Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

TViX Interface Enhancer (TViXiE)

519 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 31 oktober 2008 - 09:56

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Snyggt jobbat Joma.

Toppen att du lagt till editering av Titel / Org titel. På alla barnfilmer vill man ju ha den svenska.

I någon tidigare version så kom nyheten att man kunde byta template utan att ladda hem covers etc. på nytt. Nu får jag inte detta att fungera. Är det borttaget eller är det jag som gör något fel?

Postad 01 november 2008 - 00:25

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
riktigt bra jobbat Joma! Riktigt fräckt program du har lagt ner tid på!

jag har dock problem med tvixie. Så här ser det ut i min TViX när jag väljer att ha folder:
Med Folder

som ni ser så täcker foldern och dess innehåll text och cover och det ser allmänt dåligt ut. jag testade att förminska ikonen i tvixie och då blev det bra i programmet, men inte i min TViX

När jag väljer att inte köra med folder ser det ut såhär:
Utan Folder

Och även här täcker innehållet i mappen texten och covern. Det ser heller inte ut som i tvixie, där är covern ganska långt in i rutan men covern i min TViX är så långt ut att den vita kanten till vänster försvinner lite i tv kanten(som man ser på bilderna)

Vad gör jag för fel och hur ska jag få det att se bra och proffsigt ut, eller är det meningen att det ska se ut på det vis man ser på bilderna?

bilderna kanske inte är dom bästa då jag tagit med en värdelös mobilkamera :(
Mvh

Redigerat av suffix, 01 november 2008 - 13:32.

Postad 01 november 2008 - 10:05

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0
Jag gissar att felet när du kör med folder så har du "folder view" iklickat även för själva filmkatalogen, Iron Man i ditt fall. Förstår jag det rätt så ska du ha folder view iklickat i katalogen där du har alla dina filmkatalogerr, men inte i varje separat films katalog.

När jag kör utan folder så har jag lagt till bilder manuellt, men då utan text. I övrigt ser den bilden ut som det gör hos mig.

Postad 01 november 2008 - 11:04

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
edit: lyckades fixa så att bara huvudkatalogen är iklickad folder view.

nu till problem "utan folder". Kan man inte på något vis göra så att det blir snyggare dolt, om man t.ex. har en serie, så kommer avsnitt-texten att dölja cover och text såhär = Exempel bild
I detta fall är det 4 filer och som ni ser döljer detta ganska mycket av bilden vilket är fult.

En annan fundering: Är det även meningen att själva covern ska vara långt ut till vänster på tvixen? För i Tvixie så är ju covern ganska så långt in :(

Redigerat av suffix, 01 november 2008 - 13:36.

Postad 02 november 2008 - 12:03

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0
Så här ser det ut hos mig, bilden på House har jag gjort mörkare för att avsnittstexten ska synas bättre:
Posted ImagePosted Image

Jag har 720p inställt på Tvixen, sedan är det väl hur TVn skalar den inställningen du valt. Jag försökte trixa med layout i början, framför allt ville jag ha annorlunda storlek på bilderna i folder view, men det verkar som om storleken på dessa är hårt satta i Tvixen? Däremot så såg det annorlunda ut i Tvixie, så det man ser i Tvixie är nog inte en exakt återgivning av hur det blir.

Postad 02 november 2008 - 14:06

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
okej, då är det min tv som är lite skum. Riktigt coolt du har gjort med house. har precis börjat använda tvixie, och jag undrar hur du gör för att byta bakgrundsbild, som du har gjort på House.

vilken version av tvixie kör du Jon?

Redigerat av suffix, 02 november 2008 - 14:07.

Postad 02 november 2008 - 15:56

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0
Jag har gjort det manuellt, dvs inte via Tvixie, men det går väl säkert med där med. Lägg en bild med namn "TVIX.jpg" med storlek 1280x720 i katalogen där du vill ha den. Jag tror att den ärvs till alla underkataloger därifrån också.

Den svarta ramen har jag tagit härifrån (5e inlägget ner):
Tvix Wallpapers @mpcclub.com forums

Och bilder till TV-serier härifrån:
www.thetvdb.com

Sedan har jag klippt ihop med hjälp av ett gratisprogram för bildredigering, GIMP. Där kan man dessutom mörka ner bilden lite, men det går väl i de flesta bildredrigeringsprogram.

vilken version av tvixie kör du Jon?

Numera den senaste i hopp om fix av CDon.se men den fungerade fortfarande inte för mig. Så jag bet i det sura äpplet och skapade Tvixie-material manuellt för de filmer jag saknade innehåll för.

Postad 03 november 2008 - 18:35

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

• 332 inlägg
  • 0
Coolt. Har ändrat bakgrunden på en film nu, men text om handling, speltid och betyg försvinner. går det att göra egna bakgrunder, men också få ut effekterna genom tvixie (alltså att man gör egna bakgrunder men med tvixie info om handling,tid,betyg,genre) ??

Jag skulle vilja byta bakgrund på alla filmer eftersom bakgrunden som standard är alldeles för dålig, finns det någon bra sida, möjligen här?, där man kan hitta bakgrunder till tvix?

Postad 03 november 2008 - 20:26

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Coolt. Har ändrat bakgrunden på en film nu, men text om handling, speltid och betyg försvinner. går det att göra egna bakgrunder, men också få ut effekterna genom tvixie (alltså att man gör egna bakgrunder men med tvixie info om handling,tid,betyg,genre) ??

Jag skulle vilja byta bakgrund på alla filmer eftersom bakgrunden som standard är alldeles för dålig, finns det någon bra sida, möjligen här?, där man kan hitta bakgrunder till tvix?

Gå in i Template-mappen och byt bakgrundsfilen där till din egen. Om du inte vill döpa om filen så måste du ändra i Template.xml så att den pekar på din egen fil.

Det finns andra trådar med bakgrundsbilder.
Kommer inte ihåg exakt var men sök i 4100/5100 alt. 6500 tråden så hittar du.

Postad 09 november 2008 - 09:56

Infernoo
  • Infernoo
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Tvixie är ett grymt program, som jag installerade direkt efter jag hade köpt min 6500.
Min fråga är väl inte direkt tvixie relaterad men jag försöker ändå här.

Eftersom jag har Folder view där jag har mina filmer, så dyker det upp en ful "tillbaka/upp" mapp/knapp i början av film folder raden.
Min fråga är: finns det något sätt att ändra/byta ut den?

Hälsningar
Infernoo

Postad 09 november 2008 - 12:29

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Eftersom jag har Folder view där jag har mina filmer, så dyker det upp en ful "tillbaka/upp" mapp/knapp i början av film folder raden.
Min fråga är: finns det något sätt att ändra/byta ut den?

Lägg en "upfolder.jpg" eller "upfolder.png" i den folder där du vill byta ut uppknappen. Jag har inte hittat någon som jag är riktigt nöjd med än, men det finns ett par i tråden jag länkade till tidigare (den på mpcclub).

Postad 09 november 2008 - 15:46

Infernoo
  • Infernoo
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0

Lägg en "upfolder.jpg" eller "upfolder.png" i den folder där du vill byta ut uppknappen. Jag har inte hittat någon som jag är riktigt nöjd med än, men det finns ett par i tråden jag länkade till tidigare (den på mpcclub).

Tusen tack, ska testa så fort jag kan :)

Hälsningar
Infernoo

Postad 10 november 2008 - 14:54

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0
Jag har gjort ett par egna varianter på upfolder.jpg, ska se om jag får tid att ladda upp dem och länka till dem här.

Postad 10 november 2008 - 23:52

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0
Hittade en variant - den jag nu använder själv - så jag laddade upp den tillsammans med ett par utan texten. Kanske inte för alla men jag tyckte det passade rätt bra med "Up Folder"/uppåtpil i form av ett fordral...

Posted Image Posted Image Posted Image

Postad 12 november 2008 - 21:40

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0
Bifogar min bakgrundsbild som jag använder (både i själva TViXen och som bakgrund i TViXiE). Den är en mix av standardbakgrunden i TViX (övre delen) samt bakgrunden som följer med i TViXiE. Detta för att enhetsbilderna längst upp till vänster ska smälta in och se bra ut.

TViX.jpg placerar jag i roten på resp enhet för att göra den till standardbakgrund.

Jag bifogar även en zip-fil med den mall som jag använder i TViXiE (packa upp den i Templates).

Här är ett exempel på en färdig bakgrund som TViXiE har skapat med denna mall:
Posted Image
(klicka för större bild)

Jag skickar också med den upfolder.png som jag använder. För övriga ikoner använder jag de runda svarta som finns i denna tråd:
http://www.mpcclub.c...p=136768#136768

Enjoy :unsure:

/Fredrik

Bifogad fil(er)

Redigerat av Cthugha, 12 november 2008 - 21:44.

Postad 13 november 2008 - 09:41

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Jag bifogar även en zip-fil med den mall som jag använder i TViXiE (packa upp den i Templates).

Riktigt nice, gör det något om jag lägger upp den på http://www.tvixie.com/ under Templates så fler kan ta del av den?? :unsure:
//Mathias

Postad 13 november 2008 - 11:38

Cthugha
  • Cthugha
  • Användare

• 189 inlägg
  • 0

Riktigt nice, gör det något om jag lägger upp den på http://www.tvixie.com/ under Templates så fler kan ta del av den?? :unsure:
//Mathias

Det går bra. Jag håller även på att snickra ihop en annan template för serier... Den grundläggande tanken är att försöka ha samma bakgrundsbild överallt i TViX.

Bra jobbat med TViXiE förresten Mathias! Med TViX saknar jag många av funktionerna i XBMC men med ditt program har det blivit lättare att härda ut :D

Postad 20 november 2008 - 13:04

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0
Sådär då...nu finns en ny version av TViXiE att hämta på http://www.tvixie.com/

Vad som hänt sen sist http://www.tvixie.co...ic.php?f=9&t=69

Redigerat av Unregistered52d00d79, 20 november 2008 - 13:26.

Postad 20 november 2008 - 17:05

Mr Ma9oo
  • Mr Ma9oo
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Tjo Joma!

Tack för ett bra program.

Finns det möjlighet att flytta runt de olika fälten med texter och bild. Tex om man vill ha olika layouter för olika mappar. Jag kör samma bakgrundsbild på alla men för film vill jag ha en viss info. För serie vill jag tex ha bilden till höger och kanske inte Runtime. För filmboxar vill jag ha en annan utformning.

Är detta möjligt eller är detta kanske något som kommer i framtiden.

Kan man ändra typsnitt, ta bort reflektioner, få ett rent omslag utan "Filmremsan"?

/Magnus

Postad 20 november 2008 - 23:07

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Finns det möjlighet att flytta runt de olika fälten med texter och bild. Tex om man vill ha olika layouter för olika mappar. Jag kör samma bakgrundsbild på alla men för film vill jag ha blablablabla....
/Magnus

Har du provat att ens läsa inläggen i tråden??
Svar på alla dina frågor finns i inlägg och länkar i denna tråd.

Joma, vilket ansiktslyft programmet har fått nu!
Grymt snyggt och det känns lite snabbare dessutom! :)

Postad 20 november 2008 - 23:40

Mr Ma9oo
  • Mr Ma9oo
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Har du provat att ens läsa inläggen i tråden??
Svar på alla dina frågor finns i inlägg och länkar i denna tråd.

Joma, vilket ansiktslyft programmet har fått nu!
Grymt snyggt och det känns lite snabbare dessutom! :)

Eh, att dömma av mina frågor så framgår det väl att jag inte suttit och läst igenom 320 inlägg i denna tråd. I såfall hade väl jag inte frågat. Du gjorde iaf klart att istället för att svara på mina frågor lade du din tid på att skiva ett spydig inlägg istället.

Redigerat av Mr Ma9oo, 20 november 2008 - 23:42.

Postad 21 november 2008 - 00:52

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Eh, att dömma av mina frågor så framgår det väl att jag inte suttit och läst igenom 320 inlägg i denna tråd. I såfall hade väl jag inte frågat. Du gjorde iaf klart att istället för att svara på mina frågor lade du din tid på att skiva ett spydig inlägg istället.

Helt riktigt så framgick det att du inte hade läst några inlägg. Inte ens det första som skulle svara på nån av frågorna, för övrigt rekommenderas sökfunktionen som finns längst ner på sidan i varje tråd.
No offense, men det är din typ av frågor (liksom de menlösa svaren och kommentarerna som följer) som gör att trådarna på forumet blir mer och mer oöverskådliga eftersom dom blir onödigt långa pga upprepade frågor.
Inte många på forumen gillar att hjälpa personer som inte ens gör en basic sökning, eller läser första inlägget i en tråd.
Just denna tråden är ju väldigt liten trots allt...

Postad 21 november 2008 - 09:12

Mr Ma9oo
  • Mr Ma9oo
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Helt riktigt så framgick det att du inte hade läst några inlägg. Inte ens det första som skulle svara på nån av frågorna, för övrigt rekommenderas sökfunktionen som finns längst ner på sidan i varje tråd.
No offense, men det är din typ av frågor (liksom de menlösa svaren och kommentarerna som följer) som gör att trådarna på forumet blir mer och mer oöverskådliga eftersom dom blir onödigt långa pga upprepade frågor.
Inte många på forumen gillar att hjälpa personer som inte ens gör en basic sökning, eller läser första inlägget i en tråd.
Just denna tråden är ju väldigt liten trots allt...

Jag tycker fortfarande att mina frågor är berättigad då jag håller mig inom topic. För det första har jag provat programmet och skummat igenom lathunden utan att finna de funktioner jag söker. När dessutom Joma själv skriver att en ny version är ute med massor av förbättringar så kanske det inte är så fel att ställa en fråga trots att det kanske blivit besvarad redan. Det kan ju faktiskt ha tillkommit funktioner i programmet. För det andra så tycker jag inte det är så farligt om en fråga skulle tas upp igen då detta kan både hjälpa andra, bidra med tips och idéer (för Joma i detta fallet) och bidra till en vettig diskussion inom ämnet.

Det var kanske naivt av mig att tro att det var lika familjärt i alla trådar. Jag läser mest i TViX M6500A tråden och här svarar oftast folk mer än gärna på frågor, om tex val av hd, vilken trådlös utrustning rekommenderas osv, trots att fråga besvarats på 1/3 del av alla 158 sidorna.

Jag håller med dig om att man inte skall "skräpa" ner trådarna med massa onödiga inlägg, men då förstår jag verklig inte varför du skriver ett sådant inlägg. Om du nu så gärna vill slå mig och andra på fingrarna så hade ett PM fungerat alldeles utmärkt. Och är det så att din uppfattning om att frågor, som ev. redan är besvarade, inte är berättigade så får du väl anmäla mitt inlägg.

Jag vill inte fortsätta att förstöra Jomas tråd med denna "menlösa" diskussion så om du vill fortsätta denna debatt är du mer än välkommen att skicka ett PM till mig.

Redigerat av Mr Ma9oo, 21 november 2008 - 09:17.

Postad 22 november 2008 - 10:07

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Finns det möjlighet att flytta runt de olika fälten med texter och bild. Tex om man vill ha olika layouter för olika mappar. Jag kör samma bakgrundsbild på alla men för film vill jag ha en viss info. För serie vill jag tex ha bilden till höger och kanske inte Runtime. För filmboxar vill jag ha en annan utformning.

Är detta möjligt eller är detta kanske något som kommer i framtiden.

Kan man ändra typsnitt, ta bort reflektioner, få ett rent omslag utan "Filmremsan"?

Du kan ändra allt detta i template.xml som du hittar under respektive template i "Template" katalogen. Där finns X och Y positioner samt bredd och höjd, samt font och font storlek.
Om du inte vill ha några effekter på omslagsbilden så kan du ta bort allt mellan <Cover....> och </Cover>
En kille som heter Dolu på mitt forum har även gjort en grafisk template editor, här hittar du den: http://www.tvixie.co...ic.php?f=5&t=30
Det finns även andra templates tillgängliga som andra har gjort här http://www.tvixie.co...ewforum.php?f=5 och här http://www.tvixie.co...m...6&Itemid=10
//Mathias

Redigerat av Unregistered52d00d79, 22 november 2008 - 10:07.

Postad 22 november 2008 - 12:44

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0
Mr Ma9oo, du har PM.

Joma, i den senaste versionen verkar något bugga när man väljer infon till en film för när bilden genereras så saknas ibland omslagsbild eller filminfo.
Jag använder följande providers:
BILD
motechposters
discshop

INFO
dischshop
cdon
rottentomatoes
imdb

BETYG
imdb

Postad 22 november 2008 - 13:13

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Mr Ma9oo, du har PM.

Joma, i den senaste versionen verkar något bugga när man väljer infon till en film för när bilden genereras så saknas ibland omslagsbild eller filminfo.
Jag använder följande providers:
BILD
motechposters
discshop

INFO
dischshop
cdon
rottentomatoes
imdb

BETYG
imdb

Är du säker på att du markerat en bild, när du inte får någon bild. Nytt i 0.9.7 är att programmet bara uppdaterar de fält som du markerat i "Select title..." fönstret. Markerar du bara Cast & Director så är det bara det som uppdateras, all annan information tas från info som redan fanns, om den inte finns blir det bara Cast &director som syns.
Men, är det som du säger så ska jag kolla på detta, men har inte sett något sådant själv eller hört det från någon anna ännu...men...men... :D

Postad 22 november 2008 - 13:19

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

• 725 inlägg
  • 0
Jag kan inte få 0.9.7 att fungera. När jag göt Get Movie Information finns inga Templates i templatesrutan vilket innebär att Getknappen är utgråad.

Har försökt med att sätta template Standard resp Standard (Swedish) genom högerklick på foldern men det hjälper inte.

Vad göra för att få in templates?

Postad 22 november 2008 - 16:30

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Är du säker på att du markerat en bild, när du inte får någon bild. Nytt i 0.9.7 är att programmet bara uppdaterar de fält som du markerat i "Select title..." fönstret. Markerar du bara Cast & Director så är det bara det som uppdateras, all annan information tas från info som redan fanns, om den inte finns blir det bara Cast &director som syns.
Men, är det som du säger så ska jag kolla på detta, men har inte sett något sådant själv eller hört det från någon anna ännu...men...men... :D

ahhh... jag tror jag fann felet, och det var som vanligt SBS :)
När jag bara fick en träff på t.ex omslaget så var den ju markerad ifrån början vilket jag missade och klickade en gång till på vilket gjorde att jag avmarkerade den istället...
Tack för svaret!

Postad 22 november 2008 - 17:35

Mr Ma9oo
  • Mr Ma9oo
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Du kan ändra allt detta i template.xml som du hittar under respektive template i "Template" katalogen. Där finns X och Y positioner samt bredd och höjd, samt font och font storlek.
Om du inte vill ha några effekter på omslagsbilden så kan du ta bort allt mellan <Cover....> och </Cover>
En kille som heter Dolu på mitt forum har även gjort en grafisk template editor, här hittar du den: http://www.tvixie.co...ic.php?f=5&t=30
Det finns även andra templates tillgängliga som andra har gjort här http://www.tvixie.co...ewforum.php?f=5 och här http://www.tvixie.co...m...6&Itemid=10
//Mathias

Tack!

Postad 23 november 2008 - 20:14

UTBMF
  • UTBMF
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Har beställt en Tvix 6500 men undrar om det här sättet ni gör med detta programmet bara fungerar på den interna disken eller går det att ha en extern disk via usb och även bläddra igenom mappar/filmer på detta sättet ?

Postad 23 november 2008 - 23:05

Grillen
  • Grillen
  • Forumräv

• 806 inlägg
  • 0

Har beställt en Tvix 6500 men undrar om det här sättet ni gör med detta programmet bara fungerar på den interna disken eller går det att ha en extern disk via usb och även bläddra igenom mappar/filmer på detta sättet ?

du kan göra detta på vilken disk som helst - interna, usb-diskar, nätverksdiskar. Det tvixie gör är att den skapar information som läggs i respektive films mapp och på så vis kan TViX:en visa informationen.

Postad 24 november 2008 - 14:59

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1 887 inlägg
  • 0
När jag ska öppna min film-mapp på min NAS så går det inte. File - Open då dyker bara mappar på min dator upp inte nätverket, dvs min NAS. Är det så för er också?

Redigerat av Unregisteredbf364490, 24 november 2008 - 15:00.

Postad 24 november 2008 - 16:55

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0

När jag ska öppna min film-mapp på min NAS så går det inte. File - Open då dyker bara mappar på min dator upp inte nätverket, dvs min NAS. Är det så för er också?

Du måste ansluta genom FTP till din NAS.

Tyvärr verkar det som cover's ej hänger med när man går via FTP.

Samtidigt kan vissa filmer gefan i att fungera att "Tvixie:a" men här tror jag att det är rättighetsproblem över NAS ev. något instans som samtidigt försöker läsa filen.

Postad 24 november 2008 - 17:33

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Vid anslutning genom FTP uppstår följande problem:

1. Cover's visas inte under "Folter View"
2. Vid generering av TViX.jpg integreras ej vald cover.
3. Vid färdigställande av "Get movie information" återställs listläge och rulllist ställer sig i utgångspunkt 0. (Ej vid senaste vald film)

Det är dessa buggar jag vill adressera initialt.

Postad 24 november 2008 - 18:29

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0

Samtidigt kan vissa filmer gefan i att fungera att "Tvixie:a" men här tror jag att det är rättighetsproblem över NAS ev. något instans som samtidigt försöker läsa filen.

Mina misstankar var välgrundade. Lösningen är helt enkelt att ta ägarskap med det kontot du är inloggad på via FTP. Eller så loggar du in som administratörskontot, ev. det kontot du använder för att administrera dina filer.

Postad 24 november 2008 - 20:38

TRMaster
  • TRMaster
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Måste börja med att tacka för ett grymt bra program.

Men tyvärr har det uppstått smolk i glädjebägaren =(
Efter ett 20 tal lyckade filmer har det plötsligt slutat fungera.

Problem 1:
I audio & fotomappen syns all grafik(ikoner och bakgrund) men i videomappen är det nattsvart..det ända som syns är
.iso och .mkv filnamnen.

Problem 2:
När jag högerklickar filnamnet och väljer "get movie info.." så blir title "bla bla bla iso" och får ingen sökträff förrän jag har tagit bort " iso" från title.

Problem 3:
Utan tvekan det största problemet. När jag valt cover, info etc... och väljer "get" får jag ett felmeddelande:
"Error:The process cannot access the file 'C:\Docoblablabla......\tmp7B.tmp' becauseit is being used by another process."
DVS jag får aldrig nån snygg bakgrund/cover till filmen =(

Detta händer på 2 olika datorer så jag antar att det något i Tvixen som bråkar.

Om någon har en ide om vad som orsakar detta vore jag glad..

Mycket text........

2008-11-24 20:26:05 Error while working on 'Space Chimps' (The process cannot access the file 'C:\Documents and Settings\C\Lokala inställningar\Temp\tmp7B.tmp' because it is being used by another process.)

Postad 24 november 2008 - 21:08

TRMaster
  • TRMaster
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Måste börja med att tacka för ett grymt bra program.

Men tyvärr har det uppstått smolk i glädjebägaren =(
Efter ett 20 tal lyckade filmer har det plötsligt slutat fungera.

Problem 1:
I audio & fotomappen syns all grafik(ikoner och bakgrund) men i videomappen är det nattsvart..det ända som syns är
.iso och .mkv filnamnen.

Problem 2:
När jag högerklickar filnamnet och väljer "get movie info.." så blir title "bla bla bla iso" och får ingen sökträff förrän jag har tagit bort " iso" från title.

Problem 3:
Utan tvekan det största problemet. När jag valt cover, info etc... och väljer "get" får jag ett felmeddelande:
"Error:The process cannot access the file 'C:\Docoblablabla......\tmp7B.tmp' becauseit is being used by another process."
DVS jag får aldrig nån snygg bakgrund/cover till filmen =(

Detta händer på 2 olika datorer så jag antar att det något i Tvixen som bråkar.

Om någon har en ide om vad som orsakar detta vore jag glad..

Löste det
Kopplade in mig med usb kablen. raderade "icon.tvix" från mapparna som var drabbade och sen kom grafiken tillbaka och det gick att fixa filmerna som inte gick innan..
Nu är man glad igen ;) Verkar dock inte funka via FTP:n....skumt

Redigerat av TRMaster, 24 november 2008 - 21:10.

Postad 24 november 2008 - 21:16

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1 353 inlägg
  • 0

Jag mountar min NAS som en nätverksenhet, då fungerar det klockrent!

Postad 28 november 2008 - 21:56

Unregistered67364f47
  • Unregistered67364f47
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Nåt som är väldigt viktigt märkte jag efter att i 9 timmar fixat och donat för att få omslag på mina filmer var att ifall man valde att ha en stor fin bild som funkade som cover i TViXiE så betyder det inte att den funkar i tvixen, bara för att den är för stor.
Och det funkar då inte att gå in på Photoshop och förminska den till en storlek som funkar på tvixen, nejdå. Man måste nämligen söka upp alla info på alla filmer du har och välja ett cover som är av mindre storlek, 200px runt omkring tror jag att jag läste nånstans.

Riktigt jobbigt att man inte fick reda på detta innan, nu har jag några timmars fixade kvar att göra så ifall ni ursäktar!

red.
Tydligen när jag testade att blanda lite stora och små nu igen så funkade även en stor bild över 200px så vet inte vad som hände innan... sjukt konstigt, får hoppas på det bästa då

Redigerat av Unregistered67364f47, 28 november 2008 - 23:23.

Postad 29 november 2008 - 16:50

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1 887 inlägg
  • 0

Jag mountar min NAS som en nätverksenhet, då fungerar det klockrent!

Ahh då funkade det. Kanon! Tackar!

Postad 30 november 2008 - 19:05

weezer
  • weezer
  • Forumräv

• 706 inlägg
  • 0
Grymt bra program, donation skickad idag.. ;)

Postad 30 november 2008 - 23:41

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0
Tack och bock för ett underbart litet program. Efterlyser dock möjligheten att kunna ge ex. kategori-mapparna en bild. (som inte nödvändigtvis måste vara en bild från en film). Jag har själv i rooten kategorierna film och musik. Hade varit fint med bilden utav en not(eller ngt annat musikrelaterat) som bild för mappen musik osv.

En tanke.
Som sagt. Tack för programmet. Mycket nöjd.

Postad 01 december 2008 - 12:32

TRMaster
  • TRMaster
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Tack och bock för ett underbart litet program. Efterlyser dock möjligheten att kunna ge ex. kategori-mapparna en bild. (som inte nödvändigtvis måste vara en bild från en film). Jag har själv i rooten kategorierna film och musik. Hade varit fint med bilden utav en not(eller ngt annat musikrelaterat) som bild för mappen musik osv.

En tanke.
Som sagt. Tack för programmet. Mycket nöjd.

Lägg bilden i mappen du vill att den ska representera, döp den till folder.jpg eller folder.png

EDIT lånar lite från ett tidigare inlägg
Jag använder dessa ikoner också...

Jag skickar också med den upfolder.png som jag använder. För övriga ikoner använder jag de runda svarta som finns i denna tråd:
http://www.mpcclub.c...p=136768#136768

Enjoy :)

/Fredrik

Redigerat av TRMaster, 01 december 2008 - 12:36.

Postad 01 december 2008 - 14:20

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1 820 inlägg
  • 0

Lägg bilden i mappen du vill att den ska representera, döp den till folder.jpg eller folder.png

EDIT lånar lite från ett tidigare inlägg
Jag använder dessa ikoner också...

Helt underbart. Tack så hemskt mycket! =)

Postad 04 december 2008 - 22:32

weezer
  • weezer
  • Forumräv

• 706 inlägg
  • 0
Har problem med att det buggar lite med tvixen, beror nog inte på tvixie utan de custombakgrunder från MPC club,
kolla in bilden och ge mig tips vad det kan vara.. :)

Ja, det är alla diskar i nedre kant såklart..

Bifogad fil(er)

Redigerat av weezer, 04 december 2008 - 22:32.

Postad 04 december 2008 - 22:55

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0
Jag får samma effekt på min Tvix. Det blir extra fult när katalognamnet läggs över de där "skuggbilderna" i nederkant. Jag har inte kunnat se något mönster när det uppträder, jag gissar att det är en bugg i tvixen. Jag kör 1.2.52.

Postad 07 december 2008 - 12:47

Dark Helmut
  • Dark Helmut
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
När är det tänkt att version
TViXiE v0.9.8.0 skall komma.
Ar intresserad p.g.a det eventuella stödet för popcorn

Postad 10 december 2008 - 14:29

ttxx
  • ttxx
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Om jag kör med "Folder Effects" högerklick på en mapp och folder.jpg döps om till en folder.png med vald effekt så verkar det som att mappen ballar ur, antingen blir det ingen folder ikon eller så blir den gigantiskt stor (lägger sig under de övriga)

Någon mer som upplevt samma effekt?

Postad 10 december 2008 - 21:09

andekar
  • andekar
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Valde en mapp, som kallas xxxx, där en film ligger genom att öppna den i Tvixie.

Högerklickade på filmen, med namnet xxxx.avi och valde "Get Movie Information"
Får då upp Title: xxxx.avi och Folder Namn: xxxx.avi

Klickar jag därefter på "Get" får jag felmeddelandet:
"Error: Katalognamnet är felaktigt"

Vad gör jag för fel?? Någon som kan hjälpa mig?
Jag öppnar så klart Tvixie från datorn och filmen ligger också på en utdelad disk på datorn... Eller går det bara med filmer som ligger på Tvix:s hårddisk??

Postad 12 december 2008 - 13:16

Unregistered52d00d79
  • Unregistered52d00d79
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

När är det tänkt att version
TViXiE v0.9.8.0 skall komma.
Ar intresserad p.g.a det eventuella stödet för popcorn

Kan tyvärr inte säga exakt när den nya versionen kommer, har tyvärr inte så mycket tid till övers just nu så här inför jul och allt. :rolleyes:
Vill få klart min nya WYSIWYG Template Editor innan jag släpper en ny version.
Men, den som väntar på något gott..... ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.