Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Oppo BDP-83 *

1564 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Asus WL-330gE (Accesspunkter, bryggor & repeatrar) 1 (0) Inga priser
Oppo BDP-83 Regionsfri (Blu-ray & DVD-spelare) 5 8.699998 (9) Inga priser
Oppo BDP-83SE (Blu-ray & DVD-spelare) 5 8.75 (3) Inga priser
Oppo BDP-83 Region A (Blu-ray & DVD-spelare) 5 (0) Inga priser
Oppo BDP-83SE NuForce Edition (Blu-ray & DVD-spelare) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 17 June 2009 - 00:10

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

• 402 inlägg
  • 0

Exakt - och där spöar Oppo skiten ur Pioneer. BD-mässigt är det ingen större skillnad (om man bortser från att laddningstiderna är sjukt mycket långsammare på Pioneeren), men DVD-mässigt spöar verkligen Oppo skiten ur LX71:an. Jag tänker lätt vänta och hoppas att den bantade versionen bara är illasinnade rykten. För i så fall väntar jag hellre till jul (eller beställer en regionsmoddad full-83:a på nätet)

Tveksamt. Enligt supporten på Pioneer är BDP-LX71 lika bra på dvd som DV-LX50.
Dessa omdömena fick LX50 förra året

http://www.smartson....eer-dv-lx50.htm

Redigerat av fitnessrx, 17 June 2009 - 00:11.

Postad 18 June 2009 - 11:38

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Regionsfri BD-83:

http://www.crtprojec...free_bpd-83.htm

Postad 18 June 2009 - 11:41

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0
Härligt! Hoppas någon svensk handlare tar in dem så man slipper skeppa från England...

Postad 18 June 2009 - 14:07

Lo-Fi Heroes
  • Lo-Fi Heroes
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

Enligt mitt tycke är inte LX-50 bra på dvd, den skickar ut en alldeles för mörk bild, som det inte går att få till bra utan att nånting annat blir sämre.
Jag har haft en själv men sålde den pga detta, och har numera en oppo 981 som är både billigare, och i mitt tycke ger en, ja jag skulle vilja säga, mycket bättre bild en pioneeren.
Däremot är oppon inte direkt snygg om man säger så..

Postad 18 June 2009 - 17:32

Prauter
  • Prauter
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Regionsfri BD-83:

http://www.crtprojec...free_bpd-83.htm

Kul att det kommer regfri, men med tanke på vad pundet står i idag och att jag dessutom inte behöver regfri så får det nog vänta =(

Postad 18 June 2009 - 21:43

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Kul att det kommer regfri, men med tanke på vad pundet står i idag och att jag dessutom inte behöver regfri så får det nog vänta =(

Ett DIY-kit för 85£ för de hugade...

Postad 20 June 2009 - 18:55

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Eller regionsfritt firmware gratis här : http://www.avforums....-thread-12.html :D

Postad 22 June 2009 - 07:27

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Eller regionsfritt firmware gratis här : http://www.avforums....-thread-12.html :)

Självklart är det lite strul med en sådan här grej till en början men det verkar faktiskt som att de flesta som testat fått till det. Helt otroligt.

Postad 22 June 2009 - 08:20

andersos
  • andersos
  • Mästare

• 3199 inlägg
  • 0
Jo, men då är det ju fritt fram att importera en amerikansk.

Postad 22 June 2009 - 09:57

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0

Jo, men då är det ju fritt fram att importera en amerikansk.

Precis. I synnerhet om det är så att den europeiska versionen skall vara en cheapovariant.

Postad 26 June 2009 - 03:02

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

"Spöar skiten ur" kanske var lite väl starka ord från mig, men faktum är att Oppon klår Pioneer, och här har du faktarutorna som bevisar detta, och då jämför jag med modellen över LX71, det vill säga flaggskeppsmodellen LX91 (eller BDP-09FD Elite som den heter i USA), och OPPON slår faktiskt även denna spelare för över 22000 kronor när det gäller bildkvalitet/bildbehandling i HDMI (vilket är det viktiga, för vilken kvalitetsmedveten hemmabionörd kör component från blu-ray idag?) :

Pioneer:
Posted Image

Oppo:
Posted Image

Hela den utförliga Pioneerrecensionen finns att läsa här.

...och hela den lika utförliga Opporecensionen finns att läsa här.

I rest my case...

Postad 26 June 2009 - 07:39

Unregistered2956b483
  • Unregistered2956b483
  • Forumräv

• 967 inlägg
  • 0
Nu har de sänkt priset på OPPO DV-980H hos Opposhop, kanske ett tecken av något slag? Antagligen bara att valutakurserna har ändrats men ändå...

Ang. Oppo 983 så har väl den spöat i princip allt den har ställts emot. Det är väl i princip därifrån hypen kommer.

Postad 26 June 2009 - 21:45

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

• 402 inlägg
  • 0

blablablabla

I rest my case...

Det som Oppon är bättre än Pioneer på är följande:

*Att spela repade skivor
*Profil 2.0
*DVD-Audio, SACD
*USB

Personligen så har jag inga repade skivor, kollar aldrig på extramaterial, lyssnar aldrig på DVD-Audio eller SACD och har ingen användning för USB i dvd/blu-ray spelare.

Så jag köper hellre en regionsfri Pioneer BDP-LX71 för 4480:- inklusive frakt nu, än väntar ett halvår på en (lika bra) spelare som kostar mer, och har funktioner jag aldrig kommer använda

I rest my case...

EDIT: Vart står det Oppo har bättre bild på SD och HD än Pioneer?

Redigerat av fitnessrx, 26 June 2009 - 21:58.

Postad 27 June 2009 - 00:01

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
En kille på ett forum i Norge har nu fått spelaren. ;)
Han är grymt nöjd ,det följer med en schyst HDMI kabel det är inte illa.
Sen skriver han detta om snabbheten.

-Oppstart av filmer går kjapt. MEN igjen så er dette mye opp til filmen. Min faste test disk her er "Pirates 1" fra USA, på Sony S300 så var det 2 minutter, og var vel nede i 1m20sek etter siste firmware. Samsungen greide den på 50 sekunder, og har var det 30 sekunder.

-Menystyring, samt frem og tilbake hopping i BD filmene, var kjappere enn noe jeg har opplevd. Tror faktisk ikke jeg har hatt en så kjapp DVD spiller noen gang heller. Vil nesten tro den faktisk på kapittel hopp er hakket kjappere enn PlayStation 3 også.

Redigerat av jonasprivate, 27 June 2009 - 00:03.

Postad 27 June 2009 - 07:41

thomas79
  • thomas79
  • Beroende

• 1423 inlägg
  • 0
I tabellen så misslyckas Pioneer spelaren på två ställen med sin de-interlacing medan oppo spelaren klarar detta. Huruvida detta är synbart för ögat eller ej det vet inte jag men det är i alla fall mätbart.

Postad 27 June 2009 - 11:43

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

• 402 inlägg
  • 0

I tabellen så misslyckas Pioneer spelaren på två ställen med sin de-interlacing medan oppo spelaren klarar detta. Huruvida detta är synbart för ögat eller ej det vet inte jag men det är i alla fall mätbart.

Med tanke på att LX-71 blivit utsedd till "Bäst i Test" i alla tester den varit med i så gissar jag att svaret på den frågan är ett "nej". Sen är blu-ray filmer redan i 1080p så där spelar de-interlacing ingen roll i vilket fall...
Värt att nämna är också att den blev utsedd till bäst i test redan innan den ens kunde avkoda DTS-HD Master Audio samt saknade en del inställningsmöjligheter, vilket numera är fixat med senaste firmware.

Redigerat av fitnessrx, 27 June 2009 - 11:45.

Postad 27 June 2009 - 17:26

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

Med tanke på att LX-71 blivit utsedd till "Bäst i Test" i alla tester den varit med i så gissar jag att svaret på den frågan är ett "nej". Sen är blu-ray filmer redan i 1080p så där spelar de-interlacing ingen roll i vilket fall...
Värt att nämna är också att den blev utsedd till bäst i test redan innan den ens kunde avkoda DTS-HD Master Audio samt saknade en del inställningsmöjligheter, vilket numera är fixat med senaste firmware.

Japp, men Oppon kom efter Pioneer, och har alltså ännu bättre bildkvalitet när det gäller SD* just (där de-interlacing faktiskt kan spela roll, vilket den i och för sig borde kunna göra på 1080i-material också). Ja, Pioneer LX71 är bra, men Oppon är bättre. Sen att den är extremt mycket snabbare, har profil 2.0 och kan spela alla discformat som du inte spelar gör den ju inte sämre...

*-I 1080p är de likvärdiga.

Postad 27 June 2009 - 19:29

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

• 402 inlägg
  • 0

Japp, men Oppon kom efter Pioneer, och har alltså ännu bättre bildkvalitet när det gäller SD* just (där de-interlacing faktiskt kan spela roll, vilket den i och för sig borde kunna göra på 1080i-material också). Ja, Pioneer LX71 är bra, men Oppon är bättre. Sen att den är extremt mycket snabbare, har profil 2.0 och kan spela alla discformat som du inte spelar gör den ju inte sämre...

*-I 1080p är de likvärdiga.

haha.. summa sumarum för min del är att LX-71 är jävligt bra på allt jag behöver den till dvs CD, DVD och Blu-ray.
Det är möjligt Oppon är ännu bättre på dvd men jag tror inte jag hade sett skillnad på en 40" eller 46" på 3m avstånd. Om jag vore en örn kanske jag hade sett skillnad. Tyckte Oppon var det klockrena valet innan LX-71 nästan halverades i pris och fick firmware som fixade det den fattades från start. Så varför vänta ett halvår på en dyrare spelare?

Tror vi är överens om det mesta :)

Postad 28 June 2009 - 01:02

Spygg
  • Spygg
  • Forumräv

• 542 inlägg
  • 0

haha.. summa sumarum för min del är att LX-71 är jävligt bra på allt jag behöver den till dvs CD, DVD och Blu-ray.
Det är möjligt Oppon är ännu bättre på dvd men jag tror inte jag hade sett skillnad på en 40" eller 46" på 3m avstånd. Om jag vore en örn kanske jag hade sett skillnad. Tyckte Oppon var det klockrena valet innan LX-71 nästan halverades i pris och fick firmware som fixade det den fattades från start. Så varför vänta ett halvår på en dyrare spelare?

Tror vi är överens om det mesta :)

Hehe - sant! Hade gärna haft en LX-71:a nu, eftersom denna spöar skiten ur min nuvarande Samsung BD-P1400, men samtidigt kan jag stå ut med min spelare liiite till eftersom jag vet att jag skulle ångra ihjäl mig om jag köpte LX-71 nu och Oppon släpps om några veckor/månader. Sen kanske det hör till saken att jag har ett helt gäng SACD och DVD Audio-skivor som jag gärna fortsätter lyssna på, och eftersom jag ämnar byta ut min nuvarande Yamaha DVD-S1700 (där jag spelar CD, SACD och DVD Audio) och min Samsung BD-P1400 mot en spelare som får ersätta båda dessa så skulle jag verkligen ångra mig om jag köpte Pioneeren...

Postad 29 June 2009 - 23:36

Unregisteredf42c246a
  • Unregisteredf42c246a
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Hoppas att dvdirect tar in och gör denna regionsfri för både dvd och blu-ray.

Postad 30 June 2009 - 12:09

Unregistered1017
  • Unregistered1017
  • Forumräv

• 664 inlägg
  • 0

kan inte annat än instämma här :)

Postad 30 June 2009 - 15:59

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Regionsfritt ska det vara, naturligtvis. Jag undrar dock om det inte blir köp från custom-ht istället för min del även om den blir rätt mycket dyrare i slutänden. Jag har så pass bra prylar för övrigt att det börjar märkas om man kostar på lite extra. Har lyckats skrapa ihop till Pioneer (förstärkare LX-90 Susano, högtalare s1-ex, s2-ex och s7-ex) samt velodyne DD12 sub. :)

/Daniel

Postad 30 June 2009 - 19:59

Unregistered8afe79ec
  • Unregistered8afe79ec
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Någon som vet vad den kommer kosta?

Postad 01 July 2009 - 07:05

Dreadlock
  • Dreadlock
  • HEMI Powered

• 14172 inlägg
  • 0
Inga europapriser satta, men jag vill ha en regfri så det lär gå på runt 10 ändå :)

Postad 01 July 2009 - 08:47

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Fick mail från Oppo idag. Nu börjar den säljas i USA...

Kul att det börjar röra på sig!

Highly Anticipated OPPO Blu-ray Disc Player Finally Arrives‏

Thank you for your subscription to our newsletter. We value our relationship with you and will only use the newsletter for important product updates. In this issue, we would like to inform you about the release of our new flagship Blu-ray Disc player BDP-83.

The BDP-83 is a full-featured universal Blu-ray disc player that supports BD Profile 2.0 (BD-Live and BonusView), DVD-Video, DVD-Audio, Super Audio CD (SACD), HDCD, CD and other media formats such as AVCHD, MKV video, digital music and photos. Based on and expanded upon our acclaimed up-converting DVD players, the BDP-83 delivers first-class video quality for both Blu-ray and DVD. Utilizing the VRS by Anchor Bay video processing solution, it supports all the high-end video features including 1080p24Hz output, HDMI 1.3 with Deep Color, Source Direct output, and many other picture control and enhancement options.

We did not stop at just video performance. Audio performance is equally important. The BDP-83 supports all the high-resolution audio formats with bit-stream output and onboard decoding of Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio. For SACD playback, the BDP-83 supports direct DSD over HDMI and DSD-to-analog without any PCM conversion, a very unique feature. The BDP-83 features a refined analog audio stage with a pair of dedicated stereo as well as 7.1ch analog audio outputs.

The BDP-83 is a user-friendly player. Initially setup is a breeze and all operation and setup details are explained in the well-written manual. Users can appreciate its quick start-up, fast disc loading and responsive operation. Setup menus can be accessed without interruption to disc playback. The included front and back USB 2.0 ports enable easy access to music, photo and video. Featuring a heavy gauge brushed aluminum front panel, dimmable display and a sturdy chassis, the BDP-83 fits nicely to any home theater environment, from simple to very high-end. Additional convenient features include a remote control with backlight, IR in and out ports, optional RS-232 control and wireless bridge kit.

It has been a long wait for this unique player. We truly appreciate your patience and support. We took our time to make sure the BDP-83 will uphold the OPPO performance heritage and meet your expectations. During the past year, the BDP-83 went though a lengthy beta test, two rounds of Early Adoption Programs, and many firmware revisions. As a result of the collective contribution of our user community, product reviewers and developers, we feel confident that the BDP-83 is worth the wait. We encourage you to read the reviews from critics, industry experts and end users. Simply perform a web search for "OPPO BDP-83 reviews."

The BDP-83 is currently available for a retail price of $499. It can be ordered directly from the OPPO Digital web site at:

http://www.oppodigital.com

Detail features and specifications are also available there. Backed by the renowned quality and customer support from OPPO Digital, the BDP-83 will bring stunning visual and breath-taking audio performance to any home theater.

OPPO Digital is a consumer-oriented company that listens carefully to customer opinions and values their feedback. Should you need more information, please visit our Web site at www.oppodigital.com, email or call us. We will be glad to help.

Sincerely,

Customer Service

OPPO Digital, Inc
2629 Terminal Blvd. Suite B
Mountain View, CA 94043
Tel: 650-961-1118
Fax: 650-961-1119
www.oppodigital.com

Postad 01 July 2009 - 12:55

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Ni som pratar OPPO vs LX71:

Ett par frågor till er:

-Har Pioneer till slut fixat med firmware så att spelaren klarar av samtliga HD format, vilket inte var fallet fr början...

-Vad är det Pioneer rättat till i den senaste uppdateringen?

Själv står man i valet ock kvalet: Vänta på OPPO, köpa en LX71a eller en LG BD370. Snart börjar tålamodet rinna ut för OPPO, vilket lutar åt en LX71a eller en LG???

Jag har en receiver fr Marantz, SR6001, vilken saknar HD dekodrar, men kan ta emot ljudet via PCM till HDMI.

TIPS ngn???

G

Postad 01 July 2009 - 13:16

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Inga europapriser satta, men jag vill ha en regfri så det lär gå på runt 10 ändå :)

Jo det är synd för att köpa från USA går väl inte med tanke på elnätet ? den kostar bara 4000 om man köper den från USA.

Postad 01 July 2009 - 13:23

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0

Jo det är synd för att köpa från USA går väl inte med tanke på elnätet ? den kostar bara 4000 om man köper den från USA.

Köp bara en transformator för under 500 kr hos teknikmagasinet så är du igång med spelaren fr USA...

G

Postad 01 July 2009 - 15:03

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0
Behövs inte till denna, står att den ska klara 240 V / 50 Hz.

Bifogad fil  Oppo_BDP_83_back_hr.jpg   148.6K   2 Antal nerladdningar

Postad 01 July 2009 - 15:14

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

4000 + tull och moms och frakt... + ev. transformator
= kanske 7500. :)

Postad 01 July 2009 - 16:28

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

4000 + tull och moms och frakt... + ev. transformator
= kanske 7500. :)

Snarare runt 6000 kr-

Postad 01 July 2009 - 21:03

srn
  • srn
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
nån som kan läsa vad det står på sidan av nätbrunnen?
jag tycker mig se 110-240V och 0.5-35w, om det finns nån switch på baksidan eller nåt liknande.

vad kan skilja mer på en eu-spelare mot en usa? går den att köpa regfri från usa?

Vh Robin

Postad 01 July 2009 - 21:57

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Då behövs det bara en liten adapter för 100 kr!

G

Postad 01 July 2009 - 22:54

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0

nån som kan läsa vad det står på sidan av nätbrunnen?
jag tycker mig se 110-240V och 0.5-35w, om det finns nån switch på baksidan eller nåt liknande.

Du behöver inte läsa på bilden, du kan kolla här istället.

Switchar gör den förmodligen automatiskt.

Redigerat av HD-Ready, 01 July 2009 - 22:55.

Postad 01 July 2009 - 23:18

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
En kille på ett norskt forum fick detta svar.

Oppo i USA gav meg dette tipset, men forteller også at :
"... but these players are not supported by OPPO Digital, Inc."....

OPPO BDP-83 Universal Blu-ray Disc Player Delivery to Europe

Includes Euro mains plug adapter. Player is worldwide voltage compatible

Includes free USB flash drive for firmware updates (players with no network connection)

Latest available firmware will be loaded

Players to Europe are double boxed and test run for 2 hours before shipping to ensure you have no problems

Important: This is the region "A" Blu-ray. Region 1 DVD USA version player

£545.00 including VAT and insured delivery with tracking number. Price valid for any European Union country. There is no additional local VAT to pay on delivery.

Contact Us for shipping outside Europe

Although unofficial you may find this comprehensive BDP-83 FAQ answers many of your questions about the player

Temporarily sold out. Estimated arrival date for next shipment is Thursday 9th July. Pre-orders accepted from Monday 6th July by phone or contact form message

Postad 02 July 2009 - 16:29

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

En kille på ett norskt forum fick detta svar.

Oppo i USA gav meg dette tipset, men forteller også at :
...

Saknas det inte en länk eller något?

Nu finns den att beställa (och i lager) på oppodigital i alla fall. De lär väl inte skicka till sverige så det är väl så lagom kul, men åtminstone ett tecken på att vi nog kan få hit dem ganska snart i alla fall.

Postad 02 July 2009 - 17:22

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Står följande: . but these players are not supported by OPPO Digital, Inc

Postad 02 July 2009 - 18:48

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
Om jag fattat det rätt så behövs det inte (men man kan göra det) hårdvarumoddas för att få regionsfrihet på DVD/Bluray, det skulle räcka med en moddad firmware
http://www.avforums....ree-thread.html

Jag har länge avvaktat eftersom jag velat ha en maskin som även är bra på dvd-uppskalning och som inte kostar skjortan, men nu verkar jag inte ha några ursäkter längre...

Är det några problem att bara köpa en amerikansk version?

Redigerat av Unregistered803f725b, 02 July 2009 - 19:01.

Postad 02 July 2009 - 19:10

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

Står följande: . but these players are not supported by OPPO Digital, Inc

Skrev du inte precis detta i ditt förra inlägg?

Postad 02 July 2009 - 19:31

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Jo men daniel_cello frågade,då svarade jag. :)

Postad 03 July 2009 - 00:19

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0
Texten kommer från http://www.crtprojec.../oppo_bdp83.htm och har redan länkats till i tråden.

Postad 03 July 2009 - 12:29

DaliDenon
  • DaliDenon
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Har fått min levererad till släkten i staterna. Drar en ToR tidigt i augusti och plockar hem i bagaget. Ska bli intressant och se om mjukvarukoderna fungerar. Annars åker den ut på blocket. 517 usd (4085kr) ink. frakt var helt ok. Flygresan betalar jobbet :). Sätter dock pengar på att dagen jag landar i Sverige så finns den på opposhop för typ 4995 med garanti.

Postad 03 July 2009 - 12:35

Mats_L
  • Mats_L
  • Lärjunge

• 418 inlägg
  • 0

Har fått min levererad till släkten i staterna. Drar en ToR tidigt i augusti och plockar hem i bagaget. Ska bli intressant och se om mjukvarukoderna fungerar. Annars åker den ut på blocket. 517 usd (4085kr) ink. frakt var helt ok. Flygresan betalar jobbet :). Sätter dock pengar på att dagen jag landar i Sverige så finns den på opposhop för typ 4995 med garanti.

Grattis. Vi ser fram emot dina synpunkter när du har den på plats ;)

Postad 03 July 2009 - 13:02

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Texten kommer från http://www.crtprojec.../oppo_bdp83.htm och har redan länkats till i tråden.

Tack för infon! :)

När sidan citerades i jonas inlägg gjorde jag inte kopplingen att det var de som sålde den och jag hittade som sagt ingen länk men nu blev det uppklarat.

Jag kommer nog att köpa från custom-ht i alla fall för jag vill gärna ha förbättrat nätagg. och klocka. Jag får se. Har egentligen ingen panik. Man kan ju se vad som händer med europa-modellen först. Jag kan redan spela mina skivor och filmer - vill bara kombinera två spelare till en.

Postad 03 July 2009 - 20:07

HD-Ready
  • HD-Ready
  • Forumräv

• 807 inlägg
  • 0
Jupp samma här, fast tre till en, eller snarare fyra till två (HD DVD lär ju aldrig dyka upp på Oppon).

Postad 04 July 2009 - 12:34

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Hmmm... Nu får det nog bli en beställning från CRTprojectors i England, även om maskinen går på ca 6800 kr m frakt, men inte förrän till hösten. Med möjlighet att spela skivor från alla regioner, tack vare firmware, så blir detta en toppenspelare :)

Postad 06 July 2009 - 20:09

Unregistered803f725b
  • Unregistered803f725b
  • Lärjunge

• 456 inlägg
  • 0
Jag kollade lite in manualen och enligt den stöds bara FAT-formaterade diskar, inte ntfs. Lite synd, då stöds ju inte filer över 4 gb och då kan den inte tjänstgöra som mediaspelare också.

Postad 07 July 2009 - 08:08

Unregistered93acb259
  • Unregistered93acb259
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0

Jag kollade lite in manualen och enligt den stöds bara FAT-formaterade diskar, inte ntfs. Lite synd, då stöds ju inte filer över 4 gb och då kan den inte tjänstgöra som mediaspelare också.

Kan den inte spela upp från nätverksdiskar? Stöd för ntfs kanske kommer senare med en firmwareuppdatering. Det är väl inte otänkbart med tanke på att det är en oppo...

Postad 08 July 2009 - 16:18

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

• 1200 inlägg
  • 0
Någon som fått svar fr Oppo i Sverige ännu?????

Nu sitter man verkligen i skiten då det tydligen lanseras en hel del spelare inom kort. Jag som skulle inhandlat en ny spelare föregående helg :)

- Oppo kommer säkerligen att släppa sin spelare veckan efter jag köpt mig en annan spelare
- Lg BD390 släpps i september
- Pioneer har precis släppt sin nya skapelse BD52...
- Skulle inte förvåna mig om Sony släpper sin nya spelare inom kort...

Återstår bara att invänta hösten igen. Har jag kunnat vänta så här länge är inte 2 månader hela världen...

Nu verkar dessutom priserna ha stabiliserat sig mellan 2000-6000 kr för en mkt bra spelare.
Att Marantz pris fortfarande ligger en bit över 8000 kr borgar mer för att spelaren inte kommer att säljas i massupplagor...Jag tror dessutom inte att Pioneers spelare är sämre om man säger så.

G

Postad 08 July 2009 - 20:14

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Jo snart kommer Denon med nya spelare är snack om Cambridge och Arcam.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.