* Officiell Tråd - HTC Touch Pro *
572 svar till detta ämne
Postad 10 September 2008 - 06:58
Unregistered764a9dd3
-
Unregistered764a9dd3
-
Användare
-
-
112 inlägg
Hej, Detta är min första win mobil/smartphonne. Den är helt underbar har haft den en dag nu. Jag kommer säkert komma med massa frågor men har en liten fundering nu som jag tänkte börja med.
Frågan är om surf och liknade. När jag är hemma så kan jag ju använda mitt trådlösa och då surfa gratis. Men har märkt att även om jag slår av dataanslutningar så går den på automatiskt hela tiden. Antar att surfar jag på den anslutningen så kostar det.
Väljer den alltid wlan i första hand?
Varför slår dataanslutningar på sig av sig själv?
Sen en till fråga, såg att till diamond fanns det ett trix för att snabba upp touchflo finns även det till pro och var isf hittar man den infon ?
Redigerat av Unregistered764a9dd3, 10 September 2008 - 07:32.
Postad 10 September 2008 - 11:32
n@bboR
-
n@bboR
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Och till er andra som oxå vill ha svar på denna fråga: http://www.smartmobi...ognizersSVE.CABBara att föra över direkt till telefonen å installera, funkar klockrent! Tack till easycure1974 på XDA! Hej grabbar! (hoppas ni ursäktar min lathet)
Jag är helt fräck & klistrar in min fråga på Engelska som jag ställt på XDA:
" Where the f**k is TRANSCRIBER??
Hi guys!
When reading the User Manual on page 100 it says that you can use Transcriber and/or Letter Recognizer, Transcriber is a handwriting recognition soft that should be in the device, but not in mine!
Coming from Symbian smartphones this is the thing i miss the most, that u simply can do the handwriting in every app onboard.
Do YOU guys have this in your HTC TP? I've got a Swedish ROM and it simply doesn't exist, what's the easiest/best reg editor to use if I want to search in depth to find this option?
Anyone else in here with a Swedish ROM that have the same lack of software?"
ROM-version: 1.90.413.4.SVE ROM-date: 08/21/08 Radioversion: 1.02.25.19 Protocolversion: 52.33.25.17U
Postad 10 September 2008 - 12:07
Jaite
-
Jaite
-
Rookie
-
3 inlägg
Någon som vet hur det är med custom ROMs på touch pro:n?
edit: Upptäckte nu raphael-delen på XDA-developers \o/
Redigerat av Jaite, 10 September 2008 - 12:23.
Postad 10 September 2008 - 17:38
völund
-
völund
-
Användare
-
-
147 inlägg
Såg att HTC har ännu en ny modell på gång som heter "HTC TOUCH HD" som kansek kommer till Jul. Nyheterna är större skärm ala iPhone, 5mpix kamera och microSD. Tycker den ser riktigt vass ut, döm själva i länken nedan: http://www.modaco.co...e-htc-touch-hd///Jonas
Postad 10 September 2008 - 19:09
Jaite
-
Jaite
-
Rookie
-
3 inlägg
Vilken beslutsångest man fick nu. Jul är ju inte långt bort.. Fan :/
Postad 10 September 2008 - 19:44
Unregistered8a397c1b
-
Unregistered8a397c1b
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Där kom beslutsångesten igen. Om man kan lita på den där specen så har den verkligen allt. I nuläget tycker jag att det finns tre alternativ:
Samsung Omnia:
+Kortplats + 16gb
+Stor skärm
+-Ok storlek
-Lågupplöst skärm
-Touchwiz
HTC Touch Diamond:
+Storleken
+TouchFlo 3D
+Skärmupplösningen
-Hur länge klarar man sig på 4gb?
-Skärmstorleken
-Batteritid
HTC Touch Pro:
+Kortplats
+TouchFlo 3D
+(Antagligen) bättre batteritid än Diamond
+-Har inget direkt behov av hårdvarutgb
-Storleken
-Skärmstorleken
Finns ju andra angenäma funktioner i dessa lurar, som GPS, kamera osv, men jag utgår från att de är mer eller mindre likvärdiga.
Lutade tidigare åt Touch PRO på grund av kombinationen av TouchFlo och kortplats, men nu blir det nog att antingen vänta på "Touch HD", eller skaffa en Diamond som en budgetlösning medan jag väntar (och som försäkring för eventuella förseningar av Touch HD:>)
Redigerat av Unregistered8a397c1b, 10 September 2008 - 19:45.
Postad 11 September 2008 - 16:49
beejay
-
beejay
-
Användare
-
-
127 inlägg
Någon som vet om det går att styla eller byta ut telefonboken, kontakter, i Touch Pro så man slipper den fula WM6 designen? Samt är det någon som vet varför i helskotta det inte går att sms:a till alla mobilnummer på en person i kontaktlistan?
Jag har lagt in min vän X med Mobil 070 samt Tel1 Arb. 070 (eller va de heter) och när jag ska skicka sms så kan jag bara skicka till "Mobil" jag kan liksom inte välja vilket nummer jag vill skicka till. Om jag ska göra det så måste jag gå in i Kontakter, välja personen, gå in över alla detaljer, markera det numret och sedan "Skicka SMS" inte direkt userfriendly. Jag vill kunna gå in i SMS-applikationen och skriva hans namn samt kunna välja alla nummer som är sparade på honom. Går detta att lösa?
Postad 11 September 2008 - 18:49
Haja
-
Haja
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Klarar bara pro av att spela upp mpeg4 i film format?
Redigerat av Haja, 11 September 2008 - 18:50.
Postad 11 September 2008 - 20:25
Kumite-San
-
Kumite-San
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag den ska kunna spela upp mpeg4 film. Kolla under egenskaper här på prisjakt så står det att den kan det.
Föresten frågan innan om ifall htc touch pro har åäö, det har den inte kolla på bilden på htc hemsida så kan du se FN knappen och att det inte finns några åäö knappar. JAg vet inte hur den svenska blir men jag skulle gissa på att den har en FN knapp.
Postad 11 September 2008 - 20:48
Haja
-
Haja
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Tänkte mer om de finns codec eller dyligt så man kan spela upp avi i den hade varit kanon. Finns ju media player i den
Redigerat av Haja, 11 September 2008 - 20:48.
Postad 11 September 2008 - 22:10
robertk
-
robertk
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Tänkte mer om de finns codec eller dyligt så man kan spela upp avi i den hade varit kanon. Finns ju media player i den
Installera Coreplayer som stödjer följande: Audio Formats:MP3, MP2, AAC, MKA, WMA, Midi*, WAV, OGG, Speex, WAVPACK, TTA, FLAC, MPC, AMR, ADPCM, ALaw, MuLaw, G.729, GSM Video Formats:H.264 (AVC), AVCHD, MKV, MPEG-1, MPEG-4 part 2 (ASP), DivX, XviD, WMV*, Theora*, Dirac*, MJPEG, MSVIDEO1 Image Formats:JPEG (420, 422, 440, EXIF Headers)*, BMP, GIF, PNG, TIFF, MJPEG Streaming Formats:HTTP, UDP, UDP Unicast, RDP, RTP. RTSP, RTCP (keep alive), ASX, ASF, Multicast, HTTP Tunneling Så du kan nog lita på att det mesta kan spelas upp på burken =]. mvh, Robert
Redigerat av robertk, 11 September 2008 - 22:10.
Postad 12 September 2008 - 07:22
xr650
-
xr650
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag den ska kunna spela upp mpeg4 film. Kolla under egenskaper här på prisjakt så står det att den kan det. Föresten frågan innan om ifall htc touch pro har åäö, det har den inte kolla på bilden på htc hemsida så kan du se FN knappen och att det inte finns några åäö knappar. JAg vet inte hur den svenska blir men jag skulle gissa på att den har en FN knapp.
Japp den har fn knapp och Å,Ä Ö !!! Vid läge T9 så skriver du vanligt a när du vill ha å eller ä så känner den själv av vad som ska in. Fungerar riktigt bra !! HTC forever !!
Postad 12 September 2008 - 11:28
chtulu69
-
chtulu69
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Haft min Touch pro ett par dar och är nöjd förutom att jag inte hitta mitt BT headset. Har Sony Ericsson HBH-DS970 som funkat klockrent med min SE P1 men nu hittar jag den inte. Hittar andra telefoner och min Navigon 8110 GPS via BT. Nån annan som får det att funka eller har problem med Touch pro och BT headset?
Tips för att få det att funka mottages tacksamt. Hoppas bara att det är jag som missat nåt.
Postad 12 September 2008 - 11:55
dr_blue
-
dr_blue
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Någon mer än jag som är förbannad på "knappsatsen" under skärmen? Upp och ner är inga problem att trycka men vänster/höger är nästintill omöjligt. Oftast är det på högra delen så när jag ska trycka höger för att komma vidare i en meny så tolkar telefonen det som att jag tycker på bakåt-knappen, och om jag ska knapplåsa genom att hålla inne "lägg på lur" så tar den alltför ofta och stegar åt höger i TouchFlo3D-menyerna. Riktigt irriterande! Har ni samma problem eller är min telefon bara extremt kass i att avgöra vad jag trycker på?
Postad 12 September 2008 - 14:48
henel321
-
henel321
-
Användare
-
-
198 inlägg
Haft min Touch pro ett par dar och är nöjd förutom att jag inte hitta mitt BT headset. Har Sony Ericsson HBH-DS970 som funkat klockrent med min SE P1 men nu hittar jag den inte. Hittar andra telefoner och min Navigon 8110 GPS via BT. Nån annan som får det att funka eller har problem med Touch pro och BT headset?
Två av mina kollegor har det och det fungerar finfint för dem... Så det är en kombination som _SKA_ fungera.
Postad 12 September 2008 - 15:57
Spettet
-
Spettet
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Tips för att få det att funka mottages tacksamt. Hoppas bara att det är jag som missat nåt.
Det beror på att ditt headset är ihopparat med din P1a. För att para ihop det med HTCen måste du "nolla" lurarna genom att när du slår på dom hålla in knappen i ca 10sek tills det kommer ett andar pip, då är headsetet redo för hopparning (kod 0000). Alt. ställa headsetet i läget för att vara parat med flera enheter (2 telefoner visas i disp för lurarna) och sedan starta upp det på samma sätt, håll in knappen tills ett andra pip kommer eller pilarna i lurarnas disp. börjar snurra. Om jag inte har helt fel så tror jag att HBH-DS970 går att para ihop med upp till 8 enheter. Kan ex. vara kopplad mot datorn och telefonen samtidigt så att man kan lyssna på musik från datorn tills det ringer då bryter telefonen in. Lycka till.
Postad 15 September 2008 - 06:45
chtulu69
-
chtulu69
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Det beror på att ditt headset är ihopparat med din P1a. För att para ihop det med HTCen måste du "nolla" lurarna genom att när du slår på dom hålla in knappen i ca 10sek tills det kommer ett andar pip, då är headsetet redo för hopparning (kod 0000). Alt. ställa headsetet i läget för att vara parat med flera enheter (2 telefoner visas i disp för lurarna) och sedan starta upp det på samma sätt, håll in knappen tills ett andra pip kommer eller pilarna i lurarnas disp. börjar snurra. Om jag inte har helt fel så tror jag att HBH-DS970 går att para ihop med upp till 8 enheter. Kan ex. vara kopplad mot datorn och telefonen samtidigt så att man kan lyssna på musik från datorn tills det ringer då bryter telefonen in. Lycka till.
Såklart, har ju gjort det när jag bytte mobil förra gången. Minnet är bra men kort. Nu funkar det. Tackar så mycket.
Postad 15 September 2008 - 09:09
kenwin67
-
kenwin67
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Hej
1. Vilka mediaspelare finns det som "sväljer allt"? Är det bara Core som härskar (och kostar)? Ingen "VLC" på G?
2. Hur uppdaterar man enheten (typ ROM etc), gör man det genom "Windows mobile update" eller HTC's hemsida eller är det på "utvecklar-hemsidor"?
3. Vilken är senaste "ROM:en" eller finns det bara en än så länge?
4. Fungerar "Diamonds" tweak tips rätt upp & ner (Diamonds forum är ju fetare med info då den funnits längre på marknaden)? Såg bl.a. att system & mapp strukturen skiljer sig dem emellan.
5. Kan nån med erfarenhet tipsa på en Top lista på "måsta ha" freeware?
6. Har också erfarit att Touch Pro:n tappat batterikapaciteten över en natt (från 100 -> 10% på 6 timmar och varm som attan) trots att endast "GSM" varit på, ingen annan funktion. Hårdvarufel eller mjukvara? Nån med samma erfarenhet? Sett nåt på nåt forum? Taskiga batterier (kanske varning för brinnande lithium jon batterier typ som Vaio:s laptopar för ett tag sen??!!).
Hilsen fra
Kenwin67
Postad 15 September 2008 - 11:49
chtulu69
-
chtulu69
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
När mitt SE BT headset nu funkar med min HTC så har jag problem med att jag inte får radioljudet till mitt headset. Ljudet kommer bara i antingen sladdheadsetet som funkar som antenn eller i högtalaren. Kan stoppa-starta radion, ändra volymen och byta kanal med BT-hedsetet men ljudet får jag inte ut där. Varför?
Postad 15 September 2008 - 17:29
Unregistered0417a23d
-
Unregistered0417a23d
-
Användare
-
-
179 inlägg
När mitt SE BT headset nu funkar med min HTC så har jag problem med att jag inte får radioljudet till mitt headset. Ljudet kommer bara i antingen sladdheadsetet som funkar som antenn eller i högtalaren. Kan stoppa-starta radion, ändra volymen och byta kanal med BT-hedsetet men ljudet får jag inte ut där. Varför?
Hörde i någon "video-review" att man måste ha sladdheadsetet för att radion skulle fungera. Trodde det berodde på att den använde hörlurssladden som antenn. Men så verkar ju inte vara fallet då du kan sätta på radion och få ut ljudet i högtalaren utan att sladdhörlurarna är inkopplade.
Postad 15 September 2008 - 17:39
chtulu69
-
chtulu69
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hörde i någon "video-review" att man måste ha sladdheadsetet för att radion skulle fungera. Trodde det berodde på att den använde hörlurssladden som antenn. Men så verkar ju inte vara fallet då du kan sätta på radion och få ut ljudet i högtalaren utan att sladdhörlurarna är inkopplade.
Det stämmer att sladdlurarna alltid måste vara i som antenn för att radion ska funka. Jag har alltså den i hela tiden när jag testar att växla mellan lurarna/högtalarna och BT-headsetet som inte får nåt ljud.
Postad 15 September 2008 - 18:15
n@bboR
-
n@bboR
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Någon som vet hur man i "Vädret" lägger till orter som "inte finns" där från start?
T.ex. jag bor i Borlänge, hur bär jag mig åt för att lägga till Borlänge som ort då den helt enkelt inte existerar i den valbara listan?
Postad 15 September 2008 - 23:30
n@bboR
-
n@bboR
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Ser ut som om jag alltid svarar på mina egna frågeställningar: http://forum.xda-dev...ad.php?t=408918(Någon som vet hur man i "Vädret" lägger till orter som "inte finns" där från start?
Postad 18 September 2008 - 02:12
LIF123
-
LIF123
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hur gör man för att få både vibration och ringsignal på inkommande samtal?
Varför blir den bild man väljer som bakgrund missfärgad?
Går det att få en stor klocka som bakgrundsbild?
Postad 18 September 2008 - 13:15
carlcamper
-
carlcamper
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
hej
ngn som har den med 3 abonnemang, ******** vilken pris, før slutsumman........
Postad 18 September 2008 - 15:19
Daft Punk
-
Daft Punk
-
Rookie
-
3 inlägg
Hur gör man för att få både vibration och ringsignal på inkommande samtal?
Hämtade telefonen idag så jag har inte hunnit göra så himla mycket med den men jag vet iallafall att man kan fixa både ringsignal och vibration under "Meddelandesignaler" som du hittar via Kontrollpanelen/Inställningar -> Ljud
Postad 18 September 2008 - 17:23
Haja
-
Haja
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Finns inte å köpa på 3 än om de ens kommer å få in den, själv orkade jag inte vänta så jag köpte den löst istället.
Postad 18 September 2008 - 22:06
LIF123
-
LIF123
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Någon som kan rekomendera något bra GPS program som fungerar ?
Postad 18 September 2008 - 22:48
Saffe
-
Saffe
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Edit: Tar bort det jag skrev då man tydligen inte får länka till andra sidor här ^^
hur som helst så finns det ett bra svenskt forum för både touch pro och touch diamond. Sök på google vetja
Redigerat av Saffe, 18 September 2008 - 22:52.
Postad 19 September 2008 - 02:57
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Finns inte å köpa på 3 än om de ens kommer å få in den, själv orkade jag inte vänta så jag köpte den löst istället.
Den finns hos 3 men är bara listad under företag. Telefonen hittar du här!Priserna är exklusive moms. Privatpersoner bör kunna köpa telefonen med privat abonnemang, fast den bara finns under företag. Det var samma sak med TyTN II när den släpptes, men jag köpte den med privat abonennemang. Kolla med närmaste 3Butik eller ring till 3s kundtjänst och be dom koppla dig till abonnemangsgruppen för att få aktuella priser. Den som gör det, kanske kan posta priserna här så vi får veta hur mycket telefonen kostar med Bomben 399 , 499 samt med Flatrate
Redigerat av crest, 19 September 2008 - 03:03.
Postad 19 September 2008 - 08:06
Haja
-
Haja
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
Någon som kan rekomendera något bra GPS program som fungerar ?
Jag använder TomTom7 funkar kanon
Postad 19 September 2008 - 08:41
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Jag köpte min TyTn II fast den bara fanns för företag...Tog den med Flatrate..Inga problem så de ska väl vara samma nu
Postad 19 September 2008 - 11:42
LIF123
-
LIF123
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Jag använder TomTom7 funkar kanon
Vad kostar det programmet?
Postad 19 September 2008 - 12:09
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
Det är väl gratis
Postad 19 September 2008 - 12:15
Unregistered764a9dd3
-
Unregistered764a9dd3
-
Användare
-
-
112 inlägg
Det är väl gratis 
Inte svårt att hitta iaf
Postad 19 September 2008 - 17:56
Andreas
-
Andreas
-
Expert
-
-
493 inlägg
Jag köpte min på 3 i måndags men du lär ringa om du ska ha den.
Postad 20 September 2008 - 21:15
Unregistered0417a23d
-
Unregistered0417a23d
-
Användare
-
-
179 inlägg
Att synka Outlook mot HTC'n var ju lätt. Alla mail överförs enligt inställningarna, precis som jag ville.
*Men*, då kan jag inte "Skicka/Ta emot" via 3G-nätet. Det går bara skicka när jag är ansluten/synkad till PC'n!
Varför är det så?!
Testade att skapa samma konto jag kollar med Outlook på PC'n direkt på HTC'n. Fungerade bra - "Skicka/Ta emot" fungerar. *Men*, jag kan då inte synka kontot mot PC'n...
Finns det någon lösning så man kan synka mailen mellan HTC och PC'n men att man ändå kan kolla e-posten via 3G/mobilt när man vill det?
Stor idé att kunna ta med sig sina synkade mail men sen inte kunna skicka svar eller kolla efter nya mail...
Beslöt mig för att testa Gmail via IMAP. Verkar väl OK - *men*, jag kommer då inte åt Gmail Utkast-mappen ifrån HTCns mailklient... Via Gmail's webinterface/hemsida kommer jag åt Utkast-mappen, men då får man ett pyttefönster att skriva i, så det är ingen bra lösning heller.
Postad 20 September 2008 - 21:22
Saffe
-
Saffe
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Outlook-kontot finns bara där för synkning från datorn. Vill du även kunna skicka och ta emot mail via 3g-nätet så måste du skapa ett nytt konto med samma inställningar
Postad 20 September 2008 - 21:41
Unregistered0417a23d
-
Unregistered0417a23d
-
Användare
-
-
179 inlägg
Tackar för det snabba svaret, Saffe.
Ja, det går att skapa ett nytt konto och då går det att Skicka/Ta emot. men då kan man ej längre synka mot datorn. Således, de brev man skickar från HTC'n kommer inte finnas med på PC'ns Skickat-mapp.
Men, men, kanske inte spelar så stor roll... Ser nu att Utkastmappen på PC'n tydligen inte går att synka alls. För vad jag egentligen vill kunna göra är att börja svara på ett mail i PC'n, spara det i Utkast och sedan fortsätta på handdatorn. Men synkas inte Utkastmappen, så...
Och Gmail (via webb) alternativet fungerade ju inte heller pga. av för liten skrivyta/radbredd (ca. 20 tecken!) när man använder HTC'n. 20 tecken är alldeles för lite för att kunna se på ett vettigt sätt hur ett mail med några bilder kommer se ut. 
Körde jag Gmail med IMAP till HTC's epostklient kunde jag bara se Inbox, ej innehållet i Skickat eller Utkast.
Postad 21 September 2008 - 07:43
Unregistered0417a23d
-
Unregistered0417a23d
-
Användare
-
-
179 inlägg
Hemskt vad "dött" det är på Touch Pro-forumen, både detta och forum24's.
Vad gör alla Touch Pro ägare?
Våndas över att Xperia kommer redan i Oktober? 
Gömmer sig på XDA-developers?
Själv så håller jag på för fullt att lära mig den (övergång från Symbian+UIQ -> Windows Mobile+TouchFlo3D) och att få den som jag vill ha den. Bla. almanackan ser bedrövlig ut. Jag vill kunna få en veckoöversikt där jag direkt kan läsa dag för dag vilka aktiviteter som är inplanerade. Funderar på Kai's Week Planner .Net 3.8.
På det stora hela är jag dock MYCKET nöjd (av det jag hittils testat - det som återstår är att testa bla. spel, radio och videouppspelning).
Edit: lagt till programnamn, m.m.
Redigerat av Unregistered0417a23d, 21 September 2008 - 10:09.
Postad 21 September 2008 - 11:52
henel321
-
henel321
-
Användare
-
-
198 inlägg
Jobbar och använder den?  Faktum är att jag nog aldrig tittat så lite på forum och liknande efter ett telefonköp, jag har helt enkelt inga större problem och klagomål. (Det enda problemet var att få svenskt tangentbord efter att ha flashat engelsk rom, men det är löst nu!) Våndas över att Xperia kommer redan i Oktober? 
Inte ett dugg eftersom jag precis lämnade S-E efter den rent ut sagt bedrövliga P1:an som nog var den sämsta smartphone jag haft på år och dar. Om de stressar fram Xperia till oktober lär ju det knappast göra underverk för stabiliteten. Själv så håller jag på för fullt att lära mig den (övergång från Symbian+UIQ -> Windows Mobile+TouchFlo3D) och att få den som jag vill ha den. Bla. almanackan ser bedrövlig ut. Jag vill kunna få en veckoöversikt där jag direkt kan läsa dag för dag vilka aktiviteter som är inplanerade.
Det där har jag faktiskt inte reagerat på överhuvudtaget, jag måste nog säga att jag trivs bättre med kalenderna i TP:n mot den i UIQ som jag inte var vidare värst imponerad av. Faktum är nog att det inte är något jag känner att jag saknar från P1i och UIQ, jo, det ska vara scrollhjulet, fast det tyckte jag var bättre på P900/P910 där det hade uppåt/nedåt-tryck. Kan däremot sakna smidigheten i min gamla Nokia E61 ibland som var så pass snabbnavigerad med en hand och dess, i sammanhanget, otroliga batteritid.
Postad 21 September 2008 - 13:02
beejay
-
beejay
-
Användare
-
-
127 inlägg
Jobbar och använder den? Faktum är att jag nog aldrig tittat så lite på forum och liknande efter ett telefonköp, jag har helt enkelt inga större problem och klagomål. (Det enda problemet var att få svenskt tangentbord efter att ha flashat engelsk rom, men det är löst nu!)
henel321: Vad är fördelarna med att flasha till engelsk ROM? Finns det någon guide till hur man gör det? Fungerar tangentbordet felfritt på både skärmen och hw? Tack För övrigt så har mitt batteri blivit lite bättre, ingen supersucce men nu håller det iaf mer än 8 timmar idle. Jag blir mer och mer nöjd med telefonen, det har varit en svår övergång från iphone men jag har lärt mig nya saker varje dag. Telefonen är dock fortfarande inte värd 6500:- enligt mig.
Postad 21 September 2008 - 13:43
Andreas
-
Andreas
-
Expert
-
-
493 inlägg
För övrigt så har mitt batteri blivit lite bättre, ingen supersucce men nu håller det iaf mer än 8 timmar idle. Jag blir mer och mer nöjd med telefonen, det har varit en svår övergång från iphone men jag har lärt mig nya saker varje dag. Telefonen är dock fortfarande inte värd 6500:- enligt mig.
Det låter skumt det där med batteritiden. Men har du mycket saker igång så drar den mer batteri, slå av alla anslutningar och program som du inte använder. Jag lekte med min rätt mycket första dagen jag fick hem den (i onsdags). Det tog ungefär halva batteriet. Sen dess har jag mest använt den för telefonsamtal och lite surf. När jag kollar nu ligger batteriet på 20-25%.
Postad 21 September 2008 - 13:55
henel321
-
henel321
-
Användare
-
-
198 inlägg
henel321: Vad är fördelarna med att flasha till engelsk ROM? Finns det någon guide till hur man gör det? Fungerar tangentbordet felfritt på både skärmen och hw?
Det stora fördelen är att man slipper ett OS som har fullständigt obegripliga översättningar och annorlunda sorteringsordning... :-) Jag klarar inte av svenska menyer och ord inom IT, det går bara inte efter 25 år av engelska. Ett registryhack och några filomdöpningar så ska tangentbordet fungera bra, jag har bara gjort reg-hacket själv eftersom jag inte använder on-screen-tangentbordet. http://forum.xda-dev...d.php?p=2652079 (Hur man fixar on-screen finns på sida 4.) För allmän info kolla på Raphael Roms på XDA, finns en uppsjö trådar om det. (glöm bara inte att HardSPL:a innan flashning, annars får man en väldigt dyr svart tegelsten att ha som prydnad. För övrigt så har mitt batteri blivit lite bättre, ingen supersucce men nu håller det iaf mer än 8 timmar idle. Jag blir mer och mer nöjd med telefonen, det har varit en svår övergång från iphone men jag har lärt mig nya saker varje dag. Telefonen är dock fortfarande inte värd 6500:- enligt mig.
8 timmar idle låter ju som om något är helt fel på telefonen eller att du har något uppkopplat hela tiden? Har du extremt dålig täckning där du är? Jag har läst lite att vissa har haft batteriproblem när täckningen är dålig. Jag har för övrigt inte laddat min telefon sedan jag tog den i fredags morse, och har fortfarande 54% kvar, så när man inte kör push eller blåtand så har jag riktigt bra battertid faktiskt. 6500 spänn är ingen telefon värd enligt mig om man ska ha den privat...
Redigerat av henel321, 21 September 2008 - 13:58.
Postad 21 September 2008 - 14:14
bgmate
-
bgmate
-
Användare
-
-
107 inlägg
hehe ja det verkar funka så att innan en produkt släppts är det en himla aktivitet. När det väl kommit blir det ganska tyst. Har märkt det på andra grejer också inte bara TP alltså. Men antar att det är ett bra betyg om det blir lite tyst också. Alla håller på lära sig apparaten och är nöjda med den. Är man missnöjd brukar det höras...
Postad 21 September 2008 - 14:44
Haja
-
Haja
-
Wannabe
-
-
21 inlägg
När jag har lekt med spel runt 30 min eller dyligt och sett på film 30min spelat mp3 på jobbet, använt gpsén 1 väg hem från jobbet så höll den ca3 dagar och det tycker jag e kanon. Använder den bara privat tycker priset funkar kunde varit billigare men men. funkar även som usb modem som jag har nytta av i sommarstugan
valde mellan denna å x1 blev denna för de kom tidigare ok lite kortare, var skeptisk till HTC innan läste på lite å många gillade dem å nu gör även jag det. Lagt in massa prylar på minnet mycket rolig mobil som har de nästan allt. (har dock inte provat allt på mobilen än)
Postad 21 September 2008 - 22:25
Unregistered0417a23d
-
Unregistered0417a23d
-
Användare
-
-
179 inlägg
Det där har jag faktiskt inte reagerat på överhuvudtaget, jag måste nog säga att jag trivs bättre med kalenderna i TP:n mot den i UIQ som jag inte var vidare värst imponerad av. Faktum är nog att det inte är något jag känner att jag saknar från P1i och UIQ, jo, det ska vara scrollhjulet, fast det tyckte jag var bättre på P900/P910 där det hade uppåt/nedåt-tryck.
Kommer just från en SE P900, och ja, ett scrollhjul skulle inte suttit fel på Touch Pro. Vad gäller P900's almanacka (var inte den medföljande kalendern liknande den i Windows Mobile?) körde jag inte original, utan köpte en launcher+almanacka applikation, tror det hette Handy Day 2004 (Epocware). Den var mer i min smak, dvs. i veckovyn kunde jag direkt se vad som var inplanerat (med text istället för rektanglar som i WM6.1). Telefonen är dock fortfarande inte värd 6500:- enligt mig.
Tråkigt att du tycker så...  För mig är den tvärtom värd betydligt mer. Har än så länge lagt ut mer än 10000kr (med tillbehör) på den. Edit: korrigerade från 2003 till 2004
Redigerat av Unregistered0417a23d, 22 September 2008 - 17:34.
Postad 22 September 2008 - 03:14
Unregisteredc96d6be8
-
Unregisteredc96d6be8
-
Mega-Guru
-
-
7392 inlägg
Våndas över att Xperia kommer redan i Oktober?  Gömmer sig på XDA-developers?
Själv så håller jag på för fullt att lära mig den (övergång från Symbian+UIQ -> Windows Mobile+TouchFlo3D) och att få den som jag vill ha den. Bla. almanackan ser bedrövlig ut. Jag vill kunna få en veckoöversikt där jag direkt kan läsa dag för dag vilka aktiviteter som är inplanerade. Funderar på Kai's Week Planner .Net 3.8. På det stora hela är jag dock MYCKET nöjd (av det jag hittils testat - det som återstår är att testa bla. spel, radio och videouppspelning).
Edit: lagt till programnamn, m.m.
Kan rekomendera Spb diary som betydligt bättre visar kalender, samt tillför en hel del andra nyttiga saker.
Redigerat av Unregisteredc96d6be8, 22 September 2008 - 03:14.
Postad 22 September 2008 - 10:21
dtm
-
dtm
-
Användare
-
-
132 inlägg
Svarsknappar!!!
Blir tokig på min telefon snart. Har den i fickan när någon ringer och jag inte har möjlighet att svara kommer man i stort sett varje gång åt någon knapp så den svarar själv. Kan man "låsa" telefonen mer på något sätt så bara t.ex fysiska knappen nere till vänster går att svara med? Nu kommer man åt något på touch displayen så svarar den automatiskt trots knapplås på osv.
Men SMS osv har jag satt att den inte ska tända upp displayen utan bara pipa för förut var det samma problem med sms. Displayen tänds upp trots knapplås och så ligger telefonen i fickan och gör en massa roliga saker för sig själv.
Postad 22 September 2008 - 10:34
n@bboR
-
n@bboR
-
Amatör
-
-
90 inlägg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|