Xbox 360 eller PS3
1171 svar till detta ämne
76 relaterade trådar
Officiell Tråd- Xbox 360 (5039 inlägg)
|
4 år sedan
|
.-*- Min Hembio Clan -*-. (8045 inlägg)
|
5 år sedan
|
Playstation Store (2597 inlägg)
|
7 år sedan
|
Blu-ray för 2:35:1 (2D & 3D) med subtitle shift (19 inlägg)
|
7 år sedan
|
HDMI CEC/Bravia Sync kabelberoende? (1 inlägg)
|
7 år sedan
|
* Officiell tråd - Playstation 3* (8507 inlägg)
|
9 år sedan
|
Officiella FIRMWARE-tråden [PS3] (1979 inlägg)
|
9 år sedan
|
Min ps3a dog, YLOD! (443 inlägg)
|
10 år sedan
|
PS3 Information (120 inlägg)
|
10 år sedan
|
Xbox 360- Problem (2051 inlägg)
|
10 år sedan
|
PS3 Mediaserver - PMS (2831 inlägg)
|
11 år sedan
|
Yamaha RX-V463, hur koppla ihop? (70 inlägg)
|
11 år sedan
|
Hur mycket låter era PS3:or? (4857 inlägg)
|
11 år sedan
|
Sony 55W905A 3D som spökar? (inte ghosting) (5 inlägg)
|
11 år sedan
|
Hjälp en amatör att fixa vardagsrummet! (16 inlägg)
|
12 år sedan
|
HDMI CEC/Bravia Sync hjälp (1 inlägg)
|
12 år sedan
|
Blu-ray från PS3 till förstärkare till projektor ger vita prickar (1 inlägg)
|
13 år sedan
|
EPSON TW3500 och PS3 (4 inlägg)
|
13 år sedan
|
PS3 som Blu-ray spelare (1237 inlägg)
|
13 år sedan
|
Ny på PS3 (26 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3+3D tv (46 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3 Slim med oljud i fläkten (354 inlägg)
|
14 år sedan
|
Inget blacker-than-black (18 inlägg)
|
14 år sedan
|
Ska min receiver eller TV koda av bild? (5 inlägg)
|
14 år sedan
|
Call of Duty 5 (1976 inlägg)
|
14 år sedan
|
Vilken modell av PS3 har Du? (62 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3-uppdatering ger 3D-möjligheter (51 inlägg)
|
14 år sedan
|
Hjälp en idiot! Koppla Pc, ps3, tv & receiver. (4 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3 via HDMI till Panasonic PX80 -> Flimmer (2 inlägg)
|
14 år sedan
|
Ny PS3 revision släppt (129 inlägg)
|
14 år sedan
|
Erbjudanden på PS3 (384 inlägg)
|
14 år sedan
|
Elgiganten har tagit bort Xbox 360 ur sortimentet (64 inlägg)
|
14 år sedan
|
PS3 slim 120GB pris (916 inlägg)
|
14 år sedan
|
Bästa stället att importera ps3? (424 inlägg)
|
15 år sedan
|
Xbox 360 "Jasper" (734 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3 Media Server - Filmomslag (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
Onkyo TX-sr607 HDMI Problem (6 inlägg)
|
15 år sedan
|
Värde på Xbox360 paket? (20 inlägg)
|
15 år sedan
|
GTA 4 online PS3 (2 inlägg)
|
15 år sedan
|
Smalare Blurayspelare? (4 inlägg)
|
15 år sedan
|
Hjälp: Val av DVD-spelare till Samsung LE40B755 (14 inlägg)
|
15 år sedan
|
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg)
|
15 år sedan
|
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
Prissänkning Xbox Elite 360 (56 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3 Slim (CECH-2000) (1021 inlägg)
|
15 år sedan
|
PS3 slim och bravia sync (13 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung BD-P1500 vs Panasonic DMP-BD35 vs PS3 (36 inlägg)
|
15 år sedan
|
En PS3 två TV-apparater (12 inlägg)
|
15 år sedan
|
Playzone Europe AB anmälda för bedrägeri efter några veckor med ny ägare (842 inlägg)
|
15 år sedan
|
Playstation 3 - från annat land (50 inlägg)
|
15 år sedan
|
Hur koppla hdbox, reciever, tv, projektor, dvdinspelare, PS3? (0 inlägg)
|
15 år sedan
|
Sony sänker priset på Ps3 (95 inlägg)
|
15 år sedan
|
Yamaha RX-V463, några frågor (17 inlägg)
|
15 år sedan
|
Tips: Formatera USB-hårddisk större än 32GB med FAT32. (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
Nybliven XBOX 360 ägare (55 inlägg)
|
16 år sedan
|
Panasonic Pv60 ingen bild på hdmi (8 inlägg)
|
16 år sedan
|
Billigaste PS3an? (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Streama trådlöst med mediaplayer 11 till PS3:an (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
10 orsaker varför PS3 kommer bli ledande (1040 inlägg)
|
16 år sedan
|
Sennheiser PC350 till xbox360 ? (1 inlägg)
|
16 år sedan
|
Bästa Blu-ray spelarna (21 inlägg)
|
16 år sedan
|
Xbox 360 Pro 60gb version (151 inlägg)
|
16 år sedan
|
PS3 80Gb (330 inlägg)
|
16 år sedan
|
Bra hemmabiopaket till PS3? (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
2-kanalsljud via PS3 (2 inlägg)
|
16 år sedan
|
Onkyo 606 och PS3:a (21 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hur mycket för en Playstation 3 60gb? (21 inlägg)
|
16 år sedan
|
ps3 (12 inlägg)
|
16 år sedan
|
Import från England (1 inlägg)
|
16 år sedan
|
Nya XBOX 360 Arcade! (167 inlägg)
|
16 år sedan
|
Importera PS3 från USA (5 inlägg)
|
17 år sedan
|
Xbox 360 prissänkt (298 inlägg)
|
17 år sedan
|
PS3 spelar inte nästa låt (6 inlägg)
|
17 år sedan
|
Xbox 360 Premium -> Elite? (45 inlägg)
|
17 år sedan
|
Xbox 360 Elite är släppt (824 inlägg)
|
17 år sedan
|
Köpa Xbox 360 Elite. (65 inlägg)
|
17 år sedan
|
Postad 29 september 2008 - 08:22
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Kanske lite av ett sidospår:
Hade absolut inte köpt xboxen förrän det släpp 65nm GPU, vilket bör bli när som helst. Maskinen låter ju för jävligt rent ut sagt. Man får ju huvudvärk för mindre. Förhoppningsvis så låter den kommande modellen mycket mindre. Fast å andra sidan vill man ha ett extra "låtande" element hemma så får man ju ett på köpet ;-) PS3 är ju som en viskning i jämförelse och den tänker jag ändå byta ut eftersom IBM börjar tillverka Cell i 45nm nästa år. 80W energiförbrukning istället för 200W som på min 90nm maskin.
Tacka vet jag de gamla konsollerna: SNES, Sega-16bit, PSX... De lät inte ett smack ;-)
Ja det bästa är ju att vänta i evighet så har man ingen maskin alls som låter  Allvarligt talat så låter PS3 generellt mindre än X360 men det finns faktiskt nya X360 som låter väldigt lite. Däremot i mitt test så lyckas PS3 skala upp DVD mycket bättre i mitt tycke.
Postad 29 september 2008 - 08:38
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Man kan ju sammafatta 11 sidors inlägg med att alla är ganska nöjda med sitt val.
Det enda negativa som sägs verkar vara om det man inte har
Postad 29 september 2008 - 08:48
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Så ett spel med "tecknad" stil är per automatik fulare än ett med mer "realistisk" grafik?
Har väl aldrig sagt att det är fulare bara för att det är tecknad stil. men alla pratar om hur fantastiskt det spelet är. men sätt det jämte Gears 1 och jämför allt så inser ni snart att det inte är såååå fantastiskt. och ändå är gears ca 1 år äldre.
Postad 29 september 2008 - 09:04
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Fördelar Xbox *Xbox 360 har överlägset fler och bättre spel *Skönast handkontroller + rumble *ONLINE som fungerar - ps3 folk som säger att PSN fungerar bättre online ljuger eller vet inte hur bra xbox live är i jmf. 270 kr för ett år om man köper live från staterna. *Upskalar DVD till 1080i, 99 % av befolkningen skiljer inte detta från en blåstråle *Superb media extender - slår PS3 med hästlängder *Snyggast grafik - inget snack om saken - för bevis, se Eurogamer.net :s 14 Face offs mellan PS3 och Kryssbox där de jämför alla multiplatform titlar. Sen att Gears (med 2 år på nacken) fortfarande är snyggare än allt ps3 kan showa, det visar ju lite. *Billig - otroligt mycket för pengarna.
Det börjar bli lite tröttsamt med dina trollinlägg. Du vet uppenbarligen väldigt lite om PS3:an.
Postad 29 september 2008 - 09:08
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Boxens lineup är ju betydligt starkare än ps3...
Eller så är PS3:ans lineup betydligt starkare...smaksak som sagt. Rätt mycket av det du säger i din lista ovan som är enbart smaksak, men ändå uttrycker du dig som om det vore fakta. *Xbox 360 har överlägset fler och bättre spel Fler ja, bättre? Smaksak. Det som du tycker är bäst kanske jag spyr galla över, och vice versa *Skönast handkontroller + rumble Även PS3 HK har rumble, hur bekväm den är är smaksak. *ONLINE som fungerar - ps3 folk som säger att PSN fungerar bättre online ljuger eller vet inte hur bra xbox live är i jmf. 270 kr för ett år om man köper live från staterna. Online funkar väl på PS3 med, med fördelen att det är gratis. Mkt möjligt att 360 online funkar bättre dock, har jag ingen åsikt om *Upskalar DVD till 1080i, 99 % av befolkningen skiljer inte detta från en blåstråle På vilket sätt är det här en 360 fördel? Om nått har 360 här snarare en nackdel. *Superb media extender - slår PS3 med hästlängder Kanske det, aldrig provat den. På vilket sätt är den hästlängder bättre? *Snyggast grafik - inget snack om saken - för bevis, se Eurogamer.net :s 14 Face offs mellan PS3 och Kryssbox där de jämför alla multiplatform titlar. Sen att Gears (med 2 år på nacken) fortfarande är snyggare än allt ps3 kan showa, det visar ju lite. I snitt snyggast tredjepart-lir ja, när det gäller AAA-lir är det väl desto jämnare och det blir mer en fråga om tycke och smak. Personligen tycker jag det finns rätt många lir som är trevligare att titta på än Gears *Billig - otroligt mycket för pengarna. Ja det är iaf lite pengar, om man nu inte oxå ska köpa en separat blålaser spelare så...som du rekommenderar.
PS3 har ett liknande fel med blåstråle läsare som slutar fungera pga att de satte billigare komponenter i den jämfört med standalone.
Skulle vilja se siffror på failure rates blålaserfel vs RROD innan man börjar prata om liknande fel. Desamma gäller föresten blålaserfel i PS3 vs standalones. Funktions och prestandamässigt är de flesta budget standalones iaf sämre än PS3. Personligen tycker jag valet mellan PS3 och 360 är rätt lätt. Man tar iförväg reda på vilken som har flest/bäst spel (ute nu och på G inom överskådlig framtid) man är intresserad av och samt kollar på övriga funktioner som kan vara av intresse. Sen väljer man det som faller en i smaken, svårare än så är det inte. Eller båda två om man har problem med att välja. Finns rätt lite FAKTA man kan peka på att den ena eller den andra är bättre. Själv har jag 0 anledning att köpa en 360, precis som nån annan har 0 anledning att köpa PS3. Vilket är helt ok, båda två. JockeJ>> Man kan ju sammafatta 11 sidors inlägg med att alla är ganska nöjda med sitt val. Det enda negativa som sägs verkar vara om det man inte har
Precis. Lyssnar man på sig själv kommer man granterat bli nöjd. Det är när man börjar lyssna på andra som det kan gå dåligt...
Postad 29 september 2008 - 09:46
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Det börjar bli lite tröttsamt med dina trollinlägg. Du vet uppenbarligen väldigt lite om PS3:an.
Jag vet mer om PS3 än du tror. Detta är verkligen inga trollinlägg men jag blir så jäkla irriterad på när folk försöker lura andra att köpa en PS3 för en massa pengar med löften om gröna skogar. Satt senast i fredags kväll och kollade på PS3, spel enligt ägaren som var de snyggaste på den (BF:BC och Call of Duty 4) och trots att detta var på en 46" FULLHD lcd så kan jag inte påstå att det var snyggare än samma lir på min kryssbox elite. Jag var länge intresserad av att köpa PS3, men jag ångrar inte mitt kryssbox val en enda sekund. Kryssboxen är 100% Windows Media center kompatibel, nåt som mig veteligen INTE ps3 är. Kryssbox var först med 2.0 media center kompabilitet. PS3 är byggs som media CENTER, något de flesta inte behöver ett extra, de har ju redan dator. 360 är byggd som media center EXTENDER (givet att PS3 KAN detta också, men har som sagt inte full komp.) Vem köper ett media center med 80gb hårddisk? Vill alla de som köper en PS3 byta hårddisk direkt för att den som medföljer är för liten (power users gör det säkerligen)? Glömde en sak i min lista innan, kryssbox slipper man installera spelen till HD för att överföringen från disk spelaren är för långsam (på bekostnad av en högljuddare DVD spelare 16x). 2-8 gb i installation till HD på upp emot 14 minuter är inget JAG tycker är acceptabelt på en KONSOL. Jag har 50 spel på DVD till mina kryssboxar och om jag skulle ha alla dessa installerade på PS3 så hade det ju gett mig (om vi säger genomsnitt 4 gb) 200gb i installation. Utöver detta ska filmer, demos och nätköpta spel också få plats.
Postad 29 september 2008 - 09:47
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Tidigt att säga så tycker jag. Titlarna till PS2 verkar bara ha blivit bättre och bättre för varje år som gått. Vad är det som säger att den här generationens konsoler inte kommer att erbjuda samma evolution bland sina titlar?
Nu är inte jag ens hälften så insatt som många andra i tråden är men är det inte lite samma sak med ps3an som det var/är med ps2an, att verktygen till spelutvecklarna blir mer och mer användbara och därför kan dom, inte bara utveckla spelen primärt på ps3an utan också utnyttja hårdvaran "bättre"? Jag själv har en 360 (köptes sommaren 06 och ja, den har fått en RROD men är tillbaks i svängen efter en tysklandsresa) och hade väl egentligen tänkt mig en ps3 men i samband med att jag köpte min tv så ville jag ha något "godis" till och då fanns det "bara" 360. Senare motiverade (för mig själv) mitt köp ytterligare med att ps3an var dyr (vilket den är/var) och att dom olika exklusiva titlarna för respektive konsol inte skulle bli speciellt många (där måste jag säga att jag var ute och fiskade ganska rejält  ) Jag är helnöjd med min 360, visst det är lite surt att ms tar betalt för live och att den inte har stöd för fler filformat men det känns inte som att jag skulle byta för dom anledningarna (jag har aldrig ens testat en ps3a) Det som känns lockande med ps3an är att den har bluray men det är inte för mig avgörande att köpa en konsol för det. Min fundering är också att "först ut vinner kriget", dvs ms körde ut 360n (som inte riktigt var klar tycker jag med tanke på RROD problemen) för att vinna mark genom att vara snabbt ute (mig själv bla) och det samma gäller nästa generation också, först ut "vinner". (i dom här funderingarna räknar jag inte in wiin eftersom det är 2st gamecubes ihoptejpade  )
Redigerat av Topper Harley 77, 29 september 2008 - 09:49.
Postad 29 september 2008 - 09:57
JockeJ
-
JockeJ
-
Beroende
-
-
1 482 inlägg
Jag vet mer om PS3 än du tror. Detta är verkligen inga trollinlägg men jag blir så jäkla irriterad på när folk försöker lura andra att köpa en PS3 för en massa pengar med löften om gröna skogar.
Hmm, verkar det vara många PS3ägare som känner sig lurade och besvikna här tycker du? Lyft blicken lite.  EDIT: Det som känns lockande med ps3an är att den har bluray men det är inte för mig avgörande att köpa en konsol för det.
Och för mig var det helt avgörande för att köpa en konsol överhuvudtaget. Så olika det kan vara. Jag hade heller inte köpt en stand-alone BD.
Redigerat av JockeJ, 29 september 2008 - 10:03.
Postad 29 september 2008 - 10:01
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Jag vet mer om PS3 än du tror. Detta är verkligen inga trollinlägg men jag blir så jäkla irriterad på när folk försöker lura andra att köpa en PS3 för en massa pengar med löften om gröna skogar. Vem lurar?
Satt senast i fredags kväll och kollade på PS3, spel enligt ägaren som var de snyggaste på den (BF:BC och Call of Duty 4) och trots att detta var på en 46" FULLHD lcd så kan jag inte påstå att det var snyggare än samma lir på min kryssbox elite. Stämmer, när det kommer till stora multititlar så brukar det vara jämnt skägg
Jag var länge intresserad av att köpa PS3, men jag ångrar inte mitt kryssbox val en enda sekund. Good for you Kryssboxen är 100% Windows Media center kompatibel, nåt som mig veteligen INTE ps3 är. Kryssbox var först med 2.0 media center kompabilitet.
PS3 är byggs som media CENTER, något de flesta inte behöver ett extra, de har ju redan dator. 360 är byggd som media center EXTENDER (givet att PS3 KAN detta också, men har som sagt inte full komp.)
Vem köper ett media center med 80gb hårddisk? Vill alla de som köper en PS3 byta hårddisk direkt för att den som medföljer är för liten (power users gör det säkerligen)? HAr själv en 40gig som jag klarat mig på bra på, har en del spel installerade + div x+ mp3 + bilder + demos + movement videos, har ca 9gig kvar i dagsläget. GÄller ju att rensa som vanlig användare men det tar ett tag innan det är fullt om du nu inte sparar all skit.
Glömde en sak i min lista innan, kryssbox slipper man installera spelen till HD för att överföringen från disk spelaren är för långsam (på bekostnad av en högljuddare DVD spelare 16x). 2-8 gb i installation till HD på upp emot 14 minuter är inget JAG tycker är acceptabelt på en KONSOL.
Jag har 50 spel på DVD till mina kryssboxar och om jag skulle ha alla dessa installerade på PS3 så hade det ju gett mig (om vi säger genomsnitt 4 gb) 200gb i installation. Utöver detta ska filmer, demos och nätköpta spel också få plats. För en vanlig användare har 50 spel? Alla spel behöver inte installation, alla har inte kvar alla sina 50 spel och vill spela dom i samma månad, men visst, för de som har 50 spel och spelar 4 spel per dag så bör en X360 vara ett bättre val
Postad 29 september 2008 - 10:08
jimel
-
jimel
-
Mästare
-
-
3 057 inlägg
Snicksnack, boxen låter inte mycket idag. Har två stycken. Det som du uppfattar som att dt låter är förmodligen DVD spelaren, men sålänge du har de nyare så låter de inte mycket heller.
Tråkigt att du ska försöka lura folk här att inte köpa kryssbox. GYFS!
Köpte en 360 i fredags å den låter som f*n, har inget spel till den än då jag enbart köpte den för GeOW 2, hoppas att det är fel på den så man får en ny.
Postad 29 september 2008 - 10:14
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Köpte en 360 i fredags å den låter som f*n, har inget spel till den än då jag enbart köpte den för GeOW 2, hoppas att det är fel på den så man får en ny.
Hehe, låter som mer och mer folk börjar bli multianvändare. En intressant utveckling måste jag säga!
Postad 29 september 2008 - 10:16
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Jag vet mer om PS3 än du tror. Detta är verkligen inga trollinlägg men jag blir så jäkla irriterad på när folk försöker lura andra att köpa en PS3 för en massa pengar med löften om gröna skogar.
Varför postar du då saker som inte stämmer och som är uppenbart polariserade? Kryssboxen är 100% Windows Media center kompatibel, nåt som mig veteligen INTE ps3 är. Kryssbox var först med 2.0 media center kompabilitet.
Det finns annat här i världen än bara Windows Media Center. PS3 är byggs som media CENTER, något de flesta inte behöver ett extra, de har ju redan dator. 360 är byggd som media center EXTENDER (givet att PS3 KAN detta också, men har som sagt inte full komp.)
PS3:an är inte byggd för att vara ett media center enbart, och dess media center funktionalitet är sämre än en dedikerad PC för det ändamåler. Som media extender är den utmärkt dock och den fungerar aningen bättre här än vad 360:n gör eftersom den stödjer något fler format. Det finns i princip inget som 360:n kan göra som extender som inte PS3:an kan. Det som den är sämre på är att fungera ihop med andra Microsoft-produkter naturligtvis, precis som 360:n inte fungerar med Sonys produkter, som t.ex. locationfree. Du postade ju en egen tråd om detta, men du verkar inte läst svaren du fick. Glömde en sak i min lista innan, kryssbox slipper man installera spelen till HD för att överföringen från disk spelaren är för långsam (på bekostnad av en högljuddare DVD spelare 16x). 2-8 gb i installation till HD på upp emot 14 minuter är inget JAG tycker är acceptabelt på en KONSOL.
Å andra sidan börjar utvecklare som ID software få problem att att det inte är tillräckligt med utrymme på DVD. Microsoft sätter dessutom käppar i hjulet för att få släppa på flera DVD:er, och hur roligt är det att behöva byta DVD skivor medan man spelar? *ONLINE som fungerar
Definiera fungerar. Live har haft betydligt mer nertid än vad PSN någonsin haft . *Upskalar DVD till 1080i, 99 % av befolkningen skiljer inte detta från en blåstråle
Ser man inte skillnad på uppskalad DVD och BluRay har man antingen aldrig sett en bluray-film eller så behöver man glasögon. Jag vill inte påskina med detta att PS3:an är mycket bättre än 360:n, för det är den inte. Dom är båda i allt väsentligt likvärdiga, så det gäller att välja efter tycke och smak som de flesta personer här säger. Vill man ha bluray dock så är PS3:an det bästa valet på marknaden just nu.
Redigerat av SirIdot, 29 september 2008 - 10:18.
Postad 29 september 2008 - 11:20
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Varför postar du då saker som inte stämmer och som är uppenbart polariserade?
Det finns annat här i världen än bara Windows Media Center.
PS3:an är inte byggd för att vara ett media center enbart, och dess media center funktionalitet är sämre än en dedikerad PC för det ändamåler. Som media extender är den utmärkt dock och den fungerar aningen bättre här än vad 360:n gör eftersom den stödjer något fler format. Det finns i princip inget som 360:n kan göra som extender som inte PS3:an kan. Det som den är sämre på är att fungera ihop med andra Microsoft-produkter naturligtvis, precis som 360:n inte fungerar med Sonys produkter, som t.ex. locationfree.
Du postade ju en egen tråd om detta, men du verkar inte läst svaren du fick.
Å andra sidan börjar utvecklare som ID software få problem att att det inte är tillräckligt med utrymme på DVD. Microsoft sätter dessutom käppar i hjulet för att få släppa på flera DVD:er, och hur roligt är det att behöva byta DVD skivor medan man spelar?
Definiera fungerar. Live har haft betydligt mer nertid än vad PSN någonsin haft .
Ser man inte skillnad på uppskalad DVD och BluRay har man antingen aldrig sett en bluray-film eller så behöver man glasögon.
Jag vill inte påskina med detta att PS3:an är mycket bättre än 360:n, för det är den inte. Dom är båda i allt väsentligt likvärdiga, så det gäller att välja efter tycke och smak som de flesta personer här säger. Vill man ha bluray dock så är PS3:an det bästa valet på marknaden just nu.
Från början till slut - De få överdrifter jag kan ha gjort överstigs vida av era vilda spekulationer om PS3s överlägsenhet. Finns andra saker än Media center - det finns två typer av användare av box och ps3, spelare och multimedia användare - eller båda och. Därför är mediacenter av VÄLDIG betydelse. Andra produkter än MS, ja men vems media center har 99% av befolkningen? Jag må ha postat en egen tråd om det, men pga att de flesta postar utan att förstå vad de säger så blir man bara irriterad när man läser det. VIlka format klarar PS3 MER än Kryssbox om jag får fråga - klarar PS3 wmv? ID software ryktet var osant - ja det kommer komma på två skivor - men i ärlighetens namn så kan man spela det på en 1495 kr xbox 360. Detta är ETT enda spel som inte ens är ute. ÖVriga som inte ligger på enbart en skiva använder ingen eller dålig komprimering, jag har inga sådana spel. "Definiera fungerar. Live har haft betydligt mer nertid än vad PSN någonsin haft ." Det var det dummaste jag hört på länge. GYFS! Ser man ingen skillnad på uppskalad dvd och blåstråle/hd-dvd så behöver man inte glasögon, dumt svar från din sida. den lilla skillnad som blir struntar de flesta i. Jag har HD-dvd, jag har sett blåstråle och jag känner många besvikna blåstråle ägare som verkligen trodde att skillnaden skulle vara markant. Jag säger inte heller att någon konsol är vida överlägsen den andra, men du som så många andra ps3 köpare lever på sånnys löften om vad som komma skall. Kommer ni ihåg deras Webläsare och online funktioner som ps2 skulle få? Som med så många andra sånnyprodukter så får man betala för funktioner som kanske aldrig kommer. Jag kan garantera dig att jag håller mer koll på vad som händer i kryssbox / ps3 campsen än de flesta här. PS3 är ingen dålig maskin men den är ingenting för vad de flesta ska ha den till. Senaste var ju att EA sa att PS3 saknade grafikminne så replaysen i NBA eller vilket det nu var (står i EUrogamers rond 14) var för litet. Svår att komma igång med är en sak som jag fick höra i fredags av en ps3 användare. Vem här kan säga att han utnyttjar ps3ans funktioner till den grad att han kan visa mig varför den är överlägsen, och som kan tänka sig ett besök så kan vi ta det irl för att reda ut detta en gång för alla och få slut på dösnacket här.
Postad 29 september 2008 - 11:34
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Här är en del av det Moore sa om det nu var så att jag hittade på DET OCKSÅ http://www.kombo.com...php?artid=11742
Redigerat av theonlyix, 29 september 2008 - 11:49.
Postad 29 september 2008 - 11:38
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Jag kan garantera dig att jag håller mer koll på vad som händer i kryssbox / ps3 campsen än de flesta här.
Undrar vem som skall skippa dösnacket? Med tanke på dina tidigare inlägg så visar du inte här att du har kunskapen om du nu skall spegla på att vara objektiv, du har däremot kunskapen om du vill vinkla allt till X360 fördel. Att PS3 t.ex. har blu ray är både en fördel och nackdel. Även om du helst kanske vill se den ena så innebär det inte att den andra inte finns. Sen tror jag faktiskt de flesta på detta forum är relativt väl insatta, sen att vi tolkar information olika och väljer därefter är en annan sak. Hoppas att du hänger med i diskussionen och försöker göra lite mer sakliga inlägg. Här är en del av det Morre sa om det nu var så att jag hittade på DET OCKSÅ
http://www.kombo.com...php?artid=11742
Ja och Morre är en objetiv och bra källa? Som att fråga Stalin vad han tycker om kommunismen, varför inte fråga Kaz vad han tycker om x360? Hellre en kula i pannnan, objektiv grabb det med. Man får tänka på att även om dessa personer går vidare till andra företag har dom en del personlig prestige investerar i sina tidigare projekt.
Postad 29 september 2008 - 11:47
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Undrar vem som skall skippa dösnacket? Med tanke på dina tidigare inlägg så visar du inte här att du har kunskapen om du nu skall spegla på att vara objektiv, du har däremot kunskapen om du vill vinkla allt till X360 fördel. Att PS3 t.ex. har blu ray är både en fördel och nackdel. Även om du helst kanske vill se den ena så innebär det inte att den andra inte finns. Sen tror jag faktiskt de flesta på detta forum är relativt väl insatta, sen att vi tolkar information olika och väljer därefter är en annan sak. Hoppas att du hänger med i diskussionen och försöker göra lite mer sakliga inlägg.
Ja och Morre är en objetiv och bra källa? Som att fråga Stalin vad han tycker om kommunismen, varför inte fråga Kaz vad han tycker om x360? Hellre en kula i pannnan, objektiv grabb det med. Man får tänka på att även om dessa personer går vidare till andra företag har dom en del personlig prestige investerar i sina tidigare projekt.
Du har missat saker ser jag, Moore blev mer känd för att han berättade vilket dåligt köp RARE var och att de inte hängt med i tiden. Så objektiv skulle jag inte vilja säga att han verkar vara när man hänger ut sina tidigare "kollegor" på det viset. Jag såg Killzone 2 demon från E3 05, jag såg mer där, och änsålänge så har ju sånnys PS3 definitivt INTE levererat DEN grafiken, eller du kanske påstår annat? Jag kan hålla med om att blåstråle är en fördel för de som behöver det, men den är verkligen inget som gemene man har anammat än. Frågan är ju om det någonsin blir det. Nog snackat här nu, vi kör irl först så kan vi fortsätta sen, för många är väldigt ivriga att försvara sina köp för att jag ska hinna hålla denna diskussion vid liv. Jag har andra intressen med.
Postad 29 september 2008 - 11:58
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1 846 inlägg
ID software ryktet var osant - ja det kommer komma på två skivor - men i ärlighetens namn så kan man spela det på en 1495 kr xbox 360. Detta är ETT enda spel som inte ens är ute. ÖVriga som inte ligger på enbart en skiva använder ingen eller dålig komprimering, jag har inga sådana spel.
Vadå osant? Carmack har själv i en intervju sagt att anledningen till att spelet kommer på två skivor beror helt enkelt på att Microsoft tar hutlöst betalt ju fler skivor spelet kommer på. Id Software är knappast några nybörjare på att optimera spel då dom gjort spel sedan Pc blev populär som plattform alltså en himla massa år sedan. Sony tar inte betalt för antalet skivor eller mängden data och därför skulle dom om dom ville kunna lägga spelet på flera skivor utan att det kostade dom något alls. Vidare sade han att om inte Ms inför krav om hdd så kommer detta innebära sämre texturer gentemot pc och Ps3 versionen och detta är fakta eftersom två skivor helt enkelt inte räcker om dom inte kan packa upp filer på hårddisken. Id har på pc sidan drivit utvecklingen och jag kan tänka mig att allt fler spelföretag kommer att skrika efter mer utrymme och om inte Ms ändrar sin inställning till att ta betalt för antalet skivor spelen kommer på så kommer detta helt klart påverka kvalitén och därför kommer Ps3 ha "bättre" grafik i framtiden kanske.
Redigerat av Jack of all trades, 29 september 2008 - 12:11.
Postad 29 september 2008 - 12:06
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Du har missat saker ser jag, Moore blev mer känd för att han berättade vilket dåligt köp RARE var och att de inte hängt med i tiden. Så objektiv skulle jag inte vilja säga att han verkar vara när man hänger ut sina tidigare "kollegor" på det viset. Jag såg Killzone 2 demon från E3 05, jag såg mer där, och änsålänge så har ju sånnys PS3 definitivt INTE levererat DEN grafiken, eller du kanske påstår annat?
Påstår du att du har en tidsmaskin och kan se slutresultate? Jag har iallafall inte påstått något om KZ2 men det finns personer som nu har fått fingrarna på betan och det verkar bli nära target render som jag förstår det.
Jag kan hålla med om att blåstråle är en fördel för de som behöver det, men den är verkligen inget som gemene man har anammat än. Frågan är ju om det någonsin blir det.
Återigen, tidsmaskin. Kanske floppas, kanske blir jättesucce, kanske blir mitt-emellan, vi kan bara spekulera än så länge
Nog snackat här nu, vi kör irl först så kan vi fortsätta sen, för många är väldigt ivriga att försvara sina köp för att jag ska hinna hålla denna diskussion vid liv. Jag har andra intressen med.
Påstår inte någonstans att du inte är kunnig men om man nu är så kunnig bör man också ha ett visst mått ödmjukhet och hela tråden går ju ut på att försvara sitt köp eller övertyga andra om det rätta köpet. Om du inte är intresserad i denna diskussion så är det ju rätt pointless.
Postad 29 september 2008 - 12:30
SirIdot
-
SirIdot
-
Beroende
-
-
1 272 inlägg
Finns andra saker än Media center - det finns två typer av användare av box och ps3, spelare och multimedia användare - eller båda och. Därför är mediacenter av VÄLDIG betydelse. Andra produkter än MS, ja men vems media center har 99% av befolkningen?
Det är ju inte heller så att inte PS3:an fungerar med Media Center, det går att streama från Media Center till den alldeles utmärkt. Det är bara det att den inte har fullt stöd för Media Center 2.0. Och det finns gott om andra lösningar än Media Center, t.ex. NAS:ar, Mac, Linux-baserade media center osv. VIlka format klarar PS3 MER än Kryssbox om jag får fråga - klarar PS3 wmv?
Jag vet inte om det är meningsfullt att svara på detta då jag svarade på exakt detta i din andra tråd och du tog inte till dig det. Visst klarar PS3:an vmw. Den klarar alla format som 360:n klarar. Förutom det klarar den AVCHD, Motion JPEG och 5.1 ljud på h264, medan 360:n bara klarar stereo där. På ljudsidan är det bl.a ATRAC3. "Definiera fungerar. Live har haft betydligt mer nertid än vad PSN någonsin haft ."
Det var det dummaste jag hört på länge. GYFS!
Det var stora problem med Live t.ex. runt jul förra året, problem av den magnituden har hittills inte hänt på PSN. Det genererade t.om. en stämmning mot Microsoft i USA. Vem här kan säga att han utnyttjar ps3ans funktioner till den grad att han kan visa mig varför den är överlägsen, och som kan tänka sig ett besök så kan vi ta det irl för att reda ut detta en gång för alla och få slut på dösnacket här.
Det är ingen som säger att PS3:an är överlägsen, vi säger att de är i princip likvärdiga. Den enda som påstår något sådant här är du om 360:n.
Redigerat av SirIdot, 29 september 2008 - 12:32.
Postad 29 september 2008 - 12:55
Rafe
-
Rafe
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Jag har en känsla av att X-box 360 lockar en yngre köparkrets än Ps3, finns det någon undersökning som stödjer detta?
Postad 29 september 2008 - 13:11
Unregistered55d29377
-
Unregistered55d29377
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Ärligt talat, är det bara jag eller verkar X360 bli ett mer och mer bättre alternativ. Har idag en PS3 och haft maskinen i drygt ett halvår, har ingen större erfarenhet av X360 men ser mer och mer fördelar med den:
1. Pris - Billigare maskin, billigare spel (generellt talat) 2. Ärlighet - Dom gör vad dom säger varken mer eller mindre, SONY har ju rökt på rejält och skall ha Qore, Life, Home, Movement m.m. Resurser som kunde gått till trådlösa mickar, nya grymma eye spel m.m. 3. Enkelhet - Varför, varför, varför behöver man en dongle när man skall lira GH3 t.ex. och Buzz på PS3 när X360 klarar sig utan, om man är sååååå tekniskt överlägsen så hade väll detta gått. 4. Grafik - Nu talar jag bara om multiplattformspel men där är ju grafiken ett snäpp bättre på X360 fortfarande (generellt talat) visst avståndet har krympt men då får vi ju se att du i princip kan köpa två X360 för priset av en PS3.
Jag har en PS3 och tycker om maskinen men är såååå trött på all dynga SONY kastar på den istället för att helt enkelt göra bra spel till en bred massa som dom tidigare varit bra på...
1 : Prismässigt så får man väl se vad det är man jämnför med. Jämnför PS3 mot en vanlig bluerayspelare så blir det plötsligt inte så farligt dyrt (tom billigt), jämnför gratis online mot ett online med månads/årskostnad. Som exempel kostar gold 12månader på discshop 600kr, säg som exempel att 360 finns på marknaden i 7 år så då kommer du upp i 4200kr i goldavgifter. Då ligger man på ca 7400kr för en 360 Elite som man kan spela på nätet med (kör dom med samma livslängd som sony sägs göra så hamnar du på ca 9200kr för live gold + 360elite). Billigt? Så billigt är ju mer en bedömningsfråga hur mycket man uppskattar och utnyttjar de olika konsolerna, tycker det blir rätt fel att jämnföra dom rätt av och komma fram att den ena är dyrare än den andra utan att se runtomkringkostnader och innehållet. 2 : Har inte haft mycket koll med allt vad sony lovat med life, home mm då det inte intresserat mig så jättemycket men menar du deadlines så är det mycket möjligt dom är bättre. Menar du allmänt så tycker jag det tog alldeles för lång tid innan dom ens erkände att dom hade ett problem med rrod. Tycker varken sony eller microsoft har så mycket pluspoäng att hämta på ärlighetsfronten. 4 : 360 kom tidigare så många multiutvecklare utvecklade till den i första hand. Nu har EA börjat köra till ps3 i första hand och kommer sedan porta över till 360. De spelen har inte kommit ut än (vad jag vet) så det kvarstår ju att se hur skillnaderna blir. Risken finns ju att det blir omvänt nu att ps3 oftast kommer få de bättre versionerna men det återstår som sagt att se.
Postad 29 september 2008 - 13:13
theonlyix
-
theonlyix
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
väntar på att Siridot eller vad du nu heter eller någon av er andra ska bjuda hem mig för att visa att PS3 klarar allt det ni säger då jag inte har träffat på en PS3 ägare irl än som kunnat visa nåt som imponerar gentemot kryssboxen.
Det är väldigt konstigt hur mycket RYKTEN som ni tar som fakta här och sen har ni mage att anklaga MIG för att komma med rykten och subjektiva bedömningar.
Kommer inte läsa mer av era dumheter här, PM:a mig adressuppgifter så avtalar vi det den vägen utan alla förståsigpåare.
Postad 29 september 2008 - 13:35
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Jag har en känsla av att X-box 360 lockar en yngre köparkrets än Ps3, finns det någon undersökning som stödjer detta?
Har ingen länk men har för mig att man gjorde en sådan i USA och där bekräftade man att PS3 ägarna var äldre, men medelåldern för X360 var inte jätteung heller har jag för mig. Man förklarade det med blu ray och högre pris varför det var mer äldre.
Postad 29 september 2008 - 14:06
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
1 : Prismässigt så får man väl se vad det är man jämnför med. Jämnför PS3 mot en vanlig bluerayspelare så blir det plötsligt inte så farligt dyrt (tom billigt), jämnför gratis online mot ett online med månads/årskostnad. Som exempel kostar gold 12månader på discshop 600kr, säg som exempel att 360 finns på marknaden i 7 år så då kommer du upp i 4200kr i goldavgifter. Då ligger man på ca 7400kr för en 360 Elite som man kan spela på nätet med (kör dom med samma livslängd som sony sägs göra så hamnar du på ca 9200kr för live gold + 360elite). Billigt? Så billigt är ju mer en bedömningsfråga hur mycket man uppskattar och utnyttjar de olika konsolerna, tycker det blir rätt fel att jämnföra dom rätt av och komma fram att den ena är dyrare än den andra utan att se runtomkringkostnader och innehållet.
Live kostar mellan 3-400:- om man inte går efter det dyraste som du tycks göra. Sedan kostar den billigaste 360:in 1495:- då är det inkl lite arkadspel och kablar m.m Ps3 kostar ca 4000:- Handkontroll och lite andra tillbehör är dyrare till PS3. När du betalar Gold på 360 så får du med ALLT, visst på PS3 är det gratis men vill du få med alla intervjuver osv så har ju Sony någon premunation på något för att få allt. Sedan är det så kul att vissa räknar med kostnader för något i flera år framöver, jag har sagt det tidigare och troligen kommer jag behöva det igen........ ingen vet hur det ser ut om ett år eller ännu längre. Tänk alla (Zoiler inräknat) som inte spelar MP dom behöver inget guld och därför sparar dom in pengarna det kostar och får då en konsol för ynka 1495:- istället för att tvingas betala överpris för något dom heller kanske inte kommer nyttja(blu-ray) och för en konsol som inte imponerar med sin överlägsenhet.
Postad 29 september 2008 - 14:09
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Kanske lite av ett sidospår:
Hade absolut inte köpt xboxen förrän det släpp 65nm GPU, vilket bör bli när som helst. Maskinen låter ju för jävligt rent ut sagt. Man får ju huvudvärk för mindre. Förhoppningsvis så låter den kommande modellen mycket mindre. Fast å andra sidan vill man ha ett extra "låtande" element hemma så får man ju ett på köpet ;-) PS3 är ju som en viskning i jämförelse och den tänker jag ändå byta ut eftersom IBM börjar tillverka Cell i 45nm nästa år. 80W energiförbrukning istället för 200W som på min 90nm maskin.
Tacka vet jag de gamla konsollerna: SNES, Sega-16bit, PSX... De lät inte ett smack ;-)
Håller med om att den låter för mycket. Men vad jag inte förstår är hur 65 nm GPU ska kunna göra att DVD-läsaren låter mindre (för det är den som verkligen låter mycket)?
Postad 29 september 2008 - 14:14
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Kommer inte läsa mer av era dumheter här, PM:a mig adressuppgifter så avtalar vi det den vägen utan alla förståsigpåare.
Bra bra, då vet ni det allihopa. PM:a Theonlyix och bjud hem honom om ni vill addressera honom i framtiden 1 : Prismässigt så får man väl se vad det är man jämnför med. Jämnför PS3 mot en vanlig bluerayspelare så blir det plötsligt inte så farligt dyrt (tom billigt), jämnför gratis online mot ett online med månads/årskostnad. Som exempel kostar gold 12månader på discshop 600kr, säg som exempel att 360 finns på marknaden i 7 år så då kommer du upp i 4200kr i goldavgifter. Då ligger man på ca 7400kr för en 360 Elite som man kan spela på nätet med (kör dom med samma livslängd som sony sägs göra så hamnar du på ca 9200kr för live gold + 360elite). Billigt?
Klassiker
Postad 29 september 2008 - 14:23
andrus
-
andrus
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Jag tänkte lägga mitt ord i debatten och skriva varför jag valde 360 framför ps3. Valet var ganska självklart för min del och jag ångrar mig inte! Microsoft har lyckats ljusår bättre med att konstruera en ergonomiskt skön och praktisk handkontroll. Varför sony fortfarande envisas med att ha kvar sin föråldrade dualshock är för mig en gåta. Dualshock är både obekväm och det är svårt att nå alla knapparna på kontrollen. Det är möjligt att det finns tredjepartstillverkare som gjort mer ergonomiska och genomtänkta handkontroller till ps3 och då är ju problemet löst, men vad gäller orginalkontrollerna så är xbox 360 helt klart bäst!
I övrigt är jag som sagt nöjd med min kryssbox, det finns bara två stora nackdelar med den. Dels att den låter som en skördetröska (vilket löses genom att alltid spela på hög volym!) och dels att buzz inte finns till konsolen!
/mvh andrus
Postad 29 september 2008 - 14:23
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Live kostar mellan 3-400:- om man inte går efter det dyraste som du tycks göra. Sedan kostar den billigaste 360:in 1495:- då är det inkl lite arkadspel och kablar m.m Ps3 kostar ca 4000:- Handkontroll och lite andra tillbehör är dyrare till PS3. När du betalar Gold på 360 så får du med ALLT, visst på PS3 är det gratis men vill du få med alla intervjuver osv så har ju Sony någon premunation på något för att få allt. Sedan är det så kul att vissa räknar med kostnader för något i flera år framöver, jag har sagt det tidigare och troligen kommer jag behöva det igen........ ingen vet hur det ser ut om ett år eller ännu längre.
Tänk alla (Zoiler inräknat) som inte spelar MP dom behöver inget guld och därför sparar dom in pengarna det kostar och får då en konsol för ynka 1495:- istället för att tvingas betala överpris för något dom heller kanske inte kommer nyttja(blu-ray) och för en konsol som inte imponerar med sin överlägsenhet.
Det är omöjligt att diskuttera detta på ett vettigt sätt, ta t.ex. en handkontroll. Skall du räkna på PS3 att du har inbyggda batteri, räknas det isåfall som en kostnads fördel, hur länge kan en medelanvändare använda handkontrollen, vad är kostnaden för en x360 ägare i batterikostnad? Frågorna kan göras långa, det samma gäller wi-fi, blu ray mm. Därför är det enklast att jämföra tycker jag en X360 premium mot en PS3 40GIG där X360 idag har en stor kostnadsfördel OM du bara är ute efter att spela. Om du däremot värdesätter att inte behöva ha en wi fi adapter, tycker om blu ray, slipper ladda batterier seperat mm. då får man ju själv värdesätta hur mycket detta är värt. Jag har tidigare argumenterat för PS3 mervärde men ser att X360 t.ex kommit mer och mer ifatt på olika områden vilket gör att jag har svårare att motivera PS3 större pris för nya köpare. Edit: Inte sagt då att min personliga smak fortfarande är PS3, men låt oss säga att ställningen enligt mitt tycke gått från 5-1 till 5-4 och om MS gör två mål till och SONY inget så väger X360 tyngre, vi får se vad som händer till hösten.
Redigerat av Unregistered0650da58, 29 september 2008 - 14:29.
Postad 29 september 2008 - 14:35
Unregistered36883
-
Unregistered36883
-
Mästare
-
-
3 680 inlägg
Jag tänkte lägga mitt ord i debatten och skriva varför jag valde 360 framför ps3. Valet var ganska självklart för min del och jag ångrar mig inte! Microsoft har lyckats ljusår bättre med att konstruera en ergonomiskt skön och praktisk handkontroll. Varför sony fortfarande envisas med att ha kvar sin föråldrade dualshock är för mig en gåta. Dualshock är både obekväm och det är svårt att nå alla knapparna på kontrollen. Det är möjligt att det finns tredjepartstillverkare som gjort mer ergonomiska och genomtänkta handkontroller till ps3 och då är ju problemet löst, men vad gäller orginalkontrollerna så är xbox 360 helt klart bäst! /mvh andrus
Just handkontrollerna var ju en stor anledning att jag sålde min XBOX och bytte till en PS3'a...!!
Postad 29 september 2008 - 14:52
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Big_Hobbit man behöver inte ladda batterier separat, man behöver ens inte ha vanliga batterier i den. Sedan det med kostnad med kontroller osv ballar din kontroll ut pga batteriet så måste du köpa ny kontroll till PS3......
Som sagt ingen idé att prata och jämföra såhär, anledningen till att jag skrev det är att allt för många räknar på att live kostar 600 om året i massa år framöver. där både pris och tid är helt fel.
Jorden kanske ens inte existerar om 7år, kanske bara ett år till och då hinner man ens inte spela alla dessa fatastiska PS3 spel som komma skall. och snacka om dyrt då.
Billigaste 360 = ~1495:- + live ~300 1år + säg 3 spel a 600:- = 3595:-
billigaste PS3 = ~4000:-
Glöm nu inte att världen går under om 1 år så vilket är då det mest prisvärda........ Och jag lever med att nöja mig med DVD eller HD-DVD under det året  Skulle den nu inte gå under om ett år och jag känner behov av blu-ray ja då köper jag aningen en spelare då eller rent av en PS3:a
Redigerat av Fiddey, 29 september 2008 - 15:05.
Postad 29 september 2008 - 15:10
Unregistered55d29377
-
Unregistered55d29377
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Live kostar mellan 3-400:- om man inte går efter det dyraste som du tycks göra. Sedan kostar den billigaste 360:in 1495:- då är det inkl lite arkadspel och kablar m.m Ps3 kostar ca 4000:- Handkontroll och lite andra tillbehör är dyrare till PS3. När du betalar Gold på 360 så får du med ALLT, visst på PS3 är det gratis men vill du få med alla intervjuver osv så har ju Sony någon premunation på något för att få allt. Sedan är det så kul att vissa räknar med kostnader för något i flera år framöver, jag har sagt det tidigare och troligen kommer jag behöva det igen........ ingen vet hur det ser ut om ett år eller ännu längre.
Tänk alla (Zoiler inräknat) som inte spelar MP dom behöver inget guld och därför sparar dom in pengarna det kostar och får då en konsol för ynka 1495:- istället för att tvingas betala överpris för något dom heller kanske inte kommer nyttja(blu-ray) och för en konsol som inte imponerar med sin överlägsenhet.
Jag tog den 360version som är mest lik och jämnförbar med en PS3 vilket blev Elite. När jag kollade priset på Live gold så tog jag discshop som exempel som körde 599kr. Kollade nu upp prisjakt och pricerunner och där låg även de flesta runt 499-650 (och ingen under 499 (exkl frakt?)). Går säkert att hitta ännu lägre om man letar lite. Hur som helst så räknar inte många med denna kostnaden när dom jämnför priserna på basenheterna. När du snackar om någon prenumeration till något på ps3 som kostar så hänger jag inte riktigt med. Är det tex tvavsnitten (Top Gear mfl) som går att få ner via Gran Turismo som du menar kostar? Och nej jag vet inte heller hur det kommer se ut om många år men utgick från hur det ser ut i dagsläget, klart saker kan ändras men vi har heller inte fått några klara tecken på att det kommer ändras så vem vet. Det hela var ett exempel på att visa en kostnad som inte många tänker på som de måste betala om de vill köra sina spel online på 360. Och för dom som inte kör online så postar jag om lite av texten jag skrev i förra inlägget "Så billigt är ju mer en bedömningsfråga hur mycket man uppskattar och utnyttjar de olika konsolerna" . För mig är ps3 forfarande billig då den har saker som 360 inte har (Blu-ray) då jag hade blivit tvungen att köpa till en separat blu-ray om jag inte hade haft min ps3. Jag kan även spela online utan att betala för det. Iom att jag har pc så kan jag även ta del av många spel som 360 har som konsolexklusiva så känner att jag får ut mer av de konsolexklusiva spelen till ps3.
Postad 29 september 2008 - 15:13
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14 825 inlägg
Hur många olika användare kan man ha på en och samma 360 om alla ska kunna spela online? (På ett LIVE-abonnemang)
Postad 29 september 2008 - 15:14
andrus
-
andrus
-
Lärjunge
-
-
431 inlägg
Just handkontrollerna var ju en stor anledning att jag sålde min XBOX och bytte till en PS3'a...!!
Vad för typ av händer har du egentligen som tycker att en dualshock är ergonomisk!?  Jag, som har relativt stora händer, tycker att man bara efter någon timmes spelande får verk i händer vid användande av en dualshock. Dessutom har jag trotts storleken på mina händer stora problem med att nå knapparna ovanpå handkontrollen (L1/2 & R1/2) och även svårt/jobbigt med att nå de två joystickarna. Men smaken är som baken, dock har jag i min värld svårt för att förstå dem som kan tycka dualshock är lätt och bekväm att använda! /mvh andrus
Postad 29 september 2008 - 15:21
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
När du snackar om någon prenumeration till något på ps3 som kostar så hänger jag inte riktigt med. Är det tex tvavsnitten (Top Gear mfl) som går att få ner via Gran Turismo som du menar kostar?
Nä inget med gran turismo, var någon premunation för att få tillgång till intervjuver b.la men du som är insatt och PS3 användare borde väl veta detta? annars finns det säkert någon här inne som vet. Men klart kostar det så är det väl inget att ha ändå.
Postad 29 september 2008 - 15:37
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Nä inget med gran turismo, var någon premunation för att få tillgång till intervjuver b.la men du som är insatt och PS3 användare borde väl veta detta? annars finns det säkert någon här inne som vet. Men klart kostar det så är det väl inget att ha ändå.
Det måste vara qore du tänker på, finns bara i USA.
Postad 29 september 2008 - 15:46
Unregistered55d29377
-
Unregistered55d29377
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Nä inget med gran turismo, var någon premunation för att få tillgång till intervjuver b.la men du som är insatt och PS3 användare borde väl veta detta?
Är möjligt att jag missat något men det är första gången jag hör om något sådant.
Postad 29 september 2008 - 16:33
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
För mig är ps3 forfarande billig då den har saker som 360 inte har (Blu-ray) då jag hade blivit tvungen att köpa till en separat blu-ray om jag inte hade haft min ps3. Jag kan även spela online utan att betala för det. Iom att jag har pc så kan jag även ta del av många spel som 360 har som konsolexklusiva så känner att jag får ut mer av de konsolexklusiva spelen till ps3.
Ska vi sluta börja jämföra vad som är billigt eller ej. Jag kan ta allt det du har sagt och köra. Ja men båda är SPELKONSOLER. och priset för 360 ÄR 1790kr om man bara vill spela. Samma på PS3 ÄR 3990. Du är inte TVUNGEN att köpa en BR-spelare. Kan garantera dig att 90% av 360 ägarna inte har en BR-spelare och de flesta lever rätt lyckligt ändå. Så ta bort tvång, allt 360 inte har som PS3 tar in är VALFRITT. Se är det upp till varje person att se till vad man vill ha. För lilla Kalle som bara vill ha en spelmaskin och skiter i WIFI, BT, BR, JJ, KK, TT, JI (sista är bara påhitt) så räcker en konsol för 1790. För mig är spelkonsoler första hand en spelmaskin där spelen räknas. Gears 2 kommer knappast vara sämre eller bättre upplevlse på Elite än vad den är på Arcade. Sjä'lv rekommenderar jag ändå Premium då hårddisk är den mest vettiga av alla tillbehör. Då hoppas jag du tar in priset för en PC då du ändå måste ha en hyfsat PC för att helt ersätta 360. Så ta då in 4000kr extra på din PS3 kalkyl. Eller så bara skippar vi just den punkten och låter varje person avgöra vad de anser billigt och vilka tillbehör som är viktiga.
Redigerat av PalmiNio, 29 september 2008 - 16:35.
Postad 29 september 2008 - 16:41
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Då hoppas jag du tar in priset för en PC då du ändå måste ha en hyfsat PC för att helt ersätta 360. Så ta då in 4000kr extra på din PS3 kalkyl.
Man kan inte helt ersätta en 360 med en PC. Det är ett påhitt av såna som inte testat de exklusiva 360-titlarna. Ninja Gaiden 2 på en PC - går inte =/.
Postad 29 september 2008 - 17:01
erithiof
-
erithiof
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Otroligt välformulerat PalmiNio, får hoppas att det var slutet på den jämförelsen
Postad 29 september 2008 - 17:19
mBr
-
mBr
-
Mästare
-
-
3 024 inlägg
Det måste vara qore du tänker på, finns bara i USA.
Ahh tack, så hette det.
Postad 29 september 2008 - 17:41
dolphine
-
dolphine
-
Rookie
-
5 inlägg
En liten undersökning finns. Jag köpten en Xbox360 och jag är 40år.
Postad 29 september 2008 - 17:44
LillKille
-
LillKille
-
Veteran
-
-
1 680 inlägg
En liten undersökning finns. Jag köpten en Xbox360 och jag är 40år. 
Det betyder att du är ung. Det är bara old farts som köper PS3. -lk
Postad 29 september 2008 - 18:04
Unregistered55d29377
-
Unregistered55d29377
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Ska vi sluta börja jämföra vad som är billigt eller ej
Kanske misslyckades men det är ju det jag försökte förklara för några inlägg sedan. Skrev det innan och kan skriva det igen "det beror på vad man värderar och utnyttjar", i senaste inlägget skrev jag vad jag personligen värderade hos en ps3 framför en 360.
Postad 29 september 2008 - 18:35
PalmiNio
-
PalmiNio
-
Mega-Guru
-
-
8 074 inlägg
Kanske misslyckades men det är ju det jag försökte förklara för några inlägg sedan. Skrev det innan och kan skriva det igen "det beror på vad man värderar och utnyttjar", i senaste inlägget skrev jag vad jag personligen värderade hos en ps3 framför en 360.
Jo jag tror att det säkert var av bra intresse. Säger bara att tråden fylls en hel del folk som vill få det att framstå som 360 är oduglig om man inte köper till allt extra. Extra är alltid trevligt men grund och botten är det en spelmaskin vi pratar om. Jag förstår fullt ut teknik-nördar, så som jag själv, som tycker att PS3 är världens kap iom BR men det betyder inte att 360 är värdelös utan. Allt är en fråga om vad man värdesätter. Jag gillar WiFi i PS3 och använde den så men klarar mig utmärkt med att dra en kabel till 360. Har haft 3 olika version av 360 sen släppet, alla med 20gb HDD fram tills jag moddade om till 120gb för någon månad sen. Till detta har jag köpt + 1 trådlöshandkontroll + uppladdningsbara batterier (ej play*n*charge) och jag sörjer inte utan njuter av spelandet. Förstår Sonys tanke att få PS3 att framstå som en mediamaskin och att folk gillar det, men i allas ögon är den inte billigast för det. Själv tycker jag arcade ändå är ett bra kap med sin trådlösa handkontroll och minneskort. För övrigt var Arcade 1490kr, alltså ännu billigare än vad jag skrev innan.
Postad 29 september 2008 - 19:43
Unregistered0f60ed21
-
Unregistered0f60ed21
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Hej! Är lite intresserad av en 360 nu när den är nere i 1490, men hur långt är 360:n kommen i dess livscykel? Tror ni den snart avlöses av en ny konsol. Svara objektivt tack!
Postad 29 september 2008 - 19:45
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2 517 inlägg
Hej! Är lite intresserad av en 360 nu när den är nere i 1490, men hur långt är 360:n kommen i dess livscykel? Tror ni den snart avlöses av en ny konsol. Svara objektivt tack! 
Nej den har många år kvar.
Postad 29 september 2008 - 19:52
Jack of all trades
-
Jack of all trades
-
Veteran
-
-
1 846 inlägg
Anledningen till att 360 kom så tätt inpå Xbox var att Microsoft inte ägde allt kring konsolen och att den inte blev den framgång som dom hoppats på. 360 däremot lyckades med något som många trodde skulle vara omöjligt, att utmana Sony på deras egen planhalva. Microsoft kommer nog vänta ett bra tag med att släppa en ny konsol så räkna med att det kommer en ny tidigast 2011 om ens då. Dom kommer även fortsätta släppa konsolen i "nyare" versioner varje år så om man väntar med att köpa tills den sista versionen kommer få man nog vänta tills året innan den nya släpps. Jag skulle vilja påstå att det är nu det är läge att köpa en, priset är nere på kostnad där till och med Pro versionen är billigare än en Wii så den är alltså i nuläget väldigt billig. När Elite kom kostade den över 4000 kr och det var knappt ett år sedan, idag kostar en Elite under 3000 kr. Du kan utan vidare oro köpa en 360 för det lär som sagt var dröja innan den nya kommer  .
Redigerat av Jack of all trades, 29 september 2008 - 19:53.
Postad 29 september 2008 - 19:58
Unregistered0f60ed21
-
Unregistered0f60ed21
-
Amatör
-
-
90 inlägg
Anledningen till att 360 kom så tätt inpå Xbox var att Microsoft inte ägde allt kring konsolen och att den inte blev den framgång som dom hoppats på. 360 däremot lyckades med något som många trodde skulle vara omöjligt, att utmana Sony på deras egen planhalva. Microsoft kommer nog vänta ett bra tag med att släppa en ny konsol så räkna med att det kommer en ny tidigast 2011 om ens då. Dom kommer även fortsätta släppa konsolen i "nyare" versioner varje år så om man väntar med att köpa tills den sista versionen kommer få man nog vänta tills året innan den nya släpps. Jag skulle vilja påstå att det är nu det är läge att köpa en, priset är nere på kostnad där till och med Pro versionen är billigare än en Wii så den är alltså i nuläget väldigt billig. När Elite kom kostade den över 4000 kr och det var knappt ett år sedan, idag kostar en Elite under 3000 kr. Du kan utan vidare oro köpa en 360 för det lär som sagt var dröja innan den nya kommer .
Vilket tryggt svar! Jag är själv intresserad av arcade varianten. Då du säger uppdateringar....kan du ge ett exempel på vad det kan vara för typ av uppdateringar, utan att det är en ny konsoll som släps, vilket är ett orosmoln för mig.
Postad 29 september 2008 - 20:12
Zoiler
-
Zoiler
-
Transform
-
-
38 106 inlägg
Vilket tryggt svar! Jag är själv intresserad av arcade varianten. Då du säger uppdateringar....kan du ge ett exempel på vad det kan vara för typ av uppdateringar, utan att det är en ny konsoll som släps, vilket är ett orosmoln för mig.
Uppdateringar som är obetydliga (förminskning av delarna inuti för att göra den mindre kostsam att tillverka). Den nya konsolen kommer inte förrän flera år. Herregud, det är bara 2008 nu. Minst 3 år kvar. Dessutom ska du väl spela allt som redan kommit? Det tar dig 2 år.
Postad 29 september 2008 - 22:06
Unregistered55d29377
-
Unregistered55d29377
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Säger bara att tråden fylls en hel del folk som vill få det att framstå som 360 är oduglig om man inte köper till allt extra. Extra är alltid trevligt men grund och botten är det en spelmaskin vi pratar om.
Men kommer ju alltid vara skitsnack åt båda hållen. Fanns ju någon i denna tråden idag som fick det till att det var fördel till 360 för den hade rumble (som då inte ps3 skulle ha uppenbarligen?). Var ju även fördel till 360 att 99% inte kunde se skillnaden mellan dvd och blu-ray. AxelE : Bara köp om det är det du är orolig för. Jag skulle gissa att 360 kommer finnas ute ca 5-6år till innan deras nästa släpps. Den kommer absolut inte ha så kort livscykel som första xboxen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|