![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
13 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
![]() |
15 år sedan |
Postad 05 januari 2010 - 21:43
Postad 06 januari 2010 - 11:37
Jag blir dock inte riktigt klok på alla kontroller. Hur skiftar man mellan single och burst fire? Hur funkar det med att återuppliva lagmedlemmar, måsta man låsa upp något kit först?
Spelar också som Valor.
Lägg gärna till SonTraX.
Redigerat av CBR, 06 januari 2010 - 11:38.
Postad 06 januari 2010 - 11:55
Det finns fordon i Acquisition och Domination...Jag lyckades spela två timmar i sträck igår och då var nog effektiv speltid 1h 45min. Måste säga att det överraskade, lite BF2 känsla, fast utan fordon givetvis.
Jag blir dock inte riktigt klok på alla kontroller. Hur skiftar man mellan single och burst fire? Hur funkar det med att återuppliva lagmedlemmar, måsta man låsa upp något kit först?
Spelar också som Valor.
Lägg gärna till SonTraX.

Det finns mycket information i "sticky" trådarna här. Single fire, kort tryck på X. Burst fire, längre tryck på X (givet att du har ett automatvapen.) Man behöver använda 4 skillpoäng för att kunna återuppliva (2 poäng för healing kit och 2 poäng till återupplivning).
Vi var fem stycken som spela ihop som Valor igår. Det var kul! Vi borde skapa en klan....

Postad 06 januari 2010 - 13:27

sniper är hur lätt som helst, gubben andas aldrig

Postad 06 januari 2010 - 13:32
ska köra lite mer ikväll, när jag lyckats natta lillen.
kör som SVER nu, men kan byta till annat, psn-id Laketown.
Postad 06 januari 2010 - 13:37
Så länge man inte tappar servern så tycker jag det här känns riktigt kul, även om det kan bli lite enformigt med samma defend 4 matcher i rad, men det blir ju bättre med fler spellägen och så

Postad 06 januari 2010 - 15:20
Vi var fem stycken som spela ihop som Valor igår. Det var kul! Vi borde skapa en klan....
Riktigt kul var det

Ganska häftigt när du, jag och Madability körde tillsammans och alla tre vart MVP

Man märker hur beroende man är av sitt squad när jag i sista matchen kom med några andra som verkligen ******. De låg och campa där vi spawna.. liksom... vafan. Haha, de var ju vi som skulle attackera!
Postad 06 januari 2010 - 15:24
är mycket att läsa så läs så mycket ni orkar, men ju mer ni läser ju roligare kommer spelet att bli. sen får vi se till att fylla en squad ikväll och köra domination så vi ser vad spelet går för, har själv inte spelat dominaton så mycket tidigare i betan så har inte hundra koll på det spelläget. är det någon som är bra på att köra squadleader föresten, är ganska viktigt att ha någon som har koll när man ska spela de större spellägena så man kan kordinera med andra squads osv.
PSN:MadAbility
Postad 06 januari 2010 - 15:41
Instämmer om trådarna på det officiella forumet. Dessutom finns ju en hel del matnyttigt i "training"-läget där man kan läsa om olika gear och så (något som inte fanns när jag spelade den tidigare betan).Det finns fordon i Acquisition och Domination...
Det finns mycket information i "sticky" trådarna här. Single fire, kort tryck på X. Burst fire, längre tryck på X (givet att du har ett automatvapen.) Man behöver använda 4 skillpoäng för att kunna återuppliva (2 poäng för healing kit och 2 poäng till återupplivning).
Vad tycker du om de olika fraktionerna? Jag tycker Raven har bra vapen men sämst kartor (att försvara, iaf aqusition och sabotage). Valor tycker jag har okej vapen och okej kartor. S.V.E.R tycker jag har skönast vapen, tycker deras första AR slår både Valors M4 och nästa bössa plus att S.V.E.R har lätt bäst kartor IMO.
Vore kul att höra vad ni andra tycker också. Det blir ju svårt att testa precis allt jag har främst levlat upp Assualt Rifles så jag har ingen koll på snipers och LMGs.
Postad 06 januari 2010 - 19:05
Jag tycker det är svårt att "känna" skillnader mellan fraktionernas vapen. Jag är inte så uppmärksam av mig... Däremot har jag i Armoury menyn jämfört en del av vapnen, och därifrån tycker jag att det är svårt att se att någon av fraktionerna skulle ha avsevärt bättre eller sämre vapen än de övriga, även om det finns en del mindre skillnader.Vad tycker du om de olika fraktionerna? Jag tycker Raven har bra vapen men sämst kartor (att försvara, iaf aqusition och sabotage). Valor tycker jag har okej vapen och okej kartor. S.V.E.R tycker jag har skönast vapen, tycker deras första AR slår både Valors M4 och nästa bössa plus att S.V.E.R har lätt bäst kartor IMO.
Av kartorna tycker jag S.V.E.R. kartorna (för acquisition och domination) är lättast att försvara. Så det har varit en av huvudanledningarna till att jag har gillat S.V.E.R. Sen har jag inbillat mig att teamwork med okända spelare har fungerat bra också för S.V.E.R.
Postad 06 januari 2010 - 19:14
Säg till här i tråden om någon annan vill vara med, eller skicka meddelande till PSN:random111.
Ni måste vara Valor för kunna få en inbjudan. Om ni redan har börjat på någon av de andra fraktionerna kan ni antingen börja om med en ny gubbe, eller följa brottarns förslag att använda ett annat PSN-konto (Vilket är rätt bra om man vill testa flera fraktioner. Rekommenderas.)
Postad 06 januari 2010 - 19:20
Har just spelat några roliga rundor med brottar m.fl. Så mycket roligare när man är några stycken som kan sammarbeta! Däremot verkar headset vara en bra grej, har aldrig suttit och skrikigt så mycket åt TVn som jag gjorde idag

Postad 06 januari 2010 - 19:51
Har skickat en förfrågan till dig nu.Säg till här i tråden om någon annan vill vara med, eller skicka meddelande till PSN:random111.
Till er som var med och körde de senaste timmarna, det var grymt kul. Jag tror det här kan bli riktigt bra

Postad 06 januari 2010 - 20:10
Postad 06 januari 2010 - 21:06
Haha, om du med "total ospelbart" menar att Domination är helt förvirrande och ingen vet vad man ska göra, så är det en helt korrekt.Spelet vart skitbra ända tills man kom upp i level 10 och testade de andra spelsätten. Vad är det för fps kan man fråga sig, inte många i alla fall. Totalt ospelbart..

Postad 06 januari 2010 - 21:22
Haha, om du med "total ospelbart" menar att Domination är helt förvirrande och ingen vet vad man ska göra, så är det en helt korrekt.
Det tar ganska många omgångar innan man börjar förstå vad det går ut på. Och speciellt nu i början när nästan alla är nybörjare så blir det inte så bra... I det riktiga spelet kommer man dessutom att få spela Acquisition först innan man får tillgång till Domination, och det är lite mindre komplicerat.
Jag syftade på Frames per second, inget flyt alls i spelet och därmed ospelbart. Sabotage flyter bra och är riktigt trevligt men resten..
Postad 07 januari 2010 - 08:35

Blir nog till att gå köpa sig ett headset så att man kan snacka med er framöver.
Redigerat av CBR, 07 januari 2010 - 08:35.
Postad 07 januari 2010 - 10:04

Jag tyckte de var helt OK fps ändå... men problemet jag har är att jag inte riktigt vet vart saker och ting ligger, så nu var det bara primära mål jag sprang efter. Nej, efter vi spelat lite mer Domination kommer vi att äga lika mkt där som vi gör i Sabotage.
Kan bli bra det här grabbar!

Edit*
Orka bli headshotad när man glider ner med fallskärmen...
Redigerat av w3rsting, 07 januari 2010 - 10:05.
Postad 07 januari 2010 - 11:26

Kul igår. Vi dominerade totalt i Sabotage. Svårt att misslyckas om motståndarna inte sammarbetar.
Angående Domination (och även för Acquisition), så är det viktigt att de två squads som har sina bunkrar närmast anti-air batteriet håller koll på den. Stoppar fienden, desarma spränladdningar som sätts där, och i sista hand reparera den så fort som möjligt ifall den sprängs. Om fienden kan luftlandsätta trupper bakom front linjen så blir det koas och ofta finns det inte så mycket mer man kan göra än att retrera till hemmabasen och skydda huvudmålet.
För övrigt, i sista matchen igår som jag var med i, så var det första gången som vi var 8 stycken i gruppen. Jag hade för mig att alla 8 hade klantag, men när matchen började så hamnade 6 av oss i en squad och 2 i en annan. Stämmer detta? Jag hade förväntat mig att alla skulle hamna i samma squad. Istället hamnade erlander och bure719 (tror jag att det var) tillsammans med 6 av oss. Hur gick det till egentligen?
Postad 07 januari 2010 - 11:38
Hocken, jag missförstog din kommentar. Trodde du menade FPS och inte FPS...
Kul igår. Vi dominerade totalt i Sabotage. Svårt att misslyckas om motståndarna inte sammarbetar.
Angående Domination (och även för Acquisition), så är det viktigt att de två squads som har sina bunkrar närmast anti-air batteriet håller koll på den. Stoppar fienden, desarma spränladdningar som sätts där, och i sista hand reparera den så fort som möjligt ifall den sprängs. Om fienden kan luftlandsätta trupper bakom front linjen så blir det koas och ofta finns det inte så mycket mer man kan göra än att retrera till hemmabasen och skydda huvudmålet.
För övrigt, i sista matchen igår som jag var med i, så var det första gången som vi var 8 stycken i gruppen. Jag hade för mig att alla 8 hade klantag, men när matchen började så hamnade 6 av oss i en squad och 2 i en annan. Stämmer detta? Jag hade förväntat mig att alla skulle hamna i samma squad. Istället hamnade erlander och bure719 (tror jag att det var) tillsammans med 6 av oss. Hur gick det till egentligen?
Jag blev inbjuden av v3rsting (tror jag det var), så jag var med i "MHB-gruppen" fast utan klantagg.
Riktigt kul men sista matchen jag spelade, tror de var domination va rätt förvirrande. Sprang bara runt och blev dödad kändes det som :-)
Blir nog bättre när man vet vad man ska göra! hehe
bure719
Postad 07 januari 2010 - 11:42
Nej, vi var inte 8 med MHB tag, däremot skulle vi ha vart 7 tror jag, men Nyluh var brb sedan vart vi 8 st i gruppen. Så om jag har rätt var vi 9 som skulle spela och däribland 2 st som inte joinat klanen ännu (men som är från MHB) som var med i vårt squad.
Postad 07 januari 2010 - 12:06
När vi försvarar så är i första hand den egna bunkern och AA-gun absolut viktigast (förutom huvudobjektivet då). När vi anfaller så gäller det omvända, ta ut bunkrar och AA-gun sen brukar det mesta gå av sig själv. När vi försvarar är det viktigt att vi har många som har med sig repair-kitet så vi kan reparera och underhålla tornen på bunkrarna, portar, roadblocks osv. När vi anfaller är det inte alls lika viktigt även om det kan vara bra att någon håller ett öga på apc:ns status.
Den som sitter i kanontornet på bunkern (tryck triangel när du är i bunkern för att hamna där om det är ledigt) måste hålla kolla efter APCs och slå ut dom ASAP. Man har ganska dålig sikt i det där tornet så man få hjälpas åt och hålla utkik efter dom. När vi anfaller så är det viktigt att den som kör APCn försöker ta sig så långt in som möjligt men samtidigt håller sig ur skottvinkeln för bunkertornen eftersom vi spawnar i apcn.
Postad 07 januari 2010 - 14:19
Postad 07 januari 2010 - 14:31
Postad 07 januari 2010 - 16:49
Om det inte kommer mer, så kan jag ju lika gärna respeca med assaultrifle istället, för det känns lite meningslöst med LMG i nuläget, eller har jag missat något?
Postad 07 januari 2010 - 17:03
EDIT: hoppar väl in vid 8-9 tiden, hoppas vi fyller minst en squad i dag med PSN:MadAbility
Redigerat av vvv, 07 januari 2010 - 17:07.
Postad 07 januari 2010 - 17:25
En obskyr fördel med LMG (pga att man kan bära med sig mycket ammo till den) är att man på egen hand kan skjuta ner en helikopter med en LMG och ett raketgevär utan att behöva fylla på med mer ammunition.

Edit: Lite märkligt dock att tre raketer inte räcker för att skjuta ner en helikopter... Men det kanske finns en tanke med det.
Redigerat av random111, 07 januari 2010 - 20:18.
Postad 07 januari 2010 - 20:07

Jag har annars körd MW2 sen i julas online men jag tror faktiskt att jag gillar den här speltypen mer, det verkar vara lite mer åt Battlefield, alltså fokus på samarbete. I MW2 så finns det naturligtvis med, särskilt om man kör klanmatcher och sånt fattar jag ju, men annars blir det väldigt mycket fokus på den enskilde tycker jag, massa campers etc. Väldigt hektiskt dessutom.
Detta ska bli spännande som sagt... nedladdningen borde vara klar om en sisådär 15-20 minuter

Postad 07 januari 2010 - 20:37
Postad 07 januari 2010 - 20:38
Postad 07 januari 2010 - 23:37

En lite konstig grej som jag funderar över... jag tänkte först köra övningsgrejen, men när man väljer den så finns det ingenstans att starta den?! Man kan gå runt i olika flikar där, välja spelstil etc, men ingenstans kan man starta!
Men men, jag joinade en onlinematch istället och det var ju inte så jätteavancerat, även om det tog väldigt lång tid för mig att inse att jag inte kunde heala folk. Jag måste ha försökt heala minst ett tiotal personer som legat på marken och ropat efter hjälp. Tänk vad glada dom blir när dom ser mig komma springandes, sen ställer jag mig bredvid dom och i mina försök så sätter jag sprutan i mig själv och går sen besviken därifrån! Det var lika pinsamt varje gång också haha!

Redigerat av Unregistered5f833d6c, 07 januari 2010 - 23:38.
Postad 08 januari 2010 - 00:05
Men men, jag joinade en onlinematch istället och det var ju inte så jätteavancerat, även om det tog väldigt lång tid för mig att inse att jag inte kunde heala folk. Jag måste ha försökt heala minst ett tiotal personer som legat på marken och ropat efter hjälp. Tänk vad glada dom blir när dom ser mig komma springandes, sen ställer jag mig bredvid dom och i mina försök så sätter jag sprutan i mig själv och går sen besviken därifrån! Det var lika pinsamt varje gång också haha!
Haha, det gjorde jag med i början. Satt och var skitsur för gubben hela tiden stoppade in sprutan i sin egen arm istället för i den döendes!
Postad 08 januari 2010 - 00:09

Tycker fortfarande att LMGs ska göra mer skada dock

[EDIT: Stavning]
Redigerat av -Q-, 08 januari 2010 - 00:09.
Postad 08 januari 2010 - 00:45

Postad 08 januari 2010 - 08:25
Jag har knappt spelat nåt alls,för man är småbarnsförälder..hihihi
Men min lillebror sa att mig att iaf testa detta spel och wow vad skoj det var,dock helt usel på att styra gubben och hålla reda på alla knappar.
Men det lär man väl sig snart....
Jag har kopplat min ps3á till min projektor och sen på kvällarna har jag hörlurar på mig,annars fullt ös på hembiohögtalarna=)
Bilden jag kör med är 90" så spelat blir skit grymt=)
Annars kör jag med Samsung 866 vilket är också nice bild på=)
Hoppas ni inte blir sura på mig när jag spelar=)
Kolla efter asleepers.....eller håll er undan...hihihih
Postad 08 januari 2010 - 10:10
Tänk vad glada dom blir när dom ser mig komma springandes, sen ställer jag mig bredvid dom och i mina försök så sätter jag sprutan i mig själv och går sen besviken därifrån! Det var lika pinsamt varje gång också haha!
Hahaha, snacka om Skadeglädje!

jag har väl spelat lite drygt 2 timmar med SVER och jag tycker att styrkänslan är stel som f*n jag kan bara jämföra med BC2 betan som var det fps jag spelade innan detta som mest, jag kan inte förklara vad jag menar mer exakt men nånting känns skumt, och rekylen på sniperbössan är lite lustig också men jag har inte låst upp bipod än så länge, men det vete tusan om det blir ett köp av detta, jag ska ge betan ett par timmar till dock, för den 10 jan. är det ju "färdigbetat"

Postad 08 januari 2010 - 10:14
Ifall ni undrade vart jag tog vägen igår, så fick jag fick Error 5:5 och blev utkastad, vilket var första gången under en match denna vecka...Tack för matcherna ikväll, min PS3a bestämde sig för att inte vilja hitta mitt trådlösa nätverk längre, vetefan vad som hände. Domination var ju klart roligare med en MHB-squad
Tycker det känns som om den första delen av Domination är lite för lätt och den andra delen alldeles för svårt för anfallarna. Vi måste bättra på vår strategi att inta huvudmålet...
För övrigt kan jag kan nämna att Domination kartorna inte alls testades så mycket under closed-beta perioden. Så förutom att testa servrarna denna vecka, så skulle det inte förvåna mig om de passar på att balansera om Domination kartorna lite inför releasen.
Fr0ggeh, jag skickar en invite i kväll (givet att du spelar Valor).
Redigerat av random111, 08 januari 2010 - 10:21.
Postad 08 januari 2010 - 10:29

Ursäkta w3rsting, orsakade dig ett teamkill när jag spurtade fram till en byggnad och ställde mig framför en exploderande port. Borde förstått det för alla andra sprang ju därifrån när jag kom

Kommer bara spela betan ikväll också för imorgon skall jag på en 40 års-fest och på söndag är jag bakfull

Postad 08 januari 2010 - 10:48
Jag har ju missat att dom släpt betan!! Blir till att tanka ner det och läsa igenom denna tråd i helgen! För detta vill man inte gå misste om.
Hur länge kör de betan?
Postad 08 januari 2010 - 10:50
Jag har inget emot att det är som det är nu. Man får lära sig att hålla sig på behörigt avstånd från adapterade sprängladdningar, vilket man ser genom att symbolen på minikartan blinkar rött-blått. Blev dock själv sprängd massor med gånger igår...Lyckades också spränga mig själv med en port i en tunnel, behövde tydligen stå mycket längre ifrån porten än jag räknat med. Jag har sett på MAG forumet att det finns en del som tycker det är fel med teamkill vid explosioner av fasta laddningar eftersom man inte själv inte riktigt har koll på dessa. Själv tycker jag att man borde göra som i Killzone att folk bara dör av fasta laddningar men laddningar man har med sig (granater, truppminor mm) skall orsaka teamkill. Vad tycker ni?
Själva truppminan/fordonsminan vet jag inte om den ser annorlunda ut. Däremot så svävar det en blå symbol (som ser ut som en mina) en meter ovanför själva minan om den är våran. Om någon i squaden har "Explosives Detector", så har fiendens minor motsvarande röd symbol svävande ovanför sig. Så om du ser en mina utan en symbol ovanför sig så är det en fiendemina.En annan fråga hur ser man att en truppmina är våran eller motståndarens?
Till och med söndag.Hur länge kör de betan?
Redigerat av random111, 08 januari 2010 - 10:58.
Postad 08 januari 2010 - 11:05
Postad 08 januari 2010 - 11:29
Ursäkta w3rsting, orsakade dig ett teamkill när jag spurtade fram till en byggnad och ställde mig framför en exploderande port.
Haha, no worries.. det hände mig också ett par gånger när jag skulle springa in tillbaka i fighten och missade totalt att den skulle sprängas precis den sekunden (förlåt MadAbility). Det jag tycker är jobbigast är när man har bra chans att döda en motståndare, kommer upp på hans sida, sedan kommer en lagkamrat och springer FRAMFÖR och det slutar med att man först råkar döda lagkamraten och sedan kanske tom dör själv för man slutade skjuta och då har motståndaren hunnit se en. Det hände ett antal gånger igår.
Sedan tycker jag att de måste öka sensitiviteten betydligt.. jag kör med 100 och speciellt när man sitter i det där fordonet och skjuter (eller uppe på bunkern) så tar det ååååår att kolla runt. Det kanske är realistiskt då jag själv aldrig har styrt sådan, men jag blir galet irreterad på det. Även vill jag att den ökade sensitiviteten ska gälla när man springer vanligt med vapen, alldeles för långsamt som det är nu.
Jag tycker vi gör hyfsat bra ifrån oss på domination nu iaf, tycker spelet är roligt då man är så beroende av sina lagkamrater (mer beroende ju fler spelare det blir ofcourse) och märker nu att det blir vi som får vänta (?) på att de andra ska skjuta ned bunkrar osv. För jag tror det är ingen idé att vi hjälper till då vi kommer tappa vår plats.
Tycker överlag att det alltid är lättare att hålla defends, men att det kommer bli lättare att attackera när man vet spelläget bättre.
Kul att spela med er!
Postad 08 januari 2010 - 12:11
Postad 08 januari 2010 - 13:27
Tycker nog att man som anfallare ska hjälpa till att ta ner sin egen platons alla delmål innan man ger sig på huvudmålet. Det är kanske till och med så att man bör hjälp någon av grannplatonerna ifall de har problem. Men när man väl har tagit sitt huvudmål så blir det nog svårt att avvara speciellt många för att hjälpa till vid andra huvudmål.Jag tycker vi gör hyfsat bra ifrån oss på domination nu iaf, tycker spelet är roligt då man är så beroende av sina lagkamrater (mer beroende ju fler spelare det blir ofcourse) och märker nu att det blir vi som får vänta (?) på att de andra ska skjuta ned bunkrar osv. För jag tror det är ingen idé att vi hjälper till då vi kommer tappa vår plats.
Postad 08 januari 2010 - 13:53
PSN: MadAbility
Postad 08 januari 2010 - 14:17
I länken finns det även två tips som kanske kan vara intressanta att testa.
Att man inte vid attack dundrar in med APC:n för långt utan ställer upp den en bit ifrån som en spawn punkt. Tex vid Raven att man inte kör in genom porten vid bunkrarna utan bara ställer den vid bunkern. Om man spawnar därifrån är det ju inte så mycket längre till portarna än vid ett paradrop och strunta i det. För kör man in den längre in i striden så kommer den ounvikligen bli sönder skjuten. Problemet är att få de andra grupperna att spawna därifrån också.
Vid försvar så spwanar två vid APC:erna längst bak och köra fram en till strax bakom bunkern för att skjuta ned alla fiender som försöker sätta en sprängladdning där.
Redigerat av Yves, 08 januari 2010 - 15:32.
Postad 08 januari 2010 - 14:31
Postad 08 januari 2010 - 15:38
Funderar på att respecka och offra min Improved-Assult-Rifle-med-reflexsikte-och-ljuddämpare för att kunna använda Motion Sensor istället. Jag kommer inte hinna levla upp tillräckligt mycket tills på söndag för att kunna ha både och. Har använt Motion Sensor förut i Sabotage (där den är sanslöst effektiv), och skulle vilja testa om den är användbar även i Domination.
Postad 08 januari 2010 - 16:27
Själv specade jag om till assaultrifle och måste nog ändå erkänna att lmg gör lite mer skada, men assault rifle med silencer passar mig bättre som jag spelar nu. Är det lönt att uppgradera till det tredje assault rifle, eller kan man lika gärna behålla det andra?
Sen håller jag med om att domination oftast känns lite obalanserat beroende på var man är i banan så att säga.
Postad 08 januari 2010 - 16:27
Nej har ingen men hade funderingar på att skaffa en men lade poängen på annat iställt. Hur mycket väger den?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar