att kunna se någon hackighet. Källa PS3 1080p24 -> AVR-255 1080p24 -> Pioneer 428XD
Sound drop out:
This should only be on HDMI and I believe (not 100% surer) that it is normal for HDMI. HDMI includes a lot of data-communication. Every time you switch over to HDMI form a different source it will have to establish a new connection with a lot of data. Just to mention a few: Audio format, source, transmitter, receiver status etc etc. so I believe a few seconds drop out when you switch is not possible to avoid
Har testat med PS3 och det kan ta ett litet tag och få ljudet och synka ibland. Har rapporterat tillbaka till utvecklinsteamet att det bör förbättras.
BTB/WTW
This is being looked at also with the 60Hz. It is in the same category as the 60Hz issue They have used DVD’s to test this with in your “copy/paste” but there is no DVD that has this color range in a movie (only on test discs). The protocol is the one that is used in Console games only and not even blueray movies has this color range. This is because almost no camera can capture such a high color range and the data needed for a full movie in full color range will require 2-3 Blueray discs just to have one movie. (It might come in the future when a Blueray holds 7-8 layers) This is also looked upon by the development and I guess you can imagine that this has high priority
Bilden blir mörk när den går genom AVR. Källa X-box 360 komponent 720p Med AVR-255 kan man ställa in bildegenskaperna individuellt per källa. Detta är användbart då man låter AVR-255 konvertera olika videosignaler till HDMI. På tvn har man oftast en inställning på HDMIingånen, men de olika källorna kan se helt olika ut.
Om man tycker att bilden blir för mörk kan man enkelt justera det. Min inställning från X-box 360 komponent 720p -> AVR-255 720p -> Pioneer PDP-428XD Brightness 60 Kontrast 70 Color 65 Sharpness 60
Jag kommer nu att inte vara lika aktiv på forumet av olika anledningar. Ge mig gärna feedback, svara till min mail [email protected]
Hälsningar Joakim Harman Consumer [email protected]
Låter bra, då är det bara ta itu med den olagliga priskartell som H/K har i Sverige?
Postad 26 juni 2008 - 08:15
Sunstrider
-
Sunstrider
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Låter bra, då är det bara ta itu med den olagliga priskartell som H/K har i Sverige?
Sandlådan är där borta ---------------------------------------->>
Postad 26 juni 2008 - 12:42
Traneberg
-
Traneberg
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Hej!
Detta inlägg har inte som avsikt och skryta eller vara försäljarsnack. Vill bara förtydliga att harman/kardon tar kritiken på allvar. Det arbetas ständigt med förbättringar av mjukvaror och vi har som mål att få nöjda kunder Vi arbetar med hög prioritet med lösning på detta och förväntas få den inom den närmaste tiden.
Tack för ditt inlägg, ser fram emot leveransen av min AVR-255
Redigerat av Traneberg, 26 juni 2008 - 12:47.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Ljud
-
→
Förstärkare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|