Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spel som du precis har spelat igenom

2102 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 January 2010 - 18:01

Filip_M
  • Filip_M
  • Forumräv

• 619 inlägg
  • 0
Lirade klart Army of Two i dagarna, ett stabilt co-op lir faktiskt. Kommer ihåg hur jag såg fram emot det när 2009s gryning stod för dörren. På grund av ekonomiska och tidsrelaterade problem så fick jag först sätta i skivan för någon vecka sedan, men visst var det kul. Trots att det kanske har blivit omsprunget av diverse samarbetsshooters. Kände mig lite instängd med begränsade vapen och så bara. Samt att min spelkamrat kanske inte hade de vassaste knivarna i lådan i alla lägen. :)

Med en hyfsad grafik, helt okej kontroll, stort spelvärde och mysig co-opfaktor trots min initiella hype så får den en hedervärd 8/10, förvånad över att jag kunde glädja mig över spelet i efterhand.

Redigerat av Filip_M, 03 January 2010 - 18:02.

Postad 05 January 2010 - 00:05

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
MW2 lirades igenom igår!

Kört 2 uppdrag innan jul o igår satte jag mig o spelade igenom det

Sjukt kul spel lite kort dock i SP läget.. Klarat 3 varv på Museet med .. Sen på 4 så dog jag av en Juggernuaght (hur det nu stavas)

Postad 08 January 2010 - 17:51

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
klarade precis ut lego batman 100%. faktiskt ett riktigt roligt spel. blev överraskad. nu kan jag lägga det åt sidan och ta mig an nästa spel =D

Postad 21 January 2010 - 00:18

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Batman - Arkham Asylum
Det här var verkligen över förväntan. Spännande, välgjort och Batman. <_<
Tur att jag inte spelade det förra året, det hade eventuellt petat ner Riddick till en andra plats. ;)
Synd på boss fighterna bara som kunde ha varit mer episka
Spoiler
, fast å andra sidan blev det oväntat istället, vilket kanske är ännu bättre.

Betyg: 10 / 10

Redigerat av Unregisterede32cf070, 21 January 2010 - 00:18.

Postad 22 January 2010 - 11:55

Unregisteredd9b2934e
  • Unregisteredd9b2934e
  • Lärjunge

• 257 inlägg
  • 0
Nötte precis klart mw2 på hardened.. Skoj skoj men fan va kort de kändes.. lirade lite igår sen la 20-30 min imorse o klatt. Lite synd men som någon skrev i början av tråden (cod4) så gör mp upp för det! =) Måste även säga att pure som följde med boxen var riktigt trevligt =) Påminde om SSX Tricky som jag också älskade haha.. Det är dock inte 100% avklarat!

Postad 22 January 2010 - 13:16

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

• 12146 inlägg
  • 0
har precis spelat klart assassins creed 2. bästa och roligaste spelet jag har lirat, fanns väl inget att klaga på förutom hoppmomenten ibland när man va stressad, då hoppade han inte som jag ville hoppa, men det var inte så illa så det drog ner betyget

betyg : 5/5

Postad 27 February 2010 - 15:15

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Har efter 50 timmar tagit mig igenom Demon's Souls. Jag älskar det, det fångar känslan i Ancient Domains of Mysteries och kanske även Arx Fatalis. Storyn är verkligen tunn, men milöerna och de få NPCer man träffar fyller ut det tomrummet med bravur trots att de egentligen bara hintar om en berättelse. Det som gör att jag inte saknar mer story i spelet är atmosfären i spelet. Boletaria känns bokstavligt talat som ****t på jorden, varken Sauron, Arch demon (Dragon Age) eller Reapers (Mass Effect) lyckades skapa eller hinta om den misär man ser i Boletaria.

Känslan av att lyckas i spelet är svåröverträffad i spelsammanhang, svårighetsgraden är helt perfekt och utförandet passar mig utmärkte då den belönar taktik framför snabba reflexer. Tyvärr gick jag upp på nätet och googlade på spelet och fick på så sätt redan på saker som man egentligen borde upptäcka själv. Spelet blev som följd alldeles för lätt under andra halvan. :P

Betyg: 10 / 10

Redigerat av Unregisterede32cf070, 27 February 2010 - 15:39.

Postad 28 February 2010 - 12:22

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0
Heavy Rain

Ljud/Musik: 7/10. (betyget dras ner på halvtaskiga skådespelarröster...)
Grafik: 8/10. (det är lite buggigt trots en patch, fastnar i möbler etc. Samt att vissa rörelser/ansiktsuttryck ser väldigt fula ut, det drar ner betyget...)
Story/Spelupplägg: 9/10.
Hållbarhet: 8/10. Trots flera olika slut och enorm valfrihet igenom så är spelet avklarat på väldigt få timmar, även på högsta svårighetsgrad. Man vill dock spela igenom det minst två gånger, det höjer betyget. Och trophy-hunting har fått en ny innebörd :P

8/10, givet köp. Ett sådant här spel kan inte "bara passera", trots en del missar.

Redigerat av Falcy, 28 February 2010 - 12:22.

Postad 01 March 2010 - 14:13

Unregistered7790dfc3
  • Unregistered7790dfc3
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0

Heavy Rain

Ljud/Musik: 7/10. (betyget dras ner på halvtaskiga skådespelarröster...)
Grafik: 8/10. (det är lite buggigt trots en patch, fastnar i möbler etc. Samt att vissa rörelser/ansiktsuttryck ser väldigt fula ut, det drar ner betyget...)
Story/Spelupplägg: 9/10.
Hållbarhet: 8/10. Trots flera olika slut och enorm valfrihet igenom så är spelet avklarat på väldigt få timmar, även på högsta svårighetsgrad. Man vill dock spela igenom det minst två gånger, det höjer betyget. Och trophy-hunting har fått en ny innebörd :)

8/10, givet köp. Ett sådant här spel kan inte "bara passera", trots en del missar.

Heavy rain som ovan, dock bästa jag spelat (men så gillar jag ju story). Enda spelet jag känt att jag vill spela om på mååånga år. Satt på helspänn och tappade inte intresset nånstans i princip. MEN ska ni spela så: 1. kör på svåraste 2. Bestäm dig för att inte starta om vad som än händer. Lagom stressande i vissa situationer när man är nära döden :D .Ljudet var bland det bästa jag hört i ett spel, allt lät "verkligt" i princip. Från att de satte ner koppar / slog igen dörrar till regnet. Du måste ha fel på högtalarna eller väger du in hur de säger saker och ting också (skådespeleriet)? :P

Måste säga 10/10 trots lite buggar här och där och brister i skådespeleriet på sina ställen. Men det var absolut inte dåligt heller om man jämför med andra spel.

Redigerat av Unregistered7790dfc3, 01 March 2010 - 14:18.

Postad 01 March 2010 - 22:02

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 2850 inlägg
  • 0

Ljudet var bland det bästa jag hört i ett spel, allt lät "verkligt" i princip. Från att de satte ner koppar / slog igen dörrar till regnet. Du måste ha fel på högtalarna eller väger du in hur de säger saker och ting också (skådespeleriet)? :)

:) :( Nej, jag har inga fel på mina högtalare.
Ta t.ex Battlefield: Bad Company 2 @War Tapes, där snackar vi ett spel med 10/10 på ljudet, det ger en "wow känsla".

Det finns inget som sticker ut i Heavy rain rent ljudmässigt, röstskådespeleriet är inte på topp och regn är inte ett svårt ljud att få till, koppar som sätts ner ska bara låta bra. Det är inget märkvärdigt med det. Märk väl, det är just röstskådespeleriet som är mindre bra och det drar ner betyget mycket, för min del.

Du måste vara lite kritisk, 10/10 är det bara inte värt, enligt mig.

Redigerat av Falcy, 01 March 2010 - 22:03.

Postad 01 March 2010 - 22:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Heavy Rain. Helt ok. Håller inte med alla hyllningarna dock. Det var på tok för kort för att kosta fullpris.
Hade det kostat 300 spänn hade det varit prisvärt.
Det får en 3'a av 5 av mig. Bra men otroligt hype'at.

Postad 01 March 2010 - 23:16

Unregistered7790dfc3
  • Unregistered7790dfc3
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Ja smaken är som baken som sagt :) Många älskar masseffect 2 och full pott i många tidningar. Tröttnade direkt på det personligen och gillade det inte alls. Beror ju på vad man är ute efter när man spelar såklart.

BF BC2 inkommer snart och visst är ljudet okej även där! Är ju dock en helt annan typ av ljud som inte kan jämföras. Ska man jämföra med verkliga smällar och kanoner så är det ju sjukt svårt att få det att låta så i hemmamiljö. Grymt besviken på grafiken :) Förhoppningsvis fastnar man för multiplayer ändå dock. Grafik är ju inte allt!

Vidhåller dock att "ljudeffektsmotorn" i heavy rain måste vara väl genomarbetad, även om ljuden inte är världens svåraste att få till. Men bara en så enkel sak som att en bilmotor eller fotsteg på ett trägolv ska låta naturligt misslyckas de med fatalt i många spel :( Eller som att en stereo i spelet spelar musik. Det ska låta som att du själv sätter på en stereo nånstans i rummet, men få lyckas ändå med detta.

Redigerat av Unregistered7790dfc3, 01 March 2010 - 23:22.

Postad 01 March 2010 - 23:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Ja smaken är som baken som sagt :) Många älskar masseffect 2 och full pott i många tidningar. Tröttnade direkt på det personligen och gillade det inte alls. Beror ju på vad man är ute efter när man spelar såklart.

BF BC2 inkommer snart och visst är ljudet okej även där! Grymt besviken på grafiken :) Förhoppningsvis fastnar man för multiplayer ändå dock. Grafik är ju inte allt!

Vidhåller dock att "ljudeffektsmotorn" i heavy rain måste vara väl genomarbetad, även om ljuden inte är världens svåraste att få till. Men bara en så enkel sak som att en bilmotor eller fotsteg på ett trägolv ska låta naturligt misslyckas de med fatalt i många spel :( Eller som att en stereo i spelet spelar musik. Det ska låta som att du själv sätter på en stereo nånstans i rummet, men få lyckas ändå med detta.

Tyckte inte ljudet var ngt märkvärdigt i Heavy Rain men jag irriterade mig inte heller på det så det är å andra sidan ett gott tecken. Musiken var trevlig och stämningsfull.
Som sagt hade det varit billigare hade det fått högre betyg. 7-8 timmars speltid för 6-700 spänn är på tok för dyrt. Finns ingen större anledning att spela det mer än en gång heller och det finns såklart inget annat att hålla en kvar som multiplayer. Ska man göra ett singelplayer spel så bör det iaf ha 20 timmars speltid.

Postad 01 March 2010 - 23:32

Unregistered7790dfc3
  • Unregistered7790dfc3
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Tyvärr är det få spel som både håller klassen och har lång speltid :( Assassins creed 2 och uncharted 2 spelades innan förresten. Även dessa spel håller toppklass! Mycket imponerad av hur de lyckats få bort de flesta bristerna och enformigheten som fanns i AC i uppföljaren. 9/10 till båda dessa spel med mina mått mätt. Även MW2 slänger vi upp bland 9orna. Dock alldeles för kort singelplayer tyvärr :/ Spelade igenom dessa nyligen när man hade mycket tid över. Alla dessa spelen fick mig att sitta klistrad och inte vilja släppa spelen förrän man klarat dem. Det är detta som för mig är det största kännetecknet för man har fått ett bra spel i handen!

Nu delar jag ju ut bara höga betyg, men det är ju också så att jag helt enkelt inte köper spel som jag inte tror att jag kommer att gilla :)

*edit justfan höll på att glömma dantes inferno som jag klarade för 2 veckor sedan också. Måste säga att det bara blev en 6/10 till det.Fastnade inte för det och kändes trist på sina ställen. Många roliga kreationer att spöa dock :)

Redigerat av Unregistered7790dfc3, 01 March 2010 - 23:45.

Postad 01 March 2010 - 23:33

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
lirade igenom red steel häromdagen. till en början har jag tyckt att det var ok, men när jag kom fram till näst sista bossen så försvann det lilla nöje som fanns kvar och jag började hata spelet istället. kontrollen är inte riktigt villig att göra det man försöker göra heller, vilket är ganska irriterande.

härligt att vara klar med det iallafall.

Postad 02 March 2010 - 00:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

lirade igenom red steel häromdagen. till en början har jag tyckt att det var ok, men när jag kom fram till näst sista bossen så försvann det lilla nöje som fanns kvar och jag började hata spelet istället. kontrollen är inte riktigt villig att göra det man försöker göra heller, vilket är ganska irriterande.

härligt att vara klar med det iallafall.

Precis min upplevelse :) . Tvåan kommer ju denna månaden.

Postad 02 March 2010 - 00:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0
Red Steel 2 lär vara betydligt bättre. Ettan hade riktigt märklig styrning.

Postad 02 March 2010 - 00:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Ettan hade riktigt märklig styrning.

Ja, fy fan =/.

maskan: Du skulle läst vad jag skrev om Dantes så kanske du hade hoppat det :)

Postad 02 March 2010 - 09:09

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Spelade genom Heavy Rain igår, mycket bra spel måste jag säga, ett par grafikbuggar, halvjobbig styrning ibland (då man går runt) och spelet frös för mig en gång, så lite tekniska fel, men i övrigt ett riktigt bra spel.

Storyn höll mig fundersam genom i princip hela spelet, väldigt välgjort osv.

Ska prova Taxidermist snart, då jag fick det att funka igår efter att ha läst runt lite, tydligen blev det fel på DLC:n om man tankat hem den innan official release (fick spelet en dag innan release från Webhallen)

Postad 02 March 2010 - 17:53

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
och där blev man klar med the conduit. ett bra fps, och riktigt bra kontroll. såhär ska fps liras på wii.
blev dock ganska besviken på slutet. men men. nu får jag se om jag ska försöka fixa achievementsen eller om jag går vidare till nästa spel istället.

får se om jag orkar köra igenom no more heroes. segt ;(

Postad 07 March 2010 - 20:13

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1141 inlägg
  • 0
Spelade just ut Assassin's Creed 2. ett kanonspel. Rekommenderas.

Postad 08 March 2010 - 00:06

Damocles
  • Damocles
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Avslutade Bad Company 2 SP tidigare idag och klart trevlig kampanj. Iofs är det ju MP man är ute efter med Battlefield, men det var en bra kampanj. Inte riktigt lika välpolerad som MW2, men klart bra story och lite roligare upplägg, inte alls lika hattigt som MW2. Och jag gillar klart humorn i BC2. Nu har jag inte spelat BC1 men har funderat på att traggla igenom det på consolen för skojs skulle faktiskt.

Postad 13 April 2010 - 18:34

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Bayonetta
Väldigt underhållande actionspel vars ENDA svagheter är de sexistiska inslagen (det underminerar Bayonettas annars sköna badassstil) och de glesa sparpunkterna. Det är inte OK med en timme mellan varje save. Fantastisk spelkontroll som lätt kan mäta sig med Ninja Gaiden.
9/10

Uncharted - Drake's fortune
Schysst "Tomb Raider"-kopia som inte riktigt når upp till de senaste spelen (Legends och Underworld) i serien som inspirerade det, men det beror mest på de långdragna och enformiga striderna.
7 / 10

Ninja Gaiden Black
Mycket bra. Förvirrande handling och en handikappad kamera, men det vägs upp av ett stridssystem som lämnar lite att önska. Vissa tråkiga bosstrider dock.
8/10

Redigerat av Unregisterede32cf070, 13 April 2010 - 21:42.

Postad 13 April 2010 - 19:32

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Det är inte OK med en timme mellan varje save.

Skojar du eller, det är ju typ 4 checkpoints på varje boss t.ex.

Postad 13 April 2010 - 21:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Han menar om man vill stänga av mitt i en bana, går det väl inte att göra och sedan starta vid en checkpoint?

Postad 13 April 2010 - 21:43

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Han menar om man vill stänga av mitt i en bana, går det väl inte att göra och sedan starta vid en checkpoint?

Precis och nej det går inte att börja mitt i en checkpoint så vitt jag vet. I så fall har jag helt misslyckats med att göra det och Bayonetta blir så gott som perfekt.

Postad 14 April 2010 - 09:52

Unregistered87c3dd8f
  • Unregistered87c3dd8f
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Final Fantasy XIII
Måste erkänna att jag är lite besviken på spelet. Tyckte storyn och karaktärerna verkligen sög efter ett tag. Vet inte om det var för rörigt eller om jag helt enkelt bara tappade koncentrationen, men till slut orkade jag inte längre bry mig. Och i varenade jäkla cut scene stönar karaktärerna som om dom vore med i en porrfilm. Det blir bara pinsamt till slut. Den japanska anime-kulturen är väl inget för mig antagligen, men jag har alltid gillat FF-spelen och önskar att dom kunde gå tillbaka till textade pratbubblor istället. För linjärt för att ens vara kul stundvis också. Kan inte tänka mig att det skulle gjort någon större framgång utan namnet Final Fantasy på förpackning...

Bad Company 2
Storyn var kanske inte den bästa. Men fan vad roligt det är när man kan skjuta sönder det mesta. Speciellt i multiplayer som är bland det roligaste jag spelat på senare tid.

Postad 14 April 2010 - 10:27

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Jag kanske inte stängde av spelet så ofta, inget jag tänkte på :)

Postad 14 April 2010 - 10:34

deeyay
  • deeyay
  • Forumräv

• 719 inlägg
  • 0
God of War III

Helt klart ett roligt och grymt spel men efter den första speltimman så gick det lite utför tyvärr och nådde aldrig riktigt upp till den där episka känslan som 1'an och 2'an hade. Saknade sjysta story inslag som i 1'an var bäst på, saknade feta bossfighter som 2'an hade. Det enda feta var
Spoiler

Kul spel, men lämnade mig dock ändå hyfsat besviken.

Redigerat av Zoiler, 14 April 2010 - 12:41.

Postad 14 April 2010 - 20:25

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Bioshock 2

Tillbaka i Rapture igen, och det mesta är sig likt. Visst har det gått ett par år, och några nyheter finns, men på det stora hela så är spelet alldeles för likt sin föregångare tyvärr. Miljöerna känner man igen, väldigt få nya områden att utforska och de flesta platserna man besöker ser mer eller mindre ut som varandra, saknade verkligen en stor trädgård eller något annat som bröt av. Även bland motståndarna var det verklig brist på variation, inte ovanligt att man mötte en splicer och hans 4 kloner. Visst har plasmid-missbruket påverkat deras yttre men de var individer där före och därför bör det finnas några olika utseenden i alla fall. De flesta motståndarna var också direkt fula, såg inte mänskliga ut på samma sätt som i första spelet vilket tog bort en hel del av spänningen, och inlevelsen. Även storyn var alldeles för lik första spelet, en ny antagonist visserligen och ett par moraliska val som dock verkade ha väldigt liten direkt effekt (tyvärr). Till och med slutsekvensen kändes fattigare, och klart mindre mäktig än i första spelet (även om den var svår att toppa), den enda trösten är att det finns en grym start för ett tredje spel på en ny plats? (hoppas kan man alltid).

Jag gillade förståts systemet med att kunna använda vapen och plasmider samtidigt, det var riktigt smidigt i de flesta situationer. Att man sedan fick nya och oftast varierade effekter av att uppgradera dem kändes också trevligt, vissa av plasmiderna imponerade (decoy, insect swarm) medan andra vart alltför lika (freeze, fire). Jag gillade att spelet hade med vissa platser/moment som förde tankarna till föregångaren, frysta rummet, fyren, doktorn, de inspelade meddelandena etc. Det kändes trevligt att besöka rapture igen, även om något mer varierade miljöer/banor inte hade skadat och lite mer utforskande hade varit kul. Min favorit-del av spelet var när man
Spoiler
. Efter att ha spelat 2:a spelet kan jag dock inte låta bli att undra om inte Rapture gjort sitt, om man inte ska spinna vidare på en ny värld. Att splicers som invaderar ett land eller en ö iaf, där du börjar i Rapture och flyr till ytan bara för att möta andra splicers där. Då folk bevisligen rest till och från rapture så borde det vara möjligt.

Jag skulle ge spelet 7/10, Bioshock är alltid Bioshock och min kärlek för Rapture lär inte sina i första taget. Dock kändes både fiender och miljöer återanvända väldigt ofta, och jag känner att något nytt behövs. Ett spel till med en Adam-samlande antagonist där du ska frälsa/samla little sisters i Rapture blir för enformigt, såvida inget revolutionerande händer. Bioshock 2 var ett trevligt spel, men lämnade också en del att önska.

Redigerat av Great_Grumbledock, 17 April 2010 - 19:13.

Postad 17 April 2010 - 21:29

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Saw

Det är ingen flla, du köper inte grisen i säcken, och det blev ingen sågning. Saw-spelet är ett licensspel med allt vad det innebär, störande kamera och oprecisa kontroller kombinerat med ett fåtal save-ställen som oftast är ologiskt utplacerade och alldeles för långt ifrån varandra.

Det sagt så är spelet riktigt kul. Visst är striderna direkt dåliga och kameran kan verkligen bråka, men i övrigt så är spelet riktigt bra, speciellt med tanke på att det är ett licens-spel. Storyn är mer eller mindre än kopia av den i 6:e filmen, med influenser från de tidigare. Precis som man förväntar sig så får man lösa pussel i massor och med stor variation, men även gillra fällor, göra moraliska beslut och slåss/skjuta. Miljöerna är ganska stora och oftast välgjorda, att utforska sin omgivning är en bra idé, men att se upp för riggade hagel kan vara livsnödvändigt då de oftast finns där man minst anar det. Grafiken är inte årets bästa, speciellt karaktärerna är lite småfula, men i övrigt så är banorna väldigt stämningsfullt gjorda och snyggt ritade.

Om man kan bortse från ett halvdåligt stridssystem och få sparningstillfällen så erbjuder Saw en gedigen story och god underhållning. Spelmomenten är mycket varierade, och pressen när klockan tickar nedåt mot ond, bråd och död är svår att beskriva. Känslan när man klarat sig ur ytterligare en dödsfälla är riktigt trevlig, något av en adrenalinkick, bara för att 5 minuter senare gå rakt in i en fälla.

Jag vill påstå att Saw-spelet trots vissa missar är riktigt bra. Långt intressantare och djupare story än de senaste filmerna, och varierat samt underhållande gameplay. Väldigt trrevliga utmaningar, och en bra känsla genom hela spelet som gjorde att det var lätt att leva sig in, och verkligen kämpa mot klockan. Jag ser med nöje fram emot en uppföljare ;)
7/10.

Postad 23 April 2010 - 21:15

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Ninja Gaiden II (X360)

Mycket bättre än jag väntade mig. Har mest läst om att spelet ska vara orättvist svårt, ha en kamera som som sabbar spelglädjen och ha fula miljöer. Jag tycker allt är överdrivet. Ja ibland är spelet orättvist, ja kameran suger balle och ja ibland är spelet inte jättevackert, MEN det är fortfarande oerhört roligt att leka ninja och hacka sönder andra ninjor och monster. T.o.m. Bayonetta och God of War får pisk (även om jag tycker att Bayonetta rent generellt är ett bättre spel) när det kommer till striderna. Suveränt helt enkelt. Gott om save points är det också. Tack! ;)

Betyg: 8 / 10

Metal Gear Solid 4

Förmodligen snyggaste spelet jag någonsin spelat. Hela inramningen med grafik, karaktärer, story, koncept och bossar saknar nästan konkurrens. Upplevelsen förstärktes rejält av att jag redan spelat de andra delarna i serien. Fantastiskt bra. Det enda dåliga jag kan komma på är spelkontrollen. Det här spelet är i den meningen raka motsatsen till Ninja Gaiden som hade en perfekt spelkontroll, men dålig inramning. Med en bra spelkontroll hade det här varit en klockren tia...

Betyg: 9 / 10

Redigerat av Unregisterede32cf070, 14 May 2010 - 23:30.

Postad 24 May 2010 - 21:50

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

• 2097 inlägg
  • 0
Uncharted 2

Snyggt som fan, klätta massa, pussla lite, snacka lite goja, skjuta ganska mycket, leta lite skatter. Mer av samma som ettan fast mer putsat. Jag är glad att jag lånade spelet och inte köpte det, för nu när jag kört igenom det en gång så känner jag mig klar med det. Multiplayer splelade jag lite grann. Jag vet inte, jag kör hellre Killzone 2 vilken dag som helst. Jag hade inga skyhöga förväntningar trots massiv hype men spelet gav mig precis vad jag hade förväntat mig; ett snyggt och kul spel, men inte mer än så.

Betyg: 7/10

Postad 26 May 2010 - 10:51

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Just Cause 2 Finns inte mycket att säga, ett skitspel helt enkelt. Intetsägande story, kort och halvdant huvuduppdrag, trista sidouppdrag som endast fungerar som en dålig anledning till att samla vapen- och fordonsuppgraderingar. Korkade fiendespawns som öses över en i varenda "location" man besöker. Allt möjligt bara spawnas upp framför ögonen på en, förresten; urdålig viewdistance. En enorm ö och några småöar att utforska, enormt och tomt på allt liv, det liv som finns verkar tämligen livlöst. Inte ett enda djur på på hela den tropiska övärlden???!! Förutom en kameleont på ett ställe då. Jag orkade få ihop 38% completion på detta spel, har sett allt som finns att se i detta spel, om och om och om igen, nu får det tamef*n vara nog.

Betyg 2/10 Spelkaraktären har ju trots allt en kool änterhake och fallskärm att leka runt med!

Postad 26 May 2010 - 11:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Betyg 2/10 Spelkaraktären har ju trots allt en kool änterhake och fallskärm att leka runt med!

Jag upphör aldrig att förvånas över hur mycket tid folk lägger på vad de kallar skitspel. 38% är några timmar det. Jag skulle aldrig spela Iron Man 2 i 20 timmar :(

Postad 26 May 2010 - 13:13

Unregistered7790dfc3
  • Unregistered7790dfc3
  • Lärjunge

• 301 inlägg
  • 0
Alan wake. Bra spel :( Nu ska det börjar på red dead redemtion!

Redigerat av Unregistered7790dfc3, 26 May 2010 - 13:13.

Postad 26 May 2010 - 16:00

Unregistered27bc6270
  • Unregistered27bc6270
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0
Pokémon röd! <3

har fångat alla nu och jobbar med att levla resterande 54 till level 100 :(

En solklar 10/10 för mig.

Postad 26 May 2010 - 16:25

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Pokémon röd! <3

har fångat alla nu och jobbar med att levla resterande 54 till level 100 :lol:

En solklar 10/10 för mig.

Röd? Hehe, det är ju typ originalet :( . Jag undrar när Pokemon ska göra striderna snabbare, blir ju något less på laddningsskärmarna.

Postad 26 May 2010 - 18:34

Unregistered27bc6270
  • Unregistered27bc6270
  • Användare

• 124 inlägg
  • 0

Röd? Hehe, det är ju typ originalet :( . Jag undrar när Pokemon ska göra striderna snabbare, blir ju något less på laddningsskärmarna.

Haha, japp :lol: röd + blå var de första (i alla fall i eu).

Jag skulle vilja se uppdaterade ljudeffekter, jag menar, det är samma ljud i pokémon röd som den nya pokémon heart gold... ge mig i alla fall en chans att stänga av det dumma ljudet! ;)

Postad 26 May 2010 - 18:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Ja inte mycket utveckling i den serien tyvärr. Ändå är det roligt =/.

Postad 26 May 2010 - 21:59

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Sådär så klarade jag Ninja Gaiden Sigma också. Min ranking är ca 13800. Hehe.
Känns överlag mycket mer slipat än Ninja Gaiden II, men jag saknar blodbaden... Några tråkiga bossar, meningslös story och en kass kamera drar ner betyget. Men väldigt nära perfektion ändå.

9/10

Postad 27 May 2010 - 11:15

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0

Jag upphör aldrig att förvånas över hur mycket tid folk lägger på vad de kallar skitspel. 38% är några timmar det. Jag skulle aldrig spela Iron Man 2 i 20 timmar :P

Ibland kan det ta tid att komma på att ett spel inte är något att ha ;) Nä, men jag står fast vid att JC2 är ett skitspel. Mest för att det kändes halvfärdigt; dåligt med utveckling. Trista uppgraderingar, kargt landskap att vistas i, men ändock lite roligare med ett sandboxspel än nåt linjärt skit som det fullständigt flödar över av i speldjungeln; vilket är en stor anledning till att jag fortsatte spela (slutade på närmare 50 timmar) hade inget annat roligare att spela. Jaja, jag har väl lite för mycket dötid över antar jag ;)

Postad 27 May 2010 - 13:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Ibland kan det ta tid att komma på att ett spel inte är något att ha ;)

Haha, om du spelat ett spel 50 timmar och anser det vara en tvåa på en tiogradig skala så måste du vara någon form av masochist ;)

Inte en chans att jag spelar något spel under 8/10 i 50 timmar =P.

Postad 29 May 2010 - 20:54

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Haha, om du spelat ett spel 50 timmar och anser det vara en tvåa på en tiogradig skala så måste du vara någon form av masochist :)

Inte en chans att jag spelar något spel under 8/10 i 50 timmar =P.

Hehe, jag har pinat mig igenom Grandia 2, Final Fantasy 4, 7, 8 & 10 samt Xenogears. Ingen av de är värd mer än 6 - 7 av 10, men det är nog en respektabel summa timmar involverat här. Huvva, vad jag har velat tycka om JRPG... :)

Postad 29 May 2010 - 22:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Mjo fast, 6 och 7.. det är ju lite acceptabelt men 2 är smärtsamt.

Postad 04 June 2010 - 10:58

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

Mjo fast, 6 och 7.. det är ju lite acceptabelt men 2 är smärtsamt.

https://www.minhembi...m/artiklar/2058

*HOST*

Postad 04 June 2010 - 11:37

Kamui
  • Kamui
  • Beroende

• 1316 inlägg
  • 0

Hehe, jag har pinat mig igenom Grandia 2, Final Fantasy 4, 7, 8 & 10 samt Xenogears. Ingen av de är värd mer än 6 - 7 av 10, men det är nog en respektabel summa timmar involverat här. Huvva, vad jag har velat tycka om JRPG... :D

Haha, du har ju verkligen gett det ett försök iaf! Jag skulle aldrig orka kämpa mig igenom något fps-spel så du ska ha en eloge för att du är ihärdig. FF7, 8 och 10 samt Xenogears är i mina ögon solklara tiopoängare. Åttan är snudd på bättre än sjuan IMO, men det är det inte många som tycker iofs.

Postad 04 June 2010 - 12:03

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0
God of War I
Köpte mig ett PS3 för ett par veckor sen, paketet med God of War III. Eftersom jag inte spelat ettan eller tvåan passade det utmärkt att inhandla remaken. Jag spelade igenom det på Normal och det var lagom svårighetsgrad för en tvåbarnsfar som inte lirat mycket dator/konsol de senaste fem, sex åren. Riktigt bra spel med bra balans på slakt av horder, problemlösning och videosnuttar. Kanske lite väl linjärt för min smak som gammal mudare/rpg-are men en trevlig bekantskap. Nu blir det till att spela igenom tvåan och trean när det blir tid över.

Postad 04 June 2010 - 13:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

https://www.minhembi...m/artiklar/2058

*HOST*

...Ett är ännu smärtsammare eller vad ? Varför hostar du -_-?

Postad 04 June 2010 - 22:03

Unregisteredbdbbb6aa
  • Unregisteredbdbbb6aa
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0

...Ett är ännu smärtsammare eller vad ? Varför hostar du -_-?

Visserligen var det pga recension du spelade spelet, och det kanske inte tog 50 timmar, men tänkte bara på din tidigare kommentar angående att spela spel, man ger så lågt betyg, så länge :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.