Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX HD M-7000 *

454 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 January 2009 - 15:52

Lordisno
  • Lordisno
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag är också med.

Är så himla sur på Megastore just nu.

Jag skrev dem ett argt mail, där jag hotade med att gå till konsumentvägledaren om de inte levererar.

Postad 03 January 2009 - 22:24

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 915 inlägg
  • 0
-Jag är med också med och medverkar till att Megastore fullföljer sina åtagande liksom vi konsumenter har skyldigheter på våra ingångna köpavtal....

/Lennart

Postad 04 January 2009 - 00:21

JvD
  • JvD
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Är ju ett rätt vanligt fenomen. SOm så många andra så har Megastore ryggen fri genom att de, liksom många andra, skriver såhär: "Megastore.se reserverar sig för prisförändringar, slutförsäljning eller eventuella faktafel som kan finnas på www.megastore.se eller våra annonser". Tyvärr!
Håller tummarna för att det löser sig men förvänta er inte för mycket. Har man förbetalt med kort så brukar det ibland gå bra. Annars inte.

Postad 04 January 2009 - 10:35

Unregistered4167b2d6
  • Unregistered4167b2d6
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Är ju ett rätt vanligt fenomen. SOm så många andra så har Megastore ryggen fri genom att de, liksom många andra, skriver såhär: "Megastore.se reserverar sig för prisförändringar, slutförsäljning eller eventuella faktafel som kan finnas på www.megastore.se eller våra annonser". Tyvärr!
Håller tummarna för att det löser sig men förvänta er inte för mycket. Har man förbetalt med kort så brukar det ibland gå bra. Annars inte.

Jag sitter i samma båt som ni hos Megastore med samma produkt. Men som jag fattade e-brevet ligger orden fast. Den kommer ju in någon gång. Slut kan jag inte tänka mig att den är.

En fundering om det billiga priset. Var det ett misstag? Eller vad var det eftersom det var så billigt?

//Indurain

Postad 04 January 2009 - 14:24

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 915 inlägg
  • 0
Som jag uppfattar det hela:

1/ Megastore har orderbekräftat.

2/ Megastore har meddelat leveransförsening.

Och dom har inte nämnt ett ord om "fel pris" eller "tryckfel" så att jag anser att ordern
i högsta grad är giltig och bindande. Fråga, kan det tänkas att Tvix 7000 finns på lager i butiken i
Stockholm? Isåfall vore det intressant och kliva in där och be att få ut sin vara?

/Lennart

Postad 04 January 2009 - 21:18

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Som jag uppfattar det hela:

1/ Megastore har orderbekräftat.

2/ Megastore har meddelat leveransförsening.

Och dom har inte nämnt ett ord om "fel pris" eller "tryckfel" så att jag anser att ordern
i högsta grad är giltig och bindande. Fråga, kan det tänkas att Tvix 7000 finns på lager i butiken i
Stockholm? Isåfall vore det intressant och kliva in där och be att få ut sin vara?

/Lennart

Precis vad jag har tänkt på med. Vi borde få dom eftersom dom inte meddelat att "prisinformationen" var fel eller liknande.

Postad 05 January 2009 - 09:54

nypan
  • nypan
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej igen,

Va nu på morgonen (mån den 5/1) i kontakt med en tjej (Matilda) på Megastores kundtjänst, jepp, ni läste rätt, de svarade faktiskt.

Sa som de va, att jag lagt en order på en Tvix HD M-7000 till det nedsatta priset på kvällen den 25 dec och att den då skulle finnas i lager men att den nu blivit restad.

Hon ifrågasatte om jag tittat på rätt produkt när jag sa att den såg ut att finnas i lager, klart som fan jag kollat rätt!

Hon sa att de har slut på den i sina lager och att de inväntar leverans i slutet på denna vecka eller i början av nästa och att det inte skulle bli några konstigheter med priset på den osv.

Frågade även om de hade den i butiken i STHLM men fick då till svars att de inte har någon hårdvara i butiken.

Så vi får väl hänga i här och hoppas de levererar snarast! Surt men vad ska man göra..

Ha de..

Redigerat av nypan, 05 January 2009 - 10:20.

Postad 05 January 2009 - 10:19

nypan
  • nypan
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej igen,

Va alldeles nyss också i kontakt med en mycket trevlig och hjälpsam kille på Canman, de som köper in Tvixarna till Sverige.

Jag förklarade vårt ärende och han var mycket angelägen om att försöka hjälpa oss med detta, de vill ju trots allt ha seriösa återförsäljare. Han berättade att Megastore.se är kund hos Canman och att Canman har Tvix HD M-7000 på lager så om Megastore ville ha några va det bara för de att kontakta Canman!

Ringde på nytt upp Megastore och berättade vad jag fått reda på och tjejen skulle maila deras inköpare och förklara läget. Jag bad henne även att skriva i mailet att jag varit i kontakt med Canman och fått reda på att de har den i lager.

Hon skulle återkomma så fort hon visste mer i ärendet.

Hoppas det händer nåt nu..

Redigerat av nypan, 05 January 2009 - 10:21.

Postad 05 January 2009 - 11:55

NirreFirre
  • NirreFirre
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Utmärkt jobb nypan! Jag skulle precis ringa samma runda men kollade här först, och det låter ju "mystiskt" att Megastore inte säger sig kunna få fram burkar från Canman... hursomhelst, vi får avvakta och kanske starta en ny tråd då denna spårat ur lite :blink:

Postad 05 January 2009 - 14:29

Lordisno
  • Lordisno
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Fick ett mail från Megastore. Tydligen har dem avbokat ordern!

Ska ringa dem på onsdag, och skriva om vad dem gjort i alla forum som finns!

Postad 05 January 2009 - 14:42

Canman Distribution AB
  • Canman Distribution AB
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Angående problematiken kring HD M-7000 order från Megastore är detta något vi på Canman Distribution kommer att undersöka. Tyvärr är vår kontaktperson hos Megastore inte på plats idag, men återkommer på onsdag.

Vi tycker detta är tråkigt, men vill gärna prata med Megastore och hitta en lösning på problemet. Eventuellt kommer vi själva att erbjuda en lösning, dock kan vi inte idag ta beslut om detta och får därför be att återkomma.

Postad 05 January 2009 - 15:15

Unregistereda58306e0
  • Unregistereda58306e0
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej

Jag har också fått min order avbokad av Megastore.

När jag först kontaktade kundtjänst så låtsades de som om det regnade och hävdade att produkten inte går att få tag på. Efter att jag sett diskussionen här så beslutade jag mig för att ringa upp igen och fråga vad som står på. Efter att ha refererat till de andra fallen som tas upp här i forumet så fick jag sedan ett helt annat svar där man hävdar att erbjudandet endast gällde ett begränsat antal enheter som tog slut väldigt snabbt.

Konstigt.. När jag lade ordern på morgonen den 26e fanns det fortfarande enheter i lager..

/Fredrik

Postad 05 January 2009 - 15:55

Unregistered4167b2d6
  • Unregistered4167b2d6
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Snacka om oseriös handlare. Bara snackar en massa skit om att det är slut och ena med det andra.
Om det gällde ett antal enheter bara får de ju justera tillbaka priset i så fall. Man kan ju också skriva det på produktsidan att det var först till kvarn som gällde.

//Indurain

Postad 05 January 2009 - 17:14

NirreFirre
  • NirreFirre
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Fick samma svar om ett begränsat antal och "först till kvarn" till det nedsatta priset samt en avbokad order.. Det är och var inget som det informerades om vid köpetillfället eller på Kundtjänstsidorna... inte speciellt seriöst imho men Canman verkar intresserade av slutkundvård så kanske kan vi få till en mängdbeställning til ett schysst pris...?

Megastore.se reserverar sig för slutförsäljning samt lagerhållning hos våra leverantörer. Alla priser inkluderar moms. Megastore.se reserverar sig för prisförändringar, slutförsäljning eller eventuella faktafel som kan finnas på www.megastore.se eller våra annonser, samt eventuella tekniska fel som kan förorsaka felaktigheter i pris eller produktinformation.

Postad 05 January 2009 - 18:32

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0
Cel has got the mail 2 ::::
-------------------------------

Hej!

Nedanstående produkt som du beställt på www.megastore.se är avbokad.

Kundnr xxxxxxxx
Namn xxxxxxxxxx
Ordernummer xxxxxxx
Orderdatum 12/26/08
Kundordernr xxxxxxxx
-------------------------------------------------------------------------------------------------
2190 MEDIACENTER TVIX HD M-7000 DVDP 1 1 2539.00 2539.00
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Har du inte själv bett om denna avbokning beror den med allra största
sannolikhet på att produkten inte finns att tillgå på marknaden. Detta
beror på att leverantören har plockat ut den ur sitt sortiment. Om det
är en populär produkt finns det alltid chans att den återkommer på
marknaden, eller så kanske vi har den tillgänglig för leverans från ett
annat land. Kolla på www.megastore.se där du kanske kan finna den på
import från tex USA (US) eller England (GB).

Observera att det tar upp till en timme från avbokning tills att
produkten försvinner från www.megastore.se då uppdateringen kan ta
lite tid.

------------------------------------------

Sitter och bara gapar ut av att företag fortfarande kan göra såhär...

riktigt ###### tråkigt... :)

//VH Cel

Postad 05 January 2009 - 18:51

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 915 inlägg
  • 0
-Jag har också fått avbokningsmail från Megastore, mycket oseriöst att dom inte hellre tar den "lilla" ekonomiska smällen för att få nöjda kunder....

/Lennart

Postad 06 January 2009 - 01:43

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Trist för er!!! Jäkla trist att ni väntat i onödan. Hoppas och tror att Megastore tappar många kunder p.g.a. detta.

Jag beställde precis en M-7000 från CDON, hoppas den anländer på torsdag. ;) 4300 kr inkl 500 GB och fri frakt känns helt OK.

Postad 06 January 2009 - 09:58

Unregistered4167b2d6
  • Unregistered4167b2d6
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Om vi hade läst omdömet om denna butik tidigare. Så kunde vi ju lista ut hur det skulle gå. Det värkar ju som att det inte var första gången detta hände.

//Indurain

Postad 06 January 2009 - 15:53

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1309 inlägg
  • 0

Om vi hade läst omdömet om denna butik tidigare. Så kunde vi ju lista ut hur det skulle gå. Det värkar ju som att det inte var första gången detta hände.

//Indurain

Det är inte någon som har skrivit omdömen på eniro verkar det som.. Det är väl ändå där som den stora massan tittar??

Postad 06 January 2009 - 19:06

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 915 inlägg
  • 0
-Tänk om Canman kunde hjälpa oss som blev "snuvade" av Megastore. Vi som är drabbade har alla en orderbekräftelse via mail som vi kan vidarebefodra till Canman som verifikation att vi tillhör "gruppen"

Vi får hålla tummarna att det ändå kanske ordnar upp sig....

/Lennart

Postad 07 January 2009 - 14:22

Unregistered1ecaa600
  • Unregistered1ecaa600
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Trist för er!!! Jäkla trist att ni väntat i onödan. Hoppas och tror att Megastore tappar många kunder p.g.a. detta.

Jag beställde precis en M-7000 från CDON, hoppas den anländer på torsdag. :lol: 4300 kr inkl 500 GB och fri frakt känns helt OK.

Jag beställde en 7000 från CDON den 28 december... Har fortfarande inte fått den. Kontaktade dem i måndags och då sa dem att de hade haft ett "tekniskt fel" på lagret varpå de snabbt gav mig ett kollinummer och sa att de hade skickat ut den då. Idag när jag försöker spåra paketet har den inte hänt något sen i måndags då det bara står "5 jan kl 15:50
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen"

Hoppas du fick din i alla fall och att det bara blev strul med min order.

Postad 07 January 2009 - 16:19

NirreFirre
  • NirreFirre
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Fick mail idag, någon som kommer ihåg att de läst denna text? Hursomhelst verkar e-handelssystemen påverka företagens kundrelationer i inte alltid positiv riktning...det vill till att man har nån som bevakar forumen :)

Detta mail får du för att du var en av många som beställde Tvix HD-M7000 av oss under vår mellandagsrea. De villkor som gällde för denna mellandagsrea var följande:

” Lagerrensning! Vi behöver plats för nya spännande varor på lagerhyllorna. Observera att det är begränsat antal på samtliga varor och dessa priser gäller endast så länge produkterna finns kvar i lager. Beställningar på icke lagervaror kommer avbokas..”

Tyvärr sålde det antal vi hade i lager slut fortare än kvickt och då det var mängder med kunder som la order på denna produkt samtidigt hann inte systemet med och under en timme kan det då ha sett ut som om produkten fanns i lager fast den i själva verket var slutsåld. De som var först med sina beställningar fick de exemplar vi hade på hyllan. Resterande beställningar är avbokade och i de fall där förskottsbetalning har angetts är pengarna återbetalade till respektive konto. Notera dock att det kan ta ett par dagar för banken att visa detta i ditt kontobesked, något vi tyvärr inte kan påverka. Tvix HD M-7000 går alltså fortfarande att köpa hem men det är då ett annat pris som gäller både för oss och för våra kunder.

Vi tycker det är hemskt tråkigt om du känner att vi har gjort fel. Vi har inte medvetet gjort något för att föra våra kunder bakom ljuset. Människor är fortfarande mycket snabbare än datorer vilket ibland skapar problem.

Postad 07 January 2009 - 16:43

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0

Jag beställde en 7000 från CDON den 28 december... Har fortfarande inte fått den. Kontaktade dem i måndags och då sa dem att de hade haft ett "tekniskt fel" på lagret varpå de snabbt gav mig ett kollinummer och sa att de hade skickat ut den då. Idag när jag försöker spåra paketet har den inte hänt något sen i måndags då det bara står "5 jan kl 15:50
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen"

Hoppas du fick din i alla fall och att det bara blev strul med min order.

Tack, snällt av dig! Jag fick nyss besked att min spelare går iväg idag så helgen är räddad. Hoppas att du också får din spelare!

Postad 07 January 2009 - 17:59

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Fick mail idag, någon som kommer ihåg att de läst denna text? Hursomhelst verkar e-handelssystemen påverka företagens kundrelationer i inte alltid positiv riktning...det vill till att man har nån som bevakar forumen :)

Fick samma mail idag jag med.

Tyvärr sålde det antal vi hade i lager slut fortare än kvickt och då det var mängder med kunder som la order på denna produkt samtidigt hann inte systemet med och under en timme kan det då ha sett ut som om produkten fanns i lager

Yeah right..... pure crap... 1 timme? skriv sanningen istället så kanske ni kan rädda lite ut av ert rykte.

//VH Cel

Redigerat av Unregistered70c626f4, 07 January 2009 - 21:09.

Postad 07 January 2009 - 18:24

Unregistered1ecaa600
  • Unregistered1ecaa600
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Tack, snällt av dig! Jag fick nyss besked att min spelare går iväg idag så helgen är räddad. Hoppas att du också får din spelare!

Nu är den tydligen sorterad i Göteborg... Förhoppningsvis dyker den upp här i Stockholm i morgon eller i vart fall innan helgen! Skönt att höra att det bara var min order som det blev fel med!

Postad 07 January 2009 - 18:35

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
Riktigt tråkigt för er som blev blåsta av Megastore :) själv skulle jag lacka totalt. Vem som helst fattar ju att dom ljuger, Konstigt att inte nån av er i forumet blev en av dom lyckliga som den räckte till isf ;)

Postad 07 January 2009 - 19:49

LJN
  • LJN
  • Forumräv

• 915 inlägg
  • 0
-Och det tog lång tid innan denna information blev "offentlig" Trots att många av oss var i kontakt med kundtjänst. Någon som känner "någon" som fick en till det pris som angavs?

/Lennart

Postad 07 January 2009 - 20:19

Lordisno
  • Lordisno
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
LJN, vi blev blåsta, så enkelt är det.

Megastore bryr sig uppenbarligen inte om sitt rykte, så det bästa man kan göra är att varna andra människor om detta företag.

Ge företaget dålig omdöme i fairshopping, prisjakt, eniro mfl.

Kanske ska man prata med konsumentverket och säga att Megastore håller på med falsk marknadsföring, vilket dem helt klart har gjort. Om jag förstått rätt är det inte första gången Megastore kört en "fuling".

Nu ligger vårt hopp hos Canman, men helt ärligt förstår jag om dem inte vill hjälpa oss. Det är inte dem som gjort något fel...

Redigerat av Lordisno, 07 January 2009 - 20:22.

Postad 07 January 2009 - 20:58

kjkomp
  • kjkomp
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag står in för ett köp typ nu och jag har inte bestämmt mig för var jag skall köpa min M7000. Men jag vet med säkerhet att det INTE blir från Megastore eller CDON. Det blir nog en skön kontant betalning över disk på webbhallen. Då vet jag i allafall att jag får den !

För er andra. Jag tycker J##ligt synd om er !

//Greven

Postad 08 January 2009 - 00:49

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Mailade som sagt CDON idag och fick till svar att grejorna skulle lämna lagret i em. Men nu i kväll fick jag ett mail där det står att paketet innehåller min "bonusprodukt", en sketen pocketbok. Var är de andra grejorna undrar man?!? Tog de slut eller? :)

Har mailat dem nu, vi får se vad de svarar.

Postad 08 January 2009 - 10:52

Unregistered1ecaa600
  • Unregistered1ecaa600
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Mailade som sagt CDON idag och fick till svar att grejorna skulle lämna lagret i em. Men nu i kväll fick jag ett mail där det står att paketet innehåller min "bonusprodukt", en sketen pocketbok. Var är de andra grejorna undrar man?!? Tog de slut eller? :)

Har mailat dem nu, vi får se vad de svarar.

Fan va tråkigt! Det verkar seriöst vara något allvarligt fel, man ska ju inte behöva mejla dem varje gång för att påminna dem om att skicka varorna man har beställt! Mitt paket är i alla fall sorterat på Stockholm Södra 01:47, har jag tur kommer den idag med andra ord, bara 11 dagar efter ordern hade lagts. Som tur var så beställde jag ju hårddisken från komplett så paketet kan inte innehålla något annat.

Postad 08 January 2009 - 11:00

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0

Fan va tråkigt! Det verkar seriöst vara något allvarligt fel, man ska ju inte behöva mejla dem varje gång för att påminna dem om att skicka varorna man har beställt! Mitt paket är i alla fall sorterat på Stockholm Södra 01:47, har jag tur kommer den idag med andra ord, bara 11 dagar efter ordern hade lagts. Som tur var så beställde jag ju hårddisken från komplett så paketet kan inte innehålla något annat.

Fick svar från CDON att böckerna ligger på ett annat lager och alltid skickas separat.

CDON har höjt chockpriset med 800 kr till 4299 kr idag, tur att man slog till i rätt tid!!!

http://cdon.se/hemel..._m-7000-4054203

Postad 08 January 2009 - 14:27

Canman Distribution AB
  • Canman Distribution AB
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0
Till er som beställt HD M-7000 från Megastore.se och inte fått er leverans. Vi har haft en dialog med Megastore sedan igår, tyvärr verkar det inte som om vi kommer att kunna erbjuda en lösning på detta. Priset är för lågt för att matcha. Vi tycker det inträffade är mycket tråkigt, men ser ingen möjlighet att finna en lösning.

Postad 08 January 2009 - 22:35

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0

Till er som beställt HD M-7000 från Megastore.se och inte fått er leverans. Vi har haft en dialog med Megastore sedan igår, tyvärr verkar det inte som om vi kommer att kunna erbjuda en lösning på detta. Priset är för lågt för att matcha. Vi tycker det inträffade är mycket tråkigt, men ser ingen möjlighet att finna en lösning.

Du ska ha en stort tack från mig och antagligen resten ut av individerna som blev lurade. Tack för att du försökte att medla och lösa ett problem som du egentligen kunde struntat i.

//VH Cel

Postad 09 January 2009 - 11:39

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Fick svar från CDON varför min M-7000 ännu inte skickats:

"Tack för att du kontaktade oss.

Vi beklagar verkligen att ni fått vänta orimligt länge på er order, men de tekniska felen som lagret har haft har orsakat förseningar av leveranser till våra kunde. Vi beklagar att detta drabbat er.

Lagret beräknar att vara "ikapp" i helgen och er order kommer att skickas inom kort."

Låter lovande!

Postad 09 January 2009 - 12:08

Unregistered1ecaa600
  • Unregistered1ecaa600
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Fick svar från CDON varför min M-7000 ännu inte skickats:

"Tack för att du kontaktade oss.

Vi beklagar verkligen att ni fått vänta orimligt länge på er order, men de tekniska felen som lagret har haft har orsakat förseningar av leveranser till våra kunde. Vi beklagar att detta drabbat er.

Lagret beräknar att vara "ikapp" i helgen och er order kommer att skickas inom kort."

Låter lovande!

Det var samma svar som jag fick, men till mig sa dem att varan skickades samtidigt. Fick den igår, är riktigt nöjd faktiskt!

Inte med CDON utan med TViXen så klart!

Postad 09 January 2009 - 13:38

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0

Det var samma svar som jag fick, men till mig sa dem att varan skickades samtidigt. Fick den igår, är riktigt nöjd faktiskt!

Inte med CDON utan med TViXen så klart!

Kul! Var det enkelt att komma igång? Vad har du spelat på den så här långt?

Postad 09 January 2009 - 15:20

Unregistered1ecaa600
  • Unregistered1ecaa600
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har inte spelat upp så mycket ännu... Tryckte in en hårddisk (Samsung 1TB), sen har jag fört över filer och trixat med TViXiE. Allting har fungerat utan något strul vilket var väldigt bekvämt! Fast man fick ju läsa på lite, hur man använder ftpn etc. Har prövat att spela upp några mkv filer i 720p med riktigt bra resultat! När man har en projektor så blir skillnaden enorm!

Postad 09 January 2009 - 16:56

Reveal
  • Reveal
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Beställde från CDON 2009-01-02. Fick leveransbekräftelse idag.

Vi vill meddela dig att din order idag har levererats ut från vårt lager, vilket innebär att du bör ha leveransen nästkommande arbetsdag.

Det som levererats till dig är följande:
Artikelnummer Antal Benämning
1 DViCO TViX HD M-7000

Postad 10 January 2009 - 20:03

Unregistered70c626f4
  • Unregistered70c626f4
  • Beroende

• 1117 inlägg
  • 0
urk.. är det fler som sett prishöjningen med flera hundra?

nu hatar man megastore ännu mera :/

Postad 14 January 2009 - 08:53

Unregisteredcd5fa995
  • Unregisteredcd5fa995
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hejsan!

Är den lyckliga ägaren till en ny tvix 7000. Har dock stött på vissa problem så jag har två frågor:

1.
Jag försöker streama från datorn, så jag har installerat netshare på datorn. Installationen gick utmärkt och jag kunde dela ut mina mappar.
Jag hittar utdelningen på tvixen och det går utmärkt att bläddra bland mapparna och det går väldigt snabbt. Problemet kommer när jag försöker spela upp något, det spelar ingen roll vad eller vilket filformat, (jpeg, mp3, wav, vob, mkv)
Filmen/fotot mm startar inte alternativ tar extremt lång tid(20min), och då visas en bild, går 20min igen och då visas en annan. så det är inte riktigt 24p utan mer 0,001p.

Försöker jag se foton så ploppar aldrig fotot upp.

Jag har ingen mjukvarubrandvägg i datorn har dock en hårdvarubrandvägg i routern men där har jag öppnat portarna jag kunde hitta i er FAQ mot datorns IP.

Jag kör statiskt IP både på tvixen och datorn.
När jag har hårddisken i tvixen fungerar uppspelningen klockrent.

Så vad kan vara galet?

2.
Kan jag stoppa i min hårddisk i tvixen och få upp den som en hårddisk i datorn, alltså en nätverksansluten sådan? Eller måste jag gå genom FTP protokollet?

Hoppas ni har svar på mina frågor!

MVH
Adam

Postad 14 January 2009 - 10:00

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

2.
Kan jag stoppa i min hårddisk i tvixen och få upp den som en hårddisk i datorn, alltså en nätverksansluten sådan? Eller måste jag gå genom FTP protokollet?

Jag lämnar fråga 1 till de som kan det bättre än jag men när det gäller fråga 2 så går det bra.

Det finns en SAMBA-server i TVIX 6500/7000. Om du öppnar utforskaren och skriver in följande i adressraden:
antingen \\nnn.nnn.nnn.nnn eller \\nnn.nnn.nnn.nnn\tvixhd1 (där nnn.nnn.nnn.nnn är IP-adressen till TVIX)
ID:tvixhd1 PW:tvixhd1

En annan variant är att du använder "Anslut nätverksenhet". Dock så råkar jag ut för att det tar lång tid att starta utforskaren om TVIX inte är påslagen om jag glömt att göra disconnect av TVIX i samband med att jag slår av den.

/Göran

Postad 17 January 2009 - 19:18

Dani123
  • Dani123
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej behöver lite hjälp med min tvix 7000. Jag har prcis köpt en trålös usb d-link dwl-g122, o här kommer problemet!
Jag är ej så datakunnig, hur gör man för att använda den trödlösa usb till tvixen för att överföra filer???

Väldigt tacksam för svar ( Har vart inne o kollat lite på forumet men "dataspråket" gör det lite svårare o hänga med)

Mvh: Daniel

Postad 24 January 2009 - 17:22

swe_ag
  • swe_ag
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Så har man då fått sin M-7000 och stöter direkt på patrull när man ska uppgradera firmware. Det skiter sig redan när jag kopplar TViXen via USB till datorn. Jag får felmeddelandet (typ) "unknown device" och sen kommer jag inte åt dess filsystem så jag kan alltså inte lägga upp den nya firmwaren.
Detta händer i både XP och Vista. :)

Nån som har förslag på lösning?

Jag har samma problem nu med min tvix 6500.
Har haft den i många veckor och den har fungerat jättebra.
Helt plötsligt säger min pc "unknown device" när jag kopplar in en usb kabel mellan pc och tvixen för att föra över filer. Det har gått mycket bra att göra det tidigare.

Har safe mode uppdaterat fw, har resetat settings, har testat olika datorer, alla säger samma sak, har bytt usb-kabel, ingenting fungerar.

Uppskattar forumets skarpa hjärnors hjälp.

Postad 27 January 2009 - 08:01

nypan
  • nypan
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Hej hej,

Är det någon här som har uppgraderat sin TViX 6500/7000 med senaste firmwaren 1.3.74 och har problem med att välja den text man själv dragit ned och lagt i fimmappen?

Har nämligen hört att om det finns en inbakad text i filmen så är det problem med att välja den man själv dragit ned..

Någon här som upplever detta?

Mvh Johan

Postad 28 January 2009 - 11:37

rich86
  • rich86
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Hej. Nyss köpt en Tvix HD M-7000 tack vare allt bra jag läst om den. Har preeecis packat upp den och blir förvirrad direkt! Två strömkablar följer med, en med en "rund klump" i och en utan. Vilken ska man använda?? En genomskinlig USB-kabel följde med, dock den oxå med klump på, dock i båda ändar. Är det en vanlig USB-kabel egentligen?
Behöver jag köpa något extra för att den ska fungera trådlöst via mitt nätverk eller? (Ska kanske tilläggas att jag inte har någon hårddisk i tvixen för tillfället) Vet inte om det är fler som reagerat, men manualen är vääldigt, ja vad ska man säga.. Spartansk?

Postad 28 January 2009 - 11:42

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Hej. Nyss köpt en Tvix HD M-7000 tack vare allt bra jag läst om den. Har preeecis packat upp den och blir förvirrad direkt! Två strömkablar följer med, en med en "rund klump" i och en utan. Vilken ska man använda?? En genomskinlig USB-kabel följde med, dock den oxå med klump på, dock i båda ändar. Är det en vanlig USB-kabel egentligen?
Behöver jag köpa något extra för att den ska fungera trådlöst via mitt nätverk eller? (Ska kanske tilläggas att jag inte har någon hårddisk i tvixen för tillfället) Vet inte om det är fler som reagerat, men manualen är vääldigt, ja vad ska man säga.. Spartansk?

Klumpen på kabeln är en ferritkärna för att minimera störningar.
Man får två kablar för att kuna ha en vi datorn och en vid TV'n om man ska flytta spelaren för att föra över filer.
Trådlös dongle köper man extra.
USB-kabeln är helt vanlig.
Ja, manualen ÄR spartansk! :)

//BC

Postad 28 January 2009 - 11:44

rich86
  • rich86
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Klumpen på kabeln är en ferritkärna för att minimera störningar.
Man får två kablar för att kuna ha en vi datorn och en vid TV'n om man ska flytta spelaren för att föra över filer.
Trådlös dongle köper man extra.
USB-kabeln är helt vanlig.
Ja, manualen ÄR spartansk! :)

//BC

Haha, ok då var det rätt ordval :) Jaha, okej det var ju udda. Men vilken kabel ska jag ha till vilket tillfälle? strömkablarna alltså..

Postad 28 January 2009 - 12:08

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2279 inlägg
  • 0
Spelar nog inte så mycket roll, men ta den med klumpen vid TVn. Det är där ev störningar spelar roll.

Tänk på att det bara är ett par trådlösa adaptrar som kan fungera, man kan inte köpa vilken som helst.

Postad 28 January 2009 - 12:11

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Spelar nog inte så mycket roll, men ta den med klumpen vid TVn. Det är där ev störningar spelar roll.

Tänk på att det bara är ett par trådlösa adaptrar som kan fungera, man kan inte köpa vilken som helst.

...och du hittar donglarna som DViCO själva rekommenderar här:

http://canman.se/pro.../1/default.aspx

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.