Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Auzen X-Fi HomeTheater 7.1 vs Asus Xonar HDAV1.3

802 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 February 2009 - 06:32

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Nytt svar från asus

Once your retailer RMA through the distributor, and then we will upgrade the firmware for you. Please do not worry

Låter alltså som om kortet inte byts ut utan flashas av distributören? Har mailat nya frågor för att ta reda på dels om det är skillnader i pcb layout mellan 2008 och 2009 korten som gör att det inte går att flasha dem, men även om och när Asus släpper firmwares på nätet.

Postad 06 February 2009 - 07:44

Unregistered9e0a434e
  • Unregistered9e0a434e
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Svårt det här. Har en gammal Pioneer VSX-AX2AV som jag funderar på om jag kan ha nån nytta av
efter att ha läst igenom den här tråden. Om jag skickar PCM genom HDMI till min reciever,
blir kvalitén på ljuden sämre då det bara är version 1.1 på den?
Och frågan är också, blir HD ljuden sämre om man låter ljudkortet fixa avkodningen i stället för en
förstärkare som klarar de nya formaten, t.ex en Pioneer SC-LX71. Blir antagligen inte lika bra,
men men. Lite noob faktor på de här frågorna kanske :D Antagligen inte så lätta att svara på heller.

Postad 06 February 2009 - 11:37

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
I teorin spelar det ingen som helst roll vart avkodningen sker, så generellt kan man säga att nej, det blir inte sämre om man låter ljudkortet göra det. Du kommer heller inte få sämre HD-ljud med din nuvarande receiver (förutsatt att den tar ljud via HDMI), HDMI 1.1 stödjer 7.1 LPCM 192khz/24bit.

Postad 06 February 2009 - 15:22

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Varit i kontakt med Komplett idag angående RMA på mitt kort då mitt är version 8 med fw version 1.25 och jag vill inte riskera att få betala för felsökning där de kommer fram till att kortet fungerar för de inte provat med 1080p24. Har skickat in all information från Asus och inväntar svar.

Postad 06 February 2009 - 16:10

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Det är nu bekräftat att man själv INTE kan uppdatera firmware'n, det behövs speciel utrustning då kortets konstruktion inte tillåter uppdatering i vanlig PC-miljö. Mycket tråkigt.

Postad 06 February 2009 - 19:10

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Om återförsäljarna kör RMA rakt av så behöver man inte flasha själv.

Dock har jag en fundering: Är det så att alla kort med 9-serie på numret har rätt firmware, eller kan det finnas med kort med 9-serie som har < 1.39?

Postad 06 February 2009 - 21:18

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Enligt forumposten på Asus forum så ska alla kort med en 9a i serienumret (dvs producerade 2009) klara av 24p, vilket i sin tur borde innebära att de har rätt firmware.

Postad 07 February 2009 - 08:40

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Så jag har tolkat det också. Väntar med spänning vad Komplett säger.

Postad 07 February 2009 - 15:38

Unregistered7d37d16d
  • Unregistered7d37d16d
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Hej!

Jag införskaffade det här kortet när det precis kom ut. SÅ jag gissar att jag inte har rätt firmware.

Men min fråga är: Jag kör analogt ut ur detta kort , 5.1, och använder inte hdmin för bild utan kör direkt från grafikkortet. Då är det väl inte nödvändigt att göra denna uppdatering?

Sen kan man väl tycka att Asus/Återförsäljaren skickar ut ett meddelande att varan är defekt och att man får skicka in ljudkortet på "reperation". Ungefär som de gör med bilar när de hittar konstruktionsfel etc.

Postad 07 February 2009 - 18:37

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Om du bara använder analogt så tjänar du INGENTING på att upgradera.

Postad 10 February 2009 - 11:30

Unregistered9e0a434e
  • Unregistered9e0a434e
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Så jag har tolkat det också. Väntar med spänning vad Komplett säger.

Har du hört av komplett än?
Lite tråkigt att man inte vet helt 100% säkert att det är "rätt"
firmware på kortet. Känns tråkigt att man måste beställa ett
och sedan skicka tillbaka det direkt pga att det inte fungerar
till 100%. Och om man nu skickar tillbaka det för flashning,
måste man stå för frakten själv?

Redigerat av Unregistered9e0a434e, 10 February 2009 - 11:37.

Postad 11 February 2009 - 06:42

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Komplett har inte återkommit alls varken rörande om de har några befintliga kort med rätt firmware eller hur ett byte skulle kunna göras. Jag kommer ringa under dagen och forska vidare i frågan.

Postad 11 February 2009 - 11:04

Unregistered9e0a434e
  • Unregistered9e0a434e
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Komplett har inte återkommit alls varken rörande om de har några befintliga kort med rätt firmware eller hur ett byte skulle kunna göras. Jag kommer ringa under dagen och forska vidare i frågan.

Jag ringde dem igår, de sa att de omöjligen kunde kolla serienumret
så att man möjligen kan få rätt modell på firmwaren innan man beställer
ett exemplar. Killen i telefon sa att allt packas med robotar, så därför
går det inte. Men jag fick ett telefonnummer till ASUS support som jag
testade, men de har såklart ingen support på komponenter som det lät.
Vad förvånad man blir. Hade varit kul att höra vad de säger om saken.

Postad 11 February 2009 - 11:07

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
En vän till mig försökte också kontakta ASUS Sverige, precis som ovanstånde post konstaterar så har dem ingen support på komponenter.

Tyvärr tror jag att vi kommer få vänta väldigt länge på "9" kort i Sverige :)

Postad 11 February 2009 - 11:43

Unregistered9e0a434e
  • Unregistered9e0a434e
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Ja, eller så beställer man nu och ser glad ut. Men om jag har fattat det rätt
så är väl det enda man missar 24Hz, eller var det p? Och det har med
bilden att göra va? Rätta mig om jag har fel. Så om man nu är rätt nöjd med
bilden och väljer att koppla HDMI från grafik kortet direkt till projektorn,
då missar man inget va? Nu har inte jag kopplat bilden genom recievern förut,
för att skala upp bilden och så. Kan man inte lika gärna göra det nu då, är inte
en hyfsat ny reciever minst lika bra på såna grejer som ASUS kortet?
Huvudsaken är att det inte har något med ljudet att göra, för min del i alla fall.

Postad 11 February 2009 - 12:45

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Det enda som är fixat är 24p, vilket gör att du kan spela upp filmen som den är lagrad på skivan och slipper konvertera den till tex 60hz, och därmed slippa det introducerade 3-2 juddret.

Tyvärr går det inte att koppla direkt från grafikkortet till projektorn, utan man måste dra bilden via Xonar kortet för att den ska lägga in ljud i HDMI kabeln, ingen bild inget ljud. Dock finns det fullösningar runt detta (tex att koppla en DVD spelare med HDMI till ljudkortet och sedan vidare till förstärkaren för att få ljud, och dra bilden direkt via grafikkort -> bildvisare. Men vem orkar det, och det framförallt, ska det behövs när man betalar nästan 3,000 SEK för en produkt?!

EDIT: Stavfel.

Redigerat av ekon, 11 February 2009 - 12:45.

Postad 11 February 2009 - 15:29

Unregistered9e0a434e
  • Unregistered9e0a434e
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Inte bra! Jaja, det är väl bara strunta i det då. Om inte ASUS klarar av att lösa
det hela på ett smidigt sätt, så är det lika bra att vänta på Auzen kortet då.
Och att hoppas på att det är bugg fritt, men det är väl kanske att hoppas på för mycket.

Postad 11 February 2009 - 16:36

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Just nu hoppas jag bara att det blir ett Auzen kort överhuvudtaget, det har ju blivit försenat typ 3ggr redan. Men nej det är knappt att man vill stödja ASUS när de är så här pass inkompetenta, hela den här grejen är så extremt dåligt skött av dem att man mår illa.

Postad 12 February 2009 - 11:09

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Jo, mars är det ju nu för Auzen. Kanske inte fel att dom testar det ordentligt.

Postad 12 February 2009 - 23:16

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Att de packar med robotar är ju rent skitsnack, har en bra kontakt på Komplett som även är intresserad av att höra hur det går när jag får ett funkis kort.

Ser inte egentligen hur Asus kan hantera det på annat sätt - korten behöver bytas ut - alla får RMA.

Postad 13 February 2009 - 00:05

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Mja alltså, de har inte pratat med återförsäljare (många har ingen som helst anning om problemet), de har igen RMA plan (finns alldeles för lite officel information), de borde ha återkallat alla kort som finns hos återförsäljare och ersatt dessa (så att man kan beställa ett kort nu och slippa RMA). Man borde tex kunna skicka RMA direkt till ASUS, det finns ju ingen mening att gå via återförsäljaren (såvida dessa inte bara skickar ut ett nytt kort men de gör dem ju inte).

Postad 13 February 2009 - 13:59

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Asus anser säkert att dom flesta som köpt HDAV1.3 inte bryr sig om eller märker att 24p inte funkar.

Postad 13 February 2009 - 21:39

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Alltså, hade de inte brytt sig hade det inte godkänt RMA. Problemet med att byta direkt mot tillverkare borde enbart vara ur ekonomisk synvinkel då ÅF får ta all logistik och testning mot den marginal de haft när de köpt sakerna.

Postad 24 February 2009 - 03:40

Unregistered783968e8
  • Unregistered783968e8
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
HUr går det med era kort? har ni fått dessa byta eller?

Ok tänkte bara kolla om jag fattat allt rätt

1 .Jag kommer att få ut alla ljudformat över de analoga utgångarna som t.e.x DD true hd & DTS hd

2. Eftersom jag inte ska använda HDMI för ljudet utan de analoga utgångarna, så blir jag inte drabbad av om 24p saknas, eftersom jag kommer att ta bilden direkt från grafikkortet som stödjer 24p ?

3. Om man har köpt TMT redan går det då att byta till asus versonen utan kostnad?

Hur högt är kortet? ryms det i ett Antech Fusion
http://www.oc.nu/Ite...ure Black Nyhet!

Postad 24 February 2009 - 11:51

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
1. Ja

2. Precis.

3. ASUS versionen av TMT följer med kortet gratis, att du har köpt TMT sedan innan gör varken till eller från.

Kortet är full-height, klarar det sådana kort så ska det inte vara några problem.

Postad 24 February 2009 - 20:00

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Nu gör komplett en helvändning och vägrar kolla kortet innan de skickar ut det och hänvisar på samma sätt till att systemet är "robotiserat" - återkommer med mer info

Postad 24 February 2009 - 20:27

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0

Nu gör komplett en helvändning och vägrar kolla kortet innan de skickar ut det och hänvisar på samma sätt till att systemet är "robotiserat" - återkommer med mer info

Åh sådan inkompetens. Det går väll hur bra som helst att manuellt kolla paketet ändå, även om det är en robot som packar skiten.

Postad 25 February 2009 - 00:33

Unregistered9e0a434e
  • Unregistered9e0a434e
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0

Så det är inte bara till mig som de kom med den dumma ursäkten?

Postad 25 February 2009 - 01:50

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

Så det är inte bara till mig som de kom med den dumma ursäkten?

Alla som råkar ut för detta talar om att de då vänder sig till nån firma som vet vad kundservice innebär....

Postad 25 February 2009 - 06:46

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Problemet är att mitt kort redan är köpt och sitter i min burk, vilket försvårar det hela lite :)

Killen på komplett började yra om återbetalning så därför tänkte jag att jag postar mailväxlingen här när jag kommer till jobbet.

Postad 08 March 2009 - 10:37

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Blev tyst här. Inget nytt om RMA etc.? Eller väntar alla på Auzentech?

Postad 08 March 2009 - 12:22

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0
Någon som testat asus-kortet med powerdvd 9?

Om jag förstått det rätt så samarbetar auzen och cyberlink och man kan väl därför anta att auzens kort relativt snart kommer att släppas.

Postad 08 March 2009 - 15:43

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Komplett diskuterar fortfarande vad de skall göra... suck..

Postad 08 March 2009 - 16:14

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0

Någon som testat asus-kortet med powerdvd 9?

Om jag förstått det rätt så samarbetar auzen och cyberlink och man kan väl därför anta att auzens kort relativt snart kommer att släppas.

Jo hoppas det inet blir uppskjutet mera och släpps nu i mars.

Postad 08 March 2009 - 19:33

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Ja, en konkurent till Xonarn hade varit välbehövligt så de kanske får lite action och börjar fixa med det som strulat för oss om inte kunde hålla oss.

Vidare tycker jag att sättet komplett har skött dethär är UNDER ALL KRITIK. Snart 3 månader för att reda ut hur en RMA skall fungera. Snart skickar jag kortet så långt jag orkar...

Postad 09 March 2009 - 13:17

Unregistered783968e8
  • Unregistered783968e8
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Ja, en konkurent till Xonarn hade varit välbehövligt så de kanske får lite action och börjar fixa med det som strulat för oss om inte kunde hålla oss.

Vidare tycker jag att sättet komplett har skött dethär är UNDER ALL KRITIK. Snart 3 månader för att reda ut hur en RMA skall fungera. Snart skickar jag kortet så långt jag orkar...

Går det inte att skicka kortet till Asus direkt och få det utbytt?

Postad 09 March 2009 - 20:42

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Nej asus har bara RMA mot sina distributörer som i sin tur bara har det mot återförsäljarna som jag har förstått.

Postad 09 March 2009 - 22:33

koops
  • koops
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0
hoppas ja inte går off-topic nu men... har läst att dessa kort (iaf asus kort) ska ligga i samma klass som en receiver i de högre prisklasserna, betyder det att om jag kör analogt ljud ut (låter ljudkort koda av allt ljud) att de inte spelar så stor roll om man köper en receiver för 2tusen iställe för typ 4tusen??

Postad 09 March 2009 - 22:51

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

hoppas ja inte går off-topic nu men... har läst att dessa kort (iaf asus kort) ska ligga i samma klass som en receiver i de högre prisklasserna, betyder det att om jag kör analogt ljud ut (låter ljudkort koda av allt ljud) att de inte spelar så stor roll om man köper en receiver för 2tusen iställe för typ 4tusen??

Deluxe-kortet dvs det med analoga utgångar kostar ca 3300kr om du räknar det som att vara de högre prisklasserna så blir det nog svårt att få ihop en anläggning men det som man får möjlighet till med den koppling du skriver är att kunna använda en äldre förstärkare utan hdmi eller möjlighet att ta ut ljud via hdmi.

I praktiken skulle det kunna innebära att du kan köpa en begagnad förstärkare och därmed kanske få en bättre förstärkare för samma pengar och andra sidan så går utvecklingen på förstärkare vansinnigt fort nu. Jag är tex nöjd med den Yamaha rx-v463 som jag har i tvrummet och den klarar ljud via hdmi kostar ca 3200kr, den klarar dock bara lpcm varför ljudkortet får avkoda dts-hd och dolby true hd. Jag har dock helt sparat in på ljudkort för tillfället genom att köra ljudet via hdmi från mitt Ati HD4650, graffets ljudkort klarar dock inte att skicka bitstream på de nya ljudformaten vilket inte spelar nån roll i mitt fall eftersom att förstärkaren inte hanterar det.

Postad 09 March 2009 - 22:58

koops
  • koops
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Deluxe-kortet dvs det med analoga utgångar kostar ca 3300kr om du räknar det som att vara de högre prisklasserna så blir det nog svårt att få ihop en anläggning men det som man får möjlighet till med den koppling du skriver är att kunna använda en äldre förstärkare utan hdmi eller möjlighet att ta ut ljud via hdmi.

I praktiken skulle det kunna innebära att du kan köpa en begagnad förstärkare och därmed kanske få en bättre förstärkare för samma pengar och andra sidan så går utvecklingen på förstärkare vansinnigt fort nu. Jag är tex nöjd med den Yamaha rx-v463 som jag har i tvrummet och den klarar ljud via hdmi kostar ca 3200kr, den klarar dock bara lpcm varför ljudkortet får avkoda dts-hd och dolby true hd. Jag har dock helt sparat in på ljudkort för tillfället genom att köra ljudet via hdmi från mitt Ati HD4650, graffets ljudkort klarar dock inte att skicka bitstream på de nya ljudformaten vilket inte spelar nån roll i mitt fall eftersom att förstärkaren inte hanterar det.

så man får inte bättre kvalitet på ljudet genom o låta ljudkortet koda av alltså ..trodde de blev typ som en passthrough typ

Postad 09 March 2009 - 23:15

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

så man får inte bättre kvalitet på ljudet genom o låta ljudkortet koda av alltså ..trodde de blev typ som en passthrough typ

Det är ju det enda ljudkortet som kan avkoda dts-hd och dolby true hd till analog, så visst blir det bättre ljud än ett vanligt ljudkort. Men om man ska ha en passtrough så måste du ha en förstärkare som kan avkoda dts-hd och dolby true hd, då börjar prieserna på en förstärkare runt 5-6000kr

Postad 09 March 2009 - 23:30

koops
  • koops
  • Lärjunge

• 270 inlägg
  • 0

Det är ju det enda ljudkortet som kan avkoda dts-hd och dolby true hd till analog, så visst blir det bättre ljud än ett vanligt ljudkort. Men om man ska ha en passtrough så måste du ha en förstärkare som kan avkoda dts-hd och dolby true hd, då börjar prieserna på en förstärkare runt 5-6000kr

ne, mena mer att ljudkortet kodar av allt o skickar sen signalen vidare till receivern som i sin tur bara skickar signalen vidare till högtalarna ..alltså receivern gör inget annat än att bara skickar signalen vidare o på så sätt spela det inte så stor roll om man har en billig receiver eller "dyr" ..de va så ja uppfattat de, men de kanske va fel :)

Postad 09 March 2009 - 23:54

Unregisteredc96d6be8
  • Unregisteredc96d6be8
  • Mega-Guru

• 7392 inlägg
  • 0

ne, mena mer att ljudkortet kodar av allt o skickar sen signalen vidare till receivern som i sin tur bara skickar signalen vidare till högtalarna ..alltså receivern gör inget annat än att bara skickar signalen vidare o på så sätt spela det inte så stor roll om man har en billig receiver eller "dyr" ..de va så ja uppfattat de, men de kanske va fel :)

Nä, du har uppfattat det helt rätt. Men passtrough brukar man kalla det när ljudkortet skickar en oavkodad bitstream. Därav min förvirring.

Postad 10 March 2009 - 06:00

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Nja, såhär är det väl:

Now Xonar HDAV has been able to bitstream Dolby TrueHD, DTS-HD MA, Dolby Digital Plus, AC3, DTS 5.1, etc, via HDMI out with the latest Vista/XP drivers and TMT player version. In addition, it can stream non-downsampled up-to-24bit/192KHz multi-channel LPCM from BD titles to TI BurrBrown 1796 DACs on the card,

Vilket vi verifierade efter vårt snack med Asus på CES i Las Vegas i januari?

Postad 13 March 2009 - 08:28

kpt.blau
  • kpt.blau
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Jag har införskaffat ASUS kortet och allt funkar kanon, förutom det kända problemet 24p.
Tyvärr läste jag igenom denna tråd lite för sent :) Annars kanske man kunnat vänta på ett 09 kort, men sitter med ett 08 kort. Jag mailade Asus i Holland och frågade hur man ska gå tillväga för att få 24p stöd.
Ni kanske redan har det klart för er men jag har inte förstått ännu. Här nedan är mitt mail och hans svar(ursäkta min knaggliga engelska) Jag förstår dock inte hela hans svar. Det jag förstår är att jag ska skicka kortet till återförsäljaren men sen, vad menar han?

"Hi

I have just bought a audiocard "Asus Xonar HDAV1.3".
One thing this card not supports is the 24p framerate, and this is a dissapointment for me.

I've heard if I have the card that is manufactured in year 2009 it will work, but I have the 2008 card.
So how I do to make this card to support the framerate of 24p?
It's very important for me so I'll hope you could help me.

Thanks in advance

Best Regards / Mathias Wallin"

Dear sir,

Please return the card to your point of purchase who will forward your card to the nearest Asus service center, where thhe new firmware will be updated for 24p support.

For further questions, kindly contact my colleagues through this link: http://support.asus....SLanguage=en-us technical inquiry form as Advance.
RMA is only for support on serverproducts from Asus. Thank you.

With kind regards,

Richard Drenth

ARS server & network support
ASUS Holland B.V.
t:+31-(0)591-570292 | f: +31-(0)591-666853 | e: [email protected]

Postad 14 March 2009 - 08:55

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Han säger att du skall skicka kortet till där det är köpt så de i sin tur kan skicka till ASUS och få det uppdaterat.

Enligt asusgubbarna på plats på CES skulle det inte gå att uppdatera firmware om du har ett kort från 8-serien så det blir utbyte som gäller.

Komplett.se har nu svarat (efter en månad - USELT komplett) att de INTE har några 9-kort att skicka och att jag helt sonika får reklamera produkten. USELT igen Komplett. Jag skall ringa deras support på Måndag och förklara hur landet ligger...

Postad 16 March 2009 - 00:08

Unregistered783968e8
  • Unregistered783968e8
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Han säger att du skall skicka kortet till där det är köpt så de i sin tur kan skicka till ASUS och få det uppdaterat.

Enligt asusgubbarna på plats på CES skulle det inte gå att uppdatera firmware om du har ett kort från 8-serien så det blir utbyte som gäller.

Komplett.se har nu svarat (efter en månad - USELT komplett) att de INTE har några 9-kort att skicka och att jag helt sonika får reklamera produkten. USELT igen Komplett. Jag skall ringa deras support på Måndag och förklara hur landet ligger...

Så de kan inte ta hem ett 09 kort och skicka dig? och sen reklamera ditt kort som godwill?

tänkte slipper du vara utan, vad som är mera skrämande är att det tagit 1 månad att ge det svaret som de kunde ha gett efter max 3 dar

Hoppas att allt löser sig

Postad 16 March 2009 - 06:29

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Ja det är riktigt märkligt.

Har idag åter mailat komplett och sagt att de inte löst mitt problem genom att en månad senare maila och säga att de inte har rätt kort hemma, vi får väl se vart det leder... Har skickat ut lite frågor runt om till andra återförsäljare för att se om någon av de har 9-versionen hemma.

Postad 16 March 2009 - 12:18

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5779 inlägg
  • 0
Nej nu får Auzentech släppa sitt kort! 15 dagar kvar innan "First Quater 2009" är slut. Dock fungerar det ju enbart med PowerDVD som i sig är en enda stor bugg, så det kanske inte spelar så stor roll egentligen.

Postad 16 March 2009 - 20:08

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Jag har hävdat att det kommer ta till mitten av juni innan kortet är ute, men jag har gärna fel för jag är lite trött på att komplett inte kan fixa med mitt asuskort...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.