Jag kommer at göra en snabb recension senare i denna tråd när jag har fått hem enheten.
* Officiell tråd - HDX 1000 NMT Player *
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
Postad 16 februari 2009 - 10:05
Jag kommer at göra en snabb recension senare i denna tråd när jag har fått hem enheten.
Postad 16 februari 2009 - 10:24
Nybliven ägare till en HDX och helgen gick åt till installation av server, nätverk och spelaren. Allt fungerar nätverksmässigt men enda sättet för mig att se .mkv filer på servern är att browsa nätverket i "fil-mode". Om jag från startmenyn väljer filmer och NAS-servern så hittar den inget alls även om den finns där. När jag väl har hittat filmen "den långa vägen" så spelar den utan problem. Hur kommer jag runt det här? En AVI-film hittar den direkt men -mkv verkar inte vara associerat som en film.
Jag fyller på med en följdfråga:
Ok, den kör men det är ju inte så vackert...
Jag använder en stationär PC för nedladdning/rippning och lägger över filerna på min NetGear ReadyNAS som min NMT ska spela från. Har även en intern HD på 500Gb men tanken är att alla filmer och foton ska ligga på NASen. Vad jag hoppas kunna uppnå är en snygg startsida i stället för den ljusblå som är där idag med 3 enkla val: Film, Foto och Nättjänster. Som den ser ut idag så får min fru spader när jag tänder upp den... I filmmappen vill jag ha undermappar och i dem bilder på de filmer som ligger där.
Musik är inte aktuellt, har en SqueezeBox till det.
Nätverket är trådbundet och allt är kopplat med HDMI till receivern.
Snälla, tipsa mig om vilka program som ska installeras!!!
Redigerat av Unregistereda44d5f4e, 16 februari 2009 - 22:16.
Postad 16 februari 2009 - 22:42
Varför hittar den inte mina filmer?
Nybliven ägare till en HDX och helgen gick åt till installation av server, nätverk och spelaren. Allt fungerar nätverksmässigt men enda sättet för mig att se .mkv filer på servern är att browsa nätverket i "fil-mode". Om jag från startmenyn väljer filmer och NAS-servern så hittar den inget alls även om den finns där. När jag väl har hittat filmen "den långa vägen" så spelar den utan problem. Hur kommer jag runt det här? En AVI-film hittar den direkt men -mkv verkar inte vara associerat som en film.
Jag fyller på med en följdfråga:
Ok, den kör men det är ju inte så vackert...
Jag använder en stationär PC för nedladdning/rippning och lägger över filerna på min NetGear ReadyNAS som min NMT ska spela från. Har även en intern HD på 500Gb men tanken är att alla filmer och foton ska ligga på NASen. Vad jag hoppas kunna uppnå är en snygg startsida i stället för den ljusblå som är där idag med 3 enkla val: Film, Foto och Nättjänster. Som den ser ut idag så får min fru spader när jag tänder upp den... I filmmappen vill jag ha undermappar och i dem bilder på de filmer som ligger där.
Musik är inte aktuellt, har en SqueezeBox till det.
Nätverket är trådbundet och allt är kopplat med HDMI till receivern.
Snälla, tipsa mig om vilka program som ska installeras!!!
Kolla in http://www.networked...d.php?tid=13161
Där kan du ladda hem ett "paket" med lite program!
Kan tipsa om Transmision 1.50 som får HDX'en att se dagens ljus

Postad 17 februari 2009 - 09:05
Kolla in http://www.networked...d.php?tid=13161
Där kan du ladda hem ett "paket" med lite program!
Kan tipsa om Transmision 1.50 som får HDX'en att se dagens ljus!!!
Tack för det tipset, nu är det i alla fall snyggt att titta på

Transmission var riktigt smidigt men jag tror att jag fortsätter att låta NASen sköta det på vinden.
Hur kommer det sig att när jag klickar på en av de 4 startikonerna (film, musik,foto,filer) så får jag bara upp mappträdet och måste än en gång välja vilken mapp jag vill leta i? Jag vill se snygga filmomslag!! Provar att installera YAMJ när jag kommer hem från jobbet...
Postad 17 februari 2009 - 14:53
Du har säkert fått denna fråga hur många gånger som helst men jag frågar ändå. Vilken är den bästa Jukeboxen för nmt idag? Sitter och kollar lite på de olika som finns på networkmediatank men har som vanligt beslutsångest om vilken jag ska lägga krut på.
Tack på förhand.
EDIT
Jag blir inte riktigt klok på detta. Fick igång samba igår så att jag kunde lägga till en mount i utforskaren. Funkade kanonbra att slänga upp till den men idag så funkar det inte längre. Samba körs men den dyker inte upp.
Redigerat av Yggdrasill, 17 februari 2009 - 15:29.
Postad 17 februari 2009 - 20:04
Postad 17 februari 2009 - 21:37
Låter jättemysko... Har du Fast IP eller kör du DHCP. Fast IP är att föredra. Kör du trådat nät eller kör du USB-dongle?
Yggdrasill:
Jag är en ganska bekväm kille... jag har faktiskt inte testat någon Jukebox ännu, men jag påbörjade det hela idag. Ska testa Movieflow, den tycker jag ser schysstast ut. De flesta kör väl YAMJ i och med att den ligger med i MyIhome. De flesta kräver ju lite handpåläggning verkar det som.
Redigerat av Kanelbulle, 17 februari 2009 - 21:41.
Postad 17 februari 2009 - 21:51
Postad 17 februari 2009 - 23:25
Nix, inte egentligen. Just nu har PCH A-110 en stor fördel med DTS-nedmixning (ljud på vanlig TV), detta har inte HDX1000 ännu, men det har sagts att det kommer! I övrigt så har HDX inbyggd kortläsare på bekostnad av 1 USB ingång. Men i övrigt så är den både snyggare o har bättre kylning... Alternativet kan vara att kolla Elektron EHP-606, den är liknande HDX, men lite annan formfaktor!
Postad 18 februari 2009 - 08:42
Låter jättemysko... Har du Fast IP eller kör du DHCP. Fast IP är att föredra. Kör du trådat nät eller kör du USB-dongle?
Kör trådat. Har testat både DHCP och fast ip och det fungerar varken bättre eller sämre med dhcp.
Eftersom jag har den på standby så är det ingen katastrof men det är ändå mysko..
Postad 18 februari 2009 - 21:16
Eftersom jag planerar att lägga över alla mina dvder på hårddisk, (Trött på att ungarna repar allt de kommer åt) så har jag suttit och testat lite under dagen. Har inte haft några problem att göra bra kopior på flertalet dvder,
Men när jag kom till X-Men: The Last Stand så stötte jag på patrull, Hur jag än gör så vill HDXen inte spela upp ljud när jag väljer DTS-spåret. Jag vet att det är mycket snack om DTS downmix nu men det är jag inte ute efter. DTS passthrough ska väl fortfarande fungera?
Hur ska jag ställa in i inställningarna för HDX för at det ska fungera?
EDIT:
Har hittat lösningen själv. Stängde av HDMI ljud så hoppade ljudet igång via optiska.
Redigerat av Yggdrasill, 18 februari 2009 - 22:27.
Postad 19 februari 2009 - 10:40
Jag skulle föra över lite filer via USB men den säger att den är skrivskyddad plus att nu visas den som 3 HHD:ar i utforskaren. Detta har aldig hänt innan. Jag använder mig av ext2fsd och ext2IFS. Någon som vet hur man får bort detta skrivskydd? Har letat men hittar ingeting.
Postad 21 februari 2009 - 09:32
Jag har nu fått min HDX-1000 och installerat det mot nätverket. Allt fungerar jätte bra förutom att när jag tittar på .mkv filer blir undertexten konstig. html-loggarna syns och å ö ä blir konstiga. Detta problem får jag inte med xvid eller avi filer och när jag titta på mkv. filerna på datorn så ser undertexten bra ut. Jag har uppdaterat firmweren till den senaste (50-17-081023-15-HDD-403-000). Snälla någon som kan hjälpa mig med detta? Jag köpte ju spelaren för att just kunna titta på högupplösta filer.
Tack på förhand!
Mvh
Firepr
Redigerat av Firepro, 21 februari 2009 - 09:33.
Postad 21 februari 2009 - 14:38
Allt fungerar jätte bra förutom att när jag tittar på .mkv filer blir undertexten konstig. html-loggarna syns och å ö ä blir konstiga.
Är det inbyggda undertexter eller srt-filer? Jag har upplevt problemet med å ä ö i srt-filer en gång. Tror det var när jag öpnnade rar-filen som innehöll srt-filen direkt från webbläsaren (utan att ladda ner den) och sen packade upp den till HDX'en vi nätverket. Det kan ev ha något med samba och/eller Ext2 IFS att göra, att de använder olika teckentabell eller nåt.
Normalt brukar jag annars ta ner både filmen och srt-filen till datorn och sen ftp'a över allt till HDX'en och då är det aldrig några problem.
Postad 21 februari 2009 - 20:39
Postad 22 februari 2009 - 13:36
Det som egentligen är avgörande för mig är musikdelen.
Vill kunna lyssna på min musik som ligger på min NAS utan att behöva ha igång datorn eller TV:n.
Så hur är det med funktioner som tex playlist och shuffle på HDX:en och PCH?
För som videouppspelare är det jämt skägg om jag inte är helt ute och cyklar.
(Och är jag det få någon gärna hojta till

Postad 22 februari 2009 - 14:18
Är inte optimerat för musik för fem öre.
Postad 22 februari 2009 - 18:41
Det har nog inte något med programmet att göra, jag kör Flash FXP och det fungerar utmärkt.
Kör du trådlöst? Prova då köra trådat eller utan kryptering. Testa också att tillfälligt stänga av eventuella branväggar i datorn/routern (dra ut internetkabeln först) och se om det funkar då.
Jag kör inte trådlöst, enbart kabel. Har inte några problem med att överföra till andra datorer i nätverket. Enbart till HDX:en. Det funkar ju ändå... men det blir många avbrott under en överföring.
Postad 22 februari 2009 - 19:35
Saken är den att jag har en extern USB HDD. måste man ha en intern för att lyckas?
i "maintenence" fliken ska man ju hitta nåt som heter NMT setup wizard.. hittar den inte hur jag än gör. Har även testat att hitta den där sys.nmt nåntigen manuellt , men lyckas inte hitta den.
Flummar runt lite kanske

Postad 22 februari 2009 - 21:03
Du måste ha intern Hårddisk för att kunna installera NMT-applikationerna. Däremot borde det inte vara problem att installera Firmware ifrån din USB-disk, själv kör jag med USB-sticka men har för mig att jag testat disk oxå...
Så sammanfattning: Uppdatera Firmware går från USB-disk o sticka. Men... NMT-applikationerna kräver Intern Hårddisk, så dom kan du inte köra!
Postad 22 februari 2009 - 21:15

firmwaren som finns nu är 50-17-080812-HDD-403-063. och i nuläget funkar det att kolla på filmer, men den vägrar att läsa subbar. antar att det är pga icke uppdaterad.
Du verkar ju kunna det mesta om denna maskin... vad är det jag går miste om genom att inte installera appsen? och hur gör jag för att göra nåt åt firmwaren?
tack för hjälpen!
Postad 25 februari 2009 - 11:58
Hur har du lagt upp undertexterna. Jag hade lite problem med dem när de låg i en separat katalog, typ Film/Subs. Men la jag suben tillsammans med filmen så fungerade det utan problem.
Jag har inte haft min enhet särskilt länge men det säkert att lösa på annat sätt.
Postad 25 februari 2009 - 21:00
Precis som Yggdrasil säger, så måste Sub o Film ligga i samma folder. Filerna måste heta EXAKT likadant, sånär som filändelsen (tex AVI o SRT). Annars får du inte igång Sub. Men det funkar garanterat med 080812, däremot kan det vara bra att ladda på den senaste.
För att ladda in ny Firmware gör följande:
- Ladda ner Firmware och NMT-filer här!!!
- Kolla in guiden i Popcorn Hour tråden här! Det funkar på samma sätt via USB-minne på HDX o PCH.
Postad 25 februari 2009 - 21:05
Och glad som var jag skulle jag koppla in den.
Till min förvåning fick jag ingen elsladd som passar i sverige....
Så det blir till att vänta tills i morgon...
Postad 25 februari 2009 - 21:12
Köpt denna på Webbhallen idag!
Och glad som var jag skulle jag koppla in den.
Till min förvåning fick jag ingen elsladd som passar i sverige....
Så det blir till att vänta tills i morgon...
Låter ju fel. Jag fick iaf svensk sladd med min.
Postad 25 februari 2009 - 21:54
Låter ju fel. Jag fick iaf svensk sladd med min.
Den sista "delen" som ska in i väggen har 3 stickkontakter (heter det så?).
Så då får man ta vägen till Webbhallen i morgon.
Hoppas dom kan pruta på någon hårddisk pga av besväret

Edit: För att inte spamma ner tråden helt så passar jag på att slänga in ett par frågor:
Är det samma Firmware till HDX som PCH?
(För Vista tyckte att HDXen ska heta PCH)
Om man vill ändra själva skinnet och så, få snygga omslag och liknande, vad använder man då?
Redigerat av Henke_s, 26 februari 2009 - 00:01.
Postad 26 februari 2009 - 08:17
Vad jag har förstått så är ingen av NMT-burkarna speciellt duktiga på musik, men då har jag å andra sidan min Pioneer VSX-LX70 som kan spela musik från en DLNA-server. Den stora frågan är här hur HDXen klarar att dela ut musik och spellistor?
Idag använder jag mig av en Lacie Network space som också har inbyggd DLNA-server, men antingen den eller förstärkaren är instabil, för det fungerar bara max 5-10 låtar från en spellista, och ibland går det inte ens att bläddra i musikbiblioteket och jag får "connection down" eller "server error". Förhoppningen är att HDXen med en inbyggd hårddisk ska kunna agera musikserver, mediabibliotek och nerladdningsplats på nätverket.
Finns det några prestandasiffror på den som NAS-enhet?
Postad 26 februari 2009 - 08:21
Firmwaren är olika till PCH o HDX. Du hittar HDX på Nedladdningssidan hos HDX!. Det är samma mjukvara men distributionerna till de olika fabrikanterna är olika.
För att byta Theme, kolla o ladda ner i Themes tråden på NMT-forumet!!. Foldern ska heta _theme_ och ligga i Photo foldern!!
Lycka till!!
Postad 27 februari 2009 - 11:21
Jag har en Lacie big disk som är kopplad till min router.
I HDX väljer jag "nätverksdelning" och sedan bläddra.
Hittar mappen som jag vill lägga till, väljer användarnamn och lösenord.
MEN.
När jag sedan ska välja mappen som källa så tuggar den lite och svarar sedan "kan inte ansluta bla bla, kolla din server bla, bla, tryck på return."
Hjälp mig någon?
Postad 27 februari 2009 - 21:48
Hur har du konfigurerat din LaCie Bigdisk??? Detta låter som det kan vara där trubblet ligger... Har du rätt arbetsgrupp? Har du delat ut resurserna på LaCie:n??
Postad 02 mars 2009 - 00:01
Jag har en fråga, är det någon som har testat och fått minneskort att fungerar till HDX-1000?
Jag har testat MS PRO DUO and MMC card, men de har inte fungerar, dessutom känns inte själva kortläsaren helt 100, det liksom glappar. Dock har jag inte testat med SDHC kort, dock ska SDHC vara av samma formfaktor som vanligt SD kort, och det glappar också. Vill veta om någon har fått det att fungerar eller om det är min HDX som trasig.
Postad 02 mars 2009 - 00:54
Så min fråga lyder: Ni som har nyligen köpt en HDX-1000, sen januari 2009, har ni några problem med boxen? Den fryser, beter sig långsamt, hdd'n i den blir för vam? Alla problem är av intresse, jag skulle också gärna vilja veta i vilken affär ni köpte eran HDX-1000.
Tack för alla svar.
Mvh Roman M.
Postad 02 mars 2009 - 10:49
Jag köpte min på webhallen sthlm i januari i år. Inga problem med frysningar och sånt. Har varit sugen på att kolla om min också har det där mellanrummet mellan cpu och hölje, men så länge allt funkar känns det lite onödigt.Jag har en fråga vad gäller värme. Efter att ha läst lite på NMT's forum och HDX'x egna forum så har jag förståt att vissa av dessa spelare har tillverkats med ett glapp mellan CPU'n och aluminium chassit. Detta medför att CPU'n överhettas och spelaren fryser. Detta är dock något som HDX påstår sig ha löst nu.
Så min fråga lyder: Ni som har nyligen köpt en HDX-1000, sen januari 2009, har ni några problem med boxen? Den fryser, beter sig långsamt, hdd'n i den blir för vam? Alla problem är av intresse, jag skulle också gärna vilja veta i vilken affär ni köpte eran HDX-1000.
Tack för alla svar.
Mvh Roman M.
Postad 02 mars 2009 - 11:30
Hej!
Jag har en fråga, är det någon som har testat och fått minneskort att fungerar till HDX-1000?
Jag har testat MS PRO DUO and MMC card, men de har inte fungerar, dessutom känns inte själva kortläsaren helt 100, det liksom glappar. Dock har jag inte testat med SDHC kort, dock ska SDHC vara av samma formfaktor som vanligt SD kort, och det glappar också. Vill veta om någon har fått det att fungerar eller om det är min HDX som trasig.
Hej!
Har du provat att ha kortet isatt när du startar HDX:n det funkar för mig, dyker upp som källa USB_DRIVE_A1.
mvh/leif
Postad 02 mars 2009 - 12:43
Jag köpte min på webhallen sthlm i januari i år. Inga problem med frysningar och sånt. Har varit sugen på att kolla om min också har det där mellanrummet mellan cpu och hölje, men så länge allt funkar känns det lite onödigt.
Har du stoppat en HDD i den? Blir den varm? Tack för ditt svar.
Postad 02 mars 2009 - 18:49
Jag köpte min på webhallen sthlm i januari i år. Inga problem med frysningar och sånt. Har varit sugen på att kolla om min också har det där mellanrummet mellan cpu och hölje, men så länge allt funkar känns det lite onödigt.
+1. Samma affär samma tid.
Har inga problem med frysning eller så - Funkar hur bra som helst.
Höljet blir varmt ja men det är ju inte så att det överdrivet varmt..Det blir bara som ett varmt element

hmmmm.
Postad 02 mars 2009 - 21:12
Dock har jag haft den i knappt en vecka, men inte stött på problem med spelaren.
Men med min nätverksdisk har jag problem. (Varning för långt och flummigt inlägg kanske, men ska försöka beskriva problemet närmare).
När jag startar om min Lacie big disk och sedan i HDXen trycker på source och sedan letar upp den i nätverket så får jag skriva in user och lösen. Då kommer jag in på Lacien och kan komma åt mina filer.
Men stänger jag av HDXen och sedan sätter på den igen måste jag reboota Lacien oxå om jag vill komma åt filerna liknande väg.
Annars står den och tuggar en liten stund och sedan säger "kolla din server bla bla bla".
Lägger jag till min share i nätverksdelning kommer liknande fram att jag ska kolla min server (som jag beskrev tidigare).
Lacien har en mediaserver.
Problemet med den är att den INTE hittar .mkv eller .srt. Så det går bort.
Vill kunna browsa disken på samma sätt som jag gör i windows.
I windows så måste jag skriva in user och lösen första gången jag går in på Lacien och sedan är det bara hoppa ut och in hur mycket jag vill, detta funkar ej på HDXen.
Så. Hoppas någon orkade läsa och hajjar mitt problem, och kan hjälpa mig!?
Postad 02 mars 2009 - 21:38
Jag svarade ju dig alldeles nyss i denna tråd... har du kollat dina SMB (Samba) inställningar i LaCie:n?? Detta har med 95% sannolikhet att göra med din utdelning i LaCie:n!
Redigerat av Kanelbulle, 02 mars 2009 - 21:38.
Postad 02 mars 2009 - 23:12
Nu har jag haft min HDX i några veckor och jag blir inte så mycket klokare längre.
Vad jag har:
HDX-1000 med inbyggd hårddisk, trådbundet nätverk
Netgear ReadyNAS DUO i nätverket, de hittar varandra fint
Vad det ger mig:
Jag kan spela upp alla olika sorters filer när jag väl hittar dem. Under mediakällor har jag 6 olika alternativ varav 3 är min NAS. Misstänker att varje share (NFS, SMB etc) ger en egen källa. Har inte ens vågat visa frun hur det ser ut för hon skulle aldrig klara av att starta någonting härifrån. Gäller att välja rätt källa för att filmen inte bara ska synas utan även spelas upp...
Vad jag VILL ha:
Alla mina filmer på min NAS (.mkv och rippade DVD)
Alla mina foton på min NAS
Ett annat gränssnitt än det blåa
En jukebox som ger filminfo och omslag när jag väljer VIDEO-knappen i startmenyn. Om möjligt två undermenyer, barnfilmer och vuxenfilmer
Så vilka program ska jag installera och var? Har tittat på llink, YAMJ och MyIhome men behöver jag alla? Vill inte ha någon PC som står och snurrar utan allt ska köra med bara HDX och NAS igång. Jag ska nog få programmen installerade om någon bara kan tipsa mig om vilka jag ska ha för att få en snygg, enkel och funktionell setup.
Någon som har ett fungerande system uppe och kör kan väl tipsa mig om vad jag behöver!
Tack på förhand!
/Stefan
Postad 03 mars 2009 - 08:44
Snälla ge mig lite tips!!!
Nu har jag haft min HDX i några veckor och jag blir inte så mycket klokare längre.
Vad jag har:
HDX-1000 med inbyggd hårddisk, trådbundet nätverk
Netgear ReadyNAS DUO i nätverket, de hittar varandra fint
Vad det ger mig:
Jag kan spela upp alla olika sorters filer när jag väl hittar dem. Under mediakällor har jag 6 olika alternativ varav 3 är min NAS. Misstänker att varje share (NFS, SMB etc) ger en egen källa. Har inte ens vågat visa frun hur det ser ut för hon skulle aldrig klara av att starta någonting härifrån. Gäller att välja rätt källa för att filmen inte bara ska synas utan även spelas upp...
Vad jag VILL ha:
Alla mina filmer på min NAS (.mkv och rippade DVD)
Alla mina foton på min NAS
Ett annat gränssnitt än det blåa
En jukebox som ger filminfo och omslag när jag väljer VIDEO-knappen i startmenyn. Om möjligt två undermenyer, barnfilmer och vuxenfilmer
Så vilka program ska jag installera och var? Har tittat på llink, YAMJ och MyIhome men behöver jag alla? Vill inte ha någon PC som står och snurrar utan allt ska köra med bara HDX och NAS igång. Jag ska nog få programmen installerade om någon bara kan tipsa mig om vilka jag ska ha för att få en snygg, enkel och funktionell setup.
Någon som har ett fungerande system uppe och kör kan väl tipsa mig om vad jag behöver!
Tack på förhand!
/Stefan
Gränssnittet kan jag hjälpa till med i alla fall... Kolla http://www.nmtinstaller.com/
Finns en hel del andra intressanta applikationer också...

Postad 03 mars 2009 - 11:40
Är det bara kortläsaren på framsidan som skiljer dom?
eGreat M31B är dyrare, och inte så populär verkar det som...
Postad 03 mars 2009 - 12:02
Enda fördelen med eGreat M31B är fjärrkontrollen, den är mer ändamålsenlig tycker jag.
Fördelar med HDX: DTS-downmix (i kommande firmware), bättre konstruktion, ingen fläkt (M31B väsnas).
Så det är inte mycket att snacka om... idag ska man kolla på: HDX1000, PCH A-110, Elektron EHP-606 tycker jag!
Postad 03 mars 2009 - 12:59
när jag startar dem från min interna hdd så ser det ut som altt startar upp men blir bara svart.
testat flera gånger att flytta över filen och även testat från extern hdd men funkar inte.
verkar inte vara något problem med filen i sig då jag kan köra den på datorn utan problem.
finns det någon bra lösning på detta så man kan köra filmen från datorn eller via den på något sett?
Tog även ner nmtapp. men får inte igång det, när man ska skriva in server info (innan typ programmet startat)
så får jag upp ett felmeddelande där det står: cant connect to NMT ftp server, make sure the server is enabled.
vad skrev ni för server namn där? testat allt känns det som men får inte igång det.
Redigerat av Unregistered425b5d7e, 03 mars 2009 - 13:27.
Postad 03 mars 2009 - 15:16
pettric44:
Enda fördelen med eGreat M31B är fjärrkontrollen, den är mer ändamålsenlig tycker jag.
Fördelar med HDX: DTS-downmix (i kommande firmware), bättre konstruktion, ingen fläkt (M31B väsnas).
Så det är inte mycket att snacka om... idag ska man kolla på: HDX1000, PCH A-110, Elektron EHP-606 tycker jag!
Tack för snabbt svar. Jag sitter med en TViX 4100-SH och är mycket nöjd med den.
Vill ha en till spelare, men tyvärr är dom nya TViX spelarna tok-dyra, så det lutar åt en HDX.
Jag har en 1TB 3,5" Green Power disk från WD i TViXen så det blir ngt liknande i HDXen.
GUI på menysystemet ser förskräckligt urttrist ut, men det får man leva med...
Postad 03 mars 2009 - 18:53
tjenare är riktigt nöjd med min hdx men stött på lite på lite problem med dvd ripps
när jag startar dem från min interna hdd så ser det ut som altt startar upp men blir bara svart.
testat flera gånger att flytta över filen och även testat från extern hdd men funkar inte.
verkar inte vara något problem med filen i sig då jag kan köra den på datorn utan problem.
finns det någon bra lösning på detta så man kan köra filmen från datorn eller via den på något sett?
Tog även ner nmtapp. men får inte igång det, när man ska skriva in server info (innan typ programmet startat)
så får jag upp ett felmeddelande där det står: cant connect to NMT ftp server, make sure the server is enabled.
vad skrev ni för server namn där? testat allt känns det som men får inte igång det.
Angående nmtapp:
Inställningar>Nätverk>IP-adress på HDX'en. Denna IP-address ska du skriva in i "server", som man får fram i nmtapp genom Extra>Server/Hardware settings (exempelvis 012.345.6.789)

Postad 03 mars 2009 - 18:56
Beställde en från Dustin nyss, ska bli intressant att testa när den kommer!
/JmLab
Redigerat av JmLab, 03 mars 2009 - 18:56.
Postad 03 mars 2009 - 20:22
Henke_s:
Jag svarade ju dig alldeles nyss i denna tråd... har du kollat dina SMB (Samba) inställningar i LaCie:n?? Detta har med 95% sannolikhet att göra med din utdelning i LaCie:n!
Jag hittar inga specefika inställningar för just samba i Lacien. Det är grymt störande.
Så jag är helt fast och vet inte vad jag ska göra...
Sen en till fråga: har kollat runt lite bland alla program som finns till nmt, men söker ett program som gör att HDXen utforskar filerna på en pc likt utforskaren i windows?
Postad 03 mars 2009 - 21:48
Verkar som ett mycket prisvärt alternativ!
Beställde en från Dustin nyss, ska bli intressant att testa när den kommer!
/JmLab
Jag drog prexis iväg en best från Dustin jag med, tänkte beställa från Inet då de hade samma pris på HDX'n igår, de hade höjt till 2990:- nu idag, säkert pga dollarn?!
Dustin ligger kvar på 2295
Postad 03 mars 2009 - 22:13
Sugen på denna då den är snyggare än popcorn, men känns lite som en chanstagning.
Postad 03 mars 2009 - 22:26
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar