Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dead Space

349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Dead Space (51 medlem(mar) har röstat)

Skräckmätaren (som även fungerar som en sorts totalbetyg)

1. 1 (1 röster [1.96%])

Procent av omröstning: 1.96%

2. 2 (1 röster [1.96%])

Procent av omröstning: 1.96%

3. 3 (7 röster [13.73%])

Procent av omröstning: 13.73%

4. 4 (15 röster [29.41%])

Procent av omröstning: 29.41%

5. 5 (27 röster [52.94%])

Procent av omröstning: 52.94%

Rösta Gäster kan inte rösta
Dead Space (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 9.166666 (5) Inga priser

Postad 04 January 2009 - 21:23

torslanda423
  • torslanda423
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
... hade det gått att göra Round 2 med bibehållna uppgraderingar och prylar direkt på Impossible hade jag garanterat kört ett varv till. Nu känns det osäkert. Inte så pepp på samma svårighetsgrad en gång till som växande pansarvagn och Impossible från scratch tror jag helt enkelt inte att jag klarar (första varvet var på Medium).. Synd, spelet förtjänar ändå egentligen en omspelning.

Redigerat av torslanda423, 04 January 2009 - 21:24.

Postad 04 January 2009 - 23:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Jag sparar nog mitt andra varv tills dess att jag har ett 5.1 ljudsystem i hushållet. Stereo gjorde nog inte Dead Space rättvisa med tanke på hur alla applåderar ljudet...

Postad 10 January 2009 - 17:32

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Nu har jag vågat mig igenom det. En bana i taget fick jag spela. Sen stänga av, vänta en timme och sen känna efter om jag kunde spela mer den dagen eller om man måste vänta några dagar. Var länge sedan jag kände sån äkta rädsla, och det var skönt. Funderar på om man ska köra en Impossible-repa. Börja kan man ju iaf, även om jag säkerligen inte kommer så långt innan jag bryter ihop i fosterställning i soffan.

Sista banan var verkligen den sämsta dock. Och slutstriden var inte så rolig. Men det är väl smällar man får ta. Får nog ge spelet en 5:a iaf. Även om det inte är perfekt så är det riktigt skrämmande vilket det ska ha credd för.
9 av 10 skulle jag nog ge det på en större skala. Men eftersom vi kör till 5 så blir det 5.

edit: Just ja, jag passerade 10000 i GS på att klara Dead Space också. Grattis till mig!

Redigerat av C Upp, 10 January 2009 - 17:34.

Postad 11 January 2009 - 15:57

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0
Enligt VG charts så har spelet sålt ca 790000 enheter totalt än så länge. Jag hoppas det räcker för att vi ska få se åtminstone en välgjort uppföljare.

Postad 11 January 2009 - 20:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Medräknat PS3 och PC så blir det väl ca 1,5 miljoner. En tvåa är utannonserad, och blir säkert välgjord :lol:

Tycker gott det kunde fått sälja bättre dock, så bra som det är.

Postad 11 January 2009 - 20:50

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Tabbe att släppa nytt IP samtidigt som kända varumärken som Fallout/Gears/Fable. Fast nu när det är etablerat och med bra rykte i ryggen så borde 2 sälja riktigt bra. (Kan man hoppas)

Postad 12 January 2009 - 10:56

Rasken
  • Rasken
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Nu har jag så smått börjat ta mig igenom spelet för första gången. Spelar på hard. Grymt bra spel, grafik AI och framförallt ljudet är riktigt bra. Jag kan dock bara spela typ en halvtimme åt gången innan jag tänder lampan och släcker ner projektorn. Jag har bara spelat tre banor men blivit ordentligt skrämd (dvs hoppa till i soffan skrämd) för många gånger. Ljudet är helt klart det jobbigaste för personer med klena nerver. Så bra ljud helt enkelt.

Jag har läst igenom era tips när det gäller vapen och har nu maxat plasma cutterns damage. Men nu vill jag testa något annat vapen. Ett närstridsvapen skulle vara lämpligt. Jag har letat efter en ritning till forcegun, men utan framgång. Någon som kommer ihåg när den dyker upp i spelet?

Postad 12 January 2009 - 13:54

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

• 422 inlägg
  • 0
Läste för snabbt, sorry :)
Kommer inte ihåg när man fick den, jag körde med Plasma Cutter hela första omgången.

Postad 12 January 2009 - 14:05

Rasken
  • Rasken
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Läste för snabbt, sorry :)
Kommer inte ihåg när man fick den, jag körde med Plasma Cutter hela första omgången.

Ja, jag lär ju stöta på den numera mytiska Forcegun förr eller senare. Egentligen klarar jag mig bra med plasman, men jag läste nånstans att de olika vapnen i spelet är ganska speciella och balla, så lite vill man ju testa runt.

Sen är plasman ganska kass mot dom där smy critters-liknande krypen. Då saknar man ett vapen med mer Bang for the buck och blast-radie.

Postad 12 January 2009 - 17:33

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Kör på linegun istället om du inte hittar forcegun, de är bra på liknande sätt fast linegun kräver lite mer skill att använda. :)

Postad 12 January 2009 - 17:52

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

• 5006 inlägg
  • 0

Sen är plasman ganska kass mot dom där smy critters-liknande krypen. Då saknar man ett vapen med mer Bang for the buck och blast-radie.

Critters är väl inga problem, bara att undvika att "släppa ut" de :)

Postad 12 January 2009 - 17:59

adude
  • adude
  • Forumräv

• 654 inlägg
  • 0

Men dem ställena där dom redan är ute då? :wub: jaja man kan väll springa förbi dem

Postad 12 January 2009 - 18:21

Rasken
  • Rasken
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Jag visste inte ens att de var instängda. Japp, kanske ska testa linegun istället. Problemet är att jag är så förbannat rädd om mina noder och pengar så jag vill ju inte slösa bort dom på något buttericksvapen. Jag jobbar på att försöka bygga upp gubben till en Rambo-klon med fetingvapen så att jag slipper att skita i brallan hela tiden.

Postad 12 January 2009 - 19:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Ja, jag lär ju stöta på den numera mytiska Forcegun förr eller senare.

:wub:

Force Gun

Where do you find it: Chapter 4
After you reach the deck, use the elevator facing towards the front of the area
(the one with 3 levels you can access) and head up to level 3.
On the floor in the room you step out into should be the schematic
for the Force Gun.

Weapon cost: 11,000 credits.

Men tänk på att du inte kan använda Force Gun på långt eller medium avstånd, så vissa fiender måste du switcha till plasma cuttern mot. Dessutom finns det inte jättemycket ammo, så det lönar sig att köra plasma cuttern ibland för att spara FG-ammo.

Line gun är essentiellt en starkare och enklare att använda plasma cutter så den rekommenderas inte eftersom du redan har ett sånt vapen. Ännu sämre med ammo till den dessutom.

Vill du bli rambo så är det FG som gäller. De kunde lika gärna kallat den shotgun iofs :)

Edit: Vad gäller att slösa bort dina noder och pengar så får du mycket, mycket mer mot slutet. Men i början kan det vara bra att spara på rätt vapen. Förvisso så får man tillbaka en hel del av pengarna när man säljer ett uppgraderat vapen.

Redigerat av Zoiler, 12 January 2009 - 19:09.

Postad 12 January 2009 - 19:34

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Men tänk på att du inte kan använda Force Gun på långt eller medium avstånd, så vissa fiender måste du switcha till plasma cuttern mot.

Erkänn, du har inte hittat secondary fire-knappen va? :)
Secondary fire med Force gun är en sorts granatkastare, funkar bra på medium avstånd, jag använde den ofta när jag lyckades få flera fiender i en klump, den gör inte så mycket skada, utan uppgraderingar iaf, men dom ramlar omkull när man träffar med den så dom dör till slut, om du inte får slut på ammo först.

Postad 12 January 2009 - 21:22

Rasken
  • Rasken
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

:)
Force Gun

Where do you find it: Chapter 4
After you reach the deck, use the elevator facing towards the front of the area
(the one with 3 levels you can access) and head up to level 3.
On the floor in the room you step out into should be the schematic
for the Force Gun.

Weapon cost: 11,000 credits.

Done deal. Jag kollade faktiskt en guide på http://www.xbox360achievements.org/. Skulle förstås ha sökt på gamefaqs också. Thanks!

Postad 12 January 2009 - 21:41

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Erkänn, du har inte hittat secondary fire-knappen va? :)

Jag använde faktiskt, konstigt nog så här i efterhand, aldrig andrafunktionen på FG. Övriga vapen provade jag på, men inte på den. Lite underligt, kom aldrig på tanken att det fanns en andrafunktion på FG. Har läst om raketkastaren som tydligen ska vara bra i Zero Gravity då den fungerar som en rocketlauncher.

Postad 12 January 2009 - 23:59

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0

Jag använde faktiskt, konstigt nog så här i efterhand, aldrig andrafunktionen på FG. Övriga vapen provade jag på, men inte på den. Lite underligt, kom aldrig på tanken att det fanns en andrafunktion på FG. Har läst om raketkastaren som tydligen ska vara bra i Zero Gravity då den fungerar som en rocketlauncher.

Åfan, tänkte jag inte på, minns inte om jag använde den i zero gravity nån gång.

Är inte raketkastare och rocket launcher samma sak fast på två olika språk? :)

Redigerat av derpious, 13 January 2009 - 00:00.

Postad 13 January 2009 - 00:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Åfan, tänkte jag inte på, minns inte om jag använde den i zero gravity nån gång.

Är inte raketkastare och rocket launcher samma sak fast på två olika språk? :)

Jo, jag syftade på att den ju fungerar som en granatkastare utanför Zero Gravity, men i Zero Gravity blir den mer av en raketkastare eftersom ingen gravitation drar ned den.

Postad 13 January 2009 - 01:03

derpious
  • derpious
  • Guru

• 4346 inlägg
  • 0
Jo, jag förstod, ville bara bråka lite.

Postad 13 January 2009 - 05:16

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
The zoiler way :)

Postad 13 January 2009 - 14:16

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Bra spel med kul och varierade vapen, snyggt visuellt och bra story. Dock känner jag efter att ha klarat halva spelet att jag är lite besviken faktiskt. Både filmen och serien var riktigt läskig, välutvecklad, psykologisk zoombie-terror och jag hoppades att spelet verkligen skulle ge mig problem med vnerverna men icket. Välkommen till Ishimura, ta med dig ett gäng glada väner så du aldrig blir ensam eller paranoid. vi har även fixat så att belysningen fungerar bra på de flesta ställen så det inte blir mörkt och läskigt heller. De fiender du möter är mer fula än läskiga (utom bebisar), och låter mer som svårt berusade universitetsstudenter än domedagen.

Utöver detta kan du vara säker på att bara fiendens kropp kan attackera dig, ej avhuggna armar/huvuden etc. som det skröts så mycket om innan spelet släpptes. Den karaktär du spelar har utrustats med en riktigt bra rymddräkt som tyvärr gör att han rör sig mycket klumpigt och springer som en astmatisk sumobrottare (dvs lunkar knappt). I närstriderna är han helt värdelös och kan knappt slåss, så skjut eller spring (vilket du ej kan) när du möter fiender, om de är fler än 3. Kommer 4-7 fiender mot dig så hinner du dö långt innan du haft möjlighet att döda dem eller hela dig själv, då styrkorset är omöjligt att använda effektivt i detta spel iaf.

Att spelet hämtat inspiration från andra spelserier är inget fel i sig men vissa delar är lite väl lika. Dräkten som Isaac bär svårt inspirerad av dräkter från Hellgate: London, främst Templar klassen. Fienderna är i vissa fall en klart tillsnyggad version av Flod från Halo 3, speciellt tjockisen och de småttningar som den 'spyr' ut. Det större köttberget som man först möter på bryggan är snarlik fienden ur Gears of War som behövde smaka på Hammer of Dawn, men i alla fall inte för lik.

Dead space känndes redan i början av spelet väldigt bekant, som om jag besökt samma plats tidigare men som om det var länge sedan och mycket ändrats. Allt eftersom spelet gick vidare så kändes allt mer och mer bekant, tills det slog mig: Bioshock!

Hela Ishimura och Dead Space kändes som en klon av Rapture, det förlorade paradiset. Inte bara med alla döda/halvdöda 'människomonster' som gick runt, inte bara loggar (text, ljud, video) som berättade storyn, implementerandet av teknik i armen (dräkten) som gav förmågor som telekinesi och stasisfält. Till och med vissa scener/sekvernser var skrämmande lika som ex:

När man letade kaptenens lik och såg en kvinlig sjuksköterska som opererade i en döende/död person med en stor köttyxa medan personen/liket skakadeav våndor.
Samma scen i Bioshock möter du när du först besöker sjukhusvingen av Rapture där en galen doktor 'operarar' vilt i en patient medan blodet sprutar.

Tyvärr måste jag säga att denna upptäckt faktiskt sänkt spelvärdet för Dead Space. Jag är medveten om att få spel är unika och att man gärna lånar från vinnande koncept men att så uppenbart kopiera såväl handling som spelaätt, miljöer, nykelscener etc. är skrämmande! Att man 'hämtat inspiration' från hellgeta, helo och gears är väl okej men att duplicera bioshock, fast med ett nytt skin/en ny miljö, det kändes svagt. Med tanke på den mängd pengar som gått åt till att producera spelet så kunde de väl kommit på något eget?

Tyvärr så måste jag vidare säga att jag tycker att såväl Left 4 Dead som Bioshock erbjuder fler möjligheter till rädsla. Left 4 Dead är läskigast med sin mängd zoombier som kommer rusande, det ger äkta panik :P
Bioshock omges av en Kafka-känsla och är allt från läskigt, till skrämmande och obehagligt. Spelet i sig får det att krypa kalla kårar längst ryggraden oavsett vart man befinner sig, oavsett vad man gör. Detta upplever jag inte alls i tvålkopian Dead Space. De saker jag saknar/som borde åtgärdas för att göra spelet läskigt och skrämmande, såväl vid vissa ögonblick som illföra en läskig känsla hela tiden är följande:

1. Människorna, välkommen till Ishimura med hela din familj och alla vänner då vi garanterar att du aldrig behöver känna dig ensammen. Att man har ständig kontakt (fysisk, verbal) med andra människor gör att det aldrig blir läskigt, ensamt och möjligt att bli paranoid. (Bioshock, ensam i den döda stande och skräcken kommer krypande)

2. Ljuset, där bioshock erbjuder en mörk och dyster värld, där spänningen kommer direkt man simmat till fyrtorent, så är Dead Space och Ishimura väl upplyst, känns nästan välkomnande till och med. Istället för en mörk fd. idyll med mänskliga rester kringvandrande där du aldrig vet vad som väntar bakom nästa hörn erbjuds du en mysig värld där inget kan gömma sig. Bara i de mörkare rummen blir det lite läskigt, mer sådant.

3. Ljudeffekterna är välgjorda men ändå värdelösa. Plågade människorskrik, rop på hjälp, panik och domedagsliknande ljud (häxan i Left 4 Dead = kalla kårar rent ljudmässigt) varvat med tryckande tystnad och okända småljud av varelser som hasar fram i korridorerna vore något. Istället är allt ganska lugnt och tyst, de dfiender du möter låter mer som berusade universitetsstudenter än döda f.d. människor som representerar världens undergång (dvs inte läskigt alls). Snarast låter de ganska fåniga.

4. Designen på fienderna är varitonsfattigare än i Left 4 Dead (imponerande faktiskt), har du sett en bebis, har du sett alla och samma sak gäller för alla necros, vart är individualiteten??? Dessutom gör fiendedesignen sig bättre i film/serie än i spel då de (utom bebisar och de svarta, välgrillade) faktisk inte alls känns skrämmande. Visst ser de missbildade ut men inte nog för att skrämma, utan snarast ser de eländiga och löjliga ut.

5. Mängden fiender, är ett helt eget kapitel i Dead Space. Fienderna blir aldrig så många (4+) att man känner panik eller fruktar för sitt liv. Skulle du nu mot förmodan möta en större mängd fiender kommer du säkert att hinna dö innan du märkte att de fanns och inte alls hinan bli rätt. Jag kräver inte några massor, och i Bioshock kunde 2 pers vara nog för att skapa en tryckt känsla men i Dead Space upplevs inte hotbilden som så kompakt. Antingen är de få och jag överlever eller så är de många och jag dör (kanske), men jag känner mig aldrig hotad till livet och aldrig skräck över mängden/svårigheten med dem.

6. Styrningen av karaktären är undermånlig, han rör sig segt och onaturligt oavsett miljö (börjar dock bli van nu) vilket är riktigt irriterande. Funktionen som kallas att springa är ett skämt, han lunkar fram i vad som alla andra spel har som gånghastighet (seeeeegt). Slutligen är det fullständigt värdelöst att försöka slåss med en fiende, han svingar segt, träffar dåligt och gör minimal skada. Ska man ha möjlighet att misshandla en fiened sysiskt så ska det iaf vara dugligt effeektivt. Medför oftast att man blir påhoppad, måste mata på A etc.

7. När Man blir angripen av en fiende som 'hoppat på' Isaac så måste man hamra som en turk på A-knappen på mitt 360, vilket alltid medför en seriös livörlust. Varför inte implementera ett system som inte dödar finer och kontroll, typ en sekvens man ska trycka istället? Dessutom tar det alldelse för lång tid att mata på A om det finns fler än 1 angripare i rummet, och om man blir påhoppad av 2 dör man innan man tryckt nog ofta.

Slutligen ska jag väl säga tat det är ett bra spel, snyggt och kul, ser gärna en uppföljare eller 2. Dock är det i min värld mer ett spel i samma slakt-genre som Left 4 Dead och Unreal Tournament 3 än ett episkt spel som kan skrämma byxorna av dig men samtidigt tvinga dig att fortsätta spela som Bioshock. B)
Känns som de antingen kopierade för mycket eller satsaed på fel genre, iaf vad det gällde marknadsföringen. :wacko:

Postad 13 January 2009 - 14:32

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Det var ord och inga visor..Jag håller med dig till viss del. Men jag gillade DS mer än Bioshock just pga av kontrollen och vapen, som kändes bra mycket tightare. Bioshock hade lite väl mycket "yta", om än snygg sådan, men kunde nästan känns lite gimmick-artat ibland.

Redigerat av ljud, 13 January 2009 - 14:33.

Postad 13 January 2009 - 14:38

Rasken
  • Rasken
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Du får ett VG för ansträngningen och ett rungande IG för alla spoilers :P

Sen är det lite orättvist att jämföra med Bioshock hela tiden. Jag menar, det är klart att det finns likheter. Men ett genrespel är just det: ett genrespel. Personligen tycker jag ändå att Dead Space är hyffsat innovativt och fräsht. Och hur du kan avfärda ljudet som värelöst övergår mitt förstånd. Just ljudet och ljudefekterna är ju det som utan tvekan är top of the line i spelet.

Postad 13 January 2009 - 14:50

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Håller med om ljudet. Det absolut bäst mixade ljudet till dom spela jag kört, dessutom har det lite dynamik, vilket samtliga tidigare av mina spelupplevelser har saknat. I de flesta spelen är ljudmixen ett stort skämt.

Postad 13 January 2009 - 16:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Kunde inte läsa så mycket eftersom jag ännu inte spelat Bioshock, men ljudet har ju fått flertalet utmärkelser och jag anser det vara det bästa i ett spel hittills.

Springhastigheten, det är nog meningen att man inte ska kunna känna sig säker genom att trampa ifrån fienderna. Jag gillade den lite lägre hastigheten, fungerade fortfarande bra i nödsituationer, och riktigt häftigt när man har lite liv och staplandes (animationen ändras ju mer skadad man är) försöker fly samtidigt som man harklar blod innanför masken. Sen är det nog svårt att springa i den dräkten, som dock behövs p g a armor och rymden.

Postad 13 January 2009 - 16:33

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Bra skrivet, men vill kommentera då du har upplevt det ganska annorlunda än jag. :P

Både DS och Biosh. tar mycket mer från System Shock än varandra, de likheter de har är positiva.
Andra karaktärer har spelen ungefär lika många av, Bioshock har ju fler om jag tänker efter.
Håller med om ljuset, Ishimura var för ljust. 3an är väl en smaksak, men tycker det är underligt att du inte gillade ljudet då det brukar vara det som många tycker var det bästa med DS.
5. Tycker jag precis tvärt om, fienderna i dead space kunde ha ihjäl dig i två attacker och kom oväntat, vilket tvingade dig till en mer genomtänkt spelstil. I Bioshock så var det bara big daddy som kunde göra slut på dig så snabbt, honom kunde man dessutom välja när man vill anfalla.
6.+7. Han är en ingejör i en klumpig astronautdräkt, inte en space marine. Är du så nära att du måste in i handgemäng med något som uppenbarligen är mycket bättre än dig i närstrid så är det bara bra att spelaren blir straffad för sitt misstag.
Speciellt de QTEna där man blev
Spoiler
var ju välgjorda och bättre än vanliga QTE.

Postad 14 January 2009 - 10:02

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
3. Problemet med ljudet är att jag saknar de mänskliga delarna, lite som häxan i Left 4 Dead. Hennes skratt/gråt blir en otrolig bra paradow och känns därför skrämmande, lite mer mänskliga ljud vore fint i Dead Space. Personer som ropade på hjälp, necros som fortfarande gjorde mänskliga ljud (help...) eller nått, så man verkligen skulle känna att det var människor enb gång i tiden och inte bara något som muterat från ica's frysdisk.

5. Det jag menade var inte att fienderna var farligare i Bioshock, det är de verkligen inte. I dead Space kan ju vad som helst ta livet av en utan problem, så är det. Snarast så kändes de inte direkt skrämmande, en Big Daddy var ren respekt i dykardräkt medan ett vandrande lik i Dead Space var nog så farligt, men inte kändes så läskigt/skrämmande. Tror det har mycket att göra med hur de designats/ser ut, i Dead Space är det vandrande, fula, köttklumpar som ber om att dödas och det känns okej. Blir mer FPS som unreal än skräck och äventyr, i alla fall i min värld. Större mängd fiender vore ochkså bra, lite som flood eller Left 4 Dead där man ser mängden och känner paniken.

På något sätt så upplever jag inte den fysiska uppenbarelsen av necros i Dead Space som läskig, jag känner snarare ett behov av att slakta dem (skära av lemmar = slakt i min ordbok). Tror mycket beror just på att de ser väldigt lika ut, syns bra då det är upplyst och sällan överraskar en som spelare. Lite variation på deras utseende, lite mer svarta tentakler som sticker ut och kanske nån mer människa som förvandlas i realtid (du är aldrig säker) skulle betyda mycket för mig.

6/7. Visst förstår jag att det är en rymddräkt som är tung etc men...lite smidigare kan han väl ändå få röra dig? Han borde ju vara van, men som sagt börjar jag bli van, mest i början det kändes som att manuvrera ett fraktskepp ur Freelancer. Dock tycker jag fortfarande att han ska kunna röra sig lite snabbare (vid god hälsa dvs), inte för att kunna fly effektivt utan för att slippa lunka så segt när man ska ta sig en längre sträcka, det blir tråkigt. Tycker det borde vara möjligt, kanske någon funktion som i chrysis, snabbare men svagare och segare men starkare för att just slippa transportsträckor.

Postad 14 January 2009 - 10:13

PatrikLarsson
  • PatrikLarsson
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Smaken är verkligen olika..

Jag tycker Dead Space är riktigt otäckt , speciellt med surround.
Får köra spelet i omgångar för att inte bli utmattad :)

I vissa öppnare miljöer hör man folk som skriker långt bortifrån.. läbbigt.

Så kände jag aldrig i Bioshock som kändes lite mer surrealistiskt (men också bra).

/Patrik

Postad 15 January 2009 - 14:30

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

• 3878 inlägg
  • 0
Tänkte bara börja att säga att det här spelet är ett av de bästa spelen jag spelat på sistone, ibland är det knappt man kommer mellan savestationerna innan man måste ta en paus :)

Några frågor :

1. Gold conductor eller vad det heter, kan man använda dom till nåt annat än att sälja av för pengar?
2. Vissa dörrar är ju låsta så att man behöver använda "noder" för att komma in, ska man skita i det och uppgradera vapnen istället eller finns det någon dörr man "måste" in i för att inte missa viktiga uppgraderingar eller dylikt?

Postad 15 January 2009 - 14:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

2. Vissa dörrar är ju låsta så att man behöver använda "noder" för att komma in, ska man skita i det och uppgradera vapnen istället eller finns det någon dörr man "måste" in i för att inte missa viktiga uppgraderingar eller dylikt?

Jag vet inte med er, men jag tyckte aldrig dörrarna gav mer än vad man "betalade" för dem. Kanske är de till för ifall man absolut måste få mer ammo och health för stunden och därmed vill slösa bort sina noder.

Postad 15 January 2009 - 15:08

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

• 958 inlägg
  • 0

Jag vet inte med er, men jag tyckte aldrig dörrarna gav mer än vad man "betalade" för dem. Kanske är de till för ifall man absolut måste få mer ammo och health för stunden och därmed vill slösa bort sina noder.

Jag tyckte nog att det lönade sig. Jag räknade på ett par ställen och då "tjänade" man på att gå in.

Edit: Kanske är så att det bara lönar sig att gå in i vissa rum...

Redigerat av Unregistered4a9b099f, 15 January 2009 - 15:10.

Postad 15 January 2009 - 15:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
När jag räknade så tyckte jag majoriteten gav nettoförlust. Kan det var random?

Hmm, nä det är det nog inte. Men jag gick väl inte ens in i hälften så jag vet inte.

Redigerat av Zoiler, 15 January 2009 - 15:50.

Postad 15 January 2009 - 15:54

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
De rummen är random.

Postad 15 January 2009 - 16:24

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Det ligger ofta schematics i de rummen dessutom.

Postad 15 January 2009 - 17:20

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Jag pröjasde gladeligen en Node för ett sånt rum vid ett tillfälle:
Spoiler
Sen var jag i princip helt tom på ammo.

Redigerat av ljud, 15 January 2009 - 17:20.

Postad 28 January 2009 - 14:40

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Grymt kul spel! Grym stämning, grym grafik och bara allmänt grymt! :)

Dock vet jag inte om jag tycker det är så svårt som folk säger. Spelar ifs bara på medium just nu men har inte haft några problem och är på chapter 4. Tänkte spela på svåraste sen (insane/expert eller vad det nu heter) eftersom det inte låses upp förren man klarat spelet en gång. Hoppas på lite mer utmaning då!

Postad 28 January 2009 - 15:53

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Tycker folk det är svårt?

Postad 28 January 2009 - 16:31

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

• 442 inlägg
  • 0
Fått det intrycket av tidigare inlägg plus andra sidor.

Postad 28 January 2009 - 18:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
´Kej. Tycker inte jag heller. I början är det lite "svårt" (skulle snarare säga perfekt balanserat i början), men det avtar ju mer man lär sig om spelet och ju starkare man blir. Sen beror det såklart vilken svårighetsgrad man kör på. Körde på hard och om man jämför med Ninja Gaiden på Warrior så var det väl ungefär dagis. Och t o m Lifter klarade ju impossible.

Så allt är ju relativt :)

Postad 28 January 2009 - 22:35

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
t.o.m?

o_O

Impossible is definently possible.

Postad 28 January 2009 - 22:39

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

t.o.m?

o_O

Owned :)

Postad 29 January 2009 - 04:28

Great_Grumbledock
  • Great_Grumbledock
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Spelet var riktigt kul, storyn var bra (om än slutet var förutsägbart) och det är klart möjligt att man kommer att spela igenom Dead Space igen. Riktigt snygg, den där level 6 military suit förresten :)
Som jag tidigare nämt så kände jag inte skräcken i detta spel, snarast kändes det som en blandning mellan splatter (unreal tournament) och äventyr (tomb raider) så på den punkten är jag lite besviken. Läskigast var enligt mig i början när det rasade fiender ner från taket, ett par stycken jagade dig och du var inte ens säker i hissen, det var skrämmande. Sedan försvann rädslan och det blev mer barmhärtighetsmördande av de fula necro-sakerna än skräck för att de skulle döda mig.

Framförallt så kändes det som om döden var för snabb och smärtfri, ingen plåga, inget långsamt slut där du i panik desperat försöker rädda dig. Snarast så tyckte jag man dog för 'enkelt/fort' när/om man nu dog. SKulle gärna se en längre dödskamp, där spelaren är mer aktiv och som tar ett tag än en 5 sekunders filmsekvens. Sedan tyckte jag det var lite klumpigt system för att ta sig till inventory och ta ett medpack vid stressade situationer, menyn var lite för seg. Men det är väl en vanesak och snarast ett påpekande om att man aldrig ska försätta sig i en situationen där man har lite liv kvar. :)

Dock var spelet riktigt underhållande, jag gillade vapnen (speciellt Force Gun, vilken power!!!) och storyn var bra. Spelet blev aldrig tråkigt utan underhöll, lite för lite skrämmande moment enligt mig, men då kanske jag hade för höga förväntningar också. Tror helt klart att lite mer mänskliga varelser vore mer skrämmande och kanske större utseendemässig variation på fienderna (kvinnor, korta, tjocka, långhåriga etc) vore också trevligt :)

Postad 29 January 2009 - 07:48

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

• 1495 inlägg
  • 0

Sedan tyckte jag det var lite klumpigt system för att ta sig till inventory och ta ett medpack vid stressade situationer, menyn var lite för seg.

Hoppsan! Det borde finnas en achievement för att spela igenom hela spelet utan att använda heal-knappen (X har jag för mig?). Jag hittade inte den knappen i början heller men har du tagit dig igenom hela spelet utan den så är det ju ganska imponerande faktiskt. :)

Postad 29 January 2009 - 12:12

w0mbat84
  • w0mbat84
  • Användare

• 172 inlägg
  • 0
Shit säger jag bara, började spela dead space nu idag, och vilken jäkla stämning. Ljudet är ju verkligen helt fenomenalt. Var tvungen o ta en paus nu efter lite mer än en timmas spelande, mina nerver klarar inte detta i för stora portioner i guess ^^

Postad 08 March 2009 - 19:18

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0

Jag pröjasde gladeligen en Node för ett sånt rum vid ett tillfälle:

Spoiler
Sen var jag i princip helt tom på ammo.

Jag är på samma ställe som dig och i samma sits men jag har ingen nod, lite jobbigt att slå sig fram :)

Postad 08 March 2009 - 19:31

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

• 882 inlägg
  • 0
visst är det bäst....

Postad 20 April 2009 - 15:32

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0
Brukar normalt inte gilla figurer, men denna var cool.

Postad bild

Postad bild

Postad 20 April 2009 - 15:34

maximm
  • maximm
  • Guru

• 4105 inlägg
  • 0
Fan va dålig kompis du är igge, du hör aldrig av dig längre.

Postad 10 June 2009 - 14:10

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

• 347 inlägg
  • 0
Play.com släpper 3 olika action figures från Dead Space i augusti till ett ganska så acceptabelt pris. Titta.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.